abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194337644
Ik zit te janken terwijl ik dit typ...

Zojuist ben ik tot ontdekking gekomen dat mijn ouders anti-Corona zijn. We wonen onge
  Miss 200.000.000! vrijdag 31 juli 2020 @ 12:32:33 #2
367000 roos94
pi_194337712
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:27 schreef LittleTeaCup het volgende:
Ik zit te janken terwijl ik dit typ...

Zojuist ben ik tot ontdekking gekomen dat mijn ouders anti-Corona zijn. We wonen onge
Goed verhaal.
pi_194337733
Shit, te snel op verzenden gedrukt!

We wonen ongeveer 200km uit elkaar dus ik heb nooit van dichtbij hun leefgewoonten hierover gezien en we hebben er niet eerder over gesproken op deze manier. Maar het komt er op neer dat ze er niet in geloven. Ze houden vaak geen 1,5 meter afstand, ontsmetten hun winkelwagentje niet en denken dat het virus een ‘griepje’ is.

Ik ben morgen 30 weken zwanger. Ik heb daarbij Hyperemesis Gravidarum (kotsen tot je er bij neervalt, soms letterlijk), sinds vorige week de diagnose zwangerschapsdiabetes en de groei van mijn kind loopt achter. Ik woon onder de rook van Rotterdam, Rotterda is de plaats met de grootste stijging in Corona-gevallen. Sinds deze week draag ik een mondkapje in de supermarkt en op drukke plekken. Vinden ze ook onzin.

M’n ouders komen aankomende woensdag naar mij toe. Mijn moeder gaat mee naar een groeiecho in het ziekenhuis, mijn vader gaat klussen in de babykamer (gordijnen ophangen etc).

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb net knallende ruzie gehad aan de telefoon met m’n moeder, omdat ik bang ben voor de gezondheid van mij en m’n kind (blijkbaar kan een foetus het virus wel oplopen in de baarmoeder). Wat moet ik nou? We staan zo lijnrecht tegenover elkaar hierin.
  Miss 200.000.000! vrijdag 31 juli 2020 @ 12:35:20 #4
367000 roos94
pi_194337745
Dan zeg je tegen hun dat de gezondheid van je kind belangrijker is en dan cancel je de afspraken.
pi_194337748
Jouw kind, jouw lichaam, jij beslist. Ze respecteren het of komen niet.

Klaar. Slotje.
  Spellchecker vrijdag 31 juli 2020 @ 12:36:07 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194337757
Jouw ouders kunnen van corona vinden wat ze willen, maar ze respecteren jou en je baby hier absoluut niet.

Ik zou ze vriendelijk maar resoluut weigeren.

Heel veel sterkte!
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:36:42 #7
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194337767
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:35 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Jouw kind, jouw lichaam, jij beslist. Ze respecteren het of komen niet.

Klaar. Slotje.
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194337981
Dat heb ik dus gedaan, maar dan gaat m’n moeder volledig uit haar dak dat ik haar mening niet respecteer en ik haar kleinkind ontneem (ik ben enig kind en dit is mijn 1e kind) Ze ontsmet haar handen wel nadat ze in een winkel oid is geweest geeft ze net toe. Ze deelde vanmorgen dus een bericht op haar Facebook waaruit deze hele mening dus bleek, schrok me wezenloos.

En het meest bizarre? Mijn vader is ernstig COPD-patiënt. Echt, hoe dan?

Zo naar als je ontdekt dat je moeder gewoon een full blown Karen is.
  Spellchecker vrijdag 31 juli 2020 @ 12:53:04 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194337989
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:52 schreef LittleTeaCup het volgende:
Dat heb ik dus gedaan, maar dan gaat m’n moeder volledig uit haar dak dat ik haar mening niet respecteer en ik haar kleinkind ontneem (ik ben enig kind en dit is mijn 1e kind) Ze ontsmet haar handen wel nadat ze in een winkel oid is geweest geeft ze net toe. Ze deelde vanmorgen dus een bericht op haar Facebook waaruit deze hele mening dus bleek, schrok me wezenloos.

En het meest bizarre? Mijn vader is ernstig COPD-patiënt. Echt, hoe dan?

Zo naar als je ontdekt dat je moeder gewoon een full blown Karen is.
-O-
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:53:09 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194337991
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:35 schreef roos94 het volgende:
Dan zeg je tegen hun dat de gezondheid van je kind belangrijker is en dan cancel je de afspraken.
Ja dit, zo moeilijk is het niet.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:54:20 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194338001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:52 schreef LittleTeaCup het volgende:
Dat heb ik dus gedaan, maar dan gaat m’n moeder volledig uit haar dak dat ik haar mening niet respecteer en ik haar kleinkind ontneem
Ja, en? Het is nog altijd jouw kind. Dus jouw regels. Dan is het verder haar eigen schuld als ze haar kleinkind niet ziet.
pi_194338184
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, en? Het is nog altijd jouw kind. Dus jouw regels. Dan is het verder haar eigen schuld als ze haar kleinkind niet ziet.
pi_194338217
Gaan we nu ook al de Karen meme uit de VS importeren.
pi_194338236
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, en? Het is nog altijd jouw kind. Dus jouw regels. Dan is het verder haar eigen schuld als ze haar kleinkind niet ziet.
Ja, zo is het wel.
Vind het echt zo kut! Kan het gewoon bijna niet geloven, blehhhh.

Hebben jullie mensen in je (zeer nabije) omgeving die ook zo erover denken? Kijk, als een vriend of kennis zo is, prima, dan denk je, ik spreek gewoon niet meer af en toedeledokie, maar als het familie is, zo dichtbij, vind ik dat echt heftig!
pi_194338251
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:09 schreef Duveldrinker het volgende:
Gaan we nu ook al de Karen meme uit de VS importeren.
Volgens mij is de Nederlandse term Gerda. Beter? M’n moeder is een Gerda.
  Miss 200.000.000! vrijdag 31 juli 2020 @ 13:14:57 #16
367000 roos94
pi_194338299
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:11 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Ja, zo is het wel.
Vind het echt zo kut! Kan het gewoon bijna niet geloven, blehhhh.

Hebben jullie mensen in je (zeer nabije) omgeving die ook zo erover denken? Kijk, als een vriend of kennis zo is, prima, dan denk je, ik spreek gewoon niet meer af en toedeledokie, maar als het familie is, zo dichtbij, vind ik dat echt heftig!
Ik ben ook in verwachting maar vermijd mensen waarvan ik weet dat ze Corona totaal niet serieus nemen. Kan er ook niet wakker van liggen, mijn zwager is er zo één en hem wimpel ik steeds af. Uiteindelijk weten we niks van de langdurige effecten op babys bij een corona besmetting, dus het zekere voor het onzekere ..
pi_194338470
Als je ouders het respect niet op kunnen brengen voor de mening van hun dochter kun je de deur gewoon niet open doen.

Je bent volwassen, je woont niet meer thuis, dus waarom zouden ze jou hun rare ideeën op moeten dringen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Spellchecker vrijdag 31 juli 2020 @ 13:28:25 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194338483
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:14 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik ben ook in verwachting maar vermijd mensen waarvan ik weet dat ze Corona totaal niet serieus nemen. Kan er ook niet wakker van liggen, mijn zwager is er zo één en hem wimpel ik steeds af. Uiteindelijk weten we niks van de langdurige effecten op babys bij een corona besmetting, dus het zekere voor het onzekere ..
Buiten dat; je wil het zelf ook niet krijgen.
Gefeliciteerd!
pi_194338556
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:11 schreef LittleTeaCup het volgende:

Volgens mij is de Nederlandse term Gerda. Beter? M’n moeder is een Gerda.
Nee, een Gerda fröbelt met Actionspullen :7

Maar eh, gebruik Roos94's argument en geef aan dat we zo voorzichtig moeten zijn omdat het om een nieuw virus gaat en we totaal nog geen idee hebben van langetermijn effecten. Dat gaat niet alleen voor je vader met copd op, maar ook voor je ongeboren uk. Dus veiligheid en voorzichtigheid boven alles. En als ze daar niet in mee gaan en het blijven afwimpelen als onzin, doe jezelf en je kind een plezier en vertel rustig en kordaat dat hun bezoek dan niet gewenst is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194338626
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:11 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Volgens mij is de Nederlandse term Gerda. Beter? M’n moeder is een Gerda.
Nee dat is heel wat anders. :(


Hiernaast gaat de gezondheid van jou en jouw baby natuurlijk voor alles. Zeg ze dit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Redactie Frontpage vrijdag 31 juli 2020 @ 13:40:49 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194338638
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:35 schreef roos94 het volgende:
Dan zeg je tegen hun dat de gezondheid van je kind belangrijker is en dan cancel je de afspraken.
Dit. Niet welkom dus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:57:05 #22
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194338841
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:34 schreef LittleTeaCup het volgende:
Mijn moeder gaat mee naar een groeiecho in het ziekenhuis,
Volgens mij mag ze niet eens mee. Het ziekenhuis weert zoveel mogelijk bezoekers die daar niks te zoeken hebben.

Goed excuus om ze af te zeggen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Miss 200.000.000! vrijdag 31 juli 2020 @ 13:57:46 #23
367000 roos94
pi_194338857
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:57 schreef Elpis het volgende:

[..]

Volgens mij mag ze niet eens mee. Het ziekenhuis weert zoveel mogelijk bezoekers die daar niks te zoeken hebben.

Goed excuus om ze af te zeggen.
Klopt, ik had ook een echo in het ziekenhuis en mijn vriend kwam niet voorbij de receptie.
pi_194338944
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:57 schreef roos94 het volgende:

[..]

Klopt, ik had ook een echo in het ziekenhuis en mijn vriend kwam niet voorbij de receptie.
Oh? Bij mij mag er 1 begeleider mee. Maf dat de regels zo kunnen verschillen per ziekenhuis zeg!
  Miss 200.000.000! vrijdag 31 juli 2020 @ 14:04:17 #25
367000 roos94
pi_194338952
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:03 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Oh? Bij mij mag er 1 begeleider mee. Maf dat de regels zo kunnen verschillen per ziekenhuis zeg!
Was wel al een maand geleden dus nu miss versoepeld :)
pi_194338963
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, een Gerda fröbelt met Actionspullen :7

😂😂😂 Ja dat zijn wel typische Gerda’s
pi_194339023
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:03 schreef LittleTeaCup het volgende:

Oh? Bij mij mag er 1 begeleider mee. Maf dat de regels zo kunnen verschillen per ziekenhuis zeg!
Bij ons ook gewoon 1 begeleider mee :Y Gelukkig wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194339219
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij ons ook gewoon 1 begeleider mee :Y Gelukkig wel.
Ja sinds net even voor de 20 weken echo mocht m’n vriend weer mee naar de verloskundige en ik geloof 2 of 3 weken later werd ook in het ziekenhuis de maatregel versoepeld.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:49:31 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_194339501
Los van het hele verhaal wil ik toch even weten waar je het vandaan hebt dat een foetus via de moeder covid zou kunnen krijgen? Want ik lees hier in de betrouwbare bronnen zo snel helemaal niets over?
disclaimer
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:52:31 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_194339532
verder wel jammer dat jullie er zo anders in staan. Wat de rest al zegt, het is jouw lichaam, jouw kind, en als jij je er niet happy bij voelt moet je het niet doen. Verder hoef je er niet zo veel mee lijkt me. Mensen hebben het recht op hun eigen mening hierin.
Ik ben ook hoogzwanger en ik ontsmet ook mijn winkelwagen niet ;)
disclaimer
pi_194339563
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:52 schreef SQ het volgende:
verder wel jammer dat jullie er zo anders in staan. Wat de rest al zegt, het is jouw lichaam, jouw kind, en als jij je er niet happy bij voelt moet je het niet doen. Verder hoef je er niet zo veel mee lijkt me. Mensen hebben het recht op hun eigen mening hierin.
Ik ben ook hoogzwanger en ik ontsmet ook mijn winkelwagen niet ;)
Dat is ook niet zo heel belangrijk, al dat ontsmetten. De kans dat je zo dit virus oploopt is heel, heel erg klein. Wat afstand houden tot de andere mensen in de winkel is vele malen belangrijker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194339637
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:49 schreef SQ het volgende:
Los van het hele verhaal wil ik toch even weten waar je het vandaan hebt dat een foetus via de moeder covid zou kunnen krijgen? Want ik lees hier in de betrouwbare bronnen zo snel helemaal niets over?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)y-besmetten-a4005920

Dus nog geen sluitend bewijs, maar wel sterke aanwijzing dat het wel kan.

Lastige situatie LTC. Je moeder zegt dat jij haar haar kleinkind onthoudt en dat je geen respect hebt voor haar mening, maar omgekeerd respecteert zij jouw mening zo natuurlijk ook niet. Maar het is vanaf de zijlijn natuurlijk heel makkelijk roepen jouw kind jouw beslissing, dat daadwerkelijk tegen je moeder zeggen is een stuk lastiger (ondanks dat ik wel denk dat je dat zou moeten doen).
pi_194339699
Bedenk je hoe je je zou voelen als je door je moeder corona en zodoende een miskraam krijgt. Dat vergeef je jezelf nooit denk ik.
  Spellchecker vrijdag 31 juli 2020 @ 15:10:31 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194339718
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:08 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Bedenk je hoe je je zou voelen als je door je moeder corona en zodoende een miskraam krijgt. Dat vergeef je jezelf nooit denk ik.
en hoe zou die moeder zich dan voelen :@
pi_194339896
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:49 schreef SQ het volgende:
Los van het hele verhaal wil ik toch even weten waar je het vandaan hebt dat een foetus via de moeder covid zou kunnen krijgen? Want ik lees hier in de betrouwbare bronnen zo snel helemaal niets over?
https://www.nytimes.com/2(...)gnancy-covid-19.html
pi_194339954
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:08 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Bedenk je hoe je je zou voelen als je door je moeder corona en zodoende een miskraam krijgt. Dat vergeef je jezelf nooit denk ik.
Of ik krijg het en moet compleet verzwakt bevallen, of ik krijg het en m’n kind ook en dan blijkt over een x aantal maanden of jaren dat er een lichamelijke of geestelijke achterstand/beperking is door de besmetting.

Ik snap gewoon niet hoe ze me guilt-tript hierin door me een verschrikkelijke dochter te noemen en hysterisch huilt aan de telefoon dat ‘nooit iets goed kan doen in mijn ogen’. Het enige, letterlijk enige wat ik doe, is het beschermen van mij en m’n kind. Ik vind het zo kut allemaal!

Ik ben altijd ontzettend close met haar geweest, ondanks de afstand, maar dat we hier zo op clashen vind ik echt hartverscheurend en heel moeilijk.
  Spellchecker vrijdag 31 juli 2020 @ 15:30:30 #37
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194339968
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:28 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Of ik krijg het en moet compleet verzwakt bevallen, of ik krijg het en m’n kind ook en dan blijkt over een x aantal maanden of jaren dat er een lichamelijke of geestelijke achterstand/beperking is door de besmetting.

Ik snap gewoon niet hoe ze me guilt-tript hierin door me een verschrikkelijke dochter te noemen en hysterisch huilt aan de telefoon dat ‘nooit iets goed kan doen in mijn ogen’. Het enige, letterlijk enige wat ik doe, is het beschermen van mij en m’n kind. Ik vind het zo kut allemaal!

Ik ben altijd ontzettend close met haar geweest, ondanks de afstand, maar dat we hier zo op clashen vind ik echt hartverscheurend en heel moeilijk.
Zegt ze dat echt tegen jou? :'( :*
pi_194339978
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:52 schreef SQ het volgende:
verder wel jammer dat jullie er zo anders in staan. Wat de rest al zegt, het is jouw lichaam, jouw kind, en als jij je er niet happy bij voelt moet je het niet doen. Verder hoef je er niet zo veel mee lijkt me. Mensen hebben het recht op hun eigen mening hierin.
Ik ben ook hoogzwanger en ik ontsmet ook mijn winkelwagen niet ;)
Ik ook niet, ik ben niet zo heel angstig wat dat betreft. Maar ik kan me voorstellen dat als je een wat minder vlot verlopende zwangerschap hebt hier wel over na denkt.
pi_194339983
Is toch prachtig dat je ouders anti corona zijn.
Heeft je vader tenminste niks te vrezen met zijn COPD
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_194340017
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:28 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Of ik krijg het en moet compleet verzwakt bevallen, of ik krijg het en m’n kind ook en dan blijkt over een x aantal maanden of jaren dat er een lichamelijke of geestelijke achterstand/beperking is door de besmetting.

Ik snap gewoon niet hoe ze me guilt-tript hierin door me een verschrikkelijke dochter te noemen en hysterisch huilt aan de telefoon dat ‘nooit iets goed kan doen in mijn ogen’. Het enige, letterlijk enige wat ik doe, is het beschermen van mij en m’n kind. Ik vind het zo kut allemaal!

Ik ben altijd ontzettend close met haar geweest, ondanks de afstand, maar dat we hier zo op clashen vind ik echt hartverscheurend en heel moeilijk.
Ik vind jouw moeder ontzettend egoïstisch klinken. Je hebt al geen fijne zwangerschap, jij moet rust houden. Je hebt niks aan een over de top hysterische moeder die alleen aan haar zelf denkt :*
pi_194340144
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik ben niet zo heel angstig wat dat betreft. Maar ik kan me voorstellen dat als je een wat minder vlot verlopende zwangerschap hebt hier wel over na denkt.
Ja precies, als het allemaal van een leien dakje zou lopen en ik fluitend die zwangerschap door zou hupsen, prima. Dan was ik relaxed geweest, maar wel op m’n hoede. Nu ik in 2 weken tijd te horen heb gekregen dat bovenop de Hyperemesis ook nog eens diabetes is geconstateerd (al zijn m’n waarden tot nu toe best oké) en dat m’n kindje te klein is, ben ik niet meer superchill. Ik heb de afgelopen maanden ook m’n zwakke momenten gehad waarin ik het virus vergat of er te licht mee omging, maar nu die tweede golf er aan lijkt te komen, zeker in deze regio en m’n gezondheid niet op en top is, ben ik een stuk terughoudender. Tijdens de eerste golf lag ik thuis in bed of in het ziekenhuis omdat ik toen alleen maar kon overgeven dus toen was de lockdown geen heftig iets voor mij, ik kon niet anders. Heb van die eerste twee maanden geen reet meegekregen 😂. nu is het andere koek!

[ Bericht 0% gewijzigd door LittleTeaCup op 31-07-2020 15:43:29 (Foutje gemaakt) ]
pi_194340515
Jouw ouders vinden hun eigen statement praktiseren en daarmee jouw grenzen overschrijden blijkbaar belangrijker dan er echt voor je kunnen zijn tijdens je zwangerschap. Ik snap dat niet, zelfs als je echt een irreële absurde angst zou hebben zie ik het probleem niet om daar binnen de grenzen van het redelijke gewoon rekening mee te houden zodat je niet extra hoeft te stressen tijdens je zwangerschap door toedoen van je ouders. Het in acht nemen van de coronamaatregelen vanuit de overheid is hartstikke haalbaar en ligt ruim binnen de grenzen van het redelijke.

Als een naaste van mij zwanger zou zijn en bijv. bang is voor bacteriën en het fijn vindt als ik douche vlak voordat ik bij haar langs thuis kom, dan doe ik dat gewoon. Ook als denk ik zelf dat het geen reële risico's verminderd dan vind ik het de moeite waard om dat voor de ander gewoon te doen als zij zich dan prettiger voelt en niet gestresst hoeft te raken over of ze mij misschien de toegang moet weigeren...

Je moeder is hier gewoon grensoverschrijdend bezig met haar emotionele chantage. Besef dat over je grenzen laten gaan niets, maar dan ook niets te maken heeft met het respecteren van andermans mening zoals je ouders het nu doen voorkomen. Zoals ik het lees is dit de eerste keer dat je op deze manier met je ouders op deze manier botst.

Goed dat je tot nu toe standvastig bent. Blijf voor jezelf en jouw grenzen kiezen, dat geeft uiteindelijk de meeste rust. Ik hoop dat je ouders nog bijdraaien. Misschien zijn ze overrompeld doordat ze nu pas ontdekken hoe jij erin staat op coronagebied en zich een beetje aangevallen voelen en daardoor heftig reageren. Ik kan me voorstellen dat ze toch binnenkort toch voor kiezen om wel rekening met hun dochter te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2020 16:09:47 ]
pi_194340754
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:05 schreef Chia het volgende:
Jouw ouders vinden hun eigen statement praktiseren en daarmee jouw grenzen overschrijden blijkbaar belangrijker dan er echt voor je kunnen zijn tijdens je zwangerschap. Ik snap dat niet, zelfs als je echt een irreële absurde angst zou hebben zie ik het probleem niet om daar binnen de grenzen van het redelijke gewoon rekening mee te houden zodat je niet extra hoeft te stressen tijdens je zwangerschap door toedoen van je ouders. Het in acht nemen van de coronamaatregelen vanuit de overheid is hartstikke haalbaar en ligt ruim binnen de grenzen van het redelijke.

Als een naaste van mij zwanger zou zijn en bijv. bang is voor bacteriën en het fijn vindt als ik douche vlak voordat ik bij haar langs thuis kom, dan doe ik dat gewoon. Ook als denk ik zelf dat het geen reële risico's verminderd dan vind ik het de moeite waard om dat voor de ander gewoon te doen als zij zich dan prettiger voelt en niet gestresst hoeft te raken over of ze mij misschien de toegang moet weigeren...

Je moeder is hier gewoon grensoverschrijdend bezig met haar emotionele chantage. Besef dat over je grenzen laten gaan niets, maar dan ook niets te maken heeft met het respecteren van andermans mening zoals je ouders het nu doen voorkomen. Zoals ik het lees is dit de eerste keer dat je op deze manier met je ouders op deze manier botst.

Goed dat je tot nu toe standvastig bent. Blijf voor jezelf en jouw grenzen kiezen, dat geeft uiteindelijk de meeste rust. Ik hoop dat je ouders nog bijdraaien. Misschien zijn ze overrompeld doordat ze nu pas ontdekken hoe jij erin staat op coronagebied en zich een beetje aangevallen voelen en daardoor heftig reageren. Ik kan me voorstellen dat ze toch binnenkort toch voor kiezen om wel rekening met hun dochter te houden.
Wat lief. Dankjewel ❤
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:34:02 #44
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194344371
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:49 schreef SQ het volgende:
Los van het hele verhaal wil ik toch even weten waar je het vandaan hebt dat een foetus via de moeder covid zou kunnen krijgen? Want ik lees hier in de betrouwbare bronnen zo snel helemaal niets over?
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a0399e35/

Edit: ah, spuit 11.
Protège moi de mes désirs.
pi_194383936
Even een update:

Er kwam een bericht binnen van het ziekenhuis over de geldende regels en versoepelingen en daarin werd aangegeven dat voorlopig alleen partners mee mogen naar controles, overige begeleiders zijn niet welkom. Ik heb dit aan m’n ouders doorgegeven en aangegeven dat het dan beter is dat ze niet komen.

Het is verstoppen achter een andere regel maar dit in combinatie met dat ik zelf ook echt niet prettig vind dat ze komen maakt dit wel de juiste oplossing. Ik ga een volgend bezoek nu zo lang mogelijk uitstellen en zie wel waar het schip strandt. Ik hou ze goed in de gaten zover dat op deze afstand lukt en zodra ik merk dat hun visie op Corona, maatregelen en veiligheid nog meer verzwakt zet ik de keiharde regels in en is het klaar. Ik ben die emotionele chantage echt helemaal beu, en ik laat ze niet een storende factor zijn in de gemoedstoestand en gezondheid van mij en m’n gezin.
  Spellchecker maandag 3 augustus 2020 @ 14:09:48 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194384532
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:22 schreef LittleTeaCup het volgende:
Even een update:

Er kwam een bericht binnen van het ziekenhuis over de geldende regels en versoepelingen en daarin werd aangegeven dat voorlopig alleen partners mee mogen naar controles, overige begeleiders zijn niet welkom. Ik heb dit aan m’n ouders doorgegeven en aangegeven dat het dan beter is dat ze niet komen.

Het is verstoppen achter een andere regel maar dit in combinatie met dat ik zelf ook echt niet prettig vind dat ze komen maakt dit wel de juiste oplossing. Ik ga een volgend bezoek nu zo lang mogelijk uitstellen en zie wel waar het schip strandt. Ik hou ze goed in de gaten zover dat op deze afstand lukt en zodra ik merk dat hun visie op Corona, maatregelen en veiligheid nog meer verzwakt zet ik de keiharde regels in en is het klaar. Ik ben die emotionele chantage echt helemaal beu, en ik laat ze niet een storende factor zijn in de gemoedstoestand en gezondheid van mij en m’n gezin.
^O^
pi_194384655
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:22 schreef LittleTeaCup het volgende:
Even een update:

Er kwam een bericht binnen van het ziekenhuis over de geldende regels en versoepelingen en daarin werd aangegeven dat voorlopig alleen partners mee mogen naar controles, overige begeleiders zijn niet welkom. Ik heb dit aan m’n ouders doorgegeven en aangegeven dat het dan beter is dat ze niet komen.

Het is verstoppen achter een andere regel maar dit in combinatie met dat ik zelf ook echt niet prettig vind dat ze komen maakt dit wel de juiste oplossing. Ik ga een volgend bezoek nu zo lang mogelijk uitstellen en zie wel waar het schip strandt. Ik hou ze goed in de gaten zover dat op deze afstand lukt en zodra ik merk dat hun visie op Corona, maatregelen en veiligheid nog meer verzwakt zet ik de keiharde regels in en is het klaar. Ik ben die emotionele chantage echt helemaal beu, en ik laat ze niet een storende factor zijn in de gemoedstoestand en gezondheid van mij en m’n gezin.
Helemaal goed.

Ik woon in Rotterdam zelf en ik zit ook een beetje te denken hoe ik dat ga doen met kraamvisite. Mijn ouders en zus zal ik wel uitnodigen (maar die zijn zelf meer met corona bezig dan ik) en voor de rest zien we wel. Ik belde trouwens vanmorgen met de vk hoe laat mijn afspraak ook alweer was en ik kreeg voor het eerst weer sinds een tijdje een bandje te horen dat ze minder spreekuur hebben ivm Corona. Het is hier gewoon weer flink aan het oplaaien helaas.
pi_194386430
Je verwacht, naja tenminste hoopt, van een mede-moeder toch wat meer begrip voor je situatie, wat verdrietig om te horen. Misschien wil ze iets compenseren wat bij haar zwangerschap van jou niet jofel ging met háár ouders, en zo kan je nog wel veel verder kijken naar oorzaken, maar onder aan de streep gaat het om jou (jullie), en pas op de gedeelde 2e plek om de opa's en oma's. Ik weet niet of ze in hun vriendenkring al opa's/oma's hebben? Zo ja, misschien kunnen die de wezenlijke verschillen tussen vader en moeder, of opa en oma zijn, even uitleggen aan ze, en dit verdriet in de kiem helpen te smoren.

En zoniet, dan rest er inderdaad alleen het lelijke stellen van harde grenzen, wat zij doen en geloven moeten ze zelf weten, maar volwassen keuzes maken, betekent leven met de volwassen gevolgen ervan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_194387067
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:13 schreef fruityloop het volgende:
Je verwacht, naja tenminste hoopt, van een mede-moeder toch wat meer begrip voor je situatie, wat verdrietig om te horen. Misschien wil ze iets compenseren wat bij haar zwangerschap van jou niet jofel ging met háár ouders, en zo kan je nog wel veel verder kijken naar oorzaken, maar onder aan de streep gaat het om jou (jullie), en pas op de gedeelde 2e plek om de opa's en oma's. Ik weet niet of ze in hun vriendenkring al opa's/oma's hebben? Zo ja, misschien kunnen die de wezenlijke verschillen tussen vader en moeder, of opa en oma zijn, even uitleggen aan ze, en dit verdriet in de kiem helpen te smoren.

En zoniet, dan rest er inderdaad alleen het lelijke stellen van harde grenzen, wat zij doen en geloven moeten ze zelf weten, maar volwassen keuzes maken, betekent leven met de volwassen gevolgen ervan.
Ik heb geen idee waar het gedrag van mijn ouders vandaan komt. Mijn moeder had altijd een goede band met haar moeder maar heeft die in het verleden wel eens verstikkend genoemd. Mijn vader had een hele slechte band met zijn ouders.

Wat ik zelf zo lastig vind, is dat ze me beschuldigt van het niet respecteren van haar mening, ze zegt mijn mening wel te respecteren door er geen commentaar op te leveren. Ze snapt gewoon niet dat, het weigeren van bezoek etc., niets heeft te maken met respect maar met het risico op gezondheidsklachten verlagen. Het respecteren van mijn mening door haar heeft geen potentieel gevaar op haar gezondheid, andersom wel.

Wordt nog lachen straks als m’n kind geboren is en ik ga weigeren dat ze het mogen vasthouden. Ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren. Maar dat zien we dan wel weer.
pi_194387377
Wat heftig dat jullie lijnrecht tegenover elkaar staan in dit.
Zijn er dingen waar jullie het wel samen mee eens zijn in deze situatie? Dus in plaats van kijken wat niet kan, naar de mogelijkheden die wel kunnen en voor jullie allebei goed voelen? :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')