abonnement Unibet Coolblue
pi_194275613
quote:
Slachtoffer schietpartij Hoofddorp: 19 en dood om wat hasj

Het pas 19-jarige slachtoffer dat maandag 13 juli werd doodgeschoten in Hoofddorp is Miriondy Leuteria uit Amsterdam-Zuidoost. ‘Miry’ wilde met vrienden een paar honderd gram hasj kopen op straat. De schutter was mogelijk een van zijn vrienden.
Paul Vugts25 juli 2020, 8:00

Waarom het fatale schot werd gelost voor de studentenflat aan de Opaallaan, is bijna twee weken nadien nog een raadsel. De schietpartij had niets van een liquidatie.

De vrienden zitten nog vast. De eerste, 20 jaar, werd meteen die maandagmiddag in de buurt gearresteerd, twee 19-jarigen in de dagen daarna.

Leuteria en zijn jeugdvrienden uit de Bijlmer hadden met zware criminaliteit voor zover bekend niets te maken. Geen van hen heeft een strafblad. Ze hadden allemaal een middelbare school afgemaakt en komen uit normale gezinnen uit de F- en G-buurt.

Met de grote groepen twintigers uit Zuidoost die diep in de zware drugs­criminaliteit zitten, bijvoorbeeld als ‘uithalers’ die enorme partijen cocaïne uit havens moeten ophalen, hebben ze geen banden.

Ze waren gewoon naar Hoofddorp gekomen in de Volkswagen die een van de vrienden op zijn naam heeft staan, met hun normale telefoons op zak, dus niet met versleutelde blackberry’s zoals serieuze criminelen gebruiken of in een gestolen of gehuurde auto.


Fanatieke sporters

Ze hadden daar een afspraak met een partij die hasj zou leveren. Leuteria zou de uiteindelijke koop sluiten met een van de verkopers toen het schot viel. Hij stierf op straat, reanimatie bleek kansloos.

Miriondy Minque Leuteria doorliep als talentvolle verdediger de jeugd­selecties van FC Amsterdam, vlakbij de Amsterdam Arena, en verkaste vervolgens naar de Legmeervogels in Uithoorn. Ook zijn vrienden waren volgens ingewijden fanatieke sporters.

Na hun middelbare school probeerden ze, zoals zoveel twintigers in de Bijlmer, naam te maken als rapper. Niet in de omstreden drill music, overigens, maar in de reguliere (gangster)rap. In wisselende samenstellingen namen ze tracks en clips op, dromend van vele views en streams via bijvoorbeeld YouTube.

Zoals veel leeftijdgenoten hadden ze een voorliefde voor dure merkkleding, maar volgens bekenden niet in extreme mate.

‘Miry’, geboren op 24 oktober 2000, kwam uit een stabiel gezin en woonde bij zijn moeder en stiefvader, die hij als zijn vader beschouwde. Hij had een vriendin uit eveneens een heel normaal milieu.

Onbekende verkoper

De onderzoeksrechter heeft bepaald dat de drie vrienden voorlopig in de cel moeten blijven. Het is nog onduidelijk in hoeverre ze openheid van zaken hebben gegeven over wat er volgens hen is gebeurd en wat er zo vreselijk mis ging waardoor plotseling werd geschoten. Uit hoeveel mannen de verkopende partij bestond en wie het waren, is onbekend. Evenmin is duidelijk waarom het groepje voor die paar ons hasj naar Hoofddorp was gekomen, terwijl zulke hoeveelheden in Amsterdam ruim voorhanden zijn.

De verdachten ‘zitten in beperkingen’ en mogen alleen contact hebben met hun advocaten.

De politie heeft omstanders gevraagd om gemaakte camerabeelden in te leveren.

Leuteria is dinsdag in Amsterdam begraven.

https://www.parool.nl/ams(...)m-wat-hasj~b60ea97f/
Gewoon een paar honderd gram hasj willen verhandelen en naam willen maken in de "reguliere (gangster)rap", welke goede jongen uit een heel normaal millieu doet het nou niet? 8)7 Heel gek dat juist iemand in die kringen slachtoffer wordt van een schietpartij zeg. Een waar mysterie hoe zoiets kan gebeuren! :')
  maandag 27 juli 2020 @ 08:48:43 #2
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_194275654
Ik weet niet, ts, maar met zoveel informatie in de op zou ik me ook gaan afvragen wat er eigenlijk aan de hand was.
  maandag 27 juli 2020 @ 08:50:16 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194275661
Een doodnormale ripdeal dus. Het artikel doet net alsof hier een of ander zielig kindje is doodgeschoten terwijl het gewoon om een volwassen dealer gaat die het niet al te slim heeft aangepakt. Dan maakt het mij geen reet uit bij wie hij woonde en wat z'n hobby's waren.

[ Bericht 41% gewijzigd door Twiitch op 27-07-2020 08:56:40 ]
  Redactie Frontpage maandag 27 juli 2020 @ 08:52:30 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_194275676
Ja ik vond het ook al een heel bijzonder geschreven artikel.

Het AD bagatelliseert het feit dat deze man een flinke voorraad drugs wilde kopen, duidelijk met de bedoeling om dit weer te verkopen, en probeert aan alle kanten een mening door te drukken dat deze man niets te verwijten valt.

Vervolgens wordt er nog even een paar alineas uitleg gegeven over dat we dit blijkbaar heel normaal vinden met z'n allen, gezien z'n afkomt.

Al-met-al een bijzonder slecht en gekleurd stukje journalistiek, als je nog van dat laatste kunt spreken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_194275722
OP staat vol met slap geleuteria.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194275723
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 08:52 schreef Innisdemon het volgende:
Al-met-al een bijzonder slecht en gekleurd stukje journalistiek, als je nog van dat laatste kunt spreken.
Dit dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:03:30 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_194275761
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2020 08:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Leuteria en zijn jeugdvrienden uit de Bijlmer hadden met zware criminaliteit voor zover bekend niets te maken. Geen van hen heeft een strafblad. Ze hadden allemaal een middelbare school afgemaakt en komen uit normale gezinnen uit de F- en G-buurt.
quote:
De schutter was mogelijk een van zijn vrienden.
Dus jongeren uit normale Amsterdamse gezinnen lopen zomaar met een vuurwapen op zak :')
pi_194275774
Het nieuwe normaal. ;)

Hieronder een artikel dat 'gewoon' een stuk logischer opgesteld is en minder rooskleurig gemaakt.
https://www.boevennieuws.(...)ietpartij-hoofddorp/
  maandag 27 juli 2020 @ 09:11:09 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194275829
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

Dus jongeren uit normale Amsterdamse gezinnen lopen zomaar met een vuurwapen op zak :')
Jongens uit normale gezinnen in Stadskanaal zijn groothandelaar op Sziget.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194275832
Bewust gedaan of niet, de schrijver van dit artikel lijkt van dit soort redenaties uit te gaan: criminelen maken gebruik van huurauto's, dus mensen die in hun eigen auto rijden zijn geen criminelen. Criminelen zijn schoolverlaters, dus met een diploma ben je geen crimineel. Etc, etc. Dat rammelt, natuurlijk.
pi_194275839
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

Dus jongeren uit normale Amsterdamse gezinnen lopen zomaar met een vuurwapen op zak :')
Oey, daar zeg je wat.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:12:33 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194275844
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bewust gedaan of niet, de schrijver van dit artikel lijkt van dit soort redenaties uit te gaan: criminelen maken gebruik van huurauto's, dus mensen die in hun eigen auto rijden zijn geen criminelen. Criminelen zijn schoolverlaters, dus met een diploma ben je geen crimineel. Etc, etc. Dat rammelt, natuurlijk.
Inderdaad, Ridouan Taghi heeft geloof ik een atheneumdiploma, die is ook ooit begonnen met hasj verkopen waarschijnlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194275862
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Jongens uit normale gezinnen in Stadskanaal zijn groothandelaar op Sziget.
Is een topsportgezin echt een normaal gezin? Roelf _O_ (Die zal vast geen vuurwapen hebben meegenomen bij de in- en verkoop, noch zich bezig hebben gehouden met reguliere gangsterrap.)
pi_194275888
Hij is 19 jaar, maar wordt vergeleken met 'zoals zoveel twintigers'.

Overigens denk ik wel dat deze negentienjarige buitengewoon veel pech heeft gehad in deze situatie.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:18:38 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194275914
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Oey, daar zeg je wat.
I see what you did there!

Ja, als het zoontje van de burgemeester het doet ( weliswaar onklaar gemaakt) dan is het doodnormaal..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194275931
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:16 schreef Idisrom het volgende:
Hij is 19 jaar, maar wordt vergeleken met 'zoals zoveel twintigers'.

Overigens denk ik wel dat deze negentienjarige buitengewoon veel pech heeft gehad in deze situatie.
Pech heb je wanneer je toevallig bij de locatie woont waar dit soort eikels hun gangsterdromen menen waar te moeten maken en kogels jouw muren/ramen door komen vliegen, deze G heeft zeer waarschijnlijk het één en ander over zichzelf afgeroepen.
pi_194275936
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

Dus jongeren uit normale Amsterdamse gezinnen lopen zomaar met een vuurwapen op zak :')
Vorig jaar was er ook al een vijftienjarige Amsterdammer die met een pistool op woonboten rondliep.

Edit: al eerder gepost (zie ik nu)
  maandag 27 juli 2020 @ 09:21:02 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_194275946
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:16 schreef Idisrom het volgende:
Hij is 19 jaar, maar wordt vergeleken met 'zoals zoveel twintigers'.

Overigens denk ik wel dat deze negentienjarige buitengewoon veel pech heeft gehad in deze situatie.
Pech? Gewoon over zichzelf afgeroepen lijkt me. Afspraakje maken om een partij hasj te kopen, en inplaats van te betalen de partij willen rippen...tsja, kans dat je daarbij neergeschoten word acht ik hoger dan 50%. Gewoon een hele domme jongen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194275950
Ze willen muziek maken waarin ze criminaliteit verheerlijken, maar verder zijn het voorbeeldige burgers hoor. :’)
pi_194275987
Wel extreem veel woorden om een crimineel als heilig boontje te omschrijven zeg....

Wat een crap.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194276008
quote:
Na hun middelbare school probeerden ze, zoals zoveel twintigers in de Bijlmer, naam te maken als rapper. Niet in de omstreden drill music, overigens, maar in de reguliere (gangster)rap. In wisselende samenstellingen namen ze tracks en clips op, dromend van vele views en streams via bijvoorbeeld YouTube.
Verder wordt er niet verteld wat dan de artiestennaam was, maar het artikel op boevennieuws doet dat wel:

quote:
De 19-jarige jongen die op 13 juli in Hoofddorp werd doodgeschoten is Miriondy Leuteria. Hij is ook bekend onder zijn rapnaam Nake en maakte deel uit van de hiphop formatie Yung Gods.
Dit zijn normale teksten?



Edit: mooi hoor, vanaf 1:29 zien we hoe deze gangster maar liefst 100 euro pint. De jongeman op 1:50 is nog veel gefortuneerder, en heeft mogelijk zelfs 500 euro of meer. High rollers!

[ Bericht 13% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 27-07-2020 09:38:54 ]
pi_194276082
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Verder wordt er niet verteld wat dan de artiestennaam was, maar het artikel op boevennieuws doet dat wel:
[..]

Dit zijn normale teksten?

Dat uitbeelden van schieten en steken (zwaaiend met een keukenmes) :')
"die nakkoe met demper"
"we stelen(?) die wit net als ricky" :?

Echt lieve, normale jongens. Dat zie en hoor je zo. Wat een goede, normale milieus ook waarin dit geaccepteerd wordt.
pi_194276114

"mannen zijn lacking dus ik pak m'n strap"
"mannen zijn pussies dus ze rennen weg"
"young money guns"
"broer ik ben te real ik pak niet je leven nee ik pak je ziel"

Goh, wat gek zeg dat één van deze normale jongens uit goede milieus is doodgeschoten. _O-

En wat een mooie idealen hebben ze ook. Ze willen die bugatti all black. *; (Of zoals misdaadjournalist Paul Vugts zou zeggen: "Zoals veel leeftijdgenoten hadden ze een voorliefde voor dure merkkledingluxewagens, maar volgens bekenden niet in extreme mate.")
  maandag 27 juli 2020 @ 09:39:06 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194276130
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Verder wordt er niet verteld wat dan de artiestennaam was, maar het artikel op boevennieuws doet dat wel:
[..]

Dit zijn normale teksten?



Edit: mooi hoor, vanaf 1:29 zien we hoe deze gangster maar liefst 100 euro pint. De jongeman op 1:50 is nog veel gefortuneerder, en heeft mogelijk zelfs 500 euro of meer. High rollers!
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')