abonnement Unibet Coolblue
pi_194289941
Hoi FOK!kers,

Vraagje: na mijn verhuizing wil ik eigenlijk in de woonkamer niet meer gaan hannesen met bedrade surround speakers, daar de indeling dit eigenlijk onmogelijk maakt om de boel netjes weg te werken.

Maar ergens vind ik het wel zonde om zo'n lekker setje weg te doen, dus overweeg nu om (een deel van) de set te gebruiken voor mijn pc in mijn redelijk kleine werkkamer.

Paar twijfels die ik hierover heb:

-Is dit een goed idee of kan ik beter af zijn met een setje studio-monitors van max. zo'n 200 euro?

-De bijbehorende subwoofer is flink en derhalve lastig op een logische locatie te plaatsen. Wanneer je een woofer achter je in een hoek zou hebben, is dat dan nog te doen?

-En wie weet een kleine, maar goede versterker die ik ertussen zou kunnen zetten? En is er nog meer nodig om dit fatsoenlijk te laten werken op een PC? (losse geluidskaart bijv.)

Ik doe overigens weinig werk waarvoor geluid erg belangrijk is, maar voor muziek en games wil ik wel gewoon wat goeds.

Hier een indicatie hoe de werkkamer eruit ziet:

(die grote box rechts van het bureau is de "bounding-box" van mijn enorme PC kast :'))

Tips en alternatieve ideeën zijn altijd welkom :)

Fijne dag :D
People assume too much.
pi_194292184
Destijds voor 67 euro heb ik een edifier 1280t neergezet.
Geen plek hier voor grote receiver die stof loopt te vangen.

Zonder 5.1 en meerdere input bronnen zou ik zon ding niet meer neerzetten.

[ Bericht 8% gewijzigd door wootahH op 28-07-2020 11:54:16 ]
:]
pi_194293097
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:46 schreef wootahH het volgende:
Destijds voor 67 euro heb ik een edifier 1280t neergezet.
Geen plek hier voor grote receiver die stof loopt te vangen.

Zonder 5.1 en meerdere input bronnen zou ik zon ding niet meer neerzetten.
Die heb ik ook voorbij zien komen.
Maar een receiver hoeft geen groot ding te zijn tegenwoordig, toch?
En tja...5.1 is leuk, maar ik zou zelfs nu de set kunnen opdelen in 3 speakers + woofer in woonkamer en 2 speakers in de werkkamer. En dan kijken of ik daar ook nog een woofer bij nodig heb.
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')