abonnement Unibet Coolblue
pi_194266659
Het had niet veel gescheeld of ik was vroeger in een tehuis of pleeggezin terechtgekomen. Gelukkig ben ik blij dat het nooit zover gekomen is. Ik schrik wel als ik lees dat het wel erg vaak mis gaat in een pleeggezin en dat vooral seksueel misbruik erbovenuit springt.

Waarom is er vanuit de overheid zo'n sterke voorkeur voor een pleeggezin? Ik denk dat een tehuis een stuk veiliger is, vooral omdat je daar te maken hebt met professionals en meer toezicht is.
pi_194266749
Ja want in tehuizen kwam sexueel misbruik niet voor
U MAD?
pi_194266766
Pleeggezin lijkt meer op een gezin, in een tehuis zit je met zoveel meer mensen, dat is een hele andere dynamiek.
Ik denk dat de meeste mensen het niet met je eens zullen zijn en een pleeggezin zullen prefereren.
  Spellchecker zondag 26 juli 2020 @ 16:12:08 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194267854
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Pleeggezin lijkt meer op een gezin, in een tehuis zit je met zoveel meer mensen, dat is een hele andere dynamiek.
Ik denk dat de meeste mensen het niet met je eens zullen zijn en een pleeggezin zullen prefereren.
Lijkt mij ook.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:38:55 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194273319
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:10 schreef osodevo het volgende:
Het had niet veel gescheeld of ik was vroeger in een tehuis of pleeggezin terechtgekomen. Gelukkig ben ik blij dat het nooit zover gekomen is. Ik schrik wel als ik lees dat het wel erg vaak mis gaat in een pleeggezin en dat vooral seksueel misbruik erbovenuit springt.

Waarom is er vanuit de overheid zo'n sterke voorkeur voor een pleeggezin? Ik denk dat een tehuis een stuk veiliger is, vooral omdat je daar te maken hebt met professionals en meer toezicht is.
In tehuizen komt elke vorm van misbruik ook voor.
In gezinnen trouwens ook. Pleeggezin
of gewoon de eigen ouders.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')