Leg jij even aan het RIVM uit dat je met niezen gewoon de deur uit mag dan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is nauwelijks overeenkomst tussen de gangbare hooikoortsklachten en de coronaklachten.
Als je iedereen met hooikoortsklachten verplicht binnen gaat zetten zit half Nederland binnen deze zomer.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg jij even aan het RIVM uit dat je met niezen gewoon de deur uit mag dan.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoordenquote:Mijn kind heeft langdurig verkoudheidsklachten/ hooikoorts. Moet hij of zij dan thuisblijven?
Als het kind elk jaar hooikoorts heeft of chronisch verkouden is dan herken je de klachten. Het kind mag dan gewoon naar school. Twijfel je of zijn de klachten anders dan je gewend bent, houd het kind dan thuis tot de (nieuwe) klachten voorbij zijn.
https://www.volkskrant.nl(...)averdachte~b13234ef/quote:Wat te doen met al die hooikoortstwijfelaars? Het RIVM sluit het filmpje af met de mededeling ‘Had je de afgelopen jaren in dezelfde periode vaak dezelfde klachten door hooikoorts, dan komen deze klachten nu waarschijnlijk óók door hooikoorts. Twijfel je, of voelen de klachten anders aan dan je van hooikoorts gewend bent, blijf dan thuis.’
En dat is dan ook precies wat veel mensen doen (mijzelf inclusief). Ik herken mijn hooikoortsklachten goed. Kan het dan alsnog corona zijn? Ja. Blijf ik daar voor thuis? Nee.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zeg niet dat je je met hooikoortsklachten niet druk hoeft te maken. Wel dat je je niet per se achter je voordeur hoeft op te sluiten in een zomerquarantaine.
laat je je testen?quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies wat veel mensen doen (mijzelf inclusief). Ik herken mijn hooikoortsklachten goed. Kan het dan alsnog corona zijn? Ja. Blijf ik daar voor thuis? Nee.
Voor zover ik begrepen heb komen hooikoortsklachten en covidklachten niet overeen?quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies wat veel mensen doen (mijzelf inclusief). Ik herken mijn hooikoortsklachten goed. Kan het dan alsnog corona zijn? Ja. Blijf ik daar voor thuis? Nee.
Hooikoortsklachten en verkoudheidsklachten wel.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb komen hooikoortsklachten en covidklachten niet overeen?
Hoe vaak en hoe lang ?quote:
In Nederland heb ik een bepaalde periode van het jaar altijd last van hooikoorts gehad. Nu is er bij beide veel geproest en -snotter maar de verschillen zijn toch wel behoorlijk duidelijk, laat staan met de voorname klachten die bij covid-19 optreden. En anders kan je altijd nog even antihistaminica proberen want dat verlicht de hooikoorts wel terwijl het bij het coronavirus helemaal niets doet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hooikoortsklachten en verkoudheidsklachten wel.
Mooie lijst waarmee je dus op grond van symptomen niets eenduidig, laat staan conclusiefs kunt vaststellen.quote:
Want? Het ligt echt wel in elkaars verlengde..quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:34 schreef Dven het volgende:
Maar ik kan me echt niet voorstellen dat er iemand met covid-19 rondloopt die denkt dat het een hooikoortsje is.
Ik denk ook dat dat niet het probleem is, wel een werkgever die een hooikoorts-niezende werknemer naar huis stuurt of een restaurantbezoeker die geweigerd wordt omdat ie loopt te niezen van de hooikoorts.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:34 schreef Dven het volgende:
Maar ik kan me echt niet voorstellen dat er iemand met covid-19 rondloopt die denkt dat het een hooikoortsje is.
Je zal geen hooikoorts hebben als je de jaarlijks terugkerende jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien denkt te kunnen vergelijken met covid-19 waarbij zeker het niesen en de jeukende ogen niet voorkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Het ligt echt wel in elkaars verlengde..
Hooikoorts is bij lange na niet alleen jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zal geen hooikoorts hebben als je de jaarlijks terugkerende jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien denkt te kunnen vergelijken met covid-19 waarbij zeker het niesen en de jeukende ogen niet voorkomen.
Dit wordt overigens ook gewoon zo gesteld door KNO-artsen.
Tsja, wat mij betreft mogen ze een hooikoortslijer sowieso wel het restaurant uitsmijten wanneer dit aan de lopende band doorgaat. Rot voor ze maar erg smakelijk is het niet om zo iemand achter je te hebben zitten. En dan is het ook nog eens gedeeltelijk eigen schuld omdat ze geen voorzorgsmaatregelen hebben genomen om een aanval te voorkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat niet het probleem is, wel een werkgever die een hooikoorts-niezende werknemer naar huis stuurt of een restaurantbezoeker die geweigerd wordt omdat ie loopt te niezen van de hooikoorts.
Dit.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hooikoorts is bij lange na niet alleen jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien.
Zeg wat nuquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
En dan is het ook nog eens gedeeltelijk eigen schuld omdat ze geen voorzorgsmaatregelen hebben genomen om een aanval te voorkomen.
quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
En dan is het ook nog eens gedeeltelijk eigen schuld omdat ze geen voorzorgsmaatregelen hebben genomen om een aanval te voorkomen.
Ojee, hebben we pietje precies weer die het handjevol mensen dat er zwaardere klachten aan overhoudt erbij wil betrekken, ondanks dat ook bij hen te allen tijde de besproken klachten voorkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hooikoorts is bij lange na niet alleen jeukende rode ogen en heftige nies- en snotterbuien.
Haha nee grappenmaker je hebt totaal geen benul van wat hooikoorts inhoudt. Het gaat juist niet om zwaardere klachten.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ojee, hebben we pietje precies weer die het handjevol mensen dat er zwaardere klachten aan overhoudt erbij wil betrekken, ondanks dat ook bij hen te allen tijde de besproken klachten voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |