abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:18:00 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194372271
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat opvoeden uit belonen en straffen. Maar goed, een corrigerende tik zal ook wel niet meer mogen he?
Hangt echt af van het doel.

Die huishond die je van pup af hebt kan je zonder enige straf/harde grens tot een fantastisch en sociaal wezen maken.

Sterker, dat werkt zelfs beter als je opvoeding gericht is op gewenst gedrag belonen.

Die werkhond moet hoog in opwinding kunnen komen en toch beheersbaar zijn. Die leuke huishond moet daar niet komen.
De opvoeding van die huishond is gericht op ingrijpen voordat het zover komt, zorgen dat het dier zelf gaat zoeken naar niet hoger in opwinding komen. Daar uitwegen voor kent die prettiger aanvoelen.

De probleem hond (geen werkhond, maar moet weer leuke huishond worden) kan ook baat hebben bij gedragsonderbrekingen.
Maar als je die niet leert dat het gewenste gedrag veel fijner is zal het een probleem hond blijven.
Wat jij straf noemt is een onderbreking. En als je dat steeds moet doen gaat er wat fout en zal het probleem eerder groter dan kleiner worden.
Het is dan niet effectief (wat wat anders is als hard).

Ik zie bv dat cesar aangehaald wordt.
Maar wie zijn methode echt kent weet dat hij eigenlijk geen ‘straf’ gebruikt bij de pup die hij opvoedt.
Enkel als er (ernstige) problemen zijn maakt hij gebruik van patroon doorbrekingen.
Die niet perse hard, maar helder en effectief zijn.
Daarna richt hij zich onmiddellijk op gewenst gedrag bevestigen.

Want blijf je ‘hard’, blijf je straf gericht zal je krijgen wat je geeft. Wat een harde hond op zal leveren die geneigd is dat harde te laten zien.

De elektro band heb ik hem dan ook enkel bij leven en dood situaties zien gebruiken.
De huishond heeft dat in verdere situaties dan ook echt niet nodig.

De ‘snap out of it’ die hij toepast is geen dagelijkse kost. Maar kan nodig zijn om even door te kunnen dringen bij dat dier dat te hoog in opwinding komt.

Verder is zijn methode eigenlijk best heel zacht.
Versterk wat je wil van het dier. Maak dat het dier zelf in die staat wil zijn omdat het voor hem prettig is daar te zijn.

Bij de leger, politie, of zelfs jachthond geld dit niet.
We willen of moeten zelfs dat dit dier gedrag vertoont die we bij onze huishond als probleem gedrag zien.
Die politie hond moet het leuk vinden om te bijten, die moet ondanks pijn en intimidatie daaroverheen willen gaan.
Dat maakt dat er in training en praktijk situaties zijn waar de adrenaline uit hun oren druipt en je ze dan nog moet kunnen bereiken.
Dan kan je fijn met je gerookte stukje kip staan te zwaaien, maar daar geeft het dier geen ene flikker om in die staat.

Waar je de huishond traint om niet boven de 5 te komen (wat al heftig is) moet die werkhond de 10 aantikken. En vlot ook nog.
Die moet van 1 naar 10 in een hartslag en weer terug ook.
Dan kan het zijn dat je iets nodig hebt dat door die adrenaline heen breekt.

En goed gebruikt is dat niet bruut hard, maar goed geplaatst.
Snap out of it.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:19:41 #102
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194372298
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus een zwaar mentaal gehandicapt iemand (die niet kan communiceren), mogen we ook best schokjes geven als hij/zij aangeeft pijn te hebben?

LOL
Nee. En opeten mag ook niet.
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:21:02 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194372317
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:22 schreef cempexo het volgende:
Volkomen flauwekul. Het gaat hier om een schok(je), niet om een hond met stroom te conditioneren. Zie verder de werken van Pavlov. Het bekende Neederlandsche ambtenaaren gedrag, ergens van iets gehoord of zo.

Dit is mijn derde Duitse Herder, geheel door mij perfect afgericht dmv straffen en belonen.

[ afbeelding ]
Dat doen mijn huishonden ook. Zonder die ‘straf’.
Sterker nog, heb huishonden zo opgevoed die werkte als dieren die angst bij mensen weg moesten nemen en daar verdomd succesvol in waren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194372372
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee. En opeten mag ook niet.
Flauw. Maar je snapt mijn punt, he?

Je redering houdt geen stand. Juist omdat het dier niet kan praten, dienen wij ervoor te beslissen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:32:14 #105
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194372473
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Flauw. Maar je snapt mijn punt, he?

Je redering houdt geen stand. Juist omdat het dier niet kan praten, dienen wij ervoor te beslissen.
Wie een flauwe opmerking maakt krijgt een flauwe reactie terug. Je negeert immers een belangrijk deel van mijn redenering: als het dier geen afwijkend gedrag vertoont, en als vergelijkbare "hardere" correctiemethoden ook in natuurlijke situaties worden toegepast, dan..., etc.
pi_194372510
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wie een flauwe opmerking maakt krijgt een flauwe reactie terug. Je negeert immers een belangrijk deel van mijn redenering: als het dier geen afwijkend gedrag vertoont, en als vergelijkbare "hardere" correctiemethoden ook in natuurlijke situaties worden toegepast, dan..., etc.
Maar waarom niet: waarom schokjes geven, als het ook op een andere manier kan?

Het stikt van de honden. Allemaal opgevoed met schokjes??
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:46:46 #107
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194372658
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar waarom niet: waarom schokjes geven, als het ook op een andere manier kan?

Het stikt van de honden. Allemaal opgevoed met schokjes??
Ik dacht eigenlijk vooral aan die politiehonden. Als er een gelijkwaardig alternatief is waarbij helemaal geen geweld hoeft te worden gebruikt, dan heeft dat ook mijn voorkeur.
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:52:33 #108
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194372737
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk vooral aan die politiehonden. Als er een gelijkwaardig alternatief is waarbij helemaal geen geweld hoeft te worden gebruikt, dan heeft dat ook mijn voorkeur.
Is het wel geweld?

Want ik heb die ‘schokjes’ gevoeld en het idee van fiks onder stroom staan klopt niet echt.

Als jij als mens ergens helemaal in zit is het dan geweld als iemand op je schouder tikt om de aandacht te krijgen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:55:07 #109
80382 manny
30 is best veel
pi_194372773
hier mag het niet. maar daardoor zit onze hond noodgedwongen dus altijd aan de lijn. helaas schakelt ie van 1 naar 100 in een seconde zodra hij hert ruikt of vogels ziet. geen houden aan. meteen door het geluid en er vandoor.

stroom halsband lijkt me eigenlijk en goede oplossing om dat te doorbreken en hem daarna weer gewoon, zoals we nu doen, verder op te voeden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:57:13 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194372798
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:55 schreef manny het volgende:
hier mag het niet. maar daardoor zit onze hond noodgedwongen dus altijd aan de lijn. helaas schakelt ie van 1 naar 100 in een seconde zodra hij hert ruikt of vogels ziet. geen houden aan. meteen door het geluid en er vandoor.

stroom halsband lijkt me eigenlijk en goed oplossing om dat te doorbreken en hem daarna weer gewoon, zoals we nu doen, verder op te voeden.
Hoe lang zit je al met dat probleem?
En hoe ben je daar gekomen?

Is dit een hond die op andere momenten juist wel op vogels en herten moet jagen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:00:05 #111
80382 manny
30 is best veel
pi_194372839
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe lang zit je al met dat probleem?
En hoe ben je daar gekomen?

Is dit een hond die op andere momenten juist wel op vogels en herten moet jagen?
hoe lang: eigenlijk sinds dat ie een maand of zes was tot nu. bijna 3 jaar oud

hoe ben ik daar gekomen: hij liep prima los mee, leuk, aandacht bij ons houden. en toen kwam ie een hert tegen. patsboem: verkocht

andere momenten: nee. nooit. huishond
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_194373001
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat doen mijn huishonden ook. Zonder die ‘straf’.
Sterker nog, heb huishonden zo opgevoed die werkte als dieren die angst bij mensen weg moesten nemen en daar verdomd succesvol in waren.
Je moet een verschil in de opvoeding van een hond maken tussen dat wat een hond maakt en dat wat de mens een hond aanleert.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194373025
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk vooral aan die politiehonden. Als er een gelijkwaardig alternatief is waarbij helemaal geen geweld hoeft te worden gebruikt, dan heeft dat ook mijn voorkeur.
Het maakt niet uit welke hond je wat leert, je moet de Pavlov principes kennen om een hond dat te laten doen wat jij wilt dat hij doet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194373069
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:00 schreef manny het volgende:

[..]

hoe lang: eigenlijk sinds dat ie een maand of zes was tot nu. bijna 3 jaar oud

hoe ben ik daar gekomen: hij liep prima los mee, leuk, aandacht bij ons houden. en toen kwam ie een hert tegen. patsboem: verkocht

andere momenten: nee. nooit. huishond
Iedere hond reageert op de dieren in de natuur. Mijn Herder vindt een reespoor en wil dat volgen. Hier ziet hij vaak genoeg een ree op een afstand van bv 200 meter, hij kijkt er naar en doet verder niets. Hij speelt hier met de geitjes, konijnen en de kippen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:42:30 #115
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194373476
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is het wel geweld?

Want ik heb die ‘schokjes’ gevoeld en het idee van fiks onder stroom staan klopt niet echt.

Als jij als mens ergens helemaal in zit is het dan geweld als iemand op je schouder tikt om de aandacht te krijgen?
Nee, ik dacht ook inderdaad meer aan tikjes, schokjes. Geen halve elektrocuties waarbij het dier stuiptrekkend op de grond komt te liggen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:43:39 #116
80382 manny
30 is best veel
pi_194373498
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

Iedere hond reageert op de dieren in de natuur. Mijn Herder vindt een reespoor en wil dat volgen. Hier ziet hij vaak genoeg een ree op een afstand van bv 200 meter, hij kijkt er naar en doet verder niets. Hij speelt hier met de geitjes, konijnen en de kippen.
uw punt is?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_194373661
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Is het wel geweld?

Want ik heb die ‘schokjes’ gevoeld en het idee van fiks onder stroom staan klopt niet echt.
M.i. zijn het gewoon wapens. En geen kinderachtige wapens. Het geeft geen romantische prikkel aan de hond maar is juist bedoeld om te straffen en corrigeren. Mogelijk zijn er mensen die het fijn vinden in de slaapkamer maar dieren niet niet kunnen aangeven of ze ervan genieten moet je beschermen tegen achterlijke baasjes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:05:10 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_194373856
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

M.i. zijn het gewoon wapens. En geen kinderachtige wapens. Het geeft geen romantische prikkel aan de hond maar is juist bedoeld om te straffen en corrigeren. Mogelijk zijn er mensen die het fijn vinden in de slaapkamer maar dieren niet niet kunnen aangeven of ze ervan genieten moet je beschermen tegen achterlijke baasjes.
Nee het is niet straffen, het is bedoeld om ze uit hun concentratie te halen op het moment dat het mis dreigt te gaan. Ze ondervinden er geen enkele pijn van. Heb je als kind nooit langs een afrastering met stroomdraad gestaan en je afgevraagd hoe dat nou eigenlijk zou voelen? Ik wel en heb het ook wel eens vastgepakt, je voelt dan na enkele seconden iets waarvan je min of meer schrikt en meteen weer loslaat, maar pijn doet het verder niet. Die halsband doet exact hetzelfde, het is gewoon een middel om een hond uit een verhoogde staat van opwinding te halen, geen strafmiddel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194373865
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

M.i. zijn het gewoon wapens. En geen kinderachtige wapens. Het geeft geen romantische prikkel aan de hond maar is juist bedoeld om te straffen en corrigeren. Mogelijk zijn er mensen die het fijn vinden in de slaapkamer maar dieren niet niet kunnen aangeven of ze ervan genieten moet je beschermen tegen achterlijke baasjes.
Het is een correctiemiddel. Dieren zullen er niet van genieten, maar genieten mogelijk net zo min van het dagelijks (alleen) opgesloten zitten in een huiskamer om in de avonduren even een kleine wandeling te maken met een mogelijk chagerijnig baasjes. Deze middelen hebben tenminste nog een doel.
Daarnaast zijn baasjes er echt niet bij gebaad om hun eigen hond pijn of verminkingen toe te brengen. Je hebt er een enkeling tussen die zijn aggresie kwijt wilt op zijn dier, maar die moeten sowieso keihard worden aangepakt. Dat staat los van het materiaal waar we over spreken.
Het romantische en die vergelijking met de slaapkamer mag je achterwegen laten.
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:14:22 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194373961
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

M.i. zijn het gewoon wapens. En geen kinderachtige wapens. Het geeft geen romantische prikkel aan de hond maar is juist bedoeld om te straffen en corrigeren. Mogelijk zijn er mensen die het fijn vinden in de slaapkamer maar dieren niet niet kunnen aangeven of ze ervan genieten moet je beschermen tegen achterlijke baasjes.
Ik spreek ook niet over romantisch, maar over een tikje op de schouder of een arm die even vast gepakt wordt. Een hè hallo, let hier eens op.

Wat de slaap kamer hiermee van doen heeft vat ik niet.

Het gaat namelijk niet over genieten, maar om uit een te hoge focus gehaald te worden.
Het is niet bedoeld om te straffen, daarom vind ik een verbod voor particulieren ook geheel terecht.
Het is bedoeld voor de ‘snap out of it’ zodat het dier zijn focus kan verleggen en daarvoor beloond kan worden.

Dan is het middel juist erg neutraal. Meer dan je als mens meestal zelf kan zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194374224
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

:')

Oke man. Werk vergelijken met een dubieuze trainingsmethode. Goed bezig. Not.
Oohja. De hond heeft natuurlijk werk. Zelf arbeidsovereenkomst getekend natuurlijk. Die snapt ook wel dat hooligans nu eenmaal bij z'n werk horen, daarover moet de hond niet zeiken. Maar stroomschokken tijdens een opleiding, nee. Dat kan niet. Dat weet de hond ook, hij had al een klacht bij de examencommissie liggen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:19:29 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194374967
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:33 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Oohja. De hond heeft natuurlijk werk. Zelf arbeidsovereenkomst getekend natuurlijk. Die snapt ook wel dat hooligans nu eenmaal bij z'n werk horen, daarover moet de hond niet zeiken. Maar stroomschokken tijdens een opleiding, nee. Dat kan niet. Dat weet de hond ook, hij had al een klacht bij de examencommissie liggen.
:') nog zo eentje die te dom is om te poepen. Het is wel raak vanavond.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194375068
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:19 schreef Dven het volgende:

[..]

:') nog zo eentje die te dom is om te poepen. Het is wel raak vanavond.
Gozer, jij bent de enige hier die zonder argument aan komt en anderen belachelijk wilt maken.
pi_194375311
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:19 schreef Dven het volgende:

[..]

:') nog zo eentje die te dom is om te poepen. Het is wel raak vanavond.
Ja, nee. Goed gedaan :').
pi_194375415
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

M.i. zijn het gewoon wapens. En geen kinderachtige wapens. Het geeft geen romantische prikkel aan de hond maar is juist bedoeld om te straffen en corrigeren. Mogelijk zijn er mensen die het fijn vinden in de slaapkamer maar dieren niet niet kunnen aangeven of ze ervan genieten moet je beschermen tegen achterlijke baasjes.
Je snapt Pavlov mbt geconditioneerd gedrag niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')