abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7985921
Ik wil binnenkort (nou ja, over een jaartje ofzo) graag op mezelf. Ben nu een beetje aan het uitzoeken hoeveel zoiets gaat kosten. Ik schat het rond de 10.000 euro voor de inrichting, klopt dat ongeveer? Ook ben ik op zoek naar verschillende winkels, waar je een beetje goedkoop toch leuke meubels kunt kopen (bijv. ikea). Iemand ideetjes?
  zondag 19 januari 2003 @ 14:13:45 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_7985934
Kwantum, Leenbakker, Xenos
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 19 januari 2003 @ 14:16:46 #3
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7985980
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:13 schreef Alohagirl het volgende:
Ik wil binnenkort (nou ja, over een jaartje ofzo) graag op mezelf. Ben nu een beetje aan het uitzoeken hoeveel zoiets gaat kosten. Ik schat het rond de 10.000 euro voor de inrichting, klopt dat ongeveer? Ook ben ik op zoek naar verschillende winkels, waar je een beetje goedkoop toch leuke meubels kunt kopen (bijv. ikea). Iemand ideetjes?
ja met ikea spul in je hok kom je wel op die 10.000 duizend euro,zoals troel ook al zegt leenbakker,kwantum,xenos heeft ook genoeg leuke meubels en voor weinig geld
pi_7986011
10.000 euro als je voor het eerst op jezelf gaat???

Damn.

Lang leve de kringloop winkel

zondag 19 januari 2003 @ 14:22:33 #5
39446 303
(C) Roland
pi_7986092
10.000 euro??? Overdrijf je niet een beetje of neem je gelijk een breedbeeld tv, home theater set e.d. erbij?

Beetje bedelen bij de familie en bekenden en je hebt de halve inrichting al binnen. Daarnaast neem je mee wat je nu in je kamer hebt en je bent klaar.

Misschien wat verf enzo kopen, voor 1000 euro ben je zeer zeker klaar. Ik had ongeveer 200 euro nodig toen ik op kamers ging.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_7986110
10.000 is wel veel, het duurste is volgens mij een goeie bank, die kost al gauw 600 euro. Ik met m'n wehkamp inrichting ben zo'n 3000 euro kwijt (al moet ik nog wel een bed en wat kastjes hebben)
  zondag 19 januari 2003 @ 14:24:04 #7
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7986123
10.000 euro is erg veel hoor. ja goed je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk maar voor 3000 euro kun je ook een leuke inrichting hebben hoor. en gewoon nieuwkoop. ligt er natuurlijk aan wat je allemaal nodig hebt/wilt hebben. dat is voor iedereen anders lijkt me
852002IWASTHERE
pi_7986147
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:13 schreef Alohagirl het volgende:
10.000 euro!?
Dat is misschien als je hele dure meubels gaat kopen.
Ik was destijds niet meer kwijt dan ca. 4000 gulden bij de IKEA.
pi_7986149
Ja, maar ik heb echt niks hè. Zal ff opnoemen wat ik zoal nodig heb:
Vloerbeddekking
behang
gordijnen
ALLE meubelen (bank, eetkamertafel, stoelen, kasten, bed, enz)
koelkast
fornuis
magnetron
pannen
servies
bestek
enz, enz, enz.
  zondag 19 januari 2003 @ 14:26:49 #10
39446 303
(C) Roland
pi_7986172
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:22 schreef 303 het volgende:
10.000 euro??? Overdrijf je niet een beetje of neem je gelijk een breedbeeld tv, home theater set e.d. erbij?

Beetje bedelen bij de familie en bekenden en je hebt de halve inrichting al binnen. Daarnaast neem je mee wat je nu in je kamer hebt en je bent klaar.

Misschien wat verf enzo kopen, voor 1000 euro ben je zeer zeker klaar. Ik had ongeveer 200 euro nodig toen ik op kamers ging.

Ik vergat even dat je een koelkast enzo nodig hebt... Maar die zat al in mijn studentenflat toendertijd.

3 persoonsbank + 2 grote stoelen + eetkamer tafel met 4 stoelen had ik gekocht voor 100 gulden van een vage junk die geld nodig had. Bed had ik meegenomen van mijn ouders, vloerbedekking (tegels) ook, kastjes ook van ouders. Salontafeltje gekocht en klaar is kees.

zondag 19 januari 2003 @ 14:27:41 #11
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7986186
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:25 schreef Alohagirl het volgende:
Vloerbeddekking
behang
gordijnen
koelkast
fornuis
magnetron
pannen
servies
bestek
enz, enz, enz.
Voor het merendeel is de kringloopwinkel goed en anders sites als marktplaats.nl, viavia.nl enz. Beetje creatief surfen kom je een eind mee
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7986208
Ik woon nu ook net op mezelf (student) en 10.000 is wel erg overdreven! Je hoeft natuurlijk niet alles gloedje nieuw te kopen!
Zelf heb ik alleen maar vloerbedekking en verf gekocht, de rest had ik al en wat ik nog niet had heb ik bij de familie gekregen, dus gewoon even je familie langsgaan en het scheelt een hoop geld!
  zondag 19 januari 2003 @ 14:29:08 #13
39446 303
(C) Roland
pi_7986209
quote:
Vloerbeddekking
behang
gordijnen
koelkast
fornuis
magnetron
pannen
servies
bestek
enz, enz, enz.
Koelkast koop je met wat beschadiging vrij goedkoop nieuw bij een zaakje, fornuis heb je niet nodig, neem gewoon 4 pitten zonder oven, pannen e.d. kan je vast wel krijgen bij familie die ze over hebben (alsmede borden). Haal dat anders bij Ikea of Xenos. Je hebt nu toch ook kasten en een bed?

Banken passen meestal niet eens in je kamer, en koop er anders 1 bij de kringloopwinkel.

Wasmachine zit vaak in het huis en anders ga je naar een wasserette als die in de buurt is of koop je er 1 met een laag toerental.

zondag 19 januari 2003 @ 14:31:36 #14
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_7986256
Er is een verschil tussen op jezelf in een studentenhuis en maar 1 kamer hebben en echt je eigen huis/appartement gaan krijgen en dus een hele woning in moeten richten.

In dat laatste geval vind ik 10.000 euro best een aardige schatting, zeker als je ook nog dingen als een fornuis, wasmachine en koelkast etc nodig hebt en die nieuw wil kopen.

zondag 19 januari 2003 @ 14:31:47 #15
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7986259
Voor 10000 euro kun je heel aardig inrichten en kun je net ook even die dingen kopen die je echt graag wilt hebben. Natuurlijk kan het voor minder als je goed op zoek gaat. Als je geen moeite hebt met 2e hands spulletjes kun je een hoop uitsparen. Ik geef zelf liever wat meer geld uit en koop alles nieuw. Verder beïnvloed de staat van het huis ook voor een groot deel de uitgaven. Zien de muren en degelijke er niet uit, dan ben je al een klein vermogen kwijt aan allerhande spullen om het weer netjes te krijgen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 19 januari 2003 @ 14:34:45 #16
39446 303
(C) Roland
pi_7986310
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:31 schreef MSXUser het volgende:
Voor 10000 euro kun je heel aardig inrichten en kun je net ook even die dingen kopen die je echt graag wilt hebben.
Breedbeeld tv
Waterbed
Home cinema set
Mooie stereo toren
Nieuwe pc

en nog een matrasje op de grond om op te slapen

pi_7986346
Ik ga niet op kamers, maar ik wil m'n eigen flatje. Dus ruimte voor een bank moet er zeker zijn Helaas is er daar geen koelkast, fornuis, of wasmachine, en moet ik die dus zelf kopen. Het liefst wil ik m'n flatje wel een beetje volgens m'n eigen smaak inrichten, en dus liever niet met 2e hands spullen (niks mis mee overigens) die niet bij elkaar passen. Het moet wel m'n eigen plekkie worden zeg maar. En ik denk dat ik op die manier toch wel ongeveer 10.000 euro kwijt ben (een vriendin van mij in ieder geval wel).
  zondag 19 januari 2003 @ 14:38:23 #18
4177 Jojogirl
pi_7986364
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:34 schreef 303 het volgende:

[..]

Breedbeeld tv
Waterbed
Home cinema set
Mooie stereo toren
Nieuwe pc

Jij onderschat volgensmij wat hele normale huishoudelijke dingen kosten als je graag iets koopt dat lang meegaat.

En verder heb je kans dat er ook veel meer geld dan je van tevoren verwacht gaat zitten in kleine klusdingetjes zoals verven, gordijnen ophangen etc.

zondag 19 januari 2003 @ 14:40:01 #19
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7986390
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:38 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Jij onderschat volgensmij wat hele normale huishoudelijke dingen kosten als je graag iets koopt dat lang meegaat.

En verder heb je kans dat er ook veel meer geld dan je van tevoren verwacht gaat zitten in kleine klusdingetjes zoals verven, gordijnen ophangen etc.

Heus geen 10.000 euro. Kom op zeg. Ja, als je alles bij Habitat gaat halen of zo wel, ja. Maar voor het eerst op jezelf? Dan begin je met alles 2ehands, je verft met Latex van de Gamma, je vader komt behangen en in de loop der jaren ga je vervangen.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zondag 19 januari 2003 @ 14:42:32 #20
4177 Jojogirl
pi_7986431
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Heus geen 10.000 euro. Kom op zeg. Ja, als je alles bij Habitat gaat halen of zo wel, ja. Maar voor het eerst op jezelf? Dan begin je met alles 2ehands, je verft met Latex van de Gamma, je vader komt behangen en in de loop der jaren ga je vervangen.

Dat ligt er dus aan wat je zelf wilt, hoe groot je eerste kamer/woning is en hoeveel er geklust moet worden.
  zondag 19 januari 2003 @ 14:42:38 #21
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_7986434
10.000 Euro ?! En dan goedkoop uit zijn ?? Sorry, maar als je (voor het eerst) op jezelf gaat en niet al te veel geld beschikbaar hebt, haal je bij (bijvoorbeeld) de Ikea hele mooie spulletjes weg voor een leuk prijsje.

Veel succes!

Smell the flowers while you can....
  zondag 19 januari 2003 @ 14:42:52 #22
39446 303
(C) Roland
pi_7986438
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:38 schreef Jojogirl het volgende:

Oh ja? Ik heb in mijn studententijd vaak verhuisd en heb er echt nooit 10.000 euro voor betaald. Voor 150 euro heb je echt wel al het huishoudelijke spul.

En je moet bij mij niet aankomen met: ik heb een magnetron nodig. Ga weg zeg, je bent student! Zeker ook nog een afwasmachine erbij?

Voor 1000 euro ben je makkelijk klaar, alles wat je meer eraan besteedt is zonde van het geld. Als je na het studeren gaat werken en een huis koopt of huurt, dan heb je genoeg geld om het mooi in te richten. Je kan de overige 9000 euro beter besteden aan uitgaan en plezier maken, je bent immers student!

zondag 19 januari 2003 @ 14:43:07 #23
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7986442
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:34 schreef 303 het volgende:
Breedbeeld tv
Waterbed
Home cinema set
Mooie stereo toren
Nieuwe pc

Niet echt. Inrichten van een studentenkamer is iets heel anders dan het inrichten van een compleet huis. Als ik iets doe, wil ik het ook in één keer goed doen. Zaken als een breedbeeld TV en een Dolby setje koop ik zeker niet. Daarentegen wil ik bijvoorbeeld geen koelkast met deuken, wil ik m'n eigen wasmachine een kwalitatief goed bankstel, enz. Natuurlijk ook nog alles nieuw. Als je dan alles een beetje bij elkaar optelt, zit je al gauw op een 10000 euro als starter.
Eind dit jaar ga ik ook verhuizen en ik zie de bui al hangen als ik alleen al de plannen voor m'n geluidsstudio ga verwezenlijken.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7986459
Een vriendin van me is afgelopen zomer gaan samenwonen. Zij heeft daaraan dus ongeveer 10.000 euro uitgegeven, maar ze hebben echt geen dure dingen gekocht hoor. Gewoon spul van de ikea, wehkamp en de gamma. Maar wel nieuwe, leuke spullen dus. En ze moesten natuurlijk ook alle apparatuur aanschaffen (koelkast, wasmachine, enz).
pi_7986486
quote:
Vloerbeddekking
behang
gordijnen
koelkast
fornuis
magnetron
pannen
servies
bestek
enz, enz, enz.
Je hoeft dat toch niet allemaal tegelijk te doen. Je kunt best leven met 2 pannen ipv een complete pannen collectie. Of zonder eettafel, dan eet je op de bank. Zo doe ik het ook, als er weer wat geld binnenkom spring ik op m'n fiets en ga wat halen. Dan kun je ook nog op de aanbiedingen wachten, scheel een hoop geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')