Gewoon een avondklok voor Rotterdam en Amsterdam, net als in Antwerpenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:17 schreef _serial_ het volgende:
Mondkapjes werden gisteren al wettelijk onderuit gehaald tot minimaal 1 september.
Als er al een advies over mondkapjes komt, en ik verwacht eerlijkheid dat het niet in een dag besloten wordt, zal het niet het waarschijnlijk niet vandaag komen
Dit kabinet heeft zich niet tegen laten houden door de wet. Ze zullen het wel weer in een noodverordening stoppen, terwijl ze weten dat dit ongrondwettelijk is.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:17 schreef _serial_ het volgende:
Mondkapjes werden gisteren al wettelijk onderuit gehaald tot minimaal 1 september.
Als er al een advies over mondkapjes komt, en ik verwacht eerlijkheid dat het niet in een dag besloten wordt, zal het niet het waarschijnlijk niet vandaag komen
Ik denk niet dat ze daar heel veel gezeik mee gaan krijgen. Denk zelfs dat een meerderheid van de bevolking voor het gebruik van mondkapjes is.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit kabinet heeft zich niet tegen laten houden door de wet. Ze zullen het wel weer in een noodverordening stoppen, terwijl ze weten dat dit ongrondwettelijk is.
Hopelijk krijgen we hier die zaken niet over ons heen gestort. Elke dag een stukje ander beleid.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon een avondklok voor Rotterdam en Amsterdam, net als in Antwerpen
Wettelijk moet het natuurlijk ook gewoon kloppen. Zo simpel is het. bij het OV is de wettelijke basis er al wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze daar heel veel gezeik mee gaan krijgen. Denk zelfs dat een meerderheid van de bevolking voor het gebruik van mondkapjes is.
Noodverordening en klaar. Besef ook dat Nederland met een schuin oog zal kijken naar wat er gaande is in België en de hordes toeristen die vanuit de grensstreken Nederland aan doen momenteel.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wettelijk moet het natuurlijk ook gewoon kloppen. Zo simpel is het. bij het OV is de wettelijke basis er al wel.
Vrijwillig kan, wettelijk (nog) niet.
We zijn net een bananenrepubliek. Het kabinet krijgt politiek de Kamer niet mee voor een noodwet, en stelt die maar uit. En ondertussen een volkstrekt onrechtmatig instrument gebruiken om het toch door te zetten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wettelijk moet het natuurlijk ook gewoon kloppen. Zo simpel is het. bij het OV is de wettelijke basis er al wel.
Vrijwillig kan, wettelijk (nog) niet.
Dan moet die meerderheid het nu ook gewoon dragen? Ook zonder verplichting?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze daar heel veel gezeik mee gaan krijgen. Denk zelfs dat een meerderheid van de bevolking voor het gebruik van mondkapjes is.
Dat zijn mensen die niet voor zichzelf durven beslissen maar alles voorgekauwd willen krijgen door de overheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:46 schreef wpor het volgende:
[..]
Dan moet die meerderheid het nu ook gewoon dragen? Ook zonder verplichting?
Vind het zo vreemd. 'De helft is voor een mondkapjesverplichting'! En wat zie je op straat nu? Niemand draagt hem
Daar is niksquote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:46 schreef wpor het volgende:
[..]
Dan moet die meerderheid het nu ook gewoon dragen? Ook zonder verplichting?
Vind het zo vreemd. 'De helft is voor een mondkapjesverplichting'! En wat zie je op straat nu? Niemand draagt hem
Vanavond gewoon plicht hoor let maar op.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:29 schreef trustychords het volgende:
Plicht zie ik iig vanavond nog niet gebeuren. Dringend advies zou me niet gek veel verbazen.
Van die wegwerprommel?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:51 schreef Elan het volgende:
Gelukkig heb ik er al 500 ingeslagen.
@:Tjacka
Nee joh, dat gaat echt nietquote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit kabinet heeft zich niet tegen laten houden door de wet. Ze zullen het wel weer in een noodverordening stoppen, terwijl ze weten dat dit ongrondwettelijk is.
Ze hebben tijdens het reces even snel een nieuwe spoedwet geschreven en aangenomen?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanavond gewoon plicht hoor let maar op.
Geen 450?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:51 schreef Elan het volgende:
Gelukkig heb ik er al 500 ingeslagen.
@:Tjacka
Kan ook niet want mijn bestelling is nog onderwegquote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze hebben tijdens het reces even snel een nieuwe spoedwet geschreven en aangenomen?
Voorlopig wilde de TK niet eens voor een spoeddebat terugkomen en zijn een hoop ministers ook gewoon nog met vakantie volgens mij
Dus er zal zeker geen plicht zijn vanavond.
Vanuit welke grond?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ga echt niet zo een ding dragen, dan betaal ik de boete welquote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |