abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 juli 2020 @ 01:31:48 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194262514
Agent pakt jongeman hard aan met pepperspray en vuistslag in Roeselare nadat hij weigerde mondmasker te dragen
https://www.hln.be/in-de-(...)-te-dragen~abdff427/

Sociale media zijn zaterdagavond ontploft nadat een filmpje viraal ging over een politieman die het in Roeselare aan de stok kreeg met een jongeman die geen mondmasker droeg of dat weigerde te doen. De jongeman daagde de politieman uit en die liet zich niet onbetuigd. Dat zorgde voor scherpe reacties van voor- en tegenstanders. “Als blijkt dat de politieman over de schreef is gegaan, zullen er maatregelen genomen worden tegen hem”, zegt korpschef Curd Neyrinck.



Twee stadswachten spraken zaterdagmiddag op het skatepark Trax een jongeman aan omdat hij geen mondmasker droeg. Het kwam tot een discussie. Omdat die dreigde te escaleren, riepen de stadswachten de hulp in van de politie. Een motard was eerst ter plaatse en sprak de jongeman aan. Die stelde zich allerminst meewerkend op en noemde de agent “nazi” en “fascist”. Waarna de agent hem een duw gaf. De jonge kerel weigerde verschillende keren zijn identiteitskaart boven te halen. Daarop spoot de agent hem met pepperspray in het gezicht en gaf hij hem een slag.



Knie in de rug
In het filmpje is verder te zien hoe de jongeman uiteindelijk overmeesterd wordt. Hij wordt op z’n buik gemanoeuvreerd, de politieman gaat met z’n knie in z’n rug zitten zodat de jonge kerel geen kant meer op kan. Ook op de grond wordt nog met pepperspray gespoten. Seconden later arriveert een anoniem voertuig van de politie. De jongeman wordt geboeid meegenomen naar het commissariaat. Daar mag hij z’n ogen spoelen en weer beschikken. De gebeurtenissen op het skatepark lokten verontwaardigde reacties uit bij de aanwezige jongeren.



Alles glashelder geregistreerd
Curd Neyrinck, de grote baas van de politiezone RIHO, heeft de beelden intussen gezien. “Bewakingscamera’s op de site hebben alles glashelder geregistreerd”, zegt hij. “Morgen zullen we proces-verbaal opstellen over wat precies op die beelden te zien is. Ook filmpjes die circuleren op sociale media zullen meegenomen worden in het onderzoek. Het parket is intussen ingelicht over de zaak. Het is later aan hen om te bepalen of er strafbare feiten zijn gepleegd.”

Over straat rollen
Neirynck wil nog geen uitspraken doen over de beelden. “We moeten eerst een totaalbeeld krijgen van wat zich daar precies heeft afgespeeld. De zaak draait rond het dragen van een mondmasker. Sensibilisering is op dit moment nog altijd prioriteit, nu de regels nog maar pas verstrengd zijn. Het is helemaal onze bedoeling niet om met iedereen over de straat te rollen die geen mondmasker draagt of weigert dat te doen. We willen graag zo snel mogelijk correct inschatten of de betrokken politieman over de schreef is gegaan. Als dat blijkt zo te zijn, zullen er gepaste maatregelen genomen worden. Als wij het niet goed gedaan hebben, moeten we dat durven toegeven en er ook de gepaste gevolgen aan verbinden. Maar nu is het nog te vroeg om op die vraag al een pasklaar antwoord te geven.”

Burgemeester pleit voor wederzijds respect
De Roeselaarse burgemeester Kris Declercq (CD&V) reageerde zaterdagavond in een Facebookpost op de gebeurtenissen. “Ik werd in de vooravond ingelicht van een incident op de TRAX-site en begrijp de vele reacties. Ik heb na het zien van de beelden onmiddellijk contact opgenomen met de korpschef van de politie om een objectief onderzoek in te stellen. Ik zal dit nauw opvolgen. Hoe dan ook wil ik graag iedereen oproepen om in deze moeilijke tijden respect te hebben voor iedereen. Voor de handhaving, de regels en je medemens. Geweld en het niet respecteren van de regels is hoe dan ook nooit goed te keuren. Het bestrijden van Corona zal enkel maar samen lukken”, staat er te lezen.
pi_194262616
is dat nieuws?
Heeft fok missscchien een andere perceptie wat nieuws is ?

Meerdere topics mijnerzijds zijn gesloten om onbekende reden

ON TOPIC:

In de meeste gevallen betreft het een onnodige arrestatie

met onnodig geweld.

Mijn voorstel is om dienders beter op te leiden en te begeleiden

Ikzelf ben betrokken bij een diender fout a la raison van 2 ton
  zondag 26 juli 2020 @ 01:56:14 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_194262633
Agent is duidelijk niet geschikt voor zijn taak en heeft een te kort lontje.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194262858
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:56 schreef Hathor het volgende:
Agent is duidelijk niet geschikt voor zijn taak en heeft een te kort lontje.
Skater snapt duidelijk niet dat er niks gebeurt als je gewoon doet wat oom agent opdraagt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Forum Admin zondag 26 juli 2020 @ 03:25:15 #5
232445 crew  Specularium
pi_194263007
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Skater snapt duidelijk niet dat er niks gebeurt als je gewoon doet wat oom agent opdraagt.
Onder het randje, Edgar.
pi_194263514
Goed dat ze zo’n pestventje aanpakken. Hij wilde toch zelf inmenging van politie? Anders had hij wel naar de boa’s geluisterd.
  zondag 26 juli 2020 @ 07:48:01 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194263540
Motard, lol.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 26 juli 2020 @ 07:59:56 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194263590
Prima aangepakt. Gewoon met de harde hand leren dat je niet iedereen voor rotte vis uit kan maken en daarna nog vrolijk weg kan lopen. Hadden z'n ouders eigenlijk moeten doen maar ja.
pi_194263627
Hebben wij even geluk dat deze man niet zwart is anders was BLM weer ontploft.
pi_194263629
Goed gehandeld zo te lezen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_194263665
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:51 schreef freeofknots het volgende:
is dat nieuws?
Heeft fok missscchien een andere perceptie wat nieuws is ?

Meerdere topics mijnerzijds zijn gesloten om onbekende reden

ON TOPIC:

In de meeste gevallen betreft het een onnodige arrestatie

met onnodig geweld.

Mijn voorstel is om dienders beter op te leiden en te begeleiden

Ikzelf ben betrokken bij een diender fout a la raison van 2 ton
Jij bent niet helemaal lekker of wel, met je continue slachtofferrol.
U MAD?
  zondag 26 juli 2020 @ 08:24:09 #12
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_194263677
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 07:41 schreef Hamzoef het volgende:
Goed dat ze zo’n pestventje aanpakken. Hij wilde toch zelf inmenging van politie? Anders had hij wel naar de boa’s geluisterd.
Nee natuurlijk wil hij dat niet. Dat dit de consequentie is wil nog niet zeggen dat hij hiernaar verlangt.
Man man man sommige mensen he....
pindazakje
pi_194263683
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 07:59 schreef Twiitch het volgende:
Prima aangepakt. Gewoon met de harde hand leren dat je niet iedereen voor rotte vis uit kan maken en daarna nog vrolijk weg kan lopen. Hadden z'n ouders eigenlijk moeten doen maar ja.
Die man is wel kleiner, smaller en minder getraind dan die politieagent, dan zijn er voor die politieagent wel andere opties om het conflict opgelost te krijgen. Of niet soms?
  zondag 26 juli 2020 @ 08:26:56 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194263687
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 08:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Die man is wel kleiner, smaller en minder getraind dan die politieagent
Des temeer een reden om z'n grote waffel te houden en te luisteren.
  zondag 26 juli 2020 @ 08:34:13 #15
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_194263713
Wat had die agent moeten doen? Omdraaien en weglopen als iemand de wet overtreedt, hem uitscheldt en weigert mee te werken? Het gaat sowieso al veel te ver wat agenten moeten accepteren. Goed dat deze etter is aangepakt.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_194263717
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 08:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee natuurlijk wil hij dat niet. Dat dit de consequentie is wil nog niet zeggen dat hij hiernaar verlangt.
Man man man sommige mensen he....
Allemaal leuk en aardig, maar als je geen confrontatie wil dat luister je gewoon naar mensen die de wet vertegenwoordigen. Als je dan vervolgens een agent die ook maar zijn werk doet voor fascist uit gaat maken, kan je toch niet met droge ogen beweren dat hij geen confrontatie wilde?

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 08:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Die man is wel kleiner, smaller en minder getraind dan die politieagent, dan zijn er voor die politieagent wel andere opties om het conflict opgelost te krijgen. Of niet soms?
Op basis van het filmpje heb je daar wel gelijk in. Ik weet niet wat de protocollen in België zijn, maar in Nederland zou in deze situatie geen pepperspray ingezet mogen worden.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2020 08:35:57 ]
pi_194263773
Hij ging de agent vervolgens uitdagen, volgens mij hadden we een heel ander resultaat gezien als dat niet gebeurt was.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 09:03:29 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194263879
Terecht aangepakt! Respect moet je afdwingen bij die kut jochies. Ze krijgen waar ze om vragen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 09:03:54 #19
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_194263881
Zo zie je maar jongens en meisjes, gewoon bukken en ja knikken als een BOA je een boete komt geven :7
  zondag 26 juli 2020 @ 09:08:39 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194263917
Die kan zijn badge inleveren mag ik hopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 26 juli 2020 @ 09:08:58 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194263921
Hoe langer corona gaat duren, hoe korter de lontjes zullen worden.

Verwacht nog veel meer van dit soort berichtgeving.
pi_194263932
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 08:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Des temeer een reden om z'n grote waffel te houden en te luisteren.
Neen, het door en door getraind politievolk moet eens leren zich te beheersen bij conflicten waarbij zij uitgescholden of uitgedaagd worden door het niet of minder getraind kleiner volkje.
pi_194263935
Beetje politiegeweld verheerlijken hier..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194263943
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:03 schreef Woelwater het volgende:
Zo zie je maar jongens en meisjes, gewoon bukken en ja knikken als een BOA je een boete komt geven :7
Nog beter advies: je gewoon aan de regels houden zodat er überhaupt niet beboet hoeft te worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 09:26:42 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194264055
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:11 schreef ludovico het volgende:
Beetje politiegeweld verheerlijken hier..
Een paar tikkies en pepperspray in je gezicht verdien je gewoon na het uitschelden en uitdagen van een agent. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 09:28:23 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194264071
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een paar tikkies en pepperspray in je gezicht verdien je gewoon na het uitschelden en uitdagen van een agent. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Nee, als je als agent daar al niet tegen kan en uit frustratie naar je geweldmiddelen grijpt (een privilege dat je niet zomaar krijgt), dan ben je echt volkomen ongeschikt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194264125
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:10 schreef torentje het volgende:

[..]

Neen, het door en door getraind politievolk moet eens leren zich te beheersen bij conflicten waarbij zij uitgescholden of uitgedaagd worden door het niet of minder getraind kleiner volkje.
Uitschelden is totaal niet normaal als de agenten daar de dader op aanspreken en de dader kalmeert niet maar ontploft nog meer hoe wil jij dan de angel uit dat oplopende conflict door een niet luisterende burger trekken?
pi_194264294
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Uitschelden is totaal niet normaal als de agenten daar de dader op aanspreken en de dader kalmeert niet maar ontploft nog meer hoe wil jij dan de angel uit dat oplopende conflict door een niet luisterende burger trekken?
quote:
Die stelde zich allerminst meewerkend op en noemde de agent “nazi” en “fascist”. Waarna de agent hem een duw gaf. De jonge kerel weigerde verschillende keren zijn identiteitskaart boven te halen. Daarop spoot de agent hem met pepperspray in het gezicht en gaf hij hem een slag.
"De dader kalmeert niet maar ontploft nog meer"? Bedoel je daar niet "de diender reageert op het uitschelden door een duw te geven"?

Zeer professioneel zeg, reageren op schelden door een duw te geven. Alsof ze op de basisschool zitten en op het schoolplein staan.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 26 juli 2020 @ 09:56:00 #29
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194264330
Jammer dat ie niet zn benen ook heeft gebroken. Politie moet gewoon keihard optreden. Oprotten met je de-escaleren. Wie zich niet aan de wet houdt moet aangepakt worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 09:57:25 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194264343
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:52 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

"De dader kalmeert niet maar ontploft nog meer"? Bedoel je daar niet "de diender reageert op het uitschelden door een duw te geven"?

Zeer professioneel zeg, reageren op schelden door een duw te geven. Alsof ze op de basisschool zitten en op het schoolplein staan.
Omdat hij misschien te dichtbij kwam? Dan geef je hem een duw zodat er wat meer afstand is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 09:59:34 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194264382
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:56 schreef RickoKun het volgende:
Jammer dat ie niet zn benen ook heeft gebroken. Politie moet gewoon keihard optreden. Oprotten met je de-escaleren. Wie zich niet aan de wet houdt moet aangepakt worden.
Zou wel een hoop geld schelen inderdaad, gewoon het hele strafvervolging uit de wet halen.

Bij constatering overtreding/misdrijf kan de agent zelf kiezen wat hij een prima straf vindt. Zonder objectief te kijken naar alle feiten en omstandigheden, dat is toch al onzin, misdrijf is misdrijf.

10 stokslagen voor handheld bellen, pepperspray bij door rood lopen, door een knieschijf schieten bij diefstal.

Prima idee. Hebben we ook niet meer die duurbetaalde advocaten nodig die zich verrijken door pedofielen buiten de gevangenis te houden!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194264404
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:52 schreef probeer het volgende:

[..]


[..]

"De dader kalmeert niet maar ontploft nog meer"? Bedoel je daar niet "de diender reageert op het uitschelden door een duw te geven"?

Zeer professioneel zeg, reageren op schelden door een duw te geven. Alsof ze op de basisschool zitten en op het schoolplein staan.
Nogmaals wat had de diender dan moeten en mogen doen?

In nederland is belediging van een agent in functie een overtreding waarvoor je opgepakt kan worden en als je bij je aanhouding niet meewerkt wordt het geweldsmonopolie ingezet, zoals hier gebeurt.
  zondag 26 juli 2020 @ 10:05:19 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194264442
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nogmaals wat had de diender dan moeten en mogen doen?

In nederland is belediging van een agent in functie een overtreding waarvoor je opgepakt kan worden en als je bij je aanhouding niet meewerkt wordt het geweldsmonopolie ingezet, zoals hier gebeurt.
Ik zie hem nergens een aanhouding verrichten tot aan het moment dat hij gaat pepperen en die vuistslag uitdeelt. Ik zie het slachtoffer zich ook nergens fysiek verzetten tegen een aanhouding.

Geen enkele reden dus om deze middelen in te zetten op basis van dit filmpje.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194264454
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nogmaals wat had de diender dan moeten en mogen doen?

In nederland is belediging van een agent in functie een overtreding waarvoor je opgepakt kan worden en als je bij je aanhouding niet meewerkt wordt het geweldsmonopolie ingezet, zoals hier gebeurt.
quote:
Die stelde zich allerminst meewerkend op en noemde de agent “nazi” en “fascist”. Waarna de agent hem een duw gaf. De jonge kerel weigerde verschillende keren zijn identiteitskaart boven te halen. Daarop spoot de agent hem met pepperspray in het gezicht en gaf hij hem een slag.
Hieruit haal ik toch niet dat de diender de dader wilde gaan arresteren, laatstgenoemde niet meewerkte en daarom een duw kreeg.

Hieruit haal ik dat de dader de diender uitschold, de diender toen een duw gaf, er daarna gedoe plaatsvond over weigering van legitimatie, en uiteindelijk pas die arrestatie dmv een vuistslag ( :') ) en pepperspray.

Een duw na de weigering tot aanhouding lijkt me prima. Een duw omdat de diender uitgescholden wordt, niet.

En een vuistslag. Really? Is dat het niveau van onze politie? "Als je iemand aan wilt houden, mep hem gewoon in zijn gezicht?" Is dat hoe ze het op de politieschool leren?

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 26-07-2020 10:18:16 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 26 juli 2020 @ 10:14:55 #35
74056 crew  ToT
pi_194264519
Direct pepperspray + een vuist in de giechel na wat beledigingen gaat wel ERG ver.
Wacht gewoon op versterking (of vraag die stadswachten om mee te helpen), sla hem in de boeien en voer hem af.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 10:19:12 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194264552
Als ie dit in Amerika had geflikt, dan had ie een paar kogels door zn flikker gehad.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 26 juli 2020 @ 10:21:13 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194264576
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:19 schreef Nikonlover het volgende:
Als ie dit in Amerika had geflikt, dan had ie een paar kogels door zn flikker gehad.
Waarschijnlijk wel ja, Amerika is dan ook niet het lichtende voorbeeld van hoe de politie zou moeten functioneren :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194264762
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 08:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Die man is wel kleiner, smaller en minder getraind dan die politieagent, dan zijn er voor die politieagent wel andere opties om het conflict opgelost te krijgen. Of niet soms?
In deze mag van mij worden gewezen naar de ouders en de opvoeding van zo'n pokkeventje. Het is de omgekeerde wereld om die agent te bekritiseren.
  zondag 26 juli 2020 @ 10:45:35 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194264807
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

In deze mag van mij worden gewezen naar de ouders en de opvoeding van zo'n pokkeventje. Het is de omgekeerde wereld om die agent te bekritiseren.
Ja, dat mag zeker. Maar het is en/en, niet of/of.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 26 juli 2020 @ 11:00:05 #40
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194264920
Was die jonge daar nou verplicht een mondkapje op te doen?
Het was gewoon buiten... (In de Belgische regels kan ik daar niets over vinden!)
  zondag 26 juli 2020 @ 11:05:27 #41
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_194264972
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 11:00 schreef Bocaj het volgende:
Was die jonge daar nou verplicht een mondkapje op te doen?
Het was gewoon buiten... (In de Belgische regels kan ik daar niets over vinden!)
Op veel openbare plaatsen wel.

https://www.1limburg.nl/m(...)ken-verplicht-belgie

quote:
Iedereen van twaalf jaar en ouder moet in België een mondkapje dragen in winkelstraten, openbare gebouwen, op markten, rommelmarkten en kermissen, bij verplaatsingen in een horecazaak en op alle drukke plaatsen. Over die laatste plaatsen gaan de lokale bestuurders.
  zondag 26 juli 2020 @ 11:06:22 #42
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_194264979
Dat kutjoch was gewoon op zoek waar de grens lag en die heeft hij gevonden. Ik vind zo'n corrigerende tik helemaal niet verkeerd, helaas moeten de gaten die ouders laten vallen steeds vaker gedempt worden door autoriteiten. Ik zou hem ook laten betalen voor de pepperspray.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_194265743
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 10:14 schreef ToT het volgende:
Direct pepperspray + een vuist in de giechel na wat beledigingen gaat wel ERG ver.
Wacht gewoon op versterking (of vraag die stadswachten om mee te helpen), sla hem in de boeien en voer hem af.
Vergeet niet, het is België en bovendien de Zwaantjes(Motard brigade). Die zijn niet echt zachtzinnig :)
  zondag 26 juli 2020 @ 12:27:12 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194265757
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Vergeet niet, het is België en bovendien de Zwaantjes(Motard brigade). Die zijn niet echt zachtzinnig :)
Als je eenheid Zwaantjes genoemd wordt dan snap ik dat je wat te compenseren hebt _O- wtf
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194265861
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je eenheid Zwaantjes genoemd wordt dan snap ik dat je wat te compenseren hebt _O- wtf
https://m.gva.be/cnt/aid1(...)es-dreigt-tegen-2015

Ik weet er alles van. Maar dat is al heel lang geleden. Het zijn klootzakken waar geen discussis mee te voeren valt en schijnbaar is er nog niets veranderd na al die jaren.
pi_194265874
Een agent is geen nazi of fascist. Raar dat ze altijd die benaming krijgen terwijl ze de STASI zijn! Scheld ze dan uit voor Stasi of nog beter bruinhemden.
pi_194269748
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een paar tikkies en pepperspray in je gezicht verdien je gewoon na het uitschelden en uitdagen van een agent. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Hoe sta jij tegenover dat geweld van agenten in Catalonië?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 26 juli 2020 @ 19:15:03 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194269975
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe sta jij tegenover dat geweld van agenten in Catalonië?
Wat heeft dat met dit topic te maken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194269978
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Uitschelden is totaal niet normaal als de agenten daar de dader op aanspreken en de dader kalmeert niet maar ontploft nog meer hoe wil jij dan de angel uit dat oplopende conflict door een niet luisterende burger trekken?
De vraag blijft natuurlijk waarom spreken de door en door getrainde grotere politieagenten slechts niet getrainde kleinere mensen aan op ongewenst gedrag?
  zondag 26 juli 2020 @ 19:28:52 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194270216
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:56 schreef RickoKun het volgende:
Jammer dat ie niet zn benen ook heeft gebroken. Politie moet gewoon keihard optreden. Oprotten met je de-escaleren. Wie zich niet aan de wet houdt moet aangepakt worden.
Het geeikte middel daartoe is een boete, niet een klap op de muil. Als je dat soort praktijken voorstaat kun je beter naar Saoedi Arabie of Raqqa verhuizen.
We have always been at war with Eastasia.
  Forum Admin zondag 26 juli 2020 @ 19:30:32 #51
232445 crew  Specularium
pi_194270243
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:15 schreef torentje het volgende:

[..]

De vraag blijft natuurlijk waarom spreken de door en door getrainde grotere politieagenten slechts niet getrainde kleinere mensen aan op ongewenst gedrag?
Omdat die mensen niet op kickboksen zitten.
pi_194270316
Toch jammer dat ze dan weer niet zo optreden tegen bepaalde groepen in Antwerpen en Brussel. Daar hebben ze dan weer t lef niet voor.

Overigens geen medelijden met die skater. Dit kun je verwachten als je een agent uitdaagt.
pi_194270326
Ze zullen wel moeten handhaven, maar wat een gedoe om het niet dragen van een mondmasker
  zondag 26 juli 2020 @ 19:36:44 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194270338
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:35 schreef Bouke-p het volgende:
Toch jammer dat ze dan weer niet zo optreden tegen bepaalde groepen in Antwerpen en Brussel. Daar hebben ze dan weer t lef niet voor.

Overigens geen medelijden met die skater. Dit kun je verwachten als je een agent uitdaagt.
Nee, dit zou je juist niet hoeven verwachten. Dat is het hele punt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 26 juli 2020 @ 19:41:11 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194270391
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 09:03 schreef Woelwater het volgende:
Zo zie je maar jongens en meisjes, gewoon bukken en ja knikken als een BOA je een boete komt geven :7
De BOA's kwamen hem alleen vertellen dat hij een masker moest dragen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 26 juli 2020 @ 19:45:11 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194270440
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:36 schreef TresBon het volgende:
Ze zullen wel moeten handhaven, maar wat een gedoe om het niet dragen van een mondmasker
Tsja, is nu eenmaal een regel in Belgie. Ik vind de maximum snelheid van 100km/h alleen maar gedoe, maar ik krijg toch echt een bekeuring als ik vind dat het allemaal wel harder kan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194270493
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat heeft dat met dit topic te maken?
Dat is gewoon een nuance op je eventuele hypocriete post waar ik net op reageer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194271836
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Omdat die mensen niet op kickboksen zitten.
In ieder geval, het toont maar weer eens aan, dat de door en door getrainde grotere politieagenten geen geduld hebben met niet-getrainde kleinere mensen. Dat is een groot onrecht.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:20:57 #59
21467 franske19
Hit the deck!
pi_194275944
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 01:56 schreef Hathor het volgende:
Agent is duidelijk niet geschikt voor zijn taak en heeft een te kort lontje.
Dit is toch de manier om vervelende jeugd aan te pakken. Ik ben altijd opgevoed om te luisteren naar hulpverleners en agenten maar kennelijk is dat er tegenwoordig niet meer bij.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 27 juli 2020 @ 09:22:38 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194275963
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tsja, is nu eenmaal een regel in Belgie. Ik vind de maximum snelheid van 100km/h alleen maar gedoe, maar ik krijg toch echt een bekeuring als ik vind dat het allemaal wel harder kan.
Beter krijg je dan gewoon pepperspray en een stomp voor je harses ipv een boete.

Moet je maar niet te hard rijden hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 27 juli 2020 @ 23:10:30 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194286885
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:22 schreef Drekkoning het volgende:

...

Ik ben geen heilige en houd me echt niet altijd aan de regels. Maar ik ben niet een achterlijke mongool die een agent gaat uitschelden voor facist.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 27 juli 2020 @ 23:14:16 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194286947
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ben geen heilige en houd me echt niet altijd aan de regels. Maar ik ben niet een achterlijke mongool die een agent gaat uitschelden voor facist.
Dat zeg ik ook niet. Maar waarom zou het ene (snelheid) afgehandeld moeten worden in de rechtbank of een boete, maar het andere (mondkapje/belediging ambtenaar) direct gestraft moeten worden met pepperspray en een vuistslag in het gezicht?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 27 juli 2020 @ 23:17:45 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194287018
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:14 schreef Drekkoning het volgende:

Dat zeg ik ook niet. Maar waarom zou het ene (snelheid) afgehandeld moeten worden in de rechtbank of een boete, maar het andere (mondkapje/belediging ambtenaar) direct gestraft moeten worden met pepperspray en een vuistslag in het gezicht?
Het is niet correct, maar hij vraagt er wel een beetje om. Blijkbaar is deze agent ook geen heilige.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 27 juli 2020 @ 23:23:39 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194287103
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is niet correct, maar hij vraagt er wel een beetje om. Blijkbaar is deze agent ook geen heilige.
Maar dat is het punt, als agent moet je wel tegen dit gezuig kunnen. Daar moet je boven staan.

En als je al je geduld verliest tegenover zo een eikel, dan moet niet naar je geweldsmiddelen grijpen. Zoals je pepperspray of erger. Daar zijn die middelen en je privileges echt niet voor bedoeld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 27 juli 2020 @ 23:27:16 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194287163
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:23 schreef Drekkoning het volgende:

Maar dat is het punt, als agent moet je wel tegen dit gezuig kunnen.
Daar heb je gelijk in. De agent in kwestie moet ook echt wel disciplinair aangepakt worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194287171
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 02:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Skater snapt duidelijk niet dat er niks gebeurt als je gewoon doet wat oom agent opdraagt.
Probleem is vooral dat ze zich groots voordoen bij mensen die ze makkelijk aankunnen, maar amper iets doen bij het tuig dat ze verrot zouden moetem slaan.
pi_194287414
Binnenkort kan oom agent ook nog de taser erbij gebruiken in plaats van pepperspray. wat leven we toch in een geweldig land ( sarcasme )
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:02:53 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194292422
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:46 schreef MakkieR het volgende:
Binnenkort kan oom agent ook nog de taser erbij gebruiken in plaats van pepperspray. wat leven we toch in een geweldig land ( sarcasme )
En dan willen boa's ook nog bewapening... :{
pi_194292686
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:46 schreef MakkieR het volgende:
Binnenkort kan oom agent ook nog de taser erbij gebruiken in plaats van pepperspray. wat leven we toch in een geweldig land ( sarcasme )
Plaats je dit soort ongerelateerde onzin ook bij berichten over politiegeweld in Zimbabwe?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:29:53 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194292713
Lol, wie niet horen wil moet maar voelen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:14:06 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194293268
Dat is een motorwout. Tuig van de richel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:24:26 #72
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194293386
Het is beter als zo’n etter een flinke straf opgelegd zou krijgen door de rechter na zulk gedrag, maar dat gebeurt nooit dus dan is dit het minst slechte alternatief. Als het een niet-blanke was dan was zat deze agent al lang in de bak voor zijn eigen veiligheid helaas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')