Zou je ook moeten doen, beste Nikonlover. Kom je tenminste nog een keertje buiten.quote:
Zoals ik in een eerdere post ook al heb geschreven: in de verkeersregels staat ook dat je niet door het rood mag rijden en dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen. Iets waar een hoop van die wielrenners lak aan hebben. Wat mij betreft maar daar ook keihard tegen opgetreden worden.quote:Op zondag 26 juli 2020 12:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja dat moet ja. Het is in principe verboden om met zijn tweeën naast elkaar te rijden als je daarmee het hele pad blokkeert en als je je in het verkeer begeeft wordt er toch echt van je verwacht dat je op je qui vive blijft. Lijkt me toch algemene kennis, die bij jou kennelijk volledig ontbreekt.
Op een tweebaanssnelweg accepteer je het toch ook niet als twee bevriende automobilisten gezellig met 80 kilometer per uur naast elkaar gaan rijden en daarmee de hele snelweg blokkeren en ook nog eens de toeters achter hun niet horen?
Ik zou niet weten waarom we dit asociale ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikkegedrag wel van fietsers en wandelaars zouden moeten accepteren, fietsers en wandelaars die ook nog eens totaal niet met het verkeer bezig zijn als ze niet eens een bel horen. Wat mij betreft gaat de politie daar keihard op ingrijpen. Ze brengen met dit gedrag andere mensen in gevaar.
Eerder autos te voorzien van een logger en elke overtreding daarin een bon te laten generen. Dat zijn de grote moordmachines op onze wegen.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:51 schreef Morri2 het volgende:
Misschien dat het eens tijd wordt om de fietspaden ook van drempels te voorzien.
Persoonlijk is dit mijn top 2 ergernissen, die e-bike bejaarden zijn wel het ergst. Die man denkt altijd dat hij weer op z'n Zundapp of Tomos zit en z'n vrouw rijdt er met grote bange ogen achteraan met een blik van; ach Miendert rijdt toch alsjeblieft wat zachter.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:58 schreef detaris het volgende:
Het echte gevaar op de weg zijn infantiele bejaarden die levensgevaarlijke capriolen uithalen op E-bikes. En natuurlijk wandelaars die met hun dikke lichaam op het fietspad gaan lopen.
Na stilstand zijn ze het gevaarlijkst. Als je voor een rood stoplicht hebt moeten wachten, of voor een openstaande brug.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:05 schreef Document1 het volgende:
[..]
Persoonlijk is dit mijn top 2 ergernissen, die e-bike bejaarden zijn wel het ergst. Die man denkt altijd dat hij weer op z'n Zundapp of Tomos zit en z'n vrouw rijdt er met grote bange ogen achteraan met een blik van; ach Miendert rijdt toch alsjeblieft wat zachter.
Het blijft toch typisch dat miljoenen automobilisten minder ergernis veroorzaken dan het gedrag van enkele tienduizenden sportfietsers doet.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef raptorix het volgende:
Goh, waarom zou het zijn dat er hele tvprogrammas zijn over misdadig gedrag van automobilisten.
Echt die mensen die hier afgeven op wielrenners
Met hun stoere zolderpraatjes, met je nep seat leasewagen.
Of zou het er misschien mee te maken hebben dat de meeste mensen zelf ook wél binnen de categorie automobilisten vallen maar niet binnen de groep sportfietsers? Overigens zijn er binnen de groep automobilisten zat subgroepen die wel degelijk ook vaak ergernis oproepen: (veel te langzaam rijdende) bejaarden, leaserijders, petjes/golfjes, etc.quote:Op maandag 27 juli 2020 19:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het blijft toch typisch dat miljoenen automobilisten minder ergernis veroorzaken dan het gedrag van enkele tienduizenden sportfietsers doet.
Hahahaquote:Op maandag 27 juli 2020 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou je ook moeten doen, beste Nikonlover. Kom je tenminste nog een keertje buiten.
Automobilistenquote:Op maandag 27 juli 2020 19:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het blijft toch typisch dat miljoenen automobilisten minder ergernis veroorzaken dan het gedrag van enkele tienduizenden sportfietsers doet.
Wielrenners vergeten nog wel eens dat voetgangers op het fietspad moeten als er geen voetpad is (buiten de bebouwde kom vaak).quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:50 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik vind het heerlijk om af en toe een stukje op mijn racefiets te fietsen ik doe dat eigenlijk altijd alleen of heel soms met een vriend. Ik gedraag mij altijd heel netjes, anticipeer goed, en in dorpjes ed. Pas ik mijn snelheid aan.
Mijn ervaring is juist ouderen die met z'n 2en of 4en een breed fietspad van 3 meter breed bezet houden. Of wandelaars die breed naast elkaar lopen op zo'n zelfde FIETSpad. Bellen helpt vaak niet. Zeker bij ouderen dus dan vraag ik altijd even netjes of ik er langs mag. Ik heb over het algemeen dus veel meer last van andere onoplettende verkeersdeelnemers dan zij van mij. Gelukkig is hier in het Noorden nog ruimte genoeg en kom ik op grote stukken bijna geen mensen tegen.
Ik zal niet ontkennen dat er (groepen) wielrenners zijn die zich asociaal gedragen, maar de meeste gedragen zich volgens mij gewoon prima. Andere verkeersdeelnemers mogen zelf af en toe wel eens in de spiegel kijken. Degene die het hardste janken zijn vaak degene die zelf niet op of om kijken en hele wegen fietspaden bezet houden.
Net zoals voetgangers nog wel eens vergeten dat je op een 3 meter breed fietspad niet met z'n 2en 3 meter breed hoeft te lopen. Je moet van beide kanten een beetje rekening houden met elkaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:54 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Wielrenners vergeten nog wel eens dat voetgangers op het fietspad moeten als er geen voetpad is (buiten de bebouwde kom vaak).
Zouden deze mensen toch op de fiets stappen in een poging om hun gezondheid te verbeteren? Echt iets om belachelijk te maken/ontmoedigen inderdaad.quote:Op maandag 27 juli 2020 09:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Olga de Haan slaat de plank hier aardig mis en gebruikt slechte voorbeelden.quote:Op zondag 26 juli 2020 09:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
----------------------
Naar mij wordt altijd heel boos gekeken als de wielrenner ontdekt dat hij van mij geen voorrang krijgt als ik van rechts kom... of op een voorrangsweg rij.... of als ik niet voor ze aan de kant ga als ik ze tegenkom terwijl ze met zijn 7en compact rijden het liefst 3 breed terwijl ze niet op het vrijliggende fietspad rijden.... dan heb ik het ook nog niet over het gezeur of de middelvinger die je krijgt als je die droeftoeters geen voorang geeft...
Zeker gun elkaar de ruimte. Dat geldt ook voor wielrenners. Ook voor hun gelden de verkeersregels. Alleen dat willen ze niet toegeven.
Oh ik zie het zo gebeuren, mevrouw fietst aan de ene kant van het pad, haar kind aan de andere, ondanks herhaald bellen wordt er geen aanstalten gemaakt aan de kant te gaan dus wordt er rustig/met gematigde snelheid tussen beiden door gereden.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:07 schreef papernote het volgende:
"binnen de stad" -> ik ken weinig wielrenners die zich daar asociaal gedragen, maar dat zal zeker voorkomen. Maar "tussen mij en m'n kind" kan niet waar zijn, dat heeft ze gewoon verzonnen.
Hoe halen ze het ook in hun hoofd te bellen naar mevrouw alleen op de wereld het fietspad, die nare, nare wielrenners!quote:"Het is overigens niet alleen buiten, maar ook in de stad dat er ‘ping!’ wordt gedaan. Dan wurmt zich weer een of andere gehelmde fietser tussen mij en de stoep, of tussen mij en het naast mij fietsende kind, of zoiets."
Niet iedereen woont in de bebouwde kom. Daarbij, waarom zou dit moeten? Omdat jij dat vindt?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:07 schreef papernote het volgende:
[..]
Olga de Haan slaat de plank hier aardig mis en gebruikt slechte voorbeelden.
"slingerende kinderen" -> die horen niet op het fietspad buiten de bebouwde kom, die moeten eerst maar eens rustig oefenen binnen de bebouwde kom
'zo is het nu eenmaal'. Zelf verzonnen denk ik? art. 4 rvv is duidelijk namelijk. Wandelaars moeten het fietspad gebruiken als er geen voetpad is. Alleen als er ook geen fietspad is, gebruiken ze de berm.quote:"in de berm" -> dat ben je verplicht, wandelaars buiten de bebouwde kom moeten gebruik maken van de berm. Die mogen achterop of tegemoetkomend verkeer niet hinderen, maar moeten opzij stappen in de berm. Zo is het nu eenmaal.
Dit.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
Fiets ook regelmatig op mijn racefiets om gezonder te worden/blijven. Gemiddelde snelheid is nog laag (tussen 21 en 23 km/h). Maar het is een heerlijke manier van ontstressen.
Nooit echt problemen gehad met andere wielrenners, maar wel met slingerende medeweggebruikers (kids, oudjes op e-bike en personen op skeelers). Of figuren die compleet van de wereld zijn doordat ze keiharde muziek via oortjes/hoofdtelefoon op hebben staan. Dat zou eigenlijk verboden moeten worden in het verkeer.
Maar de ergste soort zijn wel de groepen wandelaars en dan vooral de honden uitlaters. Hou je vriend is strak aan de lijn..
Ik als "wielrenner" let extra op omdat ik door mijn snelheid net iets kwetsbaarder ben. Ik rem op tijd, zorg dat m'n voeten los zijn (op tijd losklikken..). Waarom zouden de andere weggebruikers dan ook niet wat extra opletten ivm hun kwetsbaarheden...
Mensen die buiten de bebouwde kom wonen hebben over het algemeen een groot genoeg erf voor kinderen om op te oefenen. En die zijn zich sowieso meer bewust van langsrazend verkeer, dus die laten hun kinderen überhaupt niet op de weg oefenen met een fietsje.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:18 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in de bebouwde kom. Daarbij, waarom zou dit moeten? Omdat jij dat vindt?
Ik doel inderdaad op artikel 4.3: "Zij gebruiken de berm of de uiterste zijde van de rijbaan, indien ook een fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt." Dat is een situatie die in mijn omgeving veel voor komt, vandaar dat het in m'n gedachten zat. Je hebt gelijk dat 4.2 zegt dat men op het fietspad moet lopen indien die aanwezig is.quote:[..]
'zo is het nu eenmaal'. Zelf verzonnen denk ik? art. 4 rvv is duidelijk namelijk. Wandelaars moeten het fietspad gebruiken als er geen voetpad is. Alleen als er ook geen fietspad is, gebruiken ze de berm.
Nog nooit van gehoord. Zeker weten dat die kennis dat niet verzonnen heeft?quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef 01100101 het volgende:
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
Als je er nog nooit van gehoord hebt en iemand vraagt naar Chamois Creme snap ik dat je Schimmelcreme kunt verstaanquote:Op donderdag 30 juli 2020 09:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Zeker weten dat die kennis dat niet verzonnen heeft?
Inderdaad zeg. Ik erger me dood aan al die Eritreërs en Syriërs in het verkeer. Van Nederlandse bejaarden op e-bikes, niet uitkijkende roomblanke wandelaars en asowielrenners lees je dan ook niks in dit topic als voornaamste irritatie.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:29 schreef RamboDirk het volgende:
Doordat dit land tyfus overbevolkt is krijg je dit soort gejank. Iedereen en alles irriteert zich aan mekaar omdat er geen ruimte is.
stop de immigratie, stop de overbevolking.
Schijnt dat ze ook nooit hun bezwete anus wassen en dagen achter elkaar t zelfde strakke broekje dragen. Dat kun je na een tijdje rechtop zetten, zo stijf is het van het kontvocht en zweet en aangeklonterde limonade.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef 01100101 het volgende:
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
Dit. Of een dikkere huid kweken.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:29 schreef RamboDirk het volgende:
Doordat dit land tyfus overbevolkt is krijg je dit soort gejank. Iedereen en alles irriteert zich aan mekaar omdat er geen ruimte is.
stop de immigratie, stop de overbevolking.
Raar.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef 01100101 het volgende:
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
Ik wou m ook posten ja. Hoe kun je?quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:12 schreef StateOfMind het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rijdt-door~ab178657/
Maar dat haal je niet bij de apotheek...quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:48 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je er nog nooit van gehoord hebt en iemand vraagt naar Chamois Creme snap ik dat je Schimmelcreme kunt verstaan
Vandaar dat de medewerkers er nog nooit van hebben gehoordquote:Op donderdag 30 juli 2020 10:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar dat haal je niet bij de apotheek...
Artikel 5 WVW is ook heel duidelijk. Naast elkaar lopen/fietsen op lage snelheid en daarmee een fietspad blokkeren voor achteropkomend verkeer mag gewoon niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 17:18 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Niet iedereen woont in de bebouwde kom. Daarbij, waarom zou dit moeten? Omdat jij dat vindt?
[..]
'zo is het nu eenmaal'. Zelf verzonnen denk ik? art. 4 rvv is duidelijk namelijk. Wandelaars moeten het fietspad gebruiken als er geen voetpad is. Alleen als er ook geen fietspad is, gebruiken ze de berm.
Het zijn in feite LARPers. Ze trekken dezelfde pakkies aan, scheren hun benen, zelfde bril, zelfde helm, gebruiken dezelfde creme's en gelletjes, stoïcijns op de fiets, groejes vormen. Allemaal net als de echte renners op tv. Ze wanen zich daadwerkelijk in de koers.quote:Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef 01100101 het volgende:
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
Je kunt veel zeggen over 5 WVW, maar duidelijk is het artikel zeker niet (zo is het bij invoering ook niet bedoeld, overigens).quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Artikel 5 WVW is ook heel duidelijk. Naast elkaar lopen/fietsen op lage snelheid en daarmee een fietspad blokkeren voor achteropkomend verkeer mag gewoon niet.
Net zoals amateurvoetballers larpen als ze scheenbeschermers en voetbalschoenen dragen?quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het zijn in feite LARPers. Ze trekken dezelfde pakkies aan, scheren hun benen, zelfde bril, zelfde helm, gebruiken dezelfde creme's en gelletjes, stoïcijns op de fiets, groejes vormen. Allemaal net als de echte renners op tv. Ze wanen zich daadwerkelijk in de koers.
Volstrekt duidelijk hoor. Het is verboden hinder te veroorzaken. Als je met zijn tweeën naast elkaar fietst terwijl er maar plek is voor twee fietsers op een fietspad, veroorzaak je volautomatisch hinder voor het achteropkomende verkeer, dat is nu juist wat dit artikel expliciet verbiedt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:52 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen over 5 WVW, maar duidelijk is het artikel zeker niet (zo is het bij invoering ook niet bedoeld, overigens).
Duidelijk is wel dat een voetganger bij gebrek aan voetpad op het fietspad moet lopen.
Toch bijzonder. Een bepaling die door de wetgever bewust vaag is gehouden om een soort catch-it-all bepaling te zijn, is volgens jou volkomen duidelijk.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volstrekt duidelijk hoor. Het is verboden hinder te veroorzaken. Als je met zijn tweeën naast elkaar fietst terwijl er maar plek is voor twee fietsers op een fietspad, veroorzaak je volautomatisch hinder voor het achteropkomende verkeer, dat is nu juist wat dit artikel expliciet verbiedt.
En dat hoeft echt niet problematisch te zijn, mensen willen best anderen dat pleziertje gunnen om gezellig naast elkaar te fietsen/lopen, maar dat betekent niet dat je dat dan een vrijbrief hebt gekregen om tot het einde van dat fietspad geen enkele rekening te houden met ander verkeer. Dat betekent dat je alert blijft op wat er om je heen gebeurt, bijzonder moeilijk blijkbaar, en direct aan de kant gaat als er iemand langs wil. Het percentage fietsers/wandelaars dat niet reageert op een bel is schrikbarend hoog en als ze dan al reageren is dat in 95 procent van de gevallen ook nog eens volkomen verkeerd. Slingerend achteruit kijken wat dat geluid nou zou kunnen zijn bijvoorbeeld. Mensen die dat doen zouden wat mij betreft direct een EMG moeten krijgen.
Dit.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Net zoals amateurvoetballers larpen als ze scheenbeschermers en voetbalschoenen dragen?
Bij een bepaalde sport hoort ook bepaalde kleding, fietsen in een wetsuit of hardlopen op voetbalschoenen gaat nogal lastig.
Alleen in de wedstrijden. Op de training of op straat zijn het vaak maar een paar dingetjes die worden nagedaan. Recreatieve wielrenners doen de volledige mik mak na van top tot teen en fietsen niet eens competitief!quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Net zoals amateurvoetballers larpen als ze scheenbeschermers en voetbalschoenen dragen?
Fietsen in normale kleding gaat prima. Fietsen zonder je benen te scheren gaat prima. Fietsen met een gewone fiets gaat prima. Totaal geen vergelijk.quote:Bij een bepaalde sport hoort ook bepaalde kleding, fietsen in een wetsuit of hardlopen op voetbalschoenen gaat nogal lastig.
Dit dacht ik ook ooit en al helemaal op een gewone stadsfiets met normaal zadel. Dat heb ik geweten. Na 60+ km op een warme dag begon dat bijzonder oncomfortabel te worden.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Fietsen in normale kleding gaat prima.
Onzin, het is niet bewust vaag gehouden. Er kan heel veel onder vallen ja, maar het doel van dit artikel is klip en klaar: het verbieden van hinder en gevaarzetting, in welke vorm dan ook.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:16 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Toch bijzonder. Een bepaling die door de wetgever bewust vaag is gehouden om een soort catch-it-all bepaling te zijn, is volgens jou volkomen duidelijk.
Natuurlijk is het dat wel. Kun je anders uitleggen in welke gevallen dit niet zo is en waarom dan niet? Er is bijvoorbeeld ook een reden dat links plakken op de snelweg verboden is en ook algemeen als hinderlijk wordt ervaren. Dit is in wezen niet anders.quote:Met zijn tweeën naast elkaar fietsen is dan ook zeker niet volautomatisch het hinderen van achteropkomend verkeer. Dat kán natuurlijk wel.
Als jij denkt dat inhalen met een hogere snelheid meer gevaar veroorzaakt dan mensen die zich niet realiseren dat ze zich in het verkeer bevinden en zich zo daarnaar gedragen, heb je het toch echt bij het verkeerde eind. Als je zo totaal met andere dingen bezig bent dan het verkeer dat je niet eens in staat bent rekening te houden met achteropkomend verkeer, hoor je daar dan wel thuis? In een auto kun je toch ook niet flierefluiten? Waarom zou dat op een fiets wel normaal gedrag zijn? Dat je 30 kilometer per uur al als 'voorbijrazen' aangeeft, geeft ook al aan hoe bevooroordeeld je in staat. Dat is maar marginaal sneller dan de snelheid van een e-bike.quote:Echter, met hetzelfde gemak kun je beargumenteren dat met een racefiets op hoge snelheid over een fietspad rijden, waar de gemiddelde snelheid veel lager ligt hinder of gevaar veroorzaakt. Zeker als je weet dat voetgangers ook van dat fietspad gebruik moeten maken. Precies daarom is art. 5 Wvw ook onduidelijk gelaten: zodat er een afweging in een concreet geval kan worden gemaakt.
In ieder geval is met 30 km/u+ voetgangers op een fietspad voorbijrazen in mijn ogen meer gevaarzetting dan iemand die niet op tijd aan de kant gaat voor jou, zodat je dan moet afremmen.
Neem anders even de memorie van toelichting erbij. Dan kun je (in de aanhef en bij artikelsgewijs commentaar) zelf lezen dat het bewust vaag is gelaten omdat het anders niet mogelijk is om gevaarlijk of hinderlijk gedrag te bestraffen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Onzin, het is niet bewust vaag gehouden. Er kan heel veel onder vallen ja, maar het doel van dit artikel is klip en klaar: het verbieden van hinder en gevaarzetting, in welke vorm dan ook.
Dat is in wezen wel anders. Links plakken is expliciet verboden in de rvv, met z'n tweeën naast elkaar fietsen niet. Waarom met zijn tweeën naast elkaar fietsen niet altijd hinderen is heb ik hierboven al gesteld.quote:[..]
Natuurlijk is het dat wel. Kun je anders uitleggen in welke gevallen dit niet zo is en waarom dan niet? Er is bijvoorbeeld ook een reden dat links plakken op de snelweg verboden is en ook algemeen als hinderlijk wordt ervaren. Dit is in wezen niet anders.
[..]
Dat zei ik natuurlijk niet. Ik wil je analogie best oppakken en verschrijven naar wat ik wel zei: mensen die over een fietspad racen terwijl ze weten dat daar ook voetgangers gebruik van moeten maken, realiseren zich schijnbaar niet dat ze aan het verkeer deelnemen.quote:Als jij denkt dat inhalen met een hogere snelheid meer gevaar veroorzaakt dan mensen die zich niet realiseren dat ze zich in het verkeer bevinden en zich zo daarnaar gedragen, heb je het toch echt bij het verkeerde eind.
Herhaling van zetten. Ook hier: als je aan het racen bent, en daardoor geen rekening meer kunt houden met de voetganger die ook van het fietspad gebruik moet maken, hoor je daar dan wel thuis? Zeker als je vooraf weet dat de voetganger een zwakkere verkeersdeelnemer is.quote:Als je zo totaal met andere dingen bezig bent dan het verkeer dat je niet eens in staat bent rekening te houden met achteropkomend verkeer, hoor je daar dan wel thuis? In een auto kun je toch ook niet flierefluiten? Waarom zou dat op een fiets wel normaal gedrag zijn? Dat je 30 kilometer per uur al als 'voorbijrazen' aangeeft, geeft ook al aan hoe bevooroordeeld je in staat. Dat is maar marginaal sneller dan de snelheid van een e-bike.
Herhaling van zetten. Het gaat altijd om de concrete situatie in een specifiek geval.quote:Als er ruimte is op een fietspad met zijn tweeën naast elkaar kunt fietsen, is er ook ruim voldoende ruimte om in te halen. Mits de in te halen weggebruiker zich realiseert dat hij niet alleen op de wereld is en er voortdurend rekening mee houdt dat er ook mensen zijn die niet dezelfde snelheid als hemzelf hanteren. Gewoon zoals van een weggebruiker verwacht mag worden dus.
Voetballen op blote voeten ook. En tennis op de gravelbaan.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Alleen in de wedstrijden. Op de training of op straat zijn het vaak maar een paar dingetjes die worden nagedaan. Recreatieve wielrenners doen de volledige mik mak na van top tot teen en fietsen niet eens competitief!
[..]
Fietsen in normale kleding gaat prima. Fietsen zonder je benen te scheren gaat prima. Fietsen met een gewone fiets gaat prima. Totaal geen vergelijk.
helaas ben je als automobilist wel vaak de sjaak als je zo'n idioot op je motorkap krijgt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 11:48 schreef Nikonlover het volgende:
Aangereden door auto Als je op de foto kijkt staan er haaientanden op het fietspad. Die wielrenner had dus gewoon moeten stoppen. Maarja, die lui zitten in een waan, denken dat ze meedoen aan de tour de france, en eisen van alles en iedereen voorrang. Verkeersregels bestaan niet voor ze.
https://www.dvhn.nl/groni(...)pagnie-25883366.html
Een volledig uitgedoste recreatieve wielrenner is het equivalent van iemand die met scheenbeschermers en voetbalschoenen met noppen op het pleintje gaat voetballen, of iemand die in volledige Bjorn Borg uiterlijk in een steegje tegen de muur gaat tennissen en om de 4 games nieuwe ballen gebruikt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voetballen op blote voeten ook. En tennis op de gravelbaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |