abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:35:27 #276
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194402673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:47 schreef Burner82 het volgende:
Ik denk dat het kampioenschap nu wel over is voor MM. De vraag is hoe Qua nu omgaat met de druk en hoe de andere banen hem liggen.
Spannend gaat het worden, helaas op de niet gehoopte manier.
Maar om er maar eens een cliche in te gooien: To finish first, you first have to finish.
Yamaha heeft vooralsnog ook te kampen met ontploffende blokken dus dat kan nog best wat roet in het eten gooien. Ook in de WorldSBK zijn er afgelopen weekend twee gaan roken.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194402743
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:35 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Yamaha heeft vooralsnog ook te kampen met ontploffende blokken dus dat kan nog best wat roet in het eten gooien. Ook in de WorldSBK zijn er afgelopen weekend twee gaan roken.
Mag ik stiekem denken, dat Qua alle top-spullen krijgt waardoor blok niet ploft?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:44:00 #278
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194402780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:40 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Mag ik stiekem denken, dat Qua alle top-spullen krijgt waardoor blok niet ploft?
Mwoah, dat lijkt me niet, :+.
pi_194402932
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:44 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mwoah, dat lijkt me niet, :+.
Ik zag het schema laatst van alle gebruikte blokken.. Volgens mij is Qua de enige met nog een ongebruikt blok... Dat zou kampioenschap op kunnen leveren..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:08:40 #280
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194403076
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:56 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik zag het schema laatst van alle gebruikte blokken.. Volgens mij is Qua de enige met nog een ongebruikt blok... Dat zou kampioenschap op kunnen leveren..
Hoe bedoel je dat precies? Met een nog ongebruikt blok? :+ Ze hebben allen 5 blokken, en zowel Rossi als Vinales zijn er nu al eentje kwijt. Dus eigenlijk hebben zij nu nog maar 4. En Qua nog 5.
pi_194403312
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:08 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Met een nog ongebruikt blok? :+ Ze hebben allen 5 blokken, en zowel Rossi als Vinales zijn er nu al eentje kwijt. Dus eigenlijk hebben zij nu nog maar 4. En Qua nog 5.
Je vergeet de blokken die ze gebruiken in kwali en trainingen. Er is bijna niemand meer zonder gebruikt blok. Ik zal kijken of ik de tweet kan vinden.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:32:25 #282
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194403456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:22 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Je vergeet de blokken die ze gebruiken in kwali en trainingen. Er is bijna niemand meer zonder gebruikt blok. Ik zal kijken of ik de tweet kan vinden.
Ik vergeet ze niet. Je hebt 5 blokken voor het seizoen volgens mij.

quote:
This does not bode well for Yamaha. When Dorna published the engine usage lists on Sunday morning, it became clear just how cautious Yamaha was being. This weekend, all four Yamaha riders had used only freshly sealed engines, having temporarily shelved the engines used last week. They had also withdrawn from allocation the two engines which had failed at Jerez the previous weekend. Those engines had been flown back to Japan for inspection, which meant opening the seals to take them apart and examine them thoroughly.

Although no details of Yamaha's problems have been published, there are reports in Italy(link is external) that the issue involves exhaust sensors. There are usually two such sensors, one on the exhaust itself, and one inside the exhaust port, to measure the temperature of the exhaust gases as soon as possible after combustion, as a measure of how efficiently the engine is running.

The problem with the exhaust sensor in the exhaust port is that it is located behind the Dorna seals. That makes sense – temperature sensors have no moving parts and are generally reliable. If there is a problem, however, then Yamaha would have to get permission from the other MSMA members to allow the seals to be broken and parts to be replaced. Replacement parts are only allowed if they do not bring a performance benefit, which is clearly the case here, or if there are safety issues.

Racking up the miles

If they get the go ahead to replace the parts, then that would still leave the Yamaha riders with a problem, or at least the three riders who have all lost an engine. Based on historical averages of the mileage done at the tracks on the calendar, the riders will do up to 5200 km in practice and racing during the season. With five engines, that amounts to roughly 1040 km per engine, entirely manageable for a MotoGP engine.

With one engine lost for both Maverick Viñales and Valentino Rossi, that would leave them four for the remaining races. Those four engines would face an increased burden, requiring them to do about 1250 km each. That is a little over 20% more mileage per engine. A tougher ask, but not out of the question, though it would mean a lot more work for mechanics, dropping engines in and out of bikes in an attempt to use old engines up during practice, and keep newer, fresher engines for the races. Those old engines would also be run with a lower rev limit, to give them a better chance of survival.

What happens if any of the Yamaha riders can't complete the season with just their allocated engines? They will face a penalty for each new engine they use. If Valentino Rossi or Maverick Viñales have to take a sixth engine, for example, then they will have to start the first race after they start to use that engine from pit lane. The following race they can start from their qualifying position, as normal. If they are forced to take a seventh engine, the procedure would be repeated.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:38:27 #283
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194403534
Hier staan de engine allocations vanaf de MotoGP-site

https://www.motogp.com/en(...)cation-update/331104
pi_194403653
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 20:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Hier staan de engine allocations vanaf de MotoGP-site

https://www.motogp.com/en(...)cation-update/331104
twitter
pi_194405781
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:00 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Al lijkt het me stug dat hij het nu weer gaat proberen. Dan veroorzaak je mogelijk meteen hetzelfde probleem weer, :+.
Tja, ook MM is niet onverwoestbaar. Zag een filmpje van hem via instagram waarin hij toch flink aan het fitnessen was met die arm. Benieuwd of ze er nu een pen in hebben gestopt ipv een plaat. Die zijn toch wat steviger bij zware mechanische belasting en geven minder weke delen schade.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 augustus 2020 @ 18:21:42 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194431581
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:10 schreef Burner82 het volgende:
[ twitter ]
Bij het openen van een zwaar raam is een plaat in zijn arm verschoven ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 augustus 2020 @ 18:25:09 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194431621
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

|:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194444231
Bagnaia dit weekend en komend weekend niet van de partij...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:48:01 #289
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194444510
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En toch was het een opeenstapeling van zooi. Uiteindelijk brak(?) het ding bij het raam inderdaad. Zal al wel wat gebogen of verschoven zijn bij wellicht training etc.
pi_194445130
Bo zal toch nog ff gas moeten gaan geven... Anders staat zijn nieuwe teammaat in FP2 al voor hem...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:27:52 #291
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194445172
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:30 schreef Burner82 het volgende:
Bagnaia dit weekend en komend weekend niet van de partij...
Dat is wel erg treurig, die was zo lekker bezig :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194454466
15 rijders van de Moto3 moet 10 minuten extra wachten... irresponsible riding.
Dat is het halve veld.

twitter
pi_194457374
AM en Morbidelli eraf in FP4... Waarom heeft MotoGP trouwens een extra FP?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:57:51 #294
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194457525
Pol lekker in z'n vel zo te zien.

Ja mag het eigenlijk niet zeggen, maar zonder Marc is de boel wel een stuk interessanter meteen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:21:35 #295
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194457770
Is bij jullie de Eurosport programmering ook een beetje van slag? Volgens de elektronische gids (hoe noem je dat? EPG?) zit ik nu wielrennen te kijken en het is natuurlijk gewoon MotoGP...

Paar jaar in Oostenrijk gewoond was ik gewend op ServusTV te kijken en daar kwam Stefan Bradl altijd als expert voorbij, lachen om hem nu op Marquez z'n fiets te zien. :P

Dovi... :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:27:02 #296
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194457827
Brad attack! :o Door delete rondetijd Nakagami. :D
pi_194457884
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:21 schreef shiz het volgende:
Is bij jullie de Eurosport programmering ook een beetje van slag? Volgens de elektronische gids (hoe noem je dat? EPG?) zit ik nu wielrennen te kijken en het is natuurlijk gewoon MotoGP...

Paar jaar in Oostenrijk gewoond was ik gewend op ServusTV te kijken en daar kwam Stefan Bradl altijd als expert voorbij, lachen om hem nu op Marquez z'n fiets te zien. :P

Dovi... :')
Heb je Ziggo toevallig? :P
Daar is het helemaal van slag inderdaad. Tvgids.nl is dan betrouwbaarder.
Of de twitter van EurosportNL in de gaten houden, die komen met het hele schema.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:34:12 #298
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194457921
Ja, Ziggy. :P Viel me gisteren opeens op, dacht bug, maar ook vandaag klopt er geen hol van. :+ Enige dat ik kijk is MotoGP en ik weet gelukkig wel wanneer ik daarvoor moet inschakelen. ;)
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:52:05 #299
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194458173
Ojeee QUA legt em om.

ZAR naar pole... .whut! :o
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:54:58 #300
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_194458216
Eerste rij satelliet teams _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')