abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 09:18:52 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194263983
quote:
‘Stop de terreur van hersenloze amateurwielrenners’

Paroollezer Olga de Haan is klaar met wielerliefhebbers en stelt voor dat de wielrenners zich kunnen uitleven tussen vijf en acht uur ’s ochtends, of de vluchtstroken langs de snelwegen gaan gebruiken.



Op 6 juli berichtte PS over wielerliefhebbers. Ieder zijn meug, uiteraard, maar graag wel een beetje rekening houden met anderen.

Nu is er, helaas, sprake van terreur door dit hersenloze voortjakkeren over paden die daarvoor niet geschikt zijn. Op het smalle dijkje tussen IJburg en Muiden ben je bijvoorbeeld je leven niet zeker als argeloze wandelaar of slome recreatie­fietser.

Alle ouders die hun kinderen leren fietsen kunnen meepraten over de gevaarlijke situaties die ontstaan tussen slingerende kinderen en aanstormende, nietsontziende maniakken. Wielrenners tooien zich met een helm, kennelijk bang om te vallen, maar brengen niettemin anderen met hun roekeloze gedrag in gevaar.

Het zijn niet alleen de pelotons fietslustigen, maar ook eenlingen of paren Millp’s (mensen in lelijke lycra pakjes) die de medeweggebruiker wegdrukken. Daarbij dichten deze gehelmde horden hun fietsbel magische krachten toe: een welgemikte ‘ping!’ en de anderen lossen op in het niets, poef!

Maar waarom moet ik, als wandelaar of als fietser, met mijn blote benen in de berm tussen de brand­netels gaan staan bij het horen van dat irritante ‘ping!’? Waarom moet iedereen wijken? Ik maak wel eens een stopgebaar als ik een of twee maniakaal fietsende figuren zie naderen: piepende remmen, woedende blikken, geschreeuw.

“Jij moet gewoon aan de kant voor mij!”

“O ja? Waarom dan wel? Wie brengt hier wie in gevaar?”

Het is overigens niet alleen buiten, maar ook in de stad dat er ‘ping!’ wordt gedaan. Dan wurmt zich weer een of andere gehelmde fietser tussen mij en de stoep, of tussen mij en het naast mij fietsende kind, of zoiets.

Er moet einde aan deze terreur komen. Daarom stel ik voor dat de wielrenners, de gehelmde horden, zich fijn kunnen uitleven tussen vijf en acht uur ’s ochtends. Dan is het ook lekker koel voor hen. Of na tien uur ’s avonds.

Wat ook kan: op de vluchtstroken langs de snelwegen: daar kunnen de wielrenners zich meten met de auto’s, waardoor zij hun prestaties nog meer kunnen verbeteren. Zo blijft er ruimte over voor de anderen. Een win-winsituatie voor iedereen!

Olga de Haan, Amsterdam

https://www.parool.nl/col(...)ielrenners~bc1f6e6c/
----------------------

Naar mij wordt altijd heel boos gekeken als de wielrenner ontdekt dat hij van mij geen voorrang krijgt als ik van rechts kom... of op een voorrangsweg rij.... of als ik niet voor ze aan de kant ga als ik ze tegenkom terwijl ze met zijn 7en compact rijden het liefst 3 breed terwijl ze niet op het vrijliggende fietspad rijden.... dan heb ik het ook nog niet over het gezeur of de middelvinger die je krijgt als je die droeftoeters geen voorang geeft...
Zeker gun elkaar de ruimte. Dat geldt ook voor wielrenners. Ook voor hun gelden de verkeersregels. Alleen dat willen ze niet toegeven.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194264025
Goed verhaal, maar je mist een komma in de laatste alinea achter "zeker".
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194264067
"ping"

Wielrenners hebben helemaal geen bel, joh. :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194264081
Niets mis met wielrenners.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194264107
Laatst een paar groepjes tegengekomen. Die hadden het wel goed geregeld. Elkaar seinen geven, rekening houden met medeweggebruikers, in de gaten houden of de achterste meekomt. Vond het toen wel oké.

Maar je fiets erdoorheen drukken en denken dat je de enige bent op de weg? :N
Somebody that I used to know
pi_194264122
Terechte klacht! :(
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194264161
Terechte klacht, maar de aangedragen oplossingen zijn nogal slecht (of zou dat een poging tot humor zijn?) en ik mis even waarom de mening van een random briefschrijver nieuwswaardig is.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 09:43:05 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194264208
quote:
8s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:34 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Terechte klacht! :(
Al mijn klachten zijn terecht :T

Edit: oh dit staat in NWS :') Had in KLB moeten staan

[ Bericht 10% gewijzigd door Starhopper op 26-07-2020 09:56:15 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194264223
Kut wielrenners.
pi_194264225
Waar "hersenloze amateurwielrenners" staat, had net zo goed "dagdromende-zich-alleen-op-de-wereld-wanende-seniore-wandelaars-met-teveel-tijd" kunnen staan.
  zondag 26 juli 2020 @ 09:58:58 #11
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194264370
We hebben er hier toch ook 1? Vergeten wie...was geen sociale / nederige wielrenner meen ik.

Heb er zelf geen hele slechte ervaringen mee, bedankje toen ik er een paar voorrang gaf wat ze niet hadden...maar de situaties als beschreven in de OP zijn wel idioot...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 26 juli 2020 @ 10:04:51 #12
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_194264438
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:32 schreef Postbus100 het volgende:
Maar je fiets erdoorheen drukken en denken dat je de enige bent op de weg? :N
Ik wielren ook, meestal alleen, niet vreselijk hard en op rustige momenten. Wat mij opvalt is dat fietsers en wandelaars zich weinig bewust zijn van het verkeer. Vaak met oortjes in of druk in gesprek zwabberen ze wat over de weg.

Ik bel altijd maar de eerste keer wordt zelden gehoord, en mijn bel is erg hard! Pas als ik dichterbij ben en nogmaals bel, schikt men wakker en ja: dan lijkt het alsof de wielrenner ineens opduikt en als een idioot zich er doorheen drukt.

Nogmaals: ik rij geen records dus ik bel en rem op tijd af, maar tegen mensen in hun bubbel is niet op te anticiperen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_194264455
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:45 schreef Bugno3 het volgende:
Waar "hersenloze amateurwielrenners" staat, had net zo goed "dagdromende-zich-alleen-op-de-wereld-wanende-seniore-wandelaars-met-teveel-tijd" kunnen staan.
Dat idd. Heeft weinig met wielrenners te maken. Is meer een algemeen maatschappelijk probleem: ikke ikke ikke -O-
pi_194264469
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:32 schreef Postbus100 het volgende:
Laatst een paar groepjes tegengekomen. Die hadden het wel goed geregeld. Elkaar seinen geven, rekening houden met medeweggebruikers, in de gaten houden of de achterste meekomt. Vond het toen wel oké.

Maar je fiets erdoorheen drukken en denken dat je de enige bent op de weg? :N
Het overgrote deel van de wielrenners gedragen zich als echte klootzakken op de weg. Ze verwachten bijna altijd dat jij voor hen op zij gaat, zelfs waar dat niet hoort en ze scheuren meestal met een noodvaart voorbij. :N
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 juli 2020 @ 10:09:05 #15
426493 crew  PippenScottie
pi_194264476
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:06 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat idd. Heeft weinig met wielrenners te maken. Is meer een algemeen maatschappelijk probleem: ikke ikke ikke -O-
Op zich waar, maar die ikke-mentaliteit lijkt oververtegenwoordigd te zijn bij midlifers die hun eigenwaarde uit strava moeten halen.
  zondag 26 juli 2020 @ 10:13:17 #16
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194264504
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:32 schreef Postbus100 het volgende:
Laatst een paar groepjes tegengekomen. Die hadden het wel goed geregeld. Elkaar seinen geven, rekening houden met medeweggebruikers, in de gaten houden of de achterste meekomt. Vond het toen wel oké.

Maar je fiets erdoorheen drukken en denken dat je de enige bent op de weg? :N
Het gaat steeds beter vind. Ik ben zo'n slome recreatiefietser. Een aantal jaren geleden was het in de lente en zomer verschrikkelijk. Ik kreeg bijna dagelijks te maken met doorgeslagen hufters in vacuüm gezogen pakjes. Daarna kwam dit allemaal in de media en blijkbaar hebben de clubs er iets mee gedaan. Ik heb de laatste tijd weinig last. Ze zijn er wel, solisten en groepen, maar ze houden zich nu aan de regels, op soms een enkeling na.
Ik vind dat het stukken beter gaat.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194264609
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:47 schreef Nober het volgende:
De beste wielrenner is een dooie wielrenner.
Die ook nog orgaandonor is.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_194264740
De openbare weg is geen racebaan, dat geldt voor iedereen.

Als wielrenner kun je gerust hard fietsen, maar zodra er meer weggebruikers zijn rem je af.

Vervelend voor je persoonlijke stats, maar daarvoor moet je maar naar een afgesloten baan.


2 weken terug vol in de remmen omdat er een peloton door rood fietste :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 26 juli 2020 @ 10:42:15 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194264767
Tegenreactie

https://www.parool.nl/col(...)ielrenners~b5823546/

Met een goed draadje als kado

twitter
  zondag 26 juli 2020 @ 10:43:50 #20
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_194264787
Daily reminder dat wielrenners in hun hand poepen.
Ik ga naar huis.
pi_194264790
" Millp’s (mensen in lelijke lycra pakjes) " :D

Weer een afkorting geleerd :P
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194264835
Zoveelste wielrenners-zijn-kut-toppa :')

Tevens viesdikke-azijnpissende-boosmensjes-toppa :')
pi_194264838
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tegenreactie

https://www.parool.nl/col(...)ielrenners~b5823546/

Met een goed draadje als kado

[ twitter ]
Afsnijden is niet het antwoord.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194264848
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

Met een goed draadje als kado

[ twitter ]
Wat een diarree is dat twitter toch :D
pi_194264860
Verbieden 14.gif
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 10:55:13 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194264873
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:43 schreef nietzman het volgende:
Daily reminder dat wielrenners in hun hand poepen.
Ah... Daarom hebben ze dus geen bel? Want dan komt er poep op hun bel als ze moeten bellen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194264916
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tegenreactie

https://www.parool.nl/col(...)ielrenners~b5823546/

Met een goed draadje als kado

[ twitter ]
quote:
Veel klagers benoemen het schrikeffect bij een passerende wielrenner. Wat mij opvalt, is dat fietsers en wandelaars vaak geen idee hebben van de verkeerssituatie om zich heen. Ook als fietser en wandelaar bent u weggebruiker. Daarbij horen simpele regels als niet onnodig links rijden en regelmatig over de schouder kijken. Als automobilist blijft u toch ook niet vijf minuten op de linkerbaan rijden zonder in de spiegels te kijken?
Het gaat om het snelheidsverschil. Als ik op de snelweg 180 rij met de auto, kán dat in theorie veilig. Het gevaar is echter dat andere automobilisten er niet op rekenen en, ondanks goed spiegelwerk, alsnog gaan inhalen waardoor ik flink in de remmen moet.

Een scooter hoor je (vaak) aankomen, maar ook die kan niet volgas door blijven vlammen als hij fietsers tegenkomt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:00:24 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194264926
quote:
3s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:23 schreef vosss het volgende:
Goed verhaal, maar je mist een komma in de laatste alinea achter "zeker".
Ik vind dit een uitstekende opmerking.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194264943
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:04 schreef Clupea het volgende:

[..]

Ik wielren ook, meestal alleen, niet vreselijk hard en op rustige momenten. Wat mij opvalt is dat fietsers en wandelaars zich weinig bewust zijn van het verkeer. Vaak met oortjes in of druk in gesprek zwabberen ze wat over de weg.

Ik bel altijd maar de eerste keer wordt zelden gehoord, en mijn bel is erg hard! Pas als ik dichterbij ben en nogmaals bel, schikt men wakker en ja: dan lijkt het alsof de wielrenner ineens opduikt en als een idioot zich er doorheen drukt.

Nogmaals: ik rij geen records dus ik bel en rem op tijd af, maar tegen mensen in hun bubbel is niet op te anticiperen.
Precies wat je hier zegt!
Vakman pur sang
pi_194264952
Dat mens spoort niet man :')
quote:
. Maar waarom moet ik, als wandelaar of als fietser, met mijn blote benen in de berm tussen de brand­netels gaan staan bij het horen van dat irritante ‘ping!’? Waarom moet iedereen wijken? Ik maak wel eens een stopgebaar als ik een of twee maniakaal fietsende figuren zie naderen: piepende remmen, woedende blikken, geschreeuw.
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2020 @ 11:04:24 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194264960
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:59 schreef Filosoofert het volgende:

[..]


[..]

Het gaat om het snelheidsverschil. Als ik op de snelweg 180 rij met de auto, kán dat in theorie veilig. Het gevaar is echter dat andere automobilisten er niet op rekenen en, ondanks goed spiegelwerk, alsnog gaan inhalen waardoor ik flink in de remmen moet.

Een scooter hoor je (vaak) aankomen, maar ook die kan niet volgas door blijven vlammen als hij fietsers tegenkomt.
Nu gaat een gemiddelde bejaarde op elektrische fiets inmiddels bijna even hard.

Nee, voetgangers zijn over het algemeen natuurlijk overal mee bezig behalve met rekening houden met ander verkeer. Het rijk voor hen alleen.

Anderzijds is dit voornamelijk weer een heikneuterig probleem in een land waar mensen het zo goed hebben dat ze zich zo ontzettend kunnen opwinden over een paar middelbare tokkies in spandex en op wielen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 11:04:55 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194264964
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:04 schreef Clupea het volgende:

[..]

Ik wielren ook, meestal alleen, niet vreselijk hard en op rustige momenten. Wat mij opvalt is dat fietsers en wandelaars zich weinig bewust zijn van het verkeer. Vaak met oortjes in of druk in gesprek zwabberen ze wat over de weg.

Ik bel altijd maar de eerste keer wordt zelden gehoord, en mijn bel is erg hard! Pas als ik dichterbij ben en nogmaals bel, schikt men wakker en ja: dan lijkt het alsof de wielrenner ineens opduikt en als een idioot zich er doorheen drukt.

Nogmaals: ik rij geen records dus ik bel en rem op tijd af, maar tegen mensen in hun bubbel is niet op te anticiperen.
Ja en dan vooral die bejaarden of henk en ingrid's die een rondje gaan fietsen :') Uit het niets op de rem staan omdat er een mooi bloemetje in de berm staat ofzo :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194264971
Krijgen wielren sporters hier nu de schuld omdat ook andere weggebruikers precies ook zulke horken zijn en de weg ook geheel voor hunzelf willen claimen. :')
  zondag 26 juli 2020 @ 11:05:30 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194264973
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat mens spoort niet man :')
[..]

Ik heb de moeite niet genomen om de OP te lezen dus bedankt voor het uitlichten van dit stuitende stuks tekst. Die heeft absoluut dramatiek gestudeerd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 26 juli 2020 @ 11:10:02 #35
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_194265005
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:45 schreef Bugno3 het volgende:
Waar "hersenloze amateurwielrenners" staat, had net zo goed "dagdromende-zich-alleen-op-de-wereld-wanende-seniore-wandelaars-met-teveel-tijd" kunnen staan.
Gianni Bugno is a retired Italian professional road racing cyclist Bugno.jpg
Ook niet bevooroordeeld ofzo :')
🙈 🙉 🙊
  zondag 26 juli 2020 @ 11:13:46 #36
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194265036
Op het moment dat een bel noodzakelijk is neem je als wandelaar blijkbaar al de hele rijbaan in beslag. Kun je wel gaan schuimbekken, maar je bent in dat geval gewoon zelf het probleem.
pi_194265037
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Nu gaat een gemiddelde bejaarde op elektrische fiets inmiddels bijna even hard.

Nee, voetgangers zijn over het algemeen natuurlijk overal mee bezig behalve met rekening houden met ander verkeer. Het rijk voor hen alleen.

Anderzijds is dit voornamelijk weer een heikneuterig probleem in een land waar mensen het zo goed hebben dat ze zich zo ontzettend kunnen opwinden over een paar middelbare tokkies in spandex en op wielen.
Die bejaarden zijn nog veel gevaarlijker :D
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_194265097
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:04 schreef Clupea het volgende:

[..]
Ik bel altijd maar de eerste keer wordt zelden gehoord, en mijn bel is erg hard! Pas als ik dichterbij ben en nogmaals bel, schikt men wakker en ja: dan lijkt het alsof de wielrenner ineens opduikt en als een idioot zich er doorheen drukt.
En dit bevestigt het verhaal in de OP alleen maar. Mensen MOETEN je bel horen en MOETEN opzij gaan als jij er aan komt.
pi_194265120
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:22 schreef Morri2 het volgende:

[..]

En dit bevestigt het verhaal in de OP alleen maar. Mensen MOETEN je bel horen en MOETEN opzij gaan als jij er aan komt.
Ja zo hebben we dat wel geleerd bij onze verkeerslessen. Dus waarom denken sommige weggebruikers dat dit niet hoeft en hun maar een heel weggedeelte mogen blokkeren en anderen daar dan niet mee zouden hinderen? :D
pi_194265142
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:22 schreef Morri2 het volgende:

[..]

En dit bevestigt het verhaal in de OP alleen maar. Mensen MOETEN je bel horen en MOETEN opzij gaan als jij er aan komt.
Nee, fietspaden zijn breed genoeg in NL, als je gewoon de goede positie loopt of fietst is een bel niet eens nodig.
Het is leven en laten leven.
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2020 @ 11:30:01 #41
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194265166
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:22 schreef Morri2 het volgende:

[..]

En dit bevestigt het verhaal in de OP alleen maar. Mensen MOETEN je bel horen en MOETEN opzij gaan als jij er aan komt.
Ga anders gewoon picknicken op de snelweg, al die eikels die er langs MOETEN krijgen maar de tering toch.
pi_194265178
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja zo hebben we dat wel geleerd bij onze verkeerslessen. Dus waarom denken sommige weggebruikers dat dit niet hoeft en hun maar een heel weggedeelte mogen blokkeren en anderen daar dan niet mee zouden hinderen? :D
Het gaat vaak niet eens om blokkeren. Je kunt soms geen kant op omdat het te smal is. En als een wielrenner met 25-30 km per uur op je afdendert, dan kan hij niet verwachten dat het altijd lukt om binnen een paar seconden opzij te springen.

Wel eens in Valkenburg gewandeld. Levensgevaarlijk daar als er weer wielrenners die heuvels afrazen. Sommigen gebruiken hun fietsbel niet eens.

En verder: in de verkeerslessen wordt ook geleerd om niet door rood te fietsen en andere weggebruikers niet in gevaar te brengen. Iets waar een hoop wielrenners lak aan hebben.
pi_194265187
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:22 schreef Morri2 het volgende:

[..]

En dit bevestigt het verhaal in de OP alleen maar. Mensen MOETEN je bel horen en MOETEN opzij gaan als jij er aan komt.
Ja het wordt geleerd ruimte te geven aan sneller verkeer.
Maar het MOET niet hoor, als je harder dan 40kmu fiets is ook goed.
Vakman pur sang
pi_194265198
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:30 schreef Morri2 het volgende:

[..]
. En als een wielrenner met 25-30 km per uur op je afdendert,
:')
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2020 @ 11:36:05 #45
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194265223
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:44 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
" Millp’s (mensen in lelijke lycra pakjes) " :D

Weer een afkorting geleerd :P
Het is mamil eigenlijk (middle aged men in Lycra)
pi_194265242
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:30 schreef Morri2 het volgende:

Wel eens in Valkenburg gewandeld. Levensgevaarlijk daar als er weer wielrenners die heuvels afrazen. Sommigen gebruiken hun fietsbel niet eens.

Dan ben je ook een domme toerist als je op de wegen daar blijft wandelen zoveel mooie bospaden waar je veel rustiger wandelt, en geen last van auto en fietsverkeer hebt. :D
pi_194265272
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ben je ook een domme toerist als je op de wegen daar blijft wandelen zoveel mooie bospaden waar je veel rustiger wandelt, en geen last van auto en fietsverkeer hebt. :D
Soms moet je gewoon eerst ergens heen lopen, of ergens oversteken. En vaak razen op die bospaden de mountain bikers je weer overhoop. Ach, ik steek voor een wandeling tegenwoordig de grens over.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:42:04 #48
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194265300
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:39 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Soms moet je gewoon eerst ergens heen lopen, of ergens oversteken. En vaak razen op die bospaden de mountain bikers je weer overhoop. Ach, ik steek voor een wandeling tegenwoordig de grens over.
Het is gewoon druk daar,maar het is niet dat ze je bewust om ver rijden of zo. Lijkt me logisch dat je rekening houdt met de wielrenners daar.
pi_194265301
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:39 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Soms moet je gewoon eerst ergens heen lopen, of ergens oversteken. En vaak razen op die bospaden de mountain bikers je weer overhoop. Ach, ik steek voor een wandeling tegenwoordig de grens over.
Want in Duitsland en België heb je opeens geen wielrenners of mountainbikers meer op wegen en mountainbike paden :D
  zondag 26 juli 2020 @ 11:42:27 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194265307
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:45 schreef Bugno3 het volgende:
Waar "hersenloze amateurwielrenners" staat, had net zo goed "dagdromende-zich-alleen-op-de-wereld-wanende-seniore-wandelaars-met-teveel-tijd" kunnen staan.
Die gaan 4 km per uur. Niks aan de hand als je daar mee in botsing komt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194265314
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:39 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Soms moet je gewoon eerst ergens heen lopen, of ergens oversteken. En vaak razen op die bospaden de mountain bikers je weer overhoop. Ach, ik steek voor een wandeling tegenwoordig de grens over.
Mtb’ers rijden op mtb routes, ook dat is in nl goed geregeld. Er zijn wandelpaden en mtb paden.

Maar je hebt gelijk dat NL gewoon erg druk begint te worden, overal eigenlijk.
Vakman pur sang
pi_194265320
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Want in Duitsland en België heb je opeens geen wielrenners of mountainbikers meer op wegen en mountainbike paden :D
Ik heb de ervaring dat dat veel en veel minder is. Bosgebieden zijn daar sowieso uitgestrekter, dus je komt er gewoon minder mensen tegen.
pi_194265341
Vakman pur sang
pi_194265346
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mtb’ers rijden op mtb routes, ook dat is in nl goed geregeld. Er zijn wandelpaden
En ook aan die regels hebben mountain bikers vaak lak. Regels gelden voor 'speciale mensen' niet, blijkbaar.
pi_194265355
De eenlingen zijn het probleem niet. Het zijn de groepjes die per se naast elkaar willen fietsen op smalle fietspaden die het gevaar zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:47:30 #56
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_194265365
Hier is een groepje vadsige oudere mannen dat iedere avond langskomt geracefietst met een gangetje van hooguit 25. Op de een of andere manier hebben zij besloten dat zij op de doorgaande n weg mogen fietsen. Dus iedere avond fietsen ze langs met een onwijze file geïrriteerde auto's erachter :')
  zondag 26 juli 2020 @ 11:48:10 #57
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194265370
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:45 schreef Morri2 het volgende:

[..]

En ook aan die regels hebben mountain bikers vaak lak. Regels gelden voor 'speciale mensen' niet, blijkbaar.
Mtb'ers rijden toch meestal op bepaalde routes? Ook om te voorkomen dat ze elkaar tegen komen.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:48:37 #58
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194265376
Slingerende kinderen horen nog niet op het fietspad. Snap dat het lekker makkelijk is voor de ouders, maar het levert alleen maar gevaarlijke situaties op.

Om nog maar te zwijgen over die ouders die hun kroost 100 meter vooruit laten fietsen.

Op een fietspad gaan wandelen zonder te letten op het verkeer is ook niet bepaald slim te noemen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194265387
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:13 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Het gaat steeds beter vind. Ik ben zo'n slome recreatiefietser. Een aantal jaren geleden was het in de lente en zomer verschrikkelijk. Ik kreeg bijna dagelijks te maken met doorgeslagen hufters in vacuüm gezogen pakjes. Daarna kwam dit allemaal in de media en blijkbaar hebben de clubs er iets mee gedaan. Ik heb de laatste tijd weinig last. Ze zijn er wel, solisten en groepen, maar ze houden zich nu aan de regels, op soms een enkeling na.
Ik vind dat het stukken beter gaat.
Mocht ook wel een keer tijd worden.

Ik weet nog dat ik, samen met mijn broer, mijn zus de route naar haar middelbare school lieten zien.
Dat was begin jaren 90.

Wij met z'n drieën, 2 voor, 1 achter.
Lang recht stuk, langs een snelweg.
Van de andere kant zien we een groep van wel 20 wielrenners aankomen.
Van wel een halve kilometer afstand zagen en hoorden we ze al wild gebaren "AAN DE KANT!! AAN DE KANT11" roepen.
Wij bleven gewoon rijden en kregen nog een paar verwensingen naar ons hoofd geslingerd.

Begin jaren 00 reed ik op de motor een grote groep wielrenners tegemoet.
Ik zat achter een auto en daar bleven ze netjes voor rechts rijden.
Zodra die auto voorbij was, waaieren ze over de volledige breedte van de weg uit.
Ze hadden mij waarschijnlijk over het hoofd gezien (of ze dachten dat ik wel door de berm zou gaan rijden voor ze. Niet dus }) ), want ze gingen rakende mis langs me heen, terwijl er nog een paar 'whaohohoho' uitriepen.
Ik hoef me natuurlijk niet van mijn plek te laten drukken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_194265395
Oeps
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:51:26 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265406
Racefietser op de camping...

quote:
Jongen breekt sleutelbeen na botsing met fietser

EARNEWâLD - Een veertienjarige jongen heeft dinsdagochtend zijn sleutelbeen gebroken na een aanrijding met een racefietser. De jongen zou omstreeks 10.25 uur met zijn fiets tegen de andere 35-jarige fietser zijn gereden. Dit gebeurde op de hoofdweg van camping It Wiid in Earnewâld.
https://www.waldnet.nl/wn(...)ing_met_fietser.html
pi_194265407
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tegenreactie

https://www.parool.nl/col(...)ielrenners~b5823546/

Met een goed draadje als kado

[ twitter ]
Wel herkenbaar. Ik had een keer dat ik belde om zo'n grijze dakduif in te halen die helemaal naar de linkerhelft van het fietspad was afgedwaald. Na het bellen ging die man naar rechts, maar dat bleek gewoon onderdeel van zijn slingeren te zijn, want toen ik hem passeerde beet hij me toe dat ik wel even had kunnen bellen. :')

Edit: en ik ben gewoon een stadsfietser.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 11:52:38 ]
pi_194265408
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:39 schreef Filosoofert het volgende:
De openbare weg is geen racebaan, dat geldt voor iedereen.

Als wielrenner kun je gerust hard fietsen, maar zodra er meer weggebruikers zijn rem je af.

Vervelend voor je persoonlijke stats, maar daarvoor moet je maar naar een afgesloten baan.

2 weken terug vol in de remmen omdat er een peloton door rood fietste :')
Dit, ik heb zelf een ebike maar rij ook langzamer zodra ik fietsers voor me zie.

Als ik naar mijn werk fietst, zie ik ook regelmatig wielrenners voorbij schieten en ook lekker door rood rijden.
pi_194265424
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:43 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik heb de ervaring dat dat veel en veel minder is. Bosgebieden zijn daar sowieso uitgestrekter, dus je komt er gewoon minder mensen tegen.
Ga naar een niet bekend natuurgebied in Nederland en ook daar kom je bijna geen mensen meer tegen.

Als ik hier vanuit tilburg naar de drunense duinen fiets een stukje wandelpad neem en daarna de duinen in loop kom ik zo goed als niemand tegen, de toeristen blijven allemaal op de gebaande wandel paden. De trein naar Boxtel pak en via de kampina naar Oisterwijk loop hetzelfde verhaal over weinig mensen op reguliere wandelpaden.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:55:51 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194265445
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:51 schreef AchJa het volgende:
Racefietser op de camping...
[..]

https://www.waldnet.nl/wn(...)ing_met_fietser.html
Jij denkt dat racefietsers uit het niets in de polder verschijnen?
pi_194265458
Ik hinder wielrenners op alle mogelijke manieren. Of ik nou op de fiets, brommer of in de auto zit, hinderen zal ik. Niet omdat ik wielrenners haat, maar omdat ik een eikel ben.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_194265463
Ik fiets regelmatig 15km naar m'n werk en ik heb eigenlijk meer last van bejaarde op een e-bike die niet snappen dat je op een fietspad ook gewoon aan de rechterkant moet fietsen.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:58:30 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265465
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:39 schreef Filosoofert het volgende:
De openbare weg is geen racebaan, dat geldt voor iedereen.
Dit dus. We zijn wel collectief verontwaardigd als eoa petje in zijn Golf GTI alle verkeersregels aan de laars lapt en zijn eigen verkeersplan trekt maar onze spandex warriors moeten alles maar kunnen maken.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:00:20 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265481
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:55 schreef Nobu het volgende:

Jij denkt dat racefietsers uit het niets in de polder verschijnen?
Natuurlijk niet. Maar als je het presteert om op godbetert een camping iemand het ziekenhuis in te fietsen heb je echt iets verkeerd gedaan.
pi_194265525
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar als je het presteert om op godbetert een camping iemand het ziekenhuis in te fietsen heb je echt iets verkeerd gedaan.
'Het ziekenhuis in' :') voor een hersenschudding gebroken sleutelbeen is niet veel nodig hoor.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:08:04 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265556
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:05 schreef Chia het volgende:

'Het ziekenhuis in' :') voor een hersenschudding gebroken sleutelbeen is niet veel nodig hoor.
De fucking traumaheli was zelfs opgeroepen. En hij is overgebracht naar UMCG Groningen...

quote:
De politie en ambulance werden gealarmeerd en om 10.30 uur vloog ook de traumahelikopter uit Amsterdam naar Friesland om een arts ter plaatse te brengen. Halverwege de vlucht nam de traumahelikopter uit Eelde het over en deze landde bij de ambulancepost aan de Ottolaan in Drachten. Hier vond de ontmoeting plaats tussen het traumateam en het ambulancepersoneel. De jongen liep een hersenschudding en gebroken sleutelbeen op.

Het slachtoffer is per ambulance overgebracht naar het UMCG in Groningen. De politie doet onderzoek naar de exacte toedracht van het ongeval.
Er was dus wel wat meer aan de hand.
pi_194265598
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar als je het presteert om op godbetert een camping iemand het ziekenhuis in te fietsen heb je echt iets verkeerd gedaan.
Misschien stond de wielrenner wel stil en is dat joch al append tegen hem aangefietst.
Ik bedoel je weet totaal niet hoe dat is gegaan man.
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2020 @ 12:12:55 #73
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194265601
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar als je het presteert om op godbetert een camping iemand het ziekenhuis in te fietsen heb je echt iets verkeerd gedaan.
Die veertienjarige heeft zichzelf het ziekenhuis ingefiets. Gelukkig is de onschuldige verkeersdeelnemer ongedeerd gebleven.
  zondag 26 juli 2020 @ 12:17:51 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194265652
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Misschien stond de wielrenner wel stil en is dat joch al append tegen hem aangefietst.
Ik bedoel je weet totaal niet hoe dat is gegaan man.
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:12 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die veertienjarige heeft zichzelf het ziekenhuis ingefiets. Gelukkig is de onschuldige verkeersdeelnemer ongedeerd gebleven.
Op een camping.... _O-

Je dondert maar lekker op naar het circuit met je kut racefiets. :{w
  zondag 26 juli 2020 @ 12:22:56 #75
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194265713
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Op een camping.... _O-

Je dondert maar lekker op naar het circuit met je kut racefiets. :{w
En dit is dus het echte probleem. Zodra het woord racefiets valt begint de gemiddelde tokkie te schuimbekken en krijgt een waas voor de ogen. Wiens schuld het is maakt dan verder niet meer uit, op de brandstapel!!
  zondag 26 juli 2020 @ 12:30:45 #76
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194265797
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:22 schreef Morri2 het volgende:

[..]

En dit bevestigt het verhaal in de OP alleen maar. Mensen MOETEN je bel horen en MOETEN opzij gaan als jij er aan komt.
Ja dat moet ja. Het is in principe verboden om met zijn tweeën naast elkaar te rijden als je daarmee het hele pad blokkeert en als je je in het verkeer begeeft wordt er toch echt van je verwacht dat je op je qui vive blijft. Lijkt me toch algemene kennis, die bij jou kennelijk volledig ontbreekt.

Op een tweebaanssnelweg accepteer je het toch ook niet als twee bevriende automobilisten gezellig met 80 kilometer per uur naast elkaar gaan rijden en daarmee de hele snelweg blokkeren en ook nog eens de toeters achter hun niet horen?

Ik zou niet weten waarom we dit asociale ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikkegedrag wel van fietsers en wandelaars zouden moeten accepteren, fietsers en wandelaars die ook nog eens totaal niet met het verkeer bezig zijn als ze niet eens een bel horen. Wat mij betreft gaat de politie daar keihard op ingrijpen. Ze brengen met dit gedrag andere mensen in gevaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 26-07-2020 12:37:15 ]
pi_194265925
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Op een camping.... _O-

Je dondert maar lekker op naar het circuit met je kut racefiets. :{w
Een wielrenner kan een camping ook gebruiken als uitvalsbasis voor zijn/haar tochten, hè.

Vroeger op de camping was er ook een groepje van een stuk of 6 stamgasten die samen over de Utrechtse heuvelrug en de Veluwe gingen fietsen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_194265996
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

En dit is dus het echte probleem. Zodra het woord racefiets valt begint de gemiddelde tokkie te schuimbekken en krijgt een waas voor de ogen. Wiens schuld het is maakt dan verder niet meer uit, op de brandstapel!!
Herkenbaar - ik ben misschien wel de allerbraafste wielrenner die geen enkele haast heeft en netjes vraagt of ik er langs kan als het wat smal is, en me absoluut niet ga ergeren als ik even moet afremmen.

Maar alsnog zo vaak gezeik met bejaarden die weigeren even achter elkaar te fietsen en tokkies die hoe dan ook gaan schelden en discussiëren terwijl er niets aan de hand is.
  zondag 26 juli 2020 @ 13:09:51 #79
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194266093
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:57 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Herkenbaar - ik ben misschien wel de allerbraafste wielrenner die geen enkele haast heeft en netjes vraagt of ik er langs kan als het wat smal is, en me absoluut niet ga ergeren als ik even moet afremmen.

Maar alsnog zo vaak gezeik met bejaarden die weigeren even achter elkaar te fietsen en tokkies die hoe dan ook gaan schelden en discussiëren terwijl er niets aan de hand is.
Als je belt ben je asociaal en moet je geduld hebben, als je niet belt moet je "bellen kankerlijer". Als je er langs past en niet belt laat je ze schrikken, als je er langs past en toch even belt "kun je er toch langs eikel". Fiets je op het fietspad dan ben je een hardrijdende maniak en word je verrot gescholden. Ga je op de polderweg ernaast rijden krijg je de mcdonaldsbekers naar je hoofd en rijden mensen gewoon op je in. Toch maar weer op het fietspad dan, want verrot gescholden worden is beter dan doodgereden worden.

Tot zo ver mijn belevenissen als solofietser rond de heuvelrug en het rivierengebied dit voorjaar. Maar he, die asociale kutwielrenners. :')
pi_194266095
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Op een camping.... _O-

Je dondert maar lekker op naar het circuit met je kut racefiets. :{w
Iemand moet eerst helemaal met de hand aan de fiets de camping af lopen voordat hij voor een ritje vertrekt? :') En ook dat is niet per se een garantie om een roekeloos kind te ontwijken.
pi_194266105
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

De fucking traumaheli was zelfs opgeroepen. En hij is overgebracht naar UMCG Groningen...
[..]

Er was dus wel wat meer aan de hand.
Tja die heb ik ook weleens uit zien vliegen voor iets waarbij uiteindelijk niets aan de hand was dan een hersenschudding en een gebroken sleutelbeen, dat staat letterlijk in je eigen quote.
  zondag 26 juli 2020 @ 13:12:07 #82
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194266107
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Iemand moet eerst helemaal met de hand aan de fiets de camping af lopen voordat hij voor een ritje vertrekt? :') En ook dat is niet per se een garantie om een roekeloos kind te ontwijken.
Als je met 10 km/uur tegen iemand op botst, hoeft de traumaheli echt niet te komen hoor. :{w
  zondag 26 juli 2020 @ 13:12:30 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194266112
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:11 schreef Chia het volgende:

Tja die heb ik ook weleens uit zien vliegen voor iets waarbij uiteindelijk niets aan de hand was dan een hersenschudding en een gebroken sleutelbeen, dat staat letterlijk in je eigen quote.
Klopt, maar afgevoerd worden naar het UMCG terwijl ZH Leeuwarden en Drachten vlakbij liggen zal wel een reden hebben he?
  zondag 26 juli 2020 @ 13:13:03 #84
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194266115
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, maar afgevoerd worden naar het UMCG terwijl ZH Leeuwarden en Drachten vlakbij liggen zal wel een reden hebben he?
Standaard bij mogelijk hersenletsel.
pi_194266118
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, maar afgevoerd worden naar het UMCG terwijl ZH Leeuwarden en Drachten vlakbij liggen zal wel een reden hebben he?
Ja en daar kwamen ze er achter dat er dus niets meer aan de hand was dan die hersenschudding en een gebroken sleutelbeen? iets met better safe than sorry he?
  zondag 26 juli 2020 @ 13:13:16 #86
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194266119
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:09 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je belt ben je asociaal en moet je geduld hebben, als je niet belt moet je "bellen kankerlijer". Als je er langs past en niet belt laat je ze schrikken, als je er langs past en toch even belt "kun je er toch langs eikel". Fiets je op het fietspad dan ben je een hardrijdende maniak en word je verrot gescholden. Ga je op de polderweg ernaast rijden krijg je de mcdonaldsbekers naar je hoofd en rijden mensen gewoon op je in. Toch maar weer op het fietspad dan, want verrot gescholden worden is beter dan doodgereden worden.

Tot zo ver mijn belevenissen als solofietser rond de heuvelrug en het rivierengebied dit voorjaar. Maar he, die asociale kutwielrenners. :')
Doe je lycra pakje uit en kies een gewone fiets, probleem opgelost.

Of ga op een circuit fietsen. ^O^
pi_194266134
Uiteindelijk vinden weg gebruikers elkaar altijd kut. Fietsers/wandelaars/auto's/vrachtwagens. Iedereen zuigt want iedereen denkt oh dat kleine beetje extra ruimte kan ik nu wel even innemen. Dan missen ze de persoon achter/voor zich en zijn mensen geïrriteerd op elkaar.

Neemt niet weg dat deze vrouw klinkt als een enorm zeikwijf.
  zondag 26 juli 2020 @ 13:17:49 #88
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194266151
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:13 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Doe je lycra pakje uit en kies een gewone fiets, probleem opgelost.

Of ga op een circuit fietsen. ^O^
Wat moet ik op een circuit? Ik wil gewoon een rondje toeren.? :?

Je eerste "oplossing" werkt inderdaad prima. Ik gedraag me op mijn stadsfiets vele malen asocialer, en toch krijg ik dan letterlijk nooit commentaar.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 13:18:41 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194266160
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat moet ik op een circuit? Ik wil gewoon een rondje toeren.? :?
Dat kan ook met 20km/h en hoeft niet met 40km/h
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194266161
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:13 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Doe je lycra pakje uit en kies een gewone fiets, probleem opgelost.
Was het maar zo simpel. Ik fiets alleen maar op een gewone fiets en niet in een raar pakje, maar toch kun je het wat bellen/niet bellen betreft gewoon niet altijd goed doen, omdat mensen.
pi_194266181
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:49 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mocht ook wel een keer tijd worden.

Ik weet nog dat ik, samen met mijn broer, mijn zus de route naar haar middelbare school lieten zien.
Dat was begin jaren 90.

Wij met z'n drieën, 2 voor, 1 achter.
Lang recht stuk, langs een snelweg.
Van de andere kant zien we een groep van wel 20 wielrenners aankomen.
Van wel een halve kilometer afstand zagen en hoorden we ze al wild gebaren "AAN DE KANT!! AAN DE KANT11" roepen.
Wij bleven gewoon rijden en kregen nog een paar verwensingen naar ons hoofd geslingerd.

Begin jaren 00 reed ik op de motor een grote groep wielrenners tegemoet.
Ik zat achter een auto en daar bleven ze netjes voor rechts rijden.
Zodra die auto voorbij was, waaieren ze over de volledige breedte van de weg uit.
Ze hadden mij waarschijnlijk over het hoofd gezien (of ze dachten dat ik wel door de berm zou gaan rijden voor ze. Niet dus }) ), want ze gingen rakende mis langs me heen, terwijl er nog een paar 'whaohohoho' uitriepen.
Ik hoef me natuurlijk niet van mijn plek te laten drukken.
Vind het vooral knap dat je je wist in te houden, bij mij komt er nog een keer dat er eentje het niet overleefd.
Ik zie jullie alvast tegemoet in een toekomstig wielrenner doodgeschopt bericht. :')
  zondag 26 juli 2020 @ 13:20:47 #92
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_194266186
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat kan ook met 20km/h en hoeft niet met 40km/h
Kon het maar met 40 per uur. :'(
pi_194266203
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat kan ook met 20km/h en hoeft niet met 40km/h
Maar Henk en Ingrid op de niet-elektrische fiets gaan maar 13 km/u en die vinden het alsnog hard als je ze dan met 20 km/u inhaalt. Dus dan moeten we maar met zijn allen max. 15 km/u gaan fietsen? Rekening met elkaar houden werkt twee kanten op.
pi_194266218
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:14 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Die bejaarden zijn nog veel gevaarlijker :D
Ja echt hè. In de spits op een rotonde stil gaan staan om even te overleggen welke afslag je moet hebben bijvoorbeeld.
pi_194266241
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:22 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar Henk en Ingrid op de niet-elektrische fiets gaan maar 13 km/u en die vinden het alsnog hard als je ze dan met 20 km/u inhaalt.
generalisatie mode aan.

Henk en Ingrid zitten vaak op de stinkende scooters die opgevoerd zijn. :P
pi_194266305
Ik wielren ook niet graag, maar in groepen dat snap ik niet, als je dan toch in een groep wilt, ga dan met een minuut per persoon uit elkaar rijden zodat je later weer kan afspreken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194266376
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:35 schreef raptorix het volgende:
Ik wielren ook niet graag, maar in groepen dat snap ik niet, als je dan toch in een groep wilt, ga dan met een minuut per persoon uit elkaar rijden zodat je later weer kan afspreken.
Ze willen ook wel eens wat anders als een individuele tijdrit oefenen. :D
  zondag 26 juli 2020 @ 13:44:08 #98
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194266404
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:35 schreef raptorix het volgende:
Ik wielren ook niet graag, maar in groepen dat snap ik niet, als je dan toch in een groep wilt, ga dan met een minuut per persoon uit elkaar rijden zodat je later weer kan afspreken.
Idem dito voor de recreanten op e-bikes dan natuurlijk.
  zondag 26 juli 2020 @ 14:32:29 #99
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194266911
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194266995
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:32 schreef fathank het volgende:
De naam wielrennen heb ik nooit begrepen.


Dit is pas wielrennen.
Toen Van Dale wielrennen voor het eerst opnam, in 1914, kreeg het de omschrijving “rennen op de fiets”, waarin rennen dus nog ‘zich snel voortbewegen’ betekent. Die betekenis van rennen is in de twintigste eeuw kennelijk al snel verdwenen. Sinds 1950 vermeldt Van Dale bij wielrennen de omschrijving “hardrijden op de fiets”. Het woord wielrennen zelf is echter blijven bestaan.
pi_194267050
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:48 schreef MichaelScott het volgende:
Slingerende kinderen horen nog niet op het fietspad. Snap dat het lekker makkelijk is voor de ouders, maar het levert alleen maar gevaarlijke situaties op.

Om nog maar te zwijgen over die ouders die hun kroost 100 meter vooruit laten fietsen.
Dat is de basis, kinderen moeten jong leren fietsen. De stravascore van een vetklep in lycra is daaraan ondergeschikt. Binnen de grenzen van veilig fietsverkeer voor kinderen en bejaarden mag je op de openbare weg je sport beoefenen, maar je mag natuurlijk nooit de verkeersveiligheid aantasten met je sport. Moeten kinderen ook aan de kant als ik met de auto het ideale rempunt wil vinden om mijn rondetijd te verbeteren?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194267116
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Idem dito voor de recreanten op e-bikes dan natuurlijk.
De Henks en Corrie’s moeten wel altijd standaard naast elkaar fietsen. En door hun onvaste trillende handjes ook ver uit elkaar.
Ik zie ze soms ook niet aan de kant gaan bij tegemoetkomende jonge kinderen en dat vind ik dan weer asociaal
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2020 @ 14:57:02 #103
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194267201
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is de basis, kinderen moeten jong leren fietsen. De stravascore van een vetklep in lycra is daaraan ondergeschikt. Binnen de grenzen van veilig fietsverkeer voor kinderen en bejaarden mag je op de openbare weg je sport beoefenen, maar je mag natuurlijk nooit de verkeersveiligheid aantasten met je sport. Moeten kinderen ook aan de kant als ik met de auto het ideale rempunt wil vinden om mijn rondetijd te verbeteren?
Met je auto rijd je niet op het fietspad, Henk. Als je echter op een (elektrische) fiets of bromfiets rijdt dan moeten ze inderdaad aan de kant.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 26 juli 2020 @ 15:03:02 #104
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194267260
Wielrenners zijn samen met motorrijders het aids van de wegen.
pi_194267296
Het ergste aan (mannelijke) wielrenners zijn niet de capriolen die ze uithalen, maar de vreselijke pakjes natuurlijk :{

Overigens zijn mountainbikers ook niet fijn om tegen te komen in een wandel- of losloopgebied.
pi_194267371
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:29 schreef Hamzoef het volgende:
Niets mis met wielrenners.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is mijn ervaring ook, 1-2 op een racefiets is prima, maar zodra ze met velen zijn gaat het mis. Ik vermijd nu ook de zondagen om een stukje te fietsen.
  zondag 26 juli 2020 @ 15:25:32 #107
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194267466
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Met je auto rijd je niet op het fietspad, Henk. Als je echter op een (elektrische) fiets of bromfiets rijdt dan moeten ze inderdaad aan de kant.
Als ik op de scooter slingerende kinderen tegenkom rem ik af, hou ik in en wacht ik tot de ouders aan dat kind vragen om aan de kant te gaan. Pas daarna haal ik ze ruim en rustig in.

Kinderen moeten vooral leren fietsen. :Y
  zondag 26 juli 2020 @ 15:35:26 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194267574
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:48 schreef MichaelScott het volgende:
Slingerende kinderen horen nog niet op het fietspad.
Dat bepaal ik lekker zelf wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 15:38:13 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194267594
facebook
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194267598
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat bepaal ik lekker zelf wel.
En dan raar opkijken dat ze een ongeluk krijgen
  zondag 26 juli 2020 @ 15:39:23 #111
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194267607
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:38 schreef BIGGIE96 het volgende:

En dan raar opkijken dat ze een ongeluk krijgen
Kleine kans. Ik fietste er altijd naast.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194267616
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kleine kans. Ik fietste er altijd naast.
Aah ok
  zondag 26 juli 2020 @ 15:42:21 #113
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194267634
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:40 schreef BIGGIE96 het volgende:

Aah ok
Wat ik hoofdzakelijk merkwaardig vind, is dat allerlei gedrag dat op de snelweg als huftergedrag wordt gezien, op het fietspad ineens mag. Dat als je in de optiek van de snellere fietser niet snel genoeg aan de kant gaat, je inderdaad gewoon wordt uitgescholden of een elleboog krijgt, of meer van dat soort idioot gedrag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194267659
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat ik hoofdzakelijk merkwaardig vind, is dat allerlei gedrag dat op de snelweg als huftergedrag wordt gezien, op het fietspad ineens mag. Dat als je in de optiek van de snellere fietser niet snel genoeg aan de kant gaat, je inderdaad gewoon wordt uitgescholden of een elleboog krijgt, of meer van dat soort idioot gedrag.
Waar woon je dan in godsnaam. Nooit gezien dit.
Vakman pur sang
pi_194267738
Het zijn net voetbalsupporters, die vinden ook dat alles maar moet wijken voor hun liefhebberij.
pi_194267792
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:00 schreef AchJa het volgende:
Natuurlijk niet. Maar als je het presteert om op godbetert een camping iemand het ziekenhuis in te fietsen heb je echt iets verkeerd gedaan.
Heb je alleen de titel gelezen of ook het bericht? Er staat toch echt dat de jongen tegen de racefietser aan gereden is en niet andersom....
  zondag 26 juli 2020 @ 16:08:04 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194267823
Dit is wel weer een hele bijzondere:

quote:
Wielrenner steelt autosleutel na handgemeen

JUBBEGA - Een vooralsnog onbekende wielrenner heeft zaterdagochtend de autosleutel van een boer gestolen. Ook werd er een deuk in het achterlicht van het voertuig getrapt.

Het incident deed zich omstreeks 10.00 uur voor op de Tjongervallei in Jubbega. De boer was met de buren bezig om uitgebroken jongvee terug te begeleiden over de weg. Twee wielrenners van middelbare leeftijd moesten hier op wachten.

De boer doet zijn verhaal op Facebook. "Toen we het vee bijna weer in het land haden gedreven wouden de mannen gauw eromheen fietsen. Een van ons stopte hun door fiets vast te pakken. Dit omdat het vee daar van schrikt. Toen viel die omdat die vast zat aan zijn fiets. Door het lint ging die, kwaad!"

Terwijl het vee een weiland werd ingedreven, ging de racefietser die was gevallen, terug naar de auto. Het voeruig werd doorzocht, het achterlicht vernield en hij vertrok met de sleutel. De boer roept de man op om zich te melden: "Ben jij of ken jij diegene neem contact op dan lossen we het op. Hebben voor maandag afspraak voor aangifte als er nog geen oplossing is."

De politie deed zondagmiddag op Facebook op een oproep aan getuigen die de twee mannen hebben gezien. "Wij zijn op zoek naar getuigen of mensen die weten wie deze 2 mannen zijn." Ze waren 55+ en één van de mannen had een grijs stoppelbaardje. Beide mannen droegen fietskleding met groen erin.
Waldnet

:') _!

Maar goed, gelukkig rijden ze zichzelf meestal de vernieling in.

Wielrenner gewond na botsing met trekker
Wielrenner gewond na aanrijding met auto
Wielrenner gewond na botsing met taxibusje
Racefietser gewond bij aanrijding in Drachten
Racefietser gewond na aanrijding met auto

En dit is van de laatste paar maanden hier in de omgeving... :')
  zondag 26 juli 2020 @ 16:12:13 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194267857
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:04 schreef Accordtje het volgende:

Heb je alleen de titel gelezen of ook het bericht? Er staat toch echt dat de jongen tegen de racefietser aan gereden is en niet andersom....
Uiteraard heb ik dat gelezen maar het blijft "Waldnet"... ;) Het lokale sufferdje met een hoop Frisismen en brak lopende zinnen.
pi_194267867
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:08 schreef AchJa het volgende:
Dit is wel weer een hele bijzondere:
[..]

Waldnet

:') _!

Maar goed, gelukkig rijden ze zichzelf meestal de vernieling in.

Wielrenner gewond na botsing met trekker
Wielrenner gewond na aanrijding met auto
Wielrenner gewond na botsing met taxibusje
Racefietser gewond bij aanrijding in Drachten
Racefietser gewond na aanrijding met auto

En dit is van de laatste paar maanden hier in de omgeving... :')
Triest man
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 16:16:01 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194267892
Vandaag:
quote:

Ernstig ongeval met wielrenner op Apeldoorns bedrijventerrein




Op bedrijventerrein Ecofactorij in Apeldoorn is vanmiddag een wielrenner ernstig gewond geraakt bij een aanrijding met een voetgangster.

De man is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. De voetgangster is onderzocht in de ambulance maar zij hoefde niet naar het ziekenhuis.

De precieze toedracht van het ongeval is nog onduidelijk. De aanrijding gebeurde ter hoogte van het bedrijf Grolleman aan het Grote Woudhuis. De politie doet nader onderzoek en gebruikt daarbij ook camerabeelden van het bedrijf.

Naast verschillende ambulances werd ook een traumahelikopter opgeroepen bij het ongeval.

https://www.destentor.nl/(...)venterrein~a960e156/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 16:17:26 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 16:18:40 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194267914
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze zijn wel ernstig vaak betrokken bij ongelukken, hoe zou dat nou komen?
En vaak ook ernstig gewond. Maar dat zal wel niet met hun snelheid te maken hebben :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 16:21:39 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194267936
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 16:21:45 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194267939
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:18 schreef Nikonlover het volgende:

En vaak ook ernstig gewond. Maar dat zal wel niet met hun snelheid te maken hebben :')
Nee, het ligt altijd aan anderen... Die kutkinderen en kutbejaarden op het fietspad die niet aan de kant gaan... :(
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 16:23:08 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194267947
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194267952
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze zijn wel ernstig vaak betrokken bij ongelukken, hoe zou dat nou komen?
Vind je dat mooi, sneu neus?
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2020 @ 16:28:14 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194267998
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ga lekker fietsen, kun je je agressie kwijt. Lees: botvieren op andere weggebruikers. :{w
Als je de cijfers bekijkt dan blijken vooral de 65plusser racefietsers (toch :P )?
Vakman pur sang
pi_194268013
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als je de cijfers bekijkt dan blijken vooral de 65plusser racefietsers (toch :P )?
[ afbeelding ]
Oudere mensen en het verkeer niet altijd goede combi
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 16:35:40 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194268048
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 16:58:27 #131
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194268260
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:08 schreef AchJa het volgende:
Dit is wel weer een hele bijzondere:
[..]

Waldnet

:') _!

Maar goed, gelukkig rijden ze zichzelf meestal de vernieling in.

Wielrenner gewond na botsing met trekker
Wielrenner gewond na aanrijding met auto
Wielrenner gewond na botsing met taxibusje
Racefietser gewond bij aanrijding in Drachten
Racefietser gewond na aanrijding met auto

En dit is van de laatste paar maanden hier in de omgeving... :')
Goh, een boer die iemand mishandelt, dat zien we de laatste tijd wel vaker in het nieuws.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 26 juli 2020 @ 17:20:15 #132
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194268461
quote:
Die eerste is een bekend voorbeeld van volstrekt, maar dan ook volstrekt asociaal rijgedrag van de automobilist. Die man had op zijn minst een jaar niet een politieauto mogen besturen. Inhalen waar dat absoluut niet kan en dan schijt hebben aan fietsers, zo'n figuur hoort gewoon niet in een auto thuis als je niet eens je hand in eigen boezem kan steken. ,,Het gat was groot genoeg", rot toch op man. Overduidelijk niet.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 17:24:50 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194268523
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die eerste is een bekend voorbeeld van volstrekt, maar dan ook volstrekt asociaal rijgedrag van de automobilist. Die man had op zijn minst een jaar niet een politieauto mogen besturen. Inhalen waar dat absoluut niet kan en dan schijt hebben aan fietsers, zo'n figuur hoort gewoon niet in een auto thuis als je niet eens je hand in eigen boezem kan steken. ,,Het gat was groot genoeg", rot toch op man. Overduidelijk niet.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 17:26:34 #134
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194268549
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

:')
Argumenten zijn op?

Of jij vindt het wel normaal als iemand jou komt inhalen en dan erachter komt dat dat niet zo'n goed idee was en er hem dan maar tussenpropt vlak voor jou zodat jij een noodstop moet maken, dat kan natuurlijk ook.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 17:28:43 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194268570
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:26 schreef Zelva het volgende:

[..]

Argumenten zijn op?

Of jij vindt het wel normaal als iemand jou komt inhalen en dan erachter komt dat dat niet zo'n goed idee was en er hem dan maar tussenpropt vlak voor jou zodat jij een noodstop moet maken, dat kan natuurlijk ook.
Tussen propt? Er is ruimte genoeg man. Die fietser had gewoon een beetje kunnen afremmen toen hij zag dat hij er weer tussen ging.
En dat was niet de reden waarom hij een klap gaf. Als je het filmpje had gezien had je het kunnen weten. Hij gaf een klap omdat hij werd ingehaald. Voor hem onverwachts want hij oortjes in en hoorde hem niet aankomen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 17:36:22 #136
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194268646
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tussen propt? Er is ruimte genoeg man.
Er past net een auto tussen. Ja. dat is ruimte 'genoeg', maar je gaat hem er niet net voor een fietser tussen gooien zodat deze vol in de ankers moet. Dat doe je met auto's ook niet en met fietsers is het nóg asocialer. Getuigt op geen enkele manier van ook maar enig verkeersinzicht.

quote:
Die fietser had gewoon een beetje kunnen afremmen toen hij zag dat hij er weer tussen ging.
Dat deed hij dan ook. Anders was hij vol op die auto geklapt.

quote:
En dat was niet de reden waarom hij een klap gaf. Als je het filmpje had gezien had je het kunnen weten. Hij gaf een klap omdat hij werd ingehaald. Voor hem onverwachts want hij oortjes in en hoorde hem niet aankomen :')
Tuurlijk joh. Heb je hem zelf wel gezien?

,,Je snijdt me helemaal" niet gehoord? En ja, als hij geen oortjes had in gehad dan had hij de auto eerder gehoord en eerder kunnen anticiperen waardoor het schrikeffect kleiner was geweest. Maar het feit dat hij heeft moeten anticiperen maakt al dat de politie fout zit. Die heeft in dat gaatje hélémaal niets te zoeken.
pi_194268659
quote:
Wielrenners waar dan ook ter wereld zijn voor een groot deel klootjesvolk. Vrijwel overal dat asociale rijgedrag bah.
Herfst en Winter zijn goede seizoenen omdat we dan deze misbaksels tijdelijk kwijt zijn.
pi_194268715
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Er past net een auto tussen. Ja. dat is ruimte 'genoeg', maar je gaat hem er niet net voor een fietser tussen gooien zodat deze vol in de ankers moet. Dat doe je met auto's ook niet en met fietsers is het nóg asocialer. Getuigt op geen enkele manier van ook maar enig verkeersinzicht.
[..]

Dat deed hij dan ook. Anders was hij vol op die auto geklapt.
[..]

Tuurlijk joh. Heb je hem zelf wel gezien?

,,Je snijdt me helemaal" niet gehoord? En ja, als hij geen oortjes had in gehad dan had hij de auto eerder gehoord en eerder kunnen anticiperen waardoor het schrikeffect kleiner was geweest. Maar het feit dat hij heeft moeten anticiperen maakt al dat de politie fout zit. Die heeft in dat gaatje hélémaal niets te zoeken.
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') ___
  zondag 26 juli 2020 @ 17:43:49 #139
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194268743
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:41 schreef Modus het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') ___
Ook hier argumenten op kennelijk. Dat hoef je echt niet 27 keer aan te geven.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:46:05 #141
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194268769
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wielrenners waar dan ook ter wereld zijn voor een groot deel klootjesvolk. Vrijwel overal dat asociale rijgedrag bah.
Herfst en Winter zijn goede seizoenen omdat we dan deze misbaksels tijdelijk kwijt zijn.
Ooit in HK geweest? Vrijwel fietspadloos, dus daar rijdt dat tuig gewoon op de (niet bepaald onbevolkte) stoep.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194268771
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ook hier argumenten op kennelijk.
Ja eh sorry maar tegen zoveel domheid gaat geen enkel argument meer helpen. Op zeker dat je zelf ook zo'n figuur bent. Elk normaal denkend mens snapt dat die wielrenner echt totaal geen recht van spreken heeft, terwijl ie ook nog even de vooroordelen bevestigt.
pi_194268784
quote:
Kijk die zelfvoldane bek eens op zijn bek gaan. _O-

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:46 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ooit in HK geweest? Vrijwel fietspadloos, dus daar rijdt dat tuig gewoon op de (niet bepaald onbevolkte) stoep.
Gezien het grote aantal wereldwijde filmpjes met deze aso hufters in het spel verbaast mij dat niks.
pi_194268795
Ben zelf ook een amateur-wielrenner. Ik ga vaak met maximaal vier man op pad - of solo - want grote groepen zijn rete-irritant voor andere weggebruikers.

En op fietspaden pas je je aan. Je matigt je snelheid, zeker op drukke dagen. Op brede wegen heb je dan weer wat meer ruimte om tempo te maken.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Je moet als wielrenner gewoon niet doen alsof de weg van jou is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194268796
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:46 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja eh sorry maar tegen zoveel domheid gaat geen enkel argument meer helpen. Op zeker dat je zelf ook zo'n figuur bent. Elk normaal denkend mens snapt dat die wielrenner echt totaal geen recht van spreken heeft, terwijl ie ook nog even de vooroordelen bevestigt.
Wielrenner had die klap niet moeten geven, maar de politie had hier wel degelijk wat beter kunnen anticiperen en gewoon even achter die wielrenner kunnen blijven. Dan was het allemaal een stuk soepeler verlopen voor iedereen daar.
pi_194268829
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ben zelf ook een amateur-wielrenner. Ik ga vaak met maximaal vier man op pad - of solo - want grote groepen zijn rete-irritant voor andere weggebruikers.

En op fietspaden pas je je aan. Je matigt je snelheid, zeker op drukke dagen. Op brede wegen heb je dan weer wat meer ruimte om tempo te maken.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Je moet als wielrenner gewoon niet doen alsof de weg van jou is.
Er wat doe je als het geen fietspad is en geen stoep maar gewoon een smalle gedeelde strook? Met 30km per uur eroverheen jassen als een idioot? Want dat doen sommigen wel. :r
  zondag 26 juli 2020 @ 17:51:35 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194268830
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:26 schreef Zelva het volgende:
Argumenten zijn op?

Of jij vindt het wel normaal als iemand jou komt inhalen en dan erachter komt dat dat niet zo'n goed idee was en er hem dan maar tussenpropt vlak voor jou zodat jij een noodstop moet maken, dat kan natuurlijk ook.
Vooralsnog heb ik meer vertrouwen in het verkeersinzicht van de politie dan van onze spandex warrior. :')

Maar goed, wielrenner doet het dus goed, politie doet het verkeerd :( ...
  zondag 26 juli 2020 @ 17:52:26 #148
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194268838
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:46 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja eh sorry maar tegen zoveel domheid gaat geen enkel argument meer helpen
Je hebt gewoon geen argument, punt.

quote:
Op zeker dat je zelf ook zo'n figuur bent. Elk normaal denkend mens snapt dat die wielrenner echt totaal geen recht van spreken heeft, terwijl ie ook nog even de vooroordelen bevestigt.
'Elk weldenkend mens', standaard drogredenering.

Iemand die een rijbewijs zou verdienen weet dat de racefietser sneller gaat dan de fietsers daarvoor en dat het gat derhalve steeds kleiner zal worden en dat het daarom zeker niet past om hier in te halen en er dan al fiks remmend in te duiken waardoor je de achteropkomende fietser in de problemen brengt.

Als je dat niet kunt inzien, spijt me het om te moeten zeggen, maar ben jij ook absoluut niet rijbewijswaardig.
pi_194268847
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:48 schreef Chia het volgende:

[..]

Wielrenner had die klap niet moeten geven, maar de politie had hier wel degelijk wat beter kunnen anticiperen en gewoon even achter die wielrenner kunnen blijven. Dan was het allemaal een stuk soepeler verlopen voor iedereen daar.
Zat echt ruim voldoende ruimte tussen hem en dat groepje. Er is maar 1 reden dat ie schrok en dat is omdat die paardenlul niks hoort. Hadden ze ook dikke boete voor mogen geven.

Verder ook eens met het punt dat het vaak zat ook aan anderen ligt. Mensen (fietsers èn voetgangers) zijn zich vaak to-taal niet bewust van wat er om ze heen gebeurt. Terwijl je gewoon een verkeersdeelnemer bent.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:53:56 #150
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194268857
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vooralsnog heb ik meer vertrouwen in het verkeersinzicht van de politie dan van onze spandex warrior. :')

Maar goed, wielrenner doet het dus goed, politie doet het verkeerd :( ...
Allebei fout, maar de politie wel het meest ja. Diens gedrag brengt een verkeersdeelnemer in gevaar.
pi_194268867
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je hebt gewoon geen argument, punt.
[..]

'Elk weldenkend mens', standaard drogredenering.

Iemand die een rijbewijs zou verdienen weet dat de racefietser sneller gaat dan de fietsers daarvoor en dat het gat derhalve steeds kleiner zal worden en dat het daarom zeker niet past om hier in te halen en er dan al fiks remmend in te duiken waardoor je de achteropkomende fietser in de problemen brengt.

Als je dat niet kunt inzien, spijt me het om te moeten zeggen, maar ben jij ook absoluut niet rijbewijswaardig.
pi_194268929
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

:')
Eerlijk is eerlijk, als automobilist was ik waarschijnlijk ook achter de wielrenner gebleven. Je ziet dat die een stuk sneller is dan de andere fietsers en de andere auto kan dan passeren als je alleen al van het gas afgaat, hoef je niet eens te remmen zoals in dit filmpje. Al met al zal dat denk ik nog wel sneller zijn geweest ook. Geen goed voorbeeld van inzicht van de politie in deze imho

Maar na die klap op het dak was m'n sympathie voor de fietser wel op :')
pi_194268938
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:38 schreef Nikonlover het volgende:
[ facebook ]
Zelfs de asielzoekers hebben er last van :D
  zondag 26 juli 2020 @ 18:03:01 #154
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194268954
Ik had denk ik psies hetzelfde gedaan als de politieauto, geef ik eerlijk toe.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194269023
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:44 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
" Millp’s (mensen in lelijke lycra pakjes) " :D

Weer een afkorting geleerd :P
Vrouwen in mooie lycra pakjes :9~

  zondag 26 juli 2020 @ 18:09:43 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194269029
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:53 schreef Modus het volgende:


Zat echt ruim voldoende ruimte tussen hem en dat groepje. Er is maar 1 reden dat ie schrok en dat is omdat die paardenlul niks hoort. Hadden ze ook dikke boete voor mogen geven.
Dit dus. Er was ruimte zat.
pi_194269114
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja het wordt geleerd ruimte te geven aan sneller verkeer.
Maar het MOET niet hoor, als je harder dan 40kmu fiets is ook goed.
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

:')
Stoer hoor, Los pedaal rosser. -O-

quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Heerlijk gefietst een rondje Du. Wilsum en Uelsen.
Op een lange klimweg met een mini klinker fietspadje ernaast reden we netjes achter elkaar op de gladde asfalt weg.
Kwam er een achterop luid claxonerend van 300m. Haalt ons in remt kijhard met zijn vw transporter. En zet ons klem.
Ik gooi mijn fiets in de berm en trek die man uit z’n bus, heel bang dikke Duitsers stamelt iets. Laat hem weer los en hij weet niet hoe snel die moet wegrijden. :')
-O-
pi_194269159
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus. Er was ruimte zat.
Zelfs zonder oordopjes had hij niks gehoord want ze leven totaal in hun eigen wereldje zodra ze die dingen opstappen. :P
  zondag 26 juli 2020 @ 18:21:24 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 18:23:00 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194269213
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Stoer hoor, Los pedaal rosser. -O-
[..]

-O-
Jezus :') :') Verbaasd mij niets.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 18:23:08 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194269215
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:18 schreef Gruj0 het volgende:

Zelfs zonder oordopjes had hij niks gehoord want ze leven totaal in hun eigen wereldje zodra ze die dingen opstappen. :P
Echt he. Ze zitten volledig in hun bubbel en de rest dient zich maar aan te passen...
pi_194269227
Gevaarlijke gekken, uitzonderingen daargelaten. Vroeger als tiener ‘s ochtends op weg naar school eens aangereden door zo’n ‘tijdrijder’. In de bocht tikte hij bij het inhalen tegen mijn linkerhandvat. Het is dat ik keihard kermend op de grond bleef liggen, anders was meneer doorgereden. Ik zie hem nog mijn arm pakken, op en neer buigend constateren dat het niet gebroken was en zo weer op zijn fiets klimmen. Een huilend kind met een gat in haar nieuwe jas achterlatend.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_194269275
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Echt he. Ze zitten volledig in hun bubbel en de rest dient zich maar aan te passen...
Zijn gewoon debielen. Sorry maar ik heb er geen andere woorden voor. Zoals ze zich gedragen, is verschrikkelijk gewoon.

En dat ingehaald worden door andere fietsers, scooters, auto's, voetgangers soms (want ja die hebben ook veelal voorrang) wordt niet op prijs gesteld door dit soort volk en dan worden ze agressief. Ze hebben zeker iets permanent te compenseren of zo. :?

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:24 schreef kleinvogelijn het volgende:
Gevaarlijke gekken, uitzonderingen daargelaten. Vroeger als tiener ‘s ochtends op weg naar school eens aangereden door zo’n ‘tijdrijder’. In de bocht tikte hij bij het inhalen tegen mijn linkerhandvat. Het is dat ik keihard kermend op de grond bleef liggen, anders was meneer doorgereden. Ik zie hem nog mijn arm pakken, op en neer buigend constateren dat het niet gebroken was en zo weer op zijn fiets klimmen. Een huilend kind met een gat in haar nieuwe jas achterlatend.
Ziek. :N
Hopelijk heeft Karma hem terugbetaald en flink ook. :Y
  zondag 26 juli 2020 @ 18:28:52 #164
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_194269278
Sporten op de openbare weg :r :r :r
Ga lekker op een circuit wielrennen :Y
pi_194269294
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:28 schreef butz0rs het volgende:
Sporten op de openbare weg :r :r :r
Ga lekker op een circuit wielrennen :Y
Maar dat kan helemaal niet want daar zijn veelal pro's te vinden en als die hun alle hoeken van het circuit laten zien gaat dat een hele pain in the ass worden die moeilijk voor ze te verteren is.
pi_194269373
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:28 schreef butz0rs het volgende:
Sporten op de openbare weg :r :r :r
Ga lekker op een circuit wielrennen :Y
Sporten _O_
Maar dat je sport maakt natuurlijk niet dat verkeers- en fatsoensregels ineens op jou niet meer van toepassing zijn. *O*
pi_194269600
Lekker in de berm wildpoepen omdat hun held Tom dat ook doet. :')
pi_194269602
Terechte klacht met een simpele oplossing.

klassificeer wielrenners anders en maak ze bij dergelijke ongelukken altijd aansprakelijk. Geef ze daarnaast een zware boete als ze geen vaart minderen bij dergelijke situaties. Mooie campagne ernaast en dat damt t wel wat in.
  zondag 26 juli 2020 @ 19:12:53 #169
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194269951
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ben zelf ook een amateur-wielrenner. Ik ga vaak met maximaal vier man op pad - of solo - want grote groepen zijn rete-irritant voor andere weggebruikers.

En op fietspaden pas je je aan. Je matigt je snelheid, zeker op drukke dagen. Op brede wegen heb je dan weer wat meer ruimte om tempo te maken.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Je moet als wielrenner gewoon niet doen alsof de weg van jou is.
Hear hear , zo kan het dus ook , ik kom ze alleen zelden tegen ;)

de rest zie ik het liefst zo

Ik ben inmiddels overleden
pi_194269953
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:47 schreef Beathoven het volgende:
Terechte klacht met een simpele oplossing.

klassificeer wielrenners anders en maak ze bij dergelijke ongelukken altijd aansprakelijk. Geef ze daarnaast een zware boete als ze geen vaart minderen bij dergelijke situaties. Mooie campagne ernaast en dat damt t wel wat in.
Wat voor ongelukken? Wat voor situaties? Hoe onderscheid je een wielrenner van andere fietsers? Hoeven andere fietsers die goed mogelijk vergelijkbare snelheden halen niet af te remmen wanneer de verkeerssituatie dat wel vereist? _O- Hoeveel denk je dat er nu gehandhaafd wordt op door rood fietsen? *O*

  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 19:17:57 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194270017
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat voor ongelukken? Wat voor situaties? Hoe onderscheid je een wielrenner van andere fietsers? Hoeven andere fietsers die goed mogelijk vergelijkbare snelheden halen niet af te remmen wanneer de verkeerssituatie dat wel vereist? _O- Hoeveel denk je dat er nu gehandhaafd wordt op door rood fietsen? *O*

[ afbeelding ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 19:19:12 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194270040
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:29 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Maar dat kan helemaal niet want daar zijn veelal pro's te vinden en als die hun alle hoeken van het circuit laten zien gaat dat een hele pain in the ass worden die moeilijk voor ze te verteren is.
Je hebt d’r helemaal geen verstand van he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 19:21:13 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194270080
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je hebt d’r helemaal geen verstand van he?
Jij wel? Ben je een millp?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194270133
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  zondag 26 juli 2020 @ 19:31:32 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194270259
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:21 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jij wel? Ben je een millp?
Neuh, maar wel meer als Gruj0
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194270367
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]


[..]

Stoer hoor, Los pedaal rosser. -O-
[..]

-O-
Die man was echt niet wijs. Daar in duitsland was een 80 weg waar een heel smal klinkerpaadje langs zat maar dit was een wandelpad, je mag daar op de weg fietsen.
We fietsten al achter elkaar, hij had alle ruimte, maar hij sneedt ons zo de berm in, gooide zijn bus dwars op de weg en ging stilstaan.
Wat moet ik dan doen? In een hoekje gaan huilen?
Heb tenminste niet zijn sleutel meegenomen. :P

Nou gelooft niemand dit, maar gebeurde zo uit het niets. Heel vreemd, denk dat ie zijn dag niet had, of misschien niet alle kopjes in zijn kastje had. En wellicht wat te serieus reageerde op krantenartikels zoals in de OP. Of uitspraken alle wielrenners moeten maar dood.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lospedrosa op 26-07-2020 19:46:37 ]
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 19:48:05 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194270484
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die man was echt niet wijs. Daar in duitsland was een 80 weg waar een heel smal klinkerpaadje langs zat maar dit was een wandelpad, je mag daar op de weg fietsen.
We fietsten al achter elkaar, hij had alle ruimte, maar hij sneedt ons zo de berm in, gooide zijn bus dwars op de weg en ging stilstaan.
Wat moet ik dan doen? In een hoekje gaan huilen?
Heb tenminste niet zijn sleutel meegenomen. :P

Nou gelooft niemand dit, maar gebeurde zo uit het niets. Heel vreemd, denk dat ie zijn dag niet had, of misschien niet alle kopjes in zijn kastje had. En wellicht wat te serieus reageerde op krantenartikels zoals in de OP. Of uitspraken alle wielrenners moeten maar dood.
Geloof je t zelf :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194270499
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Geloof je t zelf :')
Ja want was er zelf bij :?
Vakman pur sang
pi_194270686
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die man was echt niet wijs. Daar in duitsland was een 80 weg waar een heel smal klinkerpaadje langs zat maar dit was een wandelpad, je mag daar op de weg fietsen.
We fietsten al achter elkaar, hij had alle ruimte, maar hij sneedt ons zo de berm in, gooide zijn bus dwars op de weg en ging stilstaan.
Wat moet ik dan doen? In een hoekje gaan huilen?
Heb tenminste niet zijn sleutel meegenomen. :P

Nou gelooft niemand dit, maar gebeurde zo uit het niets. Heel vreemd, denk dat ie zijn dag niet had, of misschien niet alle kopjes in zijn kastje had. En wellicht wat te serieus reageerde op krantenartikels zoals in de OP. Of uitspraken alle wielrenners moeten maar dood.
Kenteken noteren/foto maken, melding maken bij de plaatselijke politie. Verwensing toeroepen als het echt moet, aanspreken op z'n gedrag. Iemand fysiek aanvallen en daar nadien dan trots over verhalen, tja. :')

Zelfs al was er echt niets aan vooraf gegaan en hoorden jullie daar echt op de weg, dan nog heb jij jezelf nu de grotere verkeershufter gemaakt. -O-
pi_194270696
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Stoer hoor, Los pedaal rosser. -O-
[..]

-O-
_O-
pi_194270714
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kenteken noteren/foto maken, melding maken bij de plaatselijke politie. Verwensing toeroepen als het echt moet. Iemand fysiek aanvallen en daar nadien dan trots over verhalen, tja. :')

Zelfs al was er echt niets aan vooraf gegaan en hoorden jullie daar echt op de weg, dan nog heb jij jezelf nu de grotere verkeershufter gemaakt. -O-
Oh heb hem verder niks aangedaan hoor. Trok wel zijn deur open en vroeg met nogal boze toon wat ie nou aan het doen was. Hij reed snel weg maar weet niet wat er gebeurde als hij wel uitstapte dat geef ik toe.
Vakman pur sang
pi_194270923
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:21 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jij wel? Ben je een millp?
Geen idee wat een millp is, maar hij voelt zich duidelijk aangesproken. Vast zo'n agressieve wielrenner die tekeer gaat tegen alles en iedereen, behalve tegen meneer de politieagent. :{ :s)
pi_194271511
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh heb hem verder niks aangedaan hoor. Trok wel zijn deur open en vroeg met nogal boze toon wat ie nou aan het doen was. Hij reed snel weg maar weet niet wat er gebeurde als hij wel uitstapte dat geef ik toe.
Dat klinkt al een stuk redelijker dan je oorspronkelijke post
  zondag 26 juli 2020 @ 21:20:49 #184
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194271925
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die man was echt niet wijs. Daar in duitsland was een 80 weg waar een heel smal klinkerpaadje langs zat maar dit was een wandelpad, je mag daar op de weg fietsen.
We fietsten al achter elkaar, hij had alle ruimte, maar hij sneedt ons zo de berm in, gooide zijn bus dwars op de weg en ging stilstaan.
Wat moet ik dan doen? In een hoekje gaan huilen?
Heb tenminste niet zijn sleutel meegenomen. :P

Nou gelooft niemand dit, maar gebeurde zo uit het niets. Heel vreemd, denk dat ie zijn dag niet had, of misschien niet alle kopjes in zijn kastje had. En wellicht wat te serieus reageerde op krantenartikels zoals in de OP. Of uitspraken alle wielrenners moeten maar dood.
Waarschijnlijk heb je zelf niet doorgehad wat voor overlast je hem of anderen bezorgd hebt.

Ik zie zó vaak wielrenners, pubers of e-fiets-bejaarden dikke ellende veroorzaken en zelf nietsvermoedend doorfietsen. Koptelefoon op of doof, en gewoon verder...

Soms heb ik de neiging om erachteraan te gaan en even uit te gaan leggen wat daar nou gebeurde. Maar ja, hoe hou je een dove staande?
pi_194272066
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Voorover gebukt fietsen zorgt voor meer druk op de vagina waardoor haarvaatjes stuk kunnen gaan met verminderd gevoel tot gevolg. Een gevolg hiervan is minder goed tot een orgasme kunnen komen. Vermijd vrouwen op racefietsen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194272359
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:20 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je zelf niet doorgehad wat voor overlast je hem of anderen bezorgd hebt.

Ik zie zó vaak wielrenners, pubers of e-fiets-bejaarden dikke ellende veroorzaken en zelf nietsvermoedend doorfietsen. Koptelefoon op of doof, en gewoon verder...

Soms heb ik de neiging om erachteraan te gaan en even uit te gaan leggen wat daar nou gebeurde. Maar ja, hoe hou je een dove staande?
Nou wat dan?
Ik ben me zeer bewust van mijn plek op de weg op een racefiets. Zeker op een hele lange klim, met achter elkaar fietsen snaarstrak langs de witte lijn aan de rechterzijde.
Het enige wat er mankeert is dat je er “bent”.
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2020 @ 21:47:40 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194272396
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Voorover gebukt fietsen zorgt voor meer druk op de vagina waardoor haarvaatjes stuk kunnen gaan met verminderd gevoel tot gevolg. Een gevolg hiervan is minder goed tot een orgasme kunnen komen. Vermijd vrouwen op racefietsen.
Bianca Schellekens @ Radio Bergeijk. _O_ _O-

Radio Bergeijk, voor de mensen die het niet kennen.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:29:45 #188
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_194273166
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:22 schreef Morri2 het volgende:

[..]

En dit bevestigt het verhaal in de OP alleen maar. Mensen MOETEN je bel horen en MOETEN opzij gaan als jij er aan komt.
Vaak is er ruimte genoeg en bel ik alleen om te zorgen dat mensen juist niet schrikken dat ik in kom halen. Alleen werkt dat niet als men een koptelefoon op heeft, en dan is het toch mijn schuld?!..
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_194273869
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:48 schreef Bill_Hillie het volgende:
Zoveelste wielrenners-zijn-kut-toppa :')

Tevens viesdikke-azijnpissende-boosmensjes-toppa :')
Die amateur wielrenners hebben anders ook vaak genoeg een dikke bierpens vastgesnoerd in hun te strakke pakkie.
pi_194273890
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lekker :P
pi_194274548
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De eenlingen zijn het probleem niet. Het zijn de groepjes die per se naast elkaar willen fietsen op smalle fietspaden die het gevaar zijn.
Dit inderdaad.
pi_194275302
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:32 schreef BIGGIE96 het volgende:

[..]

Oudere mensen en het verkeer niet altijd goede combi
Als we die verkeers sterftecijfers objectief bekijken zou autorijden pas vanaf 50 mogen en vanaf 60 moet je stoppen met fietsen en gaan autorijden. :D
  maandag 27 juli 2020 @ 07:51:18 #193
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194275345
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:51 schreef AchJa het volgende:
Racefietser op de camping...
[..]

https://www.waldnet.nl/wn(...)ing_met_fietser.html
Jongen heeft nog geluk gehad met alleen een gebroken arm. Ik ken ook verhalen van normale fietsers die met hun blote hoofd de helm van zo'n wielrenner koppen. Dan ben je gewoon dood met wielrensnelheden.
pi_194275959






I didn't call Boris Johnson a fat b******, says cyclist :') :') :') :')

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194276027
quote:
Precies zo gedragen vele wielrenners zich.

Achterlijke egoisten die denken dat voor hun andere dan wel geen verkeersregels gelden..
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194276118
Goh, waarom zou het zijn dat er hele tvprogrammas zijn over misdadig gedrag van automobilisten.
Echt die mensen die hier afgeven op wielrenners :') :') :')
Met hun stoere zolderpraatjes, met je nep seat leasewagen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 27 juli 2020 @ 09:38:26 #197
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_194276123
I will do what i must !!
pi_194276620
Dit topic. :') Ik trek mensen bijna uit hun auto maar ben echt een beschaafde weggebruiker hoor. :') :') :') :s)
pi_194276678
quote:
Ziet eruit als één of ander fixed gear criterium, op een afgesloten circuit. Op geen enkele manier gerelateerd aan dit topic dus anders dan door het leed/letsel dat jij ook die fietsers kennelijk toewenst. :') |:(
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 27 juli 2020 @ 10:46:35 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194277002
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef raptorix het volgende:
Goh, waarom zou het zijn dat er hele tvprogrammas zijn over misdadig gedrag van automobilisten.
Echt die mensen die hier afgeven op wielrenners :') :') :')
Met hun stoere zolderpraatjes, met je nep seat leasewagen.
Wielrenner gespot!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194277082
quote:
6s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:46 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wielrenner gespot!
Zou je ook moeten doen, beste Nikonlover. Kom je tenminste nog een keertje buiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194277531
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja dat moet ja. Het is in principe verboden om met zijn tweeën naast elkaar te rijden als je daarmee het hele pad blokkeert en als je je in het verkeer begeeft wordt er toch echt van je verwacht dat je op je qui vive blijft. Lijkt me toch algemene kennis, die bij jou kennelijk volledig ontbreekt.

Op een tweebaanssnelweg accepteer je het toch ook niet als twee bevriende automobilisten gezellig met 80 kilometer per uur naast elkaar gaan rijden en daarmee de hele snelweg blokkeren en ook nog eens de toeters achter hun niet horen?

Ik zou niet weten waarom we dit asociale ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikkegedrag wel van fietsers en wandelaars zouden moeten accepteren, fietsers en wandelaars die ook nog eens totaal niet met het verkeer bezig zijn als ze niet eens een bel horen. Wat mij betreft gaat de politie daar keihard op ingrijpen. Ze brengen met dit gedrag andere mensen in gevaar.
Zoals ik in een eerdere post ook al heb geschreven: in de verkeersregels staat ook dat je niet door het rood mag rijden en dat je andere weggebruikers niet in gevaar mag brengen. Iets waar een hoop van die wielrenners lak aan hebben. Wat mij betreft maar daar ook keihard tegen opgetreden worden.
pi_194277884
Misschien dat het eens tijd wordt om de fietspaden ook van drempels te voorzien.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:58:29 #204
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_194277983
Het echte gevaar op de weg zijn infantiele bejaarden die levensgevaarlijke capriolen uithalen op E-bikes. En natuurlijk wandelaars die met hun dikke lichaam op het fietspad gaan lopen. :)
pi_194278024
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:51 schreef Morri2 het volgende:
Misschien dat het eens tijd wordt om de fietspaden ook van drempels te voorzien.
Eerder autos te voorzien van een logger en elke overtreding daarin een bon te laten generen. Dat zijn de grote moordmachines op onze wegen. :D
pi_194278074
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:58 schreef detaris het volgende:
Het echte gevaar op de weg zijn infantiele bejaarden die levensgevaarlijke capriolen uithalen op E-bikes. En natuurlijk wandelaars die met hun dikke lichaam op het fietspad gaan lopen. :)
Persoonlijk is dit mijn top 2 ergernissen, die e-bike bejaarden zijn wel het ergst. Die man denkt altijd dat hij weer op z'n Zundapp of Tomos zit en z'n vrouw rijdt er met grote bange ogen achteraan met een blik van; ach Miendert rijdt toch alsjeblieft wat zachter.
pi_194278205
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:05 schreef Document1 het volgende:

[..]

Persoonlijk is dit mijn top 2 ergernissen, die e-bike bejaarden zijn wel het ergst. Die man denkt altijd dat hij weer op z'n Zundapp of Tomos zit en z'n vrouw rijdt er met grote bange ogen achteraan met een blik van; ach Miendert rijdt toch alsjeblieft wat zachter.
Na stilstand zijn ze het gevaarlijkst. Als je voor een rood stoplicht hebt moeten wachten, of voor een openstaande brug.
Jij bent eerst eerder weg, maar dan willen ze je en de groep na 50 meter inhalen i.p.v. zich aan het tempo van de groep aan te passen.
pi_194283362
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef raptorix het volgende:
Goh, waarom zou het zijn dat er hele tvprogrammas zijn over misdadig gedrag van automobilisten.
Echt die mensen die hier afgeven op wielrenners :') :') :')
Met hun stoere zolderpraatjes, met je nep seat leasewagen.
Het blijft toch typisch dat miljoenen automobilisten minder ergernis veroorzaken dan het gedrag van enkele tienduizenden sportfietsers doet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194284125
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het blijft toch typisch dat miljoenen automobilisten minder ergernis veroorzaken dan het gedrag van enkele tienduizenden sportfietsers doet.
Of zou het er misschien mee te maken hebben dat de meeste mensen zelf ook wél binnen de categorie automobilisten vallen maar niet binnen de groep sportfietsers? Overigens zijn er binnen de groep automobilisten zat subgroepen die wel degelijk ook vaak ergernis oproepen: (veel te langzaam rijdende) bejaarden, leaserijders, petjes/golfjes, etc. *O*

Sowieso lijkt het mij heel onwaarschijnlijk dat het merendeel van het gevloek in de auto/op de weg in reactie op sportfietsers en niet op overige automobilisten zou zijn. :') :W


Haters gonna hate! :B
pi_194284156
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zou je ook moeten doen, beste Nikonlover. Kom je tenminste nog een keertje buiten.
Hahaha _O-
pi_194290445
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het blijft toch typisch dat miljoenen automobilisten minder ergernis veroorzaken dan het gedrag van enkele tienduizenden sportfietsers doet.
Automobilisten :r
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194290483
Als ze op het fietspad loopt moet ze gewoon opdonderen. Als ze op een looppad loopt moeten de wielrenners opdonderen. Als je op een dijkje loopt blijf je netjes aan de kant. Je hoeft er echt niet af.

Maar de wielrenners op de vluchtstrook willen hebben, dan heb je echt totaal geen verkeersinzicht. Domme doos :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:50:22 #213
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_194290623
Ik vind het heerlijk om af en toe een stukje op mijn racefiets te fietsen ik doe dat eigenlijk altijd alleen of heel soms met een vriend. Ik gedraag mij altijd heel netjes, anticipeer goed, en in dorpjes ed. Pas ik mijn snelheid aan.

Mijn ervaring is juist ouderen die met z'n 2en of 4en een breed fietspad van 3 meter breed bezet houden. Of wandelaars die breed naast elkaar lopen op zo'n zelfde FIETSpad. Bellen helpt vaak niet. Zeker bij ouderen dus dan vraag ik altijd even netjes of ik er langs mag. Ik heb over het algemeen dus veel meer last van andere onoplettende verkeersdeelnemers dan zij van mij. Gelukkig is hier in het Noorden nog ruimte genoeg en kom ik op grote stukken bijna geen mensen tegen.

Ik zal niet ontkennen dat er (groepen) wielrenners zijn die zich asociaal gedragen, maar de meeste gedragen zich volgens mij gewoon prima. Andere verkeersdeelnemers mogen zelf af en toe wel eens in de spiegel kijken. Degene die het hardste janken zijn vaak degene die zelf niet op of om kijken en hele wegen fietspaden bezet houden.
pi_194290671
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:50 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik vind het heerlijk om af en toe een stukje op mijn racefiets te fietsen ik doe dat eigenlijk altijd alleen of heel soms met een vriend. Ik gedraag mij altijd heel netjes, anticipeer goed, en in dorpjes ed. Pas ik mijn snelheid aan.

Mijn ervaring is juist ouderen die met z'n 2en of 4en een breed fietspad van 3 meter breed bezet houden. Of wandelaars die breed naast elkaar lopen op zo'n zelfde FIETSpad. Bellen helpt vaak niet. Zeker bij ouderen dus dan vraag ik altijd even netjes of ik er langs mag. Ik heb over het algemeen dus veel meer last van andere onoplettende verkeersdeelnemers dan zij van mij. Gelukkig is hier in het Noorden nog ruimte genoeg en kom ik op grote stukken bijna geen mensen tegen.

Ik zal niet ontkennen dat er (groepen) wielrenners zijn die zich asociaal gedragen, maar de meeste gedragen zich volgens mij gewoon prima. Andere verkeersdeelnemers mogen zelf af en toe wel eens in de spiegel kijken. Degene die het hardste janken zijn vaak degene die zelf niet op of om kijken en hele wegen fietspaden bezet houden.
Wielrenners vergeten nog wel eens dat voetgangers op het fietspad moeten als er geen voetpad is (buiten de bebouwde kom vaak).
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:28:17 #215
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_194291094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:54 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Wielrenners vergeten nog wel eens dat voetgangers op het fietspad moeten als er geen voetpad is (buiten de bebouwde kom vaak).
Net zoals voetgangers nog wel eens vergeten dat je op een 3 meter breed fietspad niet met z'n 2en 3 meter breed hoeft te lopen. Je moet van beide kanten een beetje rekening houden met elkaar.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:29:27 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194291107
Het grootste deel van de wielrenners gedraagt zich normaal. De aso's blijven gewoon beter hangen in je geheugen. Al die "ja ik was laatst in X en toen gebeurde Y heeremetijd" verhalen doen het beter dan "laatst fietsten er 5 langs en het ging goed". De aso's worden volgens mij beter in de gaten gehouden tegenwoordig. Goeie zaak, maar laten we niet doen of alle wielrenners zo zijn.

Als je een paar simpele principe's niet overboord gooit zodra je op twee wielen en klikpedaaltjes staat is er niks aan de hand. Je bent niet alleen op de weg, je past je tempo aan aan de situatie en je houdt je aan de regels. Nooit gedonder.
pi_194293184
Fiets ook regelmatig op mijn racefiets om gezonder te worden/blijven. Gemiddelde snelheid is nog laag (tussen 21 en 23 km/h). Maar het is een heerlijke manier van ontstressen.

Nooit echt problemen gehad met andere wielrenners, maar wel met slingerende medeweggebruikers (kids, oudjes op e-bike en personen op skeelers). Of figuren die compleet van de wereld zijn doordat ze keiharde muziek via oortjes/hoofdtelefoon op hebben staan. Dat zou eigenlijk verboden moeten worden in het verkeer.

Maar de ergste soort zijn wel de groepen wandelaars en dan vooral de honden uitlaters. Hou je vriend is strak aan de lijn..

Ik als "wielrenner" let extra op omdat ik door mijn snelheid net iets kwetsbaarder ben. Ik rem op tijd, zorg dat m'n voeten los zijn (op tijd losklikken..). Waarom zouden de andere weggebruikers dan ook niet wat extra opletten ivm hun kwetsbaarheden...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_194295286
quote:
Zouden deze mensen toch op de fiets stappen in een poging om hun gezondheid te verbeteren? Echt iets om belachelijk te maken/ontmoedigen inderdaad. :')

Respect voor iedereen op deze foto's _O_
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:07:52 #219
134783 papernote
Een echte.
pi_194295615
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

----------------------

Naar mij wordt altijd heel boos gekeken als de wielrenner ontdekt dat hij van mij geen voorrang krijgt als ik van rechts kom... of op een voorrangsweg rij.... of als ik niet voor ze aan de kant ga als ik ze tegenkom terwijl ze met zijn 7en compact rijden het liefst 3 breed terwijl ze niet op het vrijliggende fietspad rijden.... dan heb ik het ook nog niet over het gezeur of de middelvinger die je krijgt als je die droeftoeters geen voorang geeft...
Zeker gun elkaar de ruimte. Dat geldt ook voor wielrenners. Ook voor hun gelden de verkeersregels. Alleen dat willen ze niet toegeven.
Olga de Haan slaat de plank hier aardig mis en gebruikt slechte voorbeelden.

"slingerende kinderen" -> die horen niet op het fietspad buiten de bebouwde kom, die moeten eerst maar eens rustig oefenen binnen de bebouwde kom

"in de berm" -> dat ben je verplicht, wandelaars buiten de bebouwde kom moeten gebruik maken van de berm. Die mogen achterop of tegemoetkomend verkeer niet hinderen, maar moeten opzij stappen in de berm. Zo is het nu eenmaal.

"binnen de stad" -> ik ken weinig wielrenners die zich daar asociaal gedragen, maar dat zal zeker voorkomen. Maar "tussen mij en m'n kind" kan niet waar zijn, dat heeft ze gewoon verzonnen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194295756
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:07 schreef papernote het volgende:
"binnen de stad" -> ik ken weinig wielrenners die zich daar asociaal gedragen, maar dat zal zeker voorkomen. Maar "tussen mij en m'n kind" kan niet waar zijn, dat heeft ze gewoon verzonnen.
Oh ik zie het zo gebeuren, mevrouw fietst aan de ene kant van het pad, haar kind aan de andere, ondanks herhaald bellen wordt er geen aanstalten gemaakt aan de kant te gaan dus wordt er rustig/met gematigde snelheid tussen beiden door gereden.

quote:
"Het is overigens niet alleen buiten, maar ook in de stad dat er ‘ping!’ wordt gedaan. Dan wurmt zich weer een of andere gehelmde fietser tussen mij en de stoep, of tussen mij en het naast mij fietsende kind, of zoiets."
Hoe halen ze het ook in hun hoofd te bellen naar mevrouw alleen op de wereld het fietspad, die nare, nare wielrenners! _O-
pi_194296814
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:07 schreef papernote het volgende:

[..]

Olga de Haan slaat de plank hier aardig mis en gebruikt slechte voorbeelden.

"slingerende kinderen" -> die horen niet op het fietspad buiten de bebouwde kom, die moeten eerst maar eens rustig oefenen binnen de bebouwde kom
Niet iedereen woont in de bebouwde kom. Daarbij, waarom zou dit moeten? Omdat jij dat vindt?

quote:
"in de berm" -> dat ben je verplicht, wandelaars buiten de bebouwde kom moeten gebruik maken van de berm. Die mogen achterop of tegemoetkomend verkeer niet hinderen, maar moeten opzij stappen in de berm. Zo is het nu eenmaal.

'zo is het nu eenmaal'. Zelf verzonnen denk ik? art. 4 rvv is duidelijk namelijk. Wandelaars moeten het fietspad gebruiken als er geen voetpad is. Alleen als er ook geen fietspad is, gebruiken ze de berm.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:22:11 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194296867
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
Fiets ook regelmatig op mijn racefiets om gezonder te worden/blijven. Gemiddelde snelheid is nog laag (tussen 21 en 23 km/h). Maar het is een heerlijke manier van ontstressen.

Nooit echt problemen gehad met andere wielrenners, maar wel met slingerende medeweggebruikers (kids, oudjes op e-bike en personen op skeelers). Of figuren die compleet van de wereld zijn doordat ze keiharde muziek via oortjes/hoofdtelefoon op hebben staan. Dat zou eigenlijk verboden moeten worden in het verkeer.

Maar de ergste soort zijn wel de groepen wandelaars en dan vooral de honden uitlaters. Hou je vriend is strak aan de lijn..

Ik als "wielrenner" let extra op omdat ik door mijn snelheid net iets kwetsbaarder ben. Ik rem op tijd, zorg dat m'n voeten los zijn (op tijd losklikken..). Waarom zouden de andere weggebruikers dan ook niet wat extra opletten ivm hun kwetsbaarheden...
Dit.
Let gewoon even op. Maar dat is zo fucking moeilijk voor sommige mensen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:29:42 #223
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_194296970
Doordat dit land tyfus overbevolkt is krijg je dit soort gejank. Iedereen en alles irriteert zich aan mekaar omdat er geen ruimte is.

stop de immigratie, stop de overbevolking.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:33:30 #224
134783 papernote
Een echte.
pi_194297022
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:18 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Niet iedereen woont in de bebouwde kom. Daarbij, waarom zou dit moeten? Omdat jij dat vindt?
Mensen die buiten de bebouwde kom wonen hebben over het algemeen een groot genoeg erf voor kinderen om op te oefenen. En die zijn zich sowieso meer bewust van langsrazend verkeer, dus die laten hun kinderen überhaupt niet op de weg oefenen met een fietsje.
quote:
[..]

'zo is het nu eenmaal'. Zelf verzonnen denk ik? art. 4 rvv is duidelijk namelijk. Wandelaars moeten het fietspad gebruiken als er geen voetpad is. Alleen als er ook geen fietspad is, gebruiken ze de berm.
Ik doel inderdaad op artikel 4.3: "Zij gebruiken de berm of de uiterste zijde van de rijbaan, indien ook een fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt." Dat is een situatie die in mijn omgeving veel voor komt, vandaar dat het in m'n gedachten zat. Je hebt gelijk dat 4.2 zegt dat men op het fietspad moet lopen indien die aanwezig is.

En als we het toch over de RVV hebben, artikel 3.1: "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden." mag ook wel eens worden uitgelegd aan recreërende bejaarden op de elektrische fiets.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194319088
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:42:29 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194319462
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef 01100101 het volgende:
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
Nog nooit van gehoord. Zeker weten dat die kennis dat niet verzonnen heeft?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 09:48:35 #227
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194319559
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord. Zeker weten dat die kennis dat niet verzonnen heeft?
Als je er nog nooit van gehoord hebt en iemand vraagt naar Chamois Creme snap ik dat je Schimmelcreme kunt verstaan :D
pi_194319869
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:15:20 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194319910
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:29 schreef RamboDirk het volgende:
Doordat dit land tyfus overbevolkt is krijg je dit soort gejank. Iedereen en alles irriteert zich aan mekaar omdat er geen ruimte is.

stop de immigratie, stop de overbevolking.
Inderdaad zeg. Ik erger me dood aan al die Eritreërs en Syriërs in het verkeer. Van Nederlandse bejaarden op e-bikes, niet uitkijkende roomblanke wandelaars en asowielrenners lees je dan ook niks in dit topic als voornaamste irritatie.
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:17:29 #230
130803 Gripper
Get a grip
pi_194319933
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef 01100101 het volgende:
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
Schijnt dat ze ook nooit hun bezwete anus wassen en dagen achter elkaar t zelfde strakke broekje dragen. Dat kun je na een tijdje rechtop zetten, zo stijf is het van het kontvocht en zweet en aangeklonterde limonade.
Dit heb ik van een kennis gehoord.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:17:29 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194319934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:29 schreef RamboDirk het volgende:
Doordat dit land tyfus overbevolkt is krijg je dit soort gejank. Iedereen en alles irriteert zich aan mekaar omdat er geen ruimte is.

stop de immigratie, stop de overbevolking.
Dit. Of een dikkere huid kweken.
Met alles wat je doet irriteer je wel een ander. Zeker op het moment.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:17:52 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194319939
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef 01100101 het volgende:
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
Raar.
Nog nooit gebruik van hoeven maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:19:21 #233
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194319962
quote:
Ik wou m ook posten ja. Hoe kun je?
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:40:49 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194320235
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:48 schreef noodgang het volgende:

[..]

Als je er nog nooit van gehoord hebt en iemand vraagt naar Chamois Creme snap ik dat je Schimmelcreme kunt verstaan :D
Maar dat haal je niet bij de apotheek...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 10:41:22 #235
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194320242
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar dat haal je niet bij de apotheek...
Vandaar dat de medewerkers er nog nooit van hebben gehoord :P
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:42:49 #236
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194320270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:18 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Niet iedereen woont in de bebouwde kom. Daarbij, waarom zou dit moeten? Omdat jij dat vindt?
[..]

'zo is het nu eenmaal'. Zelf verzonnen denk ik? art. 4 rvv is duidelijk namelijk. Wandelaars moeten het fietspad gebruiken als er geen voetpad is. Alleen als er ook geen fietspad is, gebruiken ze de berm.
Artikel 5 WVW is ook heel duidelijk. Naast elkaar lopen/fietsen op lage snelheid en daarmee een fietspad blokkeren voor achteropkomend verkeer mag gewoon niet.
pi_194320315
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:13 schreef 01100101 het volgende:
Wielrenners blijven op de een of andere manier een best apart volk. Kennis vertelde mij dat er regelmatig naar schimmelcrèmes in de apotheek wordt gevraagd door wielrenners zodat ze de hele dag kunnen fietsen in dat strakke pak.
Het zijn in feite LARPers. Ze trekken dezelfde pakkies aan, scheren hun benen, zelfde bril, zelfde helm, gebruiken dezelfde creme's en gelletjes, stoïcijns op de fiets, groejes vormen. Allemaal net als de echte renners op tv. Ze wanen zich daadwerkelijk in de koers.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194320368
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

Artikel 5 WVW is ook heel duidelijk. Naast elkaar lopen/fietsen op lage snelheid en daarmee een fietspad blokkeren voor achteropkomend verkeer mag gewoon niet.
Je kunt veel zeggen over 5 WVW, maar duidelijk is het artikel zeker niet (zo is het bij invoering ook niet bedoeld, overigens).

Duidelijk is wel dat een voetganger bij gebrek aan voetpad op het fietspad moet lopen.
  donderdag 30 juli 2020 @ 10:55:48 #239
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194320417
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het zijn in feite LARPers. Ze trekken dezelfde pakkies aan, scheren hun benen, zelfde bril, zelfde helm, gebruiken dezelfde creme's en gelletjes, stoïcijns op de fiets, groejes vormen. Allemaal net als de echte renners op tv. Ze wanen zich daadwerkelijk in de koers.
Net zoals amateurvoetballers larpen als ze scheenbeschermers en voetbalschoenen dragen? :D

Bij een bepaalde sport hoort ook bepaalde kleding, fietsen in een wetsuit of hardlopen op voetbalschoenen gaat nogal lastig.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 30 juli 2020 @ 11:06:43 #240
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194320578
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je kunt veel zeggen over 5 WVW, maar duidelijk is het artikel zeker niet (zo is het bij invoering ook niet bedoeld, overigens).

Duidelijk is wel dat een voetganger bij gebrek aan voetpad op het fietspad moet lopen.
Volstrekt duidelijk hoor. Het is verboden hinder te veroorzaken. Als je met zijn tweeën naast elkaar fietst terwijl er maar plek is voor twee fietsers op een fietspad, veroorzaak je volautomatisch hinder voor het achteropkomende verkeer, dat is nu juist wat dit artikel expliciet verbiedt.

En dat hoeft echt niet problematisch te zijn, mensen willen best anderen dat pleziertje gunnen om gezellig naast elkaar te fietsen/lopen, maar dat betekent niet dat je dat dan een vrijbrief hebt gekregen om tot het einde van dat fietspad geen enkele rekening te houden met ander verkeer. Dat betekent dat je alert blijft op wat er om je heen gebeurt, bijzonder moeilijk blijkbaar, en direct aan de kant gaat als er iemand langs wil. Het percentage fietsers/wandelaars dat niet reageert op een bel is schrikbarend hoog en als ze dan al reageren is dat in 95 procent van de gevallen ook nog eens volkomen verkeerd. Slingerend achteruit kijken wat dat geluid nou zou kunnen zijn bijvoorbeeld. Mensen die dat doen zouden wat mij betreft direct een EMG moeten krijgen.
pi_194320725
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Volstrekt duidelijk hoor. Het is verboden hinder te veroorzaken. Als je met zijn tweeën naast elkaar fietst terwijl er maar plek is voor twee fietsers op een fietspad, veroorzaak je volautomatisch hinder voor het achteropkomende verkeer, dat is nu juist wat dit artikel expliciet verbiedt.

En dat hoeft echt niet problematisch te zijn, mensen willen best anderen dat pleziertje gunnen om gezellig naast elkaar te fietsen/lopen, maar dat betekent niet dat je dat dan een vrijbrief hebt gekregen om tot het einde van dat fietspad geen enkele rekening te houden met ander verkeer. Dat betekent dat je alert blijft op wat er om je heen gebeurt, bijzonder moeilijk blijkbaar, en direct aan de kant gaat als er iemand langs wil. Het percentage fietsers/wandelaars dat niet reageert op een bel is schrikbarend hoog en als ze dan al reageren is dat in 95 procent van de gevallen ook nog eens volkomen verkeerd. Slingerend achteruit kijken wat dat geluid nou zou kunnen zijn bijvoorbeeld. Mensen die dat doen zouden wat mij betreft direct een EMG moeten krijgen.
Toch bijzonder. Een bepaling die door de wetgever bewust vaag is gehouden om een soort catch-it-all bepaling te zijn, is volgens jou volkomen duidelijk.

Met zijn tweeën naast elkaar fietsen is dan ook zeker niet volautomatisch het hinderen van achteropkomend verkeer. Dat kán natuurlijk wel. Echter, met hetzelfde gemak kun je beargumenteren dat met een racefiets op hoge snelheid over een fietspad rijden, waar de gemiddelde snelheid veel lager ligt hinder of gevaar veroorzaakt. Zeker als je weet dat voetgangers ook van dat fietspad gebruik moeten maken. Precies daarom is art. 5 Wvw ook onduidelijk gelaten: zodat er een afweging in een concreet geval kan worden gemaakt.

In ieder geval is met 30 km/u+ voetgangers op een fietspad voorbijrazen in mijn ogen meer gevaarzetting dan iemand die niet op tijd aan de kant gaat voor jou, zodat je dan moet afremmen.
pi_194320842
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Net zoals amateurvoetballers larpen als ze scheenbeschermers en voetbalschoenen dragen? :D

Bij een bepaalde sport hoort ook bepaalde kleding, fietsen in een wetsuit of hardlopen op voetbalschoenen gaat nogal lastig.
Dit.

Je kunt hetzelfde zeggen over praktisch elke amateursport: voetbal, hockey, korfbal, etc etc.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194321100
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 10:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Net zoals amateurvoetballers larpen als ze scheenbeschermers en voetbalschoenen dragen? :D
Alleen in de wedstrijden. Op de training of op straat zijn het vaak maar een paar dingetjes die worden nagedaan. Recreatieve wielrenners doen de volledige mik mak na van top tot teen en fietsen niet eens competitief!

quote:
Bij een bepaalde sport hoort ook bepaalde kleding, fietsen in een wetsuit of hardlopen op voetbalschoenen gaat nogal lastig.
Fietsen in normale kleding gaat prima. Fietsen zonder je benen te scheren gaat prima. Fietsen met een gewone fiets gaat prima. Totaal geen vergelijk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 30 juli 2020 @ 11:48:53 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194321171
Aangereden door auto :') Als je op de foto kijkt staan er haaientanden op het fietspad. Die wielrenner had dus gewoon moeten stoppen. Maarja, die lui zitten in een waan, denken dat ze meedoen aan de tour de france, en eisen van alles en iedereen voorrang. Verkeersregels bestaan niet voor ze.

https://www.dvhn.nl/groni(...)pagnie-25883366.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194321293
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Fietsen in normale kleding gaat prima.
Dit dacht ik ook ooit en al helemaal op een gewone stadsfiets met normaal zadel. Dat heb ik geweten. Na 60+ km op een warme dag begon dat bijzonder oncomfortabel te worden.

De volgende dag had ik nog steeds de afdruk van een fietszadel in mijn reet staan. Die huid was gewoon helemaal geïrriteerd geraakt van het zweet en zo'n broekje met zeem helpt dat te voorkomen.

Maar misschien heb jij een andere definitie van prima.
  donderdag 30 juli 2020 @ 12:30:08 #246
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194321884
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:16 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Toch bijzonder. Een bepaling die door de wetgever bewust vaag is gehouden om een soort catch-it-all bepaling te zijn, is volgens jou volkomen duidelijk.
Onzin, het is niet bewust vaag gehouden. Er kan heel veel onder vallen ja, maar het doel van dit artikel is klip en klaar: het verbieden van hinder en gevaarzetting, in welke vorm dan ook.

quote:
Met zijn tweeën naast elkaar fietsen is dan ook zeker niet volautomatisch het hinderen van achteropkomend verkeer. Dat kán natuurlijk wel.
Natuurlijk is het dat wel. Kun je anders uitleggen in welke gevallen dit niet zo is en waarom dan niet? Er is bijvoorbeeld ook een reden dat links plakken op de snelweg verboden is en ook algemeen als hinderlijk wordt ervaren. Dit is in wezen niet anders.

quote:
Echter, met hetzelfde gemak kun je beargumenteren dat met een racefiets op hoge snelheid over een fietspad rijden, waar de gemiddelde snelheid veel lager ligt hinder of gevaar veroorzaakt. Zeker als je weet dat voetgangers ook van dat fietspad gebruik moeten maken. Precies daarom is art. 5 Wvw ook onduidelijk gelaten: zodat er een afweging in een concreet geval kan worden gemaakt.

In ieder geval is met 30 km/u+ voetgangers op een fietspad voorbijrazen in mijn ogen meer gevaarzetting dan iemand die niet op tijd aan de kant gaat voor jou, zodat je dan moet afremmen.
Als jij denkt dat inhalen met een hogere snelheid meer gevaar veroorzaakt dan mensen die zich niet realiseren dat ze zich in het verkeer bevinden en zich zo daarnaar gedragen, heb je het toch echt bij het verkeerde eind. Als je zo totaal met andere dingen bezig bent dan het verkeer dat je niet eens in staat bent rekening te houden met achteropkomend verkeer, hoor je daar dan wel thuis? In een auto kun je toch ook niet flierefluiten? Waarom zou dat op een fiets wel normaal gedrag zijn? Dat je 30 kilometer per uur al als 'voorbijrazen' aangeeft, geeft ook al aan hoe bevooroordeeld je in staat. Dat is maar marginaal sneller dan de snelheid van een e-bike.

Als er ruimte is op een fietspad met zijn tweeën naast elkaar kunt fietsen, is er ook ruim voldoende ruimte om in te halen. Mits de in te halen weggebruiker zich realiseert dat hij niet alleen op de wereld is en er voortdurend rekening mee houdt dat er ook mensen zijn die niet dezelfde snelheid als hemzelf hanteren. Gewoon zoals van een weggebruiker verwacht mag worden dus.
pi_194322206
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 12:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Onzin, het is niet bewust vaag gehouden. Er kan heel veel onder vallen ja, maar het doel van dit artikel is klip en klaar: het verbieden van hinder en gevaarzetting, in welke vorm dan ook.


Neem anders even de memorie van toelichting erbij. Dan kun je (in de aanhef en bij artikelsgewijs commentaar) zelf lezen dat het bewust vaag is gelaten omdat het anders niet mogelijk is om gevaarlijk of hinderlijk gedrag te bestraffen.

Het doel heb je denk ik zelf verzonnen? Met name 'in welke vorm dan ook' komt uit je dikke duim. Gelukkig heeft de wetgever wel íets over invulling van art. 5 wvw gezegd - en gexpliciteert dat gevaar of hinder in abstracto strafbaar stellen niet zijn bedoeling was (wat jij suggereert) We hoeven gelukkig niet op jouw dikke duim te vertrouwen:

Gevaar gaat om een reëel gevaar voor personen of goederen, door concreet gevaarscheppend gedrag. Het enkele maken van een verkeersfout of verkeersovertreding is hiervoor onvoldoende.

'Hinder' is wat lastiger, omdat het breder is bedoeld dan het daarvoor geldende 'belemmeren' (tot stilstand laten komen van het verkeer), maar hoe veel ruimer is onduidelijk gebleven. Hinder is niet (wat jij lijkt te suggereren) 'last hebben', maar gaat volgens de MvT specifiek over doorstroming van het verkeer. Het strafbaar stellen van verminderen van de doorstroming was niet de bedoeling van de wetgever, ook hier geldt een dubbele concreetheid als vereiste.

Twee fietsers of voetgangers die niet op tijd voor jou aan de kant gaan vallen hier niet onder. Je moet eerder denken aan protesttractoren op de snelweg of blokkeerfriezen.

Ga niet de jurist uithangen terwijl je duidelijk de kennis daartoe mist.

quote:
[..]

Natuurlijk is het dat wel. Kun je anders uitleggen in welke gevallen dit niet zo is en waarom dan niet? Er is bijvoorbeeld ook een reden dat links plakken op de snelweg verboden is en ook algemeen als hinderlijk wordt ervaren. Dit is in wezen niet anders.
[..]


Dat is in wezen wel anders. Links plakken is expliciet verboden in de rvv, met z'n tweeën naast elkaar fietsen niet. Waarom met zijn tweeën naast elkaar fietsen niet altijd hinderen is heb ik hierboven al gesteld.


quote:
Als jij denkt dat inhalen met een hogere snelheid meer gevaar veroorzaakt dan mensen die zich niet realiseren dat ze zich in het verkeer bevinden en zich zo daarnaar gedragen, heb je het toch echt bij het verkeerde eind.

Dat zei ik natuurlijk niet. Ik wil je analogie best oppakken en verschrijven naar wat ik wel zei: mensen die over een fietspad racen terwijl ze weten dat daar ook voetgangers gebruik van moeten maken, realiseren zich schijnbaar niet dat ze aan het verkeer deelnemen.


quote:
Als je zo totaal met andere dingen bezig bent dan het verkeer dat je niet eens in staat bent rekening te houden met achteropkomend verkeer, hoor je daar dan wel thuis? In een auto kun je toch ook niet flierefluiten? Waarom zou dat op een fiets wel normaal gedrag zijn? Dat je 30 kilometer per uur al als 'voorbijrazen' aangeeft, geeft ook al aan hoe bevooroordeeld je in staat. Dat is maar marginaal sneller dan de snelheid van een e-bike.

Herhaling van zetten. Ook hier: als je aan het racen bent, en daardoor geen rekening meer kunt houden met de voetganger die ook van het fietspad gebruik moet maken, hoor je daar dan wel thuis? Zeker als je vooraf weet dat de voetganger een zwakkere verkeersdeelnemer is.

30kmu is daarbij een stuk harder dan gemiddeld op een fietspad wordt gegaan. Het 'racen' is een frame (pun intended) dat ik niet zelf heb verzonnen maar volgt uit de term 'racefiets'. Met vooroordelen heeft het bijzonder weinig van doen.

quote:
Als er ruimte is op een fietspad met zijn tweeën naast elkaar kunt fietsen, is er ook ruim voldoende ruimte om in te halen. Mits de in te halen weggebruiker zich realiseert dat hij niet alleen op de wereld is en er voortdurend rekening mee houdt dat er ook mensen zijn die niet dezelfde snelheid als hemzelf hanteren. Gewoon zoals van een weggebruiker verwacht mag worden dus.
Herhaling van zetten. Het gaat altijd om de concrete situatie in een specifiek geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door Degodvader op 30-07-2020 13:01:48 ]
  donderdag 30 juli 2020 @ 13:05:58 #248
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194322374
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Alleen in de wedstrijden. Op de training of op straat zijn het vaak maar een paar dingetjes die worden nagedaan. Recreatieve wielrenners doen de volledige mik mak na van top tot teen en fietsen niet eens competitief!
[..]

Fietsen in normale kleding gaat prima. Fietsen zonder je benen te scheren gaat prima. Fietsen met een gewone fiets gaat prima. Totaal geen vergelijk.
Voetballen op blote voeten ook. En tennis op de gravelbaan. :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194322915
quote:
81s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:48 schreef Nikonlover het volgende:
Aangereden door auto :') Als je op de foto kijkt staan er haaientanden op het fietspad. Die wielrenner had dus gewoon moeten stoppen. Maarja, die lui zitten in een waan, denken dat ze meedoen aan de tour de france, en eisen van alles en iedereen voorrang. Verkeersregels bestaan niet voor ze.

https://www.dvhn.nl/groni(...)pagnie-25883366.html
helaas ben je als automobilist wel vaak de sjaak als je zo'n idioot op je motorkap krijgt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_194324601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Voetballen op blote voeten ook. En tennis op de gravelbaan. :')
Een volledig uitgedoste recreatieve wielrenner is het equivalent van iemand die met scheenbeschermers en voetbalschoenen met noppen op het pleintje gaat voetballen, of iemand die in volledige Bjorn Borg uiterlijk in een steegje tegen de muur gaat tennissen en om de 4 games nieuwe ballen gebruikt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194324800
Als het dit soort wielrenners echt om hun conditie ging, dan hesen ze zich niet op lichte racefietsjes en in lycrapakjes, maar stapten ze op een superzware omafiets met windvangende wapperkleren aan. Daar krijg je pas conditie van.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_194325436
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Alleen in de wedstrijden. Op de training of op straat zijn het vaak maar een paar dingetjes die worden nagedaan. Recreatieve wielrenners doen de volledige mik mak na van top tot teen en fietsen niet eens competitief!
[..]

Fietsen in normale kleding gaat prima. Fietsen zonder je benen te scheren gaat prima. Fietsen met een gewone fiets gaat prima. Totaal geen vergelijk.
Ga vooral eens >50km intensief fietsen op een racefiets in jeans en een katoenen t-shirt. :D

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 12:50 schreef Degodvader het volgende:
30kmu is daarbij een stuk harder dan gemiddeld op een fietspad wordt gegaan. Het 'racen' is een frame (pun intended) dat ik niet zelf heb verzonnen maar volgt uit de term 'racefiets'. Met vooroordelen heeft het bijzonder weinig van doen.
Niet op fietspaden waar ook brommers/scooters mogen rijden, die gaan in de regel nog wél een stukkie harder. *O*
pi_194327258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

helaas ben je als automobilist wel vaak de sjaak als je zo'n idioot op je motorkap krijgt.
Vaak maar niet altijd, ik kan genoeg zaken vinden dat als je kan aantonen dat een wielrenner roekeloos bezig was en het een gevalletje overmacht is geweest, dan is de wielrenner de lul.

Maar goed, beste advies voor automobilisten blijft denk ik dashcam hebben voor en achter.
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:58:08 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194328705
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Een volledig uitgedoste recreatieve wielrenner is het equivalent van iemand die met scheenbeschermers en voetbalschoenen met noppen op het pleintje gaat voetballen, of iemand die in volledige Bjorn Borg uiterlijk in een steegje tegen de muur gaat tennissen en om de 4 games nieuwe ballen gebruikt.
Het zit je diep merk ik.

Elk ding wat ik aanheb heeft een functie. Anders had ik het wel thuis gelaten vanwege het gewicht :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:59:03 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194328712
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:48 schreef OllieA het volgende:
Als het dit soort wielrenners echt om hun conditie ging, dan hesen ze zich niet op lichte racefietsjes en in lycrapakjes, maar stapten ze op een superzware omafiets met windvangende wapperkleren aan. Daar krijg je pas conditie van.
Ik snap ook nooit waarom hardlopers niet een tractorband achter zich aanslepen :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194328821
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Een volledig uitgedoste recreatieve wielrenner is het equivalent van iemand die met scheenbeschermers en voetbalschoenen met noppen op het pleintje gaat voetballen, of iemand die in volledige Bjorn Borg uiterlijk in een steegje tegen de muur gaat tennissen en om de 4 games nieuwe ballen gebruikt.
Nee, dat is gewoon niet zo. De uitrusting is juist voor koeling en een fatsoenlijke zit.
Het verbaast me dat er mensen zijn zonder wielren ervaring. In Italië of Frankrijk heeft iedereen een racefiets of heeft ooit gefietst.
Daar is daardoor ook respect en afstand tussen auto’s en fietsers, regelmatig juist een duimpje.
Vakman pur sang
pi_194331768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit waarom hardlopers niet een tractorband achter zich aanslepen :')
Ach, als ze van tractorbanden slepen een topsport zouden maken, met een eigen sportbond en leuke bijbehorende pakjes, dan zouden de wandel- en fietspaden binnen de kortste keren versperd worden door bandentrekkers. De jeugdselectie begint natuurlijk met autobanden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_194335605
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:49 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach, als ze van tractorbanden slepen een topsport zouden maken, met een eigen sportbond en leuke bijbehorende pakjes, dan zouden de wandel- en fietspaden binnen de kortste keren versperd worden door bandentrekkers. De jeugdselectie begint natuurlijk met autobanden.
_O- helemaal waar
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:01:10 #259
134783 papernote
Een echte.
pi_194335738
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Een volledig uitgedoste recreatieve wielrenner is het equivalent van iemand die met scheenbeschermers en voetbalschoenen met noppen op het pleintje gaat voetballen, of iemand die in volledige Bjorn Borg uiterlijk in een steegje tegen de muur gaat tennissen en om de 4 games nieuwe ballen gebruikt.
Wat bedoel je met "volledig uitgedost" voor een recreatieve wielrenner? En hoe zou een recreatieve wielrenner zich dan moeten kleden, om niet "volledig uitgedost" te zijn maar toch te kunnen fietsen?

• Schoenen: er zitten van die click-pedalen op een fiets, voor een recreatief rondje ga je die niet omwisselen. Dus dan trek je toch ook click-schoenen aan. Voor voetballers snap ik het wel dat ze op straat andere schoenen dragen dan op het veld (andere ondergrond), maar bij een fiets blijven de pedalen toch hetzelfde.
• Broek: broek met zeem, dat zit gewoon lekkerder bij lange afstanden. Maakt niet uit hoe hard je fietst, gaat meer om de afstand. Dus ook recreatief trek je zo'n broek aan.
• Shirt: als je dan toch de broek al aantrekt, waarom dan ook niet het wielrenshirt? Klopt, voor recreatief fietsen is dat wellicht overbodig, maar om nu bewust iets anders aan te trekken als je recreatief gaat fietsen? Daarnaast heeft een wielrenshirt van die zakjes om een banaan in mee te nemen ^O^.
• Helm: lijkt me duidelijk, bij zowel recreatief als race zet je een helm op.
• Handschoenen: niet per se nodig, maar wel lekker bij langere afstanden.

Samengevat: het enige wat je anders kan doen is shirt en handschoenen. En eerlijk gezegd zie je soms ook wel eens mensen fietsen met een fietsbroek en gewoon shirt. Maar als je toch gaat omkleden, trek dan gewoon alles aan.

De vergelijking met noppen op een pleintje voetballen is natuurlijk scheef, daar zijn die schoenen niet voor bedoeld. Dat snapt iedereen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194336143
Weet je wat nou nog het meest trieste van alles is? Van die amateur wielrenners met kleding die vol staat met sponsors. Hebben ze dan de illusie dat ze belangrijk zijn ofzo? Doen ze dan een soort rollenspel waarbij ze net doen alsof ze een mega sponsor achter zich hebben die hun hobby financiert? Van alle ergerlijke dingen bevestigd dat toch wel het meeste dat het veelal trieste mannetjes in hun midlife crisis zijn die proberen iets na te doen wat ze op TV zien :') _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194336221
Voetballer op het pleintje met een ajax-shirtje aan:


quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Hebben ze dan de illusie dat ze belangrijk zijn ofzo? Doen ze dan een soort rollenspel waarbij ze net doen alsof ze een mega sponsor achter zich hebben die hun hobby financiert?
Of geldt dan wat anders?
pi_194336251
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:48 schreef OllieA het volgende:
Als het dit soort wielrenners echt om hun conditie ging, dan hesen ze zich niet op lichte racefietsjes en in lycrapakjes, maar stapten ze op een superzware omafiets met windvangende wapperkleren aan. Daar krijg je pas conditie van.
Postbode worden elke dag fietstraining met ballast !
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:46:10 #263
134783 papernote
Een echte.
pi_194336343
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Postbode worden elke dag fietstraining met ballast !
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194336427
quote:
Precies daar doelde ik op ^O^
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:10:15 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194336603
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Weet je wat nou nog het meest trieste van alles is? Van die amateur wielrenners met kleding die vol staat met sponsors. Hebben ze dan de illusie dat ze belangrijk zijn ofzo? Doen ze dan een soort rollenspel waarbij ze net doen alsof ze een mega sponsor achter zich hebben die hun hobby financiert? Van alle ergerlijke dingen bevestigd dat toch wel het meeste dat het veelal trieste mannetjes in hun midlife crisis zijn die proberen iets na te doen wat ze op TV zien :') _O-
Mensen met een hobby :r
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:11:09 #266
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194336610
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:49 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach, als ze van tractorbanden slepen een topsport zouden maken, met een eigen sportbond en leuke bijbehorende pakjes, dan zouden de wandel- en fietspaden binnen de kortste keren versperd worden door bandentrekkers. De jeugdselectie begint natuurlijk met autobanden.
Nee, dat moet hardlopen blijven heten. Want je wilt toch conditie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194336889
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:38 schreef Degodvader het volgende:

Voetballer op het pleintje met een ajax-shirtje aan:
[..]

Of geldt dan wat anders?
Nu je het zegt is dat eigenlijk net zo triest ja.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194337076
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Weet je wat nou nog het meest trieste van alles is? Van die amateur wielrenners met kleding die vol staat met sponsors. Hebben ze dan de illusie dat ze belangrijk zijn ofzo? Doen ze dan een soort rollenspel waarbij ze net doen alsof ze een mega sponsor achter zich hebben die hun hobby financiert? Van alle ergerlijke dingen bevestigd dat toch wel het meeste dat het veelal trieste mannetjes in hun midlife crisis zijn die proberen iets na te doen wat ze op TV zien :') _O-
Ik rijd gewoon met gesponsorde kleding omdat ik daardoor gratis kleding krijg. Ben gewoon een pauper, ja! :(
pi_194337115
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Nu je het zegt is dat eigenlijk net zo triest ja.
Alleen een voetbalshirt is natuurlijk vrij casual en normaal. Als iemand ook het officiele korte broekje draagt op straat dan is het ook triest ja.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194337181
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Alleen een voetbalshirt is natuurlijk vrij casual en normaal. Als iemand ook het officiele korte broekje draagt op straat dan is het ook triest ja.
Een voetbalshirt dragen van een club waar je geen lid van bent, met een naam achterop van één of andere overbetaalde voetballer vind ik anders ook wel een beetje absurd. Maar dat schijnt bij het voetbalminnende publiek heel normaal te zijn....
pi_194337983
De sponsoring heeft ook echt nut omdat de fietsclubs door sponsoring hun tenue krijgen betaald vaak (of deels)
Alleen of het nog goede reclame is. :')
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 31 juli 2020 @ 13:46:33 #272
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194338705
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194338906
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:46 schreef Nikonlover het volgende:
[ twitter ]
Dit is hetzelfde als Gooise meisjes die voor BLM opkomen met hun blanke niet wetende hersenloze hoofd.
Vakman pur sang
pi_194339578
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:46 schreef Nikonlover het volgende:
[ twitter ]
Godver :')
_O- _O_
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_194340980
quote:
Zo! Wat moet die postbode de beschikking hebben gehad over een goede drugs! :o

quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:46 schreef Nikonlover het volgende:
[ twitter ]
Pittig typeje :9~ O+
  vrijdag 31 juli 2020 @ 16:47:37 #276
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194341133
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:46 schreef Nikonlover het volgende:
[ twitter ]
Lekker accentje man _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194361611
Nope, het spul heet xylocaine creme. Normaal gesproken wordt het voor andere redenen gebruikt, maar wielrenners die last hebben van een zeer beschadigde huid aan het onderlijf door het strakke wielrennerspak komen het ook kopen in de apotheek. Het is uiteraard geen huis, keuken en tuin creme, als in dat het een serieus geneesmiddel is, maar desalniettemin wordt er regelmatig naar gevraagd door wielrenners.
pi_194370334
Over het roekeloze gedrag van bejaarde e-bikers gesproken, hier weer een nieuw voorbeeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)d-gezicht-1-tegen-50
pi_194370776
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 22:38 schreef 01100101 het volgende:
Nope, het spul heet xylocaine creme. Normaal gesproken wordt het voor andere redenen gebruikt, maar wielrenners die last hebben van een zeer beschadigde huid aan het onderlijf door het strakke wielrennerspak komen het ook kopen in de apotheek. Het is uiteraard geen huis, keuken en tuin creme, als in dat het een serieus geneesmiddel is, maar desalniettemin wordt er regelmatig naar gevraagd door wielrenners.
En de wielrenverdedigers mij hier maar proberen wijs te maken dat je juist met gewone kleding die zere plekken krijgt... komt het gewoon juist door het Larperpakkie zelf _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194370829
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

En de wielrenverdedigers mij hier maar proberen wijs te maken dat je juist met gewone kleding die zere plekken krijgt... komt het gewoon juist door het Larperpakkie zelf _O-
Jij luistert hier naar een apotheker die suggereert dat het door de wielerkleding komt.
Een normale zeem is antibacterieel behandelt en voorkomt juist ongemak.
Met een spijkerbroek 150km fietsen en je hebt geheid een anus alsof je Awkasi bent tegengekomen.
Vakman pur sang
  zondag 2 augustus 2020 @ 16:11:26 #282
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194370908
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

En de wielrenverdedigers mij hier maar proberen wijs te maken dat je juist met gewone kleding die zere plekken krijgt... komt het gewoon juist door het Larperpakkie zelf _O-
Als je alles wat in je eigen straatje past als waarheid aanneemt is het lastig discussie voeren :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194377326
Alle repetitieve handelingen - of het nu om de hele dag achter de computer zitten, fietsen, hardlopen of zwemmen gaat - veroorzaakt bepaalde ongemakken in de vorm van bijvoorbeeld overbelaste spieren of een geïrriteerde huid. Sommige mensen krijgen daar behoorlijk last van, anderen nauwelijks. De kerels in kwestie waar mijn kennis het over heeft, zijn mannen die dagtochten maken in zo'n pak en dan kan je nog het beste materiaal van de wereld hebben, een hele dag op een fiets zitten kunnen lichamelijke ongemakken veroorzaken in zodanige vorm, dat er bij sommigen zo'n creme uit de apotheek aan te pas moet komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 01100101 op 02-08-2020 22:32:02 ]
pi_194471636
Heb je het gedonder al.
Meisje zwaar gewond in zkh scooterrijders rijden door

https://www.rtvutrecht.nl(...)ers-rijden-door.html
Vakman pur sang
pi_194471800
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb je het gedonder al.
Meisje zwaar gewond in zkh scooterrijders rijden door

https://www.rtvutrecht.nl(...)ers-rijden-door.html
Scootertuig is geen nieuw fenomeen hoor
pi_194471809
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Scootertuig is geen nieuw fenomeen hoor
Word niet veroordeeld als wielrennen
Vakman pur sang
pi_194471823
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Word niet veroordeeld als wielrennen
Niks zo populair als opgeschoten scooterjeugd op de tweetakt ja...
pi_194471835
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb je het gedonder al.
Meisje zwaar gewond in zkh scooterrijders rijden door

https://www.rtvutrecht.nl(...)ers-rijden-door.html
Toen je zei meisje vond ik het erg, toen ik in het artikel las dat het om een wielrenner ging niet meer.
pi_194471838
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Toen je zei meisje vond ik het erg, toen ik in het artikel las dat het om een wielrenner ging niet meer.
Is wel een meisje
Vakman pur sang
pi_194471869
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is wel een meisje
Echt niet.
pi_194471888
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt niet.
Je bent een mongool, ze ligt onder coma in het ziekenhuis.
Vakman pur sang
pi_194471977
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je bent een mongool, ze ligt onder coma in het ziekenhuis.
Heb je ooit eerste hulp gegeven aan een wielrenner?
pi_194495066
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is wel een meisje
Een vrouw van 41 bedoel je?
pi_194495784
quote:
5s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Een vrouw van 41 bedoel je?
Ja die!
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')