abonnement Unibet Coolblue
pi_194345741
TS gebruikt KDE. Wel fijn. Lekker goed aanpasbaar.

In het verleden heb ik i3-gaps gebruikt. Lekker lichtgewicht. Misschien dat ik nog een keer voor de gein bspwm ga proberen.
pi_194346400
Ik heb geen idee waar je het over hebt
pi_194349945
KDE is een van de vele beschikbare Window managers voor Linux.
https://kde.org/

Er zijn tientallen verschillende soorten Window managers, elk met z'n voor- en nadelen. KDE ziet er wel leuk uit en werkt wel handig, maar niet echt geschikt voor de wat tragere computer.

Screenschots van de i3 Window manager: https://i3wm.org/screenshots/
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:27:51 #4
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_194350009
al die Linux-fanaten die zo graag aan Windows willen ontsnappen, maar het toch een Window-manager noemen. Dan geef je gewoon toe dat Windows de defacto standaard is en het zelfs zo genoemd heeft, en Linux dat maar weer na wil doen.

En dat terwijl het dus een app-manager is. Of programma-manager ofzo, want dat zijn namen die de lading wel dekken.
pi_194360898
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:27 schreef Jan_Lul het volgende:
al die Linux-fanaten die zo graag aan Windows willen ontsnappen, maar het toch een Window-manager noemen. Dan geef je gewoon toe dat Windows de defacto standaard is en het zelfs zo genoemd heeft, en Linux dat maar weer na wil doen.

En dat terwijl het dus een app-manager is. Of programma-manager ofzo, want dat zijn namen die de lading wel dekken.
Een window manager beheert specifiek de vensters (windows) als onderdeel van een desktopomgeving, dat dekt de lading toch prima? Windows is niet de enige met dit concept en heeft het ook niet uitgevonden.

Ik gebruik overigens de window managers die onderdeel zijn van de macOS of Windows besturingssystemen, ik heb het meerdere keren geprobeerd met Linux en/of FreeBSD, maar het voelt toch allemaal minder gestroomlijnd aan. Zijn wel weer prima headless servers voor opslag en het afdraaien van media.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')