abonnement Unibet Coolblue
pi_194304401
@01100101 Tsja, ik ben zelf alweer 15 jaar getrouwd, ik zou daardoor echt niet weten hoe dat nu gaat op de relatiemarkt.
pi_194304498
Niks mis met analyseren, maar het moet wel twee kanten op gaan. Mooi dat je rekening wil houden met bevestiging naar haar, maar omgekeerd hoort dat natuurlijk ook. Daar mag jij, net als zij, gewoon duidelijk over zijn. Anders weet je niet waar heen te werken toch?

Zij weet ook dat het jouw eerste relatie is? Dan zou het haar sieren als ze ook aandacht heeft voor wie jij bent en wat jij nodig hebt in een relatie. En dat jij daar gaandeweg beter achterkomt en net als ieder ander ook weleens wat anders nodig zou kunnen hebben.
Dat is niet hetzelfde als pas in actie komen als het negatief op haar af lijkt te stralen, want dan lijkt het vooral bevestiging vragen voor haarzelf.

Haar gerust willen stellen dat het ok is om ziek en/of te zijn, om er altijd maar voor haar vriendinnen te kunnen zijn, etc. lijkt allemaal heel nobel, maar je plaatst jezelf en jouw behoeften er dan zelf ook onder. Dan ligt het niet alleen aan haar dat ze daar op een gegeven moment geen andere prioriteit aan geeft toch?
Maar dan moet je zelf ook meenemen dat jij door je werk ook bepaalde prioriteiten laat zien. Doordat jouw vrienden onder de pannen zijn, hoef jij daar niet zo een actieve keuze in te maken en kiezen voor je werk lijk je best vanzelfsprekend te vinden. Omdat het jou wat oplevert, maar zij wordt net zo goed met de nadelen daar van geconfronteerd.

Wat betreft de therapie, als je niet zo denderende relatie 12 jaar duurde en er misschien meer aan de hand is, dan is zo een meerjarig traject niet altijd raar en zelfs wenselijk. Maar wat je zegt is denk ik wel belangrijk. Beetje concreet kunnen maken wat nou de winst is ipv een beetje kusjekroel oorzaken blijven duiden.

Misschien kun jij die concreetheid wel opzoeken met haar? Niet laten zeggen dat het beter gaat of gevoel X, maar echt benoemen wat zij beter vindt gaan. En waarom.
Dat kan ook mbt jullie relatie en maakt een en ander misschien ook inzichtelijker en duidelijker meetbaar. Dan kun je denk ik een beter en genuanceerder beeld krijgen waar er wat aan te doen valt. En dat beslist wellicht ook prettiger dan een zwart-wit ja en dan moet ik in praktisch alles mee gaan want #support of nee, succes ermee en doei.

Bedenk voor jezelf wat het de moeite zou kunnen maken om door te gaan. Wat jij nodig hebt van haar of eigenlijk een partner in het algemeen. Probeer ook te bedenken waar jouw grenzen liggen. Tot hoe ver je wil gaan ligt misschien niet op dezelfde lijn als tot hoe ver je zou moeten gaan. Omdat je jezelf dan op een bepaalde manier verliest en straks misschien spijt krijgt.
Kijk ook verder dan je relatie alleen, laat je werkbelasting niet iets zijn wat je min of meer overkomt. Ook dat is een prio geven en jij bent naast ondernemer en partner van verder ook nog een mens. Zorg voor een goede balans en behoud je eigen dingen doen ook.

Bespreek dit met elkaar, waarom het belangrijk voor jullie is en waarom jullie bepaalde keuzes maken. Maak jezelf en elkaar bewust van elkaars beweegredenen en de effecten daarvan op de ander. Kap met invullen hoe de ander het bedoelt zou hebben of afdoen van ja maar werk of ziekte.
Maken jullie dan nog steeds dezelfde keuzes? Dan zegt het wellicht meer over jullie toekomst en compatibiliteit..

Misschien een leuke leestip, De vijf liefdestalen van Chapman. Kan inzicht geven in hoe jij je liefde geeft en wil ontvangen, en vice versa. Wie weet geeft dat iets meer basis om samen tot een effectievere taal te komen?
pi_194304555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:57 schreef hebikweer het volgende:
@:01100101 Tsja, ik ben zelf alweer 15 jaar getrouwd, ik zou daardoor echt niet weten hoe dat nu gaat op de relatiemarkt.
Wees blij. :P Sommige mensen hebben na tig zoveel relaties achter de rug een nogal cynische blik op de wereld, die ik in ieder geval gelukkig niet deel.
  woensdag 29 juli 2020 @ 10:13:33 #34
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194304567
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:07 schreef Blaatieblaat het volgende:
Ook dat ik alleen op vakantie (buitenland) ging (pre Corona plannen) als zij met haar vriendin ging vond ze even slikken, en reageerde niet heel enthousiast.

Begrijp ik het goed dat zij al met haar vriendinnen ging en jij meldde dat je ook eigenlijk zelf even vakantie nam dat ze daar dan niet zo happy mee was?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194308792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 10:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat zij al met haar vriendinnen ging en jij meldde dat je ook eigenlijk zelf even vakantie nam dat ze daar dan niet zo happy mee was?
Ze zou met een vriendin op vakantie gaan.
Ik dacht van prima. Maar dan ga ik ook iets doen.
Kortom...ik ging met de motor weg.
Toen ik dat vertelde reageerde ze kortaf en ging weer door met de orde van de dag.
Uiteindelijk wilde ze ipv een lange vakantie een midweek van maken. Want ze zou mij wel missen.
Nu is dat allemaal niet doorgegaan i.v.m. Corona.

Maar nu gaat ze dus wel een lang weekend met deze vriendin weg.
De week ervoor planned ze helemaal vol.
Als ze terug komt heeft ze een dag rust. En dan gaat ze met mij...jippie.

Ik had de bedoeling om deze dagen dus ook weg te gaan.
Maar omdat ik werk niet op tijd af krijg en de motor nog moet nalopen doe ik dat een andere keer.
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:56:23 #36
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194308866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 15:49 schreef Blaatieblaat het volgende:

[..]

Ze zou met een vriendin op vakantie gaan.
Ik dacht van prima. Maar dan ga ik ook iets doen.
Kortom...ik ging met de motor weg.
Toen ik dat vertelde reageerde ze kortaf en ging weer door met de orde van de dag.
Uiteindelijk wilde ze ipv een lange vakantie een midweek van maken. Want ze zou mij wel missen.
Nu is dat allemaal niet doorgegaan i.v.m. Corona.

Maar nu gaat ze dus wel een lang weekend met deze vriendin weg.
De week ervoor planned ze helemaal vol.
Als ze terug komt heeft ze een dag rust. En dan gaat ze met mij...jippie.

Ik had de bedoeling om deze dagen dus ook weg te gaan.
Maar omdat ik werk niet op tijd af krijg en de motor nog moet nalopen doe ik dat een andere keer.
Ik hoop dat je geconcentreerd genoeg kan blijven om volledige aandacht bij het verkeer te houden.
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
pi_194308877
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:25 schreef Medusa666 het volgende:
Jongen, luister niet naar al die maagden/ singles in dit topic.

Heb je überhaupt met haar hierover gecommuniceerd? En van een schaal van 1 tot 10 hoeveel hou je van haar?

P.s is heel normaal dat in het begin alles vloeiend lijkt te lopen, maar in een relatie kom je eenmaal struikelblokken tegen en je wordt telkens een beetje sterker als je ze succesvol hebt overwonnen.
Jazeker we hebben het er hier regelmatig over. En kunnen ook heel goed met elkaar praten. Ook over niet leuke dingen zoals dit.
Op een schaal aangeven hoeveel ik van haar hou kan ik niet. Maar met haar voel ik iets wat ik bij iemand anders nooit heb gevoeld.
Daarom wil ik het ook niet zomaar ermee stoppen. Zo zit ik niet in elkaar. Ik wil het wel een kans geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:38 schreef L_ het volgende:
Tjah het is een beetje dubbel.
Jij werkt graag veel, wellicht uitlaatklep of een mooi streven.

En zij wil dan ook iets te doen hebben, zoals 'leuke' dingen met haar vriendinnen doen.
Ik denk niet eens dat zij door heeft dat zij uitgeblust raakt van haar vriendinnen.

Zij heeft ook door haar medicatie en andere zaken die spelen waarschijnlijk ook geen werk. Althans uitslapen tot 09.00 lijkt mij een signaal van niet.

Dus wat moet zij dan de hele dag doen?
Wellicht veranderd dat door kinderen.
Of ga mee naar de therapie?

Koop een puppy voor haar?
Als ondernemer kost het gewoon veel tijd van je. Op dit moment te veel. Ben ik heel eerlijk in. Maar ik maak alle tijd voor haar en zorg dat ik de weekenden vrij ben. Ik weet zeker dat als ik minder zou werken we elkaar niet vaker zullen zien.

Ze heeft gewoon een baan hoor ;) Ze heeft alleen nu vakantie.
Dat m.b.t. haar vriendinnen veel energie kosten. Correct.
Weet ze zelf ook. Ik geef ook aan van dat ze op haar zelf moet letten. En niet te vol moet plannen. Maar elke keer zoekt ze het weer op. Zelfs de dag nadat we er weer eens over hebben gepraat.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:58 schreef Medusa666 het volgende:
En TS ik vind dat je echt teveel overanalyseert. Wellicht doe je dat omdat het je eerste relatie is. Maar blijf chill en bespreek het liever met haar dan dat je met ons doet. Kortom, wees een man. Toon leiderschap.

En TS, probeer zoveel mogelijk voor jezelf te denken. Mensen in dit subforum en met name mannen zijn enorm miserabel. En miserabele mensen willen onbewust ook anderen miserabel maken.
Klopt ook. Door de onzekerheid van wat er allemaal is voorgevallen ga ik dingen invullen.
Ik moet ook meer mijn eigen plan trekken. Zo ga ik dit weekend met iemand het terras op! Dat heb ik ook al veel te lang niet meer gedaan.

quote:
6s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:11 schreef Cue_ het volgende:
Met jou is het rustig en relaxed.
Dus wil ze een uitlaatklep, dan wil ze die vriendinnen en dan kan ze bij jou wel weer relaxed/rustig zijn. En blijkbaar hebben die vriendinnen gewoon soms voorkeur bij haar.

Jij werkt zelf nu heel veel (12 uur per dag), dus pas laat beschikbaar en dan wil jij dingen doen. Zij kan dat momenteel niet (blijkbaar) door die medicatie, dan wil ze rust en slapen. Dus in hoeverre hebben jullie echt tijd voor elkaar?
Het is niet dat ik geen tijd voor haar maak. Integendeel.
De tijd die ik heb moet dan wel ontvangen worden :)
Het probleem zit hem in dat ik dingen verwacht in een relatie die vanzelfsprekend zijn. Die het blijkbaar niet zijn.
Bv dat ik even op een zomer avond samen buiten wil zitten. Terwijl zij liever een programma op de TV kijkt.
Daar hebben we het over gehad en dan moet ik blijkbaar zeggen van waarom ze niet buiten wil chillen. Voor mij is zoiets vanzelfsprekend om even gezellig met wat drinken en eten buiten de dag af te sluiten. Maar blijkbaar moet ik dat duidelijker aangeven. Want dat zet ze zichzelf eroverheen. Haar woorden...

Zo ook het lang weekend weg met haar vriendin die ze planned voor onze dagen weg. Ik heb me kapot gewerkt om alles op tijd af te krijgen. Zodat we samen een leuke vakantie kunnen hebben en tijd met elkaar kunnen doorbrengen. Ik vind het vanzelfsprekend dat we dan vooral het eerste weekend samen doorbrengen. Zij vind dat niet en planned het weekend. Wel vraagt ze of ik dat ok vind. Maar dat ze het een goed idee vind om het in dat weekend te doen irriteert mij.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:29 schreef hebikweer het volgende:
Nog nooit een relatie gehad en dan gelijk als eerste relatie deze uitdaging? Knap dat je het in elk geval probeert.
Maar vraag je wel af je nu gelukkiger bent dan toen je geen relatie had en trek daar je conclusies uit om je vervolgstappen mee te bepalen.

Ja, het is eerder gezegd: elke relatie moet aan gewerkt worden en zijn er struikelblokken. Maar daar moet wel samen op gelijkwaardig niveau aan gewerkt worden.
Precies dat.
Het is inderdaad complex.
We houden van elkaar en willen met elkaar door.
Het is alleen de vraag of het werkt tussen ons.
Ik ben niet iemand die in elkaar zit om bij het minste of geringste het bijltje erbij neer te gooien. Ik heb nooit een relatie gehad, maar ik weet wel dat er gewerkt moet worden. Nu klinkt voornamelijk de negatieve kant, maar we hebben (je verwacht het niet....! ;) ) ook leuke dingen.
Ik twijfel niet aan haar dat ze haar "dingen" voor elkaar gaat krijgen. En
Wel vraag ik mij af of ik nu gelukkiger ben dan toen ik alleen was. Op sommige momenten ben ik wel gelukkig.
Maar op te veel dagen ook niet. Is de vraag voor mij zelf wat ik er aan kan doen. En welk gedeelte het iets is wat bij haar hoort.
  woensdag 29 juli 2020 @ 16:58:50 #38
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194309683
Ergens snap ik haar ex :')

Moet wel toegeven dat het lijkt alsof je weinig tijd ook voor haar maakt.
Verander dat eens en kijk hoe dat gaat, trek daarna je conclusie.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194309822
Heb je wel een goede boekhouder?
Misschien moet je wat werk uit handen geven.

Ik weet niet hoe je werkt, maar wellicht kan je mensen inschakelen om tijd te besparen?

Sommige ondernemers willen alles zelf doen en overzien het soms niet meer.
pi_194311989
Ik begrijp wel dat TS bang is dat zijn vriendin hem gebruikt. Bij hem heeft zij (financiële) stabiliteit, zekerheid, trouw. TS doet zo te zien zijn best, de andere kant zou wat meer aandacht mogen besteden aan TS.
  woensdag 29 juli 2020 @ 19:41:11 #41
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194312028
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:39 schreef Gruj0 het volgende:
Ik begrijp wel dat TS bang is dat zijn vriendin hem gebruikt. Bij hem heeft zij (financiële) stabiliteit, zekerheid, trouw. TS doet zo te zien zijn best, de andere kant zou wat meer aandacht mogen besteden aan TS.
Het kan ook juist de bedoeling zijn dat beeld te schetsen, maar dat het een test is, omdat het echt onvoorwaardelijke liefde moet zijn enzo enzo
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
pi_194312066
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:41 schreef ElohimOne het volgende:

[..]

Het kan ook juist de bedoeling zijn dat beeld te schetsen, maar dat het een test is, omdat het echt onvoorwaardelijke liefde moet zijn enzo enzo
Dan speelt ze dat soort spelletjes omdat zijn voorganger haar heeft bedrogen? Nou lekker dan zeg. :{
Daar heeft hij toch niks mee te maken? Persoonlijk kunnen vrouwen mij die dat soort spelletjes spelen, gestolen worden. Ze is 32 niet 12.
  woensdag 29 juli 2020 @ 19:45:51 #43
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194312115
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:41 schreef ElohimOne het volgende:

[..]

Het kan ook juist de bedoeling zijn dat beeld te schetsen, maar dat het een test is, omdat het echt onvoorwaardelijke liefde moet zijn enzo enzo
Als iemand een spel speelt sowieso dumpen natuurlijk :W Zo iemand is niet volwassen genoeg voor een relatie.
pi_194312128
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als iemand een spel speelt sowieso dumpen natuurlijk :W Zo iemand is niet volwassen genoeg voor een relatie.
Dit dus. _O_
  woensdag 29 juli 2020 @ 19:49:08 #45
492032 ElohimOne
PUSH it somewhere else
pi_194312179
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:43 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dan speelt ze dat soort spelletjes omdat zijn voorganger haar heeft bedrogen? Nou lekker dan zeg. :{
Daar heeft hij toch niks mee te maken? Persoonlijk kunnen vrouwen mij die dat soort spelletjes spelen, gestolen worden. Ze is 32 niet 12.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als iemand een spel speelt sowieso dumpen natuurlijk :W Zo iemand is niet volwassen genoeg voor een relatie.
Ik heb niet echt meer een heldere en duidelijke definitie van wat kinderachtige spelletjes zijn en wat niet. Schijnbaar verschillen de meningen daar behoorljjk over.
Let niet op mij, de kan is uitzonderlijk groot dat deze gebeurtenis slechts één van mn wanen is.
pi_194312539
Wat haal je uit deze relatie op sex na? Niet veel lijkt mij als ik dit zo lees.
pi_194314750
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:41 schreef ElohimOne het volgende:

[..]

Het kan ook juist de bedoeling zijn dat beeld te schetsen, maar dat het een test is, omdat het echt onvoorwaardelijke liefde moet zijn enzo enzo
Dat klinkt nogal als een cliché uit een romantische comedy, maar in de praktijk komt het er op neer dat de vriendin van TS hem niet als een prioriteit ziet en/of te veel in het verleden blijft hangen. TS geeft in een post hierboven aan dat wanneer hij meer vrije tijd zou hebben, het samen meer tijd doorbrengen niet zou veranderen. Als hij met die gedachte verder kan gaan prima, maar ergens beseft hij ook wel dat dit een doodlopende weg is.
pi_194329464
Het hoge woord van beide kanten is eruit.
We gaan erover denken of we met elkaar door willen en kunnen.
Veel tranen en vasthouden.
Door willen we beide, maar kan het.
pi_194329851
Speelt er mogelijk een cultuurverschil mee TS?

Ik weet niet of het door je eigen houding komt, of dat ze zichzelf ergens tegen meent te moeten beschermen maar die strijd om wie zijn/haar "agenda" prioriteit heeft, dat is doodvermoeiend.

En met een beetje pech is dat nog maar het begin van een machtsstrijd. Als een compromis niet van nature komt, zet je dan maar schrap voor wat er nog komen gaat.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:26:30 #50
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_194508251
TS jij bent nog nooit bedrogen dus jij weet nog niet wat voor schade dat aanbrengt bij een mens.

Het klinkt inderdaad alsof je haar niet helemaal kan geven wat ze nodig heeft (zekerheid, aandacht). Ik denk niet meer dat het te repareren is nu je je twijfels hebt uitgesproken want ze is zich nu alleen nog maar onveiliger gaan voelen en door jouw boodschap zal ze alleen nog maar onzekerder worden. Beter ga je voor een clean break en ga je niet aan het lijntje lopen houden/valse hoop geven/rekken.

Zij heeft denk ik een ander type partner nodig gezien haar ontrouw verleden.
pi_194508660
Voor mij klinkt je verhaal vooral als de standaard afwegingen en conflicten die iemand altijd in een relatie met een ander persoon zal hebben.

Je partner is gewoon een ander persoon met een eigen leven en het zal zeker moeilijk zijn als twee verschillende karakters op elkaar ingestemd te geraken.
Dat duurt ook een tijdje en is vaak iets dat plaatsvind als de eerste verliefdheid voorbij is.

Zeker als je voorheen altijd alleen was.
Je leeftijd zal het ook versterken... Boven de dertig heb je vrijwel altijd een situatie dat er op relatiegebied een 'rugzakje' meespeelt.

Natuurlijk weet je niet of dit gaat lukken... Op basis van je eigen uitleg zou ik niet durven te voorspellen of dit werkelijk iets kan worden of dat het mis gaat lopen.


Wel denk ik dat het heel sterk afhangt van je bereidheid hieraan te werken (van beiden).. Bepaalde gewoontes te veranderen en vooral ook of je werkelijk ook je toekomst samen met iemand wilt delen.

(het valt me echter wel op dat in een aantal zinnen je wel aangeeft bepaalde eigenschappen en gewoontes bij jezelf bezig bent te veranderen. Dat schept iig bij mij het idee dat je dit wil, ik hoop dat ook je partner diezelfde wil vertoont, want die verandering moet van beiden afkomen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_194538765
Wederom dank voor de reacties!

We hebben nadat ze terug was van het weekend weg direct gepraat. Ik heb haar alle ruimte gegeven om erover na te denken. Over of wij samen een toekomst hebben. Ik heb zelf ook veel rust genomen. Werk heb ik niet uitgevoerd (waardoor nu een aantal projecten grandioos in de soep lopen) en vooral tijd om zelf na te denken genomen. Onder andere veel gewandeld wat rust met zich meebrengt.
Zowel prive als zakelijk nagedacht over wat ik wil in het leven. En hoe ik mijn toekomst graag zou willen zien.
En wat ik mis in onze relatie en wat ik graag anders zie. Maar ook wat wel goed gaat.
Wel voelde ik mij een beetje gemanipuleerd aangezien we hadden afgesproken om met elkaar te bellen ipv te appen. Terwijl ze mij de hele dag appte. Op de dag dat ze ging wilde ze zelfs nog langskomen (dit heb ik afgehouden). Uiteindelijk heb ik aangegeven dat dit de afspraak niet was en dat respecteerde ze.

Na het gesprek zaten we beide op 1 lijn.
Zowel m.b.t. nu als toekomst. Exact dezelfde instellingen. Dus dat is mooi!
We hebben afgesproken dat we elke week (op een vast punt) het met elkaar hebben over ons.
Ook zodat we beide beter weten wat onze planning is. Wat mijn inziens tot nu toe goed werkt!

Toch komen er steeds meer signalen bij mij binnen dat het tussen ons niet gaat werken.
De dagen dat ik vrij ben geweest is ze er negatief. En voel ik mij als een bijzettafel. Ze werpt mij geen enkele blik terwijl ik wel mijn best doe en let op de punten die ik bij mijzelf ook wil veranderen. Na 2 dagen heb ik aangegeven hier niet van gediend te zijn en ben mijn eigen ding gaan doen. Toen trok de bui weg.
Ze probeert mij nu ook al te pakken op zaken die we hebben afgesproken. Terwijl ik bergen werk heb verzet om het zakelijk beter op de rit te krijgen, zodat ik meer rust heb. En dat weet ze. Of dat er drama wordt gemaakt omdat ik op het moment dat ik even wegging (ze wist dat ik binnen 5min terug was) geen "tot zo!" had gezegd. Maar gewoon was gegaan. Terwijl ik voorheen al 4x had aangegeven even weg te moeten.

Haar hele sociale level met vriendinnen is een groot showspel. Ze hebben allemaal iets. En hoewel ze zegt dat ik van een totaal andere orde ben dan haar vriendinnen, blijkt dat niet in haar gedrag. De hele dag met een vriendin eropuit is geen enkel probleem. Maar als wij iets ondernemen heeft ze altijd slecht geslapen en is niet te genieten. Iedereen heeft wel eens zijn/haar dag niet. Maar op een bepaald moment moet je je erover zetten.
Het voelt voor mij aan of ik energie van haar kost. Sommige dagen heeft ze volgens mij liever dat ik niet langs kom. Omdat ze dan de hele dag voor de tv hangt.

Andere zaken die mij zijn storen is dat het over geld begint te gaan.
Ze vroeg ernaar wat ik verdiende met een spoedklus van 3 lange dagen. Achteraf niet handig van mij om dit te vertellen. Maar dit is een bedrag hoger dan wat zij per maand verdient. Ze denk dat ik het geld niet op krijg.
Binnenkort bestaat mijn bedrijf x aantal jaren. En dat zou ik graag met familie willen vieren die mij ondersteund hebben. Zij grapte dat we wel naar een sterrenrestaurant gaan. En zo zijn er nog een aantal "grapjes" waarvan ik een beetje achterdochtig wordt.

Ik neem mij zelf ook het e.a. kwalijk. Omdat ik mijzelf aan het verliezen ben. Dit zou ik normaal echt niet pikken.

Ik heb bepaalde keuzes gemaakt waardoor mijn sociale leven niet super is (o.a. vrienden die met huisje boompje beestje bezig zijn). Maar ik heb wel mensen waarvan ik op aan kan. En waarvan een vriend binnen een half uur op de stoep stond om met mij te praten. Dat soort contacten koester ik. Zij is vooral bezig met het krijgen van waardering door de ellende van iedereen aan te horen. En zelf er niets voor terug krijgen, behalve dat het energie kost.

Ik denk dat ik een andere kijk op een relatie heb. Natuurlijk is je sociale leven belangrijk. Maar de relatie staat op 1. Je bent een "team" en kunt op elkaar bouwen. Er is een bepaalde vanzelfsprekendheid dat je bv met nieuwjaar of kerst bij elkaar bent ipv vriendinnen. Dat je het eerste weekend van je vakantie viert i.p.v. weg te gaan met een vriendin. Je steunt elkaar in goeie en minder goeie tijden. Je wil bij elkaar zijn. En je krijgt energie van je relatie i.p.v. dat het energie kost.
Momenteel kost het mij zoveel energie (ook zakelijk) dat ik niet gelukkig ga worden op deze manier.

Ik ben ook te veel meegaand en lief geweest. Als ik meer tegengas had gegeven was het wellicht eerder fout gelopen.

We hebben uiteraard ook veel leuke momenten!
Dat maakt het natuurlijk ook ontzettend moeilijk. Maar ik hoop op een dag wakker te worden van....en nu weet ik het (wat de keuze ook is). En ik denk dat dit zich op korte termijn laat uitwijzen door mijzelf weer terug te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blaatieblaat op 13-08-2020 17:02:18 ]
pi_194539079
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:26 schreef Mishu het volgende:
TS jij bent nog nooit bedrogen dus jij weet nog niet wat voor schade dat aanbrengt bij een mens.

Het klinkt inderdaad alsof je haar niet helemaal kan geven wat ze nodig heeft (zekerheid, aandacht). Ik denk niet meer dat het te repareren is nu je je twijfels hebt uitgesproken want ze is zich nu alleen nog maar onveiliger gaan voelen en door jouw boodschap zal ze alleen nog maar onzekerder worden. Beter ga je voor een clean break en ga je niet aan het lijntje lopen houden/valse hoop geven/rekken.

Zij heeft denk ik een ander type partner nodig gezien haar ontrouw verleden.
Ik ben nog nooit bedrogen op die manier, correct.
Maar ik heb wel genoeg meegemaakt om een aardig beeld te krijgen van hoe het is.

Ze heeft inderdaad zekerheid en aandacht nodig. Dat weet ik.
Maar het moet wel ontvangen worden. En andersom geld dat natuurlijk ook!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 18:10:30 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194540394
In je terugkoppeling lees ik weinig gelijkwaardigheid en ook te weinig samen ergens naartoe willen werken. Ik begrijp dat er afspraken zijn gemaakt om elkaar beter tegemoet te komen, maar dat vervolgens hard spel wordt gespeeld om elkaar te wijzen op fouten getuigd niet van een liefdevolle relatie. En natuurlijk zijn er leuke momenten, maar in deze basis is er iets niet stabiel. Liefde moet echt onvoorwaardelijk zijn en jij zult je partner in alle aspecten moeten kunnen verdragen en lief willen hebben op zelfs persoonlijke trekjes die je minder goed passen. Met minder moet je geen genoegen nemen. Dit geldt vice versa natuurlijk ook.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_194540752
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:10 schreef monsterd. het volgende:
In je terugkoppeling lees ik weinig gelijkwaardigheid en ook te weinig samen ergens naartoe willen werken. Ik begrijp dat er afspraken zijn gemaakt om elkaar beter tegemoet te komen, maar dat vervolgens hard spel wordt gespeeld om elkaar te wijzen op fouten getuigd niet van een liefdevolle relatie. En natuurlijk zijn er leuke momenten, maar in deze basis is er iets niet stabiel. Liefde moet echt onvoorwaardelijk zijn en jij zult je partner in alle aspecten moeten kunnen verdragen en lief willen hebben op zelfs persoonlijke trekjes die je minder goed passen. Met minder moet je geen genoegen nemen. Dit geldt vice versa natuurlijk ook.
Ik denk dat dit exact is zoals ik er ook over denk.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 19:00:26 #56
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_194541036
Het komt op mij over dat ze nauwelijks moeite doet voor de relatie en eigenlijk net genoeg geeft om je niet meteen weg te jagen.
Het is voor haar wellicht wel vol te houden zo omdat je toch veel aan het werk bent en ook nog eens lekker lijkt te verdienen en haar kut gedrag accepteert.

Als iemand voornamelijk moe/niet in de stemming is als je met diegene bent, lijkt het me een teken aan de wand om zo snel mogelijk te maken dat je wegkomt.
pi_194541956
We hebben elkaar zojuist gesproken.
Ik zat ermee waarom we elkaar vandaag niet zien. Morgen is de hele dag vriendinnen tijd en gaat ze weer shoppen/terras op. En vandaag is ze ook bij een vriendin geweest (en nu vooral moe, en altijd slecht geslapen). Ik denk fuck it, ik wil het weten en ga gewoon doen wat ik normaal ook doe...ik vraag het (anders ga ik weer aan mijzelf twijfelen). Ze wil af en toe alleen zijn was het antwoord.
Ok helder. Maar ik was natuurlijk benieuwd hoe ze een toekomst dan ziet, als ze soms alleen wil zijn (terwijl ik echt geen zwaar beroep op haar aanwezigheid doe en haar alle ruimte geef).
Daar groeien we samen naar toe was het antwoord. Dan kan het voorkomen dat jij eens een avond weg bent, of ik was het antwoord.
Kan ik nog inkomen en respecteer haar mening.
Ik sta er zelf anders in. Als ik alleen wil zijn of even rust dan kan dat prima met de ander erbij. En ik wil juist bij elkaar in de buurt zijn. Dat je dan de ander ruimte geeft. Uiteraard! Maar om van iemand uit de buurt te zijn...apart.
Ik ben ook vrij kwaad geweest naderhand toen ik met iemand over de situatie heb gepraat. Over dat het zo niet langer kan. Dat ik geregisseerd wordt in een "relatie".
Ik ga vanaf nu mijn eigen plan trekken en meer mijzelf zijn. Weekend plannen zijn gemaakt. En dan ben ik binnen 2 weken erachter of het gaat werken tussen ons of niet.
En zo niet! lekker aan mijzelf werken, wat dingen weer oppakken op sociaal en sportief gebied en dan kom ik vanzelf wel een leuke meid tegen!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:01:41 #58
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_194542113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:50 schreef Blaatieblaat het volgende:
Als ik alleen wil zijn of even rust dan kan dat prima met de ander erbij. En ik wil juist bij elkaar in de buurt zijn. Dat je dan de ander ruimte geeft. Uiteraard! Maar om van iemand uit de buurt te zijn...apart.
Dat vind ik niet zo apart.
Er zijn wel meer mensen die het lekker vinden, zeker als ze nog maar een korte relatie hebben, ook tijd alleen door te brengen zonder steeds iemand erbij.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:23:52 #59
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_194542497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:50 schreef Blaatieblaat het volgende:
Als ik alleen wil zijn of even rust dan kan dat prima met de ander erbij. En ik wil juist bij elkaar in de buurt zijn. Dat je dan de ander ruimte geeft. Uiteraard! Maar om van iemand uit de buurt te zijn...apart.
Als ik alleen wil zijn, wil ik alleen zijn. Geen mensen in de buurt dus. Dat is niet apart. Ik vind jouw opvatting wel apart.

Ik proef ik al jouw teksten een soort van jaloeZie naar de energie die ze wel met haar vriendinnen heeft en niet naar jou.

Besef je dat dingen met vriendinnen doen, anders is dan dingen met je partner doen.
Er zit in ieder geval iets niet lekker in jullie relatie. Er is totaal geen evenwicht.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_194542636
Daar hebben jullie wel gelijk in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')