abonnement Unibet Coolblue
pi_194305240
Ik wil mijn grondwatervoorziening ook beschikbaar maken in de voortuin, om daar te komen moet ik onder mijn huiskamer door, dit is een lengte van 9 meter.

Ik kan aan beide kanten van de woning een put graven, op ongeveer 50cm diep zijn er wat stenen weggehaald in het verleden, deze zijn weer teruggeplaatst maar niet in het cement gezet, ik kan die er dus uithalen en heb zo een ruimte van 3 stenen waarin ik in mijn kruipruimte kan kijken, dit is aan beide kanten van de woning is zo'n gat aanwezig.

Ik kan zelf dus niet in de kruipruimte komen.

Hoe krijg ik het voor elkaar om een mantelbuis van voor tot achter er doorheen te krijgen, wie heeft er een goede tip? Op de bodem van de kruipruimte ligt trouwens een lading met van die piepschuim achtjes/opvulchips
pi_194305275
Ik ben niet gehinderd door enige vakkennis, dus: een afstand-bestuurbaar autootje aan een touwtje er doorheen laten rijden? Touwtje komt aan de overkant en je trekt die buis terug. Mocht het mislukken, dan trek je het autootje weer terug aan het touwtje.

En als de ondergrond niet vlak is: een drone :7
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194305300
Dat wordt niet makkelijk.

Negen meter is een flinke afstand om een mantelbuis of giant poking device zo te mikken dat 'ie er aan de andere kant precies weer uit komt.

Is om het huis heen geen optie? Of heb je een tussenwoning?
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:27:21 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194305307
Lange buis er in duwen van 10 meter en deze aan de andere kant er met de hand (door het gat) weer uit pakken?Nadeel is wel dat je dus veel moet graven aan 1 kant :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:27:55 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194305316
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:26 schreef spinazieruiker het volgende:
Dat wordt niet makkelijk.

Negen meter is een flinke afstand om een mantelbuis of giant poking device zo te mikken dat 'ie er aan de andere kant precies weer uit komt.

Is om het huis heen geen optie? Of heb je een tussenwoning?
Je kan ook per 4 meter doen. Buis erin, volgende eraan, buis erin, laatste stukje eraan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194305343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je kan ook per 4 meter doen. Buis erin, volgende eraan, buis erin, laatste stukje eraan.
Je kan het zelfs wel per 1 meter doen.

Het punt is dat iets van een dergelijke lengte nooit stijf genoeg is om aan het einde kaarsrecht naar voren te blijven steken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:33:30 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194305368
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:30 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Je kan het zelfs wel per 1 meter doen.

Het punt is dat iets van een dergelijke lengte nooit stijf genoeg is om aan het einde kaarsrecht naar voren te blijven steken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet met 9 schuifpunten nee, maar met 3 ofzo wel. Als je de voorkant dicht maakt graaft ie zich niet in en door te rollen kunnen je wat mikken. Hij hoeft niet te zweven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194305435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Niet met 9 schuifpunten nee, maar met 3 ofzo wel. Als je de voorkant dicht maakt graaft ie zich niet in en door te rollen kunnen je wat mikken. Hij hoeft niet te zweven.
Onmogelijk lijkt het me zeker niet. Maar bij 3 meter moet TS wel bijna een kuub grond verzetten voor een sleuf van 50cm diep en tot drie meter van zijn gevel. Ik weet niet of hij dat kan en wil :)
pi_194305442
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Niet met 9 schuifpunten nee, maar met 3 ofzo wel. Als je de voorkant dicht maakt graaft ie zich niet in en door te rollen kunnen je wat mikken. Hij hoeft niet te zweven.
Vergeet niet dat er chips op de bodem ligt ...
pi_194306539
Kun je aan 'de achterkant' een touwtje door het gat waar die bakstenen uit zijn laten zakken tot op de chips?

Dan beginnen met elektrabuis ofzo, evt een plankje aan 'de voorkant' door het gat waardoor de buis niet tussen de chips verdwijnt maar er overheen schuift? Hier kun je nog een U-tje op maken zodat de buis er niet af kan rollen / schuiven.

Als de buis aan 'de achterkant' is, opvissen middels het touwtje, nu heb je een verbinding die je kunt gebruiken om je mantelbuis overheen of langs te schuiven. Wat voor diameter is zoiets eigenlijk? Anders hoef je misschien die tussenstap met elektrabuis niet eens te doen, als je zo'n plankje als ondersteuning gebruikt?

Andere ideeën:

- met een nerf gun (oid) een touwtje naar de overkant schieten en dit als trekdraad gebruiken
- met een (mini) drone een touwtje naar de overkant brengen
pi_194307761
Als je weet hoe hoog de afstand muurgat-bodem is, het voorste stuk buis omhoog gebogen door de kruipruimte duwen. Met een beetje geluk en wat stuurwerk moet het wel lukken.

Maar zou je het gat wat groter kunnen maken zodat je er zelf doorheen past?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194308235
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:36 schreef Ridocar het volgende:
Als je weet hoe hoog de afstand muurgat-bodem is, het voorste stuk buis omhoog gebogen door de kruipruimte duwen. Met een beetje geluk en wat stuurwerk moet het wel lukken.

Maar zou je het gat wat groter kunnen maken zodat je er zelf doorheen past?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 13:19 schreef kingjotte het volgende:
Kun je aan 'de achterkant' een touwtje door het gat waar die bakstenen uit zijn laten zakken tot op de chips?

Dan beginnen met elektrabuis ofzo,

het is wel de buitenmuur waar dat gat in zit, dat maak ik liever niet groter zonder dat het huis in stort, haha

het muurgat zit op ongeveer 30cm onder de vloer en direct daar begint ook de chips, dus heel veel ruimte heb ik helaas niet.

9 meter is echt wel een tering eind, een electrabuis buigt behoorlijk door als ik de standaard lengte van 4 meter heb, dat hangt aan beide kanten zowat op de grond als ik hem in het midden op til

Maar misschien aan beide kanten een plank er in schuiven is nog niet zo'n gek idee en daar een zo groot mogelijke V op maken om die buis in op te vangen
quote:
- met een nerf gun (oid) een touwtje naar de overkant schieten en dit als trekdraad gebruiken

Dat klinkt wel behoorlijk cool, zou zomaar eens kunnen werken, haha
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:04:41 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194309761
Buis met een dikke diameter is stijver.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194312651
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:04 schreef daNpy het volgende:
Buis met een dikke diameter is stijver.
_O_ *O* *O* *O* *O* *O*
pi_194314111
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:04 schreef daNpy het volgende:
Buis met een dikke diameter is stijver.
maar 9 meter is echt fucking lang, ik ken niets wat niet doorbuigt over dat soort afstanden, buiten dat het niet te tillen is.
  woensdag 29 juli 2020 @ 21:54:26 #16
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_194314367
- hele lange uitschuif gordijn rail ? 600 cm lang. Deze ingeschoven erin vrotten, dan uitschuiven naar 6 meter. Dan bezemsteel aan vast mcguyveren, en in de richting duwen, en daarna proberen aan de andere kant door het gat eruit proberen te vissen?

of anders:
- 2x 4,5 meter plank erin schuiven en RC karretje eroverheen?
- Kruisboog schieten?
- Hoe is je vloer? en hoe lopen je balken? Kan je iets van ijzer met een touwtje eraan met een heul sterke magneet van voor naar achteren 'slepen' (dus magneet in de woonkamer bij de vloer)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:35:14 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194315172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:35 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

maar 9 meter is echt fucking lang, ik ken niets wat niet doorbuigt over dat soort afstanden, buiten dat het niet te tillen is.
Het hoeft alleen maar aan de andere kant te geraken, dan kun je het met je hand pakken. Het hoeft niet te zweven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194320564
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:04 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

het muurgat zit op ongeveer 30cm onder de vloer en direct daar begint ook de chips, dus heel veel ruimte heb ik helaas niet.

[..]

Maar misschien aan beide kanten een plank er in schuiven is nog niet zo'n gek idee en daar een zo groot mogelijke V op maken om die buis in op te vangen

Ik zou beginnen met 1 plank(je) met een V er op, die leg je op de chips, vervolgens steek je de buis door het gat, zodat hij in de V komt, en begin je met duwen, door het plankje 'drijft' de buis op de chips in plaats van er in weg te zakken. Hoe groter de plank, hoe meer 'drijfvermogen'
pi_194320745
plak zijwieltjes aan de buis met powerstrips of iets en rijden maar ^O^
I am a Koala who Stretches :P
pi_194326452
Als jezelf niet al te dik bent, dan kap je nog wat stenen eruit ten grootte van een mangat. Dan ga je erin legt je buis al dan niet strak gebeugeld. En je metselt het weer dicht.

Ben je wel te dik, charter dan ergens een klein kereltje die dat wel voor je wil doen.

Denk dat dit doeltreffender en sneller is dan al het andere geklooi.

Standaard mangat is volgens arbo rond 60cm... Dat zijn niet zoveel stenen.. Maar dat wil niet zeggen dat kleiner niet zou kunnen. Is maar wat je er doorheen wilt jagen.

Ken je niemand met een chihuahua? Ga je aan de andere gat staan met een worst.. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Watuntrik op 30-07-2020 17:32:56 ]
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:52:08 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194327812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:40 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er chips op de bodem ligt ...
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:21 schreef Banaanvragen het volgende:
Ik kan zelf dus niet in de kruipruimte komen.
Hoe zijn die chips dan in de kruipruimte gekomen als er toegang is :?
So we just called him Fred
pi_194327965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:25 schreef Watuntrik het volgende:
Als jezelf niet al te dik bent, dan kap je nog wat stenen eruit ten grootte van een mangat. Dan ga je erin legt je buis al dan niet strak gebeugeld. En je metselt het weer dicht.
Als ik in mijn kelder ben zit ik recht onder de deur van de huiskamer, zou ik daar zo'n gat kunnen maken zonder dat het instort? of moet ik dan eerst stutten maken ofzo?

quote:
Ken je niemand met een chihuahua? Ga je aan de andere gat staan met een worst..
_O- prachtige oplossing _O_
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:05:28 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194327998
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:52 schreef Fred het volgende:

[..]

[..]

Hoe zijn die chips dan in de kruipruimte gekomen als er toegang is :?
Die blazen ze erin. Vandaar de 2 kleine gaten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194328042
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:52 schreef Fred het volgende:

[..]

[..]

Hoe zijn die chips dan in de kruipruimte gekomen als er toegang is :?
De woningbouw heeft voordat ik in trok de vloer open gehad en die chips erin gestrooid, daarna is de vloer weer dicht gemaakt en hebben ze over alle planken hardboard geniet, dus ik kan niet in de kruipruimte komen. (er was geen gat meer) daarover heen ligt nu laminaat.

Tijdens de verbouwing van afgelopen jaar wilde ze mijn vloer isoleren (ook met chips) en hebben ze 4 grote gaten gegraven voor en achter mijn woning, daarna heeft er iemand een paar stenen weggetikt, de bedoeling was om dan vanaf buiten de ruimte (door middel van lucht) te vullen met chips vanaf die 4 gaten (zodoende weet ik ook dat er ruimte is en uitgehakte stenen zijn)

Omdat niemand wist dat er chips onder mijn vloer lag hebben ze die gaten voor niets gegraven _O-
pi_194328083
Je hebt een houten vloer met laminaat er overheen?

Paar planken laminaat eruit trekken en je hebt in een kwartiertje een luikje gemaakt ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')