abonnement Unibet Coolblue
pi_194350026
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:40 schreef Tuned22 het volgende:
Palingen zijn volgens mij onrein omdat het idd kruipende dieren zijn maar sowieso zijn het lijkeneters. Tijdens de oorlog waren er nog nooit zo veel en zulke vette palingen in het IJsselmeer te vinden... ofwel, vul zelf maar in :X
Alles wat geen herbivoor is is een lijkeneter, maargoed. Logica is ver te zoeken in religie dus het verbaast me niet.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:33:11 #51
11170 jerney
catlady 4life
pi_194350045
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:40 schreef Brybry het volgende:

[..]

OMG. Bedankt, ik eet nooit meer paling :r
Die blechtrommel nooit gezien? :D

Ik vind paling wel lekker :@
Sardienen echter :r
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:35:52 #52
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_194350069
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:54 schreef ElohimOne het volgende:
Mensen die paling niet kunnen waarderen :')__ godenvis
Dit inderdaad, gerookte paling :9
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:49:11 #53
11170 jerney
catlady 4life
pi_194350151
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:35 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dit inderdaad, gerookte paling :9
Op een stokbroodje. Met komkommer. O+
pi_194350248
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:29 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ja ik bijt altijd in zo'n zacht spiertje, bah.
Ah ja, zo'n lekker stukje rubber in je kip :r
pi_194350287
Inktvis en dan in zijn of haar inkt ……. brrrrrrr, het ziet er niet uit… en ik vind het totaal niet lekker.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:12:35 #56
11170 jerney
catlady 4life
pi_194350297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Inktvis en dan in zijn of haar inkt ……. brrrrrrr, het ziet er niet uit… en ik vind het totaal niet lekker.
Is dat zo’n volgestouwde ballon die je vanaf je bord ligt aan te kijken?

Dat moment tijdens de fotoreis dat iedereen wilde dat ze ook vegan aten. :D
pi_194350770
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
tilapia of pangasius, smaken naar modder.
En meestal kweekvis en weinig goede olieen dus geen gezonde vette vis.

tilapia of pangasius eet ik ook niet.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194350790
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:33 schreef jerney het volgende:

Sardienen echter :r
Die vind ik juist wel lekker en mooie bijkomstigheid ze zijn erg gezond *O* *O*

En goedkoop ook nog eens
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194350939
Blauw gekookte forel is niet lekker. :r
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:22:52 #60
11170 jerney
catlady 4life
pi_194350954
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:07 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Die vind ik juist wel lekker en mooie bijkomstigheid ze zijn erg gezond *O* *O*

En goedkoop ook nog eens
Misschien gewoon steeds pech gehad op vakanties. :P Na een paar keer durf ik echt niet meer :’)
pi_194350988
Volendamse gestoofde aal is trouwens ook niet lekker.
pi_194351357
weekdieren sowieso...
haring en paling zijn niet lekker, maar dat komt door de nederlandse bereiding. een vers gebakken harinkje of gegrilde paling (japans) is wel lekker.
pi_194352087
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
tilapia of pangasius, smaken naar modder.
Ik vind ze nergens naar smaken. Omdat het kweekvis is uit een smerige rivier laat ik het meestal ook wel liggen.

Verder is het vakmanschap van de bereider nogal bepalend vind ik. Zeker vis al lekkerbek of kibbeling kan je met bakken een hoop aan verpesten. Ook zijn er haring schoonmakers die kennelijk iets fout doen. Zo nu e dan tref je een haringstal waar de vis gewoon niet lekker is.

Maar eigenlijk lust ik alles wel uit zee. Een oestertje of kokkel rapen op het wad als snack is altijd lekker. Je moet het echter niet mee naar huis nemen.
pi_194353007
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:54 schreef ElohimOne het volgende:
Mensen die paling niet kunnen waarderen :')__ godenvis
Ik heb mezelf daar een keer de kik aan gegeten.
Nu moet ik er niet meer aan denken.

Mijn opa had ze zelf gevangen.
Mijn oma, moeder en tante stonden met z'n drieën in de keuken om ze te bakken.
Stukken van 10cm en 4 tot 6cm dik.
En wij maar vreten. Zo van de graat af.
Die gerookte filetjes bij de visboer staan, qua formaat, totaal niet in verhouding.

Ineens stond het me tegen en ik heb mezelf er nooit meer toe kunnen zetten het te eten.
Al bijna 40 jaar niet.

Eigenlijk eet ik alleen maar lekkerbek en soms wat tonijn uit blik, op een toastje.
Voor de rest ben ik niet zo van de vis en zeevruchten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:00:18 #65
11170 jerney
catlady 4life
pi_194353074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:57 schreef pokkerdepok het volgende:
weekdieren sowieso...
haring en paling zijn niet lekker, maar dat komt door de nederlandse bereiding. een vers gebakken harinkje of gegrilde paling (japans) is wel lekker.
Unagi O+ maar is ook wel een andere soort, denk ik.. of niet?
pi_194354457


[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 14-08-2020 17:18:03 (ONZ is ergens anders) ]
pi_194358595
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 13:00 schreef jerney het volgende:

[..]

Unagi O+ maar is ook wel een andere soort, denk ik.. of niet?
jep. :)
vast wel ja. misschien maakt dat uit, weet ik eigenlijk niet.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:40:13 #68
11170 jerney
catlady 4life
pi_194358638
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jep. :)
vast wel ja. misschien maakt dat uit, weet ik eigenlijk niet.
Pin me er niet op vast hoor, misschien is het slechts de bereiding die het zo awesome maakt. :P
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:47:33 #69
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_194358710
Gerookte paling is echt goddelijk!

Zee-egel vond ik echt ranzig.

Ik snap enthousiasme rondom forel nooit, smakeloze dingen...
pi_194359027
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:47 schreef Sheffield het volgende:

Ik snap enthousiasme rondom forel nooit, smakeloze dingen...
ook lekkerder als 'ie gerookt is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194359604
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 20:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ook lekkerder als 'ie gerookt is.
Forel stoven op een ui met wat tuinkruiden erbij is best wel lekker voor een keer. Maar hij heeft inderdaad wel iets nodig om de smaak los te maken.
pi_194359690
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:40 schreef jerney het volgende:

[..]

Pin me er niet op vast hoor, misschien is het slechts de bereiding die het zo awesome maakt. :P
moet je eigenlijk verse paling kopen en zelf doen, maar die beesten zijn super slijmerig...
maar wordt vast wel lekker.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:10:59 #73
11170 jerney
catlady 4life
pi_194359762
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 21:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

moet je eigenlijk verse paling kopen en zelf doen, maar die beesten zijn super slijmerig...
maar wordt vast wel lekker.
Bweuh nee dat proces laat ik liever aan een ander over :D Maar kan wel begrijpen dat het je voorkeur heeft. :P
pi_194360010
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 21:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Forel stoven op een ui met wat tuinkruiden erbij is best wel lekker voor een keer. Maar hij heeft inderdaad wel iets nodig om de smaak los te maken.
zout.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194363882
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 21:10 schreef jerney het volgende:

[..]

Bweuh nee dat proces laat ik liever aan een ander over :D Maar kan wel begrijpen dat het je voorkeur heeft. :P
haha ik ook.. koken is leuk maar ik vind een kipfilet snijden al vies..
pi_194364672
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:12 schreef jerney het volgende:

[..]

Is dat zo’n volgestouwde ballon die je vanaf je bord ligt aan te kijken?

Nee, kan ook in ringen, gekookt in zijn of haar inkt. Krijg je zo'n zwarte smurrie op je bord, en je tanden zien er na afloop ook erg smakelijk uit.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_194364674
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 05:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nee, kan ook in ringen, gekookt in zijn of haar bloed. Krijg je zo'n zwarte smurrie op je bord, en je tanden zien er na afloop ook erg smakelijk uit.
Bedoel dus, gekookt in inkt. Maar het wijzigen lukt niet helemaal
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 2 augustus 2020 @ 11:09:59 #78
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194366532
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:47 schreef Sheffield het volgende:

Ik snap enthousiasme rondom forel nooit, smakeloze dingen...
In alu-folie verpakken, samen met wat witte wijn, kruiden en wat citroen. Even in de oven...smullen maar!
  Miss 200.000.000! zondag 2 augustus 2020 @ 11:12:06 #79
367000 roos94
pi_194366551
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 11:09 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

In alu-folie verpakken, samen met wat witte wijn, kruiden en wat citroen. Even in de oven...smullen maar!
Kan het ook een aluhoedje zijn?
  zondag 2 augustus 2020 @ 11:12:41 #80
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194366556
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 11:12 schreef roos94 het volgende:

[..]

Kan het ook een aluhoedje zijn?
Nee, daar doe ik niet aan.
pi_194366931
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 21:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

zout.
Zonde, dan zou ik liever voor heel subtiel zuur kiezen.
pi_194522381
Schol, vieze papperige structuur. Voor de rest alle vis, schaal en schelpdieren wel.
  Moderator / Miss SHO donderdag 13 augustus 2020 @ 02:21:21 #83
22592 crew  Ole
pi_194530520
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
tilapia of pangasius, smaken naar modder.
yup }:|
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 13 augustus 2020 @ 11:17:38 #84
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_194534102
Ik hou niet van gebakken makreel, vissige sardines en vis in het zuur als zure haring, braadharing en ansjovis.

Heb als echte Volendamse jarenlang op zaterdag in een viswinkel gewerkt en lust voor de rest eigenlijk alles wel.
En de meest recente ontdekking: yellow tail kingfish als sashimi met wat ponzu yuzu dressing. Heerlijk! Qua structuur een beetje als tonijn. .
  donderdag 13 augustus 2020 @ 12:39:32 #85
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_194535313
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:25 schreef quirina het volgende:
Volendamse gestoofde aal is trouwens ook niet lekker.
Barbaar!! :9
pi_194535376
Gerookte makreel en zure haring vind ik echt niet lekker, verdsr gaat het allemaal wel. Tonijn uit blik vind ik ook niet te hachelen, dat is voor katten misschien nog wel geschikt of voor de tonijnsalade van een dorpsbistro, maar verder snap ik de populariteit van dat product echt niet.

Verse tonijn vind ik heerlijk, het liefst rauw tot tartaar gesneden, met een beetje zout en peper, misschien wat kriemfriesj, jammie :9
-nee-
pi_194583054
Paling is geen aaseter.. :) Het is een carnivoor en leeft uitsluiten van insecten, wormen, kleine visjes etc. Hij zoekt wel graag plaatsen om zich te verstoppen. En ligt er dan toevallig een lijk in het water dan zal de paling de holle ruimtes hierin als schuilplek kunnen gebruiken. Het broodje aap verhaal is ontstaan uit dat er palingen in verzopen koeien in de sloot werden aangetroffen. Waaruit de oude vangmethode met de kop van een geslachte koe aan een touw te binden en in de sloot te flikkeren is ontstaan. Deze dan na een week of zo weer uit het water te trekken en men vind palingen er in de kop terug. 1 en 1 is 2 dus paling is een aaseter!

Maar met wetenschappelijk onderzoek naar maaginhoud is er nog nooit aas (rottend vlees van dode dieren) in de maag van een paling aangetroffen.

Garnalen daar in tegen eten wel aas, die beginnen een zieke vis al te verorberen terwijl deze nog leeft. :P Nou ja, aaseter dan, ze zijn zo grondig dat het vlees geen tijd krijgt om te rotten. Dan zijn wij toch ook aaseters, althans wij laten vlees aansterven en betalen goud geld voor een 90 dagen gerijpte biefstuk.

Karper is van origine geen inheemse vis in Europa maar komt uit Asïe... :) Deze vis is door de Romeinen tijdens de veldtochten meegenomen als consumptievis en zo in Europa geïntroduceerd. Dus een ingeburgerde exoot die niet meer weg te denken is. Is als consumptievis vooral in het oosten van Europa, van Duitsland tot de Balkan in landen met weinig tot geen kustwateren nog steeds populair. In Duitsland kun je gekweekte karper gewoon vers van de vishandel of ingevroren van de supermarkt krijgen. Al sinds heugenis een delicatesse tijdens kerst of Silvester.

Maar een karper gevangen in een modderpoel zoals een parkvijvertje is niet te vreten en heeft een sterke muffe moddersmaak.

[ Bericht 3% gewijzigd door Watuntrik op 16-08-2020 09:54:22 ]
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:15:56 #88
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194583980
Eigenlijk alle vissoorten behalve en paar uitzonderingen.

Vind rauwe zalm wel weer lekker, maar dat is 1 van de weinige vissen die ik te eten vind. Gebakken zalm is dan wel weer ranzig.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194584149
Ik heb even gezocht, maar kan er op internet niets meer over vinden, althans niet in het Nederlands. Maar ik heb het ooit eens gelezen in een oud biologieboekje. :) Zou je smerig visje willen eten dan zou dat de Bittervoorn moeten zijn.. :P

Werd heel vroeger in crisistijden bij gebrek aan beters gevangen en genuttigd. Het schijnt vooral in het Noordelijke deel van Nederland nog lang op de menukaart te hebben gestaan. Het dankt dan ook zijn naam aan zijn scherpe bittere smaak.

Rhodeus amarus - Amarus is Latijn voor Bitter of scherp bijtend van smaak.

Niet dat ik het ooit heb geprobeerd, maar vond het altijd wel een leuk triviaal weetje. En het zal beslist de smerige smaak zijn geweest dat het gebruik met de tijd in de vergetelheid is geraakt. Zou tegenwoordig ook niet meer mogen, het visje staat inmiddels i.v.m verstoring van leefgebied op de rode lijst van de flora en fauna wet als zeldzaam en uiterst kwetsbaar. Het zal vroeger in betere en schonere tijden wel een zeer algemeen en veel voorkomend gemakkelijk te vangen visje zijn geweest.

Ander grappig weetje is dat ook dit visje vermeend een exoot is uit Azië en als consumptievis met de Karper is meegelift en uitgezet in Centraal/West Europa. Leuke contradictie in onze flora en fauna wet. Exoten proberen te mijden en tegelijkertijd historische exoten die niet meer weg te denken zijn inheems te achten en in bescherming te nemen!?
pi_194671889
Tilapia/pangasius, ik snap niet waarom die vis zo populair is.
Is dat een prijstechnisch dingetje of zo?

Verder schaal- en schelpdieren.
Te snotterig, teveel ogen en pootjes en het ziet er gewoon vies uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_194711426
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 22:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is dat een prijstechnisch dingetje of zo?
Yup, het zijn beide zeer gemakkelijk te kweken zoetwatervissen. En dit gebeurd dan ook op grote schaal. Zijn zeer neutraal van smaak en kun je bereiden naar wens.

Op zich is er niets mis met de vis zelf... Echter de condities waarin ze gekweekt worden laat nogal te wensen over... De kweekbassins worden vaak met water gevoed door sterk vervuilde rivieren, het voer dat ze krijgen is niet altijd van de beste kwaliteit. De bassins zijn massaal overbevolkt en om ziekte uitbraak zoveel mogelijk te voorkomen moeten er nog al wat medicatie aan het voer worden toegevoegd.

Dat zijn dus al de 3 hoofdredenen om ze maar beter niet te consumeren... :) Het controleorgaan er achter is zo corrupt als wat...

Maar dit geldt voor meer kweekvis, zoals de Zalmforel... Dit is een vis die eigenlijk niet bestaat in de natuur. Het is simpelweg een met krachtvoer vol hormonen vetgemeste forel die door kleurstoffen in deze voeding rood vlees ontwikkeld. Ook zo'n commercieel visje waarmee je als consument behoorlijk om de oren geslagen wordt. Er is nog nooit een mediabedrijf toegelaten op de kwekerijen, die werken uitsluitend achter gesloten deuren en dat zegt al genoeg...

Maar er is ook zat natuurlijk gevangen vis waar je maar beter met een grote boog omheen kunt lopen. Bv. bijna alles wat gevangen wordt in de Baltische zee (Oostzee) is sterkt vervuilt en eigenlijk niet geschikt voor consumptie. Wat daar door de Russen allemaal afgezonken is wil je niet weten... Maar nood breekt wet en er komt heel wat vis uit dat gebied op de markt, of ze ook deze kant opkomen heb ik geen idee over. Alhoewel het grootste gedeelte van onze Hollandse nieuwe Haring wordt aangeleverd door Scandinavische visserijen. ~O>
  Moderator / Miss SHO dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:59:49 #92
22592 crew  Ole
pi_194712451
Neutraal vind ik echt niet! Enorme grondsmaak !
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_194713416
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 12:59 schreef Ole het volgende:
Neutraal vind ik echt niet! Enorme grondsmaak !
Dat zou hij mits goed gekweekt of gevangen uit schoon water wel moeten zijn... Net zo als het vlees van een Karper neutraal van smaak hoort te zijn mits hij uit schoon water komt. Maar trek je hem uit een parkvijver dan smaakt hij naar modder.

Die kweekvijvers zijn dus gewoon bagger en niet geschikt om consumptievis te kweken. Maar toch gebeurd het...
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:38:46 #94
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194719445
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:20 schreef Fietsertje70 het volgende:
tilapia of pangasius, smaken naar modder.
pi_194733902
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:03 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Yup, het zijn beide zeer gemakkelijk te kweken zoetwatervissen. En dit gebeurd dan ook op grote schaal. Zijn zeer neutraal van smaak en kun je bereiden naar wens.

Op zich is er niets mis met de vis zelf... Echter de condities waarin ze gekweekt worden laat nogal te wensen over... De kweekbassins worden vaak met water gevoed door sterk vervuilde rivieren, het voer dat ze krijgen is niet altijd van de beste kwaliteit. De bassins zijn massaal overbevolkt en om ziekte uitbraak zoveel mogelijk te voorkomen moeten er nog al wat medicatie aan het voer worden toegevoegd.

Dat zijn dus al de 3 hoofdredenen om ze maar beter niet te consumeren... :) Het controleorgaan er achter is zo corrupt als wat...

Maar dit geldt voor meer kweekvis, zoals de Zalmforel... Dit is een vis die eigenlijk niet bestaat in de natuur. Het is simpelweg een met krachtvoer vol hormonen vetgemeste forel die door kleurstoffen in deze voeding rood vlees ontwikkeld. Ook zo'n commercieel visje waarmee je als consument behoorlijk om de oren geslagen wordt. Er is nog nooit een mediabedrijf toegelaten op de kwekerijen, die werken uitsluitend achter gesloten deuren en dat zegt al genoeg...

Maar er is ook zat natuurlijk gevangen vis waar je maar beter met een grote boog omheen kunt lopen. Bv. bijna alles wat gevangen wordt in de Baltische zee (Oostzee) is sterkt vervuilt en eigenlijk niet geschikt voor consumptie. Wat daar door de Russen allemaal afgezonken is wil je niet weten... Maar nood breekt wet en er komt heel wat vis uit dat gebied op de markt, of ze ook deze kant opkomen heb ik geen idee over. Alhoewel het grootste gedeelte van onze Hollandse nieuwe Haring wordt aangeleverd door Scandinavische visserijen. ~O>
Hm, interessant !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_194745483
Ik vind tot nu toe alle zeevis lekker die ik in mijn leven heb gegeten. Maar met zoetwatervis ben ik onbekend, karper en voorn enzo. Die schijnen nogal gronderig te smaken en vol graten bovendien. Ik kan me voorstellen dat ik die niet zo lekker zal vinden.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194745494
Mosselen.

Dan heb ik altijd het idee dat ik je kutje opeet, TS.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')