Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke. Geen enkele aanleiding tot zorg dus. Je zegt het zelf al. En nogmaals, er is gewoon rekening gehouden met een stijging door de gedane versoepelingen. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.
Zelfs als deze lijn zich al lineair zou doorzetten, zou het pas ergens in september of oktober daadwerkelijk tot problemen kunnen leiden. Echt ruimschoots genoeg tijd om (lokaal) in te grijpen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.
[ afbeelding ]
Het is gewoon nog heel laag:[ afbeelding ]
Mee eens. Maar de situatie in Rotterdam is ook nog niet zorgelijk te noemen. Geen exp. groei en lage ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.
Het is ook zeker niet de piek des doods die we in maart/april hadden. Vlakt mooi af wel, dankzij de maatregelen die we nu hebben. Die zijn dus afdoende.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.
[ afbeelding ]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dan is het dán tijd om in te grijpen. Niet blindstaren op het absoluut aantal positieve testen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, dan is het dán tijd om in te grijpen. Niet blindstaren op het absoluut aantal positieve testen.
Ziekenhuisopnames is de belangrijkste graadmeter.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?
Eens.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
we zien hier natuurlijk een beetje hetzelfde, 100'en besmettingen, nauwelijks opnames.
Dat was in maart/april wel anders.
Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het binnen afzienbare tijd naar die aantallen zou gaan. Mocht dat wel zo zijn is dat uiteraard wel reden tot zorg, want dan ga je wel richting exponentiële groei.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?
Zeker niet. Ik ben een aanhanger van het zweedse model en ik vind dat er helemaal niet ingegrepen moet worden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.
Ja, of je bent voor niks extra maatregelen aan het invoeren. Als je dat bij elke stijging van positieve testen doet zit je zo weer in lockdown.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..
Absoluut. En als we allemaal binnen gaan zitten komen we misschien wel tot onder de 100 positieve testen per dag.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het binnen afzienbare tijd naar die aantallen zou gaan. Mocht dat wel zo zijn is dat uiteraard wel reden tot zorg, want dan ga je wel richting exponentiële groei.
Maar inderdaad, dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het ook echt grote problemen op gaat leveren.
Vergeet niet dat we 4 weken geleden bijna alles versoepelt hebben wat er maar kon.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.
Het is maar net welke periode je pakt. Van 21 juli tot 27 juli ging het van 163 naar 163. Bij 27 juli komt nog ietwat achterstallig onderhoud, maar afijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat we 4 weken geleden bijna alles versoepelt hebben wat er maar kon.
5 weken geleden was het allemaal nog erg strikt.
Kan, maar hoeft niet.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.quote:
Zoals verwacht, toch?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).
Als je bij elk moment dat dit soort stijgingen optreedt weer maatregelen gaat invoeren kun je ze net zo goed behouden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.
De eerste groepen zijn inmiddels alweer terug. Nog even maandje volhouden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.
De cijfers nu zijn niet veel slechter dan begin juni, en dat was nog met strictere maatregelen en veel minder testen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je bij elk moment dat dit soort stijgingen optreedt weer maatregelen gaat invoeren kun je ze net zo goed behouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |