abonnement Unibet Coolblue
pi_194372906
Ik vroeg mij ineens dit af!
Worden wij meer en meer ingedamd door Corona-maatregelen?

Vond zowaar ook een artikel van Theodor Holman erover.

‘Corona is een communistisch complot’.
quote:
...het gaat ze om macht. Net als onder Mao hebben de Chinese leiders de afgelopen decennia de massa ingezet, ditmaal om China tot werkplaats van de wereld te maken – en zo alle relevante productiemiddelen van het kapitalisme in handen te krijgen. En daarnaast valt het enorm mee met die eigen economie: straks bepalen ze, geheel in lijn met de oude vertrouwde planeconomie, welke producten tegen welke prijs er voor de tot de bedelstaf vervallen westerse wereld gemaakt gaan worden. Ik zal dat in mijn voorstelling laten zien.”

“Maar… Waarom?”

“Omdat communisten maar één doel hebben: de complete vernietiging van de westerse economie. Klassiek marxisme: door het zich toe-eigenen van de productiemiddelen wordt het kapitalisme om zeep geholpen – en krijg je de wereldmacht in handen.

Nog nooit in de geschiedenis zal dan een beschaving met zo weinig inspanningen en in zo weinig tijd dat doel hebben bereikt.”
pi_194372934
Mag dit naar BNW?
pi_194372993
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:06 schreef qajariaq het volgende:
Mag dit naar BNW?
Haha, daar heb ik aan zitten denken... Laten ze het maar beoordelen! ;)
pi_194373045
Marxistisch beleid wordt door onze eigen bestuurders ingevoerd. Niet door Chinezen. Hoe hebben Chinezen die imvloed dan die bepalen ons beleid toch zeker niet?

Ik denk dat mensen steeds meer doorkrijgen dat leiders alhier eigenlijk marxisten/leninisten/Fabianisten zijn. En nu proberen ze China hiervan de schuld te geven voordat de boel opblaast :)
pi_194376798
Het heeft allemaal weinig met klassiek marxisme te maken. China is ook al lang geen pure planeconomie meer. Communisme is in het westen irrelevant. Dus nee ik zie er geen complot in.

Er zijn wel een aantal raakvlakken. Je ziet wel dat mensen die meer economisch links zijn, ook harder lopen te roepen om repressieve maatregelen tegen corona. Harder roepen om een mondkapjesplicht, mensen beboeten, opsluiten, gedwongen quarantaines, reisverboden, enz. Dat is meer autoritair in algemene zin, niet per se alleen communistisch. En het is aantrekkelijk voor mensen die vinden dat de overheid voor iedereen moet zorgen.

Denk ook wel dat mensen met een extreemlinks gedachtegoed hier wel een ingang zien. Kijk bijvoorbeeld naar die Van Ranst uit België die nu ook in Nederland niet van de buis te slaan is. Die man is dus gewoon een fellow traveller van de Partij van de Arbeid van België. Dat klinkt allemaal heel lief, arbeiders, wie is daar nu tegen? Maar dat is dus gewoon een partij met een maoïstische achtergrond die stiekem nog super-communistisch is, die alleen naar buiten toe wat meer knuffelbaar overkomt om meer steun te kunnen vergaren.

En deze man spreekt dus steeds op activiteiten van die club, manifesteert zich constant als extreemlinks, en is één van de meest gehoorde stemmen als het gaat om coronabeleid. En altijd in dezelfde eenrichtingsverkeer: meer regels, meer mondkapjes, meer lockdown. Hij wordt door Nederlandse media gepresenteerd als de Belgische Jaap van Dissel, terwijl zijn functie in feite heel anders is. Hij is immers niet de hoofdverantwoordelijke voor het Belgische coronabeleid, maar één van vele pratende hoofden op de tv.

Er hoeft geen communistisch complot te zijn, maar het is gewoon een feit dat overal in de wereld nog extreemlinkse groeperingen bestaan die niet alleen gezellige theekransjes houden om over de goede oude Sovjettijd te praten, maar die ook echt naar maatschappelijke invloed streven en propaganda bedrijven. Die weten dat hun ideeën op zich niet zo aantrekkelijk zijn voor de massa's, maar die wel crises gebruiken om een voet tussen de deur te krijgen.

Lockdowns, mondkapjes en social distancing zijn op zichzelf geen communisme. Maar het is wel een manier om een stukje communisme wortel te laten schieten in de vrije maatschappij. Je normaliseert zo wel dat de staat een enorme controle heeft op het dagelijks leven van mensen: waar je loopt, of je naar je werk kunt, wat je draagt. De overheid kan nu met een pennenstreek hele sectoren van bedrijvigheid kapotmaken. En dat brengt ons niet zozeer dichterbij puur jaren '50 Sovjet-communisme, maar wel richting een hybride Chinees model.
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:05:20 #6
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_194376903
Ik ga dit achter de schermen even overleggen :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_194377403
Gestopt met lezen bij 'George'
George van Houts :')
9/11 was an inside job :')_!
pi_194377939
Het gevaar wat ik zie is dat er op zich niet politiek bedoelde veiligheidsmaatregelen opeens wel politiek gemaakt worden.

Het wel of niet nuttig zijn van een mondkapje kan ik persoonlijk geen politiek in zien maar met name in de USA verscheurt het de natie volgens de politieke scheiding.

Ik snap dat echt niet. Persoonlijk hou ik me min of meer aan de richtlijnen van het RIVM en ga er nog steeds van uit dat die niet politiek gestuurd zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')