abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 juli 2020 @ 01:05:42 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 juli 2020 @ 07:36:04 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194318228
Geen probleem toch.
Geld kunnen we gewoon lenen en als onze staatsschuld hoog genoeg is komen we aan het infuus van de EU. De grieken en italanen doen dat al jaren zo.

Het infuus heeft veel voordelen:
- de pensioenleeftijd kan weer flink omlaag
- belastingen kunnen omlaag
Tot nooit .......
pi_194318270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:53 schreef Confetti het volgende:
In dit kutland moet je een 'ondernemer' zijn. In loondienst word je genadeloos verkracht aan alle kanten.
Logisch als men massaal VVD blijft stemmen.

Het is jammer dat je je 'dienstverband' bij de BV Nederland niet op kan zeggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2020 07:44:56 ]
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 07:51:45 #29
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194318327
Ze hebben groot gelijk.

Als de overheid mij gratis geld wil geven neem ik het ook aan. Net als iedereen hier
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194318382
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:53 schreef Confetti het volgende:
De fraude met uitgestelde belastingen gaat nog vele malen groter worden. Ik ken meerdere kleine bedrijven die tienduizenden aan belastingschuld opbouwen (omzetbelasting stelen) en straks failliet gaan. In hun BV. Dus ze komen ermee weg.

In dit kutland moet je een 'ondernemer' zijn. In loondienst word je genadeloos verkracht aan alle kanten.
Wat houdt je tegen dan?
Startersleningen kun je zo krijgen.
Vakman pur sang
pi_194318397
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:55 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed. Iedereen met een wat groter bedrijf en een slimme boekhouder begon met het scheppen van geld.
[..]

Kortom:

Nikkie Plessen pakte 927.000 euro
Guus Meeuwis pakte ruim 90.000 euro
Ali B ruim 31.000 euro
André Hazes jr. 16.000 euro
Tino Martin 10.000 euro
Gordons koffieketen Blushing ruim 100.000 euro
En dit is dus één van de redenen, dat zo'n beetje elke artiest een BV heeft.

Privé miljoenen op de bank, terwijl ze zakelijk gewoon failliet kunnen gaan.
En het mag gewoon, dus waarom zou je er geen gebruik van maken
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:09:54 #32
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194318493
Maar ff dat ik het volg, dit werkt alleen als je flink wat personeel hebt / salaris uitkeert toch?

Echt om te kotsen dit. Ik kon niet eens die 4k pakken omdat ik niet de goeie SBI code heb.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194318629
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:55 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed. Iedereen met een wat groter bedrijf en een slimme boekhouder begon met het scheppen van geld.
[..]

Kortom:

Nikkie Plessen pakte 927.000 euro
Guus Meeuwis pakte ruim 90.000 euro
Ali B ruim 31.000 euro
André Hazes jr. 16.000 euro
Tino Martin 10.000 euro
Gordons koffieketen Blushing ruim 100.000 euro
Snap dat het twijfelachtig is, maar er is nooit vastgelegd dat privé-personen eerst hun eigen vermogen in hun bedrijf moeten pompen alvorens ze een beroep doen op de regeling. Dan had dat steunpakket anders moet worden vormgegeven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194318766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap dat het twijfelachtig is, maar er is nooit vastgelegd dat privé-personen eerst hun eigen vermogen in hun bedrijf moeten pompen alvorens ze een beroep doen op de regeling. Dan had dat steunpakket anders moet worden vormgegeven.
Er wordt wel eens gesproken over corrupte Zuid-Europeanen, maar in Nederland zijn sommige zaken minstens zo bizar geregeld en is het nog volledig legaal ook.

Jaren geleden hier een lokale grote aannemer. Ging opeens failliet, en liet allerlei kleine partijen achter met onbetaalde rekeningen. Evenwel woonde hij nog steeds in een riante villa, en kon hij met een andere BV gewoon weer geld verdienen. Bizar.
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:42:10 #35
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194318775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap dat het twijfelachtig is, maar er is nooit vastgelegd dat privé-personen eerst hun eigen vermogen in hun bedrijf moeten pompen alvorens ze een beroep doen op de regeling. Dan had dat steunpakket anders moet worden vormgegeven.
Waarheid als een koe dit...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194319130
:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194319810
De regeling was/is bedoeld voor het behouden van de werkgelegenheid. Het is dan leuk om Gordon te framen, maar die gooit eerder z'n personeel van Blussing eruit dan dat hij er privé nog extra geld in pompt.
Verder snap ik dan dat Geenstijl graag moord en brand schreeuwt, maar het betreffen hier nog uitbetaalde voorschotten waar de werkelijke afrekening nog dient plaats te vinden. Een aantal bedrijven heeft inmiddels al aangeven dat de omzet uiteindelijk niet zo hard is gedaald, waardoor ze gewoon het teveel ontvangen bedrag zullen terug (moeten) storten.

Het is misschien allemaal wat wrang, maar niemand zat te wachten op allerlei massaontslagen in Q2.
Wat overigens niet betekent dat deze alsnog gaan vallen in sommige sectoren de komende periode(n)

[ Bericht 0% gewijzigd door Haringkop op 30-07-2020 10:16:21 ]
#12 is not for sale!
pi_194319975
Hoop stemmingmakerij om niks... Ik verwacht ook niet anders van geenstijl
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:24:17 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194320032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het hele concept dat geld uiteindelijk ergens vandaan moet komen schijnt losgelaten te zijn...
Oh, dat is al een heel tijdje zo. Geld komt gratis van de centrale drukpers, daardoor krijg je inderdaad dat overheden nu sinterklaas spelen en ze in Zuid-Europa denken dat geld in het noorden aan de bomen groeit. Het hele idee van onderliggende waarde is een beetje komen te vervallen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194320174
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Oh, dat is al een heel tijdje zo. Geld komt gratis van de centrale drukpers, daardoor krijg je inderdaad dat overheden nu sinterklaas spelen en ze in Zuid-Europa denken dat geld in het noorden aan de bomen groeit. Het hele idee van onderliggende waarde is een beetje komen te vervallen.
Ik ging ook laatst naar de winkel en ze wouden mijn waardeloze euros al niet meer hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:37:57 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194320201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ging ook laatst naar de winkel en ze wouden mijn waardeloze euros al niet meer hebben.
Ik quote deze post even om hem over 15 jaar met ironie boven te halen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194320654
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 07:58 schreef GM78 het volgende:

[..]

En dit is dus één van de redenen, dat zo'n beetje elke artiest een BV heeft.

Privé miljoenen op de bank, terwijl ze zakelijk gewoon failliet kunnen gaan.
En het mag gewoon, dus waarom zou je er geen gebruik van maken
Dat er privaatrechtelijke rechtspersonen zijn, vormt een belangrijke basis voor onze economie.

Kun je je wel kwaad om maken, maar dat is zoals het is.
  donderdag 30 juli 2020 @ 11:20:28 #43
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_194320796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:34 schreef LXIV het volgende:
Wat ook irritant is dat er bedrijven tussen staan die alles doen om belastingen in Nederland te ontlopen, maar nu wel met het handje omhoog staan. Zulke bedrijven kosten ons enkel geld en ze profiteren wel van de infra die Nl biedt.
Liever dat er geld gaat naar de meest sluwe en gehaaide bedrijven, die het niet nodig hebben en dus economisch waarde toevoegen, dan naar bedrijven die amper het hoofd bovenwater houden. Als die eerste groep vervolgens dat geld gaat gebruiken om de failliete inboedel van omgevallen bedrijven te kopen, overnames te doen en internationaal gaat uitbreiden is dat alleen maar goed.

Versterk de sterksten is uiteindelijk veel beter.
The more debt, the better
pi_194320968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er wordt wel eens gesproken over corrupte Zuid-Europeanen, maar in Nederland zijn sommige zaken minstens zo bizar geregeld en is het nog volledig legaal ook.

Jaren geleden hier een lokale grote aannemer. Ging opeens failliet, en liet allerlei kleine partijen achter met onbetaalde rekeningen. Evenwel woonde hij nog steeds in een riante villa, en kon hij met een andere BV gewoon weer geld verdienen. Bizar.
Faillissementsfraude is in Nederland een zeer mooi middel. Het schijnt met een bv wel makkelijk te gaan. Dat is niet iets nieuws. Er zijn ondernemers die al meerdere keren failliet zijn gegaan en weer een doorstart maken. Niemand die zich afvraagt of dit soort ondernemers wel geschikt zijn. En hun privé bezitgingen tja die zijn wel altijd veilig.

Overigens Bakkerij Steevens na twee faillissementen schijnt hij nu in Irak zijn gebak te slijten.

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20161221_02639263

:) :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Cherni op 30-07-2020 11:56:14 ]
pi_194335542
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 07:51 schreef Mortaxx het volgende:
Ze hebben groot gelijk.

Als de overheid mij gratis geld wil geven neem ik het ook aan. Net als iedereen hier
Ik wil dat ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194335601
Jezus ga ik daar nog jaren meer belasting voor betalen!! om een vrouw die dmv hulp van haar suikeroom 28 miljoen bij elkaar gekregen heeft te steunen WTF !
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194335663
Dat de hele NOW de deur openzet voor grootschalige fraude was natuurlijk vooraf al bekend en ook gewoon een geaccepteerd risico (of gegeven, eigenlijk). Verder was de NOW, in ieder geval initieel, niet bedoeld om slechtlopende bedrijven tegemoet te komen, maar om gedwongen ontslagen te voorkómen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194336173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er werken natuurlijk ook weer mensen in zo'n bedrijfje. Daarom was de strategie om die bedrijven geld te geven zodat ze in de pauzestand kunnen en niet meteen kapot gaan.

Faillissementen zorgen voor nog meer faillissementen en uiteindelijk voor enorme werkloosheid.

(al loopt de werkloosheid toch wel op, bedrijven zijn personeel in dit soort periodes liever kwijt dan rijk)
De strategie had ook gewoon kunnen zijn om de mensen rechtstreeks geld te geven. Zoals in vele andere landen ook gebeurd is. Maarja, VVD, die steunt liever primair het bedrijfsleven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194336725
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:34 schreef probeer het volgende:

[..]

De strategie had ook gewoon kunnen zijn om de mensen rechtstreeks geld te geven. Zoals in vele andere landen ook gebeurd is. Maarja, VVD, die steunt liever primair het bedrijfsleven.
Dus iedereen de WW inknallen?
pi_194336840
Er had helemaal niets geregeld moeten worden. Laat maar vallen, hoe slecht dan ook. Gratis geld bestaat niet. Dan was tenminste echt duidelijk geworden wat de effecten waren geweest van het beleid. Nu leven we in een schijnrealiteit en dat is maar tijdelijk vol te houdend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')