quote:ja met ikea spul in je hok kom je wel op die 10.000 duizend euro,zoals troel ook al zegt leenbakker,kwantum,xenos heeft ook genoeg leuke meubels en voor weinig geld
Op zondag 19 januari 2003 14:13 schreef Alohagirl het volgende:
Ik wil binnenkort (nou ja, over een jaartje ofzo) graag op mezelf. Ben nu een beetje aan het uitzoeken hoeveel zoiets gaat kosten. Ik schat het rond de 10.000 euro voor de inrichting, klopt dat ongeveer? Ook ben ik op zoek naar verschillende winkels, waar je een beetje goedkoop toch leuke meubels kunt kopen (bijv. ikea). Iemand ideetjes?
Beetje bedelen bij de familie en bekenden en je hebt de halve inrichting al binnen. Daarnaast neem je mee wat je nu in je kamer hebt en je bent klaar.
Misschien wat verf enzo kopen, voor 1000 euro ben je zeer zeker klaar. Ik had ongeveer 200 euro nodig toen ik op kamers ging.
quote:10.000 euro!?
Op zondag 19 januari 2003 14:13 schreef Alohagirl het volgende:
Ik wil binnenkort (nou ja, over een jaartje ofzo) graag op mezelf. Ben nu een beetje aan het uitzoeken hoeveel zoiets gaat kosten. Ik schat het rond de 10.000 euro voor de inrichting, klopt dat ongeveer? Ook ben ik op zoek naar verschillende winkels, waar je een beetje goedkoop toch leuke meubels kunt kopen (bijv. ikea). Iemand ideetjes?
quote:Ik vergat even dat je een koelkast enzo nodig hebt... Maar die zat al in mijn studentenflat toendertijd.
Op zondag 19 januari 2003 14:22 schreef 303 het volgende:
10.000 euro??? Overdrijf je niet een beetje of neem je gelijk een breedbeeld tv, home theater set e.d. erbij?Beetje bedelen bij de familie en bekenden en je hebt de halve inrichting al binnen. Daarnaast neem je mee wat je nu in je kamer hebt en je bent klaar.
Misschien wat verf enzo kopen, voor 1000 euro ben je zeer zeker klaar. Ik had ongeveer 200 euro nodig toen ik op kamers ging.
3 persoonsbank + 2 grote stoelen + eetkamer tafel met 4 stoelen had ik gekocht voor 100 gulden van een vage junk die geld nodig had. Bed had ik meegenomen van mijn ouders, vloerbedekking (tegels) ook, kastjes ook van ouders. Salontafeltje gekocht en klaar is kees.
quote:Voor het merendeel is de kringloopwinkel goed en anders sites als marktplaats.nl, viavia.nl enz. Beetje creatief surfen kom je een eind mee
Op zondag 19 januari 2003 14:25 schreef Alohagirl het volgende:
Ja, maar ik heb echt niks hè. Zal ff opnoemen wat ik zoal nodig heb:
Vloerbeddekking
behang
gordijnen
ALLE meubelen (bank, eetkamertafel, stoelen, kasten, bed, enz)
koelkast
fornuis
magnetron
pannen
servies
bestek
enz, enz, enz.
quote:Koelkast koop je met wat beschadiging vrij goedkoop nieuw bij een zaakje, fornuis heb je niet nodig, neem gewoon 4 pitten zonder oven, pannen e.d. kan je vast wel krijgen bij familie die ze over hebben (alsmede borden). Haal dat anders bij Ikea of Xenos. Je hebt nu toch ook kasten en een bed?
Vloerbeddekking
behang
gordijnen
koelkast
fornuis
magnetron
pannen
servies
bestek
enz, enz, enz.
Banken passen meestal niet eens in je kamer, en koop er anders 1 bij de kringloopwinkel.
Wasmachine zit vaak in het huis en anders ga je naar een wasserette als die in de buurt is of koop je er 1 met een laag toerental.
In dat laatste geval vind ik 10.000 euro best een aardige schatting, zeker als je ook nog dingen als een fornuis, wasmachine en koelkast etc nodig hebt en die nieuw wil kopen.
quote:Breedbeeld tv
Op zondag 19 januari 2003 14:31 schreef MSXUser het volgende:
Voor 10000 euro kun je heel aardig inrichten en kun je net ook even die dingen kopen die je echt graag wilt hebben.
en nog een matrasje op de grond om op te slapen
quote:Jij onderschat volgensmij wat hele normale huishoudelijke dingen kosten als je graag iets koopt dat lang meegaat.
Op zondag 19 januari 2003 14:34 schreef 303 het volgende:[..]
Breedbeeld tv
Waterbed
Home cinema set
Mooie stereo toren
Nieuwe pcen nog een matrasje op de grond om op te slapen
En verder heb je kans dat er ook veel meer geld dan je van tevoren verwacht gaat zitten in kleine klusdingetjes zoals verven, gordijnen ophangen etc.
quote:Heus geen 10.000 euro. Kom op zeg. Ja, als je alles bij Habitat gaat halen of zo wel, ja. Maar voor het eerst op jezelf? Dan begin je met alles 2ehands, je verft met Latex van de Gamma, je vader komt behangen en in de loop der jaren ga je vervangen.
Op zondag 19 januari 2003 14:38 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Jij onderschat volgensmij wat hele normale huishoudelijke dingen kosten als je graag iets koopt dat lang meegaat.
En verder heb je kans dat er ook veel meer geld dan je van tevoren verwacht gaat zitten in kleine klusdingetjes zoals verven, gordijnen ophangen etc.
quote:Dat ligt er dus aan wat je zelf wilt, hoe groot je eerste kamer/woning is en hoeveel er geklust moet worden.
Op zondag 19 januari 2003 14:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Heus geen 10.000 euro. Kom op zeg. Ja, als je alles bij Habitat gaat halen of zo wel, ja. Maar voor het eerst op jezelf? Dan begin je met alles 2ehands, je verft met Latex van de Gamma, je vader komt behangen en in de loop der jaren ga je vervangen.
Veel succes!
quote:Oh ja? Ik heb in mijn studententijd vaak verhuisd en heb er echt nooit 10.000 euro voor betaald. Voor 150 euro heb je echt wel al het huishoudelijke spul.
Op zondag 19 januari 2003 14:38 schreef Jojogirl het volgende:Jij onderschat volgensmij wat hele normale huishoudelijke dingen kosten als je graag iets koopt dat lang meegaat.
En je moet bij mij niet aankomen met: ik heb een magnetron nodig. Ga weg zeg, je bent student! Zeker ook nog een afwasmachine erbij?
Voor 1000 euro ben je makkelijk klaar, alles wat je meer eraan besteedt is zonde van het geld. Als je na het studeren gaat werken en een huis koopt of huurt, dan heb je genoeg geld om het mooi in te richten. Je kan de overige 9000 euro beter besteden aan uitgaan en plezier maken, je bent immers student!
quote:Niet echt. Inrichten van een studentenkamer is iets heel anders dan het inrichten van een compleet huis. Als ik iets doe, wil ik het ook in één keer goed doen. Zaken als een breedbeeld TV en een Dolby setje koop ik zeker niet. Daarentegen wil ik bijvoorbeeld geen koelkast met deuken, wil ik m'n eigen wasmachine een kwalitatief goed bankstel, enz. Natuurlijk ook nog alles nieuw. Als je dan alles een beetje bij elkaar optelt, zit je al gauw op een 10000 euro als starter.
Op zondag 19 januari 2003 14:34 schreef 303 het volgende:
Breedbeeld tv
Waterbed
Home cinema set
Mooie stereo toren
Nieuwe pcen nog een matrasje op de grond om op te slapen
quote:Je hoeft dat toch niet allemaal tegelijk te doen. Je kunt best leven met 2 pannen ipv een complete pannen collectie. Of zonder eettafel, dan eet je op de bank. Zo doe ik het ook, als er weer wat geld binnenkom spring ik op m'n fiets en ga wat halen. Dan kun je ook nog op de aanbiedingen wachten, scheel een hoop geld.
Vloerbeddekking
behang
gordijnen
koelkast
fornuis
magnetron
pannen
servies
bestek
enz, enz, enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |