hoe doen jullie dat ?
Verder, indien je je glazen nat maakt, gebruik een theedoek ( dan wel eentje voor glaswerk ).
quote:Stukje keukenpapier met een beetje alcohol..........schoner kan niet!
Op zondag 19 januari 2003 13:46 schreef Slam het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen een bril omdat me ogen ietswat slecht waren, -1,5 en -2.0. Ik ben vergeten te vragen bij pearl hoe je 'm het beste kan schoonmaken zonder dat je krassen krijgt, tis nu zondag kan het wat lastig vragen. Ik heb er wel zo'n doekje bij gekregen maar als ik dat gebruik wordt het alleen maar erger, je smeert 't vet wat erop zit alleen maar uit. Ik heb dunne kunststof glazen dus die lijken met redelijk gevoelig.hoe doen jullie dat ?
quote:OMG
Stukje keukenpapier met een beetje alcohol..........schoner kan niet!
Dus of even tegen je brillenglazen aanhijgen (condens op de glazen dus) of even onder de kraan houden, afschudden en dan schoonmaken..
quote:Nou ik weet niet wat jij dan voor schuurpapier koopt als je keukenpapier nodig hebt, maar ik maak al sinds ik een bril heb m'n glazen schoon met keukenpapier en er is geen krasje te zien hoor!
Op zondag 19 januari 2003 13:56 schreef JaJoah het volgende:[..]
OMG
Als je toch wel ergens krassen van op je bril-glazen krijgt, is het wel van een papierendoekje
quote:Zeur niet, ik doe t al 10 jaar met keukenpapier en geen problemen hoor. Moet je natuurlijk niet dat recycle papier hebben. Een brillenglas kan best wat hebben hoor
Op zondag 19 januari 2003 13:56 schreef JaJoah het volgende:[..]
OMG
Als je toch wel ergens krassen van op je bril-glazen krijgt, is het wel van een papierendoekje
En tegen beslaan kun je je bril insmeren met een zachte doek met vloeibare zeep. Alsmaar wrijven tot je er niets meer van ziet. Ook een handige tip voor badkamerspiegels
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 19-01-2003 14:05]
Zorg ervoor dat er geen zand op zit en gebruik een DROGE SCHONE zachte doek. Even onder een kraan met kamertemperatuur water en dan zo afdrogen is het beste.
Kijk uit met hete afwasopjes. Als je een ontspiegelingslaag hebt verknal je die op den duur. De ontspiegeling zet namelijk niet volledig gelijk met het glas uit en zo maak je het kapot omdat ze beide heel snel uit gaan zetten onder de hitte
quote:thanks, dat wist ik niet,
Op zondag 19 januari 2003 14:04 schreef Ordos20 het volgende:
Ik werk zelf in een optiek zaak, de tipZorg ervoor dat er geen zand op zit en gebruik een DROGE SCHONE zachte doek. Even onder een kraan met kamertemperatuur water en dan zo afdrogen is het beste.
Kijk uit met hete afwasopjes. Als je een ontspiegelingslaag hebt verknal je die op den duur. De ontspiegeling zet namelijk niet volledig gelijk met het glas uit en zo maak je het kapot omdat ze beide heel snel uit gaan zetten onder de hitte
koud water en wat handzeep en je ziet iedereen ineens een stuk beter.
Afwasmiddel ontvet prima. Wel met koud water (zie hierboven ergens waarom).quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:01 schreef Afwezig het volgende:
Er zit allemaal vet op m'n glas. Met normaal water en een doekje krijg ik het er niet meer vanafIs het verantwoord om een beetje alcohol te gebruiken om m'n glazen te ontvetten?
van die brillen doekje s krijg je ook krassen op je glazen zit namelijk houtvezels in die doekjes.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:12 schreef schatje het volgende:
Je hebt van die bril schoonmaakdoekjes. Mijn moeder haalt ze altijd bij de Aldi. Een blauw/wit doosje is het.
moet je wel jenever in huis hebbenquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:25 schreef Senorita het volgende:
Toen ik nog een bril had deed ik altijd beetje jenever op een keuken papiertje en maakte het daar mee schoon, ff droogmaken en er gaat een wereld voor je open![]()
Tequilla ook goed?quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:14 schreef glossy het volgende:
[..]
moet je wel jenever in huis hebben
Als je bepaalde kunststof glazen hebt dan kan het beter niet... wat er dan gebeurd weet ik niet precies... (nog ff nagevraagd).quote:Stukje keukenpapier met een beetje alcohol..........schoner kan niet!
glas is zwaarder, en als je je bril constant op hebt is kunststof fijner. als je de bril maar af en toe op hebt (alleen voor sochtends bijvoorbeeld) kan glas prima)quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgende keer geen kunststof nemen.
En kunststof is veiliger...quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:25 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
glas is zwaarder, en als je je bril constant op hebt is kunststof fijner. als je de bril maar af en toe op hebt (alleen voor sochtends bijvoorbeeld) kan glas prima)
En glas is veel beter te slijpen, waardoor je bril zelfs bij hogere sterktes niet het formaat jampot aanneemt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 20:29 schreef Nijna het volgende:
[..]
En kunststof is veiliger...
quote:Op zondag 19 januari 2003 14:04 schreef Ordos20 het volgende:
Ik werk zelf in een optiek zaak, de tip
Zorg ervoor dat er geen zand op zit en gebruik een DROGE SCHONE zachte doek. Even onder een kraan met kamertemperatuur water en dan zo afdrogen is het beste.
Ik heb het bijde gehad en vind dit dus echt onzin,heb mijn bril heel de dag op en merk echt geen verschil tussen glas en kunststof! Wat gewicht betreft dan want ik vind wel dat kunsstof veel sneller krast en ga dan ook altijd weer voor glasquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:25 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
glas is zwaarder, en als je je bril constant op hebt is kunststof fijner. als je de bril maar af en toe op hebt (alleen voor sochtends bijvoorbeeld) kan glas prima)
Onzinquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:25 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |