abonnement Unibet Coolblue
pi_194310905
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

CDA en anti immigratie gaat niet samen. Daar is hun partij in Rutte 1 bijna kapot aan gegaan. Wat valt er verder voor FvD en PVV te winnen in deze coalitie? Hun speerpunten als anti immigratie, Nexit en het klimaatontkenning zijn niet haalbaar bij VVD en CDA.
Tja, als je geen millimeter wil bewegen als PVV/FvD en je "Grenzen dicht! NEXIT! Geen zonnepaneel en windmolen er meer bij!" letterlijk blijft aanhouden dán gaat het idd niet lukken nee.

Maar een veel harder immigratiebeleid, minder geld naar groene oplossingen, een hardere opstelling in en naar Europa op veel gebieden, dat is ideologisch echt allemaal wel haalbaar met die vier partijen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194310974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Maar een veel harder immigratiebeleid, minder geld naar groene oplossingen, een hardere opstelling in en naar Europa op veel gebieden, dat is ideologisch echt allemaal wel haalbaar met die vier partijen.
Nog harder immigratiebeleid? Die van Nederland is al extreem hard.
Nog minder geld naar groen? Nederland loopt al achteraan in de wereld qua groene investeringen?

En nee, CDA gaat op haar congres nooit toestemming geven voor zo'n kabinet met zo'n beleid (kan je je de eis van een kinderpardon nog herinneren?). Gelukkig. En CDA kan niet deelnemen aan een regering zonder toestemming van het congres.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194310985
Ik snap niet wat het probleem is met minder neo-liberalisme.

Ik ben rechts, ik ben liberaal ik stem FvD maar alsjeblieft nationaliseer de NS/zorg/energie voorzieningen.
pi_194310988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nog harder immigratiebeleid? Die van Nederland is al extreem hard.
Nog minder geld naar groen? Nederland loopt al achteraan in de wereld qua groene investeringen?

En nee, CDA gaat op haar congres nooit toestemming geven voor zo'n kabinet met zo'n beleid. Gelukkig. En CDA kan niet deelnemen aan een regering zonder toestemming van het congres.
Extreem hard in vergelijking met wie?
pi_194310994
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het kabinet Rutte 2 was inderdaad niet puur links, maar zeker ook niet puur rechts. De manier van uitwisselen was niet geweldig, maar PvdA heeft daar toch echt wel een aantal belangrijke dingen binnen gehaald. Jammer inderdaad dat de kiezer de PvdA niet beloonde.

Jij verwart partijen die compromissen sluiten en dus dingen binnen halen met "rechts". PvdA en GL maken besluiten en beleid linkser, SP niet.
Het verkorten van de WW, het verruimen van de hypotheekrenteaftrek en het ontslagrecht vereenvoudigen noem ik niet sociaal.

Het heeft ook voor de scheve markt gezorgd waar we nu in zitten. Starters die geen woning kunnen kopen of een godsvermogen eraan moeten betalen en mensen van middelbare leeftijd die niet aan een vast contract kunnen komen of gedwongen moeten zzp'en.
pi_194311004
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:39 schreef BIGGIE96 het volgende:

[..]

Extreem hard in vergelijking met wie?
Met alle andere landen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194311115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Met alle andere landen.
Als in China NK?
pi_194311136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:48 schreef BIGGIE96 het volgende:

[..]

Als in China NK?
Vooruit, met alle andere normale democratische landen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 29 juli 2020 @ 19:11:53 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194311492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:39 schreef BIGGIE96 het volgende:

[..]

Extreem hard in vergelijking met wie?
De rest van West-Europa (muv Denemarken)
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 29 juli 2020 @ 20:19:01 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194312744
Wel netjes dat TS toegeeft een neofascistische regering te willen.

Maar in welke zin worden we daar nu beter van? Of ben je meer gewoon een politieke hooligan die daar niet over nadenkt?
  woensdag 29 juli 2020 @ 20:24:56 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194312862
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:39 schreef idealistuo het volgende:

[..]

Het verkorten van de WW, het verruimen van de hypotheekrenteaftrek en het ontslagrecht vereenvoudigen noem ik niet sociaal.

Het heeft ook voor de scheve markt gezorgd waar we nu in zitten. Starters die geen woning kunnen kopen of een godsvermogen eraan moeten betalen en mensen van middelbare leeftijd die niet aan een vast contract kunnen komen of gedwongen moeten zzp'en.
Maar als je dit zo vreselijk vind, waarom wil je dan een regering met de VVD erin? Haat je jezelf dan ofzo?
pi_194312922
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar als je dit zo vreselijk vind, waarom wil je dan een regering met de VVD erin? Haat je jezelf dan ofzo?
Ik noem het realisme en eerlijkheid. Ik heb liever een regering en kamer dat eerlijk voor beleid uitkomt dan een politiek correct formatie dat van alles heeft beloofd en uiteindelijk maar uitdraait op een ding.

Beetje prototype Trump stemmer. Al zal ik waarschijnlijk nooit op de VVD stemmen ondanks dat ik mijzelf zie als sociaal-liberaal.
pi_194313091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:28 schreef idealistuo het volgende:

[..]

Ik noem het realisme en eerlijkheid. Ik heb liever een regering en kamer dat eerlijk voor beleid uitkomt dan een politiek correct formatie dat van alles heeft beloofd en uiteindelijk maar uitdraait op een ding.

Beetje prototype Trump stemmer. Al zal ik waarschijnlijk nooit op de VVD stemmen ondanks dat ik mijzelf zie als sociaal-liberaal.
Ik heb liever een kabinet dat eerlijk een weg met compromissen door het midden zoekt, dan een kabinet dat het land af breekt (wat een puur rechts, maar ook een puur links kabinet zou doen). Volgens mij zijn kabinetten als het huidige en de vorige gewoon eerlijk over motieven en beleid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194313153
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb liever een kabinet dat eerlijk een weg met compromissen door het midden zoekt, dan een kabinet dat het land af breekt (wat een puur rechts, maar ook een puur links kabinet zou doen). Volgens mij zijn kabinetten als het huidige en de vorige gewoon eerlijk over motieven en beleid.
_O-
pi_194313212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:40 schreef idealistuo het volgende:

[..]

_O-
Dat is een slecht gefundeerde en onderbouwde reactie, duidelijk weinig tegen in te brengen. Verwacht ook weinig van iemand die PvdA niet links vindt en doet alsof CU ooit een FvD kabinet zou gedogen. Dan zit je op kennisniveau basisschool qua politiek, ofzo.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194313339
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is een slecht gefundeerde en onderbouwde reactie, duidelijk weinig tegen in te brengen. Verwacht ook weinig van iemand die PvdA niet links vindt en doet alsof CU ooit een FvD kabinet zou gedogen. Dan zit je op kennisniveau basisschool qua politiek, ofzo.
Sorry. Iemand die roept dat politici tot twee maal toe betrouwbaar over beleid en motieven zijn is gewoon grappig.

Gisteren nog een artikel gelezen waarin nogmaals bevestigd werd dat een ondernemer ipv de beloofde 90% maar 60% van de loonkosten vergoedt kreeg.
pi_194313475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:50 schreef idealistuo het volgende:

[..]

Sorry. Iemand die roept dat politici tot twee maal toe betrouwbaar over beleid en motieven zijn is gewoon grappig.

Gisteren nog een artikel gelezen waarin nogmaals bevestigd werd dat een ondernemer ipv de beloofde 90% maar 60% van de loonkosten vergoedt kreeg.
Ah, jij kunt ook niet lezen. Nooit is gezegd: iedereen krijgt 90%, maar 'maximaal 90%'. Ben jij ook zo iemand die in een winkel waarop staat 'tot 75% korting' binnen gaat in de verwachting dat alles daar 75% korting heeft.

Die ondernemer zal geen 100% omzetverlies hebben gehad, bijvoorbeeld. Of aan een andere eis niet voldoen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 29 juli 2020 @ 21:01:00 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194313512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:28 schreef idealistuo het volgende:

[..]

Ik noem het realisme en eerlijkheid. Ik heb liever een regering en kamer dat eerlijk voor beleid uitkomt dan een politiek correct formatie dat van alles heeft beloofd en uiteindelijk maar uitdraait op een ding.

Beetje prototype Trump stemmer. Al zal ik waarschijnlijk nooit op de VVD stemmen ondanks dat ik mijzelf zie als sociaal-liberaal.
Jezelf een Trump-stemmer en sociaal liberaal noemen in dezelfde zin. Ik weet niet wat jij gebruikt, maar ik wil het ook.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_194313579
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ah, jij kunt ook niet lezen. Nooit is gezegd: iedereen krijgt 90%, maar 'maximaal 90%'. Ben jij ook zo iemand die in een winkel waarop staat 'tot 75% korting' binnen gaat in de verwachting dat alles daar 75% korting heeft.

Die ondernemer zal geen 100% omzetverlies hebben gehad, bijvoorbeeld. Of aan een andere eis niet voldoen.
Van de UWV website:

- De tegemoetkoming per maand is 90% daarvan.
- 80% van de tegemoetkoming betalen we als voorschot. Dit voorschot betalen we 3 maanden lang iedere maand. Hier kunnen we van afwijken en in 1 of 2 keer betalen. Mocht uw bedrijf in de tussentijd stoppen, dan stoppen wij de betaling.

Er zal vast iets anders staan tussen de kleine lettertjes met het idee dat ondernemers dat toch niet lezen. Maar goed met 60% is er wel gelogen.
pi_194313592
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jezelf een Trump-stemmer en sociaal liberaal noemen in dezelfde zin. Ik weet niet wat jij gebruikt, maar ik wil het ook.
Waar zou jij Trump plaatsen in het politieke spectrum? Voor mij is het een long life democraat die altijd heeft gestemd op de democraten in New York.
pi_194313661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:06 schreef idealistuo het volgende:

[..]

Van de UWV website:

- De tegemoetkoming per maand is 90% daarvan.
- 80% van de tegemoetkoming betalen we als voorschot. Dit voorschot betalen we 3 maanden lang iedere maand. Hier kunnen we van afwijken en in 1 of 2 keer betalen. Mocht uw bedrijf in de tussentijd stoppen, dan stoppen wij de betaling.

Er zal vast iets anders staan tussen de kleine lettertjes met het idee dat ondernemers dat toch niet lezen. Maar goed met 60% is er wel gelogen.
Niks geen kleine lettertjes, gewoon in de regeling: https://www.rijksoverheid(...)3/informatie-now-1.0


De aanvraag geldt voor een periode van 3 maanden en ziet op omzetdalingen vanaf 1 maart 2020. Bekijk de rekenhulp om het percentage omzetverlies te berekenen.
De aanvrager kiest een startdatum waarop de periode van 3 maanden begint. Bijvoorbeeld 1 maart, 1 april of 1 mei.
 De hoogte van de tegemoetkoming in de loonkosten is afhankelijk van de terugval in omzet, maximaal 90% van de loonsom. Hoe groter de terugval in omzet, hoe hoger de tegemoetkoming.
Bijvoorbeeld:
o indien 100% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 90% van de loonsom;
o indien 50% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 45% van de loonsom;
o indien 25% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 22,5% van de loonsom.
 Op basis van de aanvraag verstrekt het UWV een voorschotter hoogte van 80% van de verwachte tegemoetkoming.
 Achteraf wordt vastgesteld wat de werkelijke daling in de omzet is geweest.
 Dan kan ook een correctie plaatsvinden in de hoogte van de tegemoetkoming. Bij de definitieve vaststelling van de tegemoetkoming vindt nog een correctie plaats als er sprake is geweest van een daling van de loonsom.
 Werkgevers betalen het loon aan betrokkenen werknemers 100% door als zij gebruik maken van de tegemoetkomingsregeling.


Heel duidelijk, geen lastig verhaal. Nooit is gezegd dat iedereen recht had op 90%. Als jij een horecatent hebt en je hebt nog aan afhaal gedaan oid, dan heb je geen 100% omzetverlies en krijg je dus minder dan 90%. Terecht ook, als er inkomen is kun je ook best een deel zelf betalen. Iedereen die zich in schreef voor de NOW 1.0 heeft deze 22 paginaatjes neem ik aan gewoon gelezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 29 juli 2020 @ 21:13:03 #72
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194313665
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:08 schreef idealistuo het volgende:

[..]

Waar zou jij Trump plaatsen in het politieke spectrum? Voor mij is het een long life democraat die altijd heeft gestemd op de democraten in New York.
Trump is rechtser en enger dan Pinochet of de Argentijnse junta of Franco ooit geweest zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_194313689
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:08 schreef idealistuo het volgende:

[..]

Waar zou jij Trump plaatsen in het politieke spectrum? Voor mij is het een long life democraat die altijd heeft gestemd op de democraten in New York.
Trump een democraat... ga even door met jezelf voor gek zetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194313759
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:12 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niks geen kleine lettertjes, gewoon in de regeling: https://www.rijksoverheid(...)3/informatie-now-1.0

De aanvraag geldt voor een periode van 3 maanden en ziet op omzetdalingen vanaf 1 maart 2020. Bekijk de rekenhulp om het percentage omzetverlies te berekenen.
De aanvrager kiest een startdatum waarop de periode van 3 maanden begint. Bijvoorbeeld 1 maart, 1 april of 1 mei.
 De hoogte van de tegemoetkoming in de loonkosten is afhankelijk van de terugval in omzet, maximaal 90% van de loonsom. Hoe groter de terugval in omzet, hoe hoger de tegemoetkoming.
Bijvoorbeeld:
o indien 100% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 90% van de loonsom;
o indien 50% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 45% van de loonsom;
o indien 25% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 22,5% van de loonsom.
 Op basis van de aanvraag verstrekt het UWV een voorschotter hoogte van 80% van de verwachte tegemoetkoming.
 Achteraf wordt vastgesteld wat de werkelijke daling in de omzet is geweest.
 Dan kan ook een correctie plaatsvinden in de hoogte van de tegemoetkoming. Bij de definitieve vaststelling van de tegemoetkoming vindt nog een correctie plaats als er sprake is geweest van een daling van de loonsom.
 Werkgevers betalen het loon aan betrokkenen werknemers 100% door als zij gebruik maken van de tegemoetkomingsregeling.

Heel duidelijk, geen lastig verhaal. Nooit is gezegd dat iedereen recht had op 90%. Als jij een horecatent hebt en je hebt nog aan afhaal gedaan oid, dan heb je geen 100% omzetverlies en krijg je dus minder dan 90%. Terecht ook, als er inkomen is kun je ook best een deel zelf betalen. Iedereen die zich in schreef voor de NOW 1.0 heeft deze 22 paginaatjes neem ik aan gewoon gelezen.
Het staat toch echt duidelijk op de UWV website. De informatie die jij nu erbij haalt is van de Rijksoverheid en geeft meer informatie maar het is wel bedrog als je op een website die vaak wordt gebruikt minimale informatie zet zoals "De tegemoetkoming per maand is 90% daarvan." en op de Rijksoverheid website gedetailleerde informatie zoals bovenstaande post.

Je snapt dat ondernemers niet de tijd hebben om alles honderd keer na te checken, op elke website van elke overheidsorgaan tijdens een crisis?
pi_194313797
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Trump een democraat... ga even door met jezelf voor gek zetten.
Het zit wat gecompliceerder in elkaar.

"Trump registered as a Republican in Manhattan in 1987 and since that time has changed his party affiliation five times. In 1999, Trump changed his party affiliation to the Independence Party of New York. In August 2001, Trump changed his party affiliation to Democratic. In September 2009, Trump changed his party affiliation back to the Republican Party. In December 2011, Trump changed to "no party affiliation" (independent). In April 2012, Trump again returned to the Republican Party.[3]"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')