abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194305227
Ik heb sinds kort een Gopro hero 8 in bezit en ga hem meenemen op vakantie en hem gebruiken op Bonaire voor het snorkelen.
Het zeewater is enorm zout uiteraard maar een GoPro zou daar tegen moeten kunnen.
Ondanks dat worden er toch waterproof behuizingen verkocht.

Wat is jullie advies/ervaring, wel of geen waterdichte behuizing gebruiken?
pi_194305280
Die Hero 8 is tot 10 meter waterdicht (zou zelf max 4m aanhouden) en prima voor wat snorkelen, ga je duiken dan ga je al snel wat dieper en daarvoor heb je een onderwaterhuis nodig, die gaat tot max 60m diepte.

Na het snorkelen goed afspoelen, liefst direct en niet wachten tot je weer in je hotel/appartement/huis bent, dus paar flessen kraanwater mee is wel aan te raden.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2020 11:25:17 ]
pi_194305618
Hiervoor hadden wij een GoPro hero 5 en die was toch gesneuveld na gebruik onder water.. vandaar mijn angst. :)
pi_194305943
Zout water is echt wel funest, je moet alles inderdaad meteen goed afspoelen met zoet water, of liever laten weken in een bak water. Als zeewater opdroogt krijg je zoutkristallen die tussen randjes kunnen gaan zitten waardoor knoppen vast gaan zitten, of je lekken krijgt doordat o-ringen beschadigen. Het is ook de vraag waar die onderwater rating van gopro op gebaseerd is, op zout of zoet water; en daarnaast kan het best zijn dat ie waterdicht tot 10m is als je hem stil houdt maar niet meer als je er onderwater ook mee beweegt.

Zelf zou ik geen risico nemen en gewoon een onderwaterhuis kopen. Maar ook bij zo'n onderwaterhuis moet je ook al opletten, zo moet je de o-ring goed lubriceren (en vervangen als ie beschadigd is) en heel goed opletten dat er bijv geen zandkorreltje tussen zit, want dat kan al een lek geven als je er dieper mee gaat.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')