abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194338283
Hallo, ik ben naar huurwoningen aan het kijken om voor het eerst op mezelf te gaan wonen. Nu heb ik het alleen financieel niet breed, en vraag ik me af of energielabel D te duur zou zijn. Ik begrijp dat dit label alleen effect heeft op de verwarming, dus ik ben in ieder geval van plan om energie zuinige apparaten aan te schaffen zodat ik daar mee "bespaar". Maar wat moet ik verwachten van bijvoorbeeld een woning met CV uit 1980, en 46 m2? Als ik kijk naar abonnementen die ik kan afsluiten krijg ik een prijs van 70-90 euro per maand (met en zonder korting) is dat wel genoeg of zal ik bij moeten betalen? Mijn huishouden bestaat dan alleen uit mijzelf en mijn hondje die af en toe een douche nodig heeft haha. Ook las ik hier ergens iets over een prijsverhoging? Hoe zit dat eigenlijk moet ik dat ook verwachten elk jaar?
pi_194338326
Op elektra kan je besparen maar de meeste kosten gaan in het gas zitten. Als de warmte gauw weglekt en je het graag aangenaam warm wil hebben, en ook nog eens veel thuis bent, dan gaat het aardig in de papieren lopen (100-150 euro per maand?)

Dus veel hangt af van je eigen gedrag, en deels hangt het ook af van het soort winter.
Somebody that I used to know
pi_194338347
Een cv can 1980 zouden ze overigens wel eens mogen vervangen. Meestal gaan die dingen tot 20 jaar mee. 30 jaar oud is behoorlijk extreem.
pi_194338361
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:18 schreef Postbus100 het volgende:
Een cv can 1980 zouden ze overigens wel eens mogen vervangen. Meestal gaan die dingen tot 20 jaar mee. 30 jaar oud is behoorlijk extreem.
Ja sorry ik bedoelde de woning komt uit 1980.. Ik had een beetje haast.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:22:15 #5
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_194338391
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:18 schreef Postbus100 het volgende:
Jij leeft nog in 2010? :+
#Poezenpleegmoeder
pi_194338415
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Oh :D tijd vliegt echt :')
pi_194338423
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:22 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik zat ook al te rekenen :D
pi_194338426
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:19 schreef lincynl het volgende:

[..]

Ja sorry ik bedoelde de woning komt uit 1980.. Ik had een beetje haast.
Ok, maar hoe oud is de cv wel? Want dat speelt ook mee.
pi_194338464
Met hoeveel m3 gas en kwh elektra rekenen die vergelijkingssites? Want dat moet je proberen goed in te schatten en dan consequent gebruiken bij elke vergelijking die je maakt. Dan zul je zien dat de prijzen elkaar niet zoveel ontlopen. Bij de n betaal je wat meer voor elektra, bij de ander meer voor gas, en bij sommigen is het vastrecht behoorlijk hoog.
pi_194338494
Tsja, wij hebben een woning met een “goed” energielabel, maar zitten wel vast aan stadsverwarming. Dt is pas duur. We hebben maandelijks 60 euro “abonnementskosten” en dan heb je nog geen druppel warm water gebruikt :')
En het is ook niet dat je kan kiezen om wl gas te gebruiken, want dat is er niet. Je woning is aangesloten op stadsverwarming, en er is 1 aanbieder, en daar betaal je zo veel, punt uit :')

Kan je beter een CV ketel hebben.
pi_194338544
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:27 schreef Postbus100 het volgende:
Met hoeveel m3 gas en kwh elektra rekenen die vergelijkingssites? Want dat moet je proberen goed in te schatten en dan consequent gebruiken bij elke vergelijking die je maakt. Dan zul je zien dat de prijzen elkaar niet zoveel ontlopen. Bij de n betaal je wat meer voor elektra, bij de ander meer voor gas, en bij sommigen is het vastrecht behoorlijk hoog.
Stroom: 1550 kWh
Gas: 1000 m3

Stroom was hun inschatting en gas heb ik zelf wat hoger ingevuld omdat ik wel redelijk vaak thuis zou zijn. Nu zie ik een abonnement die zonder korting 90 per maand kost.
pi_194338562
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:29 schreef Broccolitaartje het volgende:
Tsja, wij hebben een woning met een “goed” energielabel, maar zitten wel vast aan stadsverwarming. Dt is pas duur. We hebben maandelijks 60 euro “abonnementskosten” en dan heb je nog geen druppel warm water gebruikt :')
En het is ook niet dat je kan kiezen om wl gas te gebruiken, want dat is er niet. Je woning is aangesloten op stadsverwarming, en er is 1 aanbieder, en daar betaal je zo veel, punt uit :')

Kan je beter een CV ketel hebben.
Ik heb ook woningen met stadsverwarming gezien maar daar heb ik inderdaad geen goede dingen over gehoord :p
pi_194338571
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:33 schreef lincynl het volgende:

[..]

Stroom: 1550 kWh
Gas: 1000 m3

Stroom was hun inschatting en gas heb ik zelf wat hoger ingevuld omdat ik wel redelijk vaak thuis zou zijn. Nu zie ik een abonnement die zonder korting 90 per maand kost.
Ik zou gas nog wat hoger gooien, zeker als je regelmatig thuis bent. 1200 ofzo?
pi_194338648
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zou gas nog wat hoger gooien, zeker als je regelmatig thuis bent. 1200 ofzo?
Heb maar 1300 ingevuld voor de zekerheid en nu begint het vanaf 95 en 107 zonder korting. Zou dit dan wel genoeg zijn? Dit klinkt voor mij nog wel redelijk maar ik hoop niet dat het verder oploopt..
pi_194339801
Die elektra kan fors lager. Ik woon alleen en gebruik inclusief aquarium nog geen 1000 per jaar. Ben wel redelijk kien op verbruik, dus veel aandacht ervoor.
pi_194340095
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:41 schreef lincynl het volgende:

[..]

Heb maar 1300 ingevuld voor de zekerheid en nu begint het vanaf 95 en 107 zonder korting. Zou dit dan wel genoeg zijn? Dit klinkt voor mij nog wel redelijk maar ik hoop niet dat het verder oploopt..
Het is slechts een voorschot. Alles wat je gebruikt wordt uiteindelijk verrekend met wat je al hebt betaald. Het kan prettig zijn om aan de ruime kant te gaan zitten, dan valt het ook niet zo tegen. Na twee, drie jaar heb je wel een idee van wat je huis ongeveer doet qua stroom en gas.
pi_194340203
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Het is slechts een voorschot. Alles wat je gebruikt wordt uiteindelijk verrekend met wat je al hebt betaald. Het kan prettig zijn om aan de ruime kant te gaan zitten, dan valt het ook niet zo tegen. Na twee, drie jaar heb je wel een idee van wat je huis ongeveer doet qua stroom en gas.
Ja dit begrijp ik.. Maar zou dit dan wel te behalen moeten zijn? Ik hoef het niet altijd 23 graden te hebben ofzo, ik wil me best een beetje aanpassen om rond de 100 euro te blijven.
pi_194340330
Wij wonen in een jaren 30 hoekhuis met matig tot redelijke isolatie en betalen 155 per maand. We zijn overdag wel vaak weg.

Ik gok dat je er met zo'n kleine huurwoning wel een flink stuk onder kan zitten.
pi_194343897
Wat voor woning TS?

Appartement, tussenwoning, hoek/eind-woning. Bovenwoning, benedenwoning?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:22:44 #20
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_194344242
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:41 schreef lincynl het volgende:

[..]

Als je gewoon een beetje oplet kom je volgens mij wel lager uit hoor. Ik had hem eerst op 100,- staan want dat kwam uit die berekening maar uiteindelijk had ik aan 40,- genoeg. Wel nieuwer en label B ofzo dus je zult wel wat hoger uitkomen maar kan best eens meevallen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194354911
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Als je gewoon een beetje oplet kom je volgens mij wel lager uit hoor. Ik had hem eerst op 100,- staan want dat kwam uit die berekening maar uiteindelijk had ik aan 40,- genoeg. Wel nieuwer en label B ofzo dus je zult wel wat hoger uitkomen maar kan best eens meevallen.
Als ik dit zo hoor klinkt het inderdaad alsof het wel moet lukken om tenminste rond de 100 te blijven, thanks :) vind het toch eigenlijk wel erg dat het verschil zo groot is en dat ze woningen dan niet wat beter isoleren vooral voor sociale huur.. Je woont daar juist omdat je niet veel kan betalen maar dan heb je met pech nog een energie rekening van 130.
pi_194355738
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:32 schreef lincynl het volgende:

[..]

Als ik dit zo hoor klinkt het inderdaad alsof het wel moet lukken om tenminste rond de 100 te blijven, thanks :) vind het toch eigenlijk wel erg dat het verschil zo groot is en dat ze woningen dan niet wat beter isoleren vooral voor sociale huur.. Je woont daar juist omdat je niet veel kan betalen maar dan heb je met pech nog een energie rekening van 130.
Ja dat is zeker krom ja, maar goed niets aan te doen. Succes en komt best goed denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:27:21 #23
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_194361330
quote:

[..]

Als ze je woning beter isoleren, ga je minder betalen aan energiekosten maar meer aan huur. Het verbeterde energielabel levert meer huurpunten op. Onder de streep zal dat weinig schelen.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat je in de slecht gesoleerde situatie nog meer controle hebt over je lasten (minder stoken).
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_194365083
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 22:27 schreef GrumpyFish het volgende:
Je zou zelfs kunnen zeggen dat je in de slecht gesoleerde situatie nog meer controle hebt over je lasten (minder stoken).
Daarnaast kan je al laag fruit gaan plukken zoals dat heet. Met weinig kosten dingen doen die snel uit kunnen zoals het plakken van tochtband en folie plakken achter de radiator. Maar je grootste winst zit hem in gedrag. De kachel ruim voor het naar bed gaan lager zetten bijvoorbeeld en niet even opstoken als je toch weer de deur uit gaat binnen een (half) uur. Trek dan maar even een trui aan.

Het is jammer dat energie slechts eens per jaar wordt verrekend. Als je dat per maand/week of zelfs per dag zou afrekenen dan motiveert dat meer om te besparen.
pi_194365100
quote:

[..]

Soms isoleren verhuurders wel extra maar gaat je huur dan ook omhoog. :D
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')