abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194326547
Amsterdam en Rotterdam gaan het dragen van een mondkapje vanaf woensdag 5 augustus verplichten op drukke plekken. Dat hebben beide gemeenten donderdagmiddag bekendgemaakt. De maatregel geldt voor iedereen van dertien jaar en ouder.


De mondkapjesplicht gaat niet ten koste van de huidige coronamaatregelen, zoals de 1,5 meterregel, maar is een aanvulling en maakt deel uit van een experiment waarin wordt gekeken hoe het dragen van een mondkapje het gedrag van mensen verandert.

In de gebieden waar de mondkapjesplicht gaat gelden worden woensdag mondkapjes uitgedeeld. Wie zich niet aan de maatregel houdt wordt daarop aangesproken en kan een boete krijgen of het verzoek krijgen om het gebied te verlaten.

In Amsterdam wordt het dragen van een mondkapje vanaf 5 augustus verplicht in het Wallengebied, de winkelstraten Kalverstraat en Nieuwendijk en op de markten op Plein '40-'45 en de Albert Cuypstraat.

In Rotterdam geldt dat voor de winkelgebieden in het centrum (Lijnbaan, Meent, Nieuwe Binnenwegplein en Coolsingel) en de markten op het Visserijplein, Afrikaanderplein en de Binnenrotte. Ook in de overdekte winkelcentra Alexandrium en Zuidplein wordt het dragen van mondkapje verplicht. Mogelijk worden de winkelcentra Keizerswaard en Binnenhof hier nog aan toegevoegd.

Voor plekken waar al andere landelijke maatregelen gelden, zoals de horeca, sportscholen en musea gaat de mondkapjesplicht niet gelden.

'Mondkapjes kunnen urgentie vergroten'
Burgemeesters Ahmed Aboutaleb (Rotterdam) en Femke Halsema (Amsterdam) riepen al langer op om het dragen van een mondkapje op bepaalde plekken verplicht te stellen. Beide burgemeesters zagen het aantal coronabesmettingen in hun stad de laatste weken flink oplopen.

Woensdagavond besloot het kabinet dat een landelijke mondkapjesplicht er niet komt. Wel gaf het de ruimte aan burgemeesters om het dragen van een mondkapje regionaal of lokaal te verplichten.

Aboutaleb reageert opgetogen op de aanvullende maatregel. "Mondkapjes kunnen in mijn ogen de urgentie op sommige plaatsen vergroten, naast de gouden regel van 1,5 meter afstand houden, hygiėnemaatregelen en handhaving. We staan klaar om de pilot in gang te zetten en hopen dat het mensen helpt om op een veilige manier te verblijven in de stad en voldoende afstand te houden tot elkaar."

https://www.nu.nl/coronav(...)am-en-rotterdam.html

Ik vind dit echt symbool politiek. Jammer weer zo.
pi_194326601
Prima
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:33:13 #3
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_194326602
Zeker bedacht door die hypocriet die zelf in een menigte gaat paraderen.
🙈 🙉 🙊
pi_194326624
Utrecht en Den Haag niet dan
experiment
A en R'dam vs U en DH
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194326661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Utrecht en Den Haag niet dan
experiment
A en R'dam vs U en DH
Het is geen wedstrijd
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194326666
Angst aanpraten om onderdrukken makkelijker te maken.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Redactie Sport donderdag 30 juli 2020 @ 17:36:45 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194326672
Goede zaak
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  User die overal opduikt 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 17:42:18 #8
186611 Haags
pi_194326763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Prima
Zonder wrijving geen glans
pi_194326802
Kunnen we niet gewoon een groot hek om de hele randstad zetten?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_194327220
Slaat toch nergens op om die buiten te dragen? In winkels of (openbare) gebouwen snap ik het wel, maar buiten....
pi_194327316
Snap ik, het ligt daar statisch autochtonisch gezien een stuk hoger. Een aangezien de meeste daarvan ook nog eens uit Afrika komen waar nog veel enge virussen heersen moeten ze dat ook wel invoeren.

Brrrr
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:18:07 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194327368
Dus niet in de winkel, wel op de straat, niet in het metrostation, wel in de metro...

Ze kunnen de boom in. Mijn buurtsuper zit net op de Coolsingel, ben benieuwd waar de grens komt te liggen.
So we just called him Fred
pi_194327396
Beste zou zijn een lokale lockdown en mondkapjes.

Dit is weer zo’n halve maatregel omdat er helaas teveel figuren zijn die geen last ergens van hebben en dus bestaat het probleem niet.

Zo’n beetje de top qua arrogantie van mensen die het veel te lang veel te goed hebben gehad, niets gewend.

Dat gedrag erger ik mij echt kapot aan als ze dat soort mensen op straat “interviewen” en dan vragen wat ze er van vinden en of ze aan de regels houden of niet.
Altijd van die verwende lui die toch echt perse 5x per jaar op vakantie moeten want oh wee je zou maar 1 fucking jaar moeten overslaan om tienduizenden levens te redden van jouw virusverspreiden.
pi_194327413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
Kunnen we niet gewoon een groot hek om de hele randstad zetten?
Doe maar een dam en dan vol laten lopen
Ik zwaai naar dieren.
pi_194327435
En de grondwettelijke basis hiervan?
pi_194327455
quote:
Dit is weer zo’n halve maatregel omdat er helaas teveel figuren zijn die geen last ergens van hebben en dus bestaat het probleem niet.

Zo’n beetje de top qua arrogantie van mensen die het veel te lang veel te goed hebben gehad, niets gewend.

Mwa, dat laatste zou je ook van de ouderen kunnen zeggen (die de oorlog niet hebben meegemaakt uiteraard).
pi_194327459
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:23 schreef Den_Haag het volgende:
En de grondwettelijke basis hiervan?
De grondwet, bestaat die nog?
pi_194327471
Eerst maanden lang zeggen "mondkapjes helpen niet" en nu ineens verplicht op straat?

Terwijl heel Nederland al sinds het begin van de pandemie zonder mondkapjes loopt. Maar nu ineens is het toch wel gevaarlijk? Als die drukte niet goed is, sluit dan gewoon de horeca weer of vertel die toeristen om terug te gaan naar hun eigen land.
pi_194327473
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:23 schreef Den_Haag het volgende:
En de grondwettelijke basis hiervan?
Zelfbescherming van geestelijk gehandicapten?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_194327510
Het is voor den burger wel weer een middel die opgedrongen wordt... (Straks komen ze met witte pakken...)
pi_194327514
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:18 schreef Fred het volgende:
Dus niet in de winkel, wel op de straat, niet in het metrostation, wel in de metro...

Ze kunnen de boom in. Mijn buurtsuper zit net op de Coolsingel, ben benieuwd waar de grens komt te liggen.
De Coolsingel (met alle ruimte die je daar hebt) wel, maar Witte de Withstraat niet. Heb je Witte de With weleens in het weekend gezien? Je merkt totaal niets van de corona-maatregelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 30-07-2020 18:29:39 ]
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:30:01 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194327523
Prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194327651
En Eindhoven dan?
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:42:39 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194327672
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:29 schreef Erasmus het volgende:

[..]

De Coolsingel (met alle ruimte die je daar hebt) wel, maar Witte de Withstraat niet. Heb je Witte de With weleens in het weekend gezien? Je merkt totaal niets van de corona-maatregelen.
Nee heb ik niet. Die is godgans al 350 jaar dood :(
pi_194327683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:26 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Zelfbescherming van geestelijk gehandicapten?
Grappig. Maar de hele mondkapjesplicht is door verschillende grondwetgeleerden met de grond gelijk gemaakt. Dus hoe denkt men dit te doen zonder tegen artikel 10 in te gaan
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')