abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194291753
Wat denken jullie dat het fijnst is qua drinken tijdens het sporten?

Ik gebruik nu twee halve liters 'nep spa', maar voor iets langere rondjes is dat eigenlijk te weinig, ik krijg nogal snel last van een droge mond.
Ik heb ook een camelbakrugzakje, maar 1, dat wordt nogal heet in de zomer, het slangetje, iemand ervaring met die isolatiedingen? Andere nadeel is dat er geen prik in kan en ook eigenlijk enkel water omdat hij relatief lastig schoon te maken is en schimmel heb ik geen zin in.

Dan heb je nog die hardloopgordels, zal dat fijn zijn op de rolski's? Of zo'n groot geisoleerd 'bidon' die je biatleten ook altijd ziet gebruiken voor wedstrijden?
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juli 2020 @ 11:24:31 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194291817
Vriendin gebruikt doorgaans zo'n drinkriem waar een liter in kan, ook tijdens het langlaufen. Gaat prima :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194291866
Wat voor afstanden praten we over TS?
pi_194291881
Aanmaak limo _O_
2 halve liters bidons, vul ik onderweg aan als het op is.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2020 11:28:46 ]
pi_194292334
halve liters
U MAD?
pi_194293451
Tijdens het sporten (racefiets, hardlopen) drink ik enkel water (zonder bubbels). Op de fiets is dat natuurlijk makkelijk, bij het lopen heb ik een riem met kleine flesjes. Heb ook een riem met 1 grote fles op de rug, maar dat vond ik niet fijn. Die kleine flesjes eigenlijk ook niet top, maar op lange afstanden (lees boven de 1,5 uur) heb ik echt wel iets nodig.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:17:49 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194501847
Inmiddels al een oplossing gevonden? En hoe gaat het rollerskiën sowieso eigenlijk inmiddels? :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194502160
Beetje late reactie, maar omdat ik de frontpage geblokkeerd had kon ik ook niet meer op het forum komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:17 schreef heywoodu het volgende:
Inmiddels al een oplossing gevonden? En hoe gaat het rollerskiën sowieso eigenlijk inmiddels? :D
Ja opzich best goed, maar mijn conditie is echt te slecht, heb door omstandigheden maar heel weinig kunnen sporten.
Kan wel nog niet die tactiek dat je 1 ski en 1 stok doet. En skatetechniek ook niet, maar moet eerlijk zijn, ik oefen die dingen ook niet momenteel, eerst weer een beetje conditie opbouwen. Moet nu te vaak even stoppen, ook met name om te drinken, krijg een te droge mond.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:24 schreef heywoodu het volgende:
Vriendin gebruikt doorgaans zo'n drinkriem waar een liter in kan, ook tijdens het langlaufen. Gaat prima :Y
Het voordeel daarvan is ook dat ze geïsoleerd zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:27 schreef Banaanvragen het volgende:
Wat voor afstanden praten we over TS?
Afstand maakt bij mij niet uit, ik moet altijd veel drinken. En drink het eigenlijk zo goed als altijd wel op. Normaal heb ik nog een flesje in m'n rugzak voor als ik iets langer bezig ben en het is bv warmer.

quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:28 schreef Leonos het volgende:
Aanmaak limo _O_
2 halve liters bidons, vul ik onderweg aan als het op is.
Die zijn groter dan de wegwerpflesjes en dit past al bijna niet in de zak van m'n combat trouser. Dus waar zou ik het moeten laten? Ech mega comfortabel is het ook weer niet. En moet dus altijd zo'n broek dragen.
Van riemen heb ik er ooit een gevonden met 4x250ml flesjes iirc. Maar geen idee of dat dus in de weg zit.
Dan is zo'n riem die heywoodu zegt handiger.

Er bestaat overigens spul tegen een droge mond, daar moet ik nog even naar kijken. Dat zal al een hoop schelen.
Ik vind siroop ook wel lekker, maar dan niet zo sterk, net als sportdrank.. Volgens de officiële mengverhouding krijg ik het niet naar binnen. Met camelbakrugtas doe ik ook enkel water, omdat het rotdingen zijn om schoon te maken.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:51:01 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194502316
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:40 schreef dedodo het volgende:
Beetje late reactie, maar omdat ik de frontpage geblokkeerd had kon ik ook niet meer op het forum komen.
[..]

Ja opzich best goed, maar mijn conditie is echt te slecht, heb door omstandigheden maar heel weinig kunnen sporten.
Kan wel nog niet die tactiek dat je 1 ski en 1 stok doet. En skatetechniek ook niet, maar moet eerlijk zijn, ik oefen die dingen ook niet momenteel, eerst weer een beetje conditie opbouwen. Moet nu te vaak even stoppen, ook met name om te drinken, krijg een te droge mond.
[..]

Het voordeel daarvan is ook dat ze geïsoleerd zijn.
[..]

Afstand maakt bij mij niet uit, ik moet altijd veel drinken. En drink het eigenlijk zo goed als altijd wel op. Normaal heb ik nog een flesje in m'n rugzak voor als ik iets langer bezig ben en het is bv warmer.
[..]

Die zijn groter dan de wegwerpflesjes en dit past al bijna niet in de zak van m'n combat trouser. Dus waar zou ik het moeten laten? Ech mega comfortabel is het ook weer niet. En moet dus altijd zo'n broek dragen.
Van riemen heb ik er ooit een gevonden met 4x250ml flesjes iirc. Maar geen idee of dat dus in de weg zit.
Dan is zo'n riem die heywoodu zegt handiger.

Er bestaat overigens spul tegen een droge mond, daar moet ik nog even naar kijken. Dat zal al een hoop schelen.
Ik vind siroop ook wel lekker, maar dan niet zo sterk, net als sportdrank.. Volgens de officiële mengverhouding krijg ik het niet naar binnen. Met camelbakrugtas doe ik ook enkel water, omdat het rotdingen zijn om schoon te maken.
Eén ski en één stok? Of bedoel je één afzet met de stokken per afzet met één ski?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194502730
Oh blijkbaar al op verzenden gedrukt, was nog niet klaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eén ski en één stok? Of bedoel je één afzet met de stokken per afzet met één ski?
Nee, ik bedoel dit:
Zeg maar dat om 15 seconden en rond 30 seconden.

Weet jij waar die gordeldingen te koop zijn? Ik ken enkel http://www.rollerski.co.uk/buyaccessories.html

Ik moet overigens ook nog een houder (laten) lassen voor m'n stokken, is echt een ramp om mee te nemen op de brommer.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_194503078
Kan je geen rugzak met een drink zak daarin kopen?
pi_194504841
Oh blijkbaar al op verzenden gedrukt, was nog niet klaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eén ski en één stok? Of bedoel je één afzet met de stokken per afzet met één ski?
Nee, ik bedoel dit:
Zeg maar dat om 15 seconden en rond 30 seconden.

Weet jij waar die gordeldingen te koop zijn? Ik ken enkel http://www.rollerski.co.uk/buyaccessories.html

Ik moet overigens ook nog een houder (laten) lassen voor m'n stokken, is echt een ramp om mee te nemen op de brommer.
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:44 schreef Leonos het volgende:
Kan je geen rugzak met een drink zak daarin kopen?
Heb ik, maar dat wordt gloeiend heet in de zomer. Vandaar ook dat ik vroeg of iemand ervaring heeft met die geïsoleerde leidingen. Heb vorig jaar een aantal keren daarmee geskied, maar moest eerst die hele leiding legen omdat het gewoon te heet was. Twee rugzakken is overigens ook niet heel handig, maar dat terzijde, dat is te overleven. Feit blijft wel dat zo'n camelbak reservoir best vervelend is ivm het schoonmaken. Meestal leg ik het reservoir gewoon in de koelkast als ik binnenkort toch weer ga.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:53:12 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194504978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:42 schreef dedodo het volgende:
Oh blijkbaar al op verzenden gedrukt, was nog niet klaar.
[..]

Nee, ik bedoel dit:
Zeg maar dat om 15 seconden en rond 30 seconden.
Ik zal het zo na haar training eens aan m'n vriendin vragen, moet vast wel te doen zijn :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194505102
In een camelbak (of ander type drinkrugzak) moet je nooit limonade doen hoor, alleen water!
Met dit warme weer en op je rug krijgt alles uiteindelijk de temperatuur van de omgeving, daar verander je niks aan. Enige wat je kan doen is na een slok de rest wat in de slang zit terugblazen het reservoir in, daar blijft het langer koel.
Denk dat van alle genoemde oplossingen een drinkrugzak wel de beste keus is.

Tenslotte is koud water helemaal niet goed voor je lijf als je je inspant, kan je zelfs maagkrampen van krijgen. Je kan veel beter water drinken wat al op lichaamstemperatuur is.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194507034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:04 schreef Gripper het volgende:
In een camelbak (of ander type drinkrugzak) moet je nooit limonade doen hoor, alleen water!
Met dit warme weer en op je rug krijgt alles uiteindelijk de temperatuur van de omgeving, daar verander je niks aan. Enige wat je kan doen is na een slok de rest wat in de slang zit terugblazen het reservoir in, daar blijft het langer koel.
Denk dat van alle genoemde oplossingen een drinkrugzak wel de beste keus is.

Tenslotte is koud water helemaal niet goed voor je lijf als je je inspant, kan je zelfs maagkrampen van krijgen. Je kan veel beter water drinken wat al op lichaamstemperatuur is.
Dat terugblazen is wel een idee als dat werkt. Hetgeen dat in m'n tas zit warmt niet zo op, zo'n tas is isolerend.
Nog nooit in m'n leven last gehad van koud water.

Ik doe inderdaad nooit iets anders dan water er in.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')