abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 09:58:01 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194290722
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 08:56 schreef Candaasje het volgende:

@:derLudolf : Ah die kende ik nog niet, de taart althans, wel dat het zo snel 'moet'.
Bij ons in de praktijk was het wel 'tepel raken bij het scheren = taart trakteren' . Niet dat het ooit echt gedaan werd, die taart.

Ik leerde ook wel dat dat 'wedstrijdje keizersneden' nu wel wordt gezien als de meest domme zet veeartsen ooit hebben kunnen doen; zo'n keizersnede moet supersnel gebeuren (20 minuten is een beetje het streven dacht ik), en mag nauwelijks iets kosten. (Terwijl het wel gewoon een chirurgische ingreep is die eigenlijk niks verschilt van een keizersnede bij een mens...)

Oh hier ging het anders. Dit was volgens mij eind van de nacht/voor het melken want het werd al licht, maar toen ze daar was, belde ze een stagiair.
Zij deed de keizersnede halverwege arriveerde de stagiair. Toen het kalf in het stro lag zei ze tegen de stagiair dat ze het dicht moest maken. En toen over de taart.

Achteraf zei ze "ja de eerste keer ben je 2-3 uur bezig".

Studiegenoot -pa was dierenarts en ze hadden wat vleesvee thuis- dat ze het ook wel zo snel mogelijk wilden doen, aangezien hun koeien vaak de neiging tussen 2 en 3 's nachts te bevallen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194290765
Buh. Ik zou dit najaar een sushi workshop doen. Maar blijkbaar is De Sushimeester met ons geld naar de noorderzon vertrokken }:| FB staat al vol klachten.

En ik erger me dood aan een filmpje op NOS van een dame die in het vliegtuig vanuit Barcelona zit. ‘Als we een uur eerder vertrokken waren hadden we nu niet twee weken in quarantaine gehoeven’. Ja, je had echt geen andere keuze dan een paar dagen geleden naar Barcelona te gaan :')

En waarschijnlijk vertolkt zij de plannen van vakantiegangers die gisteren wel nog zijn teruggekomen en nu vrolijk overal rondwandelen....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194290811
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh hier ging het anders. Dit was volgens mij eind van de nacht/voor het melken want het werd al licht, maar toen ze daar was, belde ze een stagiair.
Zij deed de keizersnede halverwege arriveerde de stagiair. Toen het kalf in het stro lag zei ze tegen de stagiair dat ze het dicht moest maken. En toen over de taart.

Achteraf zei ze "ja de eerste keer ben je 2-3 uur bezig".

Studiegenoot -pa was dierenarts en ze hadden wat vleesvee thuis- dat ze het ook wel zo snel mogelijk wilden doen, aangezien hun koeien vaak de neiging tussen 2 en 3 's nachts te bevallen :D
Oh ja het zal niet altijd snel kunnen of gaan, inderdaad als je een stagiaire erbij hebt :)
Sterilisaties van honden en katten duren de eerste keren ook echt eeuwen, en later kunnen ze het ook wel in een half uur (exclusief voorbereidingstijd van de dieren door de assistenten wel).

En ik begrijp ook wel dat genoeg uren slaap prettig is. Absoluut :D Ik had de afgelopen nachten Mees ook in een nestje naast mijn hoofdkussen gelegd zodat ik niet telkens mijn bed uit hoefde, maar gewoon liggend even kon inspecteren :P . (Alleen al daarom zou ik een moeder zijn die dr kind bij d'r in bed of in een co-sleeper zou leggen; leuk zo'n eigen kamertje, maar dan moet je er zelf ook telkens uit. Lijkt me verschrikkelijk)

Maar ik hoorde dat verhaal van een docent (zelf ook veearts), en die had het ook echt over een aantal dierenartsen die nog niet z9o lang geleden ongeveer alle keizersneden in de regio probeerden te doen, zo snel mogelijk en zo veel mogelijk, en dus zo lat heel hoog legden qua tijdsdruk dan. En daarmee kelderden ook de prijzen. Dat was niet zo handig, want dat draai je niet zo snel meer terug natuurlijk.

@AnneX : wat is er mis met koeien? Koeien zijn fantastisch O+
pi_194290900
Oh is Uniek jarig? *O*

En dat is wel shit, van die sushiworkshop Cat :{
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:15:08 #280
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194290948
OK. Dit is maf.

Hele vakantie kon ik prima op een klein ontbijtje, een klein lunchje, wat fruit, en koffie.

Twee dagen aan het werk: sochtends geeuwhonger, brooddoos leeg enz enz.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194290954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:10 schreef Candaasje het volgende:
Oh is Uniek jarig? *O*

En dat is wel shit, van die sushiworkshop Cat :{
Is Mees vannacht niet verstopt geraakt?

Hier vliegen kittens rond. Trap op, trap af, piepend bovenin de krabpaal want naar beneden is nog steeds ingewikkeld en met slippende pootjes over het laminaat _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194290958
Toch met dat bingen wel irritant dat je een jaar later niet meer weet wie wie ook alweer was :D

Isa deelde laatst een website voor Dark waar je per aflevering alle achtergrondinformatie kon krijgen over wie wie was etc, ZONDER te spoileren... Eigenlijk zou elke serie dat moeten hebben :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194290972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:15 schreef fietsie het volgende:
OK. Dit is maf.

Hele vakantie kon ik prima op een klein ontbijtje, een klein lunchje, wat fruit, en koffie.

Twee dagen aan het werk: sochtends geeuwhonger, brooddoos leeg enz enz.
Gewoontedier :)
pi_194290988
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Is Mees vannacht niet verstopt geraakt?

Hier vliegen kittens rond. Trap op, trap af, piepend bovenin de krabpaal want naar beneden is nog steeds ingewikkeld en met slippende pootjes over het laminaat _O-
:D Mooie MI van vliegende kittens

En nee, ik ben een beetje gemeen geweest; we waren pas laat thuis (door file...) en hij sliep al half, dus ik heb hem toen geen eten meer gegeten vlak voor het slapen gaan. Ik heb hem de hele nacht niet gehoord, en vanmorgen zat ie weer vrolijk te schetteren. :) Dus misschien 's avonds gewoon even wat minder vaak voeren, tenzij hij er écht om vraagt (zoals nu, hij duikt telkens op mijn handen op het toetsenbord :P )
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 10:18:54 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194290992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:04 schreef Candaasje het volgende:


Maar ik hoorde dat verhaal van een docent (zelf ook veearts), en die had het ook echt over een aantal dierenartsen die nog niet z9o lang geleden ongeveer alle keizersneden in de regio probeerden te doen, zo snel mogelijk en zo veel mogelijk, en dus zo lat heel hoog legden qua tijdsdruk dan. En daarmee kelderden ook de prijzen. Dat was niet zo handig, want dat draai je niet zo snel meer terug natuurlijk.
Dat is gewoon dom ja, uiteindelijk heb je jezelf daar mee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194291069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Mooie MI van vliegende kittens

En nee, ik ben een beetje gemeen geweest; we waren pas laat thuis (door file...) en hij sliep al half, dus ik heb hem toen geen eten meer gegeten vlak voor het slapen gaan. Ik heb hem de hele nacht niet gehoord, en vanmorgen zat ie weer vrolijk te schetteren. :) Dus misschien 's avonds gewoon even wat minder vaak voeren, tenzij hij er écht om vraagt (zoals nu, hij duikt telkens op mijn handen op het toetsenbord :P )
Al doende leert men :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:31:47 #287
370431 drakin
vurig typje
pi_194291129
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:26 schreef minilot het volgende:
Awww thx Barrel! O+

Wil wel verder teruglezen, maar blijf steeds steken op de poes van @:Kreator! :o *O*
kater, hij had toch een gay moment?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_194291137
Hmm puberfase doet ineens zn intrede hier.
Gezellig :)
pi_194291154
Zo, call 2 van 3 vandaag gehad. Ze duren nu een stuk korter door weinig deelnemers *O*

Zonde van die workshop @Cat-astrophe, geld ben je zeker kwijt?

vwb Barcelona, ben benieuwd wat één van onze directieleden gaat doen. Die vliegt op Barcelona om vandaar naar hun huis elders in Spanje te gaan (getrouwd met een spanjaard). Maar iedereen op vakantie had kunnen verwachten dat zoiets zou kunnen gebeuren momenteel.
We have far more in common than that which devides us..
pi_194291172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:32 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm puberfase doet ineens zn intrede hier.
Gezellig :)
Altijd een mooi moment tussen moeder en dochter
pi_194291176
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Buh. Ik zou dit najaar een sushi workshop doen. Maar blijkbaar is De Sushimeester met ons geld naar de noorderzon vertrokken }:| FB staat al vol klachten.

En ik erger me dood aan een filmpje op NOS van een dame die in het vliegtuig vanuit Barcelona zit. ‘Als we een uur eerder vertrokken waren hadden we nu niet twee weken in quarantaine gehoeven’. Ja, je had echt geen andere keuze dan een paar dagen geleden naar Barcelona te gaan :')

En waarschijnlijk vertolkt zij de plannen van vakantiegangers die gisteren wel nog zijn teruggekomen en nu vrolijk overal rondwandelen....
Shit zeg van de sushidief :{

En ja mensen en maatregelen... Alleen maar klagen wat anders is. Moet me er niet druk om maken maar doe het toch nog meerdere malen per dag.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194291250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Altijd een mooi moment tussen moeder en dochter
Haha heerlijk...
nu de 3e keer in 4 dagen dat ik gezegd heb dat ze maar gewoon normaal doet.
Lukt het niet.. dan zetten meteen de moodswings in.

Probleem is dat het puberale brein zichzelf natuurlijk volledig in zn recht vind staan en denkt dat dat gekat op mij heel niet anders is dan anders.

Joy! :)
pi_194291352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, call 2 van 3 vandaag gehad. Ze duren nu een stuk korter door weinig deelnemers *O*

Zonde van die workshop @:Cat-astrophe, geld ben je zeker kwijt?

vwb Barcelona, ben benieuwd wat één van onze directieleden gaat doen. Die vliegt op Barcelona om vandaar naar hun huis elders in Spanje te gaan (getrouwd met een spanjaard). Maar iedereen op vakantie had kunnen verwachten dat zoiets zou kunnen gebeuren momenteel.
Korte calls *O*

En ik ga er inderdaad vanuit dat ik die 30 euro niet meer terug ga zien. Organisator heeft wel aangifte gedaan, maar we staan vast in een lange rij van schuldeisers :{
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194291443
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Haha heerlijk...
nu de 3e keer in 4 dagen dat ik gezegd heb dat ze maar gewoon normaal doet.
Lukt het niet.. dan zetten meteen de moodswings in.

Probleem is dat het puberale brein zichzelf natuurlijk volledig in zn recht vind staan en denkt dat dat gekat op mij heel niet anders is dan anders.

Joy! :)
:) zo te horen kan je er wel goed mee omgaan
  Official ESF Kreviewer dinsdag 28 juli 2020 @ 11:08:11 #295
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194291585
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:26 schreef minilot het volgende:
Awww thx Barrel! O+

Wil wel verder teruglezen, maar blijf steeds steken op de poes van @:Kreator! :o *O*
Kat. Maar teruglezen is de moeite wel waard. Jerry. 8-).
pi_194291726
Over Barcelona: invalcollega kwam zondagmiddag laat terug uit Ibiza, gisteren weer aan het werk en ze komt ook zo in je aura staan, dus ik heb er wat van gezegd. |:) Oh sorry sorry.. ja weet ik veel waar je allemaal mee in aanraking bent geweest.
Houden we de patiënten op veilige afstand, komt er zo'n pretvluchtletter weer op het werk met karona. GA WEG!
(vind haar al irritant en vreemd :D )

Straks komt mijn zus lunchen, voor haar een overwinning, eerst een uur in de auto en sinds maart nog niet erg veel verder geweest dan een rondje om haar huis en een paar keer 2 ochtendjes helemaal afgeschermd achter balie bij de tandarts gewerkt. Ze is bijna 75 (ja ze werkt dus nog) en in het verleden een paar x bronchitis. Ik snap wel dat ze het 'engig' vind. Wil ook niet in een restaurant of op een terras zitten om te lunchen. We gaan in de tuin zitten, genoeg mogelijkheid tot afstand en ventilatie. :)
pi_194291744
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:) zo te horen kan je er wel goed mee omgaan
Hmm dat gaan we de komende jaren merken denk ik :)

Vind het nu nogal irritant maar probeer mezelf voor te houden dat dat er nou eenmaal bijhoort.
(En dat ondanks dat het er bij hoort ik niet meteen alles hoef te accepteren natuurlijk :) )

Maar ze is nu bijna 13.. dus dit is pas het beginnetje :)
pi_194291749
En van onder naar boven lezen, ik doe bijna niet anders _O-
pi_194291835
Dus...
pi_194291840
Fini...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')