L300 nog minder zelfs en de L100 was hier altijd al zeldzaam. L200 doet het onverminderd goed, maar in een sector die heel klein isquote:Op dinsdag 28 juli 2020 00:00 schreef cherrycoke het volgende:
die L400 busjes zie je ook steeds minder
Ik denk niet dat het aan Corona ligt. Europa is gewoon een te kleine afzetmarkt voor veel Japanse merken om echt interessant te blijven.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 06:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit gezegd hebbende, de Corona hakt er wel flink in. Ik vrees dat we enkel concerns als Toyota, Volkswagen etc overhouden…...
Montero sport inderdaad. Verkoopt hier waanzinnig. Is goedkoper dan de Pajero, en volgens mij in Nederland/Europa niet verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 08:32 schreef Noudanzeg het volgende:
wel jammer, altijd heerlijk gereden in de Mitsubishi's hier in NL.
In Siberie hebben we de Montero en wil ik nog een L200 bij kopen. prima prijs/kwaliteit verhouding.
wij hebben de gewone Montero (dus vergelijkbaar met de Pajero, de Montero was voor de Amerikaanse markt)quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Montero sport inderdaad. Verkoopt hier waanzinnig. Is goedkoper dan de Pajero, en volgens mij in Nederland/Europa niet verkrijgbaar.
(Nu hebben we hier wel het voordeel dat je wegenbelasting even hoog is, ongeacht de grootte van je auto, dus een dike V8 turbo diesel betaalt evenveel als een Aygo ).
Ja klopt, ik las toevallig vandaag dat ze maar 1% van de Europese markt hebben en dat het voldoen aan de Europese eisen gewoonweg te duur is.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 06:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het aan Corona ligt. Europa is gewoon een te kleine afzetmarkt voor veel Japanse merken om echt interessant te blijven.
Was de Outlander PHEV dan in heel Europa een succes?quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Na het ogenschijnlijke succes van de Outlander PHEV had ik dit niet verwacht.
Nee alleen in Nederland subsidieland.quote:Op woensdag 29 juli 2020 22:37 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Was de Outlander PHEV dan in heel Europa een succes?
Ik dacht dat andere landen ook redelijk met subsidies aan het strooien waren, zo erg zelf dat ze dat ze uit NL geëxplodeerd werden.quote:
Zolang ze samen met Renault blijven, zie ik Nissan hier ook nog wel. Die lenen de techniek gewoon.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 06:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het aan Corona ligt. Europa is gewoon een te kleine afzetmarkt voor veel Japanse merken om echt interessant te blijven.
Ik verwacht dat op termijn ook Honda, Nissan, Subaru en Suzuki zullen vertrekken uit Europa.
Dan houden we alleen Mazda en Toyota over in Europa.
en Kia/Hyundaiquote:Op zondag 2 augustus 2020 21:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Zolang ze samen met Renault blijven, zie ik Nissan hier ook nog wel. Die lenen de techniek gewoon.
Wat houden we dan over naast Nissan Mazda en Toyota?
VAG PSA/Fiat Renault Ford Volvo BMW MB?
L200 en Pajero.quote:Op maandag 3 augustus 2020 07:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Jammer voor ze, maar weinig succes op de outlander PHEV na en een aantal verloren space stars.
Verkopen ze daarnaast eigenlijk nog iets?
Ik denk dat een hele generatie als eerste autootje een Carisma, Colt, of Lancer heeft gehad. Voor 1000 euro kon je nog een redelijk betrouwbaar exemplaar krijgenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn eerste auto was een Carisma, erg blij mee. Vind dit wel jammer.
Op termijn zal Hyundai zich ook wel terugtrekken. Alle focus op Kia wat meer aansluit bij de Europesche markt.quote:
Daarom zeg je, als je het over betrouwbare auto's hebt, altijd: "Alle Japanners, behalve Nissan"quote:Op zondag 2 augustus 2020 21:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Zolang ze samen met Renault blijven, zie ik Nissan hier ook nog wel. Die lenen de techniek gewoon.
De mijne was 375 euro Ruim 5 jaar nog mee gereden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik denk dat een hele generatie als eerste autootje een Carisma, Colt, of Lancer heeft gehad. Voor 1000 euro kon je nog een redelijk betrouwbaar exemplaar krijgen
De inmiddels nogal verouderde ASX, en de Eclipse Cross die weliswaar in het populaire crossover-segment zit maar toch niet bepaald als warme broodjes over de toonbank gaat (ook voor het cornonagedoe al niet).quote:Op maandag 3 augustus 2020 07:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Jammer voor ze, maar weinig succes op de outlander PHEV na en een aantal verloren space stars.
Verkopen ze daarnaast eigenlijk nog iets?
en de SRK/SRC 35 ZS-W die mijn huis op dit moment verkoelt.quote:
Subaru en Suzuki en/of Nissan zie ik dat op termijn ook wel doen inderdaad, Honda daarentegen heeft vooralsnog een vrij uitgebreid programma en doet het helemaal niet slecht, die zie ik niet zo 123 vertrekken. Probleem is ook dat merken als Misubishi en Subaru niet echt een heel uitgebreid modellen programma meer hebben in Europa en er de laatste 10/15 jaar ook niet echt veel meer aan gedaan hebben om daar verbetering in te brengen. Ze hebben eigenlijk een beetje hun eigen uitsterfbeleid gecreëerd. Natuurlijk kost het geld om een model te ontwikkelen, maar dat hoort ook bij het ondernemerschap. Als je niet investeert in nieuwe ontwikkelingen en risico's durft te nemen dan moet je ook niet achteraf klagen dat de spoeling dun wordt. Het is triest om te zien dat uitgerekend déze 2 merken die ooit zo'n uitgebreid modellengamma hadden in Europa en breed in het Nederlandse straatbeeld te zien waren zó diep gezonken zijn. Nadat de onderlinge competitie tussen Subaru's Impreza WRX STI en de Lancer Evolution van Mitsubishi ophield is het heel hard naar beneden gegaan met ze. Mitusbishi heeft nog een korte opleving gehad dankzij die subsidieregeling op de PHEV, maar dat hebben ze jammergenoeg niet aangegrepen om het tij te doen keren. Eeuwig zonde.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 06:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Erg jammer om te horen dat Mitsubishi weg gaat uit Europa, weer een merk minder op Europese wegen .
Ik denk niet dat het aan Corona ligt. Europa is gewoon een te kleine afzetmarkt voor veel Japanse merken om echt interessant te blijven.
Ik verwacht dat op termijn ook Honda, Nissan, Subaru en Suzuki zullen vertrekken uit Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |