abonnement Unibet Coolblue
pi_194324699
Hallo Allemaal,

Dit forum maar eens aangemaakt, omdat ik benieuwd ben of er hier meer mensen dagelijks met droge ogen kampen.
Tevens ook benieuwd of er goede tips uit te wisselen zijn.

Ikzelf zit nu 3 maanden met dit klote probleem. Heb een redelijk milde variant waardoor ik overdag redelijk kan functioneren. Voor mij houd dit in dat ik enkel een paar maal daags een druppel hylan in mijn ogen doe. Vooral in de ochtend heb ik er vreselijk veel last van, gebruik duratears vet voordat ik ga slapen
maar dat werkt niet echt...

Hoe gaat dit bij jullie en wat helpt bij jullie?

Thx voor de tips
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 30 juli 2020 @ 16:07:24 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194325096
Mijn vriend heeft dit ook en heeft veel baat bij een slaapmasker (zonder ruimte voor je ogen) dat zijn ogen 's nachts goed dicht drukt. Hij slaapt vaak met gedeeltelijk open ogen ( :{ ).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194341245
ik heb ook al erg lang het probleem. Ik heb ook een slaapapneu apparaat en ik sluit mijn ogen niet helemaal.Ik gebruik ook die hylan oogdruppels voor overdag. Ik heb ook die zalf gehad alleen daar gingen mijn ogen zo'n pijn van doen dat ik nu een gel heb voor de nacht. Ik zie door mijn droge ogen ook slechter. Ze hopen dat het langzaam aan beter word het zicht. Maar ik merk nog geen enkele verbeteringen dus ergens in september maar weer een nieuwe afspraak maken bij de oogarts.

Chipszak wat voor soort masker is dat precies. Heb je er toevallig een foto van. Want gewone oogmaskers voor het slapen zorgen er toch voor dat voornamelijk het donker is voor je ogen.
pi_194341556
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:53 schreef Riann het volgende:
ik heb ook al erg lang het probleem. Ik heb ook een slaapapneu apparaat en ik sluit mijn ogen niet helemaal.Ik gebruik ook die hylan oogdruppels voor overdag. Ik heb ook die zalf gehad alleen daar gingen mijn ogen zo'n pijn van doen dat ik nu een gel heb voor de nacht. Ik zie door mijn droge ogen ook slechter. Ze hopen dat het langzaam aan beter word het zicht. Maar ik merk nog geen enkele verbeteringen dus ergens in september maar weer een nieuwe afspraak maken bij de oogarts.

Chipszak wat voor soort masker is dat precies. Heb je er toevallig een foto van. Want gewone oogmaskers voor het slapen zorgen er toch voor dat voornamelijk het donker is voor je ogen.
Ik heb voor snachts ook een zalf van duratears, dat werkt bij mij ook enkel niet...

Heb ook gels van blink en systane gebruikt, maar deze deden vooral branden.

Vervelend van je zicht, vooralnog heb ik daar geen last van gelukkig.

Merk aan mezelf dat ik er ook enorm veel mee bezig ben... dit bevordert het herstel helaas ook niet.
pi_194344020
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:15 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Ik heb voor snachts ook een zalf van duratears, dat werkt bij mij ook enkel niet...

Heb ook gels van blink en systane gebruikt, maar deze deden vooral branden.

Vervelend van je zicht, vooralnog heb ik daar geen last van gelukkig.

Merk aan mezelf dat ik er ook enorm veel mee bezig ben... dit bevordert het herstel helaas ook niet.
Omdat die zalf dus pijn deed in mijn ogen ben ik daarmee moeten stoppen en ipv dat heb ik daarom gel voor de nacht. Het beheerst wel je leven. Bij mij zagen ze dat ik mijn ogen niet geheel sloot met het knipperen en toen zeiden ze dat het daarom in de nacht ook zo zou zijn. En mijn beademingsapparaat produceert altijd lucht wat daardoor ook in je ogen komt. Ik moet ook dagelijks mijn ogen reinigen. Wat geeft de oogarts bij jou als tips. Ik heb het idee dat er weinig aan te doen is. Maar de meeste zorgen maak ik over mijn zicht.
pi_194345308
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:07 schreef Riann het volgende:

[..]

Omdat die zalf dus pijn deed in mijn ogen ben ik daarmee moeten stoppen en ipv dat heb ik daarom gel voor de nacht. Het beheerst wel je leven. Bij mij zagen ze dat ik mijn ogen niet geheel sloot met het knipperen en toen zeiden ze dat het daarom in de nacht ook zo zou zijn. En mijn beademingsapparaat produceert altijd lucht wat daardoor ook in je ogen komt. Ik moet ook dagelijks mijn ogen reinigen. Wat geeft de oogarts bij jou als tips. Ik heb het idee dat er weinig aan te doen is. Maar de meeste zorgen maak ik over mijn zicht.
Tips die ik kreeg waren:

4 tot 6 maal daags druppelen.
Heet washandje op ogen om olie los te maken.
2 liter water drinken per dag.
Weinig koffie of caffeine
Veel knipperen.

Aangezien naar 3 maanden nog niets helpt ben ik best wel bezorgd en depri.

Het beheerst indd je leven... wat was jouw medische conclusie voor je ogen?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:42:05 #7
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194349797
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:53 schreef Riann het volgende:
ik heb ook al erg lang het probleem. Ik heb ook een slaapapneu apparaat en ik sluit mijn ogen niet helemaal.Ik gebruik ook die hylan oogdruppels voor overdag. Ik heb ook die zalf gehad alleen daar gingen mijn ogen zo'n pijn van doen dat ik nu een gel heb voor de nacht. Ik zie door mijn droge ogen ook slechter. Ze hopen dat het langzaam aan beter word het zicht. Maar ik merk nog geen enkele verbeteringen dus ergens in september maar weer een nieuwe afspraak maken bij de oogarts.

Chipszak wat voor soort masker is dat precies. Heb je er toevallig een foto van. Want gewone oogmaskers voor het slapen zorgen er toch voor dat voornamelijk het donker is voor je ogen.
Sorry, zie je vraag nu pas!

Het is een gewoon slaapmasker (een fluffy-achtige van de Flying Tiger) maar ze ‘drukken’ best wat op je ogen. Je hebt ook veel maskers die een uitholling hebben zodat je nog makkelijk je ogen kan openen; dat moet je dus niet hebben. Je ziet meteen wat ik bedoel met ‘uitholling’ als je Googled op ‘slaapmasker’.

Nu is die van de Tiger oud en sowieso niet heel goed meer dus we hebben al rondgekeken voor een nieuwe en letten dit keer goed op welke het beste kan zijn om wat op je ogen te drukken. Ik zit mobiel dus even geen uploads maar deze schijnt heel goed te zijn. Check ook altijd naar het materiaal - die van Amazon is van zijdeachtige materiaal en daar twijfelen we nog over. Misschien dat het afglijdt - alsook naar de band (verstelbaar) en op welke manier het verstelbaar is (klittenband is niet het beste). Materiaal moet overigens ook niet te stijf zijn (zoals die goedkope nepzijden troep vaak is) want anders buigt het niet echt mee óp je ogen en blijft het semi horizontaal op je neus hangen zeg maar.

:)

[ Bericht 1% gewijzigd door ChipsZak. op 01-08-2020 07:52:44 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194354872
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:48 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Tips die ik kreeg waren:

4 tot 6 maal daags druppelen.
Heet washandje op ogen om olie los te maken.
2 liter water drinken per dag.
Weinig koffie of caffeine
Veel knipperen.

Aangezien naar 3 maanden nog niets helpt ben ik best wel bezorgd en depri.

Het beheerst indd je leven... wat was jouw medische conclusie voor je ogen?
Bij mij is het slaapapneu apparaat waarschijnlijk de reden. En druppelen en zalf of gel voor de nacht is voornamelijk voor symthoom bestrijding en zal het niet genezen. Dat is ook wat je op internet terug kunt vinden.

quote:
17s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 07:42 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Sorry, zie je vraag nu pas!

Het is een gewoon slaapmasker (een fluffy-achtige van de Flying Tiger) maar ze ‘drukken’ best wat op je ogen. Je hebt ook veel maskers die een uitholling hebben zodat je nog makkelijk je ogen kan openen; dat moet je dus niet hebben. Je ziet meteen wat ik bedoel met ‘uitholling’ als je Googled op ‘slaapmasker’.

Nu is die van de Tiger oud en sowieso niet heel goed meer dus we hebben al rondgekeken voor een nieuwe en letten dit keer goed op welke het beste kan zijn om wat op je ogen te drukken. Ik zit mobiel dus even geen uploads maar deze schijnt heel goed te zijn. Check ook altijd naar het materiaal - die van Amazon is van zijdeachtige materiaal en daar twijfelen we nog over. Misschien dat het afglijdt - alsook naar de band (verstelbaar) en op welke manier het verstelbaar is (klittenband is niet het beste). Materiaal moet overigens ook niet te stijf zijn (zoals die goedkope nepzijden troep vaak is) want anders buigt het niet echt mee óp je ogen en blijft het semi horizontaal op je neus hangen zeg maar.

:)
Eigenlijk zijn het meer de maskers van een sekswinkel. Ik heb in het verleden ook wel eens zo'n masker geprobeerd het nadeel vind ik dat is dat je ogen warm worden. En met deze hitte zoals gister en vandaag zie ik dat minder zitten. En mijn nadeel is dat mijn masker er van het slaap apneu er ook nog overheen moet.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:12:49 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194355712
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:29 schreef Riann het volgende:

[..]

Bij mij is het slaapapneu apparaat waarschijnlijk de reden. En druppelen en zalf of gel voor de nacht is voornamelijk voor symthoom bestrijding en zal het niet genezen. Dat is ook wat je op internet terug kunt vinden.
[..]

Eigenlijk zijn het meer de maskers van een sekswinkel. Ik heb in het verleden ook wel eens zo'n masker geprobeerd het nadeel vind ik dat is dat je ogen warm worden. En met deze hitte zoals gister en vandaag zie ik dat minder zitten. En mijn nadeel is dat mijn masker er van het slaap apneu er ook nog overheen moet.
Maskers van de sekswinkel, :D? Ik weet niet wat voor slaapmasker jij in gedachten hebt.. :+.

Ik snap dat het met zo’n apparaat wel irritanter is. Van de hitte heeft hij niet zo’n last. Ligt ook een beetje aan het materiaal maar ik snap je punt. Uiteindelijk ervaart hij wel een stuk mindet droge ogen als hij een slaapmasker draagt dus dat scheelt, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')