abonnement Unibet Coolblue
pi_194343901
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of wat KLM nu gaat doen, grote groep mensen ontslaan en die plaatsen opvullen met flexibele contracten

En daar hebben wij net in geïnvesteerd. Dikke vinger in het gezicht
Ze worden daardoor een soort Ryanair met steeds minder rechten voor de werknemer. Dat vinden wij goed en slim. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_194343910
Echt totaal onbegrijpelijk dat onze overheid deze reorganisatie en enorme ontslag-golf als harde voorwaarde heeft gesteld voor het ontvangen van de staatssteun. Alsof de klm haar eigen voorwaarden op heeft gesteld en de overheid alleen braaf ja en amen mocht knikken.
pi_194343930
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ze worden daardoor een soort Ryanair met steeds minder rechten voor de werknemer. Dat vinden wij goed en slim. :{
Menig detacherings- en payrollbedrijf zal blij zijn
pi_194343938
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:59 schreef Farenji het volgende:
Echt totaal onbegrijpelijk dat onze overheid deze reorganisatie en enorme ontslag-golf als harde voorwaarde heeft gesteld voor het ontvangen van de staatssteun. Alsof de klm haar eigen voorwaarden op heeft gesteld en de overheid alleen braaf ja en amen mocht knikken.
Ik weet niet zeker of een ontslag-golf een vereiste was in deze. Lijkt me haast niet. Maar is wel een "oplossing" die geen enkele denkkracht en visie vereist. Dus de uitkomt was voorspelbaar. En dat laatste is ongetwijfeld waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:05:14 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194343997
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie de eerste zin. Dat vind ik zonder meer het belangrijkst. Maar dan andersom natuurlijk. Bedrijven zijn er voor mensen. En als ze aan 3,4 miljard niet genoeg hebben is het een kansloos bedrijf inderdaad. Werkgelegenheid is het belangrijkste wat er is voor de bulk. Niet of een bedrijf wat vooral mensen ontslaat en waar die miljarden al opgevreten zijn door de "stake-holders" overleeft. Inderdaad, dus ja. Ik vind het een onbeschaamd smerig bedrijf met grote graaiers aan het hoofd.

Vergeet niet dat een herstructurering cq reorganisatie "automagisch" betekent dat je mensen moet ontslaan. Het is wel het makkelijkste en daarom kiest men daarvoor. The powers that be die daarover beslissen blijven uiteraard gewoon zitten..
Het lijkt me toch niet lastig om te berekenen wat de kosten van een KLM zijn en wat er gebeurt als ineens de inkomsten wegvallen. En dat door iets waar ze ook nog eens niets aan kunnen doen.

Dus ja dat zorgt voor enkele pijnlijke keuzes. Het kan helaas niet uit de zakken van Pieter Elbers komen aangezien bij lange na zo diep niet zijn.

En het alternatief is KLM weg. En nog een veelvoud aan mensen werkloos en een structureel slechtere economische positie. En dat alleen maar uit wrok.
pi_194344000
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of een ontslag-golf een vereiste was in deze. Lijkt me haast niet. Maar is wel een "oplossing" die geen enkele denkkracht en visie vereist. Dus de uitkomt was voorspelbaar. En dat laatste is ongetwijfeld waar.
https://nos.nl/artikel/23(...)persconferentie.html

quote:
In ruil voor deze financiële reddingsboei zal KLM flink moeten snijden in de kosten, zodat het bedrijf in de toekomst weer op eigen benen kan staan.
Was toch duidelijk dat dit ging gebeuren?
pi_194344123
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:05 schreef Farenji het volgende:
Was toch duidelijk dat dit ging gebeuren?
Nee vind ik niet. Je kunt natuurlijk niet afspreken dat er iets magisch moet gebeuren. Wat je weet is dat het hersenloze management niets beters kan verzinnen dan mensen ontslaan. Dat had men kunnen voorkomen maar het lijkt of er verder niets concreets is afgesproken hoe het vorm gegeven moet worden. Met dit VVD kabinet verbaast het me overigens niets dat het zo is gegaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_194344152
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het lijkt me toch niet lastig om te berekenen wat de kosten van een KLM zijn en wat er gebeurt als ineens de inkomsten wegvallen. En dat door iets waar ze ook nog eens niets aan kunnen doen.

Dus ja dat zorgt voor enkele pijnlijke keuzes. Het kan helaas niet uit de zakken van Pieter Elbers komen aangezien bij lange na zo diep niet zijn.

En het alternatief is KLM weg. En nog een veelvoud aan mensen werkloos en een structureel slechtere economische positie. En dat alleen maar uit wrok.
Als de KLM “verdwijnt” zijn er andere vliegmaatschappijen die de lijnen overnemen en verplaatsen de banen dus...
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:23:38 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194344256
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee vind ik niet. Je kunt natuurlijk niet afspreken dat er iets magisch moet gebeuren. Wat je weet is dat het hersenloze management niets beters kan verzinnen dan mensen ontslaan. Dat had men kunnen voorkomen maar het lijkt of er verder niets concreets is afgesproken hoe het vorm gegeven moet worden. Met dit VVD kabinet verbaast het me overigens niets dat het zo is gegaan.
Overigens is er nog niemand ontslagen natuurlijk, het grote onderhandelen met de vakbonden gaat nu beginnen. Overtolligheid kan wellicht ook opgelost worden met collectief deeltijd. Complexe puzzel waar ze tot 1 oktober de tijd voor hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:25:52 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194344279
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:15 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Als de KLM “verdwijnt” zijn er andere vliegmaatschappijen die de lijnen overnemen en verplaatsen de banen dus...
Die hebben niet de landringsrechten die KLM over vele jaren heeft geregeld. Bovendien hebben die Schiphol niet als basis. Dus die vlieger gaat niet op.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:36:34 #36
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194344413
https://klm.unie.nl/herstructureringsplan-klm-verrast-de-unie/

Interessant leesvoer, uiteraard wel wat gekleurd want het komt van de vakbond, maar staan ook feiten in.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194345339
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die hebben niet de landringsrechten die KLM over vele jaren heeft geregeld. Bovendien hebben die Schiphol niet als basis. Dus die vlieger gaat niet op.
Dan nog nemen andere partijen het over. Wellicht niet het hele netwerk maar er zal wel een grote speler komen.
pi_194345359
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die hebben niet de landringsrechten die KLM over vele jaren heeft geregeld. Bovendien hebben die Schiphol niet als basis. Dus die vlieger gaat niet op.
Alsof Schiphol geen belang heeft bij vrijgekomen plekken opvullen :‘)
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:54:32 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345391
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dan nog nemen andere partijen het over. Wellicht niet het hele netwerk maar er zal wel een grote speler komen.
Ja alleen vervelend als die speler niet uit Nederland komt

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:52 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Alsof Schiphol geen belang heeft bij vrijgekomen plekken opvullen :‘)
Ja maar andere luchthavens hebben dat dus ook. Een hoop vluchten krijg je dus niet meer terug.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:54:35 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194345393
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:52 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Alsof Schiphol geen belang heeft bij vrijgekomen plekken opvullen :‘)
Schiphol geeft zelf die rechten niet uit maar daarnaast denk ik niet dat @Hexagon het had over de landingsrechten op Schiphol ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194345400
Als de bonden KLM willen laten bestaan is het nu toch echt tijd om afscheid te nemen van de oude rechten. En en is niet meer van deze tijd.
pi_194345410
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Schiphol geeft zelf die rechten niet uit maar daarnaast denk ik niet dat @:Hexagon het had over de landingsrechten op Schiphol ;)
Ook andere luchthaven verkopen de rechten dan weer aan een ander...
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:56:44 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194345430
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ook andere luchthaven verkopen de rechten dan weer aan een ander...
Ja allemaal aan die mysterieuze nieuwe grote speler die opeens Schiphol als thuisbasis neemt zeker ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194345440
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja alleen vervelend als die speler niet uit Nederland komt
[..]

Ja maar andere luchthavens hebben dat dus ook. Een hoop vluchten krijg je dus niet meer terug.
Waarom vervelend. In Nederland verdienen we ook geld aan Easyjet en Ryanair. We zouden ook geld kunnen verdienen met Etihad.
pi_194345465
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja allemaal aan die mysterieuze nieuwe grote speler die opeens Schiphol als thuisbasis neemt zeker ;)
Jij denkt dat er geen interesse zal zijn?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:03:03 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345528
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom vervelend. In Nederland verdienen we ook geld aan Easyjet en Ryanair. We zouden ook geld kunnen verdienen met Etihad.
Met vakantiestunters ben je geen intercontinentale hub
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:05:47 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194345578
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen interesse zal zijn?
Ik denk niet dat er een bedrijf inspringt met eenzelfde bedrijfsvoering als KLM, met eigen afhandeling, onderhoudsafdeling, etc.
Gaten zullen eerder gevuld worden door maatschappijen die hun basissen ergens anders hebben.
Of die bedrijven die kleinere basissen openen op Schiphol. Maar het banenvolume dat je nu in Nederland hebt zal niet terugkomen, althans niet in Nederland zelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:06:55 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194345596
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een bedrijf inspringt met eenzelfde bedrijfsvoering als KLM, met eigen afhandeling, onderhoudsafdeling, etc.
Gaten zullen eerder gevuld worden door maatschappijen die hun basissen ergens anders hebben.
Of die bedrijven die kleinere basissen openen op Schiphol. Maar het banenvolume dat je nu in Nederland hebt zal niet terugkomen, althans niet in Nederland zelf.
Plus de bereikbaarheid van Schiphol, en dus Nederland kan serieuze schade krijgen.
pi_194345623
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met vakantiestunters ben je geen intercontinentale hub
Zucht...Norwegian
pi_194345678
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een bedrijf inspringt met eenzelfde bedrijfsvoering als KLM, met eigen afhandeling, onderhoudsafdeling, etc.
Gaten zullen eerder gevuld worden door maatschappijen die hun basissen ergens anders hebben.
Of die bedrijven die kleinere basissen openen op Schiphol. Maar het banenvolume dat je nu in Nederland hebt zal niet terugkomen, althans niet in Nederland zelf.
Het zal inderdaad wel minder worden maar Schiphol zal echt nog wel bestaansrecht hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')