abonnement Unibet Coolblue
pi_194286282
Het blaasinstrument in het volgende filmpje:
Weet iemand hoe zoiets heet?
En komt daar inderdaad zulk geluid uit of hebben ze de blazer voor het filmpje gewoon een ongelofelijk groot blaasinstrument gegeven?

Belangrijker nog; hoe heet het instrument welk zulk geluid kan produceren? mocht de grote hoorn in t filmpje enkel voor de show zijn....
  maandag 27 juli 2020 @ 22:37:45 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_194287184
Een sousafoon kun je toch wel? Elke drumfanfare heeft minimaal een zo’n ding.
In van die Amerikaanse collegebands, heb je vaak meerdere rijen met sousafoons.
pi_194287238

Die rechter blazer is wel echt een baas zeg !!
pi_194287289
Het felle geluid dat je vooral hoort is niet van de sousafoon, dat lijkt me eerder een trompet (of meerdere). Je hoort de sousafoon ook wel op de achtergrond maar die speelt de baslijn.
pi_194287362

Totaal of topic, maar zie ik daar nou blackfaces geschminkt? Dat dat kan.
pi_194288088
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:36 schreef Farenji het volgende:
Het felle geluid dat je vooral hoort is niet van de sousafoon, dat lijkt me eerder een trompet (of meerdere). Je hoort de sousafoon ook wel op de achtergrond maar die speelt de baslijn.
Mee eens. Waarschijnlijk wordt er gewoon geplaybackt. Af en toe zijn duidelijk meertonige klanken te horen (akkoorden). Die speel je beslist niet met één blaasinstrument.

Ik denk ook dat het trompetten zijn, maar ik sluit zelfs synthesizers niet uit. Die werden eind jaren 60 ook al wel op beperkte schaal in pop- en rockmuziek gebruikt.
pi_194291280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:58 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Mee eens. Waarschijnlijk wordt er gewoon geplaybackt. Af en toe zijn duidelijk meertonige klanken te horen (akkoorden). Die speel je beslist niet met één blaasinstrument.

Ik denk ook dat het trompetten zijn, maar ik sluit zelfs synthesizers niet uit. Die werden eind jaren 60 ook al wel op beperkte schaal in pop- en rockmuziek gebruikt.
Ja dat laatste dacht ik ook, maar dat is dan wel een verdomd goed klinkende synthesizer, voor 1968. Het is waarschijnlijker dat het gewoon echte trompetten zijn maar dat er geen ruimte voor hen op het podium was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')