abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 juli 2020 @ 16:50:51 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194240919
quote:
Zoekactie op IJsselmeer naar overboord geslagen man hervat

Op het IJsselmeer wordt verder gezocht naar een man die sinds gistermiddag wordt vermist. Aan de zoekactie doen de politie, de kustwacht en Rijkswaterstaat mee. Daarbij wordt onder meer een sonarboot ingezet, meldt Omrop Fryslân.

Volgens de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij kreeg de man op ongeveer een kilometer afstand van Breezanddijk een giek tegen zijn hoofd en sloeg daarna overboord. Sindsdien zijn hulpdiensten naar hem op zoek. De kustwacht zei gisteren te vrezen "voor het ergste".

Gisteren werd met schepen, twee reddingshelikopters en een vliegtuig tevergeefs urenlang naar de man gezocht. De zoektocht werd gisteravond stilgelegd.

https://nos.nl/artikel/23(...)agen-man-hervat.html
Bericht van gisteren:
quote:
UPDATE: Zoekactie op IJsselmeer naar overboord geslagen zeiler gestaakt

De Kustwacht heeft de zoekactie naar de vermiste man op het IJsselmeer beëindigd. Na vier uren zoeken is het niet gelukt de man te vinden. De Kustwacht heeft de zoekactie overgedragen aan de politie.



Het slachtoffer was met meerdere mensen op een zeiljacht aan het varen op het IJsselmeer. Op ongeveer een kilometer vanaf Breezanddijk kreeg de man volgens woordvoerder Jan Hansen van de Kustwacht een giek tegen zijn hoofd en is hij daarna overboord geslagen en gezonken. De exacte locatie waar het slachtoffer in het water belandde, is bekend, maar hij is nog niet gevonden.

"We zijn met acht reddingboten van de KNRM aan het zoeken, met een heli en met het kustwachtvliegtuig. En daar zijn we allemaal zoekpatronen mee aan het afleggen. Tot nu toe nog zonder resultaat", zei Hansen eerder op de middag. De zoekactie begon om 14.16 uur en werd na ruim vier uren zoeken gestaakt.

Er wordt rekening gehouden met het ergste, aldus Hansen.
Woordvoerder Jan Hansen van de Kustwacht:
ZIE BRON VOOR GESPREK MET WOORDVOERDER

https://www.omropfryslan.(...)agen-zeiler-gestaakt
-----------------------

Triest weer :{ :{
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:08:43 #2
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_194241827
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:50 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Bericht van gisteren:
[..]

-----------------------

Triest weer :{ :{
Dus al behoorlijk lang in het water. Als hij niet uit het water is gekomen dan kan er van uitgegaan worden dat hij overleden is aan hypothermie. Overlevingskansen, gesteld dat hij gekleed was (en geen wetsuit droeg), bij een watertemperatuur tussen de 15 en 20 graad Celsius is 5 tot 8 uur:

https://www.knrm.nl/images/downloads/Onderkoeling.pdf
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:12:15 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194241859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:08 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Dus al behoorlijk lang in het water. Als hij niet uit het water is gekomen dan kan er van uitgegaan worden dat hij overleden is aan hypothermie. Overlevingskansen, gesteld dat hij gekleed was (en geen wetsuit droeg), bij een watertemperatuur tussen de 15 en 20 graad Celsius is 5 tot 8 uur:

https://www.knrm.nl/images/downloads/Onderkoeling.pdf
Denk eerder dat hij binnen een minuut is verdronken. Een giek op een beetje zeiljacht is nogal wat massa en kan flink snel bewegen, als dat goed tegen je hoofd komt ga je gewoon ko.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:15:27 #4
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_194241903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Denk eerder dat hij binnen een minuut is verdronken. Een giek op een beetje zeiljacht is nogal wat massa, als dat goed tegen je hoofd komt ga je gewoon ko.
Is dan in elk geval ook maar beter zo. Langzaam je leven uit je lichaam zien verdwijnen lijkt me ook niet prettig. Hoewel je altijd nog kunt hopen op redding.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:17:14 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194241926
Daarom ook gewoon een reddingsvest dragen. Dan kunnen ze je in ieder geval nog in een houten pyjama bij de nabestaanden afleveren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 juli 2020 @ 21:09:16 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194244727
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Denk eerder dat hij binnen een minuut is verdronken. Een giek op een beetje zeiljacht is nogal wat massa en kan flink snel bewegen, als dat goed tegen je hoofd komt ga je gewoon ko.
Of je bent al dood van de klap.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194247280
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Denk eerder dat hij binnen een minuut is verdronken. Een giek op een beetje zeiljacht is nogal wat massa en kan flink snel bewegen, als dat goed tegen je hoofd komt ga je gewoon ko.
Een beetje zeiler heeft op het IJsselmeer wel een reddingsvest om. Helaas niet allemaal maar overgrote merendeel wel. Dit zou best zo'n uitzonderingsgeval kunnen zijn, en dan is het idd snel gedaan na een goede klap.

Ik heb wel eens in een klein open bootje zo'n giek tegen m'n harses gehad, doet serieus pijn. En dat was met een relatief lichte giek en klein zeiloppervlakte. Ben niet out gegaan, maar wel paar dagen flink misselijk.
pi_194292569
RIP

quote:
Gevonden lichaam in het IJsselmeer is van vermiste overboord geslagen man (49)
28 JUL 2020, 10:04

Het lichaam dat maandag is gevonden in het IJsselmeer blijkt te zijn van de man die donderdag overboord sloeg. Volgens de politie gaat het om een 49-jarige man uit de gemeente Fryske Marren. Het lichaam is overgedragen aan de familie.

Het slachtoffer werd gevonden ter hoogte van de sluis bij Kornwerderzand op de Afsluitdijk door omstanders, die de politie waarschuwden. De politie vermoedde al dat het om de vermiste man ging, van wie de identiteit eerder niet bekend was gemaakt, maar bevestigt dit nu.

Klap van de giek
Vorige week werd met sonarapparatuur, schepen van de kustwacht en een helikopter gezocht naar de man. Het slachtoffer viel na een klap van de giek in het water, op ongeveer een kilometer afstand van de Breezanddijk op de Afsluitdijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')