abonnement Unibet Coolblue
pi_194252122
3 Augustus krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis! Uiteraard zijn we uitermate enthousiast en de afgelopen weken druk bezig zijn met het inrichten. Veel grote zaken zijn nu wel helder (begane grond inc keuken; kinderkamers ). Maar waar we nu nog niet helemaal uitkomen is onze eigen slaapkamer. We hebben in principe een volledige "ouderverdieping" en hadden in het begin de intentie op hier dan ook volledig gebruik van te maken. Dit door in Deel B het bed te plaatsen en in deel A een inloopkastkamer te maken, met een doorloop naar de badkamer.



Echter doordat dit eigenlijk wel erg veel ruimte was om te vullen (op een gegeven moment waren we maar kasten aan het "plaatsen" omdat anders de ruimte niet vol kwam) en omdat we verwachten in de toekomst serieus meer thuis te moeten werken, hebben we besloten dat de hele slaapkamer in deel A moet komen. Zodat we van deel B eventueel een werkruimte kunnen maken.

Na aardig wat varianten zijn we momenteel op deze indeling beland.


Hierbij kom je binnen in een "inloopkast" met een kastenwand aan de rechterzijde en de ensuite deur en kasten aan de andere zijde.



Daarnaast kom je in het slaapgedeelte, waar een bed moet staan van 2m bij 2m. Daar tegenover de schouw en een zwevend wandmeubel met daarboven een TV.




Tot slot een "kleedruimte" bij de ingang naar de badkamer.


Qua sfeer zijn we hier over te spreken en de indeling vinden we in de basis wel aardig zo. Waarom dan toch hier advies vragen? De reden is vooral dat we nu het gevoel hebben dat we zoveel in 1 ruimte hebben geprobeerd te stoppen, dat ondanks de ruime afmetingen alles toch erg krap aanvoelt. Smalle doorgangen, weinig ruimte voor de "nachtkastjes". Waar we constant tegenaan lopen bij andere indelingen is dat snel in de weg staat, met zijn redelijke prominente plaatsing midden tegen de langste muur.

Ik ben benieuwd wat mede-fokkers voor creatieve ideeën hierover hebben :). Ik sta open voor allerhande suggesties, zelf toch (deels) gebruik maken van kamer B is niet onmogelijk.

Voor de volledigheid wat foto's van de kamers nu:
Vanuit Kamer B kijkend naar Kamer A.


Vanuit de ensuite tussen A en B, A inkijkend


Vanuit Kamer A kijkend naar kamer B
pi_194252181
Ik zou slaapkamer c nemen
pi_194252369
Jullie keus om je te beperken tot deel A lijkt me verstandig.

De doorgang tussen de kasten en de schouw oogt wel erg smal. Ik zou in elk geval een paar decimeter kast schrappen dan. Je hebt zoveel ruimte, ik zoek dat gevoel willen behouden en het niet te hokkerig maken.

Zelf zou ik het bed naar de muur aan de overzijde maken en de doorgang van het inloopdeel naar het slaapgedeelte meteen bij de deur maken. Je hebt dan vanuit het bed zicht op de deur en andersom. Dit maakt de entree van de ruimte ruimtelijker en vanuit bed zicht op de deur hebben licht ook relaxter. Dit is een principe dat je ook in de meeste hotelkamers terugziet.

Als je vindt dat je dan niet genoeg kastruimte overhoudt zou je van de inloopkast ook een L-vormig kasteel kunnen maken, waarbij je het inloopdeel vanuit de slaapkamer van 1 of 2 kanten kunt bereiken - en eventueel ook via de ensuite deuren zonder dat je daarbij meteen midden in de slaapkamer staat.

Sorry ik heb even geen mogelijkheid bij de hand om het te schetsen.
pi_194252424
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:18 schreef hoechst het volgende:
Ik zou slaapkamer c nemen
_O-
pi_194252626
Die kast naast het bed absoluut weghalen, ik krijg het al benauwd als ik ernaar kijk. Zo zonde van al die mooie hoge lichte ruimte. Pak een stuk van kamer B voor kasten als je denkt dat je te weinig kastruimte hebt. Of kun je van kamer C een extra inloopkast maken? Je hebt een hele verdieping, ga dan niet alles in 1 kamer proppen.

Wij hebben de werkkamer gecombineerd met de kledingkasten, dat werkt in ons geval prima
  zaterdag 25 juli 2020 @ 17:22:25 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_194255842
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Die kast naast het bed absoluut weghalen, ik krijg het al benauwd als ik ernaar kijk. Zo zonde van al die mooie hoge lichte ruimte. Pak een stuk van kamer B voor kasten als je denkt dat je te weinig kastruimte hebt. Of kun je van kamer C een extra inloopkast maken? Je hebt een hele verdieping, ga dan niet alles in 1 kamer proppen.

Wij hebben de werkkamer gecombineerd met de kledingkasten, dat werkt in ons geval prima
Dit. Plus dat het echt zwaar relaxed is om je kast niet naast je bed te hebben. Kun je je ook nog eens gewoon rustig aankleden als je partner nog slaapt.
disclaimer
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 17:27:14 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194255913
Raaaar idee, maar kan je de ensuite niet verplaatsen op een bepaalde manier?

En bij binnenkomst linksaf de kasten en dergelijke en rechts ruim je bed neerzetten?

Onder punt B de ensuite in ere herstellen en dan de bijslaapkamer over de volle breedte als werkkamer.

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 25 juli 2020 @ 17:30:41 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_194255979
Noes Rene ;( de ruimtes zijn echt groot zat! En echt, kast niet op je slaapkamer is zķ veel fijner!
disclaimer
  zaterdag 25 juli 2020 @ 17:30:48 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194255981
Wat een ontzettend gaaf huis en jaloersmakende slaapkamer! O+
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 17:34:57 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194256036
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:30 schreef SQ het volgende:
Noes Rene ;( de ruimtes zijn echt groot zat! En echt, kast niet op je slaapkamer is zķ veel fijner!
Klopt hoor. maar aangezien TS het graag op één kamer wil met doorloop naar de badkamer zie ik weinig opties. Of het wordt 'krap' in A of ruim in A/B.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194256075
Geile non

P.s. ziet er mooi uit wel. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194256112
Dank Allen voor de feedback. Consensus is in ieder geval dat dit (wat ook ons gevoel was, anders niet dit topic) te krap en te gemaakt is.

quote:
11s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:27 schreef Rene het volgende:
Raaaar idee, maar kan je de ensuite niet verplaatsen op een bepaalde manier?

En bij binnenkomst linksaf de kasten en dergelijke en rechts ruim je bed neerzetten?

Onder punt B de ensuite in ere herstellen en dan de bijslaapkamer over de volle breedte als werkkamer.

[ afbeelding ]
Alles kan natuurlijk, maar omdat de ensuite en de plafonds nog origineel zijn (120 jaar oud) wil ik daar zo min mogelijk aanzitten. Misschien is het wel een optie om de en-suite de entree van een walk-in close te maken.

Back to the drawing board :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:30 schreef bleiblei het volgende:
Wat een ontzettend gaaf huis en jaloersmakende slaapkamer! O+
Ja vinden wij ook :). Best een feestje om helemaal in te richten
  zaterdag 25 juli 2020 @ 17:44:31 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194256120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:30 schreef bleiblei het volgende:
Wat een ontzettend gaaf huis en jaloersmakende slaapkamer! O+
pi_194256131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:43 schreef Ravvie het volgende:
Dank Allen voor de feedback. Consensus is in ieder geval dat dit (wat ook ons gevoel was, anders niet dit topic) te krap en te gemaakt is.
[..]

Alles kan natuurlijk, maar omdat de ensuite en de plafonds nog origineel zijn (120 jaar oud) wil ik daar zo min mogelijk aanzitten. Misschien is het wel een optie om de en-suite de entree van een walk-in close te maken.

Back to the drawing board :)
Ja dat zou echt zonde zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 17:46:49 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194256158
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:43 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Alles kan natuurlijk, maar omdat de ensuite en de plafonds nog origineel zijn (120 jaar oud) wil ik daar zo min mogelijk aanzitten. Misschien is het wel een optie om de en-suite de entree van een walk-in close te maken.

Back to the drawing board :)

Dat was optie 2b.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194256519
Wat me heel vervelend lijkt, is om de kleding deels nabij de badkamer te hebben, deels in het walk-in deel nabij de deur.


Heb je geprobeerd een indeling te maken met het bed direct naast de deur (tegenover de schouw), en de kleding zoveel mogelijk bij elkaar aan nabij de badkamer?
pi_194257331
Wat als je nu van de ruimte voorin bij ruimte A een studeerkamer maakt, daarnaast gaat slapen en een kastenruimte helemaal achterin, in B maakt? Studeerkamer hoeft misschien niet zo groot. Enige nadeel is dat je dan door studeerkamer naar badkamer moet lopen, maar dat is te overkomen. En je hebt een lekkere lichte studeerkamer...
  zondag 26 juli 2020 @ 16:22:30 #18
204633 Fred2
Kritisch
pi_194267943
Zo'n groot huis koop je nog toch niet om vol te proppen?

En zie ik nou een vrijstaand bad weggepropt in de hoek van de badkamer?

Als je dan zo graag een vrijstand bad wil, zet het dan in je slaapkamer.

In slaapkamer A dus alleen het bad en bed. Beiden gecentreerd in de hartlijn van de kamer.

In slaapkamer B heb je dan voldoende ruimte voor kasten en een goede werkplek.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')