Yamaha heeft vooralsnog ook te kampen met ontploffende blokken dus dat kan nog best wat roet in het eten gooien. Ook in de WorldSBK zijn er afgelopen weekend twee gaan roken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:47 schreef Burner82 het volgende:
Ik denk dat het kampioenschap nu wel over is voor MM. De vraag is hoe Qua nu omgaat met de druk en hoe de andere banen hem liggen.
Spannend gaat het worden, helaas op de niet gehoopte manier.
Maar om er maar eens een cliche in te gooien: To finish first, you first have to finish.
Mag ik stiekem denken, dat Qua alle top-spullen krijgt waardoor blok niet ploft?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Yamaha heeft vooralsnog ook te kampen met ontploffende blokken dus dat kan nog best wat roet in het eten gooien. Ook in de WorldSBK zijn er afgelopen weekend twee gaan roken.
Mwoah, dat lijkt me niet, .quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:40 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Mag ik stiekem denken, dat Qua alle top-spullen krijgt waardoor blok niet ploft?
Ik zag het schema laatst van alle gebruikte blokken.. Volgens mij is Qua de enige met nog een ongebruikt blok... Dat zou kampioenschap op kunnen leveren..quote:
Hoe bedoel je dat precies? Met een nog ongebruikt blok? Ze hebben allen 5 blokken, en zowel Rossi als Vinales zijn er nu al eentje kwijt. Dus eigenlijk hebben zij nu nog maar 4. En Qua nog 5.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik zag het schema laatst van alle gebruikte blokken.. Volgens mij is Qua de enige met nog een ongebruikt blok... Dat zou kampioenschap op kunnen leveren..
Je vergeet de blokken die ze gebruiken in kwali en trainingen. Er is bijna niemand meer zonder gebruikt blok. Ik zal kijken of ik de tweet kan vinden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:08 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Met een nog ongebruikt blok? Ze hebben allen 5 blokken, en zowel Rossi als Vinales zijn er nu al eentje kwijt. Dus eigenlijk hebben zij nu nog maar 4. En Qua nog 5.
Ik vergeet ze niet. Je hebt 5 blokken voor het seizoen volgens mij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:22 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je vergeet de blokken die ze gebruiken in kwali en trainingen. Er is bijna niemand meer zonder gebruikt blok. Ik zal kijken of ik de tweet kan vinden.
quote:This does not bode well for Yamaha. When Dorna published the engine usage lists on Sunday morning, it became clear just how cautious Yamaha was being. This weekend, all four Yamaha riders had used only freshly sealed engines, having temporarily shelved the engines used last week. They had also withdrawn from allocation the two engines which had failed at Jerez the previous weekend. Those engines had been flown back to Japan for inspection, which meant opening the seals to take them apart and examine them thoroughly.
Although no details of Yamaha's problems have been published, there are reports in Italy(link is external) that the issue involves exhaust sensors. There are usually two such sensors, one on the exhaust itself, and one inside the exhaust port, to measure the temperature of the exhaust gases as soon as possible after combustion, as a measure of how efficiently the engine is running.
The problem with the exhaust sensor in the exhaust port is that it is located behind the Dorna seals. That makes sense – temperature sensors have no moving parts and are generally reliable. If there is a problem, however, then Yamaha would have to get permission from the other MSMA members to allow the seals to be broken and parts to be replaced. Replacement parts are only allowed if they do not bring a performance benefit, which is clearly the case here, or if there are safety issues.
Racking up the miles
If they get the go ahead to replace the parts, then that would still leave the Yamaha riders with a problem, or at least the three riders who have all lost an engine. Based on historical averages of the mileage done at the tracks on the calendar, the riders will do up to 5200 km in practice and racing during the season. With five engines, that amounts to roughly 1040 km per engine, entirely manageable for a MotoGP engine.
With one engine lost for both Maverick Viñales and Valentino Rossi, that would leave them four for the remaining races. Those four engines would face an increased burden, requiring them to do about 1250 km each. That is a little over 20% more mileage per engine. A tougher ask, but not out of the question, though it would mean a lot more work for mechanics, dropping engines in and out of bikes in an attempt to use old engines up during practice, and keep newer, fresher engines for the races. Those old engines would also be run with a lower rev limit, to give them a better chance of survival.
What happens if any of the Yamaha riders can't complete the season with just their allocated engines? They will face a penalty for each new engine they use. If Valentino Rossi or Maverick Viñales have to take a sixth engine, for example, then they will have to start the first race after they start to use that engine from pit lane. The following race they can start from their qualifying position, as normal. If they are forced to take a seventh engine, the procedure would be repeated.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Hier staan de engine allocations vanaf de MotoGP-site
https://www.motogp.com/en(...)cation-update/331104
Tja, ook MM is niet onverwoestbaar. Zag een filmpje van hem via instagram waarin hij toch flink aan het fitnessen was met die arm. Benieuwd of ze er nu een pen in hebben gestopt ipv een plaat. Die zijn toch wat steviger bij zware mechanische belasting en geven minder weke delen schade.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:00 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Al lijkt het me stug dat hij het nu weer gaat proberen. Dan veroorzaak je mogelijk meteen hetzelfde probleem weer, .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij het openen van een zwaar raam is een plaat in zijn arm verschoven ...quote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij het openen van een zwaar raam is een plaat in zijn arm verschoven ...
En toch was het een opeenstapeling van zooi. Uiteindelijk brak(?) het ding bij het raam inderdaad. Zal al wel wat gebogen of verschoven zijn bij wellicht training etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 18:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij het openen van een zwaar raam is een plaat in zijn arm verschoven ...
Dat is wel erg treurig, die was zo lekker bezigquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:30 schreef Burner82 het volgende:
Bagnaia dit weekend en komend weekend niet van de partij...
Heb je Ziggo toevallig?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:21 schreef shiz het volgende:
Is bij jullie de Eurosport programmering ook een beetje van slag? Volgens de elektronische gids (hoe noem je dat? EPG?) zit ik nu wielrennen te kijken en het is natuurlijk gewoon MotoGP...
Paar jaar in Oostenrijk gewoond was ik gewend op ServusTV te kijken en daar kwam Stefan Bradl altijd als expert voorbij, lachen om hem nu op Marquez z'n fiets te zien.
Dovi...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |