abonnement Unibet Coolblue
pi_194316152
quote:
‘Bezuinigingen bij Angelsaksische advocatenkantoren in Amsterdam’
De crisis slaat ook toe bij de grote Angelsaksische advocatenkantoren in Amsterdam. Een kortere werkweek voor personeel en het bevriezen van salarissen behoren tot de benodigde bezuinigingen.

Het Parool16 juli 2020, 9:06

Angelsaksische kantoren op de Zuidas nemen financiële maatregelen.BEELD HOLLANDSE HOOGTE / ANP
Dat meldt het FD, na een rondgang onder advocatenkantoren naar aanleiding van de wereldwijde bezuinigingen bij Angelsaksische kantoren. Vanwege de coronacrisis is een groot deel van het werk tot een halt gekomen.

Zo heeft Norton Rose Fulbright medewerkers wereldwijd gevraagd om gedurende minstens een jaar tachtig procent te gaan werken en daarmee twintig procent van het salaris in te leveren, aldus het FD. Simmons & Simmons vertelt aan het FD dat het een verplichte werktijdverkorting van vijf naar vier dagen heeft ingesteld. De 130 medewerkers van het kantoor op de Zuidas vallen hier echter niet onder. Wel worden de salarissen van het personeel in Amsterdam bevroren tot en met 30 april 2021.

Geen bonussen
Brits kantoor Allen & Overy bracht eind maart al naar buiten dat alle salarissen bevroren werden vanwege de coronacrisis. Het was hiermee een van de eerste wereldwijde kantoren dat financiële maatregelen aankondigde.

Advocatenreus Dentons denkt nog niet aan een verplichte werktijdverkorting, maar heeft het personeel wel gevraagd om één werkdag per week in te leveren. Vier van de ongeveer 140 medewerkers zijn hierop ingegaan, zegt een woordvoerder tegen het FD. De maatregelen, nadrukkelijk uit voorzorg volgens de woordvoerder, houden verder in dat er voorlopig geen bonussen uitgedeeld zullen worden.
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
  woensdag 29 juli 2020 @ 23:21:37 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194316284
Oke, ik snap de nieuwswaarde hiervan niet zo.
pi_194319019
Goede oplossing. Op die manier valt er nauwelijks ontslag.
pi_194325589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:04 schreef 01100101 het volgende:
Goede oplossing. Op die manier valt er nauwelijks ontslag.
En als het zover is krijg je daarom minder WW. Alsof er alleen op loon bezuinigd kan worden.

Sowieso heb ik vraagtekens bij de levensvatbaarheid van de kantoren op de Zuidas. Van collega’s hoor ik dat pas afgestudeerden er enige gaan tijd werken en zelden, als ze hun opleiding al afmaken, blijven plakken als advocaat-medewerker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2020 16:37:31 ]
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:44:19 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194325732
Ik verwacht in dit topic :Y) binnen het uur een breedsprakige blijk van treurnis over deze noodlottige tijden voor de betere kringen ^) vanuit het B:)B Haerlemsche >:O
We have always been at war with Eastasia.
pi_194361689
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:37 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

En als het zover is krijg je daarom minder WW. Alsof er alleen op loon bezuinigd kan worden.

Sowieso heb ik vraagtekens bij de levensvatbaarheid van de kantoren op de Zuidas. Van collega’s hoor ik dat pas afgestudeerden er enige gaan tijd werken en zelden, als ze hun opleiding al afmaken, blijven plakken als advocaat-medewerker.
Dat zie je vaak dat afgestudeerden met een sociaal wetenschappelijk achtergrond tijdelijk ergens werken totdat ze een vast contract kijken na een x aantal jaar werkervaring. Hoeft op zich niks te zeggen over hoe goed het gaat met het bedrijf in kwestie, behalve wanneer de helft van de werknemers uit onderbetaalde starters/stagiaires bestaat. :P
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:53:23 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194361965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:44 schreef -XOR- het volgende:
Ik verwacht in dit topic :Y) binnen het uur een breedsprakige blijk van treurnis over deze noodlottige tijden voor de betere kringen ^) vanuit het B:)B Haerlemsche >:O
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')