abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:48:44 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194307935
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Oke. Geen enkele aanleiding tot zorg dus. Je zegt het zelf al. En nogmaals, er is gewoon rekening gehouden met een stijging door de gedane versoepelingen. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.
Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.
pi_194307940
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
. Lag compleet in de lijn der verwachting en extra maatregelen zijn niet nodig.
Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194307956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.
[ afbeelding ]

Het is gewoon nog heel laag:[ afbeelding ]
Zelfs als deze lijn zich al lineair zou doorzetten, zou het pas ergens in september of oktober daadwerkelijk tot problemen kunnen leiden. Echt ruimschoots genoeg tijd om (lokaal) in te grijpen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194307962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.
Mee eens. Maar de situatie in Rotterdam is ook nog niet zorgelijk te noemen. Geen exp. groei en lage ziekenhuisopnames.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:50:33 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194307973
quote:

[..]

Dat stijgende valt ook wel mee... Zeker met inachtneming van een stijgend aantal testen.
[ afbeelding ]

Het is ook zeker niet de piek des doods die we in maart/april hadden. Vlakt mooi af wel, dankzij de maatregelen die we nu hebben. Die zijn dus afdoende.

Nu nog beter BCO om dit soort oplevingen nog sneller af te vangen en je hebt de boel goed onder controle.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194307991
quote:

[..]

Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:52:02 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194308005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vraag me af wat je gaat roepen wanneer er wel een bepaalde grens bereikt wordt of het aantal IC opnames wel ineens toeneemt? Nog steeds niks aan het handje of zeg je dan dat we eerder in hadden moeten grijpen? Nu de vinger aan de pols is voorkomen dat het mogelijk straks weer mis gaat.
Nee, dan is het dán tijd om in te grijpen. Niet blindstaren op het absoluut aantal positieve testen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194308025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, dan is het dán tijd om in te grijpen. Niet blindstaren op het absoluut aantal positieve testen.
Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:52:54 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194308027
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Stel je gaat over een week of twee wel over die grens van bijvoorbeeld 500 besmettingen per dag heen (niveau eind April), baart dat dan geen zorgen? Of zijn IC opnames echt enkel maar de graadmeter?
Ziekenhuisopnames is de belangrijkste graadmeter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194308028
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:

we zien hier natuurlijk een beetje hetzelfde, 100'en besmettingen, nauwelijks opnames.
Dat was in maart/april wel anders.
Eens.

Maar is van belang dat nu bij het hoge aantal besmettingen in Spanje daadwerkelijk komt vast te staan in welke mate mensen er nog ziek van worden, wat hun viral load is etc.
pi_194308033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het binnen afzienbare tijd naar die aantallen zou gaan. Mocht dat wel zo zijn is dat uiteraard wel reden tot zorg, want dan ga je wel richting exponentiële groei.

Maar inderdaad, dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het ook echt grote problemen op gaat leveren.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194308035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker niet. Ik ben een aanhanger van het zweedse model en ik vind dat er helemaal niet ingegrepen moet worden.
De grens van ingrijpen is nog lang niet bereikt. Maar liefst 2400 besmettingen per dag wordt als acceptabel gezien en daar zitten we vooralsnog nog lang niet op.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 29 juli 2020 @ 14:53:50 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194308050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar - als je nu ingrijpt kun je misschien voorkomen dat je bij die 500 besmettingen per dag geraakt, toch? Het lijkt me zo logisch..
Ja, of je bent voor niks extra maatregelen aan het invoeren. Als je dat bij elke stijging van positieve testen doet zit je zo weer in lockdown.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194308052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Absoluut. En als we allemaal binnen gaan zitten komen we misschien wel tot onder de 100 positieve testen per dag.
pi_194308063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het binnen afzienbare tijd naar die aantallen zou gaan. Mocht dat wel zo zijn is dat uiteraard wel reden tot zorg, want dan ga je wel richting exponentiële groei.

Maar inderdaad, dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het ook echt grote problemen op gaat leveren.
Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.
pi_194308084
De 3 grote steden zouden bij voorkeur moeten gaan dalen. Hopelijk werkt daar de betere communicatie naar bepaalde groepen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194308092
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor je beeld: we zijn in 3-4 weken tijd van 50 naar 250 besmettingen gegaan (x5 dus).. het kan hard gaan.
Vergeet niet dat we 4 weken geleden bijna alles versoepelt hebben wat er maar kon.
5 weken geleden was het allemaal nog erg strikt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194308099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is maar net welke periode je pakt. Van 21 juli tot 27 juli ging het van 163 naar 163. Bij 27 juli komt nog ietwat achterstallig onderhoud, maar afijn.

Vanaf 23 juli zijn we zelfs iets naar beneden gegaan.
pi_194308108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vergeet niet dat we 4 weken geleden bijna alles versoepelt hebben wat er maar kon.
5 weken geleden was het allemaal nog erg strikt.
Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).
pi_194308115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ergo: de versoepelingen (en hogere testcapaciteit) zorgt nu voor een toename in gevonden besmettingen. Kan me zo voorstellen dat we eind Augustus dan wellicht wel op 500-1000 besmettingen per dag zitten (weer).
Kan, maar hoeft niet.
pi_194308125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kan, maar hoeft niet.
We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.
pi_194308139
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zoals verwacht, toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194308160
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We gaan het zien - met de terugkeer van vele vakantiegangers zie ik het iig weinig positief in.
Als je bij elk moment dat dit soort stijgingen optreedt weer maatregelen gaat invoeren kun je ze net zo goed behouden.
pi_194308173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De eerste groepen zijn inmiddels alweer terug. Nog even maandje volhouden.
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:07:38 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194308281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je bij elk moment dat dit soort stijgingen optreedt weer maatregelen gaat invoeren kun je ze net zo goed behouden.
De cijfers nu zijn niet veel slechter dan begin juni, en dat was nog met strictere maatregelen en veel minder testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')