abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194324280
Onvoorstelbare economische krimp van 33%. Dit heeft gevolgen voor de rest van de wereld. We moeten opletten dat we niet in een neerwaartse spiraal terechtkomen.

COVID-19 heeft de VS keihard geraakt.

Is de VS economie nog altijd groter dan de Chinese economie?


twitter



https://www.bloomberg.com(...)ce-in-second-quarter


U.S. Economy Shrinks at Record 32.9% Pace in Second Quarter


The U.S. economy suffered its sharpest downturn since at least the 1940s in the second quarter, highlighting how the pandemic has ravaged businesses across the country and left millions of Americans out of work.

Gross domestic product shrank 9.5% in the second quarter from the first, a drop that equals an annualized pace of 32.9%, the Commerce Department’s initial estimate showed on Thursday. That’s the steepest annualized decline in quarterly records dating back to 1947 and compares with analyst estimates for a 34.5% contraction. Personal spending, which makes up about two-thirds of GDP, slumped an annualized 34.6%, also the most on record.


The figures lay bare the extent of the economic devastation that resulted from the government-ordered shutdowns and stay-at-home orders designed to slow the spread of the novel coronavirus that abruptly brought a halt to the longest-running expansion. While employment, spending and production have improved since reopenings picked up in May and massive federal stimulus reached Americans, a recent surge in infections has tempered the pace of the recovery.

That surge, the result of America’s failure to contain the virus, indicates that the U.S. economy is likely to recover more slowly than places that have done a better job, such as the euro area. And the longer the pandemic lasts without a vaccine, the longer economic output will remain below pre-crisis levels, leaving permanent scars on many businesses and workers.

Jobless claims


A separate report Thursday showed the number of Americans filing for unemployment benefits increased for a second straight week. Initial claims through regular state programs rose to 1.43 million in the week ended July 25, up 12,000 from the prior week, the Labor Department said. There were 17 million Americans filing for ongoing benefits through those programs in the period ended July 18, up 867,000 from the prior week.

Stock-index futures remained lower and the yield on the 10-year U.S. Treasury note extended declines after the reports.

While the economic restart has helped put 7.5 million Americans back to work in May and June combined, payrolls are down more than 14.5 million from their pre-pandemic peak. The swift deterioration in the economy and job market explain why the Federal Reserve is keeping its benchmark rate pinned near zero and why it rolled out several emergency lending programs geared toward fostering liquid trading conditions in financial markets.


KLIK OP DE LINK VOOR DE REST
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 15:17:37 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194324304
Goed topic :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194324334
Dit gaat ook gevolgen voor ons hebben, vrees ik.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 15:20:13 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194324356
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:19 schreef Erasmus het volgende:
Dit gaat ook gevolgen voor ons hebben, vrees ik.
Ik ben er ook bang voor ja
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:20:24 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194324360
Maar is het nu 33% tov van q2 vorig jaar of 33% van het totaal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:27:58 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_194324491
Goedkope dollar? *O* ?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:29:32 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194324518
Tijd voor een oorlog war = money
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194324610
Super vervelend voor hun zeg
pi_194324627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar is het nu 33% tov van q2 vorig jaar of 33% van het totaal.
9,5 procent tov Q120 en dan doorgerekend naar een jaar. Dat zijn dezelfde, of zelfs "betere", getallen als de EU, consensus daar is geloof ik -12,5 QoQ. Maar nog steeds ongekend natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194324696
Vervelend zeg....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194325464
Covid gaat de VS op een paar punten voorgoed veranderen. Er was al een push voor meer sociale voorzieningen, maar op het moment dat 4 miljoen mensen van de één op andere dag werkloos zijn, en vervolgens na 1 maand geen huur betalen hun huis uit gezet worden, gaat er denk ik bij een hoop mensen wel een knop om. Eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat mensen die in het begin klachten hadden opzettelijk niet naar een ziekenhuis gingen omdat ze de rekening niet konden betalen.

Deze hele crisis legt een heel pijnlijk punt van de Amerikaanse cultuur bloot, namelijk dat je lekker de tyfus kan genieten als je geen geld hebt. De tienduizenden daklozen in onder andere LA en San Francisco maakte dat punt blijkbaar nog niet duidelijk genoeg, dus hopelijk zet 4+ miljoen daklozen mensen eens aan het denken in dat gekke land.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194325793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Covid gaat de VS op een paar punten voorgoed veranderen. Er was al een push voor meer sociale voorzieningen, maar op het moment dat 4 miljoen mensen van de één op andere dag werkloos zijn, en vervolgens na 1 maand geen huur betalen hun huis uit gezet worden, gaat er denk ik bij een hoop mensen wel een knop om. Eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat mensen die in het begin klachten hadden opzettelijk niet naar een ziekenhuis gingen omdat ze de rekening niet konden betalen.

Deze hele crisis legt een heel pijnlijk punt van de Amerikaanse cultuur bloot, namelijk dat je lekker de tyfus kan genieten als je geen geld hebt. De tienduizenden daklozen in onder andere LA en San Francisco maakte dat punt blijkbaar nog niet duidelijk genoeg, dus hopelijk zet 4+ miljoen daklozen mensen eens aan het denken in dat gekke land.
Denk je echt dat amerikanen de straat opgaan voor een sociaal stelsel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194325896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Denk je echt dat amerikanen de straat opgaan voor een sociaal stelsel?
Nee, maar wel dat het nog een groter punt van debat gaat worden nadat Corona is opgelost.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:53:49 #14
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194325901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar is het nu 33% tov van q2 vorig jaar of 33% van het totaal.
33% pace, dus -9,5% kwartaal op kwartaal. Duitsland -11,4% bijvoorbeeld.

Prima resultaat van de VS.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:55:21 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194325928
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:19 schreef Erasmus het volgende:
Dit gaat ook gevolgen voor ons hebben, vrees ik.
Duitsland kromp met meer dan 10%, dat gaat nog veel harder aankomen hiero. Als er niet zeer vlot een vaccin komt dan gaat herstel langer duren dan bij de crash van 2008.
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:56:23 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194325940
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:15 schreef polderturk het volgende:
Onvoorstelbare economische krimp van 33%. Dit heeft gevolgen voor de rest van de wereld. We moeten opletten dat we niet in een neerwaartse spiraal terechtkomen.

COVID-19 heeft de VS keihard geraakt.

Is de VS economie nog altijd groter dan de Chinese economie?

[ twitter ]

https://www.bloomberg.com(...)ce-in-second-quarter

U.S. Economy Shrinks at Record 32.9% Pace in Second Quarter

The U.S. economy suffered its sharpest downturn since at least the 1940s in the second quarter, highlighting how the pandemic has ravaged businesses across the country and left millions of Americans out of work.

Gross domestic product shrank 9.5% in the second quarter from the first, a drop that equals an annualized pace of 32.9%, the Commerce Department’s initial estimate showed on Thursday. That’s the steepest annualized decline in quarterly records dating back to 1947 and compares with analyst estimates for a 34.5% contraction. Personal spending, which makes up about two-thirds of GDP, slumped an annualized 34.6%, also the most on record.

The figures lay bare the extent of the economic devastation that resulted from the government-ordered shutdowns and stay-at-home orders designed to slow the spread of the novel coronavirus that abruptly brought a halt to the longest-running expansion. While employment, spending and production have improved since reopenings picked up in May and massive federal stimulus reached Americans, a recent surge in infections has tempered the pace of the recovery.

That surge, the result of America’s failure to contain the virus, indicates that the U.S. economy is likely to recover more slowly than places that have done a better job, such as the euro area. And the longer the pandemic lasts without a vaccine, the longer economic output will remain below pre-crisis levels, leaving permanent scars on many businesses and workers.

Jobless claims

A separate report Thursday showed the number of Americans filing for unemployment benefits increased for a second straight week. Initial claims through regular state programs rose to 1.43 million in the week ended July 25, up 12,000 from the prior week, the Labor Department said. There were 17 million Americans filing for ongoing benefits through those programs in the period ended July 18, up 867,000 from the prior week.

Stock-index futures remained lower and the yield on the 10-year U.S. Treasury note extended declines after the reports.

While the economic restart has helped put 7.5 million Americans back to work in May and June combined, payrolls are down more than 14.5 million from their pre-pandemic peak. The swift deterioration in the economy and job market explain why the Federal Reserve is keeping its benchmark rate pinned near zero and why it rolled out several emergency lending programs geared toward fostering liquid trading conditions in financial markets.

KLIK OP DE LINK VOOR DE REST
Misschien kan de topictitel aangepast worden.
Het artikel lijkt me duidelijk: Gross domestic product shrank 9.5% in the second quarter from the first, a drop that equals an annualized pace of 32.9%.

Het gaat dus om 9,5% effectieve krimp, niet 32,9%.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:09:55 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194326165
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Covid gaat de VS op een paar punten voorgoed veranderen. Er was al een push voor meer sociale voorzieningen, maar op het moment dat 4 miljoen mensen van de één op andere dag werkloos zijn, en vervolgens na 1 maand geen huur betalen hun huis uit gezet worden, gaat er denk ik bij een hoop mensen wel een knop om. Eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat mensen die in het begin klachten hadden opzettelijk niet naar een ziekenhuis gingen omdat ze de rekening niet konden betalen.

Deze hele crisis legt een heel pijnlijk punt van de Amerikaanse cultuur bloot, namelijk dat je lekker de tyfus kan genieten als je geen geld hebt. De tienduizenden daklozen in onder andere LA en San Francisco maakte dat punt blijkbaar nog niet duidelijk genoeg, dus hopelijk zet 4+ miljoen daklozen mensen eens aan het denken in dat gekke land.
Zijn er al massaal mensen hun huis uit gezet? Volgens mij niet.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194326294
'''Onvoorstelbare economische krimp van 33%'''

Onzin...zit er ergens rondom de 8-10% maximaal.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194326343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Misschien kan de topictitel aangepast worden.
Het artikel lijkt me duidelijk: Gross domestic product shrank 9.5% in the second quarter from the first, a drop that equals an annualized pace of 32.9%.

Het gaat dus om 9,5% effectieve krimp, niet 32,9%.
In de vs wordt dit getal per jaar berekend, dus het getal klopt wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194326394
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In de vs wordt dit getal per jaar berekend, dus het getal klopt wel.
Dat is natuurlijk onzin. Het is daar ook geen 100 graden versus 24 hier, omdat ze daar in Fahrenheit meten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:23:02 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194326396
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In de vs wordt dit getal per jaar berekend, dus het getal klopt wel.
Nee, die 33% is de krimp waar het aan het eind van het jaar op uit zou komen als met dezelfde snelheid en richting wordt doorgegroeid, maar dat gaat niet gebeuren.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:27:41 #22
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194326492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, die 33% is de krimp waar het aan het eind van het jaar op uit zou komen als met dezelfde snelheid en richting wordt doorgegroeid, maar dat gaat niet gebeuren.
Je was me voor.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194326724
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:15 schreef polderturk het volgende:
Onvoorstelbare economische krimp van 33%. Dit heeft gevolgen voor de rest van de wereld. We moeten opletten dat we niet in een neerwaartse spiraal terechtkomen.

COVID-19 heeft de VS keihard geraakt.

Is de VS economie nog altijd groter dan de Chinese economie?


[ twitter ]


https://www.bloomberg.com(...)ce-in-second-quarter


U.S. Economy Shrinks at Record 32.9% Pace in Second Quarter


The U.S. economy suffered its sharpest downturn since at least the 1940s in the second quarter, highlighting how the pandemic has ravaged businesses across the country and left millions of Americans out of work.

Gross domestic product shrank 9.5% in the second quarter from the first, a drop that equals an annualized pace of 32.9%, the Commerce Department’s initial estimate showed on Thursday. That’s the steepest annualized decline in quarterly records dating back to 1947 and compares with analyst estimates for a 34.5% contraction. Personal spending, which makes up about two-thirds of GDP, slumped an annualized 34.6%, also the most on record.


The figures lay bare the extent of the economic devastation that resulted from the government-ordered shutdowns and stay-at-home orders designed to slow the spread of the novel coronavirus that abruptly brought a halt to the longest-running expansion. While employment, spending and production have improved since reopenings picked up in May and massive federal stimulus reached Americans, a recent surge in infections has tempered the pace of the recovery.

That surge, the result of America’s failure to contain the virus, indicates that the U.S. economy is likely to recover more slowly than places that have done a better job, such as the euro area. And the longer the pandemic lasts without a vaccine, the longer economic output will remain below pre-crisis levels, leaving permanent scars on many businesses and workers.

Jobless claims


A separate report Thursday showed the number of Americans filing for unemployment benefits increased for a second straight week. Initial claims through regular state programs rose to 1.43 million in the week ended July 25, up 12,000 from the prior week, the Labor Department said. There were 17 million Americans filing for ongoing benefits through those programs in the period ended July 18, up 867,000 from the prior week.

Stock-index futures remained lower and the yield on the 10-year U.S. Treasury note extended declines after the reports.

While the economic restart has helped put 7.5 million Americans back to work in May and June combined, payrolls are down more than 14.5 million from their pre-pandemic peak. The swift deterioration in the economy and job market explain why the Federal Reserve is keeping its benchmark rate pinned near zero and why it rolled out several emergency lending programs geared toward fostering liquid trading conditions in financial markets.


KLIK OP DE LINK VOOR DE REST
Dus het was in 1950 voor het laatst voorgekomen? Wat dan? De Grote Depressie was in de jaren 30.
pi_194326797
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Covid gaat de VS op een paar punten voorgoed veranderen.
<knip>
Ik verwacht alleen niet dat die veranderingen zonder slag of stoot gemaakt zullen worden, zo lang de Republikeinen aan de macht zijn. Elke verandering stoot direct tegen hun conservatieve knie aan. En bij conservatieven is de reactie altijd een schop, in plaats van dat ze op een plek gaan zitten waar niemand last van elkaar heeft.
pi_194326830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Denk je echt dat amerikanen de straat opgaan voor een sociaal stelsel?
Jawel, dat denk ik wel. Demonstranten, en soldaten om ze dood te schieten. Waarna de demonstranten ook de wapens opnemen en terug gaan schieten. Waarna de regering roept: "Zie je wel dat ze gevaarlijk zijn! Het was de juiste beslissing van ons om van te voren al te beginnen met ze dood te schieten! Nu hebben we alvast een beginnetje gemaakt.".
pi_194327048
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:39 schreef Eindbaas_ het volgende:
Dus het was in 1950 voor het laatst voorgekomen? Wat dan? De Grote Depressie was in de jaren 30.
Nee, het is de grootste kwartaaldaling sinds tenminste 1947, omdat die kwartaaldata pas vanaf 1947 wordt geregistreerd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194327155
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jawel, dat denk ik wel. Demonstranten, en soldaten om ze dood te schieten. Waarna de demonstranten ook de wapens opnemen en terug gaan schieten. Waarna de regering roept: "Zie je wel dat ze gevaarlijk zijn! Het was de juiste beslissing van ons om van te voren al te beginnen met ze dood te schieten! Nu hebben we alvast een beginnetje gemaakt.".
Uit welk fantasieroman komt dit scenario?
pi_194327406
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Het is daar ook geen 100 graden versus 24 hier, omdat ze daar in Fahrenheit meten.
24 grad celsius is inderdaad geen 100 grad fahrenheit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194327431
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, die 33% is de krimp waar het aan het eind van het jaar op uit zou komen als met dezelfde snelheid en richting wordt doorgegroeid, maar dat gaat niet gebeuren.
Dat zegt dat getal inderdaad, dus het getal klopt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194327439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Misschien kan de topictitel aangepast worden.
Het artikel lijkt me duidelijk: Gross domestic product shrank 9.5% in the second quarter from the first, a drop that equals an annualized pace of 32.9%.

Het gaat dus om 9,5% effectieve krimp, niet 32,9%.
Dit is dus, Dat getal in de topicopening is Pippi Langkous-gereken.
pi_194328310
Die 32,9% hebben ze trouwens als volgt uitgerekend.

1 - (0,905)^4
pi_194329342
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 30 juli 2020 @ 21:10:42 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194330017
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Deze hele crisis legt een heel pijnlijk punt van de Amerikaanse cultuur bloot, namelijk dat je lekker de tyfus kan genieten als je geen geld hebt.
Genoeg mensen hier die ook zo denken. En de sociale voorzieningen worden in de praktijk ook steeds kariger. Maar wel nog erg luxe in vergelijking met de VS gelukkig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194331191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 21:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Genoeg mensen hier die ook zo denken. En de sociale voorzieningen worden in de praktijk ook steeds kariger. Maar wel nog erg luxe in vergelijking met de VS gelukkig.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de sociale voorzieningen hier in Nederland soms achterlijk luxe zijn. Het systeem dat wij hier hebben waarbij er geen motivatie is om te gaan werken, omdat je er bij een minimumloon baan op achteruit gaat, is natuurlijk debiel. Hele volksstammen zitten hier op hun reet kansloze sollicitaties de deur uit te doen om lekker te teren op gratis geld onze belastingcenten.

Maar een goede 99% van de bevolking heeft in ieder geval een dak boven z'n hoofd. In de VS zie je in wijken van grote steden als LA en SF gewoon hele tentenkampen vol zwervers onder bruggen en dergelijke die letterlijk alles kwijt zijn geraakt om één of andere reden en waar niemand een poot voor uitsteekt. En dat heeft lang niet altijd met drugs te maken.
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 30 juli 2020 @ 22:23:12 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194331256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:19 schreef TigerXtrm het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de sociale voorzieningen hier in Nederland soms achterlijk luxe zijn.
Het ligt er maar net aan welke voorziening.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194331412
quote:
Xi: laten die Amerikanen eerlijke getallen zien? Lol achterlijke Yanks
pi_194331418
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Duitsland kromp met meer dan 10%, dat gaat nog veel harder aankomen hiero. Als er niet zeer vlot een vaccin komt dan gaat herstel langer duren dan bij de crash van 2008.
Politici en happy few wrijven zich al likkebaardend in de handen; "Hoera! Nóg meer geld afhandig maken van werkende burgers!"
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194331453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Politici en happy few wrijven zich al likkebaardend in de handen; "Hoera! Nóg meer geld afhandig maken van werkende burgers!"
Als de economie op z'n gat ligt en mensen massaal hun baan verliezen, valt er natuurlijk alleen maar minder geld afhandig te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194331488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:19 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de sociale voorzieningen hier in Nederland soms achterlijk luxe zijn. Het systeem dat wij hier hebben waarbij er geen motivatie is om te gaan werken, omdat je er bij een minimumloon baan op achteruit gaat, is natuurlijk debiel. Hele volksstammen zitten hier op hun reet kansloze sollicitaties de deur uit te doen om lekker te teren op gratis geld onze belastingcenten.

Maar een goede 99% van de bevolking heeft in ieder geval een dak boven z'n hoofd. In de VS zie je in wijken van grote steden als LA en SF gewoon hele tentenkampen vol zwervers onder bruggen en dergelijke die letterlijk alles kwijt zijn geraakt om één of andere reden en waar niemand een poot voor uitsteekt. En dat heeft lang niet altijd met drugs te maken.
Nope, dat veiligheidsvangnet heb je broodnodig en het is cruciaal in geval van een grootschalige catastrofe of ramp zoals bij covid het geval is. De mensen moet je opvangen die niet in een essentieel beroep werkzaam zijn. Zodra de ramp of vernietiging voirbij is pas dan kun je proberen te heropbouwen. Maar je moet ergens kunnen beginnen. En dat vangnet zorgt dat er in de tussentijd die mensen niet weggevaagd worden.
pi_194331587
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan welke voorziening.
Uiteraard. Daarom ook 'soms'.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194331622
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als de economie op z'n gat ligt en mensen massaal hun baan verliezen, valt er natuurlijk alleen maar minder geld afhandig te maken.
Dat interesseert politici en banksters niets, als je burgers geen geld afhandig kunt maken neem je ze gewoon hun huizen af. Voor hen vormen crises een periode om hun rijkdom in recordtempo te vergroten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194331655
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat interesseert politici en banksters niets, als je burgers geen geld afhandig kunt maken neem je ze gewoon hun huizen af. Voor hen vormen crises een periode om hun rijkdom in recordtempo te vergroten.
Welke Nederlandse politici zijn precies rijk geworden door de vorige crisis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194331669
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat interesseert politici en banksters niets, als je burgers geen geld afhandig kunt maken neem je ze gewoon hun huizen af. Voor hen vormen crises een periode om hun rijkdom in recordtempo te vergroten.
Sensatiepraatjes en makkelijk scoren dit.
pi_194331766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar is het nu 33% tov van q2 vorig jaar of 33% van het totaal.
9,5% annualized 33%, dus een beetje overdreven, op zijn Amerikaans.

Wat wel zo is, is dat daar de klap hard aankomt door de manier waarop hun economie in elkaar steekt. Ze hadden al belachelij veel schulden en dit raakt tientallen miljoenen mensen die nu helemaal straatarm worden.

Overigens hebben wij soortgelijk krimp gezien, maar wel met een lockdown en momenteel weer enig herstel. Ook hier wordt het een bloedbad, maar op andere manier. We hebben met zijn allen wat minder. Daar hebben de armsten niets meer, en dreigt het systeem in te storten.

Trump riep niet voor niets dat hij liever geen arme mensen in Amerika had deze week. Ergens heeft hij een punt, hij draait het alleen op zijn Trumps. Want inderdaad, de enorme verschillen in rijkdom brengen nu in de VS het risico tot een echte burgeroorlog dichterbij. Want dacht je nu echt dat BLm alleen ging over BLM? Nee, naast een bijna religieus bulsshitverhaal zit er nog wel eea aaan vast. Het is een marxistische/socialistische beweging, communisten die de tsaar en zijn handlangers ten val willen brengen in andere vorm. een klassenstrijd.

Hier goddank, zijn de verschillen kleiner en is de kans op dergelijke shit kleiner. Sociaaldemocratie is een middenweg, dat dempt de boel een beetje.

Nouja. Als je een paar keer in de USA bent geweest (verder dan het cardboard & fake plastic trees van New York, SF, Miami of Las vegas) dan weet je dat de meeste Amerikanen helemaal niet zo rijk zijn.
Whatever...
pi_194331793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke Nederlandse politici zijn precies rijk geworden door de vorige crisis.
Welke niet? Het loonmatigingsbeleid dat al sinds begin jaren '80 in nederlandje gevoerd wordt is op hen niet van toepassing.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194331802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Politici en happy few wrijven zich al likkebaardend in de handen; "Hoera! Nóg meer geld afhandig maken van werkende burgers!"
Echt eh, hoe kom je er bij. De meesten hebben meer te verliezen dan jij. Rutte voorop. Die man werkt zich de tyfus voor ons momenteel. Geen makkelijke baan. Ik stem ook al niet op hem. maar hij doe techt wel alles wat hij kan om ons land een van de beste en rijkste te laten blijven die er zijn.
Whatever...
pi_194331820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Welke niet? Het loonmatigingsbeleid dat al sinds begin jaren '80 in nederlandje gevoerd wordt is op hen niet van toepassing.
Als jij denkt dat Rutte rijk wordt van zijn MP-schap dan heb je echt niet opgelet.
Whatever...
pi_194331840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]

33% pace, dus -9,5% kwartaal op kwartaal. Duitsland -11,4% bijvoorbeeld.

Prima resultaat van de VS.
Niet prima, aangezien zij het virus zo goed als los laten gaan. En er vanaf deze week miljoenen mensen echt aan de bedelstaf raken. Met alle gevolgen van dien.
Whatever...
pi_194331914
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat interesseert politici en banksters niets, als je burgers geen geld afhandig kunt maken neem je ze gewoon hun huizen af. Voor hen vormen crises een periode om hun rijkdom in recordtempo te vergroten.
De vorige crisis was juist een bankencrisis waarbij hele banken omvielen :')
Vakman pur sang
pi_194331946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Echt eh, hoe kom je er bij. De meesten hebben meer te verliezen dan jij. Rutte voorop. Die man werkt zich de tyfus voor ons momenteel. Geen makkelijke baan. Ik stem ook al niet op hem. maar hij doe techt wel alles wat hij kan om ons land een van de beste en rijkste te laten blijven die er zijn.
Wat hebben politici precies te verliezen? Hun inkomen is al torenhoog en de wachtgeldregelingen zijn meer dan riant. Rutte is niet meer dan een leuk glimlachend uithangbord van een partij die al jarenlang een afbraakbeleid voert ten koste van de Nederlandse burger. Het was hoop en al dat de dividendbelasting niet verlaagd werd terwijl de belastingen voor de burgers alsmaar stijgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194331980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat hebben politici precies te verliezen? Hun inkomen is al torenhoog.
Leef je op feestboek ofzo?
Een man als Rutte bv kan min 10x meer verdienen in het bedrijfsleven. Balkende norm weej wel?
Vakman pur sang
pi_194332004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niet prima, aangezien zij het virus zo goed als los laten gaan. En er vanaf deze week miljoenen mensen echt aan de bedelstaf raken. Met alle gevolgen van dien.
Kijk vooral naar de werkgelegenheid en banenmarkt. Zolang die blijven draaien want motor van de economie kan de rest zich over tijd herstellen. Gelukkig draaien die dinven nog als een doorrijdende trein. Veel werk nog te vinden in verschillende Amerikaanse steden en de bedijven nemen nog altijd mensen in dienst. Ook al is die geen aanstormende of sneltrein meer.
pi_194332022
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

De vorige crisis was juist een bankencrisis waarbij hele banken omvielen :')
Terecht ook, ze hebben gegokt met onbegrijpelijke financiële producten en verloren. In een echte markteconomie ga je dan inderdaad gewoon failliet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194332238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat hebben politici precies te verliezen? Hun inkomen is al torenhoog en de wachtgeldregelingen zijn meer dan riant. Rutte is niet meer dan een leuk glimlachend uithangbord van een partij die al jarenlang een afbraakbeleid voert ten koste van de Nederlandse burger. Het was hoop en al dat de dividendbelasting niet verlaagd werd terwijl de belastingen voor de burgers alsmaar stijgen.
Rutte verdient een schijntje vergeleken met mensen in het bedrijfsleven die soortgelijke (als dat al bestaat) verantwoordelijkheid dragen.

Stelt echt niets voor. Absoluut en relatief gezien.
Whatever...
pi_194332267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Terecht ook, ze hebben gegokt met onbegrijpelijke financiële producten en verloren. In een echte markteconomie ga je dan inderdaad gewoon failliet.
Al die banken werden overeind gehouden want too big to fail. Met belastinggeld. Niet omdat we dat zo graag willen, mast omdat niet doen nog ergere gevolgen hadden gehad.

We zijn er in geluisd door bedrijven te groot te laten worden.
Whatever...
pi_194332290
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:01 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Kijk vooral naar de werkgelegenheid en banenmarkt. Zolang die blijven draaien want motor van de economie kan de rest zich over tijd herstellen. Gelukkig draaien die dinven nog als een doorrijdende trein. Veel werk nog te vinden in verschillende Amerikaanse steden en de bedijven nemen nog altijd mensen in dienst. Ook al is die geen aanstormende of sneltrein meer.
Dat is waar, maar als de binnenlandse vraag daar te hard daalt, dan gaat het hard. Geen vangnetten of anticyclisch beleid.
Whatever...
pi_194332447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar als de binnenlandse vraag daar te hard daalt, dan gaat het hard. Geen vangnetten of anticyclisch beleid.
De vraag naar bepaalde goederen zal nooit dalen. Mensen hebben nou levensmiddelen, hun telefoons rn elektronica hard nodig. Er zullen vast talloze andere voorbeelden hieraan toe te voegen zijn. Die dingen moeten geproduceerd en getransporteerd worden. Die verschuiving naar een op mobiliteit gerichte economie vond al jaren geleden plaats. Vandaar al die tewerkstelling in fabrieken, magazijnen, en logistiek vervoer. Dat alles blijft nog redelijk soepel draaien. Gelukkig.

Zal er een klap voelbaar worden? Zeker. Gaat het de genadeklap zijn? Niets die daarop duidt.
pi_194343348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Al die banken werden overeind gehouden want too big to fail. Met belastinggeld. Niet omdat we dat zo graag willen, mast omdat niet doen nog ergere gevolgen hadden gehad.

We zijn er in geluisd door bedrijven te groot te laten worden.
100 procent mee eens.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194345027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Terecht ook, ze hebben gegokt met onbegrijpelijke financiële producten en verloren. In een echte markteconomie ga je dan inderdaad gewoon failliet.
Ja er werd gezegd dat in de vorige crisis banken er zoveel beter uitkwamen. Das niet zo.
Vakman pur sang
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:56:21 #60
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_194350209
Spaanse economie zit volgens dit model tegen een krimp van 64% op jaarbasis. Die lachen we niet uit, die geven we gewoon ons pensioen.

Wel beterschap beloven he? Ja natuurlijk. Tot de volgende crisis.
pi_194350350
Het cijfer an sich valt nog wel mee. Probleem is eerder dat corona in de VS pas later voet aan de grond kreeg dan in Europa en het daar nog lang niet onder controle lijkt met alle economische gevolgen van dien. In Europa wordt alweer geklaagd over tweede golven, maar in de VS zitten een aantal (economisch) belangrijke staten nog middenin een golf die eerder op de eerste golf in Europa lijkt. De relevante vraag is of we in Q3 al significant herstel gaan zien in Europa en of dat in de VS ook al het geval gaat zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:55:59 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194352185
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:27 schreef junkiesietze het volgende:
Goedkope dollar? *O* ?
;lekker veul euro s printen , Infaltie !! hiep hiep

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Covid gaat de VS op een paar punten voorgoed veranderen. Er was al een push voor meer sociale voorzieningen, maar op het moment dat 4 miljoen mensen van de één op andere dag werkloos zijn, en vervolgens na 1 maand geen huur betalen hun huis uit gezet worden, gaat er denk ik bij een hoop mensen wel een knop omgekke land.
wel goed voor de woningnood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:59:10 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194352232
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 08:56 schreef ShaoliN het volgende:
Spaanse economie zit volgens dit model tegen een krimp van 64% op jaarbasis. Die lachen we niet uit, die geven we gewoon ons pensioen.

Wel beterschap beloven he? Ja natuurlijk. Tot de volgende crisis.
pensioen gaat gewoon weg door de inflatie, en dan zegt de overheid, ja maar je moet ook zelf sparen in de vierde pijler he

Dat weet je
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:01:45 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194352260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:35 schreef colivo het volgende:
Super vervelend voor hun zeg
nou sneu he voor ze , gelukkig hebben wij WW hier voor onze KLM piloten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194352266
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja er werd gezegd dat in de vorige crisis banken er zoveel beter uitkwamen. Das niet zo.
Geen regulatie, geen veranderingen alleen op papier, meer schulden.

Logisch dat er niets is veranderd.
pi_194367348
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 09:19 schreef Monolith het volgende:
Het cijfer an sich valt nog wel mee. Probleem is eerder dat corona in de VS pas later voet aan de grond kreeg dan in Europa en het daar nog lang niet onder controle lijkt met alle economische gevolgen van dien. In Europa wordt alweer geklaagd over tweede golven, maar in de VS zitten een aantal (economisch) belangrijke staten nog middenin een golf die eerder op de eerste golf in Europa lijkt. De relevante vraag is of we in Q3 al significant herstel gaan zien in Europa en of dat in de VS ook al het geval gaat zijn.
Exact dit. Gecombineerd met de enorme schulden van de Amerikaanse overheid en haar burgers.
Whatever...
  zondag 2 augustus 2020 @ 12:26:48 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194367555
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Exact dit. Gecombineerd met de enorme schulden van de Amerikaanse overheid en haar burgers.
hyperinflatie daar zitten we al zo lang op te wachten, geen gezeik allemaal reik :W *O*
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194367623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Covid gaat de VS op een paar punten voorgoed veranderen. Er was al een push voor meer sociale voorzieningen, maar op het moment dat 4 miljoen mensen van de één op andere dag werkloos zijn, en vervolgens na 1 maand geen huur betalen hun huis uit gezet worden, gaat er denk ik bij een hoop mensen wel een knop om. Eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat mensen die in het begin klachten hadden opzettelijk niet naar een ziekenhuis gingen omdat ze de rekening niet konden betalen.

Deze hele crisis legt een heel pijnlijk punt van de Amerikaanse cultuur bloot, namelijk dat je lekker de tyfus kan genieten als je geen geld hebt. De tienduizenden daklozen in onder andere LA en San Francisco maakte dat punt blijkbaar nog niet duidelijk genoeg, dus hopelijk zet 4+ miljoen daklozen mensen eens aan het denken in dat gekke land.
Hopelijk worden er dan nieuwe bum fights released. Top vertier.
  zondag 2 augustus 2020 @ 12:32:44 #69
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194367670
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 12:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen regulatie, geen veranderingen alleen op papier, meer schulden.

Logisch dat er niets is veranderd.
Maar goed dat Trump nog meer dereguleringen heeft ingevoerd voor het bankwezen. Laat het maar aan de republikeinen over om de economie te tanken. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_194367831
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:29 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]

Hopelijk worden er dan nieuwe bum fights released. Top vertier.
Zo vraag je om een revolutie en oproer. Als mensen niets te verliezen hebben komen ze het vanzelf halen. Of dacht je dat BLM protesten alleen maar om racisme gaat? Het is ook gewoon klassenstrijd.
Whatever...
pi_194367842
quote:
9s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Maar goed dat Trump nog meer dereguleringen heeft ingevoerd voor het bankwezen. Laat het maar aan de republikeinen over om de economie te tanken. _O-
Het verschil is meer dan trump er openlijk voor uit komt en doet alsof het iets positiefs is en de democraten het op papier wel vastleggen maar in de praktijk het niet anders doen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 12:53:06 #72
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194367950
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het verschil is meer dan trump er openlijk voor uit komt en doet alsof het iets positiefs is en de democraten het op papier wel vastleggen maar in de praktijk het niet anders doen.
Welke dereguleringen hebben de democraten doorgevoerd dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_194368003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat interesseert politici en banksters niets, als je burgers geen geld afhandig kunt maken neem je ze gewoon hun huizen af. Voor hen vormen crises een periode om hun rijkdom in recordtempo te vergroten.
Wtf zijn banksters nou weer? Bedoel je bankstel?
pi_194368291
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welke dereguleringen hebben de democraten doorgevoerd dan?
Nou ja bijv meer moeten aanhouden qua reserves.
Idem in Europa trouwens, maar in de praktijk is er niets veranderd.
Reserves liggen nog altijd ruim onder de 10%.
  zondag 2 augustus 2020 @ 13:31:23 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194368443
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:57 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wtf zijn banksters nou weer? Bedoel je bankstel?
Banksters is een samentrekking van Gangsters en Bankiers
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Bankster
Dat is slang
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 2 augustus 2020 @ 13:34:32 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194368491
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het verschil is meer dan trump er openlijk voor uit komt en doet alsof het iets positiefs is en de democraten het op papier wel vastleggen maar in de praktijk het niet anders doen.
iedere president wil dat de rente omlaag gaat en de inflatie omhoog , nu lukt dat door de geldprinter alleen aan te zetten voor het financiële systeem
Maar met de corona is dat niet langer haalbaar , dus nu gaat de geldprinter op volle kracht om de eurozone te redden

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 02-08-2020 13:47:25 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194369432
De topictitel is onzin, het is zo'n 10%, wat nog steeds veel is, maar niet noemenswaardig anders dan in het gemiddelde EU land. Ik vermoed dat Spanje en Italië het nog wel iets slechter hebben, vanwege de issues met het toerisme.

Link naar wolfstreet, waar wodt toegelicht waar het foute cijfer vandaan komt, en waarom het niet klopt:
https://wolfstreet.com/20(...)o-kill-annual-rates/
pi_194372710
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:57 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wtf zijn banksters nou weer? Bedoel je bankstel?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194372967
Aanvullend en actueel maar ook vergelijkbaar: In het tweede kwartaal kromp de Europese economie met 12,1 % ten opzichte van het eerste kwartaal.

Zoals ik eerder schreef: de economische krimp in de USA ligt tussen de 8 en 10%. Vergeleken met eind 2019 bedraagt de Europese economische schade al zo'n 15%.

[ Bericht 7% gewijzigd door cempexo op 02-08-2020 18:22:08 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194373975
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:10 schreef cempexo het volgende:
Aanvullend en actueel maar ook vergelijkbaar: In het tweede kwartaal kromp de Europese economie met 12,1 % ten opzichte van het eerste kwartaal.

Zoals ik eerder schreef: de economische krimp in de USA ligt tussen de 8 en 10%. Vergeleken met eind 2019 bedraagt de Europese economische schade al zo'n 15%.
Niet zo gek. Het coronavirus verspreidde zich aanvankelijk veel sneller in Europa, en hier werden dan ook al snel vergaande maatregelen getroffen.

Maar terwijl de situatie in Europa redelijk onder controle lijkt - een kleine brandhaard her en der daargelaten - loopt het in de VS volledig uit de hand. Het lijkt erop dat het virus daar pas net op stoom begint te raken, met alle (economische) gevolgen van dien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194374055
Als je bedenkt dat alleen al in juni de FED 834 miljard dollar bij heeft zitten printen, meer dan 2 eeuwen bij elkaar in 1 maand, dat land is failliet.
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:38:06 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194374289
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je bedenkt dat alleen al in juni de FED 834 miljard dollar bij heeft zitten printen, meer dan 2 eeuwen bij elkaar in 1 maand, dat land is failliet.
tuurlijk , de koers van de dollar gaat down tot het gelijk is aan de Yuan

Print je Rot

1 United States Dollar equals
6,98 Chinese Yuan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194375557
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je bedenkt dat alleen al in juni de FED 834 miljard dollar bij heeft zitten printen, meer dan 2 eeuwen bij elkaar in 1 maand, dat land is failliet.
Dan zou de EBC gisteren de EU al kapot hebben gemaakt met zijn gratis printsysteem van 2.200 miljard dollar.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:03:20 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194376858
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dan zou de EBC gisteren de EU al kapot hebben gemaakt met zijn gratis printsysteem van 2.200 miljard dollar.
Zolang landen hun eigen schulden opkopen schijnt dat heel lang goed te gaan
Zie Japan met een schuld van 200 % van hun BNP .
Japan koopt met hun fiat geld ook veel Goud en aandelen op _O- _O- 8)7
De Valuta blijft dan schaars
Ook fysieke opslag in kluizen in Colombia of Zwitserland is goed

Slechts als de printer voor de consumptie gaat printen ( basisinkomen e.d.) dan gaat het mis
Het gevaar bestaat dan dat men de kluizen gaat ;leeghalen en dan breekt de pleuris uit, fors hogere rente is dan het enige middel om de valuta te redden

De verleiding binnen de EU lidstaten om Euro geld voor consumptie te printen is enorm groot

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 03-08-2020 10:39:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:23:36 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194377301


[ Bericht 50% gewijzigd door -XOR- op 02-08-2020 22:28:36 (niet goed gelezen) ]
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 2 augustus 2020 @ 23:00:12 #86
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194377795
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet zo gek. Het coronavirus verspreidde zich aanvankelijk veel sneller in Europa, en hier werden dan ook al snel vergaande maatregelen getroffen.

Maar terwijl de situatie in Europa redelijk onder controle lijkt - een kleine brandhaard her en der daargelaten - loopt het in de VS volledig uit de hand. Het lijkt erop dat het virus daar pas net op stoom begint te raken, met alle (economische) gevolgen van dien.
Doordat de VS bestaat uit vele staten lijkt dat zo. Het virus verspreid zich simpelweg wat langzamer over het grodngebied, iets wat in meerdere landen waar te nemen is. In het noordoosten waar het virus erg veel slachtoffers heeft gemaakt in het begin van de uitbraak vallen ondertussen amper meer doden.
De vlag is overgenomen door Texas, Florida en California.

Het lijkt erop dat Europa eigenlijk vooral veel geluk heeft gehad dat het virus zo fel toesloeg hier. Een lange afsluiting van de economie met daarna toch een uitbraak zoals in Colombia is funest voor een land.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194380221
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zolang landen hun eigen schulden opkopen schijnt dat heek lang goed te gaan

Met welk geld kopen ze dan hun schulden op ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 3 augustus 2020 @ 08:03:54 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194380397
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 07:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

Met welk geld kopen ze dan hun schulden op ?
met geld dat ze zelf creëren
geld creatie
http://princesoftheyen.com/central-bank-money-creation/


Net als de ECB onze schulden opkoopt met geld dat ze gecreëerd hebben
Des schulden van Italië, Spanje , Bulgarije en Nederland komt in de zelfde gezamenlijke schulden pot

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 03-08-2020 08:08:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194380927
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 08:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

met geld dat ze zelf creëren
geld creatie
http://princesoftheyen.com/central-bank-money-creation/

Net als de ECB onze schulden opkoopt met geld dat ze gecreëerd hebben
Des schulden van Italië, Spanje , Bulgarije en Nederland komt in de zelfde gezamenlijke schulden pot
Exact...dus zijn het onbetaalbare schulden geworden...moedwillig of sec economisch als strategie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:18:46 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194381579
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 09:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

Exact...dus zijn het onbetaalbare schulden geworden...moedwillig of sec economisch als strategie.
deze schulden in de markt zetten dat lukt niet , daar geeft geen mens wat voor tegen 0,0% , dus koopt onze EU bank de schulden zelf op, de maffia schulden van Italie zijn nu dus ook van ons

Als je spaart dan doet de overheid er nog 1,2% VRH belasting op, dus je wordt gedwongen te lenen om de consumptie aan te wakkeren

Hyperinflatie is nu ons gezamenlijk doel geworden , lenen tegen 1,2% en een inflatie van 10% dat zou mooi zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:28:30 #91
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194381675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Covid gaat de VS op een paar punten voorgoed veranderen. Er was al een push voor meer sociale voorzieningen, maar op het moment dat 4 miljoen mensen van de één op andere dag werkloos zijn, en vervolgens na 1 maand geen huur betalen hun huis uit gezet worden, gaat er denk ik bij een hoop mensen wel een knop om. Eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat mensen die in het begin klachten hadden opzettelijk niet naar een ziekenhuis gingen omdat ze de rekening niet konden betalen.

Deze hele crisis legt een heel pijnlijk punt van de Amerikaanse cultuur bloot, namelijk dat je lekker de tyfus kan genieten als je geen geld hebt. De tienduizenden daklozen in onder andere LA en San Francisco maakte dat punt blijkbaar nog niet duidelijk genoeg, dus hopelijk zet 4+ miljoen daklozen mensen eens aan het denken in dat gekke land.
Je hebt zeker een punt maar wat denk je dat het hele sociale beleid kost?
Waarbij je altijd mensen hebt die wel de lusten willen niet de lasten (zoals beroepswerklozen).
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:36:20 #92
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194381744
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef TigerXtrm het volgende:
Covid gaat de VS op een paar punten voorgoed veranderen. Er was al een push voor meer sociale voorzieningen, maar op het moment dat 4 miljoen mensen van de één op andere dag werkloos zijn, en vervolgens na 1 maand geen huur betalen hun huis uit gezet worden, gaat er denk ik bij een hoop mensen wel een knop om. Eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat mensen die in het begin klachten hadden opzettelijk niet naar een ziekenhuis gingen omdat ze de rekening niet konden betalen.

Deze hele crisis legt een heel pijnlijk punt van de Amerikaanse cultuur bloot, namelijk dat je lekker de tyfus kan genieten als je geen geld hebt. De tienduizenden daklozen in onder andere LA en San Francisco maakte dat punt blijkbaar nog niet duidelijk genoeg, dus hopelijk zet 4+ miljoen daklozen mensen eens aan het denken in dat gekke land.
Nee man... Amerikanen willen niet voor een ander betalen en dat gaan ze niet doen.
Ze starten wel GoFundMe's voor vakanties naar DisneyWorld dus die schaamte zijn ze al ver voorbij.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194381853
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:28 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Je hebt zeker een punt maar wat denk je dat het hele sociale beleid kost?
Waarbij je altijd mensen hebt die wel de lusten willen niet de lasten (zoals beroepswerklozen).
Zal ook niet in een dag (of een maand, of een jaar) gebeuren. Ik denk alleen wel dat er langzaam een verschuiving gaat plaatsvinden in steun voor een sociaal vangnet. Dat zal komende verkiezingen denk ik nog niet een heel groot punt zijn, maar over 4 jaar waarschijnlijk wel. Dan hebben kandidaten als Bernie ineens een veel grotere following, en zal de Coronacrisis ook veelal worden aangegrepen als voorbeeld van iets wat nooit meer mag gebeuren, etc.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 3 augustus 2020 @ 10:47:33 #94
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194381880
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Zal ook niet in een dag (of een maand, of een jaar) gebeuren. Ik denk alleen wel dat er langzaam een verschuiving gaat plaatsvinden in steun voor een sociaal vangnet. Dat zal komende verkiezingen denk ik nog niet een heel groot punt zijn, maar over 4 jaar waarschijnlijk wel. Dan hebben kandidaten als Bernie ineens een veel grotere following, en zal de Coronacrisis ook veelal worden aangegrepen als voorbeeld van iets wat nooit meer mag gebeuren, etc.
Dan vraag ik mij nog steeds af hoe dat betaalbaar blijft je ziet dat het in Nederland ook steeds moeilijker wordt.
De oplossing is alleen belastingen verhogen en verhogen.
Of eigen risico weer verhogen etc.

Het is te begrijpen het moet immers ergens van betaald worden.

En wij in Nederland hebben dit inderdaad redelijk voor elkaar maar in 95% van de wereld is dat niet het geval zelfs niet in Europa.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194382012
Op moment dat je het op de manier stelt zoals in de OP, dan zou de economie van Spanje bijvoorbeeld met 74% zijn gekrompen, die zaten op een 18.5% krimp in het afgelopen kwartaal. De VS heeft het in vergelijking met de EU in eerste instantie economisch gezien redelijk gedaan, de vraag is hoe het nu verder gaat. Als het virus daar echt huis gaat houden tot het punt dat je de boel wel helemaal moet lamleggen zoals in Italie of Spanje dan gaat dat hun economie enorm schaden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')