abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2003 @ 13:46:59 #1
19775 Slam
The True AoD
pi_7985407
Ik heb sinds 2 dagen een bril omdat me ogen ietswat slecht waren, -1,5 en -2.0. Ik ben vergeten te vragen bij pearl hoe je 'm het beste kan schoonmaken zonder dat je krassen krijgt, tis nu zondag kan het wat lastig vragen. Ik heb er wel zo'n doekje bij gekregen maar als ik dat gebruik wordt het alleen maar erger, je smeert 't vet wat erop zit alleen maar uit. Ik heb dunne kunststof glazen dus die lijken met redelijk gevoelig.

hoe doen jullie dat ?

Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  zondag 19 januari 2003 @ 13:50:06 #2
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_7985482
Probeer eens een stukje krant ( liefst met foto ), je zult verbaasd staan hoe goed je daar een bril mee kunt poetsen. En nee, dit is geen grapje, ik doe het zelf ook altijd de laatste tijd.

Verder, indien je je glazen nat maakt, gebruik een theedoek ( dan wel eentje voor glaswerk ).

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  zondag 19 januari 2003 @ 13:52:07 #3
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_7985520
quote:
Op zondag 19 januari 2003 13:46 schreef Slam het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen een bril omdat me ogen ietswat slecht waren, -1,5 en -2.0. Ik ben vergeten te vragen bij pearl hoe je 'm het beste kan schoonmaken zonder dat je krassen krijgt, tis nu zondag kan het wat lastig vragen. Ik heb er wel zo'n doekje bij gekregen maar als ik dat gebruik wordt het alleen maar erger, je smeert 't vet wat erop zit alleen maar uit. Ik heb dunne kunststof glazen dus die lijken met redelijk gevoelig.

hoe doen jullie dat ?

Stukje keukenpapier met een beetje alcohol..........schoner kan niet!
Kunststof glazen krassen niet zo snel hoor, mits je er niet met je zanderige schoenen overheen loopt
I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_7985550
Afwasmiddel helpt heel goed. Ik zou wel geen papier gebruiken om af te drogen, aangezien de vezels kleine krasjes kunnen veroorzaken. Het beste is een stoffen doekje, of een speciaal brillenpoetsdoekje.
  zondag 19 januari 2003 @ 13:56:05 #5
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_7985614
quote:
OMG Als je toch wel ergens krassen van op je bril-glazen krijgt, is het wel van een papierendoekje
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_7985665
je moet eerst je brillenglazen een beetje bevochtigen alvorens je ze wil schoonmaken met dat speciale doekje.

Dus of even tegen je brillenglazen aanhijgen (condens op de glazen dus) of even onder de kraan houden, afschudden en dan schoonmaken..

Life is too short not to have fun
  zondag 19 januari 2003 @ 13:58:51 #7
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_7985675
quote:
Op zondag 19 januari 2003 13:56 schreef JaJoah het volgende:

[..]

OMG Als je toch wel ergens krassen van op je bril-glazen krijgt, is het wel van een papierendoekje

Nou ik weet niet wat jij dan voor schuurpapier koopt als je keukenpapier nodig hebt, maar ik maak al sinds ik een bril heb m'n glazen schoon met keukenpapier en er is geen krasje te zien hoor!
I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_7985762
quote:
Op zondag 19 januari 2003 13:56 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Zeur niet, ik doe t al 10 jaar met keukenpapier en geen problemen hoor. Moet je natuurlijk niet dat recycle papier hebben. Een brillenglas kan best wat hebben hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 januari 2003 @ 14:03:50 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_7985769
Tissue met glassex

En tegen beslaan kun je je bril insmeren met een zachte doek met vloeibare zeep. Alsmaar wrijven tot je er niets meer van ziet. Ook een handige tip voor badkamerspiegels

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 19-01-2003 14:05]

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_7985776
Ik werk zelf in een optiek zaak, de tip

Zorg ervoor dat er geen zand op zit en gebruik een DROGE SCHONE zachte doek. Even onder een kraan met kamertemperatuur water en dan zo afdrogen is het beste.

Kijk uit met hete afwasopjes. Als je een ontspiegelingslaag hebt verknal je die op den duur. De ontspiegeling zet namelijk niet volledig gelijk met het glas uit en zo maak je het kapot omdat ze beide heel snel uit gaan zetten onder de hitte

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_7985834
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:04 schreef Ordos20 het volgende:

Zorg ervoor dat er geen zand op zit en gebruik een DROGE SCHONE zachte doek. Even onder een kraan met kamertemperatuur water en dan zo afdrogen is het beste.

Kijk uit met hete afwasopjes. Als je een ontspiegelingslaag hebt verknal je die op den duur. De ontspiegeling zet namelijk niet volledig gelijk met het glas uit en zo maak je het kapot omdat ze beide heel snel uit gaan zetten onder de hitte

thanks, dat wist ik niet,
ik waste mijn nieuwe bril onder de kraan met afwasmiddel, niet meer doen dus.
De Puta Madre
  zondag 19 januari 2003 @ 14:10:56 #12
2 Jorma
absolution
pi_7985888
nou in ieder geval niet met warm water, omdat de verschillende lagen op het glas ook verschillend van elkaar uitzetten en krimpen.

koud water en wat handzeep en je ziet iedereen ineens een stuk beter.

pi_7985945
Je kunt ook gewoon lenzen nemen krijg je ook geen krassen op je bril
Wraak is zoet maar niet voedbaar
  zondag 19 januari 2003 @ 14:18:24 #14
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_7986013
beetje afwasmiddel en dan droog poetsen met een schone droge doek
pi_7990922
Jah of je kan gewoon je ogen laten laseren bij Vision Care.
Dan hoef je ook niet meer je bril te poesten en of met je lenzen te kloten.
Heey gast.
  zondag 19 januari 2003 @ 23:42:38 #16
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_7997649
gewoon voor het plassen de bril omhoog zetten en... waarom kijkt iedereen mij zo raar aan ineens? heb ik iets verkeerds gezegd
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:01:39 #17
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_19930974
Er zit allemaal vet op m'n glas. Met normaal water en een doekje krijg ik het er niet meer vanaf Is het verantwoord om een beetje alcohol te gebruiken om m'n glazen te ontvetten?
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 juni 2004 @ 11:09:42 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_19931163
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:01 schreef Afwezig het volgende:
Er zit allemaal vet op m'n glas. Met normaal water en een doekje krijg ik het er niet meer vanaf Is het verantwoord om een beetje alcohol te gebruiken om m'n glazen te ontvetten?
Afwasmiddel ontvet prima. Wel met koud water (zie hierboven ergens waarom).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_19931244
Je hebt van die bril schoonmaakdoekjes. Mijn moeder haalt ze altijd bij de Aldi. Een blauw/wit doosje is het .
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:51:33 #20
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_19932377
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:12 schreef schatje het volgende:
Je hebt van die bril schoonmaakdoekjes. Mijn moeder haalt ze altijd bij de Aldi. Een blauw/wit doosje is het .
van die brillen doekje s krijg je ook krassen op je glazen zit namelijk houtvezels in die doekjes.
bij de brillenwinkel heb je ook speciale doekjes van stof ,ik had er 1 gehad van me schoonzus die werkt bij hans anders en die maken heel goed schoon en ontvetten ook erg goed en je kan ze in de wasmachine doen.
pi_19933490
Toen ik nog een bril had deed ik altijd beetje jenever op een keuken papiertje en maakte het daar mee schoon, ff droogmaken en er gaat een wereld voor je open
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:14:06 #22
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_19934843
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:25 schreef Senorita het volgende:
Toen ik nog een bril had deed ik altijd beetje jenever op een keuken papiertje en maakte het daar mee schoon, ff droogmaken en er gaat een wereld voor je open
moet je wel jenever in huis hebben
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:23:08 #23
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_19935085
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:14 schreef glossy het volgende:

[..]

moet je wel jenever in huis hebben
Tequilla ook goed?
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_19937003
GEEN papieren zakdoekjes of keukenrol gebruiken. Hier zitten namelijk minescule houtdeeltjes in die krassen kunnen veroorzaken.

Een speciaal doekje die je bij je bril krijgt werkt wel, het ligt er alleen aan wat voor doekje het is. je hebt een katoenen doekje en een soort van satijn. Ik heb dat laatste en dat werkt prima

Afwasmiddel doet ook wonderen trouwens

Oh enneh, waar jij je bril hebt gehaald, verkopen ze als het goed is ook reinigingsspul voor je bril. Maar daar zit wel een prijskaartje aan...
  woensdag 16 juni 2004 @ 14:30:17 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19937039
Volgende keer geen kunststof nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19942918
quote:
Als je bepaalde kunststof glazen hebt dan kan het beter niet... wat er dan gebeurd weet ik niet precies... (nog ff nagevraagd).

Beetje zeep erop, uitsmeren en afspoelen onder de koude kraan. Ik droog m'n bril dan het liefst af met een (schone uiteraard) katoenen zakdoek, want mijn theedoeken laten nog wel eens wat pluisjes achter en mn zakdoekken niet... Maar je hebt ook van die mooie glazendoeken, die werken ook prima!

[ Bericht 13% gewijzigd door Nijna op 16-06-2004 18:03:19 ]
Fake it till you make it...
pi_19943764
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgende keer geen kunststof nemen.
glas is zwaarder, en als je je bril constant op hebt is kunststof fijner. als je de bril maar af en toe op hebt (alleen voor sochtends bijvoorbeeld) kan glas prima)
pi_19946739
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:25 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

glas is zwaarder, en als je je bril constant op hebt is kunststof fijner. als je de bril maar af en toe op hebt (alleen voor sochtends bijvoorbeeld) kan glas prima)
En kunststof is veiliger...
Fake it till you make it...
pi_19952417
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 20:29 schreef Nijna het volgende:

[..]

En kunststof is veiliger...
En glas is veel beter te slijpen, waardoor je bril zelfs bij hogere sterktes niet het formaat jampot aanneemt.
pi_19953484
quote:
Op zondag 19 januari 2003 14:04 schreef Ordos20 het volgende:

Altijd eerst afspoelen en dan een doekje naar keuze. Ik gebruik zelf meestal keukenpapier, maar heb laatst ontdekt dat de zakdoeken (katoen geloof ik? in ieder geval van die hele zachte dunne) van mijn vriend nog beter werken!
pi_19957126
Ga naar de kruidvat of etos en koop brillendoekjes. Bij de etos hebben ze ze afzonderlijk verpakt 20 stuks. voor 1.19. Bij de kruidvat hebben ze voor 0.49 brillendoekjes van die zachte stof. Als mijn vent zijn bril goed wil schoonmaken ivm vet gebruikt hij een nat doekje van de etos en wil hij stof eraf vegen dan gebruikt hij het doekje van de kruidvat. Bij de kruidvat hebben ze volgens mij ook die natte doekjes appart verpakt. Je moet niet die 20 stuks in een doosje hebben die drogen te snel uit.
pi_19957432
Gewoon met een zakdoek, en zelf eerst keer over de glazen ademen zodat ze vochtig worden.
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:38:13 #33
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_19960429
quote:

[..]

Ik heb het bijde gehad en vind dit dus echt onzin,heb mijn bril heel de dag op en merk echt geen verschil tussen glas en kunststof! Wat gewicht betreft dan want ik vind wel dat kunsstof veel sneller krast en ga dan ook altijd weer voor glas

Ik maak e'm altijd schoon met natte of droge brilpoetsdoekjes van het kruidvat,werkt prima
I don't care.....
pi_19960497
Gewoon van die doekjes kopen, kost geen drol, en werkt hartstikke goed.
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:44:25 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19960565
quote:

[..]

Onzin
Ik draag een bril maar heb geen kunststof glazen, heb minerale glazen en draag de bril de hele dag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:46:09 #36
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_19960607
Met een tissue of met het doekje wat ik bij m'n bril kreeg. M'n vorige bril had onwijs veel krassen omdat ik hem constant liet vallen of schoonmaakte met handdoeken en keukenpapiertjes (die krassen dus ook best erg) of met een willekeurig kledignstuk wat ik aanhad
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 17 juni 2004 @ 12:16:05 #37
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_19961455
ik sloeg gister mijn eigen bril nog af (met skateboarden) en de bril kletterde keihard op het asphalt, waardoor 1 glas eruit vloog en doorstuiterde. Gek genoeg zitten er geen krassen op.
Schoonmaken doe ik meestal met mijn t-shirt, maar soms komt er een waas op die je daar ook niet mee wegkrijgt. Dan houd ik hem even onder de hete kraan en eens in de zoveel tijd met een beetje afwasmiddel.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')