abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 16:01:13 #1
491163 Viesdik
pi_194324995
Ik ga geen lang uitgebreid verhaal schrijven om mijn opinie in elk klein detail toe te lichten.
In het verleden al eens vaker een topic van soortgelijke strekking gemaakt.
Desondanks wil ik het er toch eens over hebben.
Ik wil namelijk eens inzoomen op een casus waar ik mij van afvraag in hoeverre hier enig logica in zit en een bron van waarheid kan bevatten, namelijk: "Draagt een multiculturele samenleving (en globalisme) bij aan inperking van vrijheid?".

Begin deze eeuw (eigenlijk sinds 11 september), gelden er steeds meer internationale regels en nationale regels met internationaal belang. Lijken deze regels vooral van "opgelegde beperkingen" van aard.
Met een beperking op jaarbasis is er nog geen man overboord. Totdat het je privacy en vrijheid dusdanig gaat aantasten dat je je steeds meer zorgen gaat maken.
Denk aan het recht van afluisteren, bodyscan, iriscontrole, vingerafdruk bij aanvraag paspoort, afschaffen contant geld, toename (beveiligings-)camera's, strenge wetten en regels omtrent klimaat en stikstof. En gooi daar de in 2020 de overkill aan beperkingen rondom het corona virus.
Ik heb het al eens eerder gezegd, ons land lijkt soms meer plichten dan rechten te kennen.

Waarom ik de context leg met de multiculturele samenleving is als volgt.
Ik probeer het zo objectief mogelijk te benaderen zonder hier een politieke context aan te koppelen.

Nederland is een klein land dat bijna alle culturen van de wereld vertegenwoordigt.
De meerderheid lijkt al jaren te moeten aanpassen in de behoefte van minderheden die nu eenmaal hun eigen belangen en voorkeuren hebben.
Helaas matcht dat niet altijd en worden er regels, wetten en beperkingen in het leven geroepen die een oplossing moeten bieden.

Een aantal voorbeelden hiervan:

1. Je zou kunnen stellen dat wij onbevreesd van land naar land kunnen vliegen als de aanslagen op 9/11 niet hadden plaatsgevonden. Scherpe voorwerpen zoals metaal en glaswerk mag je niet meer meenemen in je handbagage.

2. Nederland was veiliger zonder camera's op straat dan met. In de jaren 90 had je in geen enkele drukke stad op elke hoek van de straat een camera staan.

3. Vanwege witwaspraktijken, plofkraken en drugscriminaliteit lijkt contant geld steeds meer geweerd te worden uit de samenleving. (denk aan Ikea nu)
Het niet kunnen gebruiken van contant geld is een hele grote vrijheidsbeperkende en privacygevoelige visie.
Al je betalingen worden namelijk geregistreerd, terwijl je niet meer anoniem betalingen kan doen.
Banken stellen ook steeds minder geld beschikbaar voor hun klanten.

4. De sleepwet.

Zo kan ik er nog een aantal bedenken.

Maar, de vraag die ik je wil stellen. Er vanuit gaande dat het waar is. Is de multiculturele de oorzaak, het gevolg, allebei, of heeft het er niks mee te maken?
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:09:30 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194325134
Lol, het verdwijnen van contante betalingen wijten aan de buitenlanders :D Camera's op straat wijten aan buitenlanders _O- 9/11 aan de multiculturele samenleving wijten :D _O- _O- _O-

Goed topic.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194325204
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:09 schreef Dven het volgende:
Camera's op straat wijten aan buitenlanders
Hier valt nog wel wat voor te zeggen, tenminste als je wel eens naar 'Opsporing Verzocht' kijkt O-)
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:14:34 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194325218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:13 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Hier valt nog wel wat voor te zeggen, tenminste als je wel eens naar 'Opsporing Verzocht' kijkt O-)
Alsof die dingen er niet hadden gestaan zonder buitenlanders. Kom zeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194325245
Er zijn onderwerpen gekomen waar je geen grappen meer over kunt maken, dat is wel een inperking die hieraan te wijten valt denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194325268
Eens met deze TS zoals altijd, wacht dan steek ik nog even een duimpje in z'n reet.
pindazakje
pi_194325283
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:09 schreef Dven het volgende:
Lol, het verdwijnen van contante betalingen wijten aan de buitenlanders :D Camera's op straat wijten aan buitenlanders _O- 9/11 aan de multiculturele samenleving wijten :D _O- _O- _O-

Goed topic.
mvg emigrant
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:31:47 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194325495
quote:
16s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Er zijn onderwerpen gekomen waar je geen grappen meer over kunt maken, dat is wel een inperking die hieraan te wijten valt denk ik.
Alle blanken voordat ze een grapje over een katoenplukker gaan maken

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194325509
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Alle blanken voordat ze een grapje over een katoenplukker gaan maken

[ afbeelding ]
Daar doelde ik niet op maar leuken plaatje of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194325845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:01 schreef Viesdik het volgende:
Vanwege witwaspraktijken, plofkraken en drugscriminaliteit lijkt contant geld steeds meer geweerd te worden uit de samenleving. (denk aan Ikea nu)
Het niet kunnen gebruiken van contant geld is een hele grote vrijheidsbeperkende en privacygevoelige visie.
Ja, die vrijheidsbeperking en privacy gaat volledig over crimineel en zwart geld. Heb ik geen probleem mee dat het bestreden wordt dus.

Ik zie alleen de link met multicultie niet zo erg in deze.
pi_194325864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja, die vrijheidsbeperking en privacy gaat volledig over crimineel en zwart geld. Heb ik geen probleem mee dat het bestreden wordt dus.
Ja waarom zou je gericht onderzoek doen wanneer je ook een gehele bevolking privacy kunt ontnemen. :') Wie heeft er nou privacy of briefgeheim nodig. Is toch niet meer van deze tijd? _O_
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 17:27:24 #12
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194326484
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:01 schreef Viesdik het volgende:

1. Je zou kunnen stellen dat wij onbevreesd van land naar land kunnen vliegen als de aanslagen op 9/11 niet hadden plaatsgevonden. Scherpe voorwerpen zoals metaal en glaswerk mag je niet meer meenemen in je handbagage.
Ik zie de relatie met de multiculturele samenleving niet. Je geeft aan dit topic niet 'politiek' te willen maken, maar dat is het natuurlijk hartstikke, alleen al door deze link te leggen. (Aangezien een groot deel van onze 'multiculturele samenleving' bestaat uit moslims en deze beperkingen op de luchtvaart de oorzaak zijn van moslimextremisme, een andere link tussen dit argument en multiculturele samenleving kan ik niet bedenken

quote:
2. Nederland was veiliger zonder camera's op straat dan met. In de jaren 90 had je in geen enkele drukke stad op elke hoek van de straat een camera staan.
Maar toen was er toch ook al een multiculturele samenleving? Alleen wat minder technologische gemakken waardoor die camera's veel makkelijker te realiseren zijn

quote:
3. Vanwege witwaspraktijken, plofkraken en drugscriminaliteit lijkt contant geld steeds meer geweerd te worden uit de samenleving. (denk aan Ikea nu)
Ook geen directe link met multiculturele samenleving, maar laten we aannemen dat je bedoelt dat deze criminaliteit voor een groot deel wordt gepleegd door mensen van buitenlandse afkomst. Is het dan niet vaak zo dat juist deze mensen al veel minder kansen hebben vanwege hun afkomst, waardoor het juist makkelijker wordt om in een crimineel circuit te belanden?

quote:
4. De sleepwet.

Dat is echt een heel random voorbeeld. Dan is hoogbouw, of de naamsverandering van de Amsterdam ArenA wellicht ook het gevolg van een multiculturele samenleving
  donderdag 30 juli 2020 @ 20:13:54 #13
224960 highender
Travellin' Light
pi_194428772
Vrijwel al je voorbeelden zijn slecht, dat is wel jammer. In het algemeen, ja een samenleving zorgt per definitie voor beperking van vrijheid. Er zullen regels zijn die er niet zouden zijn als het geen samenleving was. Multiculti heeft daar weinig mee te maken. Het kan hooguit zorgen voor de noodzaak van andere regels.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194494433
Ja. Het Christendom denkt de vijand van onze vijand is onze vriend. Dat is de intentie achter heel dat multi culti gebeuren. Eind jaren 60 begon de jeugd tegen het geloof aan te schuppen, toen besloot men om de grootste vijand van het vrije Westen te importeren. Want dan zou er een geloof de overhand nemen waar niet tegen geschupt kan worden. De islam. En zodoende omarmt het Christendom de Islam en de joden zijn collateral damage daarbij.
pi_194496732
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:02 schreef funnywell het volgende:
Ja. Het Christendom denkt de vijand van onze vijand is onze vriend. Dat is de intentie achter heel dat multi culti gebeuren. Eind jaren 60 begon de jeugd tegen het geloof aan te schuppen, toen besloot men om de grootste vijand van het vrije Westen te importeren. Want dan zou er een geloof de overhand nemen waar niet tegen geschupt kan worden. De islam. En zodoende omarmt het Christendom de Islam en de joden zijn collateral damage daarbij.
Tja, zo kan je het ook uitleggen maar ik vrees dat het een beetje heel erg gelul naar je eigen straatje is.

Eind 60 werden er mensen naar NL gehaald om hier het werk op te knappen waar geel Nederlanders voor gevonden konden worden. Niets meer en niets minder. Er werd bewust gezocht aar mensen die wat minder konden lezen en schrijven want de verwachting was dat die minder problemen zouden opleveren.

En als we het dan over politiek gaan hebben dan was het rechts Nederland die dat idee omarmde.
pi_194497566
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:00 schreef qajariaq het volgende:
Eind 60 werden er mensen naar NL gehaald om hier het werk op te knappen waar geel Nederlanders voor gevonden konden worden. Niets meer en niets minder. Er werd bewust gezocht aar mensen die wat minder konden lezen en schrijven want de verwachting was dat die minder problemen zouden opleveren.

En als we het dan over politiek gaan hebben dan was het rechts Nederland die dat idee omarmde.
Net zoals er nu op grote schaal arbeidsmigranten hierheen komen om effectief onder het minimumloon te werken via allerhande schimmige constructies waarbij enkele ondernemers binnenlopen maar de maatschappij op mag draaien voor allerhande randverschijnselen/bijkomende kosten. (overlast, uitkeringsfraude,etc.)

Als je punt is dat de bevolking dubbel genaaid wordt: eerst door rechts en vervolgens door links (dat electoraal lekker kan teren op de nieuwkomers tot ze zich bewust worden van de exploitatie en er een Denk wordt opgericht.. :') ) good job! ^O^
pi_194499666
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Net zoals er nu op grote schaal arbeidsmigranten hierheen komen om effectief onder het minimumloon te werken via allerhande schimmige constructies waarbij enkele ondernemers binnenlopen maar de maatschappij op mag draaien voor allerhande randverschijnselen/bijkomende kosten. (overlast, uitkeringsfraude,etc.)

Als je punt is dat de bevolking dubbel genaaid wordt: eerst door rechts en vervolgens door links (dat electoraal lekker kan teren op de nieuwkomers tot ze zich bewust worden van de exploitatie en er een Denk wordt opgericht.. :') ) good job! ^O^
Het gros van de huidige arbeidsimmigranten zijn voormalig oostblokkers (polen) en die gaan gewoon weer naar huis na verloop van tijd. Die werken niet onder minimumloon maar worden kwa huisvesting wel uitgebuit en daarnaast inderdaad een deel wat al dan niet begeleid uitkeringsfraude pleegt.

Het zijn inderdaad een aantal nl bemiddelaars die binnenlopen op die huisvesting en uitkeringsfraude.
pi_194510425
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Tja, zo kan je het ook uitleggen maar ik vrees dat het een beetje heel erg gelul naar je eigen straatje is.

Eind 60 werden er mensen naar NL gehaald om hier het werk op te knappen waar geel Nederlanders voor gevonden konden worden. Niets meer en niets minder. Er werd bewust gezocht aar mensen die wat minder konden lezen en schrijven want de verwachting was dat die minder problemen zouden opleveren.

En als we het dan over politiek gaan hebben dan was het rechts Nederland die dat idee omarmde.
Nee in de jaren 60 werd al het plan uitgewerkt om het Europese ras onderuit te halen. Undermenschen creeeren ipv ubermenschen zoals hitler van plan was. Rudolf Hess schreef ooit dat hij droomde van een Verenigd Europa. Dat plan is doogevoerd naar einde oorlog, maar ipv een bepaald ras uit te roeien besloot men om bepaald ras te importeren om zo onze identiteit te vernietigen. Duurt 100 jaar, maar nu 60 jaar na introductie van dat plan begin je de vruchten er van te zien. Men kan wegkijken, maar het is helaas de realiteit.
pi_194511076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:40 schreef funnywell het volgende:
Nee in de jaren 60 werd al het plan uitgewerkt om het Europese ras onderuit te halen.
BNW is een deur verder.
pi_194511251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:14 schreef qajariaq het volgende:

[..]

BNW is een deur verder.
Heeft weinig met BNW te maken, het Kalergi plan is bij Hitler nooit onopgemerkt gebleven en zo via het derde rijk dat toen het eenmaal ten onder ging gewoon mee doorgevoerd werd met de bankiers die het 3e rijk runde en nu de EU operationeel houden.
pi_194511283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:40 schreef funnywell het volgende:
Undermenschen creeeren ipv ubermenschen zoals hitler van plan was.
Even los van de taalfouten, is dit nou een indirect pleidooi voor eugenetica?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')