quote:Ja sorry, maar ik heb dit nou al 36 x gehoord sinds Juni vorig jaar. Ik ben nu in een staat dat ik het eerst moet zien !
Op dinsdag 28 januari 2003 14:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
HALLO HOREN JULLIE MIJ NIET
Maar bedankt voor het bericht. Ik wacht alleen nog even met het pre-orderen van games !
Ik nam alle andere aankondigingen met een flink brok zout, maar dit neem ik toch wel serieus, en ik ga hem ook pre-orderen nu...
quote:Hehehehehe
Op dinsdag 28 januari 2003 14:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er staat dat ze GEBELD zijn door Datel UK...Ik nam alle andere aankondigingen met een flink brok zout, maar dit neem ik toch wel serieus, en ik ga hem ook pre-orderen nu...
Sorry,...maar er is al vaker gebeld ! Maar bedankt voor je bericht. Ik heb dat dit al gepreordered sind juni vorig jaar
quote:Van Nintendo is het ook gratis. Er is namelijk geen netwerk, je moet alleen een modem/breedband adapter hebben. In het geval van PS0 is het Sega die er geld voor vraagt. Ik verwacht dat bijvoorbeeld een Mario Kart gewoon gratis online te spelen is...
Op maandag 27 januari 2003 17:26 schreef flappiewappie het volgende:[..]
als nintendo online play lucratief wil maken, maken ze het gratis
ik ga echt niet naast mijn ADSL abo, ook nog eens 10 ( ozo ) euro neer leggen om online te spelen ( geef me dan maar CS
)
Voor de xbox komen er ongetwijfeld ook spellen waar je extra voor moet betalen (met name de MMORPGs).
quote:Dat is wel dus wel gek, aangezien je namelijk het spel koopt. Sega zou je dus een service kunnen verlenen en zonder extra kosten een server kunnen plaatsen. Zoals het ook in PC wereld gebeurd. Zie bijvoorbeeld battle.net (warcraft, starcraft & diablo), moet je daarvoor betalen? Nee.
Op dinsdag 28 januari 2003 16:58 schreef WouteRF het volgende:
En aangezien Nintendo niet laat betalen voor een service die er niet is (sim-pel) moeten de uitgevers zelf servers draaien en zijn ze wel gek als ze daar geen geld voor gaan vragen. Het draaien van die servers is echt niet goedkoop.
In het verleden was PSO 1 ook gratis te spelen online (maar op de dreamcast). Voor veel Nintendo games zal je straks ook niet hoeven te betalen. Alleen voor de MMORPG's, aangezien ze daar een heel team op moeten zetten om nieuwe scenario's etc te bedenken. (in de PC wereld zijn het ook alleen de MMORPG's waar je extra voor moet betalen). Dat gaat straks ook bij Xbox Live gebeuren, wacht maar af...
Ik heb wat cijfers gehoord van EA als ze hun games online mogelijkheden gaan geven en hoewel EA de rijkste third party publisher is zijn die aantallen ook voor hun gewoon teveel om alleen te verwerken in de aankoops-prijs.
anders laat ik wat spellen meebrengen uit hong kong (nu maar hopen dat er ook engels is)
spellen uit Hong kong is ntsc ???
quote:NTSC-J ja ,....... is makkelijk te draaien met een Freeloader en een RGB kabel !
Op dinsdag 28 januari 2003 18:33 schreef ASSpirine het volgende:
ik moet wel weten of de freeloader nu komt of nietanders laat ik wat spellen meebrengen uit hong kong
(nu maar hopen dat er ook engels is)
spellen uit Hong kong is ntsc ???
Maar nu zit ik toch best te twijfelne, voor op online gebied.
Gc: Phantasy star online
X-box: vette shooters
en met min budget kan ik maar 1 console hebben,
DE GC zit online niet echt lekker voor mij, Nintendo maakt zo weining bekend,
Maar ik blijf trouw aan mijn kubus voor de Resident evil serie, Dat was trouwens de echte reden waarom ik mijn GC heb gekocht, Tuurlijk zijn mario party's leuk maar RE is toch de reden. Na het spelen van deel 1 wil ik eigenlijk ook de cube houden voor: Pikmin 2
Kom op Nintendo! maak wat bekend over cube-online!!!
quote:Als ik 1 console kon kopen was het ook opzeker de Cube geweest. Ook voor de RE serie maar ook voor Mario, Zelda, Metroid etc........ !
Op dinsdag 28 januari 2003 20:25 schreef Ajax_master het volgende:
Toen ik Gamecubbe kocht waren er gewoon betere spellen dan voor de X-box,Maar nu zit ik toch best te twijfelne, voor op online gebied.
Gc: Phantasy star online
X-box: vette shooters
en met min budget kan ik maar 1 console hebben,DE GC zit online niet echt lekker voor mij, Nintendo maakt zo weining bekend,
Maar ik blijf trouw aan mijn kubus voor de Resident evil serie, Dat was trouwens de echte reden waarom ik mijn GC heb gekocht, Tuurlijk zijn mario party's leuk maar RE is toch de reden. Na het spelen van deel 1 wil ik eigenlijk ook de cube houden voor: Pikmin 2
Kom op Nintendo! maak wat bekend over cube-online!!!
quote:Hahahahaha,...ik hoop dat er nog een coole andere 2d of 3d mario komt.
Op dinsdag 28 januari 2003 20:38 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
.
[..]
.
quote:Ik had het over de poll op jouw X-Box site
Op dinsdag 28 januari 2003 13:26 schreef WouteRF het volgende:[..]
In het artikeltje werd het verhaaltje omtrend Nintendo natuurlijik heerlijk opgehemeld door te praten over hoe fantastisch het zou zijn als je een van de vele Mario games online zou kunnen doen etc. Dat verfokt een beetje een dergelijke poll omdat je niet met concrete feiten komt. Er werd immers alleen gesproken over PSO..
PSO mag dan wel niet exclusief zijn misschien ben ik achterlijk maar ik hou toch redelijk ook de PS2/X-Box nieuwsstroom bij maar kan me niet herinneren dat die voor die platformen is aankondigd ja oke DC wel maar ja DC is dead (helaas)
Kijk ook ik heb geen inside kijk in de Nintendo keuken (wat ik best graag wel zou willen overigens) maar we hebben het hier over een bedrijf dat al tijden mee gaat en zelfs al bestond toen er nog nooit 1 pc of iets dergelijks gemaakt was
Nintendo is natuurlijk niet achterlijk zoals ze in het verleden vaak hebben bewezen, en ik denk cq weet eigenlijk voor 100 procent zeker dat ze goed over hun online plannen hebben nagedacht en die ook binnen niet al te lange tijd "online" gooien
Er is trouwens een mooi NL spreekwoord hiervoor "Haastige spoed is zelden goed" misschien kijkt Nintendo wel ff de kat uit de boom wat betreft online gamen zodat ze weten wat de problemen zijn en die problemen al op te lossen in hun huidige online plannen
Oftewel ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en tsjaa je weet eigenlijk als je iets van Nintendo koopt dat je iets meer geduld moet hebben dan bij andere bedrijven
quote:Microsoft heeft ook niet overhaast. Waar ze eerst al op 15 november 2001 online zouden willen gaan hebben ze besloten dat 1 jaar uit te stellen. De ontwikkeling van xbl is gelijk op gegaan met die van de xbox zelf en zelfs de beta-periodes zijn vlekkeloos verlopen.
Op dinsdag 28 januari 2003 23:06 schreef febster het volgende:
Even over dat online gebeurenKijk ook ik heb geen inside kijk in de Nintendo keuken (wat ik best graag wel zou willen overigens) maar we hebben het hier over een bedrijf dat al tijden mee gaat en zelfs al bestond toen er nog nooit 1 pc of iets dergelijks gemaakt was
Nintendo is natuurlijk niet achterlijk zoals ze in het verleden vaak hebben bewezen, en ik denk cq weet eigenlijk voor 100 procent zeker dat ze goed over hun online plannen hebben nagedacht en die ook binnen niet al te lange tijd "online" gooien
Er is trouwens een mooi NL spreekwoord hiervoor
"Haastige spoed is zelden goed" misschien kijkt Nintendo wel ff de kat uit de boom wat betreft online gamen zodat ze weten wat de problemen zijn en die problemen al op te lossen in hun huidige online plannen
Oftewel ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en tsjaa je weet eigenlijk als je iets van Nintendo koopt dat je iets meer geduld moet hebben dan bij andere bedrijven
Uiteraard verwacht/hoop ik dat Nintendo ook met strakke plannen komen maar xbl kan bij mij bijna niet meer stuk.
quote:Ben je klaar met de XboxLive promotie in het Gamecube topic
Op woensdag 29 januari 2003 08:27 schreef WouteRF het volgende:[..]
Microsoft heeft ook niet overhaast. Waar ze eerst al op 15 november 2001 online zouden willen gaan hebben ze besloten dat 1 jaar uit te stellen. De ontwikkeling van xbl is gelijk op gegaan met die van de xbox zelf en zelfs de beta-periodes zijn vlekkeloos verlopen.
Uiteraard verwacht/hoop ik dat Nintendo ook met strakke plannen komen maar xbl kan bij mij bijna niet meer stuk.
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 17:42 schreef WouteRF het volgende:
Je betaald pak em beet 60 euro aan Sega. Dat is echt niet genoeg voor hun om die servers te beheren. Ik weet niet precies hoe Batte.net etc werkt maar de meeste online games worden gevoed door third party servers.
Van die 60 euro PP kunnen ze makkelijk (meerdere) servers hosten, zo duur is het nou ook weer niet. Nogmaals, zie de PC wereld, daar betaal je toch ook niet voor online games (enkele uitzonderingen daargelaten). Dat veel MP games op 3rd party servers draaien boeit me ook niet, moet je er dan wel voor betalen? Zie de duizenden Counter Strike, Unreal & Quake 3 servers, allemaal gratis.
Sega wil gewoon geld verdienen (en dat mag). Ze hadden net zo goed de serversoftware van PSO open source kunnen maken als ze zelf helemaal geen serverkosten wilden maken. Honderden enthousiaste PSO fans kunnen dan zelf een eigen server opzetten (gratis).
quote:Heb je een link? Ik vind dat EA al helemaal niet moet zeuren. Extra betalen is echt alleen nodig als het online gebeuren moet worden bijgehouden (en dus alleen voor MMORPGs), voor shooters, racegames, strategy etc is dat niet nodig, je gooit een server ergens neer (kost je een paar duizend euro per jaar) en je hebt er geen omkijken meer naar.
Ik heb wat cijfers gehoord van EA als ze hun games online mogelijkheden gaan geven en hoewel EA de rijkste third party publisher is zijn die aantallen ook voor hun gewoon teveel om alleen te verwerken in de aankoops-prijs.
In het geval van PSO heeft Sega gewoon een rekensommetje gemaakt. Hoeveel PSO's kan ik verkopen als ik het online gedeelte gratis maak. 600.000. Van de 60 euro houden ze voor het gemak 30 euro over. 30 euro * 600.000 = 18 milj.
En als je voor het online deel WEL moet betalen, dan verkopen we er nog maar 300.000. 300.000 * 30 = 9 miljoen, MAAR laten we zeggen dat iemand gemiddeld 6 maanden online speelt a 10 euro per maand, tellen we er nog 300.000 * (6 * 10) = 18 miljoen bij op. 18 + 9 = 27 miljoen (min een klein beetje voor de serverkosten). Maken ze toch een flink aantal miljoenen extra winst.....
[Dit bericht is gewijzigd door facedown op 29-01-2003 10:32]
quote:Geloof mij, geen 1 technisch product heeft een ontwikkeling die vlekkeloos verloopt, en als je dat wel denkt ben je naief
Microsoft heeft ook niet overhaast. Waar ze eerst al op 15 november 2001 online zouden willen gaan hebben ze besloten dat 1 jaar uit te stellen. De ontwikkeling van xbl is gelijk op gegaan met die van de xbox zelf en zelfs de beta-periodes zijn vlekkeloos verlopen.
En lul maar fijn verder over xbl in het x-box topic want hier krijg een hangzak van
quote:Mooie mening, maar die staat beter in het xbox topic... tenzij je aan het bashen bent natuurlijk
quote:Idd..Bashen doe je maar ergens anders.
Op woensdag 29 januari 2003 09:10 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ben je klaar met de XboxLive promotie in het Gamecube topic
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |