abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 15:17:50 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194267388
Jaren terug is het dak van onze garage (aan het huis gebouwd) lek geweest bij de regenpijp. Een jaar of vijf geleden is het dak geheel vervangen waarmee ook de lekkage tot het verleden behoorde. Wat alleen nooit hersteld is is de schade aan de onderzijde van het dak. Hier is ooit een plaat tegen de plafondplaten geschroefd als 'oplossing' en meer niet.

Die plaat heb ik weggehaald, het plafond (bestaande uit spaanplaat van 125cm breed) heb ik weggebroken/gezaagd tot het slechte deel er helemaal uit was. Alleen nu zit ik nog met de balken die het dak dragen. Deze zijn aan de onderzijde deels verrot doordat er water op de plafondplaten is blijven staan. Verder naar boven zijn ze nog prima, en ook zijn ze helemaal droog (ook het verrotte deel).

De vraag is nu: hoe kan ik deze schade herstellen op een manier die niet heel werk is (hele balken vervangen is geen optie) maar toch zorgt dat het dak zijn stevigheid niet verliest, en ik de plafondplaten weer vast kan zetten?

Hier een aantal foto's:













De lasdoos is inderdaad open, omdat ik een hier aftakkende buis naar een lamp moest verwijderen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_194267410
Sealen met epoxy is het beste.
pi_194267423
als die balken nu weer droog zijn (en daar lijkt het zo 123 vanaf de foto wel op) zou ik niet veel meer doen dan schuren/schaven, met latjes eronder waterpas maken en weer aftimmeren met plaatjes

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 15:21:55 ]
pi_194271453
Al het rotte en een beetje goed hout weg halen en dan aan beide kanten een strook 18mm multiplex er tegenaan met de zelfde hoogte als de balk.
pi_194273591
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:54 schreef Makrolon het volgende:
Al het rotte en een beetje goed hout weg halen en dan aan beide kanten een strook 18mm multiplex er tegenaan met de zelfde hoogte als de balk.
Slim. Paar rillen bruislijm tussen multiplex en balk en dozijn schroeven. Zit weer als een huis!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')