abonnement Unibet Coolblue
pi_194297377
Wij zijn van plan om in september nog een week naar camping Parc La Clusere in Tellin (Ardennen) te gaan.
Nu vraag ik mij af wat we vanuit Nederland het beste wel en niet mee kunnen nemen qua boodschappen.

Mijn tante zegt dat in de Ardennen alles veel duurder is dan op andere plekken in België gezien de supermarkten vaak op afgelegen plekken zitten.

Is dat waar? In België zijn veel dingen sowieso al duurder dan hier maar wat spant nu echt de kroon qua prijs en moeten we zeker vanuit hier meenemen?

Tips over alcoholische drank hoeven we niet want we drinken geen alcohol. Maar is bijvoorbeeld koffie daar betaalbaar en bijvoorbeeld frisdrank en lang houdbare producten zoals potten met bonen, zak aardappels, pindakaas, hagelslag e.d.?
  Spellchecker dinsdag 28 juli 2020 @ 18:04:17 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194297407
Je gaat één week op vakantie en vraagt of ter plekke de lang houdbare producten niet te duur zijn?
pi_194297425
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:04 schreef maily het volgende:
Je gaat één week op vakantie en vraagt of ter plekke de lang houdbare producten niet te duur zijn?
Ik wil geen dure boodschappen kopen, ivm de corona crisis zit mijn vrouw momenteel zonder werk dus hebben even wat minder te besteden. Maar we willen er wel graag even tussenuit, maar stel dat een bepaald product 2x zo duur is als hier dan kunnen we het beter vanaf hier meenemen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:07:02 #4
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194297437
Download de app van de dichtstbijzijnde supermarkt daar en kijk zelf
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194297444
Het laatste wat ik doe op vakantie is op geld letten :@ Boodschappen doen draagt voor mij bij aan het vakantiegevoel. Lekker wat lokale producten scoren, of producten die wij in NL niet kennen.

Ik heb geen tips, ik zou dus ter plekke gewoon lekker boodschappen doen :)

Delhaize en zulks hebben trouwens ook gewoon budget producten, al zou ik wat eerder de Carrefour pakken. Wat goedkoper. En ik hoop dat tegen die tijd corona in België wat terug gedrongen is. Het ziet er momenteel niet al te best uit daar.
pi_194297472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:05 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ik wil geen dure boodschappen kopen, ivm de corona crisis zit mijn vrouw momenteel zonder werk dus hebben even wat minder te besteden. Maar we willen er wel graag even tussenuit, maar stel dat een bepaald product 2x zo duur is als hier dan kunnen we het beter vanaf hier meenemen.
Dan neem je alles vanuit hier mee, mutt aardappelen achter in _O-

Stel een pak boter kost hier 1,30 en daar 1,60... nou nou, aan het einde van de week heb je 30 euro extra uitgegeven :')
pi_194297497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:09 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Dan neem je alles vanuit hier mee, mutt aardappelen achter in _O-

Stel een pak boter kost hier 1,30 en daar 1,60... nou nou, aan het einde van de week heb je 30 euro extra uitgegeven :')
30 euro is voor ons het bedrag dat we normaal voor 4 dagen uitgeven aan eten/drinken dus best veel.
pi_194297558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:12 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

30 euro is voor ons het bedrag dat we normaal voor 4 dagen uitgeven aan eten/drinken dus best veel.
Je bent op vakantie, je geeft een paar honderd uit aan je verblijf, gaat leuke dingen doen, misschien wel uiteten, rijdt een paar honderd km op en neer, en gaat dan beknibbelen op de laatste paar euro's?

Als ik zo op vakantie moet zou ik niet gaan
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:22:12 #9
338319 ZarB
Piña colada
pi_194297618
Als het maar voor een week is dan zou ik gewoon ál je boodschappen hier doen en meenemen. Scheelt een hoop moeilijk gedoe.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:23:13 #10
338319 ZarB
Piña colada
pi_194297632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:17 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Je bent op vakantie, je geeft een paar honderd uit aan je verblijf, gaat leuke dingen doen, misschien wel uiteten, rijdt een paar honderd km op en neer, en gaat dan beknibbelen op de laatste paar euro's?

Als ik zo op vakantie moet zou ik niet gaan
En geen alcohol drinken... :'(
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194297655
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:17 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Je bent op vakantie, je geeft een paar honderd uit aan je verblijf, gaat leuke dingen doen, misschien wel uiteten, rijdt een paar honderd km op en neer, en gaat dan beknibbelen op de laatste paar euro's?

Als ik zo op vakantie moet zou ik niet gaan
Verblijf kost geen paar honderd euro, gaan met eigen tent dus budget kamperen. Hebben daarvoor gespaard. Zouden eigenlijk ergens anders naartoe op vakantie in juni al maar dat ging niet door ivm corona en de aanbetaling van 500 euro was al gedaan helaas dus vandaar dat we nu in totaal 3 weken voor weinig geld op vakantie gaan, zitten nu op borkum op een camping en in september willen we dus nog naar de Ardennen.
pi_194297734
Ook daar heb je aldi en lidl. Als je goedkoop uit wil zijn met boodschappen loont het misschien om via Duitsland te rijden. Dat is een stuk goedkoper.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194297768
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:29 schreef valentijn101 het volgende:
Ook daar heb je aldi en lidl. Als je goedkoop uit wil zijn met boodschappen loont het misschien om via Duitsland te rijden. Dat is een stuk goedkoper.
In Duitsland boodschappen halen doen wij vaker, we wonen in Oost-Groningen en de Duitse Aldi en Lidl zijn dichterbij ons huis dan de Nederlandse filialen.
pi_194297784
Dan neem je smac, macaroni, rijst en tomatenblokjes mee en haal je daar alleen vers fruit en groenten.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:32:44 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_194297796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:24 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Verblijf kost geen paar honderd euro, gaan met eigen tent dus budget kamperen. Hebben daarvoor gespaard. Zouden eigenlijk ergens anders naartoe op vakantie in juni al maar dat ging niet door ivm corona en de aanbetaling van 500 euro was al gedaan helaas dus vandaar dat we nu in totaal 3 weken voor weinig geld op vakantie gaan, zitten nu op borkum op een camping en in september willen we dus nog naar de Ardennen.
Aanbetaling kun je terug vragen als het geannuleerd is door de organisatie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194297818
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:32 schreef ZarB het volgende:

[..]

Aanbetaling kun je terug vragen als het geannuleerd is door de organisatie.
Is niet door het vakantiepark geannuleerd maar we mochten er niet naartoe ivm de lockdown in België. Maar geen officiële annulering en dat hebben we zelf ook niet gedaan omdat het advies was om nooit zelf te annuleren omdat we dan ook zeker weten ons geld kwijt waren.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:40:58 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194297910
Ik zou Ardenner ham en paté meenemen naar de Ardennen. Dat is daar vast allemaal stukken duurder.
En vergeet niet de wildzwijnspecialiteiten ook vooraf mee te nemen. :')
Oh ja, en bier...dat schijnt daar ook niet te zuipen te zijn. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194297949
Colruyt, Aldi, Lidl, Spar. Carrefour en Delhaize zijn een stuk duurder, al zit er bij Carrefour nog verschil in welk type je hebt. AH zit hier ook, is ook duurder, Jumbo weet ik niet hoe dat vergelijkt met NL.
pi_194297962
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:40 schreef golfer het volgende:
Ik zou Ardenner ham en paté meenemen naar de Ardennen. Dat is daar vast allemaal stukken duurder.
En vergeet niet de wildzwijnspecialiteiten ook vooraf mee te nemen. :')
Oh ja, en bier...dat schijnt daar ook niet te zuipen te zijn. :+
Het verse brood en de chocola zijn hier ook echt niet te nassen. Lekker sponsbrood meenemen, beetje pletten, neemt het weinig ruimte in beslag ^O^
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:47:02 #20
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_194297979


[ Bericht 61% gewijzigd door Muck op 29-07-2020 00:52:31 (Een beetje minder mag ook wel) ]
pindazakje
pi_194298026
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:40 schreef golfer het volgende:
Ik zou Ardenner ham en paté meenemen naar de Ardennen. Dat is daar vast allemaal stukken duurder.
En vergeet niet de wildzwijnspecialiteiten ook vooraf mee te nemen. :')
Oh ja, en bier...dat schijnt daar ook niet te zuipen te zijn. :+
Bier is sowieso niet te zuipen gezien er alcohol in zit.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:52:41 #22
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_194298065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:50 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Bier is sowieso niet te zuipen gezien er alcohol in zit.
Je hebt ook alcoholvrij bier, dus zonder vergif erin.
pindazakje
pi_194298123
Neem een paar pakken pasta, rijst, kruiden en tomaten mee enzo. Koop nog voor en paar dagen groenten en fruit en dan koop je daar nog wat verse spullen erbij.

Belgische supermarkten zijn duurder, maar je gaat er niet direct failliet aan. Ga je op de camping elke dag verse brood bestellen is dat nog je grootste kostenpost. Dus lekker Nasr de lokale bakker.
Whatever...
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:00:39 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194298168
Mud aardappelen en een tree bier. En wat blikken UNOX soep en rookworsten. En een paar pakken Douwe Egberts koffie en dan red je het wel TS. Daar is menig auto en camper mee door de assen gegaan op een buitenlandse vakantie in het verleden. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Spellchecker dinsdag 28 juli 2020 @ 19:02:48 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194298201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:05 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ik wil geen dure boodschappen kopen, ivm de corona crisis zit mijn vrouw momenteel zonder werk dus hebben even wat minder te besteden. Maar we willen er wel graag even tussenuit, maar stel dat een bepaald product 2x zo duur is als hier dan kunnen we het beter vanaf hier meenemen.
Oke, dat is een ander verhaal.
Ik zou dat dan sowieso zelf meenemen ... hoef je ter plekke ook niet zoveel te winkelen.

Veel plezier!
pi_194298224
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:02 schreef maily het volgende:

[..]

Oke, dat is een ander verhaal.
Ik zou dat dan sowieso zelf meenemen ... hoef je ter plekke ook niet zoveel te winkelen.

Veel plezier!
Zo denk ik ook maar mijn vrouw lijkt het leuk om eens naar een Belgische supermarkt te gaan, maar volgens mij verschillen die niet zoveel met Nederlandse.
pi_194298323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:04 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Zo denk ik ook maar mijn vrouw lijkt het leuk om eens naar een Belgische supermarkt te gaan, maar volgens mij verschillen die niet zoveel met Nederlandse.
Dat is toch ook leuk? Haal je allen wat verse dingen. En iets lekkers, tenslotte is het toch vakantie.
Whatever...
pi_194298389
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is toch ook leuk? Haal je allen wat verse dingen. En iets lekkers, tenslotte is het toch vakantie.
Mijn vrouw wil sowieso verse Vlaamse frieten om zelf te bakken, alleen geen idee of ze dat in zakken in de supermarkt verkopen.
pi_194298441
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:04 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Zo denk ik ook maar mijn vrouw lijkt het leuk om eens naar een Belgische supermarkt te gaan, maar volgens mij verschillen die niet zoveel met Nederlandse.
Mwah ik vind de Delhaize en Carrefour toch behoorlijk anders. Hypermarkt Carrefour is dan misschien wel een leuke, wel duurder maar enorm groot.
  Spellchecker dinsdag 28 juli 2020 @ 19:22:26 #30
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194298450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:04 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Zo denk ik ook maar mijn vrouw lijkt het leuk om eens naar een Belgische supermarkt te gaan, maar volgens mij verschillen die niet zoveel met Nederlandse.
In België zijn de chocoladeschappen eindeloos :9 :X
pi_194298686


[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 29-07-2020 00:53:32 (Hi-la-risch. Je zit hier in CUL.) ]
blablablabla
pi_194298715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:16 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Mijn vrouw wil sowieso verse Vlaamse frieten om zelf te bakken, alleen geen idee of ze dat in zakken in de supermarkt verkopen.
Gekoeld? Vast niet. Neem je een frituurpan mee? Want dan is zelf maken echt lekkerder en meer Belgs.

Aardappelen (kruimige) ) snijden, 5 minuten voorbakken op 155 graden. Helemaal af laten koelen. Afbakken op 175 graden, minuut of twee of tot je ze mooi vindt.

Koop in de supermarkt dan maar belgse Mayo.
Whatever...
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:43:18 #33
338319 ZarB
Piña colada
pi_194298735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:16 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Mijn vrouw wil sowieso verse Vlaamse frieten om zelf te bakken, alleen geen idee of ze dat in zakken in de supermarkt verkopen.
Neem je een frituur mee op vakantie?

Persoonlijk vind ik dat je dat soort friet gewoon alleen bij een friettent kunt krijgen. Net als dat je zelf geen mc donald's patat kunt maken. Als je daar toch bent, ga je toch langs de snackbar het frietkot. Dat is toch de charme van op vakantie zijn?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194298819
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:22 schreef maily het volgende:

[..]

In België zijn de chocoladeschappen eindeloos :9 :X
In Duitsland ook, meestal als ik daar de Aldi in ga loopt mijn vrouw de Combi in vanwege het schap met chocola.
pi_194298834
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:43 schreef ZarB het volgende:

[..]

Neem je een frituur mee op vakantie?

Persoonlijk vind ik dat je dat soort friet gewoon alleen bij een friettent kunt krijgen. Net als dat je zelf geen mc donald's patat kunt maken. Als je daar toch bent, ga je toch langs de snackbar het frietkot. Dat is toch de charme van op vakantie zijn?
Nee, wij frituren gewoon in een pannetje met zonnebloemolie, zo doen we dat thuis ook want we hebben geen frituurpan.
pi_194298881
Jumbo is daar net zo duur en soms zelfs goedkoper dan in NL.
Delhaize, Carrefour zijn 3x zo duur als NL.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194299187
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:22 schreef maily het volgende:

[..]

In België zijn de chocoladeschappen eindeloos :9 :X
Waterschappen ook. Echt tig merken water.
pi_194299284
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:49 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Nee, wij frituren gewoon in een pannetje met zonnebloemolie, zo doen we dat thuis ook want we hebben geen frituurpan.
Dan gaat dit geen verschil maken, ze verkopen wel verse friet maar juist de smaak komt door het voor en afbakken in de juiste vetten (ossenwit).

Ik zou zeggen neem je boodschappen mee uit nl (hier in belgie is het gewoon een stuk duurder, wij doen ook vaak boodschappen in nl). En ga hier naar de supermarkt of slager bakker etc voor wat lekkere verse spullen/beleg.

Dat is mijn advies als nederlandse import belg

En ga gewoon een keer lekker een frietje halen

Veel plezier op vakantie
  dinsdag 28 juli 2020 @ 20:36:38 #39
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194299555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:00 schreef Megumi het volgende:
Mud aardappelen en een tree bier. En wat blikken UNOX soep en rookworsten. En een paar pakken Douwe Egberts koffie en dan red je het wel TS. Daar is menig auto en camper mee door de assen gegaan op een buitenlandse vakantie in het verleden. :P
je vergeet de betonblokken campingboter
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194299625
Wat een kansloze reacties zeg.
pi_194299650
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:20 schreef anndb het volgende:

[..]

Dan gaat dit geen verschil maken, ze verkopen wel verse friet maar juist de smaak komt door het voor en afbakken in de juiste vetten (ossenwit).
Dit dus. Smaakt hier echt anders daardoor. En de porties zijn ook flink. Ik ga bij mijn frietkot voor een minifrietje, en dan is het nog op het randje van wat ik op kan :')
pi_194300424
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 19:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Gekoeld? Vast niet. Neem je een frituurpan mee? Want dan is zelf maken echt lekkerder en meer Belgs.

Aardappelen (kruimige) ) snijden, 5 minuten voorbakken op 155 graden. Helemaal af laten koelen. Afbakken op 175 graden, minuut of twee of tot je ze mooi vindt.

Koop in de supermarkt dan maar belgse Mayo.
En dit _O_

Beetje moeite en geduld (en planning + ruimte hebben om ze goed uit te leggen) maar zo maak je heerlijke frieten. Lekker knapperig en van binnen zacht hng. O+
pi_194300743
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:25 schreef Azula het volgende:

[..]

En dit _O_

Beetje moeite en geduld (en planning + ruimte hebben om ze goed uit te leggen) maar zo maak je heerlijke frieten. Lekker knapperig en van binnen zacht hng. O+
Daarom willen wij op vakantie gewoon kant en klare, willen niet te lang bezig zijn met eten maken, zonde van de tijd.
pi_194300925
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:42 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dit dus. Smaakt hier echt anders daardoor. En de porties zijn ook flink. Ik ga bij mijn frietkot voor een minifrietje, en dan is het nog op het randje van wat ik op kan :')
Die extra schep die over het bakje op je dienblad terecht komt 8-)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194300939
Pannenkoeken bakken is goedkoop en makkelijk.

En idd; een keer een echte Vlaamse friet halen is niet duur maar toch fantastisch lekker.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194301375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:54 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Daarom willen wij op vakantie gewoon kant en klare, willen niet te lang bezig zijn met eten maken, zonde van de tijd.
Dan ga je naar een goed frietkot. Overigens zijn er daar in België helaas ook veel slechte van.
Whatever...
pi_194305865
De grootste kostenpost zal beleg zijn als je alles ter plekke nieuw moet kopen. Pasta is altijd goedkoop, passata ook. Dus je kunt gemakkelijk pasta eten op de camping.
Verse groentes en fruit kunnen iets duurder zijn maar in dit seizoen is dat overal wel betaalbaar.
  woensdag 29 juli 2020 @ 19:02:06 #48
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_194311307
Ik ging voorgaande jaren naar malmedy camperen en kan me niet herinneren dat het echt duur was, ik ga gewoon naar de delhaize(= wat duurder) colruyt(soort aldi) , maar ook de aldi en nog wel meer, de oogopener voor mij is iedere keer weer het grote assortiment en dat je nog knap vlees kunt kopen zonder een tweede hypotheek en vlees dat je in nl al lang niet meer vind bij de supers, in de supermarkt zit vaak een "echte" slager die vers afsnijd wat je wilt.
Toegegeven, ik doe op vakantie boodschappen zonder echte prijsoverweging maar ik gok zo dat het niet echt veel scheelt, ik kijk weldegelijk naar de prijzen, colruyt kan spotgoedkoop zijn maar het is zoeken in die maffe toko, alles staat in pallets enzo onder het romatische licht van knalwitte tl bakken en de kassa is geen kassa, er is geen lopende band, de kassa staat op een console de kassier staat er naast met een handscanner en pakt alles 1 voor 1 uit je kar, scant met een handscanner en legt het in een lege kar, de eerste keer sta je raar te kijken wtf is dit? _O-

Tipje: de grote goedkope supers vind je vaak buiten het dorp, waar de grond goedkoop is.

Als je interesse hebt weet ik een goedkope camping (kje) in malmedy, iets van ¤11 per nacht voor een motor+aanhangertje, tent, twee personen, er is zelfs gratis wifi nabij de "kantine tent", mooi open lucht gemeente zwembad op een paar km vd camping, malmedy stadshart op een paar km, een stuwmeer met zwembad/strandje etc, dm maar voor het adres, de nieuwe eigenaar spreekt redelijk nederlands.
pi_194468086
Maak een planning voor 6 dagen met makkelijk mee te nemen dingen. Koop daarvan alles wat houdbaar is, en voor 2 dagen de verse spullen, met een koelkast/box kan het ook 3 dagen.

Ik denk dat het vooral helpt ook om drinken ed zelf mee te nemen.

Vlaamse frieten zelf bakken, is een soort van niet mogelijk als Nederlander. Het ingredient is aardappel, een goed ras zoals we die ook in NL hebben. Het zelf schillen en snijden en nee niet heel dik dat is NL commercie. vervolgebs laat je die dus door een vlaming bakken op de juiste wijze. Het bakken is nu juist het vlaamse. Maar eurotje of 10 als uitje kan misschien nog wel uit het budget. eet je een keer een boterhammetje met ommelet ben je 12 euro voor 2 dagen kwijt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')