abonnement Unibet Coolblue
pi_194363793
Hoi 2 vragen die geen verband met elkaar hebben.

Ik wil mijn caravan met bubbelplaat gaan schilderen. daarop moet een paar strakke gekleurde banen komen. met gewoon tape lijkt mij dat de verf er onderdoor lekt. iemand ervaring met frog tape en zou dat in dit geval kunnen werken?

en dan de 2de ik maak inmiddels voor de halve buurt tuinbankjes. verdien er ern paar euro mee en ik ben lekker bezig. maar tot nu toe alles met de hand gezaagd. mijn handcirkelzaag maakt teveel herrie om daar de buurt mee te verblijden. het wordt gemaakt van douglas, balken 50x70 en douglas 'steiger' planken van 28x290. met welke type zaag zou ik dit het beste nauwkeurig en recht kunnen zagen?

alvast bedankt voor de reacties.
pi_194364057
Met een klein kwastje eerst een 'pinstripe' zetten en van daaruit breder gaan tot het veilig genoeg is voor een roller.

Een scherpe handzaag van een beetje merk. Bahco, Stanley ofzo. Gaat snel en prima zonder lawaai. Voor hardere houtsoorten een fijnere vertanding gebruiken.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_194364116
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 01:37 schreef Ridocar het volgende:
Met een klein kwastje eerst een 'pinstripe' zetten en van daaruit breder gaan tot het veilig genoeg is voor een roller.

Een scherpe handzaag van een beetje merk. Bahco, Stanley ofzo. Gaat snel en prima zonder lawaai. Voor hardere houtsoorten een fijnere vertanding gebruiken.
de lijn is niet zo breed datver een roller tussen past en mijn hand niet vast genoeg.

Ik heb nu een Bacho zaag. prima. maar heb nu vier banken in bestelling dan zaag ik me gek dus wel iets electrisch. beetje geluid mag wel maar ik vind die handzaag vooral ook zwaar log en niet zo precies.
pi_194364938
Afkortzaag, Bosch bijvoorbeeld
pi_194365112
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 00:52 schreef Nico987 het volgende:
en dan de 2de ik maak inmiddels voor de halve buurt tuinbankjes. verdien er ern paar euro mee en ik ben lekker bezig. maar tot nu toe alles met de hand gezaagd. mijn handcirkelzaag maakt teveel herrie om daar de buurt mee te verblijden. het wordt gemaakt van douglas, balken 50x70 en douglas 'steiger' planken van 28x290. met welke type zaag zou ik dit het beste nauwkeurig en recht kunnen zagen?
Japanse trekzaag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194365286
Belgische zaag

Ps Nico ben jij het??
Vakman pur sang
pi_194365294
Als je de handcirkelzaag teveel herrie vindt maken is er geen andere keus dan met de hand zagen. Want elke electrische zaag maakt een hoop herrie.

Maar voor vlot en nauwkeurig zagen zou een afkortzaag heel goed voldoen voor dit soort werk.

Als 2e optie zou een zaagtafel kunnen omdat je daar ook wel een beetje mee kunt afkorten, maar zeker op wat langere lengtes is dat geen doen meer.

Afkortzaag is heel veelzijdig en als je veel van dit soort bankjes maakt een complete verademing tov je handzaag.

Er zijn zoveel merken en types te koop dat daarin advies geven nog moeilijk is. Ligt er maar ook aan wat je er voor over hebt.

Ik heb zelf een Kapex 120 en zou deze aanraden, maar voor veel minder geld koop je ook een goede zaag dus voor steigerhouten bankjes is mijn zaag ook wel een beetje overkill.
pi_194366232
Kan je een foto laten zien van zo´n bankje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')