abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:47:22 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194308764
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Twitter = media. Sywert = aanspreker.
[..]

Omdat niet waar is. Het is (over)simplificering van zaken.
[..]

Natuurlijk. Hurrdurrdemedia. :D

Misschien moet je jouw media consumptie aanpassen. Wanneer je graag over de Griekse schuldencrisis leest, moet je niet bij het AD zijn, maar lekker een abo op het FD nemen. ;)

Die hele 'de media is ruk' houding van tegenwoordig is ook een beetje een product van de huidige maatschappij.

"Product x is niet wat ik ervan verwacht, dus product x is kut en zou zich aan moeten passen aan mijn behoeften." Je zou jezelf ook af kunnen vragen of je niet gewoon een ander product nodig hebt... 8-)
Ik heb het over de msm. Zelf weet ik gerust hoe de vork aan de steel zit, het gaat om de massa. Het is een taak van de media om de massa objectief en volledig te informeren. Ze daar op wijzen is geen zeuren. 10 jaar aan bezuinigen wordt cadeau gedaan aan de rijke Italianen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194308789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:30 schreef idealistuo het volgende:

Dat is een beetje doen alsof we door de EU beheerst worden terwijl 10% van de wetten in Nederland daarvandaan komen.

80% van de Nederlandse wetten komen uit Europa.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:54:46 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194308849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:47 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het over de msm.
Lekker makkelijk. Wat is msm? En waarom valt Twitter daar niet onder? Of Sywert die (oa.) ook in de Volkskrant publiceert?
quote:
Zelf weet ik gerust hoe de vork aan de steel zit, het gaat om de massa.
Jij bezorgde burger jij! :D O+
quote:
Het is een taak van de media om de massa objectief en volledig te informeren.
Dat is een onmogelijke taak. Die heb je ook zelf verzonnen of niet? :D
Vooral op de 'volledigheid' ga je enorm de mist in. Als dat een taak zou zijn, was elk dagblad dikker dan de bijbel.
quote:
Ze daar op wijzen is geen zeuren.
Het is wel volledig onterecht om iemand langs een zelfverzonnen meetlat te houden, waar ze zichzelf niet langs leggen, en dan te roepen dat ze het verkeert doen. Zo wil jij ook niet afgerekend worden denk ik?
quote:
10 jaar aan bezuinigen wordt cadeau gedaan aan de rijke Italianen.
Vertel dan zelf ook even het volledige verhaal. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194308902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:49 schreef cempexo het volgende:

[..]

80% van de Nederlandse wetten komen uit Europa.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ropa-1378885-a660893
pi_194309159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:43 schreef cempexo het volgende:

Er is maar één oplossing, die Griekse schuld kwijtschelden.
In combinatie met het uit de unie tieven mag ik hopen. Anders zitten we over 10 jaar opnieuw met dezelfde shit.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_194309214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Waarom kan een particulier dat niet?
Ik zou alles tot aan mijn dood gaan financieren! :')
https://www.rijksoverheid(...)van-mijn-schulden-af
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:27:05 #32
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194310100
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:01 schreef LXIV het volgende:
[ twitter ]
De EU maakt zich niet druk of Griekenland ueberhaupt in staat is zijn schulden terug te betalen. Tegen praktisch 0% rente en met welhaast eeuwige looptijden is dat ook helemaal niet relevant meer.
Zouden deze schulden op de markt verhandeld worden dan zou je er nog geen 14% van de nominale waarde voor ontvangen.
“We krijgen het allemaal terug hoor. Met rente!!”. Hoe komt het dat een een politicus zulke beloften kan doen en daarna er nooit meer in de media op wordt aangesproken? Hoe komt het dat de meeste mensen helemaal niet beseffen dat we 10 jaar bezuinigd hebben om het weg te geven aan de rijkere Italianen? Het zijn vooral de media en de journalisten die hier falen.
Ik denk dat de meeste mensen te druk zijn met dagelijks leven om zich hier druk om te maken. Pas als het water aan de lippen van de mensen staat dan moeten de politici beginnen met oppassen.

ps. het ging de goede kant op toen referenda werden geïntroduceerd, maar we weten hoe dat is afgelopen.. nu denkt men: ik heb er toch geen invloed op, dus waarom je druk maken. Geen fout van de media m.i., de meeste media schrijven wat de mensen willen lezen

[ Bericht 4% gewijzigd door tfors op 29-07-2020 17:35:02 ]
pi_194310331
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:21 schreef SicSicSics het volgende:
Omdat niet waar is. Het is (over)simplificering van zaken.
Het komt er in de praktijk wel gewoon op neer. Kan je zeggen dat het simplistisch/populistisch is maar wel zoals het in de praktijk gaat. Die afspraken zijn tandeloze papieren Tijgers. Dat weet je best.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:59:34 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194310516
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:12 schreef Geerd het volgende:
Nee europa zal en moet doorgaan..allang ingecalculeerd..

Ene kant kut...andere kant nog een oorlog in europa is ook kak
Ja we komen er nu niet meer los van

Dit gaan jaarlijkse betalingen worden , de ECB die kent zo enorm veel trucjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 29 juli 2020 @ 18:00:06 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194310524
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Waarom kan een particulier dat niet?
Ik zou alles tot aan mijn dood gaan financieren! :')
nou volgens mij kan dat ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194310732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:27 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen te druk zijn met dagelijks leven om zich hier druk om te maken. Pas als het water aan de lippen van de mensen staat dan moeten de politici beginnen met oppassen.

ps. het ging de goede kant op toen referenda werden geïntroduceerd, maar we weten hoe dat is afgelopen.. nu denkt men: ik heb er toch geen invloed op, dus waarom je druk maken. Geen fout van de media m.i., de meeste media schrijven wat de mensen willen lezen
Ach zolang iedereen al inclusive naar Turkije kan dan boeit het ze niet. En als ze dan een jaartje langer moeten werken of hun pesioenfonds komt geld te kort is het niet interessant want Temptation Island is op tv
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194310812
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Twitter = media. Sywert = aanspreker.
[..]

Omdat niet waar is. Het is (over)simplificering van zaken.
[..]

Natuurlijk. Hurrdurrdemedia. :D

Misschien moet je jouw media consumptie aanpassen. Wanneer je graag over de Griekse schuldencrisis leest, moet je niet bij het AD zijn, maar lekker een abo op het FD nemen. ;)

Die hele 'de media is ruk' houding van tegenwoordig is ook een beetje een product van de huidige maatschappij.

"Product x is niet wat ik ervan verwacht, dus product x is kut en zou zich aan moeten passen aan mijn behoeften." Je zou jezelf ook af kunnen vragen of je niet gewoon een ander product nodig hebt... 8-)
Ik heb een abonnement op het FD.

Korte samenvatting FD:

De Nederlandse overheid is er voor de Nederlandse overheid...niet voor de Nederlandse burger.

De Nederlandse politici zijn er voor de Nederlandse politieke partijen...niet voor de Nederlandse burger.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 29 juli 2020 @ 20:43:31 #38
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_194313207
Dit topic herinnert mij eraan dat ik dat boek van Varoufakis nog moet uitlezen.
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:21:49 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194314873
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:26 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb een abonnement op het FD.

Korte samenvatting FD:

De Nederlandse overheid is er voor de Nederlandse overheid...niet voor de Nederlandse burger.

De Nederlandse politici zijn er voor de Nederlandse politieke partijen...niet voor de Nederlandse burger.
Ik heb het idee dat de Nlse staat er vooral voor bedrijven is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:23:00 #40
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194314907
Waarom krijgen ze het aan die andere kant van de zee wel voor elkaar een zelfstandige florerende economie in stand te houden?
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:54:42 #41
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194318905
https://www.nu.nl/economi(...)rten-pensioenen.html

De Griekse rechtspraak zorgt wel voor haar burgers..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 30 juli 2020 @ 08:57:57 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194318942
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:23 schreef ElohimOne het volgende:
Waarom krijgen ze het aan die andere kant van de zee wel voor elkaar een zelfstandige florerende economie in stand te houden?
Noordzee /?
In Engeland ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194319027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:54 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)rten-pensioenen.html

De Griekse rechtspraak zorgt wel voor haar burgers..
'''Het besluit wordt gezien als de zoveelste klap voor de economie van het land. De Griekse economie leek de afgelopen jaren juist te herstellen na de schuldencrisis, maar door de coronacrisis wordt dit jaar een economische krimp die kan oplopen tot 10 procent verwacht. Griekenland heeft nog altijd de grootste schuld ten opzichte van het bbp in Europa.'''

Het werkelijke economische probleem in Griekenland is, dat het zwart geld systeem 25% van het BBP uitmaakt. De Griek als persoon zelf is rijk, maar het land is daardoor arm gebleven. Actuele activiteiten om het zwarte geld op te sporen door de Griekse overheid zijn er de laatste 10 jaar niet meer geweest.

Bedelen bij EU Brussel gaat makkelijker.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194319201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de Nlse staat er vooral voor bedrijven is.
"Nederland" is dan ook niet echt een land, maar een verdienmodel en een EU wingewest. En het voordeel van een wingewest met zeventien miljoen belastingslaafjes is dat het er genoeg zijn om er goed aan te verdienen en te weinig om ze ook maar enige macht in Europees verband toe te hoeven kennen.

Er zijn nu eenmaal meer Spanjaarden en Italianen, die volkeren hebben voor de EU dus ook prioriteit. Om nog maar te zwijgen over de twee Europese giganten Duitsland en Frankrijk. Effectief is nederlandje dan ook maar een compleet nutteloos landje dat het beste aan Duitsland verkocht zou kunnen worden. Verdeel de verkoopsom onder de Nederlandse burgers en zo'n verkoop heeft alleen maar voordelen. Het vermogen van de Nederlandse burger stijgt, zodat hij weer in de pas loopt met bijv. de veel rijkere Italianen en via de Bondsdag hebben we op basis van inwonertal in Europees verband meer invloed dan nu als onbeduidend klein kutlandje.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:45:42 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194319524
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:26 schreef cempexo het volgende:
Ik heb een abonnement op het FD.

Korte samenvatting FD:

De Nederlandse overheid is er voor de Nederlandse overheid...niet voor de Nederlandse burger.

De Nederlandse politici zijn er voor de Nederlandse politieke partijen...niet voor de Nederlandse burger.
Bijzondere interpretatie heb jij ... :)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:21 schreef LXIV het volgende:
Ik heb het idee dat de Nlse staat er vooral voor bedrijven is.
Het is natuurlijk ook een symbiose. Zonder burgers geen bedrijven, zonder bedrijven geen economie (of groei, het devies van ons systeem), zonder economie kun je niet voor je burgers zorgen.

Waar je de nadruk legt is een politieke keuze.

Maar goed ... Griekenland. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194319671
De rekening bij Goldman Sachs neerleggen hè.
I´m back.
pi_194319724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

"Nederland" is dan ook niet echt een land, maar een verdienmodel en een EU wingewest. En het voordeel van een wingewest met zeventien miljoen belastingslaafjes is dat het er genoeg zijn om er goed aan te verdienen en te weinig om ze ook maar enige macht in Europees verband toe te hoeven kennen.

Er zijn 8.9 miljoen werkenden in NL, die uiteindelijk via de belastingen zichzelf en anderen financieren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:39:31 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194324664
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:59 schreef cempexo het volgende:
Er zijn 8.9 miljoen werkenden in NL, die uiteindelijk via de belastingen zichzelf en anderen financieren.
Ik ben er uitermate fier op dat ik voldoende bijdraag aan de reële economie om ook een klein deel van de lasten van anderen te dragen. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194324876
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ben er uitermate fier op dat ik voldoende bijdraag aan de reële economie om ook een klein deel van de lasten van anderen te dragen. 8-)
Zoals je weet heb ik een aantal malen het netto besteedbaar inkomen van NL binnen Europa besproken. Ik vraag me af wat je definitie ic begrip is van een 'klein deel'.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:56:25 #50
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194324923
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ben er uitermate fier op dat ik voldoende bijdraag aan de reële economie om ook een klein deel van de lasten van anderen te dragen. 8-)
Ook als die anderen rijker zijn dan jou en eerder met pensioen mogen ps. omdat hun politici wel ruggegraat hebben?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')