abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 25 juli 2020 @ 18:39:45 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194256699

quote:
Zwembadterreur in Driebergen: politie grijpt in, twintig mannen krijgen verbod na intimidatie en pesterijen
Met z’n tweeën van de glijbaan, met te veel mensen in een bubbelbad, bommetjes dicht bij andere bezoekers, intimiderend gedrag. Een groep van twintig jonge mannen terroriseerde en intimideerde andere bezoekers en medewerkers van zwembad Laco Sportcentrum in Driebergen. Het was soms zo bedreigend dat de boosdoeners daarom nu een jaar lang niet meer in het zwembad mogen komen.


Ondanks het massale verbod ging het vrijdagavond alsnog mis bij het zwembad, voorheen de Zwoer. De politie moest er in actie komen vanwege aanhoudende overlast. Een groep jongeren hield zich niet aan de regels en is door agenten en beveiligers het zwembad uitgewerkt. Een van de overlastgevers is daarbij ook aangehouden.


De beveiliging heeft de overlastgevers uit het bad verwijderd. Vervolgens zijn alle betrokken jongeren toen zij eenmaal op het droge waren door agenten gecontroleerd. ,,Er is geen plek voor personen die zich niet aan de regels houden”, aldus de politie.

Medewerkers geïntimideerd
Eerder deze week besloot de baas van het zwembad een groep van twintig mannen de toegang tot het zwembad te verbieden. Theo Stokman, manager bij het Laco Sportcentrum Utrechtse Heuvelrug in Driebergen, kwam niet zomaar tot dat besluit. ,,Bij een uitzetting is het pas gebeurd dat een grote groep mannen met andere vrienden voor de ingang van het zwembad hing. Er stonden mensen bij die niet in het zwembad zijn geweest. Mijn medewerkers voelen zich inmiddels zeker geïntimideerd. Jongeren zijn het zeker niet. Er zijn er bij van 15, 16 jaar, maar ook 18-plus, soms 25, 26 jaar.”

Voor Stokman en zijn medewerkers wordt het steeds lastiger om bezoekers aan te spreken op hun gedrag. ,,Dat gebeurt als ze zich niet aan de huisregels houden. Dat escaleert soms. Het is dan soms zo intens dat we een uitzetting moeten doen met behulp van onze ingehuurde veiligheidsmensen.”


De mannen hebben lak aan de huisregels. Stokman: ,,Ze gaan gewoon door met vervelend gedrag. We zeggen er iets van omdat het verboden is, of niet passend in de huidige samenstelling van ons publiek. Het is niet zo dat meisjes veel worden lastiggevallen, soms gebeurt het wel.”

Hoofd omdraaien
Door de coronacrisis heeft het RIVM maatregelen opgelegd. Ook die negeert deze groep. ,,We hebben onze normen, waar we ons aan moeten houden”, zegt Stokman. ,,Dit zijn regels: waar doe je wat en waar mag je wat. Met hoeveel mag je van de glijbaan, bijvoorbeeld. Daarnaast hebben we de coronacrisis. We moesten daardoor het aantal plaatsen in het bubbelbad beperken. Daar wijzen we de mensen op. Er moeten mensen uit als er te veel in het water zitten. Als er niet wordt geluisterd, kunnen we natuurlijk niet ons hoofd omdraaien. Als ze blijven zitten, krijgen ze een sommatie om te vertrekken.”

Ze gaan gewoon door met vervelend gedrag

Theo Stokman, manager zwembad
Ook vorig jaar werden zeven badgasten met behulp van de politie uit het zwembad gezet. Stokman: ,,Vorig jaar kwam het vooral voor op hele zomerse dagen met hoge bezoekersaantallen. Dat is nu niet het geval. Het heeft ons een beetje overvallen. Wij zijn geen deskundigen natuurlijk, maar het kan dat mensen uit verveling iets vervelends gaan doen.“

Geregistreerd
Stokman heeft regelmatig contact met de politie. ,,We willen dit streng aanpakken. We doen ontzeggingen voor een langere periode. Deze uitzettingen worden geregistreerd. Stel dat ze bij een ander zwembad ook een verbod krijgen, dan volgt er nog een zwaardere straf. Dat is het systeem waarmee we in de hele provincie werken. We bepalen de norm en zitten nu al op een verbod van een jaar. Ongeveer twintig mannen mogen niet meer bij ons binnenkomen.”

Deze groep verwijt Stokman en zijn medewerkers te discrimineren. ,,Ik maak geen onderscheid tussen onze gasten’’, zegt hij. ,,We proberen iedereen gelijk te behandelen. Degenen die we aanspreken, verwijten ons dat we dat niet doen. Dat is een gotspe. Want wie roepen altijd dat ze gediscrimineerd worden? Ze zijn in beeld bij de politie. De agenten kennen de meeste mannen. Ze komen uit Doorn, Driebergen, Wijk bij Duurstede, Zeist en Utrecht.”

Gezellig
Stokman hoopt dat het nu beter zal gaan. ,,Want één ding is duidelijk: het moet hier vrolijk en veilig blijven. Je moet kunnen komen, omdat je het leuk vindt. Het is hier nu heel gezellig. Ook met anderhalve meter.”

Burgemeester Frits Naafs heeft toegezegd dat handhavers en wijkagenten vaker hun gezicht zullen laten zien in het zwembad. ,,We gaan maandag bekijken hoe we de manager kunnen helpen bij een verbod. De overlast is nu minder. Maar ik wil ook niet dat deze groep door de regio gaat rondzwemmen in andere baden. Daar ga ik ook over praten met de politie.”
https://www.ad.nl/utrecht(...).co/td3YStlPXL?amp=1
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_194256722
Wat kinderachtig gvd.
pi_194256749
Ik heb geen flauw over welke kleinkinderen van gastarbeiders dit gaat.

Heel Afrika weet inmiddels dat Nederland de gekke Henkie van Europa is

NWS / Nederland is gekke Henkie van Europa! ECB maakt sparen zinloos.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 18:47:18 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_194256751
Boh.. een JAAR lang niet in het zwembad? Dus volgend jaar zomer gewoon lekker weer toegang.

Harde straf, wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 25 juli 2020 @ 18:50:18 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_194256780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:46 schreef freeofknots het volgende:
Ik heb geen flauw over welke kleinkinderen van gastarbeiders dit gaat.

Heel Afrika weet inmiddels dat Nederland de gekke Henkie van Europa is

NWS / Nederland is gekke Henkie van Europa! ECB maakt sparen zinloos.
Jouw pohi :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 25 juli 2020 @ 18:53:41 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 18:55:07 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194256834
quote:
Het was soms zo bedreigend dat de boosdoeners daarom nu een jaar lang niet meer in het zwembad mogen komen.
Waarom een jaar en niet 3 of 5 jaar?
  zaterdag 25 juli 2020 @ 18:58:25 #8
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_194256864
Kunnen ook Brabo's zijn geweest.


Maar waarschijnlijk niet. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_194256910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:58 schreef Kriegel het volgende:
Kunnen ook Brabo's zijn geweest.


Maar waarschijnlijk niet. :')
Er zijn best wel veel brabo negers lol
pi_194257101
'jongeren'
FOK! is net een groot tijdschrift
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:19:49 #11
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194257165
In Marokko schijnen die mensen best wel aardig te zijn.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194257230
Goed dat er opgetreden wordt, triest dat er überhaupt beveiliging nodig is in een zwembad.
pi_194257234
Een zwembad dat doorlopend beveiligd moet worden...Nederland 2020
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:24:23 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194257236
Eerst vond ik de term mannen wat raar. Tot ik las dat er inderdaad mannen achterin de 20 tussen zaten
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:30:07 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194257299
20 Mannen???
  Spellchecker zaterdag 25 juli 2020 @ 19:31:36 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194257312
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:30 schreef Boca_Raton het volgende:
20 Mannen???
:Y
Lekker met zijn tweeën van de glijbaan O+
pi_194257423
quote:
Deze groep verwijt Stokman en zijn medewerkers te discrimineren.
Jah.

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:44:01 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194257492
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:31 schreef maily het volgende:

[..]

:Y
Lekker met zijn tweeën van de glijbaan O+
:o :D
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:46:36 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194257520
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:24 schreef LXIV het volgende:
Eerst vond ik de term mannen wat raar. Tot ik las dat er inderdaad mannen achterin de 20 tussen zaten
"Er zijn er bij van 15, 16 jaar, maar ook 18-plus, soms 25, 26 jaar"

Volwassen kerels die als een stelletje tieners gaan klieren in het zwembad... Wat voor volk is dat? :') _!
pi_194257532
quote:
Ook vorig jaar werden zeven badgasten met behulp van de politie uit het zwembad gezet. Stokman: ,,Vorig jaar kwam het vooral voor op hele zomerse dagen met hoge bezoekersaantallen. Dat is nu niet het geval. Het heeft ons een beetje overvallen. Wij zijn geen deskundigen natuurlijk, maar het kan dat mensen uit verveling iets vervelends gaan doen.
Wat zijn dat dan toch voor mensen, die menen dat iedere fijne geleerde man er maar voor moet zorgen dat zij zich niet vervelen, zodat zij dan dus geen vervelende dingen zouden doen? Snappen zij dan niet dat het voor de weinige fijne geleerde mannen teveel is?
pi_194257560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Er zijn er bij van 15, 16 jaar, maar ook 18-plus, soms 25, 26 jaar"

Volwassen kerels die als een stelletje tieners gaan klieren in het zwembad... Wat voor volk is dat? :') _!
Tsja, die blijven kennelijk nogal lang in de rondhangfase hangen. Hier was ook op een pleintje overlast van "jongeren" met scooters en een grote bek naar onwonenen. Bleek dat daar ook gasten tussenzatten die al redelijk richting de 30 gingen. :')
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:59:38 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_194257671
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:47 schreef SpecialK het volgende:
Boh.. een JAAR lang niet in het zwembad? Dus volgend jaar zomer gewoon lekker weer toegang.

Harde straf, wel.
Ja dit, je gaat toch meestal maar twee of drie keer per jaar hooguit naar het zwembad (als je geen kinderen hebt), en als je bij twee zwembaden geweerd moet worden voor een provincieverbod kom je dus uit op een keertje minder zwemmen. Lekker belangrijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194257704
Als er toch eens iemand zou zijn die kan uitleggen welke verrijking dit is voor ons land? Ik ben benieuwd.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 20:25:34 #24
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194257899
Het is een jaarlijks terugkerend probleem met allochtone jeugd...
Blijkbaar grijpen ze nu harder in om dit probleem te stoppen en dat kun je alleen maar toejuichen!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 20:28:38 #25
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194257943
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:39 schreef Paul het volgende:
Maar ik wil ook niet dat deze groep door de regio gaat rondzwemmen in andere baden.
Hoe wil hij dat gaan oplossen?
Je ontkomt er niet aan dat als men zich misdraagt in het ene zwembad je overal de toegang ontzeggen in de regio!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')