abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194291831
De 69-jarige Bert de Laat is inmiddels elf dagen vermist. Afgelopen vrijdag ontving de familie een anonieme mail die bestond uit twee delen. "Een deel was echt geschreven vanuit het hart", vertelt Jeroen. "Dat Bert zich nooit begrepen heeft gevoeld en al tientallen jaren uren doelloos rondrijdt in zijn auto. Ook stond erin dat Bert meer rust nodig had in zijn hoofd."



Het tweede deel bevatte wat concretere aanwijzingen over Berts verblijfplaats. Daar stond bijvoorbeeld in dat hij in een schuur zit en het lijkt alsof hij in een middeleeuws stadje is met een spitse kerktoren. "Ook staat er dat zijn moeder wel weet waar hij is", vertelt Jeroen. "Alleen is zijn moeder al dertig jaar dood."

De tips uit de mails leidden de familie naar de gemeente Moerdijk. Zaterdag ging er een team van vrijwilligers op zoek in Moerdijk, Klundert en Willemstad. "In de brief stond ook dat hij nog nooit zo ver was gekomen met de auto", zegt Jeroen. "De regio Moerdijk is wel een verre uithoek voor hem."

De link met Moerdijk werd ook gelegd door Flip Segeren, een neef en tegelijk goede vriend van Bert. Die is volgens Jeroen een fanatiek wielrenner in die regio. Zijn neef zou daar vaker met Bert over gepraat hebben. "We merken dat Bert veel inspiratie op doet uit verhalen uit zijn omgeving. Hij zoekt plekken op waar anderen hem veel over vertellen."

"Zijn familie, vrouw en zelfs eigen dochter spraken hem eigenlijk maar weinig en wisten niet wat er echt in hem omging."

Voor Berts familie was de inhoud van de brieven grotendeels een verrassing. Toen Jeroen de brieven aan Berts broers en zussen voorlas, zei veel van de informatie hun helemaal niets. Alleen neef Flip herkende Berts verhaal. "Toen ik de brief liet zien aan Flip kon hij direct bepaalde linken leggen. Hij wist waar Bert het over had. Zijn familie, vrouw en zelfs eigen dochter spraken hem eigenlijk maar weinig en wisten niet wat er echt in hem omging."

Volgens Jeroen denken zowel de familie als de politie dat de e-mail komt van iemand die dichtbij Bert staat. "Waarschijnlijk iemand met wie hij veel gedeeld heeft en de informatie niet langer voor zich kon houden."

Bij de zoektocht die zaterdagmiddag van start ging zijn zo’n veertig vrijwilligers betrokken. De vrijwilligers startten bij de Moerdijkbrug en gaan vanaf daar te voet verder op zoek. Ze zullen zich met name richten op leegstaande schuren.

De familie van de vermiste Bert de Laat uit Made hoopt dat een anonieme e-mail naar zijn verblijfplaats leidt. In de brief stonden details over de mogelijke verblijfplaats van Bert en veel persoonlijke informatie. "De brief is geschreven door iemand die last kreeg van zijn geweten", zegt schoonzoon Jeroen Ligtvoet.

De brief bevat een gedeelte waarin het lijkt of de 69-jarige man zelf zijn gedachten op papier heeft gezet. Toch is de brief door iemand anders geschreven, is zijn schoonzoon zeker. ,, Omdat wij weten wat zijn kennis van computers is, is het onmogelijk dat hij dit zelf heeft getypt.”

https://www.bndestem.nl/o(...)de-laat-69~a9216897/

https://www.omroepbrabant(...)ermiste-bert-de-laat

https://www.destentor.nl/(...)t-begonnen~a74fb972/

Zo'n triest verhaal, zijn eigen vrouw en kinderen spraken hem maar weinig, reed dagelijks uren doelloos rond.

Dat niemand zich ooit hard heeft gemaakt voor zo'n man.

[ Bericht 8% gewijzigd door Za op 28-07-2020 13:00:13 ]
pi_194292200
Over stikstofuitstoot gesproken... deze man reed dagenlang met z'n auto doelloos rond. En de arme boeren maar bloeden!!!

Ohja hopelijk is hij snel terecht. Klinkt wel als een heel raar verhaal
U MAD?
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 28 juli 2020 @ 11:48:46 #3
213457 engine
pi_194292224
Wat een raar verhaal ja.

Treurig dat iemand met familie toch zo eenzaam wordt.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_194292426
Dit is toch geen nieuwsartikel? Dit lijkt meer op een blogpost van een psychotische complotdenker.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:05:12 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194292449
Al vervelend genoeg dat zijn familie, die hem duidelijk niet begrijpt, schijnbaar vindt dat hij met foto in het nieuws moet komen, maar waarom dat hier gedeeld moet worden is me helemaal een raadsel.
De man is uit eigen beweging vertrokken en meldt zich af en toe per mail, laat hem gewoon ipv iedere foto maar op internet te flikkeren waardoor iemand er nooit meer vanaf komt.

Laat ik het zo stellen; als ik uit eigen beweging vertrokken was en nog gewoon contact zou houden dmv mail maar even met rust gelaten wilde worden dan kwam ik zeker niet terug bij mijn gezin als ze dit flikten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:07:26 #6
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194292470
Als ik de foto zo bekijk is deze man zwaar overspannen.
Vroeger hadden ze daar een bepaalde term voor bij Politieberichten.
Praat over de hel en je komt er.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:08:58 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194292486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:07 schreef Scheepskok het volgende:
Als ik de foto zo bekijk is deze man zwaar overspannen.
Los van het feit dat je dat meestal niet kunt zien en je niet weet wanneer die foto genomen is, zou een burn-out of overspannen zijn meer dan voldoende reden moeten zijn iemand niet met zijn volledige naam en foto op het internet neer te zetten.

Edit: tenzij voor iemands leven gevreesd wordt, maar daar lijkt geen sprake van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194292534
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:05 schreef Leandra het volgende:
Al vervelend genoeg dat zijn familie, die hem duidelijk niet begrijpt, schijnbaar vindt dat hij met foto in het nieuws moet komen, maar waarom dat hier gedeeld moet worden is me helemaal een raadsel.
De man is uit eigen beweging vertrokken en meldt zich af en toe per mail, laat hem gewoon ipv iedere foto maar op internet te flikkeren waardoor iemand er nooit meer vanaf komt.

er is 1 mail geweest maar of deze van die man zelf was is niet bekend.

Het is een mooi topic voor BNW of TRU. :P
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:15:04 #9
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194292545
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:05 schreef Leandra het volgende:
Al vervelend genoeg dat zijn familie, die hem duidelijk niet begrijpt, schijnbaar vindt dat hij met foto in het nieuws moet komen, maar waarom dat hier gedeeld moet worden is me helemaal een raadsel.
De man is uit eigen beweging vertrokken en meldt zich af en toe per mail, laat hem gewoon ipv iedere foto maar op internet te flikkeren waardoor iemand er nooit meer vanaf komt.

Laat ik het zo stellen; als ik uit eigen beweging vertrokken was en nog gewoon contact zou houden dmv mail maar even met rust gelaten wilde worden dan kwam ik zeker niet terug bij mijn gezin als ze dit flikten.
Eens
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:17:18 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194292567
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

er is 1 mail geweest maar of deze van die man zelf was is niet bekend.

Het is een mooi topic voor BNW of TRU. :P
Okay, één mail die bestond uit twee delen, ook goed.
Met de zaken die erin staan die wel gekoppeld kunnen worden door familieleden en/of door de schrijfstijl zullen ze makkelijk kunnen achterhalen of het van hemzelf is of van iemand anders.

Als mijn familie een mail krijgt over mij en er staat in "Ze heb zich nooit thuisgevoel maar ken nou genieten van ut leven" dan weet zelfs mijn 9-jarige zoon dat het niet van mij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194292581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:05 schreef Leandra het volgende:
Al vervelend genoeg dat zijn familie, die hem duidelijk niet begrijpt, schijnbaar vindt dat hij met foto in het nieuws moet komen, maar waarom dat hier gedeeld moet worden is me helemaal een raadsel.
De man is uit eigen beweging vertrokken en meldt zich af en toe per mail, laat hem gewoon ipv iedere foto maar op internet te flikkeren waardoor iemand er nooit meer vanaf komt.

Laat ik het zo stellen; als ik uit eigen beweging vertrokken was en nog gewoon contact zou houden dmv mail maar even met rust gelaten wilde worden dan kwam ik zeker niet terug bij mijn gezin als ze dit flikten.
Ik dacht precies hetzelfde.
pi_194292636
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:07 schreef Scheepskok het volgende:
Als ik de foto zo bekijk is deze man zwaar overspannen.
Vroeger hadden ze daar een bepaalde term voor bij Politieberichten.
Waar zie je dat aan dan?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:25:05 #13
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194292642
Geen idee waarom de politie hierbij betrokken is, laat die man gewoon met rust zeg. Zeker als je je als familie hiervoor niets van hem aantrok.

Zou wel mooi zijn als die aanwijzingen een dwaalspoor zijn, die man ondertussen met een biertje op een een Zuid-Frans terras terwijl hij het AD leest.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194292790
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:25 schreef MichaelScott het volgende:
Geen idee waarom de politie hierbij betrokken is, laat die man gewoon met rust zeg. Zeker als je je als familie hiervoor niets van hem aantrok.

Zou wel mooi zijn als die aanwijzingen een dwaalspoor zijn, die man ondertussen met een biertje op een een Zuid-Frans terras terwijl hij het AD leest.
Herman?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:37:35 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_194292822
"Zijn familie, vrouw en zelfs eigen dochter spraken hem eigenlijk maar weinig en wisten niet wat er echt in hem omging."

Dit is sneu, woonde hij bij zn vrouw? dat maak ik nergens uit op. dan is het nog triester
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_194292833
Triest verhaal zeg
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:39:12 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194292840
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:25 schreef MichaelScott het volgende:
Geen idee waarom de politie hierbij betrokken is, laat die man gewoon met rust zeg. Zeker als je je als familie hiervoor niets van hem aantrok.

Zou wel mooi zijn als die aanwijzingen een dwaalspoor zijn, die man ondertussen met een biertje op een een Zuid-Frans terras terwijl hij het AD leest.
Herman in de zon op het terras.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194292904
De brief bevat een gedeelte waarin het lijkt of de 69-jarige man zelf zijn gedachten op papier heeft gezet. Toch is de brief door iemand anders geschreven, is zijn schoonzoon zeker. ,, Omdat wij weten wat zijn kennis van computers is, is het onmogelijk dat hij dit zelf heeft getypt.”

https://www.bndestem.nl/o(...)de-laat-69~a9216897/
pi_194292959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:05 schreef Leandra het volgende:
Al vervelend genoeg dat zijn familie, die hem duidelijk niet begrijpt, schijnbaar vindt dat hij met foto in het nieuws moet komen, maar waarom dat hier gedeeld moet worden is me helemaal een raadsel.
De man is uit eigen beweging vertrokken en meldt zich af en toe per mail, laat hem gewoon ipv iedere foto maar op internet te flikkeren waardoor iemand er nooit meer vanaf komt.

Laat ik het zo stellen; als ik uit eigen beweging vertrokken was en nog gewoon contact zou houden dmv mail maar even met rust gelaten wilde worden dan kwam ik zeker niet terug bij mijn gezin als ze dit flikten.
https://www.omroepbrabant(...)oproep-kom-naar-huis
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:01:46 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194293094
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:44 schreef Za het volgende:
De brief bevat een gedeelte waarin het lijkt of de 69-jarige man zelf zijn gedachten op papier heeft gezet. Toch is de brief door iemand anders geschreven, is zijn schoonzoon zeker. ,, Omdat wij weten wat zijn kennis van computers is, is het onmogelijk dat hij dit zelf heeft getypt.”

https://www.bndestem.nl/o(...)de-laat-69~a9216897/
Ze hadden geen flauw idee hoe de man in elkaar stak, dus het is de vraag nog maar of ze dat wel weten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:06:20 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194293168
quote:
In dit stuk:
quote:
Bert pakte zijn auto en ging een rondje rijden, iets wat hij vaker deed. "Via de polders reed hij dan naar Moerdijk of Den Hout", zegt schoonzoon Jeroen Ligtvoet.
In de OP:
quote:
De tips uit de mails leidden de familie naar de gemeente Moerdijk. Zaterdag ging er een team van vrijwilligers op zoek in Moerdijk, Klundert en Willemstad. "In de brief stond ook dat hij nog nooit zo ver was gekomen met de auto", zegt Jeroen. "De regio Moerdijk is wel een verre uithoek voor hem."
En beide keren dezelfde schoonzoon die het zegt....

Maar zoals ik al zei: als het mijn man/schoondochter was dan konden ze na zo'n media-offensief helemaal barsten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194293233
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:06 schreef Leandra het volgende:

Laat ik het zo stellen; als ik uit eigen beweging vertrokken was en nog gewoon contact zou houden dmv mail maar even met rust gelaten wilde worden dan kwam ik zeker niet terug bij mijn gezin als ze dit flikten.
Heb je de video van zijn vrouw bekeken?
(duurt even om te laden)
https://www.omroepbrabant(...)oproep-kom-naar-huis
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:12:16 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194293244
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:10 schreef Za het volgende:

[..]

Heb je de video van zijn vrouw bekeken?
(duurt even om te laden)
https://www.omroepbrabant(...)oproep-kom-naar-huis
Nee, en dat ga ik ook niet doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194293260
Triest verhaal. Ik hoop dat die man rust vindt en uiteindelijk weer iets van contact krijgt met zijn familie. Deze kwestie kent op deze manier slechts verliezers.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:23:33 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194293371
Een angstige en erg onzekere man die niet weet wat hij met zijn leven aan moet. We kennen het type wel.
Is waarschijnlijk een schok voor hem als hij er achter komt hoeveel zijn familie om hem geeft en dat tientallen vrijwilligers naar hem op zoek zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194293403
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:07 schreef Scheepskok het volgende:
Als ik de foto zo bekijk is deze man zwaar overspannen.
Vroeger hadden ze daar een bepaalde term voor bij Politieberichten.
Hij slikt sinds een jaar of 15 medicijnen tegen depressieve klachten. Door met zo veel mensen over hem te praten, krijgen we een ander beeld van hem. We kunnen sinds zijn vermissing bijna gedetailleerd vertellen over wat hij hiervoor voelde en dacht.”

Corona
,,Zo greep alles rond corona hem erg aan. Het frustreerde hem dat hij door de maatregelen bijna niets meer kon, terwijl jongeren hun gang gingen. Blijkt hij de laatste tijd op groepen af te stappen om die uit elkaar te drijven. Zo kennen we hem helemaal niet. Wat ons nu wel duidelijk is: Bert heeft altijd hulp nodig gehad. Al zijn leven lang, misschien wel.”
https://www.bndestem.nl/d(...)-zoektocht~a74fb972/
pi_194293866
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:10 schreef Za het volgende:

[..]

Heb je de video van zijn vrouw bekeken?
(duurt even om te laden)
https://www.omroepbrabant(...)oproep-kom-naar-huis
Dat filmpje bevestigt voor mij dat ze hem voor geen meter kent.
"Zijn kleinkinderen waren alles voor hem" maar de man vlucht weg omdat er 3 zijn en hij het te druk vindt! :')
Ze heeft ook geen idee wat hem bezighoudt. "Wat voor man is het?" Tja, we kregen er niks uit.

Bert moet volgens mij lekker wegblijven. Bert in de zon op een terras.... zag ineens in dat hij een Herman was!
pi_194295573
Ik heb inmiddels wat meer gelezen over deze zaak, en het is IMO vrij duidelijk dat de een of andere intrigant, type "medium" die mailtjes naar de familie heeft geschreven 10 dagen na zijn vermissing. IMO

Sneu, en bizar dat mensen zo ver gaan, om te kotsen eigenlijk.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:20:57 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194296854
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:04 schreef Za het volgende:
Ik heb inmiddels wat meer gelezen over deze zaak, en het is IMO vrij duidelijk dat de een of andere intrigant, type "medium" die mailtjes naar de familie heeft geschreven 10 dagen na zijn vermissing. IMO

Sneu, en bizar dat mensen zo ver gaan, om te kotsen eigenlijk.
Wat natuurlijk ook vrij eenvoudig moet zijn geweest als de familie in het weekend na de verdwijning roept dat hij vaak in de regio Moerdijk ging rondrijden.

En dit is precies waarom ik het zo dom vind dat de familie maar vanalles in de publiciteit gooit.
Mensen gaan er mee aan de haal, op diverse manieren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194392822
Nieuwe zoekactie naar Bert de Laat uit Made: 'Mogelijk zit hij bij een vrouw'

De sinds 14 juli vermiste Bert de Laat uit Made is nog altijd niet terecht. Na verschillende zoekacties van onder andere het Veteranen Search Team wordt er zondag wederom naar hem en zijn auto gezocht, ditmaal door een team van duikers en Signi zoekhonden.

Ook dook er een nieuwe brief op waarin de briefschrijver zegt dat Bert een lieve vrouw heeft ontmoet en bij haar zit. Eerder ontving de familie al een soortgelijke brief waarin Bert aangeeft niet gevonden te willen worden. “Zoals ik de brieven kan inschatten denk ik echt dat het een vrouw is”, vertelt Jeroen. “Gewoon een nieuwe liefde. Hij had beter vijf jaar geleden kunnen zeggen dat ze uit elkaar gingen en met deze liefde doorgaan, dan dit.”

Opties openhouden
Toch wil de familie alle mogelijke opties onderzoeken, vandaar de zoekactie zondag in de jachthaven van Drimmelen. Esther van Meerbos, van Signi zoekhonden, laat weten te willen onderzoeken of de auto van Bert mogelijk te water is geraakt met Bert erin. “Wordt hij ergens gevonden in het water, kunnen we het vanuit de familie afsluiten”, vertelt schoonzoon Jeroen Ligtvoet tijdens de zoektocht.

Met sonarapparatuur is zondag in het water een auto gevonden, dit bleek echter niet de auto van Bert te zijn. De politie houdt alle opties open en steunt de zoektocht die de familie vandaag heeft georganiseerd.

https://www.hartvannederl(...)e-bert-de-laat-made/

Hopelijk wordt de anonieme briefschrijver opgepakt, deze maatschappij kent vele idioten.
pi_194392972
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:07 schreef Scheepskok het volgende:
Als ik de foto zo bekijk is deze man zwaar overspannen.
Vroeger hadden ze daar een bepaalde term voor bij Politieberichten.
Allemachtig.. de glazenbolkijker is gearriveerd.
pi_194394112
Beetje lastige zaak zo ondertussen.

Is jaren geleden ook zo’n vermissing geweest, vrouw weg. Deden uiteindelijk de wildste verhalen de ronde, familie dacht vervolgens dat ze vrijwillig was vertrokken en was boven alles boos.
Werd ook niet meer actief gezocht.

Bleek jaren later dat ze een verkeersongeval had gehad en met haar auto in het kanaal gereden was. Ongeluk
  Miss 200.000.000! dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:20:17 #33
367000 roos94
pi_194394120
Ik zal Peter R. wel even bellen.
pi_194394755
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat filmpje bevestigt voor mij dat ze hem voor geen meter kent.
"Zijn kleinkinderen waren alles voor hem" maar de man vlucht weg omdat er 3 zijn en hij het te druk vindt! :')
Ze heeft ook geen idee wat hem bezighoudt. "Wat voor man is het?" Tja, we kregen er niks uit.

Bert moet volgens mij lekker wegblijven. Bert in de zon op een terras.... zag ineens in dat hij een Herman was!
Dit idd. Dat is toch apart. Je woont al jaren samen met die man.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194395006
Deze man komt / kwam bij mij uit het dorp. Zag hem weleens rijden.

Er gaan geruchten dat hij kampte met depressieve klachten en op zoek is geweest naar water en steigertjes (om zich om het leven te brengen)?

Maar ik ben ook bang dat hij niet meer leeft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_194395669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Deze man komt / kwam bij mij uit het dorp. Zag hem weleens rijden.

Er gaan geruchten dat hij kampte met depressieve klachten en op zoek is geweest naar water en steigertjes (om zich om het leven te brengen)?

Maar ik ben ook bang dat hij niet meer leeft.
Waar is zijn auto dan?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:26:50 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194395907
Tsja.... als Bert zelf geen computer kon opstarten en mail kon sturen dan kan zijn nieuwe liefde dat kennelijk wel..... die is gewoon een leuke dame tegen gekomen tijdens al zijn omzwervingen terwijl hij vooral thuis weg wilde zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194396013
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waar is zijn auto dan?
Ik verwacht zelf ergens op een achteraf weggetje waar nog niet gezocht is ofzo. Hoeft natuurlijk niet perse in een straal van 20 kilometer om het dorp te zijn hé.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_194396015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:26 schreef Leandra het volgende:
Tsja.... als Bert zelf geen computer kon opstarten en mail kon sturen dan kan zijn nieuwe liefde dat kennelijk wel..... die is gewoon een leuke dame tegen gekomen tijdens al zijn omzwervingen terwijl hij vooral thuis weg wilde zijn.
Is gewoon makkelijk te controleren door een vraag te stellen die alleen Bert kan beantwoorden.
pi_194396035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik verwacht zelf ergens op een achteraf weggetje waar nog niet gezocht is ofzo. Hoeft natuurlijk niet perse in een straal van 20 kilometer om het dorp te zijn hé.
Ik zie Bert heerlijk in Spanje zitten, in zo’n all inclusive. Had die een geheim potje.
pi_194396040
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik verwacht zelf ergens op een achteraf weggetje waar nog niet gezocht is ofzo. Hoeft natuurlijk niet perse in een straal van 20 kilometer om het dorp te zijn hé.
Zoveel achteraf weggetjes zijn er niet hè. Die hebben alle achteraf weggetjes wel al gehad, denk ik.

Uiterst mysterieuze zaak iig, volg het al een tijdje via berichten van BN/deStem.
I´m back.
pi_194396104
Zegt die familie dat hij uren doelloos kon rondrijden, wie zegt dat Bertje niet gewoon een vriendin had. Waarmee die samen uren doelbewust in bed lag?
pi_194396139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Zegt die familie dat hij uren doelloos kon rondrijden, wie zegt dat Bertje niet gewoon een vriendin had. Waarmee die samen uren doelbewust in bed lag?
Ja, nou ja, mensen met langdurige depressieve klachten zijn meestal niet mensen die gauw dat soort contacten aangaan, denk ik.
I´m back.
pi_194396194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, mensen met langdurige depressieve klachten zijn meestal niet mensen die gauw dat soort contacten aangaan, denk ik.
Maar was die depressief of gruwelijk ongelukkig met zijn vrouw en kinderen?
pi_194396204
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Zegt die familie dat hij uren doelloos kon rondrijden, wie zegt dat Bertje niet gewoon een vriendin had. Waarmee die samen uren doelbewust in bed lag?
Je kunt IMO uit wat er vrijgegeven is uit die mailtjes makkelijk opmaken dat er een fantast achter zit die de familie lastig valt met deze rommel.
pi_194396278
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:05 schreef Leandra het volgende:
Al vervelend genoeg dat zijn familie, die hem duidelijk niet begrijpt, schijnbaar vindt dat hij met foto in het nieuws moet komen, maar waarom dat hier gedeeld moet worden is me helemaal een raadsel.
De man is uit eigen beweging vertrokken en meldt zich af en toe per mail, laat hem gewoon ipv iedere foto maar op internet te flikkeren waardoor iemand er nooit meer vanaf komt.

Laat ik het zo stellen; als ik uit eigen beweging vertrokken was en nog gewoon contact zou houden dmv mail maar even met rust gelaten wilde worden dan kwam ik zeker niet terug bij mijn gezin als ze dit flikten.
Sure, laten we bij elke verdwijning van een persoon die op een dag gewoon niet thuiskomt er van uitgaan dat ie vrijwillig is vertrokken
pi_194396286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar was die depressief of gruwelijk ongelukkig met zijn vrouw en kinderen?
Je weet er natuurlijk te weinig van af hè. Was hij depressief en liep daardoor het huwelijk niet goed? Of liep het huwelijk niet goed en werd-ie daardoor depressief en zocht-ie daarom een vriendin? Maar waarom zou hij dan nog depressief zijn?
I´m back.
pi_194396511
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:57 schreef Za het volgende:
Nieuwe zoekactie naar Bert de Laat uit Made: 'Mogelijk zit hij bij een vrouw'

De sinds 14 juli vermiste Bert de Laat uit Made is nog altijd niet terecht. Na verschillende zoekacties van onder andere het Veteranen Search Team wordt er zondag wederom naar hem en zijn auto gezocht, ditmaal door een team van duikers en Signi zoekhonden.

Ook dook er een nieuwe brief op waarin de briefschrijver zegt dat Bert een lieve vrouw heeft ontmoet en bij haar zit. Eerder ontving de familie al een soortgelijke brief waarin Bert aangeeft niet gevonden te willen worden. “Zoals ik de brieven kan inschatten denk ik echt dat het een vrouw is”, vertelt Jeroen. “Gewoon een nieuwe liefde. Hij had beter vijf jaar geleden kunnen zeggen dat ze uit elkaar gingen en met deze liefde doorgaan, dan dit.”

Opties openhouden
Toch wil de familie alle mogelijke opties onderzoeken, vandaar de zoekactie zondag in de jachthaven van Drimmelen. Esther van Meerbos, van Signi zoekhonden, laat weten te willen onderzoeken of de auto van Bert mogelijk te water is geraakt met Bert erin. “Wordt hij ergens gevonden in het water, kunnen we het vanuit de familie afsluiten”, vertelt schoonzoon Jeroen Ligtvoet tijdens de zoektocht.

Met sonarapparatuur is zondag in het water een auto gevonden, dit bleek echter niet de auto van Bert te zijn. De politie houdt alle opties open en steunt de zoektocht die de familie vandaag heeft georganiseerd.

https://www.hartvannederl(...)e-bert-de-laat-made/

Hopelijk wordt de anonieme briefschrijver opgepakt, deze maatschappij kent vele idioten.
Schoonzoon Jeroen is niet erg consistent in zijn verklaringen
pi_194397344
Ik vind Jeroen persoonlijk erg verdacht. Gekke zaak dit..
Alius aliud dicit
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:15:28 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194397351
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is gewoon makkelijk te controleren door een vraag te stellen die alleen Bert kan beantwoorden.
Dat. Hoewel dat wat lastig als als je niet kunt antwoorden, maar goed..... inmiddels meerdere berichten, de familie zal weten of dat van hetzelfde mailadres is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')