abonnement Unibet Coolblue
pi_194252111
Nu 2255 nieuwe COVID-19-gevallen op vrijdag zijn bevestigd (2615 op donderdag), proberen sommige Spaanse regio's nieuwe maatregelen te nemen om een ​​tweede golf van het virus te voorkomen.

De afgelopen week zijn er bijna 11.000 nieuwe infecties gediagnosticeerd - tweemaal het wekelijkse aantal van afgelopen vrijdag en verviervoudigd dat van twee weken geleden.

Ook ziekenhuisopnames bleven de laatste week toenemen met 327 nieuwe COVID-19-patiënten.

Vrijdag heeft de Franse premier de inwoners sterk aangemoedigd om reizen naar Catalonië te vermijden, terwijl de Noorse regering heeft aangekondigd dat ze een tiendaagse quarantaine zal opleggen aan iedereen die uit Spanje komt.

Sommige van de beste epidemiologen van Spanje zeggen dat dit waarschijnlijk het begin is van een tweede golf.



Het Spaanse ministerie van Volksgezondheid worstelt om het hoofd te bieden aan de volksgezondheidssituatie, terwijl verschillende regionale regeringen hun eigen maatregelen aankondigen om de verspreiding van het coronavirus te vertragen.

Maskers zijn al verplicht in de overgrote meerderheid van de openbare ruimtes in het land.

Antonio Zapatero, vice-president van de volksgezondheid van Madrid, vertelde vrijdag aan het radiostation Onda Madrid dat de Spaanse hoofdstad volgende week nieuwe maatregelen zal nemen.

Hij zei dat de regio momenteel onderzoekt om de grootte van bijeenkomsten te beperken, de maximale capaciteit te verminderen en meer controle uit te oefenen over nachtclubs en bars.

Aangezien honderden nieuwe wekelijkse infecties in Spanje rechtstreeks zijn afgeleid van het beroemde nachtleven van het land, is het een van de meest voor de hand liggende doelen geworden.

Catalonië heeft de nachtclubs in Barcelona al gesloten, en de Catalaanse regering heeft de mogelijkheid om ze in de hele regio te sluiten, aangedragen, net als ambtenaren in Baskenland en Andalusië.

https://www.aa.com.tr/en/(...)urb-covid-19/1921562

Veel Nederlanders zullen zich op de Costa Brava etc vervoegen of daar reeds zijn, maar geen negatief reisadvies?
pi_194252335
Het virus circuleert nu nog in het noorden . Wat als dit uitbreidt naar de playa’s en andere eilanden? Honderdduizenden toeristen die terug over Europa verspreiden. Gevaarlijk precedent.
pi_194252460
Echt ongelooflijk dat er niet een zomer een verbod op nutteloze reizen binnen de EU is ingesteld
pi_194252617
Advies aan Fransen: ga niet naar Catalonië
Fransen krijgen het dringende advies om niet af te reizen naar de Spaanse regio Catalonië, om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, Ook zijn de Franse autoriteiten in overleg met Spanje om het verkeer tussen Spanje en Frankrijk "zoveel als mogelijk" te beperken, heeft premier Castex gezegd.

De grenzen blijven wel open, maar afgelopen weekend zei Frankrijk wel de optie om de grens te sluiten open te houden.

Frankrijk is bezorgd over de toename van het aantal coronabesmettingen in Catalonië. De afgelopen veertien dagen werden, gemeten tot gisteren, zo'n 8000 nieuwe besmettingsgevallen geregistreerd. Dat is bijna de helft van het totale aantal geregistreerde besmettingen in Spanje in dezelfde periode. In sommige gebieden zijn weer lockdowns van kracht.

Irritatie bij Catalanen
Een Catalaanse overheidsfunctionaris reageert bij persbureau Reuters geïrriteerd op het Franse advies. Volgens de functionaris heeft Catalonië striktere coronamaatregelen dan andere Europese landen. Zo is het dragen van een mondkapje in het openbaar, zowel binnen als buiten, verplicht. Ook heeft de regering de vier miljoen inwoners van de regio Barcelona gevraagd zoveel als mogelijk thuis te blijven.

De autoriteiten hebben de eigen bevolking en toeristen opgeroepen waakzaam te zijn. Het kantoor van de Spaanse premier wilde niet reageren op de uitingen van Castex.

Ook Noorwegen neemt maatregelen vanwege de situatie in Spanje. Mensen die vanaf zaterdag vanuit het Zuid-Europese land terugkeren naar Noorwegen, moeten tien dagen in quarantaine. Volgens de Noorse publieke zender NRK zitten er zo'n 12.000 Noren in Spanje.

Nederlanders in Catalonië
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag raadt aan om in Catalonië waakzaam te zijn, door lokale uitbraken van het coronavirus.
https://nos.nl/artikel/23(...)-naar-catalonie.html
pi_194253089
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:39 schreef Golf8 het volgende:
Echt ongelooflijk dat er niet een zomer een verbod op nutteloze reizen binnen de EU is ingesteld
Het is niet nutteloos, het nut is ontspanning en recreatie.
pindazakje
pi_194253164
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het is niet nutteloos, het nut is ontspanning en recreatie.
Kan ook op de Veluwe
pi_194253198
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:40 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Kan ook op de Veluwe
Niet als je een liefhebber bent van Spanje, is toch niet hetzelfde hoor.
pindazakje
pi_194253204
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Het is niet nutteloos, het nut is ontspanning en recreatie.
Bewust het risico nemen dat jij en ik straks in een totale lockdown zitten. Gewoon verbieden dit soort egöistische gedrag.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194253211
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Niet als je een liefhebber bent van Spanje, is toch niet hetzelfde hoor.
Kan heus wel een jaartje overslaan
pi_194253214
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:42 schreef halfway het volgende:

[..]

Bewust het risico nemen dat jij en ik straks in een totale lockdown zitten. Gewoon verbieden dit soort egöistische gedrag.
Nieuwe lockdown betekent voor mij langer thuiswerken, dus ik zou het ideaal vinden.
pindazakje
pi_194253224
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:42 schreef halfway het volgende:

[..]

Bewust het risico nemen dat jij en ik straks in een totale lockdown zitten. Gewoon verbieden dit soort egöistische gedrag.
Inderdaad als iedereen nou gewoon ff in eigen land regio ontspannen ging waren we eind AUG van alle ellende verlost
pi_194253274
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:43 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nieuwe lockdown betekent voor mij langer thuiswerken, dus ik zou het ideaal vinden.
Dat thuiswerken blijft sowieso wel joh
pi_194253321
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:50 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Dat thuiswerken blijft sowieso wel joh
Laten we het hopen, al is het maar 2 dagen in de week zou al zoveel beter zijn dan 5 dagen op kantoor :r
pindazakje
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 14:01:33 #14
236264 crew  capricia
pi_194253371
Volgens de app van BuZa zijn bepaalde gebieden in Spanje oranje. En worden niet noodzakelijke reizen naar die gebieden afgeraden.
Definitely not CIA
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:08:33 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194253430
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:50 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Dat thuiswerken blijft sowieso wel joh
Nou de files nemen al weer toe en ook in het vliegverkeer zie je een influx van zakelijke passagiers.

Post corona zal je alles weer snel terug zien vallen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194253466
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:44 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Inderdaad als iedereen nou gewoon ff in eigen land regio ontspannen ging waren we eind AUG van alle ellende verlost
Om vervolgens hier met z'n allen de regels aan de laars te lappen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_194261994
The UK government has advised against all but essential travel to mainland Spain and told travellers they will have to self-isolate for 14 days on return home in a move to stem the rise in coronavirus cases.

The UK will remove Spain from its list of safe countries, or so-called travel corridors, on midnight on Saturday. Those who return to the UK before midnight may avoid the 14-day quarantine rules.

"The FCO advises against all non-essential travel to mainland Spain based on the current assessment of COVID-19 risks," Britain's Foreign and Commonwealth Office said.

https://www.euronews.com/(...)of-coronavirus-cases

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 26-07-2020 01:08:29 ]
pi_194262049
FWIW, zowel EuroNews als het Franse News24 melden dat alleen al in Catalonie de laatste 24 uur 1493 bevestigde gevallen van corona zijn, asymptomatizen zouden niet meegenomen zijn in dit aantal.

https://www.euronews.com/(...)of-coronavirus-cases

Spanje geeft maandag pas weer landelijke updates.
pi_194262150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:44 schreef Golf8 het volgende:
Inderdaad als iedereen nou gewoon ff in eigen land regio ontspannen ging waren we eind AUG van alle ellende verlost
Ik denkt dat corona nog wel even blijft, dus nee na augustus zijn we er niet van verlost, wat we ook doen.
Zie maar Australie, leeft toch weer op

Dus voor de mensen die denken, ik ga weer leven in herfst (dan gaan sommige evenementen misschien weer door), kijk het even aan nog.....ik denk dat die risico lopen dat dan juist weer minder kan, dus zou zeggen, doe de dingen nu die je wil (als het mag en verantwoord is natuurlijk)

[ Bericht 2% gewijzigd door DeOlifantvis op 26-07-2020 00:53:31 ]
pi_194263598
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 00:47 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Ik denkt dat corona nog wel even blijft, dus nee na augustus zijn we er niet van verlost, wat we ook doen.
Zie maar Australie, leeft toch weer op

Dus voor de mensen die denken, ik ga weer leven in herfst (dan gaan sommige evenementen misschien weer door), kijk het even aan nog.....ik denk dat die risico lopen dat dan juist weer minder kan, dus zou zeggen, doe de dingen nu die je wil (als het mag en verantwoord is natuurlijk)
Alle evenementen sowieso voor onbepaalde tijd aflassen
pi_194264473
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:40 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Kan ook op de Veluwe
Nederland is praktisch volgeboekt en de markt uit geprezen
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194264565
Tsja net als met de eerste golf staan we erbij, kijken we ernaar en wachten we gewoon veel te lang met maatregelen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194268204
Ondanks 20.000 besmettingen in ruim 2 weken, en 2.500 per dag de laatste dagen, waarvan alleen al 1500 pd in Catalonie:

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vandaag niets veranderd aan het reisadvies voor Spanje. "We monitoren de situatie voortdurend en nemen beslissingen na adviezen van RIVM", zegt een woordvoerder. "Zodra we een besluit nemen gaan het direct communiceren. We kunnen er nu niet verder op vooruitlopen."

https://nos.nl/artikel/23(...)olgen-nederland.html
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 16:57:13 #24
236264 crew  capricia
pi_194268248
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:52 schreef Za het volgende:
Ondanks 20.000 besmettingen in ruim 2 weken, en 2.500 per dag de laatste dagen, waarvan alleen al 1500 pd in Catalonie:

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vandaag niets veranderd aan het reisadvies voor Spanje. "We monitoren de situatie voortdurend en nemen beslissingen na adviezen van RIVM", zegt een woordvoerder. "Zodra we een besluit nemen gaan het direct communiceren. We kunnen er nu niet verder op vooruitlopen."

https://nos.nl/artikel/23(...)olgen-nederland.html
Er zijn toch lokale gebieden oranje, door BuZa.
Twee regio's hebben de code oranje.
https://www.nederlandwere(...)-naar-het-buitenland

En het advies is het laatst op 25-7 aangepast.
Definitely not CIA
  zondag 26 juli 2020 @ 17:47:36 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194268788
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:44 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Inderdaad als iedereen nou gewoon ff in eigen land regio ontspannen ging waren we eind AUG van alle ellende verlost
Neuh, zo werkt het niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194269358
Besmette nertsen waren in in huidig uitbraak gebied Aragon:

Ook in Spanje nertsen geruimd vanwege corona
Niet alleen in Nederland, maar ook in Spanje worden nertsen geruimd vanwege een uitbraak van het coronavirus onder de dieren. Een bedrijf met 92.700 nertsen in de provincie Teruel is getroffen door de ziekte.
Uit een steekproef bij het bedrijf bleek dat 87 procent van de dieren besmet was zonder dat er ziekteverschijnselen te zien waren. Het onderzoek werd uitgevoerd omdat medewerkers van het bedrijf Covid-19 bleken te hebben.

Het getroffen bedrijf is de enige nertsenhouderij in de regio Aragón. De regionale autoriteiten nemen met de ruiming het zekere voor het onzekere. Regiominister van Landbouw en Milieu Joaquín Olona vindt dat er geen reden is voor paniek, maar meent wel dat de besmetting in de nertsenhouderij zorgt voor nieuwe onzekerheid in de coronacrisis.

https://www.nieuweoogst.n(...)ruimd-vanwege-corona

80.000 besmette nertsen.

Er zal vast geen verband zijn met de dagelijkse 1500+ besmettingen in deze regio.
pi_194271497
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Neuh, zo werkt het niet.
Precies! Helemaal mee eens. Werk is bij mij naar een scherm turen 40 uur per week ICT dingen doen, wat op z'n tijd best leuk is, maar tijdens vakantie ben ik vrij, letterlijk. 't Plan was de rest van de zijderoute langsreizen van Kashgar naar Chendu in China, en zo mezelf weer volzuigen met avontuur, indrukken en duizenden foto's zodat mijn machinekamertje aka brein weer helemaal tiptop is door de vele prikkels. Dat gaat dus niet door dus ben van plan naas Sicilië te gaan wat ook gaaf is. Op die manier rust ik uit, onspan ik, en ben ik weer helemaal klaar voor boel veel werk. Dat is 't nut van vakantie.. Ja de veluwe is ook leuk, ben d'r zelfs in een half uurtje (gelderse vallei) maar is toch anders....
Dit is een Signature....
pi_194275734
De uk heeft nu wel een negatief reisadvies voor spanje uitgegeven. De mensen die er nu nog zitten of naar toe op vakantie gaan moeten bij terugkomst 2 weken in quarantaine.


https://www.bbc.com/news/(...)king-over-quarantine
pi_194277790
Lekker boeiend ook als je het virus oploopt, 99% merkt het niet eens _O-
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_194278577
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:45 schreef Aiciu het volgende:
Lekker boeiend ook als je het virus oploopt, 99% merkt het niet eens _O-
Volgens mij heb jij hier geen bron van?

Volgens mij heeft 80% lichte of geen verschijnselen. Maar zelfs van die 80% is er best een grote groep die er flink last van kan blijven houden. Ofwel chronise corona klachten. En die kunnen heftiger zijn dan de corona infectie die men had.
Onderschat dit niet.
pi_194279208
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:43 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij hier geen bron van?

Volgens mij heeft 80% lichte of geen verschijnselen. Maar zelfs van die 80% is er best een grote groep die er flink last van kan blijven houden. Ofwel chronise corona klachten. En die kunnen heftiger zijn dan de corona infectie die men had.
Onderschat dit niet.
We kunnen elke dag wel ergens van doodgaan, zo is het leven.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_194280621
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:35 schreef Aiciu het volgende:
We kunnen elke dag wel ergens van doodgaan, zo is het leven.
Deze kans is alleen niet zo groot. Maar kan inderdaad wel
Maar van veel ziektes weten we een hoop of begrijpen we.

Van corona niet. Waarmee je dus risico's neemt. Het is nog steeds een ziekte die grote impact op je gezondheid kan hebben, en is momenteel nog willekeur waarom sommige zo ziek worden, of chronische corona klachten blijft behouden.
Maar je moet natuurlijk wel blijven leven, maar je moet het risico niet opzoeken momenteel. Ik zou dat niemand adviseren.
  maandag 27 juli 2020 @ 21:36:15 #33
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194285320
Zijn de cijfers van Spanje van vandaag al bekend? Worldometer heeft al drie dagen de cijfers van Spanje niet meer geüpdatet.
  maandag 27 juli 2020 @ 21:59:36 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194285731
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:35 schreef Aiciu het volgende:

[..]

We kunnen elke dag wel ergens van doodgaan, zo is het leven.
Tsja, en je doet ook een gordel om tijdens het rijden, hoop ik. Er zijn altijd risico's in het leven maar we proberen ze wel actief te verminderen. Je gaat, hoop ik opnieuw, ook niet rondrennen op een corona afdeling in het ziekenhuis zonder masker.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194286006
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 21:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Zijn de cijfers van Spanje van vandaag al bekend? Worldometer heeft al drie dagen de cijfers van Spanje niet meer geüpdatet.
+2120 geeft worldometer nu aan.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:20:39 #36
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194286034
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:19 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

+2120 geeft worldometer nu aan.
Thx! Als dat voor drie dagen is, dan valt het nog mee.
pi_194286062
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:45 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Deze kans is alleen niet zo groot. Maar kan inderdaad wel
Maar van veel ziektes weten we een hoop of begrijpen we.

Van corona niet. Waarmee je dus risico's neemt. Het is nog steeds een ziekte die grote impact op je gezondheid kan hebben, en is momenteel nog willekeur waarom sommige zo ziek worden, of chronische corona klachten blijft behouden.
Maar je moet natuurlijk wel blijven leven, maar je moet het risico niet opzoeken momenteel. Ik zou dat niemand adviseren.
Chronisch corona lees ik hier wel vaker zonder echte goede bronnen/wetenschappelijke onderbouwing.

Ik hou het voor nu op nawerking van een zware longontsteking. De mensen zonder klachten/lichte klachten hebben daar dus geen last van.
pi_194286083
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:20 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Thx! Als dat voor drie dagen is, dan valt het nog mee.
Dat is van vandaag. Gisteren en eergisteren vergelijkbare cijfers.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:26:41 #39
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194286148
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Dat is van vandaag. Gisteren en eergisteren vergelijkbare cijfers.
Ik zie dat die cijfers ook zijn geüpdatet
Zaterdag: 2121
Zondag: 2120
Maandag: 2120

Wel heel toevallig dat de cijfers bijna hetzelfde zijn. :X
  maandag 27 juli 2020 @ 22:27:30 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194286168
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:26 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik zie dat die cijfers ook zijn geüpdatet
Zaterdag: 2121
Zondag: 2120
Maandag: 2120

Wel heel toevallig dat de cijfers bijna hetzelfde zijn. :X
lijkt bijna alsof ze het totaal van 3 dagen gewoon door 3 hebben gedeeld op worldometers.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 27 juli 2020 @ 22:27:54 #41
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194286179
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

lijkt bijna alsof ze het totaal van 3 dagen gewoon door 3 hebben gedeeld op worldometers.
Dat zal het zijn :Y
pi_194286298
quote:
Total Cases' is the sum of total cases detected by PRC and antibodies tests
Blijkbaar zijn mensen met een positieve antilichamentest ook meegeteld, maar dat zijn dus geen nieuwe actieve cases.
pi_194286321
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:56 schreef virl3 het volgende:

[..]

Precies! Helemaal mee eens. Werk is bij mij naar een scherm turen 40 uur per week ICT dingen doen, wat op z'n tijd best leuk is, maar tijdens vakantie ben ik vrij, letterlijk. 't Plan was de rest van de zijderoute langsreizen van Kashgar naar Chendu in China, en zo mezelf weer volzuigen met avontuur, indrukken en duizenden foto's zodat mijn machinekamertje aka brein weer helemaal tiptop is door de vele prikkels. Dat gaat dus niet door dus ben van plan naas Sicilië te gaan wat ook gaaf is. Op die manier rust ik uit, onspan ik, en ben ik weer helemaal klaar voor boel veel werk. Dat is 't nut van vakantie.. Ja de veluwe is ook leuk, ben d'r zelfs in een half uurtje (gelderse vallei) maar is toch anders....
Ja ik tuur ook vijftig uur in de week naar een scherm, maar als ik niet op reis kan dan kan dat niet. Jammer maar is niet anders. Ik ben vorig jaar ook maar een paar daagjes weggeweest dus was er dit jaar wel aan toe, maar jammer de bammer. Ik ga nergens naartoe voorlopig.
Tap tap tap
  maandag 27 juli 2020 @ 22:52:28 #44
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_194286593
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:56 schreef virl3 het volgende:

[..]

Precies! Helemaal mee eens. Werk is bij mij naar een scherm turen 40 uur per week ICT dingen doen, wat op z'n tijd best leuk is, maar tijdens vakantie ben ik vrij, letterlijk. 't Plan was de rest van de zijderoute langsreizen van Kashgar naar Chendu in China, en zo mezelf weer volzuigen met avontuur, indrukken en duizenden foto's zodat mijn machinekamertje aka brein weer helemaal tiptop is door de vele prikkels. Dat gaat dus niet door dus ben van plan naas Sicilië te gaan wat ook gaaf is. Op die manier rust ik uit, onspan ik, en ben ik weer helemaal klaar voor boel veel werk. Dat is 't nut van vakantie.. Ja de veluwe is ook leuk, ben d'r zelfs in een half uurtje (gelderse vallei) maar is toch anders....
"Ik ik ik ik", is het enige wat daar staat.

Ga maar iets anders vinden om je 'machinekamertje' in de regio op orde te houden, die reizen komen later wel weer.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_194288351
pi_194288364
Vakantie in Barcelona dringend afgeraden, waakzaamheid geboden in rest Spanje

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor de stad Barcelona en de randgemeenten per direct aangepast van geel naar oranje. Dat wil zeggen dat het risico op besmetting zodanig is toegenomen dat toerisme dringend wordt afgeraden. Mensen die vanuit een code oranje-gebied terugreizen, krijgen het advies om in (thuis)quarantaine te gaan.

‘Als u nu in dit gebied bent, bedenk dan of u uw verblijf vroegtijdig wilt beëindigen’, aldus het ministerie.
Naast Groot Barcelona is ook in het gewest Segrià (Lleida en omgeving) nog steeds een hoog risico op besmetting en daarom is ook voor die regio het advies oranje. Toeristen worden niet teruggehaald door de Nederlandse regering. Mensen die via een georganiseerde reis hebben geboekt, kunnen hulp krijgen bij hun reisorganisatie.

Quarantaine
Het ministerie raadt mensen die de stad Barcelona of een van de randgemeenten hebben bezocht dringend aan om bij terugkomst in Nederland 14 dagen in (thuis)quarantaine te gaan.
Ook voor de rest van Spanje is waakzaamheid geboden. ‘Blijf waakzaam als u op vakantie gaat naar Spanje. Ontwikkelingen kunnen elkaar in hoog tempo opvolgen. Volg altijd de Nederlandse en de lokale coronaregels’, aldus het ministerie.

Reisorganisatie TUI gaat inventariseren hoeveel mensen op dit moment op stedentrip in Barcelona zijn. Het is nog niet bekend om hoeveel mensen het gaat, zegt een woordvoerster van TUI.

https://www.ad.nl/buitenl(...)est-spanje~ada6f361/
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:12:33 #47
3542 Gia
User under construction
pi_194290170
4 juli waren de eerste schoolvakanties. Daarvan zullen er veel direct op vakantie zijn gegaan. Nu ruim 3 weken verder...komen nu terug.

Vertrouw er echt niet op dat die mensen nog eens 2 weken vakantie opnemen voor een quarantaine periode, dus hier gaan vanaf nu de cijfertjes ook rap stijgen.

Voorspel dat we half september weer in een lockdown gaan.
pi_194290317
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 02:05 schreef Za het volgende:
Mensen die vanuit een code oranje-gebied terugreizen, krijgen het advies om in (thuis)quarantaine te gaan.

Hoe zit dit eigenlijk met je werk? Even los van het feit dat het eigenlijk natuurlijk al niet heel slim was om naar zo een gebied op vakantie te gaan, maargoed, het mocht, want niet oranje.

Dan wordt dat oranje terwijl je daar zit en wellicht ga je direct terug naar huis en word je dringend verzocht om 2 weken in quarantaine te gaan. Je vakantie is dan allicht al voorbij. Voor wiens kosten zijn die dagen die je niet op je werk verschijnt? Zijn die voor je baas of voor jezelf?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194290360
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe zit dit eigenlijk met je werk? Even los van het feit dat het eigenlijk natuurlijk al niet heel slim was om naar zo een gebied op vakantie te gaan, maargoed, het mocht, want niet oranje.

Dan wordt dat oranje terwijl je daar zit en wellicht ga je direct terug naar huis en word je dringend verzocht om 2 weken in quarantaine te gaan. Je vakantie is dan allicht al voorbij. Voor wiens kosten zijn die dagen die je niet op je werk verschijnt? Zijn die voor je baas of voor jezelf?
Ze sturen een vrachtwagen pallets naar je huis dan mag je thuis sorteren. :D
pi_194290394
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe zit dit eigenlijk met je werk? Even los van het feit dat het eigenlijk natuurlijk al niet heel slim was om naar zo een gebied op vakantie te gaan, maargoed, het mocht, want niet oranje.

Dan wordt dat oranje terwijl je daar zit en wellicht ga je direct terug naar huis en word je dringend verzocht om 2 weken in quarantaine te gaan. Je vakantie is dan allicht al voorbij. Voor wiens kosten zijn die dagen die je niet op je werk verschijnt? Zijn die voor je baas of voor jezelf?
Bij mijn werk is gezegd: op eigen risico naar het buitenland, indien het wijzigt in oranje neem je maar 2wkn verlof op (betaald/onbetaald) of thuiswerken indien mogelijk
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_194290606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze sturen een vrachtwagen pallets naar je huis dan mag je thuis sorteren. :D
_O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:42:57 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194291251
Werkloosheid meer dan 15% in Spanje... wss nog wel meer onder jongeren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:45:30 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194291277
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Werkloosheid meer dan 15% in Spanje... wss nog wel meer onder jongeren.
Dat lijkt me sterk, hoewel de werkloosheid de afgelopen jaren is afgenomen lag deze nog steeds wel tegen de 15% aan, dus dan zouden er niet zo heel veel werklozen bij zijn gekomen. De jeugdwerkloosheid is altijd dik boven de 20%.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:46:33 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194291288
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, hoewel de werkloosheid de afgelopen jaren is afgenomen lag deze nog steeds wel tegen de 15% aan, dus dan zouden er niet zo heel veel werklozen bij zijn gekomen. De jeugdwerkloosheid is altijd dik boven de 20%.
https://www.marketwatch.c(...)28?mod=mw_latestnews
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:49:03 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194291318
quote:
Dat valt me dan nog heel erg mee:

quote:
The country's unemployment rate rose to 15.33% in the quarter from 14.41% in the first quarter of 2020,
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:16:00 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194291680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat valt me dan nog heel erg mee:
[..]

Ik zou 15% werkloosheid niet meevallen willen noemen...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:22:04 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194291777
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou 15% werkloosheid niet meevallen willen noemen...
Mwa, als je van 14,4 komt en je bovendien in het toerisme een grote kwetsbare sector hebt...
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:23:39 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194291805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mwa, als je van 14,4 komt en je bovendien in het toerisme een grote kwetsbare sector hebt...
Bijna een procent erbij in het 1e kwartaal. Daar komt straks het 2e kwartaal nog bij. En zoals je zegt toerisme gaat harde klappen krijgen.

Ik ben benieuwd of Spanje basisinkomen gaat starten. Daar wordt wel veel over gepraat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194305371
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:52 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

"Ik ik ik ik", is het enige wat daar staat.

Ga maar iets anders vinden om je 'machinekamertje' in de regio op orde te houden, die reizen komen later wel weer.
Klopt. Gaat om mijn innerlijke ik. :6
Dit is een Signature....
pi_194305734
Toch een gestage daling ingezet sinds een paar dagen weer zo te zien..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194324271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch een gestage daling ingezet sinds een paar dagen weer zo te zien..
Ze zijn anders gaan tellen.

Previously all diagnoses reported on the previous day were counted regardless of when they were carried out, whereas now it’s only the cases actually diagnosed the day before.
If the old method was still used, Wednesday’s daily infection figure would be higher than 1,153 - 2,031.

Ook verschillen de aantallen die de overheid geeft met die opgeteld van de autonome gemeenschappen.

Na de maatregelen van de UK zijn imo de doorgegeven aantallen misschien minder betrouwbaar uit angst voor maatregelen van andere landen.
3 dagen niets, dan 6300, dan opeens maar 800.
pi_194325002
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:15 schreef Za het volgende:

[..]

Ze zijn anders gaan tellen.

Previously all diagnoses reported on the previous day were counted regardless of when they were carried out, whereas now it’s only the cases actually diagnosed the day before.
If the old method was still used, Wednesday’s daily infection figure would be higher than 1,153 - 2,031.

Ook verschillen de aantallen die de overheid geeft met die opgeteld van de autonome gemeenschappen.

Na de maatregelen van de UK zijn imo de doorgegeven aantallen misschien minder betrouwbaar uit angst voor maatregelen van andere landen.
3 dagen niets, dan 6300, dan opeens maar 800.
Ik weet nog dat na de lockdown, en ze de opening van de grenzen aankondigden, de dodencijfers absurd hard omlaag gingen, vergeleken met een Italie. Er staan miljarden en miljarden op het spel, dus de cijfers zijn zeker niet zomaar te vertrouwen.
pi_194327951
Spaanse data van 30-7: link

Spanje +2789.

De afgelopen 5 dagen (+13009) hebben ze al meer nieuwe gevallen dan een volle week geleden (12,166), maar dat komt o.a. ook omdat ze weer meer zijn gaan testen. Vorige 2 weken bleven ze steken op circa 293.000 testen per week. Nu zitten ze al 357,578 en dan ontbreekt de meest recente data nog.
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:11:39 #64
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_194328082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat valt me dan nog heel erg mee:
[..]

Ze hebben daar natuurlijk ook gewoon steunprogramma's voor behoud van werkgelegenheid. Door oa ons betaald natuurlijk :P
  donderdag 30 juli 2020 @ 23:25:41 #65
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194332409
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zou 15% werkloosheid niet meevallen willen noemen...
Dat soort cijfers lijken erger dan de realiteit, zo'n 17,5% van het BBP komt van zwartwerk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194343423
Vandaag +3092 nieuwe besmettingen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:55:53 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194343862
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:23 schreef Za het volgende:
Vandaag +3092 nieuwe besmettingen.
Mondkapjes werken goed daar.
pi_194343865
Overal in west Europa lijkt het omhoog te gaan. België staat er ook redelijk slecht voor...
pi_194343885
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mondkapjes werken goed daar.
Moet je voorstellen hoe de cijfers zouden zijn zonder mondkapjes plicht?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2020 19:57:14 ]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:03:39 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194343976
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:57 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Moet je voorstellen hoe de cijfers zouden zijn zonder mondkapjes plicht?
Speculatie.
pi_194344224
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Speculatie.
Omdat jij het niet wilt, beter het zekere voor het onzekere.
pi_194344768
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:21 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Omdat jij het niet wilt, beter het zekere voor het onzekere.
En wat is precies het 'zekere'?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194344820
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En wat is precies het 'zekere'?
Inderdaad. Noem 1 land ter wereld waar je aantoonbaar verbetering ziet sinds de mondkapjesplicht. Niet in België, niet in Spanje, niet in Frankrijk en zeker niet in Amerika waar het dan wel geen plicht is maar maar wel veel gedaan wordt door sociale druk.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194344831
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:57 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Moet je voorstellen hoe de cijfers zouden zijn zonder mondkapjes plicht?
Misschien wel hetzelfde, niemand die het weet.
pi_194345285
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Misschien wel hetzelfde, niemand die het weet.
Inderdaad, daarom gewoon doen.
pi_194391788
In het weekend werden geen cijfers bekend gemaakt, vandaag wel.

+8500 besmettingen over za/zo/ma.

Nog steeds geen negatief reisadvies.
pi_194391890
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:21 schreef Za het volgende:
In het weekend werden geen cijfers bekend gemaakt, vandaag wel.

+8500 besmettingen over za/zo/ma.

Nog steeds geen negatief reisadvies.
Autoriteiten spelen Russische roulette om de economie te redden.
pi_194394886
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:21 schreef Za het volgende:
In het weekend werden geen cijfers bekend gemaakt, vandaag wel.

+8500 besmettingen over za/zo/ma.

Nog steeds geen negatief reisadvies.
Das een hoop weer, ik kwam dit net tegen over Catalonië
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_194394927
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:21 schreef Za het volgende:
In het weekend werden geen cijfers bekend gemaakt, vandaag wel.

+8500 besmettingen over za/zo/ma.

Nog steeds geen negatief reisadvies.
Dat is er voor bepaalde regio's wel, dus onnodig om dat voor heel het land door te voeren wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:20:12 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194395176
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is er voor bepaalde regio's wel, dus onnodig om dat voor heel het land door te voeren wat mij betreft.
Eens. Echter heb ik wel alweer een verhaal gehoord van iemand die in rood zat, en dus met de bus ging naar een ander vliegveld (in groen). Om zo bepaalde regels te omzeilen.... Dat mensen dus gaan reizen uit risico gebieden naar minder risico gebieden is wel een dingetje... Zo wordt het land vanzelf helemaal oranje/rood :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194395292
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Eens. Echter heb ik wel alweer een verhaal gehoord van iemand die in rood zat, en dus met de bus ging naar een ander vliegveld (in groen). Om zo bepaalde regels te omzeilen.... Dat mensen dus gaan reizen uit risico gebieden naar minder risico gebieden is wel een dingetje... Zo wordt het land vanzelf helemaal oranje/rood :+
Tja dat hou je toch niet tegen. Diverse collega's hier die zojuist terug zijn van hun Spaanse vakantie en zich daar veiliger hebben gevoeld dan hier in Nederland omdat ze daar wel streng zijn met afstand houden en desinfecteren. Men is daar nog blij met de toeristen die er komen (ondanks dat het er relatief extreem rustig is). Een heel andere mentaliteit dan hier in Nederland, waar we veel minder hard zijn getroffen en weer net zo leven als voor de crisis zo lijkt het.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194395643
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe zit dit eigenlijk met je werk? Even los van het feit dat het eigenlijk natuurlijk al niet heel slim was om naar zo een gebied op vakantie te gaan, maargoed, het mocht, want niet oranje.

Dan wordt dat oranje terwijl je daar zit en wellicht ga je direct terug naar huis en word je dringend verzocht om 2 weken in quarantaine te gaan. Je vakantie is dan allicht al voorbij. Voor wiens kosten zijn die dagen die je niet op je werk verschijnt? Zijn die voor je baas of voor jezelf?
Ik mag toch hopen voor jezelf
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:14:33 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194395743
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen voor jezelf
Oftewel de meeste mensen gaan gewoon naar kantoor dan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194395851
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:46 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom gewoon doen.
Schijnveiligheid :)
pi_194395853
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen voor jezelf
Van mijn werkgever een schrijven gehad dat bij op vakantie naar geel en tijdens vakantie naar oranje toch door 2 weken thuiswerk gaat worden ingevuld en men absoluut deze mensen niet op de zaak wilt zien. ^O^
pi_194396269
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:

Dat is er voor bepaalde regio's wel, dus onnodig om dat voor heel het land door te voeren wat mij betreft.
We hebben gezien wat een uitbraak in de regio van Wuhan ons gebracht heeft.
pi_194396324
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:50 schreef Za het volgende:

[..]

We hebben gezien wat een uitbraak in de regio van Wuhan ons gebracht heeft.
Zie de vergelijking met Spanje niet zo eerlijk gezegd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194397336
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van mijn werkgever een schrijven gehad dat bij op vakantie naar geel en tijdens vakantie naar oranje toch door 2 weken thuiswerk gaat worden ingevuld en men absoluut deze mensen niet op de zaak wilt zien. ^O^
Bij ons ook en indien het werk het niet toelaat om thuis te werken, moet je 2 weken verlof opnemen.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_194407334
+5760 nieuwe besmettingen vandaag.
pi_194412027
Eerste vak, ziekenhuisopnames afgelopen 7 dgn, 2e vak IC opnamen afgelopen 7 dagen per autonome regio's en totaal.



[ Bericht 37% gewijzigd door Za op 05-08-2020 13:56:29 ]
pi_194412175
Misschien een duiding bij dergelijke plaatjes? Mijn Spaans is vrij roestig..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194412306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 01:55 schreef Za het volgende:
+5760 nieuwe besmettingen vandaag.
Ouch.
pi_194412417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien een duiding bij dergelijke plaatjes? Mijn Spaans is vrij roestig..
Done.
pi_194412437
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:57 schreef Za het volgende:

[..]

Done.
Weinig aan de hand wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194412734
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

Weinig aan de hand wat mij betreft.
Eens, maar het betreft merendeels jongeren die heden besmet zijn. Wanneer dat weer doorgegeven wordt aan ouderen is het afwachten of zij er misschien dit keer minder ziek van worden.
pi_194456288
Zo'n 30.000-40.000 besmettingen erbij in een week.
Desondanks slechts 5 IC opnames erbij over heel Spanje bezien.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:57:11 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194456324
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:53 schreef Za het volgende:
Zo'n 30.000-40.000 besmettingen erbij in een week.
Desondanks slechts 5 IC opnames erbij over heel Spanje bezien.
Waar kun je die getallen van (IC)opnames per land vinden?
pi_194456597
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

Waar kun je die getallen van (IC)opnames per land vinden?
Op de sites van hun overheden, die worden per week bijgehouden.
Laatste van Spanje (die van 7 dgn geleden staat een paar posts hierboven) :

pi_194456739
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:53 schreef Za het volgende:
Zo'n 30.000-40.000 besmettingen erbij in een week.
Desondanks slechts 5 IC opnames erbij over heel Spanje bezien.
Ik vraag me af of het virus altijd al zo zwak was, en het nu duidelijk wordt door het vele testen, of dat het een zwakkere variant is geworden.
pi_194456768
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:39 schreef Golf8 het volgende:
Echt ongelooflijk dat er niet een zomer een verbod op nutteloze reizen binnen de EU is ingesteld
Niks nutteloos aan. Vakantie is goed voor de psychische gesteldheid van de vakantieganger en goed voor de portemonnee van het vakantieland. Win-Win dus
So we just called him Fred too
pi_194456867
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:44 schreef Jed1Gam het volgende:

Ik vraag me af of het virus altijd al zo zwak was, en het nu duidelijk wordt door het vele testen, of dat het een zwakkere variant is geworden.
Het kan niet zo snel muteren zover ik weet.

In principe zaten we de eerste twee weken van maart op 560.000 besmettingen met 25 mensen op een IC.
pi_194468831
De autonome regio's melden +4700 besmettingen vandaag.

https://www.newtral.es/re(...)a-de-duero/20200808/
pi_194474997
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:46 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Niks nutteloos aan. Vakantie is goed voor de psychische gesteldheid van de vakantieganger en goed voor de portemonnee van het vakantieland. Win-Win dus
Kan best een keer in eigen land en als iedere europeaan dat doet komt het ook in de portemonnee van dat land
pi_194481168
Complete provincie barca en lerida gaan vannacht op oranje.
Provincie Gerona vooralsnog niet.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zondag 9 augustus 2020 @ 23:36:41 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194482462
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:58 schreef Fukushima het volgende:
Complete provincie barca en lerida gaan vannacht op oranje.
Provincie Gerona vooralsnog niet.
Nu pas _O-

Niemand neemt die kleuren nog serieus joh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194482589
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Nu pas _O-

Niemand neemt die kleuren nog serieus joh.
Idd, en Gerona durven ze nog niet vanwege de kustlijn bij Roses die vol zit met Nederlanders.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zondag 9 augustus 2020 @ 23:49:36 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194482601
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:48 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Idd, en Gerona durven ze nog niet vanwege de kustlijn bij Roses die vol zit met Nederlanders.
Eigenlijk gewoon weer de volgende complete faal van de overheid. Risicogebieden als veilig weergeven en veilige gebieden als risicogebied zien.

Hoe kan dit nog geaccepteerd worden?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194483354
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:39 schreef Golf8 het volgende:
Echt ongelooflijk dat er niet een zomer een verbod op nutteloze reizen binnen de EU is ingesteld
Waarom zou dat helpen als het virus al in heel Europa is?
pi_194511570
De autonome regio's van Spanje melden +5800 besmettingen vandaag.

https://www.newtral.es/re(...)cataluna-2/20200811/
pi_194511634
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon weer de volgende complete faal van de overheid. Risicogebieden als veilig weergeven en veilige gebieden als risicogebied zien.

Hoe kan dit nog geaccepteerd worden?
Nou ja het gaat nu wel lekker nu op grond van deze brakke reisadviezen quaraintaines verplicht gaan worden. :')

Zie dat heel Lissabon nog op oranje staat, toch fijn dat RIVM meer weet over de situatie in Portugal dan de Portugese regering.
pi_194513035
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:40 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Kan ook op de Veluwe
Veluwe is geen buitenland

Maar we snappen het al. Voor jou hoeft het niet zo. Doe het dan zelf niet. Maar val een ander niet lastig met wat jij wil.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194533904
Overzichten van een week geleden en heden:




Bron: https://www.mscbs.gob.es/(...)/situacionActual.htm

[ Bericht 16% gewijzigd door Za op 13-08-2020 12:30:08 ]
pi_194557633
Duitsland verklaart zojuist geheel Spanje (muv Canarische eilanden) tot risicogebied. Nog geen verbod om er naartoe te reizen, maar kan nog komen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:39:59 #116
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194557670
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Duitsland verklaart zojuist geheel Spanje (muv Canarische eilanden) tot risicogebied. Nog geen verbod om er naartoe te reizen, maar kan nog komen..
Dat lijkt me echt de nekslag voor het Spaanse toerisme. :{
pi_194611161
Spanje telt +16.269 nieuwe besmettingen in 1 weekend.

https://murciatoday.com/-(...)ekend_1492871-a.html
pi_194613592
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 15:40 schreef Golf8 het volgende:

[..]

Kan best een keer in eigen land en als iedere europeaan dat doet komt het ook in de portemonnee van dat land
Vakantie in eigen land is geen vakantie.

Er is geen enkele reden om niet in het buitenland op vakantie te gaan. Al dat aanstellen om dat belachelijke Corona gezeik.
pi_194613626
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:48 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Idd, en Gerona durven ze nog niet vanwege de kustlijn bij Roses die vol zit met Nederlanders.
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon weer de volgende complete faal van de overheid. Risicogebieden als veilig weergeven en veilige gebieden als risicogebied zien.

Hoe kan dit nog geaccepteerd worden?
Gerona is gewoon Catalunya.
En jullie gejank slaat nergens op. Zo veel is er niet aan de hand. Reizen kan nog makkelijk in Europa.
Reizen in Nederland zorgt voor meer problemen. En vakantie in Nederland is sowieso al geen vakantie.
pi_194613635
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Duitsland verklaart zojuist geheel Spanje (muv Canarische eilanden) tot risicogebied. Nog geen verbod om er naartoe te reizen, maar kan nog komen..
Dat lijkt me meer dan logisch. nl gaat ook wel volgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:15:40 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194613718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Gerona is gewoon Catalunya.
En jullie gejank slaat nergens op. Zo veel is er niet aan de hand. Reizen kan nog makkelijk in Europa.
Reizen in Nederland zorgt voor meer problemen. En vakantie in Nederland is sowieso al geen vakantie.
Ik heb je eenmalig kort gedeblokkeerd om op deze domme post te kunnen reageren.

Mijn punt was dat de Nederlandse overheid zichzelf voor gek zet doordat zij risicogebieden (groter risico op ziekte of wegens maatregelen in de problemen te komen) in het geel laten staan terwijl volledig veilige gebieden en zelfs landen (Kroatië, Bulgarije en tot gisteren volledig Zweden) een bijkans negatief reisadvies krijgen.

Die willekeur slaat helemaal nergens op en zo zorgt de overheid er zelf voor dat ze minder en minder serieus worden genomen.

De enige die continu jankt dat ben jij. Zie bijvoorbeeld de opmerking "En vakantie in Nederland is sowieso al geen vakantie." Man, er bestaat echt geen FOK!ker die zo simpel, dom en irritant is als dat jij bent en dat zo breed over FOK! ook vertoont. Niet zonder reden dat je over het halve forum een permban hebt. Snel weer terug de blok in en m'n eigen fout rechtzetten dat ik je notificaties nog wel kon zien. Wat een forum- en zuurstofverneuker ben jij :W
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:18:20 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194613743
VaKaNtIe In EiGeN lAnD iS gEeN vAkAnTiE 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:20:01 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194613767
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat lijkt me meer dan logisch. nl gaat ook wel volgen.
Nederland heeft nog maar weinige logische gedaan op gebied van reisadviezen dus dat lijkt me sterk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194613872
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb je eenmalig kort gedeblokkeerd om op deze domme post te kunnen reageren.
Ik moet me af en toe ook inhouden maar gelukkig lukt het mij elke keer weer om die drang in te houden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:31:38 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194613923
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moet me af en toe ook inhouden maar gelukkig lukt het mij elke keer weer om die drang in te houden.
De geest was zwak zojuist :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194618973
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb je eenmalig kort gedeblokkeerd om op deze domme post te kunnen reageren.

Mijn punt was dat de Nederlandse overheid zichzelf voor gek zet doordat zij risicogebieden (groter risico op ziekte of wegens maatregelen in de problemen te komen) in het geel laten staan terwijl volledig veilige gebieden en zelfs landen (Kroatië, Bulgarije en tot gisteren volledig Zweden) een bijkans negatief reisadvies krijgen.

Die willekeur slaat helemaal nergens op en zo zorgt de overheid er zelf voor dat ze minder en minder serieus worden genomen.

De enige die continu jankt dat ben jij. Zie bijvoorbeeld de opmerking "En vakantie in Nederland is sowieso al geen vakantie." Man, er bestaat echt geen FOK!ker die zo simpel, dom en irritant is als dat jij bent en dat zo breed over FOK! ook vertoont. Niet zonder reden dat je over het halve forum een permban hebt. Snel weer terug de blok in en m'n eigen fout rechtzetten dat ik je notificaties nog wel kon zien. Wat een forum- en zuurstofverneuker ben jij :W
Hahahaha.

Helaas zie ik al die achterlijke reactie van jou nog wel _O- _O-
En dan zeggen dat ik dat doe en mij willen blokkeren. Hilarisch.
Nog nooit iets onderbouwd hebben en dan gaan janken. Wat een grap.

Goed, inhoudelijk:

1. Nee vakantie in Nederland is geen vakantie te noemen.
Buiten dat het belachelijk duur is in Nederland woont elk van ons al tientallen jaren in dit land. Je kunt elke vrije dag het land doorcrossen en zo even een weekendje weg in dit kleine landje. Iedereen heeft elk deel van Nederland wel al eens gezien. Waarom zou je in vredesnaam hier een week of langer willen verblijven voor belachelijk veel geld en 9/10 keer slecht weer? (tenzij je vorige week weg ging)

2. Ik heb nergens een permban, ik heb alleen wel wat beters te doen waardoor je mij bijna nergens ziet.
Maar als je mij op een bepaald deel wilt zien zeg maar gerust hoor.

3. En jij weet het natuurlijk allemaal beter waar Corona uithangt dan het Ministerie.
Natuurlijk stelt het Ministerie zich ontzettend aan wat betreft Corona, maar daarom hebben ze nog wel goede cijfers overal.

4. Ik stel mij nergens over aan, anders had jij wel inhoudelijk op mij kunnen reageren. Blijkbaar kun je dat niet want anders zou je niet zo raar reageren. Inhoudelijk reageren gaat je blijkbaar te ver. En ik weet met volle zekerheid dat mijn intelligentie die van jou heel wat te boven gaat.
Jouw gebrek aan inhoudelijk kunnen reageren laat op dat gebied ook al genoeg zien. Dat jouw uitweg blokkeren van users is zegt ook genoeg. Want ik heb je nog nooit inhoudelijk zien reageren en als ik dan zo slecht op dingen in zou gaan dan zou je eerste uitweg moeten zijn om te proberen met mensen te praten.
Dat is precies waar een forum voor is.
pi_194632361
Figures released today show that 1,096 people have required hospital treatment in the past 7 days, with 65 in intensive care.

Op 40.000 - 50.000 besmettingen per week.

Percentage mensen dat medische hulp nodig heeft is aan het afnemen tov het aantal besmettingen.

https://www.spainenglish.(...)rus-spain-18-august/
pi_194633468
Aantal sterfgevallen blijft wel echt al weken minimaal voor een land met bijna 50 miljoen inwoners.
pi_194656283
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:57 schreef Za het volgende:
Figures released today show that 1,096 people have required hospital treatment in the past 7 days, with 65 in intensive care.

Op 40.000 - 50.000 besmettingen per week.

Percentage mensen dat medische hulp nodig heeft is aan het afnemen tov het aantal besmettingen.

https://www.spainenglish.(...)rus-spain-18-august/
De besmettingen die leidden tot deze opnames vonden eerder plaats. Twee weken geleden waren het nog rond de 3000 besmettingen per dag.
pi_194657019
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:23 schreef Jazeg het volgende:

De besmettingen die leidden tot deze opnames vonden eerder plaats. Twee weken geleden waren het nog rond de 3000 besmettingen per dag.
De autonome regio's meldden er 5000 - 6000 per dag.
pi_194699369
Het aantal coronabesmettingen is in Spanje explosief gestegen. In meerdere landen is een stijging zichtbaar, maar in Spanje is die met meer dan 8000 besmettingen per dag nu het grootst.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-jongeren-lockdown
pi_194708426
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon weer de volgende complete faal van de overheid. Risicogebieden als veilig weergeven en veilige gebieden als risicogebied zien.

Hoe kan dit nog geaccepteerd worden?
Inmiddels is bijna iedereen wel weer naar huis gereden en kan het land vannacht dus op oranje :')
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_194710762
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 02:26 schreef Za het volgende:
Het aantal coronabesmettingen is in Spanje explosief gestegen. In meerdere landen is een stijging zichtbaar, maar in Spanje is die met meer dan 8000 besmettingen per dag nu het grootst.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-jongeren-lockdown
Zoeken ze ook nog naar een oorzaak?
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:48:59 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194711230
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:53 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Inmiddels is bijna iedereen wel weer naar huis gereden en kan het land vannacht dus op oranje :')
Het ligt er wel dik bovenop ja, toeristenseizoen gewoon toestaan, mensen lekker weer in vliegtuigen proppen, en intussen wel met het vingertje wijzen naar mensen die meer dan 6 vrienden in hun huis uitnodigen :')
pi_194781975
Spain breaks pandemic record with over 9,700 new cases in one day.

OVIEDO, Spain

Spain has registered its highest single-day tally of coronavirus infections since the start of the pandemic, with 9,779 more COVID-19 cases reported on Friday.

The figure was slightly higher than Thursday’s record tally. Spain’s previous peak came in late March, though testing at that time was mainly limited to very sick patients.

Over the past two weeks, more than 89,000 new infections have been confirmed by the Health Ministry, making Spain one of the world’s most active hotspots for the pandemic.

Although most cases detected now are asymptomatic or pre-symptomatic, the number of hospitalizations is increasing.

In the last 24 hours, 958 more people were hospitalized and the total number of hospital beds occupied by COVID-19 patients jumped from 5% to 6%.

On Friday, coronavirus deaths in Spain also passed the 29,000 mark, increasing by 15 to reach 29,011.

As the country looks to reopen schools over the coming weeks, one of the worrying trends being noted is a lack of compliance with mandatory quarantine.

Data is not available nationwide, but in Catalonia a health official reported that 13% of those who tested positive for COVID-19 were not following the mandatory quarantine.

Moreover, 45% of the close contacts of confirmed patients were also found to have violated the rules.

“Diagnosing patients is completely useless if they don’t stay home after testing positive,” Jacobo Mendioroz, head of the COVID-19 follow-up unit in Catalonia, said at a press conference.

The owner of a beach bar on the island of Formentera was arrested earlier this week after authorities found that he forced five employees, who were supposed to be in quarantine, to come to work.

As a result, 15 cases linked to the bar have been detected so far and tests are being offered to all of its recent customers.

Masks are mandatory in most public spaces, indoors and outdoors, in Spain, but the streets in most cities remain full of people.

https://www.aa.com.tr/en/(...)00-new-cases/1956626
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:42:39 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194782034
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:37 schreef Za het volgende:
Spain breaks pandemic record with over 9,700 new cases in one day.

OVIEDO, Spain

Spain has registered its highest single-day tally of coronavirus infections since the start of the pandemic, with 9,779 more COVID-19 cases reported on Friday.

The figure was slightly higher than Thursday’s record tally. Spain’s previous peak came in late March, though testing at that time was mainly limited to very sick patients.

Over the past two weeks, more than 89,000 new infections have been confirmed by the Health Ministry, making Spain one of the world’s most active hotspots for the pandemic.

Although most cases detected now are asymptomatic or pre-symptomatic, the number of hospitalizations is increasing.

In the last 24 hours, 958 more people were hospitalized and the total number of hospital beds occupied by COVID-19 patients jumped from 5% to 6%.

On Friday, coronavirus deaths in Spain also passed the 29,000 mark, increasing by 15 to reach 29,011.

As the country looks to reopen schools over the coming weeks, one of the worrying trends being noted is a lack of compliance with mandatory quarantine.

Data is not available nationwide, but in Catalonia a health official reported that 13% of those who tested positive for COVID-19 were not following the mandatory quarantine.

Moreover, 45% of the close contacts of confirmed patients were also found to have violated the rules.

“Diagnosing patients is completely useless if they don’t stay home after testing positive,” Jacobo Mendioroz, head of the COVID-19 follow-up unit in Catalonia, said at a press conference.

The owner of a beach bar on the island of Formentera was arrested earlier this week after authorities found that he forced five employees, who were supposed to be in quarantine, to come to work.

As a result, 15 cases linked to the bar have been detected so far and tests are being offered to all of its recent customers.

Masks are mandatory in most public spaces, indoors and outdoors, in Spain, but the streets in most cities remain full of people.

https://www.aa.com.tr/en/(...)00-new-cases/1956626
Snel, nog meer maatregelen! That'll teach em.
pi_194808417



En weer 2 weken later, ter vergelijking:

pi_194809975
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Zoeken ze ook nog naar een oorzaak?
Paar dagen terug uit Spanje: de mondkapjesplicht (die streng is en door 98% wordt nageleefd) is eigenlijk het enige wat men doet. Ja men doet een tafeltje grondig af in de horeca, maar mensen houden nergens afstand. Verder draagt iedereen die mondkapjes naar eigen invulling (dus niet over de neus, op de kin als het warm is etc.). Het meest veilige was het nog op het strand (waar het rustig was en je ver uit elkaar lag).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:28:06 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194810138
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Paar dagen terug uit Spanje: de mondkapjesplicht (die streng is en door 98% wordt nageleefd) is eigenlijk het enige wat men doet. Ja men doet een tafeltje grondig af in de horeca, maar mensen houden nergens afstand. Verder draagt iedereen die mondkapjes naar eigen invulling (dus niet over de neus, op de kin als het warm is etc.). Het meest veilige was het nog op het strand (waar het rustig was en je ver uit elkaar lag).
Jij beschrijft hier waarom een boel mensen in Nederland grote twijfels zetten bij mondkapjes. Omdat velen ze niet goed gebruiken en de social distancing overboord gaat.
pi_194811076
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jij beschrijft hier waarom een boel mensen in Nederland grote twijfels zetten bij mondkapjes. Omdat velen ze niet goed gebruiken en de social distancing overboord gaat.
Het niet goed gebruiken zie je ook in NL terug.
Of ze werken hangt niet alleen af of ze bij goed gebruik iets tegenhouden. Daarnaast zijn er veel verschillende mondmaskers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194825144
Catalonië bouwt vijf satellietziekenhuizen voor opvang coronapatiënten

BARCELONA - In Catalonië start morgen de bouw van vijf satelietziekenhuizen voor de opvang van coronapatiënten. Het zijn bijgebouwen die horen bij vijf bestaande Catalaanse ziekenhuizen en die flexibel ingezet kunnen worden tijdens epidemieën of voor andere zorgdoeleinden.

Hiervoor heeft de Generalitat middels een spoedprocedure een budget van 50 miljoen euro beschikbaar gesteld, zo schreef de Spaanse nieuwssite La Sexta gisteren. De gebouwen worden gebouwd naast de bestaande ziekenhuizen Parc Sanitari Pere Virgili (Barcelona), Arnau de Vilanova (Lleida), Hospital de Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat), Hospital Trias i Pujol (Badalona) en Hospital Moisès Broggi (Sant Joan Despí). De vijf gebouwen hebben een oppervlakte van zo’n 4.000 vierkante meter en beschikken elk over vier verdiepingen en een maximale capaciteit van zo’n honderd bedden.

Innovatieve ziekenhuizen in 2021 gereed

Het ontwerp van de extra gebouwen staat bekend onder de naam ‘I-COMPACT COVID' en werd ontworpen door de Catalaanse Gezondheidsdienst en architectenbureau PMMT. De bouw is zeer innovatief aangezien de gebouwen binnen 18 tot 20 weken gebouwd gaan worden en naar verwachting in 2021 operationeel zullen zijn. Niet alleen kunnen deze satelietziekenhuizen snel opgezet worden, het is ook mogelijk om ze binnen 24 uur om te bouwen tot IC-afdeling of voor andere zorgdoeleinden.

Flexibele inzet gebouwen tijdens epidemieën

Wanneer de druk op de zorg ten gevolge van Covid-19 afneemt of als het virus de wereld uit is dan kunnen de gebouwen eenvoudig worden gebruikt voor andere doeleinden op zorggebied. Enkele voorbeelden die de Catalaanse gezondheidsdienst noemt zijn laboratoria, onderzoekscentra of voor dagopnames. Vooralsnog worden de gebouwen ingericht om Covid-19-patiënten op te vangen en daarom zal elk IC-bed een eigen aansluiting hebben voor zuurstof. In de ziekenhuizen hoeft geen rekening te worden gehouden met röntgenapparatuur, operatiekamers of laboratoria voor PCR-tests. Deze zijn allemaal reeds aanwezig in de bijbehorende ziekenhuizen. Dit maakt het mogelijk dat de ziekenhuizen zo snel gebouwd kunnen worden.

Data Covid-19 in Catalonië

Vandaag schreef de Spaanse krant La Vanguardia dat er in de afgelopen 24 uur opnieuw 1.128 nieuwe besmettingen zijn geconstateerd. De afgelopen dagen zijn er in Catalonië steeds rond de 1.500 nieuwe besmettingen per dag geconstateerd. Het totaal aantal besmettingen loopt inmiddels op tot ruim 131.000 sinds medio maart.

https://inspanje.nl/algem(...)ang-coronapatienten/
pi_194864163
België geeft rood reisadvies voor heel Spanje behalve Tenerife.

Het rode reisadvies zal vrijdag 4 september om 16 uur ingaan.

https://www.spanjevandaag(...)je-behalve-tenerife/
  zondag 6 september 2020 @ 02:47:59 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194910775
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb je eenmalig kort gedeblokkeerd om op deze domme post te kunnen reageren.

Mijn punt was dat de Nederlandse overheid zichzelf voor gek zet doordat zij risicogebieden (groter risico op ziekte of wegens maatregelen in de problemen te komen) in het geel laten staan terwijl volledig veilige gebieden en zelfs landen (Kroatië, Bulgarije en tot gisteren volledig Zweden) een bijkans negatief reisadvies krijgen.

Die willekeur slaat helemaal nergens op en zo zorgt de overheid er zelf voor dat ze minder en minder serieus worden genomen.

De enige die continu jankt dat ben jij. Zie bijvoorbeeld de opmerking "En vakantie in Nederland is sowieso al geen vakantie." Man, er bestaat echt geen FOK!ker die zo simpel, dom en irritant is als dat jij bent en dat zo breed over FOK! ook vertoont. Niet zonder reden dat je over het halve forum een permban hebt. Snel weer terug de blok in en m'n eigen fout rechtzetten dat ik je notificaties nog wel kon zien. Wat een forum- en zuurstofverneuker ben jij :W
Sow!!
pi_194914779
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Paar dagen terug uit Spanje: de mondkapjesplicht (die streng is en door 98% wordt nageleefd) is eigenlijk het enige wat men doet. Ja men doet een tafeltje grondig af in de horeca, maar mensen houden nergens afstand. Verder draagt iedereen die mondkapjes naar eigen invulling (dus niet over de neus, op de kin als het warm is etc.). Het meest veilige was het nog op het strand (waar het rustig was en je ver uit elkaar lag).
Zo steng is het ook weer niet, ik heb hem ook niet altijd op als ik buiten loop en kom dan regelmatig politie tegen, die zeggen er niks van
In winkels en supermarkten heb ik hem wel op, anders kom je niet binnen :')
En in het openbaar vervoer, daar controleren ze wel en spreken je ook aan als je hem niet op hebt

[ Bericht 4% gewijzigd door BeriBeri op 06-09-2020 12:40:25 ]
pi_194914999
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb je eenmalig kort gedeblokkeerd om op deze domme post te kunnen reageren.

Mijn punt was dat de Nederlandse overheid zichzelf voor gek zet doordat zij risicogebieden (groter risico op ziekte of wegens maatregelen in de problemen te komen) in het geel laten staan terwijl volledig veilige gebieden en zelfs landen (Kroatië, Bulgarije en tot gisteren volledig Zweden) een bijkans negatief reisadvies krijgen.

Die willekeur slaat helemaal nergens op en zo zorgt de overheid er zelf voor dat ze minder en minder serieus worden genomen.

De enige die continu jankt dat ben jij. Zie bijvoorbeeld de opmerking "En vakantie in Nederland is sowieso al geen vakantie." Man, er bestaat echt geen FOK!ker die zo simpel, dom en irritant is als dat jij bent en dat zo breed over FOK! ook vertoont. Niet zonder reden dat je over het halve forum een permban hebt. Snel weer terug de blok in en m'n eigen fout rechtzetten dat ik je notificaties nog wel kon zien. Wat een forum- en zuurstofverneuker ben jij :W
Jij hebt echt serieuze issues. :')
pi_194946097
CORONAVIRUS in SPAIN – latest Health Ministry figures

The latest official figure released by the Spanish Health Ministry on Monday 7 September for the number of people who have tested positive for Coronavirus (Covid-19) is now 525,549. This is an overall increase of 26,560 against the figure released on Friday – although the ministry claims that just 2,440 of these infections have occurred in the past 24 hours.

The ministry states that it is still verifying and updating historical data (please also see discrepancies in figures* below). It has also not been updating any figures during the weekends since Friday 3 July.

There have now been 108,079 cases of Coronavirus detected in the past 14 days – out of the total 525,549. The figure for infections detected in the past 7 days is 49,716.

Figures released today also show that 1,829 people have required hospital treatment in the past 7 days, with 161 in intensive care.

The official figures* for the total number of Coronavirus-related deaths on Monday 7 September is now 29,516 – an increase of 98 since Friday’s figures (and according to the ministry, it is a total of 237 deaths in the past 7 days).

The current known peak of recorded deaths related to Coronavirus in a 24-hour period in Spain was on 2 April, when 950 deaths were registered.

Increase in infections
Figures released on Friday had shown an overall increase of 10,476 infections against Thursday’s figures – with the ministry stating that 4,503 had occurred in a 24 hour period.

Thursday had seen an overall increase of 8,959 infections against Wednesday – yet 3,607 in a 24 hour period.

The current peak of recorded infections for a 24-hour period in Spain was on 31 March, when 9,222 new cases were registered.

https://www.spainenglish.com/2020/09/07/coronavirus-spain-7-sept/

https://www.mscbs.gob.es/(...)ion_201_COVID-19.pdf

Updates van de Spaanse overheid voortaan op maandag (was altijd op woensdag)
pi_195102794
Spanje laatste cijfers:

  donderdag 17 september 2020 @ 13:41:18 #150
67174 Dos37
Come on Twente
pi_195109098
In Spanje gaat het nu wel weer heel hard, ook met de doden -O-
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_195112188
De conclusie is dus dat een mondkapjesplicht geen toename kan tegengaan, zelfs wanneer deze vrij goed wordt nageleefd.
  donderdag 17 september 2020 @ 17:00:22 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195112452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 16:47 schreef Wegenbouwer het volgende:
De conclusie is dus dat een mondkapjesplicht geen toename kan tegengaan, zelfs wanneer deze vrij goed wordt nageleefd.
Lol, oke. Onderzoek op wetenschappelijk niveau wel. Wanneer komt de peer review?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195112502
Ik heb volgende week eindelijk een weekje vakantie, het weer in Nederland slaat uiteraard direct om.

Zit nu toch te overwegen een midweekje naar Alicante te gaan...
Of denken jullie dat de kans heel groot is dat Spanje alles opeens dichtgooit :{ ?
pi_195112934
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:02 schreef KawaZ het volgende:
Ik heb volgende week eindelijk een weekje vakantie, het weer in Nederland slaat uiteraard direct om.

Zit nu toch te overwegen een midweekje naar Alicante te gaan...
Of denken jullie dat de kans heel groot is dat Spanje alles opeens dichtgooit :{ ?
Ik mag hopen dat met de huidige situatie in Spanje, Nederland van terugkeerders uit Spanje vraagt zich fatsoenlijk te gedragen en na thuiskomst netjes twee weken zelf-quarantaine te doen.
pi_195113073
Dat is al weken zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195178480


[ Bericht 63% gewijzigd door Za op 21-09-2020 14:14:11 ]
pi_195322617
Een maand geleden:



Heden:



Regio Madrid:
Ondanks dat de PCR-tests zijn opgevoerd, met meer dan 2.300 tests per 100.000 inwoners die worden uitgevoerd, komt 20% van de geteste tests positief terug.

Totaal positief getest Spanje, 31.785 sinds vrijdag.

Toename aantal mensen op een IC, was 18 per dag voor heel Spanje een maand geleden, heden 23 per dag. Met totaal zo'n 240.000 besmettingen de afgelopen 4 weken.

Bron, Spaanse overheid en:
https://english.elpais.co(...)ith-179-victims.html
pi_195357260
Madrid met al 12 dagen lockdown en 2 maanden mondkapjesplicht: 1,586 new cases in Madrid in the past 24 hours (48,979 new cases in past 14 days).

https://www.spainenglish.(...)virus-spain-30-sept/
pi_195408957
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:39 schreef Golf8 het volgende:
Echt ongelooflijk dat er niet een zomer een verbod op nutteloze reizen binnen de EU is ingesteld
zelfde geldt voor nutteloze autoritten, je kan zomaar iemand dood rijden.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:19:42 #160
67174 Dos37
Come on Twente
pi_195463136
Spanje is weer redelijk aan het afvlakken, nog afwachten of het doorzet natuuriljk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_195923844
A variant of SARS-CoV-2 emerged in early summer 2020, presumably in Spain, and has since spread to multiple European countries. The variant was first observed in Spain in June and has been at frequencies above 40% since July. Outside of Spain, the frequency of this variant has increased from very low values prior to 15th July to 40-70% in Switzerland, Ireland, and the United Kingdom in September. It is also prevalent in Norway, Latvia, the Netherlands, and France. Little can be said about other European countries because few recent sequences are available. Sequences in this cluster (20A.EU1) differ from ancestral sequences at 6 or more positions, including the mutation A222V in the spike protein and A220V in the nucleoprotein. We show that this variant was exported from Spain to other European countries multiple times and that much of the diversity of this cluster in Spain is observed across Europe. It is currently unclear whether this variant is spreading because of a transmission advantage of the virus or whether high incidence in Spain followed by dissemination through tourists is sufficient to explain the rapid rise in multiple countries.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.25.20219063v1
pi_195962801
https://www.thelancet.com/journals/lanpub/article/PIIS2468-2667(20)30234-6/fulltext
Helemaal mee eens. Spanje doet zo moeilijk over data die duidelijk wel beschikbaar zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')