abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194373679
Ik denk eigenlijk dat TS naar een verkeerd nummer zit te kijken, want een normaal bankrekeningnummer (dus voor de invoer van IBAN) heeft in Duitsland 10 cijfers en dat zijn de laatste 10 cijfers van het IBAN. Staat daar toevallig Kontonummer voor TS? Dossiernummer is in het Duits normaliter Aktenzeichen.
pi_194374533
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het gaat TS niet om die 10 euro, het gaat TS erom dat ze met de betaling haar bankgegevens geeft en dat ze daarmee haar rekening kunnen leeg trekken...
Hoe zie je dat voor je?

Bankgegevens zijn niet gevoelig, elke willekeurige mkb'er heeft zijn rekeningnummer gewoon op zijn website staan.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2020 19:55:23 ]
pi_194374605
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?

Bankgegevens zijn niet gevoelig, elke willekeurige mkb'er heeft zijn rekeningnummer gewoon op zijn website staan.
Precies. Echt, sommige mensen :')
Alius aliud dicit
pi_194374614
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het gaat TS niet om die 10 euro, het gaat TS erom dat ze met de betaling haar bankgegevens geeft en dat ze daarmee haar rekening kunnen leeg trekken...
Hoe dan? Leg eens uit.
Alius aliud dicit
pi_194374619
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?

Bankgegevens zijn niet gevoelig, elke willekeurige mkb'er heeft zijn rekeningnummer gewoon op zijn website staan.
Ja weet ik veel, dit is ook niet mijn topic toch?? Maar dat haal ik er uit.
pi_194374625
Ik heb ook ooit een bekeuring gehad in Duitsland. Was ook een tientje ofzo maar ik had er zoveel lol van toen ik de foto zag. Ik zit verschrikt achter het stuur _O- Met mijn mond open van verbazing
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_194374637
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:58 schreef Soury het volgende:
Ik heb ook ooit een bekeuring gehad in Duitsland. Was ook een tientje ofzo maar ik had er zoveel lol van toen ik de foto zag. Ik zit verschrikt achter het stuur _O- Met mijn mond open van verbazing
Deel die foto mee. ^O^
pi_194374648
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:58 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Precies. Echt, sommige mensen :')
Dat kan alleen als je pincodes en tancodes etc op een of andere pagina zou moeten invullen via een link gegeven door de oplichters.

Maar dit is gewoon echt allemaal.
Zou maar opschieten met betalen trouwens, die Duitsers kunnen verrassend moeilijk doen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:00:26 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194374656
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:58 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Precies. Echt, sommige mensen :')
Wie bedoel je, mensen die voorzichtig zijn als ze het niet vertrouwen?

De mensen die TS nu belachelijk maken om haar voorzichtigheid zijn vast ook de eersten om mensen die ergens met open ogen in zijn getrapt hard uit te lachen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194374658
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:59 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Deel die foto mee. ^O^
Die heb ik helaas niet meer anders zou ik het zeker graag doen. Ik heb me kapot gelachen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_194374694
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wie bedoel je, mensen die voorzichtig zijn als ze het niet vertrouwen?

De mensen die TS nu belachelijk maken om haar voorzichtigheid zijn vast ook de eersten om mensen die ergens met open ogen in zijn getrapt hard uit te lachen.
Dit. Ik had het zelf zonder erbij na te denken gewoon zo betaald. Maar ik vind die voorzichtigheid wel goed. Je weet tegenwoordig maar nooit.
pi_194374727
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit. Ik had het zelf zonder erbij na te denken gewoon zo betaald. Maar ik vind die voorzichtigheid wel goed. Je weet tegenwoordig maar nooit.
Zeker weten.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_194374849
In welke taal moet je de brief krijgen?
Het is gebruikelijk dat je de boete in je moedertaal krijgt. Mocht je toch een brief in een andere taal krijgen, bijvoorbeeld in het Duits, dan kan je vragen om aangesproken te worden in een voor jou begrijpelijke taal. Let op: Noorwegen en Zwitserland behoren niet tot de Europese Unie. Dan kan je dus wel een brief in de lokale taal krijgen.

Begin eerst eens om een brief te vragen in een voor jouw begrijpelijke taal.

Maar zou voor dat tientje niet teveel moeite in steken.
pi_194376601
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wie bedoel je, mensen die voorzichtig zijn als ze het niet vertrouwen?

De mensen die TS nu belachelijk maken om haar voorzichtigheid zijn vast ook de eersten om mensen die ergens met open ogen in zijn getrapt hard uit te lachen.
Waar maak ik haar persoonlijk belachelijk? Ik geef alleen aan dat dit normale gang van zaken is. Betaal gewoon dat tientje :')
Alius aliud dicit
pi_194380610
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:11 schreef ...TomTom het volgende:
In welke taal moet je de brief krijgen?
Het is gebruikelijk dat je de boete in je moedertaal krijgt. Mocht je toch een brief in een andere taal krijgen, bijvoorbeeld in het Duits, dan kan je vragen om aangesproken te worden in een voor jou begrijpelijke taal. Let op: Noorwegen en Zwitserland behoren niet tot de Europese Unie. Dan kan je dus wel een brief in de lokale taal krijgen.

Begin eerst eens om een brief te vragen in een voor jouw begrijpelijke taal.

Maar zou voor dat tientje niet teveel moeite in steken.
Tegenwoordig krijg je die brieven uit vrijwel heel Europa ook (helaas) daadwerkelijk in het Nederlands. Ik heb net een boete uit Spanje binnen, volledig in (Google Translate) Nederlands, wel dik een half jaar na de overtreding overigens...
Miata is always the answer
  maandag 3 augustus 2020 @ 08:53:16 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194380689
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:51 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Waar maak ik haar persoonlijk belachelijk? Ik geef alleen aan dat dit normale gang van zaken is. Betaal gewoon dat tientje :')
Je maakt haar voorzichtigheid belachelijk.

En je begrijpt dus niet eens dat dat tientje helemaal het issue niet is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194381148
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 08:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je maakt haar voorzichtigheid belachelijk.

En je begrijpt dus niet eens dat dat tientje helemaal het issue niet is.
Ik lach mensen niet uit die ergens in tuinen, maar de vrees dat je bankrekening leeg gejat word door iemand die met een fotocamera ergens in Duitsland foto's van je staat te maken is wel een beetje absurd. Het dreigingsmodel van ts is dan een beetje bijzonder.
  maandag 3 augustus 2020 @ 09:40:23 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194381177
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 09:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik lach mensen niet uit die ergens in tuinen, maar de vrees dat je bankrekening leeg gejat word door iemand die met een fotocamera ergens in Duitsland foto's van je staat te maken is wel een beetje absurd. Het dreigingsmodel van ts is dan een beetje bijzonder.
Het issue is dat er geen dossiernummer is. Dus de betaling is dan niet te linken aan TS. Dus er klopt iets niet. En daar zou ik ook eerst helderheid in willen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206302606
haha.. net ook een boete gehad uit Rheinlandpfalz tijdens afgelopen vakantie.
Ik vond het ook vreemd dat het aktenzeichen (dossiernummer) terugkwam in het IBAN nummer.
En tijdens mijn zoektocht op internet om te checken of het te vertrouwen was, kwam ik ook hier.

Nu woon ik in duitsland en heb ook een duits forum gecheckt en jawel, daar was het ook al opgevallen dat het toch wel gek is. Maar het klopt wel degelijk.
Ze maken voor elk aktenzeichen een bijbehorend IBAN nummer. Dat kan blijkbaar bij de duitse postbank die het geld ontvangt op basis van het eerste deel (BLZ=Bankleitzahl) en doorzet naar het centrale boete centrum)

Bron:: (onder Bank-Verbindung)
https://www.polizei.rlp.d(...)rale-bussgeldstelle/
"Dabei wird für jeden Vorgang eine individuelle IBAN erstellt, die eine sichere Zuordnung der Einzahlung zum konkreten Vorgang ermöglicht. Diese wird durch das Aktenzeichen des Vorganges bestimmt. Somit ist zwingend die im konkreten Vorgang erstellte IBAN zu verwenden."
pi_206304777
Tsja lastig. Ik had laatst ook een boete gekregen (20 Euro of zo) van de politie Baden-Württemberg. Kon je inloggen op hun website en via de daar de boete betalen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206315236
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 20:23 schreef boerharmz het volgende:
haha.. net ook een boete gehad uit Rheinlandpfalz tijdens afgelopen vakantie.
Ik vond het ook vreemd dat het aktenzeichen (dossiernummer) terugkwam in het IBAN nummer.
En tijdens mijn zoektocht op internet om te checken of het te vertrouwen was, kwam ik ook hier.

Nu woon ik in duitsland en heb ook een duits forum gecheckt en jawel, daar was het ook al opgevallen dat het toch wel gek is. Maar het klopt wel degelijk.
Ze maken voor elk aktenzeichen een bijbehorend IBAN nummer. Dat kan blijkbaar bij de duitse postbank die het geld ontvangt op basis van het eerste deel (BLZ=Bankleitzahl) en doorzet naar het centrale boete centrum)

Bron:: (onder Bank-Verbindung)
https://www.polizei.rlp.d(...)rale-bussgeldstelle/
"Dabei wird für jeden Vorgang eine individuelle IBAN erstellt, die eine sichere Zuordnung der Einzahlung zum konkreten Vorgang ermöglicht. Diese wird durch das Aktenzeichen des Vorganges bestimmt. Somit ist zwingend die im konkreten Vorgang erstellte IBAN zu verwenden."
Geen idee of ik dit heel slim of juist heel dom vind (vanwege de verwarring die ontstaat).

Maar goed om te weten, ik verwacht er ook eentje op de mat binnenkort.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_206316889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees dat je in Duitsland vaak maar een week de tijd hebt om het te betalen. Da's wel erg kort. Anderzijds schrikt dit mensen misschien wel af.
Boetes in duitsland schrikken niemand af. Ts heeft het ook over een tientje
pi_206317164
Wat een rare kick
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206317293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 01:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Boetes in duitsland schrikken niemand af. Ts heeft het ook over een tientje
Zijn wel al duurder geworden dan een vroeger, vroeger zag ik het als en soort peage als je betrapt werd. Tegenwoordig zit je toch al aan de 30+,.
pi_206317518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 06:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat een rare kick
Ik vind het wel een nuttige kick. Er is nu antwoord gegeven op de vraag of het gek is dat dossiernummer en IBAN gelijk aan elkaar zijn. En als iemand via Google of de zoekfunctie bij dit topic uitkomt, heeft diegene er nog wat aan ^O^
pi_206317697
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 01:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Boetes in duitsland schrikken niemand af. Ts heeft het ook over een tientje
Buiten de bebouwde kom wel ja. Binnen de bebouwde kom ben je al echt snel de sjaak, en niet alleen financieel.
Dit jaar zijn ook de boetes verhoogd, vaak zelfs verdubbled. Maar goed, van 25 naar 50 euro voor fout parkeren is nog steeds geen dikke straf.

Overigens wel raar, die ¤10 van TS. In het boeteoverzicht staat dat je minimaal ¤20 kwijt bent op de Autobahn: https://www.bussgeldkatal(...)%82%AC,-eher%20nicht
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_206317995
Mocht het iemand interesseren, je tong uitsteken naar een andere verkeersdeelnemer kan je bij betrapping ¤150 euro kosten, een middelvinger ¤4000: https://www.bussgeldkatalog.org/beleidigung-im-strassenverkehr/

:')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_206318447
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 01:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Boetes in duitsland schrikken niemand af. Ts heeft het ook over een tientje
Die zijn verhoogd. Daarnaast heb je ook het puntensysteem. Van behaalde punten kom je maar moeilijk af. Mijn rijbewijs ook weleens ingetrokken voor 31 km/h te hard.

Persoonlijk schrikken die punten en dat je vrij snel je rijbewijs kwijt bent me meer af dan de boetes in Nederland. Laatst in Nederland een boete van ¤ 359 omdat ik m'n telefoon in m'n hand had. In Duitsland krijg je minder boete, maar wel een punt. Dat schrikt me meer af, omdat je dan op termijn een rijontzegging krijgt. En blijft krijgen, omdat je amper af komt van die punten.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:43:29 #78
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206318744
Klinkt wel als normale Duitse bureaucratie. Een rekening openen om 10 euro te kassieren. Met de kosten van de aanbesteding voor de software, het beheer, de processen, licenties en alles wat erbij komt kijken zoals versturen, beantwoorden van de vragen van TS zijn de kosten van het uitschrijven van de boete vermoedelijk 2 mal zo hoog als de boete
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:45:29 #79
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206318762
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 01:21 schreef 111210 het volgende:

[..]
Boetes in duitsland schrikken niemand af. Ts heeft het ook over een tientje
Parkeerboete in Keulen is eigenlijk een soort dagkaart. 6 euro per uur kost parkeren, een boete 14 euro
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:15:40 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206319741
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 08:54 schreef Hojdhopper het volgende:
Overigens wel raar, die ¤10 van TS. In het boeteoverzicht staat dat je minimaal ¤20 kwijt bent op de Autobahn: https://www.bussgeldkatal(...)%82%AC,-eher%20nicht
Topic is van 2 jaar terug. Intussen zijn de boetes verhoogd.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_206320335
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 10:43 schreef XL het volgende:
Klinkt wel als normale Duitse bureaucratie. Een rekening openen om 10 euro te kassieren. Met de kosten van de aanbesteding voor de software, het beheer, de processen, licenties en alles wat erbij komt kijken zoals versturen, beantwoorden van de vragen van TS zijn de kosten van het uitschrijven van de boete vermoedelijk 2 mal zo hoog als de boete
Dit doen ze expres, zullen veel zo denken immers.
Als je niet betaalt word het pas veel leuker.
Dat het in Duitsland is maakt niet uit, voor de rechter zal je komen, EU enzo.
pi_206320781
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dit doen ze expres, zullen veel zo denken immers.
Als je niet betaalt word het pas veel leuker.
Dat het in Duitsland is maakt niet uit, voor de rechter zal je komen, EU enzo.
Als ze je 'n keer aanhouden, dan moet je dan gewoon betalen.

Idem dito met rijbewijs inleveren. Doe je dat niet en ze houden je een keer aan, dan mag je iemand bellen om je op te komen halen.
pi_206321346
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Topic is van 2 jaar terug. Intussen zijn de boetes verhoogd.
Ho wacht, dacht van augustus dit jaar. Zie dat nu pas, vond het daarom wel meevallen qua kick maar idd, dit was wel een flinke.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 06:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat een rare kick
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_206322967
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 10:45 schreef XL het volgende:

[..]
Parkeerboete in Keulen is eigenlijk een soort dagkaart. 6 euro per uur kost parkeren, een boete 14 euro
Plus de uren uiteraard, is hier ook zo ;)
pi_206323182
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:27 schreef Hojdhopper het volgende:
Mocht het iemand interesseren, je tong uitsteken naar een andere verkeersdeelnemer kan je bij betrapping ¤150 euro kosten, een middelvinger ¤4000: https://www.bussgeldkatalog.org/beleidigung-im-strassenverkehr/

:')
Geniaal lijstje _O_
pi_206348459
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]
Geniaal lijstje _O_
Jij meisje!11!!1

Hats, 200 euro te pakken. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_206348892
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 10:43 schreef XL het volgende:
Klinkt wel als normale Duitse bureaucratie. Een rekening openen om 10 euro te kassieren. Met de kosten van de aanbesteding voor de software, het beheer, de processen, licenties en alles wat erbij komt kijken zoals versturen, beantwoorden van de vragen van TS zijn de kosten van het uitschrijven van de boete vermoedelijk 2 mal zo hoog als de boete
een rekening openen?
is gewoon een dienst van de duitse Postbank: Postbank ZV Collect

dynamisch kunnen er 10 miljard unieke nummers aangemaakt worden die dan klanten beschikbaar gesteld worden worden via een geautomatiseerd systeem:
quote:
Die Bankleitzahlen von 590 100 11 bis 590 100 74 werden für Postbank ZV Collect genutzt. Hierbei erhalten Postbank-Firmenkunden eine dieser Bankleitzahlen als persönliche Bankleitzahl, unter der sie bis zu zehn Milliarden virtuelle Konten anlegen und verwalten können, um so ihr Debitorenmanagement zu vereinfachen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')