abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_194314265
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar de meningen verschillen dus over hoe rendabel de KLM is.

Na de laatste reorganisatie en inleverronde (van onder andere de piloten gek genoeg ;)) tot aan corona zijn in ieder geval recordwinsten geboekt.

Maargoed. We gaan het meemaken de komende jaren en daarna :)
Klopt.

Ik ben benieuwd. :)
  woensdag 29 juli 2020 @ 21:49:44 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194314295
(Tenzij de vakbonden alsnog het steunpakket opblazen natuurlijk :'))
  maandag 28 september 2020 @ 22:17:18 #28
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195316336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:49 schreef Drekkoning het volgende:
(Tenzij de vakbonden alsnog het steunpakket opblazen natuurlijk :'))
De piloten lijken toch eieren voor hun geld te kiezen:

https://luchtvaartnieuws.(...)ntig-procent-loon-in

quote:
VNV DOET KLM VOORSTEL: PILOTEN LEVEREN TWINTIG PROCENT LOON IN

BADHOEVEDORP - Pilotenbond VNV heeft een nieuw voorstel gedaan over de manier waarop de vliegers een bijdrage kunnen leveren aan de herstructurering bij KLM. Zo zijn de vliegers bereid om op jaarbasis ruim twintig procent van hun loon in te leveren. “Met dit voorstel zorgen wij dat KLM weer een stap kan zetten om onze toekomst veilig te stellen”, zegt VNV-voorman Willem Schmid.

Dit pakket komt bovenop de eerdere bijdragen die de piloten hebben gedaan sinds de start van de coronacrisis, meldt de VNV. “Met dit pakket aan maatregelen wordt de lopende cao opengebroken en sterk versoberd. Daarmee helpt de VNV KLM te voldoen aan de afspraken met de overheid en dragen de vliegers bij aan KLM’s strijd.”

In de afgelopen weken is intensief overlegd tussen KLM en de VNV over een pakket met bezuinigingen, maar zonder resultaat. KLM schortte vrijdag het overleg eenzijdig op. De VNV zegt nu “in het belang van de voortgang” een compleet voorstel bij KLM te hebben neergelegd.

“Wij vinden het gezien de toekomst van KLM van belang om te komen tot een bezuinigingsafspraak en hopen dat KLM dit voorstel zal omarmen”, zegt Schmid. “De VNV blijft beschikbaar voor overleg en wij zijn blij dat KLM inmiddels ook heeft aangegeven verder te willen praten.”

Zwaarste lasten
Er is volgens de VNV-voorzitter gekozen voor een gecombineerde bijdrage van individuele salarisverlaging en andere ingrepen op collectieve arbeidskosten van piloten. Daarmee geeft de pilotenbond naar eigen zeggen invulling aan de wens van de politiek om ‘de zwaarste lasten op de breedste schouders’ te leggen.

Ook wordt de dreigende overtolligheid van vliegers opgelost en is er oog voor de impact van de maatregelen voor piloten in uiteenlopende stadia van hun carrière. Met de voorgestelde maatregelen nemen piloten naar eigen zeggen hun verantwoordelijkheid om KLM door de crisis te helpen.

Op 1 oktober moet KLM een plan voorleggen aan de overheid over hoe het bedrijf invulling gaat geven aan de reorganisatie, die een voorwaarde is voor de financiële hulp van in totaal 3,4 miljard euro. Daarover zijn de onderhandelingen met de vakbonden voor het cockpit-, cabine- en grondpersoneel nog gaande.

In de afgelopen maanden is er volgens de VNV kostbare tijd verloren gegaan en is er nu geen tijd meer te verliezen. “Daarom nemen wij nu het initiatief en doen een concreet voorstel voor een bijdrage aan de toekomst van KLM. Daarover vervolgen wij graag met KLM het gesprek, gezien het belang wat ons betreft onder begeleiding van een externe mediator.”

Het VNV-voorstel in hoofdlijnen:
*Openbreken van de lopende cao (tot 1 maart 2022) en aanpassing van arbeidsvoorwaarden in lijn met overheidsvoorwaarden
*Loonsverlagingen algemeen
*Loonsverlagingen door het afzien van eindejaarsuitkeringen
*Loonsverlaging door het afzien van de eerder verdiende winstdelingsregeling over het pre-coronajaar 2019
*Verruiming cao-regels om het vliegen in de internationale en uitzonderlijke corona-omgeving mogelijk te maken
*Combinatie van regelingen die de (dreigende) overtolligheid oplossen
*Schrappen van lease-toezeggingen uit het verleden
*Tijdelijk loslaten van productieafspraken om KLM maximale flexibiliteit te geven

pi_195317549
20% van 150000= 30000
Toch al gauw 15000 netto
Dat wordt armoe :')
Dikke BMW de deur uit en opgelost 8-)
pi_195317954
De piloten van Ryan Air moesten 50% inleveren. En die verdienden tussen de 90 en 110k per jaar.

Dat inleveren deden ze al vanaf eind maart trouwens
pi_195318278
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:49 schreef riazop het volgende:
De piloten van Ryan Air moesten 50% inleveren. En die verdienden tussen de 90 en 110k per jaar.

Dat inleveren deden ze al vanaf eind maart trouwens
En die toko bestaat nog steeds ZONDER steungeld :7
pi_195318291
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:54 schreef idealistuo het volgende:
Lekker failliet laten gaan. De markt lost het wel op.
Dan is alleen de strategie van Wopke :') om 14% belang te kopen een misser geweest van 750 miljoen

Nu hebben we slechts 560 miljoen koersverlies |:)

Briljante zet dus die aankoop _O-
  dinsdag 29 september 2020 @ 02:20:06 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195318715
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En die toko bestaat nog steeds ZONDER steungeld :7
Die liggen ook aan een infuus hoor ;)
  dinsdag 29 september 2020 @ 02:25:58 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195318728
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 23:49 schreef riazop het volgende:
De piloten van Ryan Air moesten 50% inleveren. En die verdienden tussen de 90 en 110k per jaar.

Dat inleveren deden ze al vanaf eind maart trouwens
https://www.theguardian.c(...)-says-michael-oleary

Ook 20% toch?
pi_195323719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 02:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]



Ook 20% toch?
eerdere plan was 50%.

Maar die 20% is dan wel tot 2024, waarna een Ryan Air piloot weer naar het volledige salaris kan.

97% vd piloten hebben dit voorstel ook geaccepteerd.

Daar kan KLM alleen maar van dromen.
Ik denk ook dat er veel klm piloten zijn die missschien toch al willen stoppen en dat elke maand dat ze die 22.000 ¤ uit KLM kunnen persen en op hun Ierse of Portugese bankrekening kun laten storten (terwijl ze werkloos in hun ruime achtertuin zitten) er 1 is.
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:42:43 #36
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195323740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:41 schreef riazop het volgende:

[..]

eerdere plan was 50%.

Maar die 20% is dan wel tot 2024, waarna een Ryan Air piloot weer naar het volledige salaris kan.

97% vd piloten hebben dit voorstel ook geaccepteerd.

Daar kan KLM alleen maar van dromen.
Ik denk ook dat er veel klm piloten zijn die missschien toch al willen stoppen en dat elke maand dat ze die 22.000 ¤ uit KLM kunnen persen en op hun Ierse of Portugese bankrekening kun laten storten (terwijl ze werkloos in hun ruime achtertuin zitten) er 1 is.
Die hadden dan de VVR wel gepakt ;)
pi_195323851
Goede reconstructie

Met plannen van KLM om een deel vd vloot in de winter ergens in een woestijn op te slaan

https://www.theguardian.c(...)coronavirus-pandemic
pi_195342405
https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-hoekstra-over-klm

quote:
....knip.....

Want de mythe dat de staat 3,4 miljard euro in KLM heeft gepompt mag ook wel eens voorgoed worden weerlegd, zegt Castelein. 'De staat leent maar 1 miljard en staat garant voor nog eens 2,4 miljard, die wordt terugbetaald door het KLM-personeel. En dan nog eens die KLM'er bashen omdat ze zogenaamd wat meer verdienen dan een ander, ik vind dat een soort loonpolitiek die we alleen in de tijd van de Sovjet Unie kenden. We zijn daar nu hard naar op weg.'
.
Uiteraard: de staatssteun is van harte welkom, als ondersteuning in de zware crisistijden. Maar aan staatsbemoeienis met de arbeidsvoorwaarden heeft Castelein een broertje dood. 'Blijf gewoon anderhalve meter van onze cao vandaan, dan lossen wij het gewoon zelf op. Dat doen we als vakbonden al honderd jaar bij de KLM en ook nu lijkt dat gewoon te lukken. Ik denk dat we meer inleveren dan überhaupt in de hele staffel van Hoekstra heeft gestaan.
Castelein namens de vakbonden weet dus vandaag nog steeds niet waarom het gaat. Zonder de staatsgarantie wil geen enkele bank in KLM financieren, en zonder loonoffer kan er niet worden afgelost.

Het alternatief wat Hoekstra aangaf, van dan maar failliet is op zich dan zo slecht misschien niet. Van de uitsparing van de grootste NOW-subsidie-slurper kan ook heel wat aan infrastructuur op Schiphol bekostigd worden.
pi_195345069
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:57 schreef Idisrom het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-hoekstra-over-klm
Het alternatief wat Hoekstra aangaf, van dan maar failliet is op zich dan zo slecht misschien niet. Van de uitsparing van de grootste NOW-subsidie-slurper kan ook heel wat aan infrastructuur op Schiphol bekostigd worden.
Ah Hoekstra krijgt last van voortschrijdend inzicht :')
Opeens kan de tent wel failliet en zijn de banen direct en indirect niet meer zo belangrijk
Nu moet hij alleen nog even een lul verhaal verzinnen waarom hij 14% belang kocht @ 750 miljoen
Dat moet hij dan op 0.0 waarderen
Oh Jort Kelder even vragen, die is expert en vond het een briljante zet :') _O- _O-
pi_195345454
Ach, iedereen bij KLM weet dat Hoekstra hun niet failliet laat gaan.

En waarom zou het magement en de piloten moeten inleveren als andere schuldeisers van KLM wél meegraaien uit KLM.

Ik denk dat het personeel gewoon de poot gaat stijfhouden. Ze weten dat Wopke geen kant op kan
pi_195345791
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:45 schreef riazop het volgende:
Ach, iedereen bij KLM weet dat Hoekstra hun niet failliet laat gaan.

En waarom zou het magement en de piloten moeten inleveren als andere schuldeisers van KLM wél meegraaien uit KLM.

Ik denk dat het personeel gewoon de poot gaat stijfhouden. Ze weten dat Wopke geen kant op kan
Dat zal ook wel loslopen, sowieso is Wopke volgens mij niet de enige die iets te zeggen heeft over het steunpakket. Verschillende bonden zitten al redelijk dicht bij een akkoord, waaronder de door jou aangehaalde piloten met een voorstel dat in ieder geval aan de overheidseisen voldoet.

Alhoewel dat niet voor morgen afgehamerd is, ligt er wel voldoende perspectief en de reorganisatie zal ook gaan plaatsvinden uiteraard. Dus wat dat betreft verwacht ik dat de steun uitbetaald gaat worden.

Kan ook nog dat KLM gewoon hun eindbod zonder akkoord met de bonden implementeert. Zou niet geheel onverstandig zijn ;)
pi_195345899
Niet vergeten dat de boekingen sinds een dag of 10 verder ingestort zijn, na een bescheiden opleving.
pi_195345938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:05 schreef riazop het volgende:
Niet vergeten dat de boekingen sinds een dag of 10 verder ingestort zijn, na een bescheiden opleving.
Jep, meer steun (in de vorm van kapitaalinjecties) zal nodig gaan zijn komend jaar.
pi_195346200
Je kunt je ook afvragen hoelang je mensen betaald kunt laten thuis zitten.

En dan vooral over de mensen die tamelijk hoge salarissen hadden bij de vliegmij.
pi_195346324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:20 schreef riazop het volgende:
Je kunt je ook afvragen hoelang je mensen betaald kunt laten thuis zitten.

En dan vooral over de mensen die tamelijk hoge salarissen hadden bij de vliegmij.
Daar zal vast over nagedacht worden. Vandaar een reorganisatie.
pi_195347140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:20 schreef riazop het volgende:
Je kunt je ook afvragen hoelang je mensen betaald kunt laten thuis zitten.

En dan vooral over de mensen die tamelijk hoge salarissen hadden bij de vliegmij.
Ja, pilotenslarissen naar beneden is een betere optie, dan om andere sectoren zoals zorg structureel te gaan verhogen.
pi_195361337
Het personeel v KLM heeft er veel uitgesleept.

Vooral de royale vertrekvergoeding valt op
Miodaal gaat er zelfs op vooruit en de topsalarissen die moeten inleveren, hoeven dat slechts trapsgewijs te doen. 1e jaar 4% er af. Tweede jaar nog eens 4% . Tenzij de situatie verbetert.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:28:08 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195364214
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:06 schreef riazop het volgende:
Het personeel v KLM heeft er veel uitgesleept.
...
Klopt zelfs buitensporig veel
Bonden daar zijn veels te machtig
Hoekstra heeft dat weer juist ingeschat :')
Als hij de tent failliet had laten gaan, waren de bonden buitenspel en stond het hele personeel te janken en te smeken om voor 50% van het salaris weer aangenomen te worden
Nee dan is dit een veel betere deal :|W
Want op zijn 14% belang van 750 miljoen zit nu pas 570 miljoen verlies _O-
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:30:32 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195364256
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt zelfs buitensporig veel
Bonden daar zijn veels te machtig
Hoekstra heeft dat weer juist ingeschat :')
Als hij de tent failliet had laten gaan, waren de bonden buitenspel en stond het hele personeel te janken en te smeken om voor 50% van het salaris weer aangenomen te worden
Nee dan is dit een veel betere deal :|W
Want op zijn 14% belang van 750 miljoen zit nu pas 570 miljoen verlies _O-
Hij probeert er nog wel even mee te dreigen:
https://www.luchtvaartnie(...)arschuwt-piloten-klm

Geloofwaardig wel :D
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:39:59 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195364436
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:30 schreef Drekkoning het volgende:
Hij probeert er nog wel even mee te dreigen:
Geloofwaardig wel :D
Gelukkig heeft hij niemand verteld dat hij 750 miljoen heeft uitgegeven voor een 14% belang dat o zo nodig was :')
En piloten zullen dat natuurlijk nooit tegen hem gebruiken O-)
Hoekstra :') x1000

Ohh wacht hij was alleen even vergeten om het parlement te informeren :')

quote:
Rekenkamer geeft minister Hoekstra tik op de vingers om aandelenaankoop Air France-KLM
De aankoop van aandelen Air France-KLM is niet rechtmatig verlopen omdat het parlement pas achteraf werd geïnformeerd. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer na de controle van de kabinetsuitgaven van afgelopen jaar. Het is een gevoelige tik op de vingers voor minister Wopke Hoekstra van Financiën, die verantwoordelijk is voor de aankoop. Hoekstra noemt het oordeel van de Rekenkamer ‘niet onverwacht’.
https://www.ad.nl/politie(...)france-klm~a8698c12/

En gewoon blijven stemmen op die mongool 8)7
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')