abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194307523
Ik besprak met mijn vriend het volgende onderwerp:
( Ik ben benieuwd naar jullie mening of hopelijk feit bij het volgende.)
Politie vraagt om mijn ID
Die geef ik hem niet want ik heb niks bij me en ik beroep mij op mijn zwijgrecht en zeg helemaal niet wie ik ben en waar ik woon.
ook op het bureau zeg ik niet wie ik ben. En dat hou ik vol.

Wat kan mij gebeuren?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
pi_194307570
Word je opgeladen en krijg je een boete.

Maar je maakt wel veel indruk op je vriendjes. Dat is zeker wat waard.
pi_194307611
quote:
De maximale straf die op het overtreden van de identificatieplicht staat, is een boete van ¤ 4.100.
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:27:39 #4
489099 skidzor
Reality is one big joke
pi_194307624
Succes met je boete
pi_194307638
Dan gaan ze rechercheren. Je kop komt in de krant, ze kijken na of er aangiftes lopen van vermiste personen, ze gaan je telefoon en de communicatie met de zendmasten uitpluizen. En tot er bekend is wie je bent mag je onvrijwillig gebruik maken van de facaliteiten die de staat biedt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194307678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:21 schreef sloopkogel het volgende:
Ik besprak met mijn vriend het volgende onderwerp:
( Ik ben benieuwd naar jullie mening of hopelijk feit bij het volgende.)
Politie vraagt om mijn ID
Die geef ik hem niet want ik heb niks bij me en ik beroep mij op mijn zwijgrecht en zeg helemaal niet wie ik ben en waar ik woon.
ook op het bureau zeg ik niet wie ik ben. En dat hou ik vol.

Wat kan mij gebeuren?
Je wordt aangehouden en vast gezet. De politie heeft dan 6 uur de tijd om je identiteit te achterhalen doormiddel van vingerafdrukken en biometrie. Mochten ze daarna nog steeds niet je identiteit niet hebben achterhaald dan moeten ze je vrij laten. maar dit gebeurd zelden. Als ze je identiteit wel achterhalen kun je een flink hoge boete verwachten en een strafblad.
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:31:55 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194307686
Het zwijgrecht is niet absoluut. Je moet meewerken aan onderzoek. Ook als ze bloed of DNA af willen nemen, kun je dat niet weigeren.
pi_194307719
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:31 schreef Queryn het volgende:

[..]

Je wordt aangehouden en vast gezet. De politie heeft dan 6 uur de tijd om je identiteit te achterhalen doormiddel van vingerafdrukken en biometrie. Mochten ze daarna nog steeds niet je identiteit niet hebben achterhaald dan moeten ze je vrij laten. maar dit gebeurd zelden. Als ze je identiteit wel achterhalen kun je een flink hoge boete verwachten en een strafblad.
Kunnen ze het niet verlengen tot 72 uur ?

Lekker 3 dagen in de cel zitten met je zwijgrecht :')
pi_194307722
Als je blijft weigeren je gegevens te geven, en ze nemen je mee naar het bureau, dan zullen ze sowieso je vingerafdrukken en biometrische gezichtsfoto nemen en in de database opnemen (Bron: SBS6 Handhavers). Dan hebben ze er alsnog geen naam bij, maar dan weten ze als je een volgende keer wordt aangehouden van je eerdere aanhouding.

Ze mogen je een paar uur vasthouden ter identificatie en daarna moeten ze je vrij laten.

Als ze echt willen, kunnen ze je in maandenlang in vreemdelingendetentie houden (zonder ID kun je immers ook niet bewijzen dat je de Nederlandse nationaliteit hebt, of een geldige verblijfsvergunning). Dit hebben ze een paar jaar geleden gedaan met linkse krakers (die er duidelijk etnisch Nederlands uitzagen). Maar dat doen ze niet zomaar.
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:43:14 #10
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_194307867
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
Het zwijgrecht is niet absoluut. Je moet meewerken aan onderzoek. Ook als ze bloed of DNA af willen nemen, kun je dat niet weigeren.
Wtf :') bloed en DNA afnemen zonder ook maar een vermoeden van een overtreding? Zijn ze helemaal gek geworden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:45:32 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194307889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Wtf :') bloed en DNA afnemen zonder ook maar een vermoeden van een overtreding? Zijn ze helemaal gek geworden.
Het niet bij je hebben van identificatiemiddelen is al een overtreding op zich.
pi_194307895
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
Word je opgeladen en krijg je een boete.

Maar je maakt wel veel indruk op je vriendjes. Dat is zeker wat waard.
Dat opgeladen begrijp ik niet.
En die boete.....waar willen ze die naar toe sturen?
Als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie
  Spellchecker woensdag 29 juli 2020 @ 14:50:16 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194307965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:45 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Dat opgeladen begrijp ik niet.
En die boete.....waar willen ze die naar toe sturen?
Dan mag je mee in de bus.
Boete kan niet opgestuurd worden maar wel opgelegd en verbondenworden aan jouw naam. In je dossier.
  Redactie Frontpage woensdag 29 juli 2020 @ 14:53:54 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_194308053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:31 schreef Queryn het volgende:

[..]

Je wordt [...] vast gezet.
Tenzij je genoeg beweegt en niet te veel eet.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Spellchecker woensdag 29 juli 2020 @ 14:57:51 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194308120
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
Het zwijgrecht is niet absoluut. Je moet meewerken aan onderzoek. Ook als ze bloed of DNA af willen nemen, kun je dat niet weigeren.
Als TS iets gegeten of gedronken heeft zit zijn DNA al op de beker/het servies.
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 18:22:45 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194310768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:45 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Dat opgeladen begrijp ik niet.
En die boete.....waar willen ze die naar toe sturen?
Ze krijgen je heus wel aan het praten hoor. En dan naar het adres wat bekend is van je.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194313909
Zo'n actie is het simpelweg niet waard. Nadenken over die mbo figuren met een diverse complexen is gewoon zonde van je tijd.

Maar afgelopen jaar heb ik wel 2x een flauwe boete gehad. Toen ik later een keer een agent iets zag flikken heb ik een klacht ingedient. Nu ga ik net zo moeilijjk en pietje precies doen als zij. Ze lullen namelijk maar wat raak.

Maar inmiddels heb ik er ervaring mee en heb ik een kopie van het dossier opgevraagd. Nu moeten ze dus in de pen klimmen om alles te gaan noteren en mij dat op te sturen. Ik kon ze horen zuchten door de telefoon :D

Simpele klacht staat inmiddels al een jaar open. Als zij moeilijk doen en mij steeds het vel over de oren trekken dan krijgen ze van mij hetzelfde terug.

Maar wees verstandiger dan ik... leef je leven zonder bemoeienis van de politie. Af en toe en boete ff slikken en snel vergeten. Dat is het beste
pi_194316574
Eerst wordt je dan gefouilleerd en eventueel auto of tassen worden doorzocht. Bij niks aantreffen wordt je aangebouden. Je wordt dan aangehouden voor wetboek van strafrecht 447e. Aan het bureau gaan ze dan vingerafdrukken afnemen. Dit gaat vaak onder leiding van de hulpofficier als je niet mee werkt en het kan met geweld.

Als daar niets uit komt bepaalt de officier van jusitie hoe of wat.
pi_194317165
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 23:46 schreef MeesterPlusser het volgende:
Eerst wordt je dan gefouilleerd en eventueel auto of tassen worden doorzocht. Bij niks aantreffen wordt je aangebouden. Je wordt dan aangehouden voor wetboek van strafrecht 447e. Aan het bureau gaan ze dan vingerafdrukken afnemen. Dit gaat vaak onder leiding van de hulpofficier als je niet mee werkt en het kan met geweld.

Als daar niets uit komt bepaalt de officier van jusitie hoe of wat.
De voorgeleiding gaat bij een hovj... maar bij het BVID'en heb ik zelden een hovj gezien :-P
pi_194317227
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:31 schreef Tijn het volgende:
Het zwijgrecht is niet absoluut. Je moet meewerken aan onderzoek. Ook als ze bloed of DNA af willen nemen, kun je dat niet weigeren.
Was het niet zo in het strafrecht dat een verdachte niet hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling?

Veel van die gekkies zoals Gokmen en Michael P weigerden aan een onderzoek van het GGZ mee te werken. Want eenmaal TBS zouden ze nooit meer vrijkomen
pi_194318168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Wtf :') bloed en DNA afnemen zonder ook maar een vermoeden van een overtreding? Zijn ze helemaal gek geworden.
De politie zal dan ook niet zomaar om je identificatie vragen.
pi_194319568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 01:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De voorgeleiding gaat bij een hovj... maar bij het BVID'en heb ik zelden een hovj gezien :-P
De nuance is als je niet meewerkt, omdat je de procedure moet dulden is overleg ivm geweld aanwenden wel zo netjes. Tegenwoordig niet alleen proportioneel en subsidiair maar ook professioneel.
pi_194319780
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:49 schreef MeesterPlusser het volgende:

[..]

De nuance is als je niet meewerkt, omdat je de procedure moet dulden is overleg ivm geweld aanwenden wel zo netjes. Tegenwoordig niet alleen proportioneel en subsidiair maar ook professioneel.
En de hovj lacht je niet even uit omdat je over de basisprincipes van je werk gaat overleggen? Ik mag hopen dat het personeel professioneel genoeg is om iemand uit te leggen en te overtuigen om mee te werken, en als het dan toch echt moet even gedwongen het vingertje/palmpje op de scanner te leggen zonder dat de hovj het handje moet komen vasthouden.

Het geweld word er niet proportioneler van, net zo min als dat de hovj iets aan de subsidiariteit kan doen. Het enige wat het "professioneler" maakt is dat iemand die schijnbaar wel weet hoe z'n werk werkt er door overleg verantwoordelijk voor gemaakt is. Dat is niet professioneel, dan ben je gewoon bang geworden om je werk te doen.

[ Bericht 14% gewijzigd door investeerdertje op 30-07-2020 10:12:35 ]
pi_194319995
Wat een hoop experts hier. Ik wist niet dat dit zo vaak voorkomt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194320454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat een hoop experts hier. Ik wist niet dat dit zo vaak voorkomt
Mensen die met openstaande boetes slim denken te zijn en beroepsdemonstranten hebben hier vaker mee te maken.
pi_194320560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mensen die met openstaande boetes slim denken te zijn en beroepsdemonstranten hebben hier vaker mee te maken.
Komen die dan allemaal op fok?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194320872
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Komen die dan allemaal op fok?
Nja links bolwerk toch?
pi_194385184
Dronken mensen werken ook meestal niet mee. Dan sluit je ze in en probeer je het de volgende dag nog een keer. Of je "helpt" ze om die vinger op het apparaat te drukken. Komt toch wel vaker voor dat je vooraf wellicht zou denken.

Voor TS: Mijn ervaring is dat het op straat allemaal leuk en stoer eruit ziet voor je vriendjes, als je dit soort gedrag vertoont. Maar zodra je alleen in een cel van 2 m2 zit wordt het al snel saai en vervelend. Dat is ook vaak het moment dat de tranen komen en moeders gebeld moet worden.

Maar je kan het altijd zelf proberen of het wat voor je is. Laat achteraf wel even weten hoe je ervaring is geweest. Ben wel benieuwd ;)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_194385646
Interessant. ik bekijk vaak video's op youtube over america waarbij een agent een duidelijk te omschrijven overtreden van een misdaad moet kunnen aantonen alvorens een burger om ID te mogen vragen. Je hebt daar van die irritanten auditors die het conflict opzoeken en met een camera (op openbare grond) gaan provoceren. Maar in Amerika mag de politie pas iets als je al iets hebt begaan
pi_194386223
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En de hovj lacht je niet even uit omdat je over de basisprincipes van je werk gaat overleggen? Ik mag hopen dat het personeel professioneel genoeg is om iemand uit te leggen en te overtuigen om mee te werken, en als het dan toch echt moet even gedwongen het vingertje/palmpje op de scanner te leggen zonder dat de hovj het handje moet komen vasthouden.

Het geweld word er niet proportioneler van, net zo min als dat de hovj iets aan de subsidiariteit kan doen. Het enige wat het "professioneler" maakt is dat iemand die schijnbaar wel weet hoe z'n werk werkt er door overleg verantwoordelijk voor gemaakt is. Dat is niet professioneel, dan ben je gewoon bang geworden om je werk te doen.
Nou nee dan ken je gewoon de wet. Specifiek 55c lid 3.
pi_194386820
Politie mag niet lukraak om ID's vragen. Daar moet wel een aanleiding voor zijn al is die nog zo flinterdun en niet-verwijtbaar. Sta je te kijken bij een brand, dan is dat al reden genoeg om je ID te vragen (wetende dat pyromanen vaak zelf in het publiek staan te kijken). Ik vond eens een bankpas op straat. Zie ik een agent lopen, dus ik denk: laat ik die pas aan hem geven, mocht ik gelijk mijn ID tonen.
pi_194387845
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nou nee dan ken je gewoon de wet. Specifiek 55c lid 3.
Het ging om het geweldaspect. Niet om de bevoegdheid tot afnemen van de foto's/vingerafdrukken. Voordat je op dat punt gekomen bent is de 55c al gegeven.
pi_194388396
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:38 schreef Jemoederniet het volgende:
Politie mag niet lukraak om ID's vragen. Daar moet wel een aanleiding voor zijn al is die nog zo flinterdun en niet-verwijtbaar. Sta je te kijken bij een brand, dan is dat al reden genoeg om je ID te vragen (wetende dat pyromanen vaak zelf in het publiek staan te kijken). Ik vond eens een bankpas op straat. Zie ik een agent lopen, dus ik denk: laat ik die pas aan hem geven, mocht ik gelijk mijn ID tonen.
Jeminee zeg, denk je wat goeds te doen…. overigens, hoe zit het met fouilleren en/of je tas/bagage doorzoeken? Mogen ze je fouilleren op zoek naar een ID of zo?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194388521
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Jeminee zeg, denk je wat goeds te doen…. overigens, hoe zit het met fouilleren en/of je tas/bagage doorzoeken? Mogen ze je fouilleren op zoek naar een ID of zo?
Als jij je niet identificeren kan ja, 55b Sv

Overigens, hij is niet gestraft hè?
pi_194388944
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Jeminee zeg, denk je wat goeds te doen…. overigens, hoe zit het met fouilleren en/of je tas/bagage doorzoeken? Mogen ze je fouilleren op zoek naar een ID of zo?
Als je hem niet kunt tonen als dat wel moet, dan is dat strafbaar en kunnen ze dwangmiddelen gebruiken. Zal nog best verschil zitten tussen fouilleren voor de veiligheid of om een ID te zoeken. Maar als je mee moet naar bureau maakt dat allemaal niet veel meer uit.

Heb zelf lang in Maastricht gewoond, het hele centrum was permanent tot 'veiligheidsrisicogebied' bestempeld waardoor je in feite nog minder rechten hebt. Als je aan lekker aan de Maas zat te chillen, was dat al reden genoeg om je ID te vragen (denk omdat daar ook vaak dealertjes te vinden waren). Ook vonden er soms spontaan fouilleringen op steekwapens plaats tijdens het uitgaan.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Als jij je niet identificeren kan ja, 55b Sv

Overigens, hij is niet gestraft hè?
Ik had gelukkig mijn rijbewijs bij me om te tonen.
pi_194389593
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
Interessant. ik bekijk vaak video's op youtube over america waarbij een agent een duidelijk te omschrijven overtreden van een misdaad moet kunnen aantonen alvorens een burger om ID te mogen vragen. Je hebt daar van die irritanten auditors die het conflict opzoeken en met een camera (op openbare grond) gaan provoceren. Maar in Amerika mag de politie pas iets als je al iets hebt begaan
Zitten ook een hoop bullshit videos tussen hoor.
De wegenwet is daar niet anders dan hier, je moet je identificeren op de weg. (In de auto bedoel ik dan specifiek)

Dan kun je al de helft van die amerikaanse uitlok politie videos wegstrepen, want ze hebben vaak geen idee dat het niet klopt en geeft trouwens aan dat agenten best wel veel geduld hebben daar.
  Official ESF Kreviewer maandag 3 augustus 2020 @ 20:17:42 #37
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194389870
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
Interessant. ik bekijk vaak video's op youtube over america waarbij een agent een duidelijk te omschrijven overtreden van een misdaad moet kunnen aantonen alvorens een burger om ID te mogen vragen. Je hebt daar van die irritanten auditors die het conflict opzoeken en met een camera (op openbare grond) gaan provoceren. Maar in Amerika mag de politie pas iets als je al iets hebt begaan
Die kijk ik ook wel eens..super irritant die mensen, maar ik vind het principe dat je niet zomaar al.je vrijheden hoeft op te geven wel goed.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:51:18 #38
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194393957
pi_194394117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 01:41 schreef idealistuo het volgende:

[..]

Was het niet zo in het strafrecht dat een verdachte niet hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling?

Zeker, maar het noemen van je naam of het tonen van je ID is niet meewerken aan je eigen veroordeling.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')