abonnement Unibet Coolblue
pi_194238118
The Guardian: 'An indictment of South Africa': whites-only town Orania is booming
Reportage Trouw: Volksstaat, nergens een zwarte Afrikaan in Orania

Zelfbeschikking, gedeelde waarden en normen, behoud van cultuur, goed onderwijs, werkgelegenheid, veiligheid, economische voorspoed. Ik ben de mening toegedaan dat het ook voor Europa beter is als we een veel meer homogene samenleving zouden hebben. Ook met veel meer eigen productie dan zo'n neppe, instabiele, crisesgevoelige kennis en diensteneconomie als we thans hebben.

Het is vrij tragisch dat de Afrikaners van Orania zich ook nog zo menen te moeten verontschuldigen voor hun wens om een goed leven te leiden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194238792
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:21 schreef Oostwoud het volgende:
Ik ben de mening toegedaan dat het ook voor Europa beter is als we een veel meer homogene samenleving zouden hebben.
Bedoel je een meer blanke samenleving
Verder is Europa altijd al multicultureel geweest.Met oorlogen tussen de volkeren , al dan niet aangezet door machthebbers van het eigen volk
Men moet voortdurend concepten zoeken etnische haat en oorlogen te vermijden
pi_194238834
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:21 schreef Oostwoud het volgende:
Het is vrij tragisch dat de Afrikaners van Orania zich ook nog zo menen te moeten verontschuldigen voor hun wens om een goed leven te leiden.
Niet tragisch dat ze kritiek krijgen niet-blanke mensen uit te sluiten.
pi_194239150
Leuk!

Wordt de hoogste tijd om dat hier ook ergens te gaan doen :D *O* w/ w/ w/
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194239157
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:21 schreef Oostwoud het volgende:
The Guardian: 'An indictment of South Africa': whites-only town Orania is booming
Reportage Trouw: Volksstaat, nergens een zwarte Afrikaan in Orania

Zelfbeschikking, gedeelde waarden en normen, behoud van cultuur, goed onderwijs, werkgelegenheid, veiligheid, economische voorspoed. Ik ben de mening toegedaan dat het ook voor Europa beter is als we een veel meer homogene samenleving zouden hebben. Ook met veel meer eigen productie dan zo'n neppe, instabiele, crisesgevoelige kennis en diensteneconomie als we thans hebben.

Het is vrij tragisch dat de Afrikaners van Orania zich ook nog zo menen te moeten verontschuldigen voor hun wens om een goed leven te leiden.
Je bent er voorstander van dat etnische minderheden zich terugtrekken in eigen dorpen en steden? Dus vertaald naar Nederland: ergens in Zuid-Holland een stad exclusief voor Turken, en dan ergens in Gelderland een stad exclusief voor Molukkers.. Lijkt me een beroerd plan.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 14:41:53 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194239238
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Je bent er voorstander van dat etnische minderheden zich terugtrekken in eigen dorpen en steden? Dus vertaald naar Nederland: ergens in Zuid-Holland een stad exclusief voor Turken, en dan ergens in Gelderland een stad exclusief voor Molukkers.. Lijkt me een beroerd plan.
Want het alternatief heeft zo goed uitgepakt wou je zeggen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 14:47:43 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194239303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet tragisch dat ze kritiek krijgen niet-blanke mensen uit te sluiten.
Ik heb er ergens wel begrip voor de misdaad is enorm in Zuid-Afrika. En het ANC is tegen de blanke bevolking net zo erg gaan discrimineren als het voormalig apartheidsregime.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 14:53:22 #8
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194239374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet tragisch dat ze kritiek krijgen niet-blanke mensen uit te sluiten.
Ik denk dat dit eerder cultureel gerelateerd is dan raciaal. Er zullen denk ik ook weinig Engelstaligen welkom zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194239383
alle nazis en racisten naar vlieland verschepen, geen slecht idee.

wel verplicht onvruchtbaar maken dan, eerst. anders is het zielig voor de kindertjes.
pi_194239451
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:36 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Leuk!

Wordt de hoogste tijd om dat hier ook ergens te gaan doen :D *O* w/ w/ w/
wat bedoel je? Ergens in Nederland een dorp alleen voor mensen die de blanke zuid-afrikaanse cultuur willen ?
pi_194239589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat bedoel je? Ergens in Nederland een dorp alleen voor mensen die de blanke zuid-afrikaanse cultuur willen ?
Nee de oud Neerlandsche cultuur w/ w/
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194239608
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:53 schreef pokkerdepok het volgende:
alle nazis en racisten naar vlieland verschepen, geen slecht idee.

wel verplicht onvruchtbaar maken dan, eerst. anders is het zielig voor de kindertjes.
Mengele gespot ..
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:13:25 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194239619
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want het alternatief heeft zo goed uitgepakt wou je zeggen?
Want er is maar 1 alternatief?

Het is OF het ene uiterste OF het andere?
Krekker is de bom!
pi_194239659
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nee de oud Neerlandsche cultuur w/ w/
Moet er niet aan denken trouwens

Klompen dansen op draaiorgelmuziek en religie :') :') :')
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194239778
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:12 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Mengele gespot ..
mengele hield juist van kindertjes erbij.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:29:17 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_194239825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet tragisch dat ze kritiek krijgen niet-blanke mensen uit te sluiten.
En het staat ze vrij om hun reet af te vegen met die kritiek, niks mis met blanken die uitsluitend met andere blanken willen samenwonen. Mijn ding is het niet, maar het is hun goed recht om te willen leven zoals zij dat willen zonder inmenging van buitenaf. Tenslotte tolereren we hier in Nederland exact hetzelfde van de Ambonezen, die er ook de voorkeur aan geven alleen met hun eigen soortgenoten samen te leven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:30:11 #17
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_194239834
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Je bent er voorstander van dat etnische minderheden zich terugtrekken in eigen dorpen en steden? Dus vertaald naar Nederland: ergens in Zuid-Holland een stad exclusief voor Turken, en dan ergens in Gelderland een stad exclusief voor Molukkers.. Lijkt me een beroerd plan.
Prima plan jùis.

Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_194239956
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:30 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Prima plan jùis.

_O-
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:42:58 #19
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_194240009
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:39 schreef Heph844 het volgende:

[..]

_O-
En geheil naah voâhbeild van Zùid-Afrika :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:46:45 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194240075
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

En het staat ze vrij om hun reet af te vegen met die kritiek, niks mis met blanken die uitsluitend met andere blanken willen samenwonen. Mijn ding is het niet, maar het is hun goed recht om te willen leven zoals zij dat willen zonder inmenging van buitenaf. Tenslotte tolereren we hier in Nederland exact hetzelfde van de Ambonezen, die er ook de voorkeur aan geven alleen met hun eigen soortgenoten samen te leven.
In de grote Zuid-Afrikaanse steden is het trouwens bijna hetzelfde; de vermogende blanken wonen in gated communities, maar daar wonen inmiddels natuurlijk ook al rijk geworden zwarten en kleurlingen. En vast ook ANC-politici :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194240253
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

En het staat ze vrij om hun reet af te vegen met die kritiek, niks mis met blanken die uitsluitend met andere blanken willen samenwonen. Mijn ding is het niet, maar het is hun goed recht om te willen leven zoals zij dat willen zonder inmenging van buitenaf. Tenslotte tolereren we hier in Nederland exact hetzelfde van de Ambonezen, die er ook de voorkeur aan geven alleen met hun eigen soortgenoten samen te leven.
En dan te gaan klagen dat ze niet integreren natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_194240276
Appels met peren vergelijken. Dat land heeft een totaal andere ontwikkeling achter de rug met verschillende groepen in haar samenleving dan Nederland. Niemand hoeft hier bang te zijn dat de donkere medemens je huis in brand steekt en je vervolgens martelt. De vraag die in Nederland gesteld moet worden is hoe vluchtelingen/immigranten beter integreren/makkelijker aan de bak kunnen zodat harmonieus samenleven tussen de verschillende groepen in de Nederlandse samenleving een breed maatschappelijk draagvlak krijgt en we niet meer van die gatachterlijke discussies hebben over 'meer' of 'minder' vluchtelingen.
pi_194240304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:00 schreef 01100101 het volgende:
Appels met peren vergelijken. Dat land heeft een totaal andere ontwikkeling achter de rug met verschillende groepen in haar samenleving dan Nederland. Niemand hoeft hier bang te zijn dat de donkere medemens je huis in brand steekt en je vervolgens martelt. De vraag die in Nederland gesteld moet worden is hoe vluchtelingen/immigranten beter integreren/makkelijker aan de bak kunnen zodat harmonieus samenleven tussen de verschillende groepen in de Nederlandse samenleving een breed maatschappelijk draagvlak heeft en we niet meer van die gatachterlijke discussies hebben over 'meer' of 'minder' vluchtelingen.
Immigranten integreren hier voor een groot deel prima en krijgen daar ook alle kans toe. De discussie gaat ook niet over meer of minder migranten, of vluchtelingen zoals jij ze wenst te noemen. De discussie is of mensen met een bepaalde cultuur hier ooit gaan aarden/aanpassen. Ik ben bang van niet.
pi_194240341
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:02 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Immigranten integreren hier voor een groot deel prima en krijgen daar ook alle kans toe. De discussie gaat ook niet over meer of minder migranten, of vluchtelingen zoals jij ze wenst te noemen. De discussie is of mensen met een bepaalde cultuur hier ooit gaan aarden/aanpassen. Ik ben bang van niet.
Dat doen ze wel. Wat hier gewenst wordt is assimilatie, dat is natuurlijk een complete utopie en daartoe zijn zelfs Nederlanders wonend in het buitenland niet toe in staat.
pi_194240359
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

En het staat ze vrij om hun reet af te vegen met die kritiek, niks mis met blanken die uitsluitend met andere blanken willen samenwonen.
Dat is racisme.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 16:07:42 #26
117098 Hathor
Effe niet
pi_194240372
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dan te gaan klagen dat ze niet integreren natuurlijk.
Wie gaan klagen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 16:09:22 #27
117098 Hathor
Effe niet
pi_194240402
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is racisme.
Nou en? Dacht je dat zij daar wakker van liggen? Hoe noem jij het trouwens wat die Ambonezen hier doen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194240421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wie gaan klagen?
Wie denk je zelf. Mensen zitten al te janken bij de Molukkers die een eigen wijkje hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_194240439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:04 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat doen ze wel. Wat hier gewenst wordt is assimilatie, dat is natuurlijk een complete utopie en daartoe zijn zelfs Nederlanders wonend in het buitenland niet toe in staat.
Ik heb toevallig aardig wat familie in Australië en Canada, de ouders hebben moeite om nog een zin Nederlands aan elkaar te knopen, de jeugd is volledig Aussie of Canuck. Wat me ook de juiste gang van zaken lijkt. Daar kan ik geen gesprek mee voeren in het Nederlands.

Hier in de omgeving zie ik wat dat betreft een groot verschil tussen mensen uit de Amerika's, Chinezen, Japanners, Koreanen, Australiërs en Europeanen die hier naartoe gekomen zijn en zich onder de bevolking gemengd hebben en anderzijds mensen uit landen als Turkije, Marokko, Eritrea, Syrië, Somalie die dat niet doen.
pi_194240441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is racisme.
Hier wel, daar ligt de situatie net wat anders ivm. met fysiek geweld.
pi_194240462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:12 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik heb toevallig aardig wat familie in Australië en Canada, de ouders hebben moeite om nog een zin Nederlands aan elkaar te knopen, de jeugd is volledig Aussie of Canuck. Wat me ook de juiste gang van zaken lijkt. Daar kan ik geen gesprek mee voeren in het Nederlands.

Hier in de omgeving zie ik wat dat betreft een groot verschil tussen mensen uit de Amerika's, Chinezen, Japanners, Koreanen, Australiërs en Europeanen die hier naartoe gekomen zijn en zich onder de bevolking gemengd hebben en anderzijds mensen uit landen als Turkije, Marokko, Eritrea, Syrië, Somalie die dat niet doen.
Ik heb het dan ook niet over de taal. Dat lijkt mij normaal dat die goed beheerst wordt na een aantal jaar in een land te hebben gewoond. Ik heb het over bepaalde gewoontes en tradities.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 16:14:43 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_194240474
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie denk je zelf. Mensen zitten al te janken bij de Molukkers die een eigen wijkje hebben.
Daar kan ik me in ieder geval niet druk om maken, als die mensen liever in hun eigen bubbel willen wonen moeten ze dat vooral doen. Die wijken zitten mij niet in de weg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194240504
Wel gek dat zeg Liberia geen overweldigend success is.
pi_194240575
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:12 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik heb toevallig aardig wat familie in Australië en Canada, de ouders hebben moeite om nog een zin Nederlands aan elkaar te knopen, de jeugd is volledig Aussie of Canuck. Wat me ook de juiste gang van zaken lijkt. Daar kan ik geen gesprek mee voeren in het Nederlands.

Hier in de omgeving zie ik wat dat betreft een groot verschil tussen mensen uit de Amerika's, Chinezen, Japanners, Koreanen, Australiërs en Europeanen die hier naartoe gekomen zijn en zich onder de bevolking gemengd hebben en anderzijds mensen uit landen als Turkije, Marokko, Eritrea, Syrië, Somalie die dat niet doen.
Rijke expats vs ongeletterde boeren, goh wat raar dat er een verschil tussen zit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_194240627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou en? Dacht je dat zij daar wakker van liggen? Hoe noem jij het trouwens wat die Ambonezen hier doen?
Blanken die alleen maar met blanken in een stad willen wonen.? Misschien ligt er wel iemand wakker .soms
Kennelijk ben jij een racist ?
pi_194240677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Blanken die alleen maar met blanken in een stad willen wonen.? Misschien ligt er wel iemand wakker .soms
Kennelijk ben jij een racist ?
Niet noodzakelijk exclusief blanken, een blanke "souty" die slechts Engels spreekt zal daar ook niet zomaar welkom zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door WammesWaggel op 24-07-2020 16:30:32 (Correction ) ]
  vrijdag 24 juli 2020 @ 16:33:41 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194240722
Hm, geen onaardig plan, zulke ethisch homogene gemeenschappen, dat moeten we in Nederland ook doen. Alle linksen naar Amsterdam, alle rechtsen naar Lelystad en dan kijken hoe het zich ontvouwt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194240725
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Rijke expats vs ongeletterde boeren, goh wat raar dat er een verschil tussen zit.
Misschien maar geen ongeletterde boeren meer importeren dan.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 16:39:12 #39
117098 Hathor
Effe niet
pi_194240787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Blanken die alleen maar met blanken in een stad willen wonen.? Misschien ligt er wel iemand wakker .soms
Kennelijk ben jij een racist ?
Oh ik zal best wel een racist zijn, er zijn namelijk wel een paar bevolkingsgroepen die ik liever vandaag dan morgen zie opzouten. Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag, hoe noem jij het wat de Ambonezen doen met die exclusieve wijken van ze? Is dat ook racisme of ligt dat toch weer anders?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194240887
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

In de grote Zuid-Afrikaanse steden is het trouwens bijna hetzelfde; de vermogende blanken wonen in gated communities, maar daar wonen inmiddels natuurlijk ook al rijk geworden zwarten en kleurlingen. En vast ook ANC-politici :')
Klopt rijke negers willen absoluut niet meer tussen de arme negers wonen!

Is dat financieel racisme?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 24 juli 2020 @ 16:55:56 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194240977
Goed plan. En mooi om te weten dat het een succes is.
Zouden we hier ook moeten doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194240978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Blanken die alleen maar met blanken in een stad willen wonen.? Misschien ligt er wel iemand wakker .soms
Kennelijk ben jij een racist ?
Zover ik kan lezen gaat het niet om een stad, maar een commune. Dus die mensen mogen zelf bepalen wie ze wel of niet toelaten. Plus het is privé terrein en het lijkt mij niet wenselijk dat de overheid gaat bepalen wie je allemaal op je eigen terrein toelaat.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 24 juli 2020 @ 16:59:09 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194241012
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:47 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Klopt rijke negers willen absoluut niet meer tussen de arme negers wonen!

Is dat financieel racisme?
Rijke mensen die niet in krotten in een achenebbisjbuurt willen wonen, zeer opvallend inderdaad!
We have always been at war with Eastasia.
pi_194241179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rijke mensen die niet in krotten in een achenebbisjbuurt willen wonen, zeer opvallend inderdaad!
En daar gebruik je een Joods/Jiddisch woord voor :o
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 24 juli 2020 @ 17:14:04 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194241199
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:22 schreef Mutant01 het volgende:

Rijke expats vs ongeletterde boeren, goh wat raar dat er een verschil tussen zit.
Dus de bereidheid om te integreren hangt af van je intellect?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194241237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus de bereidheid om te integreren hangt af van je intellect?
Vaak van wel/of niet religieus en dan nog welke smaak religie/sprookje/hobby
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 24 juli 2020 @ 17:32:36 #47
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_194241419
Interessant experiment. Ik hoop dat het ze gaat lukken.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:00:30 #48
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_194241722
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:47 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Klopt rijke negers willen absoluut niet meer tussen de arme negers wonen!

Is dat financieel racisme?
Voor negers is er Wakanda.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_194241797
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus de bereidheid om te integreren hangt af van je intellect?
Niet van de bereidheid, maar wel van de snelheid. Een Koreaan met een PHD op zak die vloeiend Engels spreekt zal zich wat makkelijker kunnen bewegen in de Nederlandse samenleving dan een ongeletterde boer uit het Atlas-gebergte.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:07:03 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194241810
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet van de bereidheid, maar wel van de snelheid. Een Koreaan met een PHD op zak die vloeiend Engels spreekt zal zich wat makkelijker kunnen bewegen in de Nederlandse samenleving dan een ongeletterde boer uit het Atlas-gebergte.
We zijn ondertussen 3 generaties verder....da's best heul langzaam....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194241820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

We zijn ondertussen 3 generaties verder....da's best heul langzaam....
Het gaat eigenlijk best rap, we hebben zelfs 1e generatie burgemeesters. Tot groot verdriet van Henk de PVV stemmer. De kamervoorzitter is zelfs een 1e generatiedame. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Tis maar net waar je naar kijkt he.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:13:08 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194241872
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:08 schreef Mutant01 het volgende:

Het gaat eigenlijk best rap
Daar hebben wij dan een ander idee over.

Anyway, we waren in Nederland best goed op pad met het terugdringen van religie. Nu hebben we er een nieuw stel idioten bij, waar we niet op zaten te wachten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194241885
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daar hebben wij dan een ander idee over.

Anyway, we waren in Nederland best goed op pad met het terugdringen van religie. Nu hebben we er een nieuw stel idioten bij, waar we niet op zaten te wachten.
Is dat even jammer voor je. Denk dat Orania wel een leuke plek voor je is.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:19:23 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194241947
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:13 schreef Mutant01 het volgende:

Is dat even jammer voor je. Denk dat Orania wel een leuke plek voor je is.
Zijn daar geen reli-gekkies?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:31:38 #55
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_194242080
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:21 schreef Oostwoud het volgende:
Ik ben de mening toegedaan dat het ook voor Europa beter is als we een veel meer homogene samenleving zouden hebben.
Goeie mening! ;) (Laten we in Nederland beginnen!) :Y
pi_194242084
Ik heb een Zuid Afrikaanse collega, en volgens hem is de situatie verschrikkelijk, niet alleen qua geld, maar ook hoe de infrastructuur naar de klote gaat, mede door de corruptie. Ik keek een tijdje terug op het CBS, en jaarlijks komen er nu iets van 8000 mensen naar Nederland, ongeveer 4 keer zoveel als een paar jaar ervoor, ik doe de cijfers even uit me hoofd, dus kan iets schelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194242120
Overigens een mooi voorbeeld hoe Libertarisme in de praktijk kan werken, Orania is een bedrijf, en de inwoners zijn aandeelhouders. Er is ook geen politie :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:37:49 #58
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194242150
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:31 schreef raptorix het volgende:
Ik heb een Zuid Afrikaanse collega, en volgens hem is de situatie verschrikkelijk, niet alleen qua geld, maar ook hoe de infrastructuur naar de klote gaat, mede door de corruptie. Ik keek een tijdje terug op het CBS, en jaarlijks komen er nu iets van 8000 mensen naar Nederland, ongeveer 4 keer zoveel als een paar jaar ervoor, ik doe de cijfers even uit me hoofd, dus kan iets schelen.
Hoe kom jij aan deze cijfers? Kan het nergens vinden. Ik ken ook 2 Afrikaners die naar Nederland zijn geëmigreerd. Binnen een week zijn die al geassimileerd :)
pi_194242181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:37 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan deze cijfers? Kan het nergens vinden. Ik ken ook 2 Afrikaners die naar Nederland zijn geëmigreerd. Binnen een week zijn die al geassimileerd :)
Ik heb ze destijds via de CBS cijfers gefilterd als ik me goed herinner, Zuid Afrika heeft relatief veel goede IT en Business analisten, en daar is in Nederland veel vraag naar. Ook al omdat ze de taal vrij snel vaardig zijn, mijn ene collega vroeg al binnen 6 weken of de vergaderingen in het Nederlands mochten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:42:32 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194242229
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:10 schreef Bluesdude het volgende:

Niet tragisch dat ze kritiek krijgen niet-blanke mensen uit te sluiten.
Net zoiets als dit?

quote:
White people not welcome: Costa Rican ‘healing’ retreat offers women of color a break from caucasians

The getaway location in Puerto Viejo, Costa Rica, has banned white people
Guests enjoy yoga, meditation and vegan food in the retreat run by Andrea X
Founder Andrea X thinks white people should be banned from owning passports
She 'completely cut out white people' from her life due to 'damage' they caused
Een artikel van twee jaar geleden.
pi_194242236
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:37 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan deze cijfers? Kan het nergens vinden. Ik ken ook 2 Afrikaners die naar Nederland zijn geëmigreerd. Binnen een week zijn die al geassimileerd :)
Even opgezocht, wat minder als ik zei, maar groei is wel zichtbaar:

https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/83518NED/table?dl=3DD1D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:52:59 #62
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194242347
Veel over gelezen.
Prachtig hoe de Afrikaners in een derdewereld land toch nog een paradijs uit de grond weten te stampen.
Europese vindingrijkheid die bij geen enkel ander volk in de wereld zo aanwezig is.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194242395
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:52 schreef Eiwitshake het volgende:
Veel over gelezen.
Prachtig hoe de Afrikaners in een derdewereld land toch nog een paradijs uit de grond weten te stampen.
Europese vindingrijkheid die bij geen enkel ander volk in de wereld zo aanwezig is.
orania is geen paradijs en beweren dat niet-blanken niet knus met elkaar kunnen samenleven is ook dom
  vrijdag 24 juli 2020 @ 18:58:31 #64
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194242422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

orania is geen paradijs en beweren dat niet-blanken niet knus met elkaar kunnen samenleven is ook dom
Wie beweert dat niet blanken niet knus met elkaar kunnen samenleven?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194242455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:58 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Wie beweert dat niet blanken niet knus met elkaar kunnen samenleven?
jij toch ?
of bedoel je dat niet-blanken minder knus als blanken met elkaar kunnen samenleven
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:01:51 #66
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194242473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jij toch ?
of bedoel je dat niet-blanken minder knus als blanken met elkaar kunnen samenleven
Ik bedoel dat ieder volk recht heeft op een eigen thuis met eigen tradities en gebruiken, óók blanken.
Dat jij mijn woorden wil verdraaien moet je zelf weten, dat is in ieder geval niet wat ik gezegd heb.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194242491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:01 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ieder volk recht heeft op een eigen thuis met eigen tradities en gebruiken, óók blanken.
Dat jij mijn woorden wil verdraaien moet je zelf weten, dat is in ieder geval niet wat ik gezegd heb.
Bedoel je dat ? weet je dat zeker? het leek toch echt dat je wat anders dacht
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:04:12 #68
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194242510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Bedoel je dat ? weet je dat zeker? het leek toch echt dat je wat anders dacht
Weet jij zeker dat jij bedoelde wat je zojuist bedoelde of ben je niet zo zeker van je zaak?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194242545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:04 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Weet jij zeker dat jij bedoelde wat je zojuist bedoelde of ben je niet zo zeker van je zaak?
Weet jij zeker dat hij weet dat jij niet zeker weet wat hij bedoelde of ben je er zeker van dat hij niet bedoelde wat hij weet?

8-)
pi_194242571
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Je bent er voorstander van dat etnische minderheden zich terugtrekken in eigen dorpen en steden? Dus vertaald naar Nederland: ergens in Zuid-Holland een stad exclusief voor Turken, en dan ergens in Gelderland een stad exclusief voor Molukkers.. Lijkt me een beroerd plan.
De Tegenpartij was visionair met Turkenburg
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:08:57 #71
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194242574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:07 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Weet jij zeker dat hij weet dat jij niet zeker weet wat hij bedoelde of ben je er zeker van dat hij niet bedoelde wat hij weet?

8-)
Na dit te hebben gelezen ben ik nergens meer zeker van _O-
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194242585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:04 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Weet jij zeker dat jij bedoelde wat je zojuist bedoelde of ben je niet zo zeker van je zaak?
juist dat vroeg ik aan je..... maar je ging ineens liegen over wat je werkelijk dacht
Overigens ..... sinds 1650 waren blanken de baas in zuid-afrika en hebben ze toen een paradijs gemaakt van dat land ?
Dat is nooit mogelijk. Zo is Oranina ook geen paradijs.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:20:35 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194242784
Laat ze lekker dan. Is 10000 kilometer weg, who gives a fuck.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:28:02 #74
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194242903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

juist dat vroeg ik aan je..... maar je ging ineens liegen over wat je werkelijk dacht
Overigens ..... sinds 1650 waren blanken de baas in zuid-afrika en hebben ze toen een paradijs gemaakt van dat land ?
Dat is nooit mogelijk. Zo is Oranina ook geen paradijs.
Kijk, de gedachtenpolitie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_194243093
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

juist dat vroeg ik aan je..... maar je ging ineens liegen over wat je werkelijk dacht
Overigens ..... sinds 1650 waren blanken de baas in zuid-afrika en hebben ze toen een paradijs gemaakt van dat land ?
Dat is nooit mogelijk. Zo is Oranina ook geen paradijs.
Eens dat zo'n afgesloten community tien keer niks is. Het is overduidelijk een symptoom van het probleem om een daadwerkelijk gelijkwaardige samenleving in Zuid-Afrika te creëren. Vergeldingsacties vanwege het verleden maakt het er dan ook niet beter op, maar met de huidige corrupte regering heb ik niet veel hoop dat daar verandering in gaat komen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:45:27 #76
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194243189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

juist dat vroeg ik aan je..... maar je ging ineens liegen over wat je werkelijk dacht
Overigens ..... sinds 1650 waren blanken de baas in zuid-afrika en hebben ze toen een paradijs gemaakt van dat land ?
Dat is nooit mogelijk. Zo is Oranina ook geen paradijs.
Is goed Mao. :W
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:11:09 #77
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_194243641
Ik zie er geen probleem in als een bepaalde groep mensen in een samenleving met gelijkgestemden een eigen gemeenschap willen hebben. In de Verenigde staten zijn bijvoorbeeld de Amish en in Paraguay, volgens Wikipedia het land met de meest gemengde bevolking ter wereld is ook een groep van afstammelingen van Duitse immigranten, al uit de 19e eeuw die daar ook graag samen willen leven. De Orania bewoners zijn ook streng gelovig en leven volgens strakke discipline. Ik denk dat veel mensen zich daar niet prettig zouden voelen. Laat ze lekker.
Non possumus non loqui
pi_194248492
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk best rap, we hebben zelfs 1e generatie burgemeesters. Tot groot verdriet van Henk de PVV stemmer. De kamervoorzitter is zelfs een 1e generatiedame. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Tis maar net waar je naar kijkt he.
2 burgemeesters die binnen de Marokkaanse gemeenschap uitgekotst worden omdat ze te verkaast zijn, prima vooruitgang joh. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194248518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

juist dat vroeg ik aan je..... maar je ging ineens liegen over wat je werkelijk dacht
Overigens ..... sinds 1650 waren blanken de baas in zuid-afrika en hebben ze toen een paradijs gemaakt van dat land ?
Dat is nooit mogelijk. Zo is Oranina ook geen paradijs.
Het was gedurende die tijd het meest welvarende land van het continent, steek die maar in je zak. En ga je nou nog antwoord geven op die vraag die ik je al twee keer heb gesteld of blijf je gewoon een beetje dommig uit je nek zwetsen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 zaterdag 25 juli 2020 @ 01:42:17 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194248687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:01 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ieder volk recht heeft op een eigen thuis met eigen tradities en gebruiken, óók blanken.
Dat jij mijn woorden wil verdraaien moet je zelf weten, dat is in ieder geval niet wat ik gezegd heb.
Beetje zielig om dat aan ras op te hangen, die eigen tradities en gebruiken. Alsof ik ook maar iets met een Oostwoud of jou deel, op dat velletje na, wat er toe zou moeten leiden dat ik met types als jullie in een of ander raciaal correct compound ga zitten.

Racisten... :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194249887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 01:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beetje zielig om dat aan ras op te hangen, die eigen tradities en gebruiken. Alsof ik ook maar iets met een Oostwoud of jou deel, op dat velletje na, wat er toe zou moeten leiden dat ik met types als jullie in een of ander raciaal correct compound ga zitten.

Racisten... :')
Je hoeft er ook niet aan mee te doen, mag je zelf weten.
Zo fascistisch zijn ze blijkbaar niet in tegenstelling tot mensen die jouw mening delen want het moet en zal op 1 manier gezien worden en dat is dat het allemaal oh zo vreselijk racistisch is.

Dat mensen nou eenmaal altijd voor de eigen groep zullen kiezen in bepaalde situaties, een vaststaand feit in de psychologie van de mens en iets wat je overal wel kan terugzien ook in Nederland met name bij “minderheden”, dat doet er vast niets toe.

Zuid-Afrika is wel een beetje een extreem voorbeeld waar je je leven als blanke simpelweg niet zeker bent.
Dus is het logisch dat men elkaar opzoekt al is het meer ter bescherming.
pi_194249978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 06:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je hoeft er ook niet aan mee te doen, mag je zelf weten.
Zo fascistisch zijn ze blijkbaar niet in tegenstelling tot mensen die jouw mening delen want het moet en zal op 1 manier gezien worden en dat is dat het allemaal oh zo vreselijk racistisch is.

Dat mensen nou eenmaal altijd voor de eigen groep zullen kiezen in bepaalde situaties, een vaststaand feit in de psychologie van de mens en iets wat je overal wel kan terugzien ook in Nederland met name bij “minderheden”, dat doet er vast niets toe.

Zuid-Afrika is wel een beetje een extreem voorbeeld waar je je leven als blanke simpelweg niet zeker bent.
Dus is het logisch dat men elkaar opzoekt al is het meer ter bescherming.
Graag bij je groep hangen staat niet gelijk aan gesloten of zelfs vijandig zijn richting andere groepen. Zover ik weet kan je gerust door de molukse wijk van Maastricht lopen zonder dat je daar wordt neergeknuppeld. Rondom Orania zijn (geweldadige) spanningen tussen de blanke Orania gemeenschap en de nabij wonende donkere bevolking. Lijkt mij niet bevorderlijk voor de verdere ontwikkeling van een land.
pi_194250103
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 07:20 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Graag bij je groep hangen staat niet gelijk aan gesloten of zelfs vijandig zijn richting andere groepen. Zover ik weet kan je gerust door de molukse wijk van Maastricht lopen zonder dat je daar wordt neergeknuppeld. Rondom Orania zijn (geweldadige) spanningen tussen de blanke Orania gemeenschap en de nabij wonende donkere bevolking. Lijkt mij niet bevorderlijk voor de verdere ontwikkeling van een land.
Appels en peren.

Blanke boeren lopen op meer dan realistische wijze gevaar daar omdat ze vermoord worden door hun zwarte medemens die racistisch opstellen tegen blanken.

Hoe je dat wil vergelijken met Molukse wijken, waar ze je overigens met grof geweld zullen wegpesten als je daar wil wonen maar enfin dat negeren we maar voor het gemak om jouw punt nog ergens op te laten lijken, is mij een raadsel.
  Beste debater 2022 zaterdag 25 juli 2020 @ 09:04:47 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194250295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 06:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je hoeft er ook niet aan mee te doen, mag je zelf weten.
Zo fascistisch zijn ze blijkbaar niet in tegenstelling tot mensen die jouw mening delen want het moet en zal op 1 manier gezien worden en dat is dat het allemaal oh zo vreselijk racistisch is.

Dat mensen nou eenmaal altijd voor de eigen groep zullen kiezen in bepaalde situaties, een vaststaand feit in de psychologie van de mens en iets wat je overal wel kan terugzien ook in Nederland met name bij “minderheden”, dat doet er vast niets toe.

Zuid-Afrika is wel een beetje een extreem voorbeeld waar je je leven als blanke simpelweg niet zeker bent.
Dus is het logisch dat men elkaar opzoekt al is het meer ter bescherming.
Alsof je als blanke socialist, katholiek dan wel atheïst welkom bent in Orania :') Dat simplisme om ras te zien als een of andere super verbindende factor is iets voor... racisten. Types als Oostwoud hebben al vaker laten zien niet verder dan het velletje te kunnen kijken, en dat gedweep met Orania dient vooral zijn agenda agenda: het pushen van het wetenschappelijk gezien onzinnige concept ras als grote divider, en ook nog eens een concept dat moet dienen als motivatie om mensen positief dan wel negatief te bejegenen. Religie, klasse, politieke idealen, geslacht, leeftijd, validiteit... doet er allemaal niet toe: de mens is vooral dat omhulsel erom heen.

Dat die SJW-meuk en BLM-Nederland of Nation of Islam debiliteit zich daar net zo schuldig aan maken, laat staan het ANC en die 'kill the Boer'-roepers, maakt het niet minder achterlijk.

Racisten :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194251220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 09:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alsof je als blanke socialist, katholiek dan wel atheïst welkom bent in Orania :') Dat simplisme om ras te zien als een of andere super verbindende factor is iets voor... racisten. Types als Oostwoud hebben al vaker laten zien niet verder dan het velletje te kunnen kijken, en dat gedweep met Orania dient vooral zijn agenda agenda: het pushen van het wetenschappelijk gezien onzinnige concept ras als grote divider, en ook nog eens een concept dat moet dienen als motivatie om mensen positief dan wel negatief te bejegenen. Religie, klasse, politieke idealen, geslacht, leeftijd, validiteit... doet er allemaal niet toe: de mens is vooral dat omhulsel erom heen.

Dat die SJW-meuk en BLM-Nederland of Nation of Islam debiliteit zich daar net zo schuldig aan maken, laat staan het ANC en die 'kill the Boer'-roepers, maakt het niet minder achterlijk.

Racisten :')
Liever racist dan zeker weten vermoord te worden door m'n zwarte buurman die opeens een hekel aan mij heeft vanwege mijn welvaart en succes en het dan gooit op "White privilege" en mij even op komt zoeken.

Zijn ze daar perfect bezig in orania, vast niet, maar ik begrijp prima de initiële motivatie voor zo'n whites only dorp of stad gezien de omstandigheden aldaar.

Kun je nog zo mooi lullen, en dat kun jij goed, maar dat maakt het niet minder noodzakelijk daar.
pi_194251470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zijn ze daar perfect bezig in orania, vast niet, maar ik begrijp prima de initiële motivatie voor zo'n whites only dorp of stad gezien de omstandigheden aldaar.
Als het toelatingscriterium is ' must be white' dan is dat racisme
In dat geval hebben deze Afrikaners nog niet geleerd van hun gewelddadige geschiedenis en zich voldoende afgekeerd van dat soort denken. Racisme zat altijd al in hun cultuur, sinds de Nederlandse tijd al
Die cultuur willen ze conserveren en beleven zeggen ze. Men zegt niet openlijk dat blank zijn een criterium is om te kunnen leven in Orania. Men zegt ook niet openlijk in hoeverre het neerkijken op niet=blanke mensen hoort bij hun hedendaagse idee over blank-afrikanercultuur.

Als Obama verzoekt om daar te mogen wonen, dan zal men niet openlijk hem afwijzen op ' onvoldoende blank zijn' Maar men mompelt dan iets over afrikanercultuur en dat Obama die niet heeft , er naar zal leven, die niet zal conserveren .
pi_194251538
En witte mensen moeten achteraan staan!

https://www.thegatewaypun(...)-made-follow-behind/
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194251662
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 11:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als het toelatingscriterium is ' must be white' dan is dat racisme
In dat geval hebben deze Afrikaners nog niet geleerd van hun gewelddadige geschiedenis en zich voldoende afgekeerd van dat soort denken. Racisme zat altijd al in hun cultuur, sinds de Nederlandse tijd al
Die cultuur willen ze conserveren en beleven zeggen ze. Men zegt niet openlijk dat blank zijn een criterium is om te kunnen leven in Orania. Men zegt ook niet openlijk in hoeverre het neerkijken op niet=blanke mensen hoort bij hun hedendaagse idee over blank-afrikanercultuur.

Als Obama verzoekt om daar te mogen wonen, dan zal men niet openlijk hem afwijzen op ' onvoldoende blank zijn' Maar men mompelt dan iets over afrikanercultuur en dat Obama die niet heeft , er naar zal leven, die niet zal conserveren .
Tja, het ging anders een heel stuk beter in zuid Afrika tijdens de apartheid, voor alle mensen daar ongeacht huidskleur, in vergelijking met vandaag de dag, dat is een fucking knappe prestatie moet ik zeggen.

Dan maar racistisch, deal with it, zij doen dat ook.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 12:06:13 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194252059
Weer duidelijk hoe de linkse fascisten rollen.

Een cultuur die blanken onderling hebben, die is niks waard. Die mag meteen weg.

Alleen de culturen van niet-blanken zijn de moeite om te behouden.
&lt;signature here&gt;.
pi_194252162
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[

Dan maar racistisch, deal with it, zij doen dat ook.
Tja... dit is een soort drogredenering van : het ging ook erg goed met vermindering van de criminaliteit in nazi-duitsland. of in de sovjetunie met communistische dictatuur.
Het is niet de racistische denkwijze , de nazi- of communistische ideologie die zo ' heilzaam' was
pi_194252358
Het nastreven van een homogene cultuur is niets mis mee :). Als echter huidskleur, dan wel ras, hier een rol in gaat spelen wordt het een beetje luguber vind ik. Juist als dit laatste wél een factor gaat zijn krijg je hele kromme, fragmenterende en problematische denkbeelden. Dat zie je bijvoorbeeld ook terug binnen delen van de zwarte gemeenschap in de VS.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 12:34:02 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194252390
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tja... dit is een soort drogredenering van : het ging ook erg goed met vermindering van de criminaliteit in nazi-duitsland. of in de sovjetunie met communistische dictatuur.
Het is niet de racistische denkwijze , de nazi- of communistische ideologie die zo ' heilzaam' was
Nee, dat klopt. Wat zo heilzaam is, is het feit dat het een relatief kleine gemeenschap is, die behoorlijk homogeen is.

Alleen volk als jij wenst zich natuurlijk niet over het feit heen te zetten dat die homogene cultuur beleving en etniciteit, zoals heel erg vaak op deze planeet, hand in hand gaan.

Geen woord besteden aan hoe erg die mensen hun cultuur in verdrukking is, ook geen woord besteden aan de vreselijke criminaliteit,

Gewoon lekker blijven drammen dat het allemaal "RAZZIZME" is :W
&lt;signature here&gt;.
pi_194252741
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tja... dit is een soort drogredenering van : het ging ook erg goed met vermindering van de criminaliteit in nazi-duitsland. of in de sovjetunie met communistische dictatuur.
Het is niet de racistische denkwijze , de nazi- of communistische ideologie die zo ' heilzaam' was
Jammer voor je.

Het werkt voor hun wel, en daar gaat het om.
Ze hebben ook nul keus, ja vertrekken maar dat zou ik ook niet doen na honderden jaren van het land daar opbouwen en welvaart brengen.. dat zeker niet weggeven aan een horde afrikanen die al duizenden jaren liever neemt dan zelf iets wil opbouwen.

No thanks amigo.
pi_194252754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Tja, het ging anders een heel stuk beter in zuid Afrika tijdens de apartheid, voor alle mensen daar ongeacht huidskleur, in vergelijking met vandaag de dag, dat is een fucking knappe prestatie moet ik zeggen.

Dan maar racistisch, deal with it, zij doen dat ook.
Dit is niet waar. Donkere Afrikanen moesten in hun eigen arme gebieden blijven en kregen slecht onderwijs. Probeer dan maar eens wat van het leven te maken.
pi_194252762
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Donkere Afrikanen moesten in hun eigen arme gebieden blijven en kregen slecht onderwijs. Probeer dan maar eens wat van het leven te maken.
Daarom zei ik, kun je nagaan wat een knappe prestatie het is dat ze het nog erger voor zichzelf hebben weten te maken.

Zo te zien had je dat stukje niet goed begrepen.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:07:45 #97
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_194252768
Wonen in een mooie stad waarin je niet bang hoeft te zijn dat je wordt overvallen of vermoordt.

Onbegrijpelijk dat het zoveel aantrekkingskracht heeft... :W
pi_194252814
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jammer voor je.

Het werkt voor hun wel, en daar gaat het om.
Wat bedoel je precies ..... een racistische dictatuur ' werkt' voor de zuidafrikanen ?
Die werkte dus niet... steeds meer geweld, steeds meer internationale boosheid naar de schofterige instelling... Vandaar dat die dictatuur afgeschaft is

quote:
een horde afrikanen die al duizenden jaren liever neemt dan zelf iets wil opbouwen.
dit is racistisch,,, typisch voor arrogante blanke lieden. Superioriteitswanen.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:14:57 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194252840
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:12 schreef Bluesdude het volgende:

dit is racistisch,,,
Voor mensen zoals jij is scheef kijken naar iemand met een andere huidskleur dan de blanke al racistisch :)
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 13:24:21 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194252970
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Donkere Afrikanen moesten in hun eigen arme gebieden blijven en kregen slecht onderwijs. Probeer dan maar eens wat van het leven te maken.
het is sowieso een mythe ... ZA was bankroet, voerde constant oorlog (incl burgeroorlog) dienstplicht etc.

lekker dat de rijken rijk waren maar nu gaan zitten doen alsof het een soort utopia was vind ik wat straf hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:27:05 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194253013
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is sowieso een mythe ... ZA was bankroet, voerde constant oorlog (incl burgeroorlog) dienstplicht etc.

lekker dat de rijken rijk waren maar nu gaan zitten doen alsof het een soort utopia was vind ik wat straf hoor
Denk dat daar weinig op af te dingen valt.

Maar ik denk niet dat het vreemd is dat mensen, op welke manier dan ook, zichzelf af willen schermen van het verval waar dat land zich in bevind.

En volk wat blind wenst te zijn voor die realiteit, en alleen maar kan roeptoeteren:

quote:
RAZZIZME RAZZIZME RAZZIZME RAZZIZME RAZZIZME RAZZIZME RAZZIZME
Is gewoon schofterig dom.
&lt;signature here&gt;.
pi_194253036
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:34 schreef ExTec het volgende:
Alleen volk als jij wenst zich natuurlijk niet over het feit heen te zetten dat die homogene cultuur beleving en etniciteit, zoals heel erg vaak op deze planeet, hand in hand gaan.
Oh ja, waar wordt dit kunstmatig in stand gehouden? :)
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:29:44 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194253044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Oh ja, waar wordt dit kunstmatig in stand gehouden? :)
Over al dan niet kunstmatig in stand houden heb ik me toch niet uitgelaten?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 13:30:17 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194253050
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Denk dat daar weinig op af te dingen valt.

Maar ik denk niet dat het vreemd is dat mensen, op welke manier dan ook, zichzelf af willen schermen van het verval waar dat land zich in bevind.

En volk wat blind wenst te zijn voor die realiteit, en alleen maar kan roeptoeteren:
[..]

Is gewoon schofterig dom.
true true

maar het land was kut, is kut en blijft voorlopig nog wel kut

dan snap ik idd dat je met een stel normale mensen achter een hek wilt wonen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194253066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies ..... een racistische dictatuur ' werkt' voor de zuidafrikanen ?
Die werkte dus niet... steeds meer geweld, steeds meer internationale boosheid naar de schofterige instelling... Vandaar dat die dictatuur afgeschaft is
[..]

dit is racistisch,,, typisch voor arrogante blanke lieden. Superioriteitswanen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies ..... een racistische dictatuur ' werkt' voor de zuidafrikanen ?
Die werkte dus niet... steeds meer geweld, steeds meer internationale boosheid naar de schofterige instelling... Vandaar dat die dictatuur afgeschaft is
[..]

dit is racistisch,,, typisch voor arrogante blanke lieden. Superioriteitswanen.
Wat een haat heb jij naar blanken, zodra wij iets anders doen en iemand met een kleurtje niet willen binnenlaten, no indeed, we mogen het niet eens zelf weten als ik het zo lees.

En wel goed lezen wat ik schrijf, ik heb al beantwoord waarom ik zei dat ze het nog beter hadden tijdens de apartheid, toen was het al schijt, nu hebben ze het zowaar nog erger voor elkaar en zichzelf weten te maken.
Dusdanig dat blanken aldaar zoiets hebben van fuck you, zoek het maar lekker uit dan, wij doen niet meer mee.
pi_194253086
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Over al dan niet kunstmatig in stand houden heb ik me toch niet uitgelaten?
Maar daar gaat het in deze specifieke situatie wél over, en daarom is er ook kritiek op :). Dit hele dorp komt niet natuurlijkerwijs tot stand. Mensen met een andere huidskleur worden letterlijk buiten de deur gehouden. Ik denk overigens verder dat je niet veel plekken zult vinden op aarde die qua etniciteit geheel homogeen zijn.
pi_194253093
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Maar daar gaat het in deze specifieke situatie wél over, en daarom is er ook kritiek op :). Dit hele dorp komt niet natuurlijkerwijs tot stand. Mensen met een andere huidskleur worden letterlijk buiten de deur gehouden. Ik denk overigens verder dat je niet veel plekken zult vinden op aarde die qua etniciteit geheel homogeen zijn.
Japan.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 13:34:14 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194253102
probleem is dat in Zuid Afrika de blanken daadwerkelijk de bron van de problemen zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:37:34 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194253135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Maar daar gaat het in deze specifieke situatie wél over, en daarom is er ook kritiek op :). Dit hele dorp komt niet natuurlijkerwijs tot stand.
Wat is jouw definitie van "op natuurlijkerwijs tot stand komen"?

Soort van ballotage, dat mensen die al deel uit maken van een zekere groep, poortwachters zijn van wie zich vervolgens kan aansluiten bij, vind ik "natuurlijk" genoeg.

quote:
Ik denk overigens verder dat je niet veel plekken zult vinden op aarde die qua etniciteit geheel homogeen zijn.
Dat klopt. Want zelf in het hyper-isolationistische Noord-Korea lopen er ook westerse ambassadeurs rond.

Je benoemd dus iets, wat standaard is, en daarom niet benoemt hoeft te worden.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:39:39 #110
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194253158
Je zou van wel meer dingen denken dat ze niet benoemd hoeven te worden (zoals dat het niet beter ging onder de apartheidsregering met de Zuid-Afrikaanse bevolking), maar dan lees je zo'n topic en val je toch van de ene verbazing in de andere.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:39:41 #111
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194253160
Mensen die tegen Afrikaner zelfbeschikking zijn willen graag dat Zuid-Afrika in een soort Zimbabwe in het kwadraat verandert.

Walgelijke wens.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:40:29 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194253169
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:34 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat in Zuid Afrika de blanken daadwerkelijk de bron van de problemen zijn
Welk probleem specifiek?

Heel dat continent is 3de wereld hé.

Dan is het wel grappig om te doen alsof de blanken voor de verandering weer the root of all evil zijn,

Maar op wat voor manier had het daar nu dan beter kunnen zijn?
&lt;signature here&gt;.
pi_194253205
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:34 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat in Zuid Afrika de blanken daadwerkelijk de bron van de problemen zijn
Ja die zorgen ervoor dat het zo’n zooitje is met verkrachtingen alom en moorden op met name blanke (boeren) en hoge mate van criminaliteit en armoede.
Want de apartheid dat was gisteren nog en sindsdien hebben ze natuurlijk niks voor elkaar kunnen krijgen..

Ik denk eerder dat de ellende van nujuist komt omdat blanken niks meer in te brengen hebben daar.
Dus vanuit dat perspectief heb je gelijk ja.

En dat is dan moderator hier tsss.
pi_194253209
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Japan.
Er zijn verschillende etnische groepen binnen Japan. Yamato's zijn volgens mij de grootste groep en voor een lange tijd werd ook gedacht dat zij superieur zouden zijn ten opzichte van andere etniciteiten. Ben verder geen Japan-kenner, maar er valt veel over te lezen als je even zoekt :).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2020 13:43:40 ]
pi_194253220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:43 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er zijn verschillende etnische groepen binnen Japan. Yamato's zijn volgens mij de grootste groep en voor een lange tijd werd ook gedacht dat zij superieur zouden zijn ten opzichte van andere etnische groepen. Ben verder geen Japan-kenner, maar er valt veel over te lezen als je even zoekt :).
Qua cultuur ven tradities zijn ze redelijk gesloten you filthy gaijin.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 13:48:24 #116
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194253260
Het zou nog mooier zijn als het tot een Volkstaat zou leiden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkstaat

quote:
Volkstaat (Afrikaans pronunciation: [fɔlkstɑːt], "folk-state") is the set of proposals to establish self-determination for Afrikaners in South Africa, either on federal principles or as a fully independent Boer/Afrikaner homeland.
pi_194253326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


[..]

Wat een haat heb jij naar blanken, zodra wij iets anders doen en iemand met een kleurtje niet willen binnenlaten, no indeed, we mogen het niet eens zelf weten als ik het zo lees.

En wel goed lezen wat ik schrijf, ik heb al beantwoord waarom ik zei dat ze het nog beter hadden tijdens de apartheid, toen was het al schijt, nu hebben ze het zowaar nog erger voor elkaar en zichzelf weten te maken.
Dusdanig dat blanken aldaar zoiets hebben van fuck you, zoek het maar lekker uit dan, wij doen niet meer mee.
Anti-apartheid staat natuurlijk niet gelijk aan blanke mensen haten. Daarnaast is het wel lekker simpel om als blanke persoon te roepen dat de periode tijdens de apartheid beter is. Ja, voor blanke mensen was het misschien beter, aangezien zij toen de privileges hadden.
:r
ROBODEMONS..................|:(
pi_194253353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ik denk eerder dat de ellende van nujuist komt omdat blanken niks meer in te brengen hebben daar.
Dus vanuit dat perspectief heb je gelijk ja.

Veel machthebbers in de economie zijn blank. Dus veel inbreng vanuit die hoek.
Als je bedoelt dat blanke mensen niet meer de politieke macht hebben ? Bedoel je dan als er een blanke regering komt het allemaal veel beter zal worden in het land?
Dat is racistische superioriteitswaan. eng hoor
Nog enger is het als je bedoelt er moet weer een dictatuur van blanke mensen komen.
pi_194253368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een haat heb jij naar blanken,
Nee hoor. Het is jouw dirty mind...
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:02:06 #120
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194253377
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Anti-apartheid staat natuurlijk niet gelijk aan blanke mensen haten. Daarnaast is het wel lekker simpel om als blanke persoon te roepen dat de periode tijdens de apartheid beter is. Ja, voor blanke mensen was het misschien beter, aangezien zij toen de privileges hadden.
:r
Want alleen donkere mensen hebben recht tot zelfbeschikking. Robert Mugabe had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

^O^
pi_194253442
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:02 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Want alleen donkere mensen hebben recht tot zelfbeschikking. Robert Mugabe had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

^O^
Je maakt een stropop https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
quote:
Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan. Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
pi_194253457
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Anti-apartheid staat natuurlijk niet gelijk aan blanke mensen haten. Daarnaast is het wel lekker simpel om als blanke persoon te roepen dat de periode tijdens de apartheid beter is. Ja, voor blanke mensen was het misschien beter, aangezien zij toen de privileges hadden.
:r
Lezen mensen nou selectief ofzo of hoe zit dat?

Ik zeg men had het beter daar onder de apartheid, incl de zwarte afrikaan.
Dat was al compleet schijt, nu is het nog erger maar dan zonder inmenging blanke nazi scumbags, want blijkbaar word dat zo gezien als je blank bent en meer in de politiek zou moeten mengen zodat er meer stabiliteit ontstaat, volgens bluedude.

Wat snap je daar niet aan, hoe is dat gericht op “alleen blanken hadden het beter” hoe precies?
Nergens schrijf ik dat, echt nergens.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:12:10 #123
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194253460
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je maakt een stropop https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
[..]

Al was het een trekpop. Afrikaners hebben net zoveel recht op zelfbeschikking als de Rhoyingas in Myanmar of Bosniërs in de Balkan.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:12:53 #124
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194253462
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:12 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Al was het een trekpop. Afrikaners hebben net zoveel recht op zelfbeschikking als de Rhoyingas in Myanmar of Bosniërs in de Balkan.
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 12:06 schreef ExTec het volgende:
Weer duidelijk hoe de linkse fascisten rollen.

Een cultuur die blanken onderling hebben, die is niks waard. Die mag meteen weg.

Alleen de culturen van niet-blanken zijn de moeite om te behouden.
&lt;signature here&gt;.
pi_194253516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zijn daar geen reli-gekkies?
Geen idee, ik ga er voor het gemak maar even vanuit. Kan het echter niet volledig uitsluiten.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:22:40 #126
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194253554
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]


[..]

Ze hebben oprecht niet door dat dit soort kromme gedachtegoed juist tot meer polarisatie doet leiden. Met alle gevolgen van dien. :)
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 14:25:53 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194253588
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welk probleem specifiek?

Heel dat continent is 3de wereld hé.

Dan is het wel grappig om te doen alsof de blanken voor de verandering weer the root of all evil zijn,

Maar op wat voor manier had het daar nu dan beter kunnen zijn?
de ietwat verzuurde situatie tussen zwart en wit onderling daar natuurlijk

hoe dat beter had gekund is makkelijk ... apartheid niet onvoeren logischerwijs
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 14:27:59 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194253611
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En dat is dan moderator hier tsss.
laat maar joh :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194253649
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:22 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Ze hebben oprecht niet door dat dit soort kromme gedachtegoed juist tot meer polarisatie doet leiden. Met alle gevolgen van dien. :)
Je denkt niet dat de reactie/methodiek van het ANC niet een één op één gevolg is van de wat er tijdens de apartheid is gebeurd? Het lijkt net alsof je doet dat (een deel van) de donkere bevolking in een keer zomaar een hekel had aan blanken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 25-07-2020 14:36:24 ]
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:37:46 #130
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194253733
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je denkt niet dat de reactie/methodiek van de ANC niet een één op één gevolg is van de wat er tijdens de apartheid is gebeurd? Het lijkt net alsof je doet dat (een deel van) de donkere bevolking in een keer zomaar een hekel had aan blanken.
Apartheid was slecht. Afrikaner zelfbeschikking is een recht.

Ik denk dat jij niet wilt weten wat voor gruweldaden het ANC op haar geweten heeft in de dagen dat het ANC nog te boek stond als een terreurbeweging en haar welbekende halsbandmoorden. De vrouw (Winnie) van Mandela was ook zo'n zieke fanatiekeling.
pi_194253760
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:37 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Apartheid was slecht. Afrikaner zelfbeschikking is een recht.

Ik denk dat jij niet wilt weten wat voor gruweldaden het ANC op haar geweten heeft in de dagen dat het ANC nog te boek stond als een terreurbeweging en haar welbekende halsbandmoorden. De vrouw (Winnie) van Mandela was ook zo'n zieke fanatiekeling.
Je wijst mij iets te snel naar het ANC, zonder in te gaan op de voorgeschiedenis. Apartheid was meer dan alleen slecht namelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:44:34 #132
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194253818
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je wijst mij iets te snel naar het ANC, zonder in te gaan op de voorgeschiedenis. Apartheid was meer dan alleen slecht namelijk.
Nee jij begint over het ANC en haar (wan)beleid wat jij goed praat (omdat zielig). Ik ben het niet eens dat je Afrikaners een z.g.n. bloedschuld oplegt. Dat is zielig.
pi_194253838
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:44 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee jij begint over het ANC haar (wan)beleid wat jij goed praat (omdat zielig). Ik ben het niet eens dat je Afrikaners een z.g.n. bloedschuld oplegt. Dat is zielig.
Ik praat niets goed, ik wijs op de voorgeschiedenis - zeer belangrijk om te begrijpen waarom dat land in de shit zit. Dat overstijgt het standaard-gejank over zwarten, negers of wat dan ook.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:54:21 #134
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194253912
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik praat niets goed, ik wijs op de voorgeschiedenis - zeer belangrijk om te begrijpen waarom dat land in de shit zit. Dat overstijgt het standaard-gejank over zwarten, negers of wat dan ook.
Je wijst op de voorgeschiedenis om het wanbeleid goed te praten. Alsof het een excuus is voor huidige misstanden. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
pi_194253924
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:54 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Je wijst op de voorgeschiedenis om het wanbeleid goed te praten. Alsof het een excuus is voor huidige misstanden. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Ik wijs op de voorgeschiedenis om te laten zien waar het wanbeleid vandaan komt. Vrij simpel. Als je dat niet begrijpt of wil begrijpen dan heb je er kennelijk geen behoefte aan om geinteresseerd over het complexe Zuid-Afrikaanse probleem te praten.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:56:52 #136
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194253931
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Liever racist dan zeker weten vermoord te worden door m'n zwarte buurman die opeens een hekel aan mij heeft vanwege mijn welvaart en succes en het dan gooit op "White privilege" en mij even op komt zoeken.

Zijn ze daar perfect bezig in orania, vast niet, maar ik begrijp prima de initiële motivatie voor zo'n whites only dorp of stad gezien de omstandigheden aldaar.

Kun je nog zo mooi lullen, en dat kun jij goed, maar dat maakt het niet minder noodzakelijk daar.
Doe je dit nou bewust? Of heb je het echt niet door? Dat smerige frame dat je continu aan het plaatsen bent...

Alsof elke willekeurige zwarte daar elk moment uit het niets aan het moorden kan slaan :N

Zuid-Afrika heeft een groot criminaliteitsprobleem. En bij mijn weten worden er daar nog altijd meer zwarten dan blanken vermoord. De Plaasmoorden zijn onderdeel van dit criminaliteitsprobleem, waarschijnlijk vaak ook nog eens extra gevoed door racistische gedachten onder deze criminelen. Maar dat maakt niet elke zwarte tot crimineel die elk moment zijn blanke buurman kan vermoorden :N
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:05:52 #137
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194254034
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:02 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Want alleen donkere mensen hebben recht tot zelfbeschikking. Robert Mugabe had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:12 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Al was het een trekpop. Afrikaners hebben net zoveel recht op zelfbeschikking als de Rhoyingas in Myanmar of Bosniërs in de Balkan.
Besef je niet dat jij degene bent die iemand de woorden in de mond legt en dan daarna ook nog eens daarover in discussie probeert te gaan?

Hoe kun je in hemelsnaam uit onderstaande tekst uitmaken dat de persoon in kwestie beweert dat alleen donkere mensen recht hebben op zelfbeschikking? :? Dat wordt helemaal niet beweerd en het komt er niet eens bij in de buurt 8)7

quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Anti-apartheid staat natuurlijk niet gelijk aan blanke mensen haten. Daarnaast is het wel lekker simpel om als blanke persoon te roepen dat de periode tijdens de apartheid beter is. Ja, voor blanke mensen was het misschien beter, aangezien zij toen de privileges hadden.
:r
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:18:24 #138
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194254208
Hier zou ik dat ook wel willen. Gewoon plekken waar geen andere culturen zijn die de brut verpesten.

De criminaliteit zou per direct ineen zakken.

Hier in NL mag je wel complete wijken hebben waar geen blanken mogen komen. Waarom dan niet andersom?
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:20:14 #139
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194254226
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]


[..]

Besef je niet dat jij degene bent die iemand de woorden in de mond legt en dan daarna ook nog eens daarover in discussie probeert te gaan?

Hoe kun je in hemelsnaam uit onderstaande tekst uitmaken dat de persoon in kwestie beweert dat alleen donkere mensen recht hebben op zelfbeschikking? :? Dat wordt helemaal niet beweerd en het komt er niet eens bij in de buurt 8)7
[..]

Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik af en toe inderdaad wel eens reageer vanuit de onderbuik. Zeker als je constant moet filteren tussen cultuurmarxistische nonsens.

Maar beantwoord jij deze vraag eens met een ja of een ja/nee

Hebben Afrikaners als volk het recht op een eigen staat op het Afrikaanse continent, ja of nee?
pi_194254316
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:18 schreef RickoKun het volgende:

Hier in NL mag je wel complete wijken hebben waar geen blanken mogen komen.
dat fantaseer je.
pi_194254326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Doe je dit nou bewust? Of heb je het echt niet door? Dat smerige frame dat je continu aan het plaatsen bent...

Alsof elke willekeurige zwarte daar elk moment uit het niets aan het moorden kan slaan :N

Zuid-Afrika heeft een groot criminaliteitsprobleem. En bij mijn weten worden er daar nog altijd meer zwarten dan blanken vermoord. De Plaasmoorden zijn onderdeel van dit criminaliteitsprobleem, waarschijnlijk vaak ook nog eens extra gevoed door racistische gedachten onder deze criminelen. Maar dat maakt niet elke zwarte tot crimineel die elk moment zijn blanke buurman kan vermoorden :N
Dat er meer zwarten worden vermoord komt omdat er ook meer zwarten wonen, maar naar verhouding heb je dan ook als blanke tig meer kans te worden vermoord door een zwarte dan andersom.

Je bevestigd alleen maar waarom het daar inmiddels bittere noodzaak is geworden een “blanken only” dorp of stad of whatever het is, op te bouwen.
pi_194254334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat fantaseer je.
Molukse wijken bedoeld hij.
pi_194254375
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:20 schreef YoungDriller het volgende:

Hebben Afrikaners als volk het recht op een eigen staat op het Afrikaanse continent, ja of nee?
die eigen staat hebben ze al. Sinds de britten vertrokken. Die staat heet Zuid-Afrika
Maar als een staat een groot stuk onbewoond land wil afstaan, dan gaan ze hun gang maar.Mits het geen racistische staat wordt,
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:32:39 #144
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194254383
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:20 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Hebben Afrikaners als volk het recht op een eigen staat op het Afrikaanse continent, ja of nee?
Dat hebben ze toch? Zuid-Afrika.
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:36:27 #145
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194254426
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

die eigen staat hebben ze al. Sinds de britten vertrokken. Die staat heet Zuid-Afrika
Maar als een staat een groot stuk onbewoond land wil afstaan, dan gaan ze hun gang maar.Mits het geen racistische staat wordt,
Nee, dat hebben ze niet. Daar zijn ze een minderheid. Bosniërs en Albaniërs namen ook geen genoegen met Joegoslavië, en de Koerden nemen geen genoegen met Turkije.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:37:13 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194254433
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat er meer zwarten worden vermoord komt omdat er ook meer zwarten wonen, maar naar verhouding heb je dan ook als blanke tig meer kans te worden vermoord door een zwarte dan andersom.
Zou kunnen, maar zou zo ook zomaar kunnen dat je dit baseert op aannames. Op welke werkelijke cijfers baseer je dit?

quote:
Je bevestigd alleen maar waarom het daar inmiddels bittere noodzaak is geworden een “blanken only” dorp of stad of whatever het is, op te bouwen.
Wat is dat nou weer voor rare conclusie? Deze conclusie zegt meer over jouw eigen vreemde manier van denken aangezien de conclusie alleen maar kan kloppen wanneer je het uitgangspunt hebt dat elke zwarte een potentiële blanken-moordenaar is.

Waarom kan een plek in jouw ogen alleen maar veilig zijn wanneer het voor "blanken only" is? :? Een zwarte kan niks anders dan crimineel of gewelddadig zijn? In jouw wereld bestaan geen hardwerkende vredelievende zwarten?
Krekker is de bom!
pi_194254446
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar zou zo ook zomaar kunnen dat je dit baseert op aannames. Op welke werkelijke cijfers baseer je dit?
[..]

Wat is dat nou weer voor rare conclusie? Deze conclusie zegt meer over jouw eigen vreemde manier van denken aangezien de conclusie alleen maar kan kloppen wanneer je het uitgangspunt hebt dat elke zwarte een potentiële blanken-moordenaar is.

Waarom kan een plek in jouw ogen alleen maar veilig zijn wanneer het voor "blanken only" is? :? Een zwarte kan niks anders dan crimineel of gewelddadig zijn? In jouw wereld bestaan geen hardwerkende vredelievende zwarten?
Kijkend naar Nederland zie je toch ook duidelijk dat minderheden, dus een klein percentage van de gehele bevolking, 50%? van elke vorm van criminaliteit op zich weet te nemen.

Waarom moet ik dat tolereren? Omdat je niet blank zou zijn?
Dat vind ik pas een rare manier van denken.
pi_194254450
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Molukse wijken bedoeld hij.
lijkt me niet,
pi_194254512
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:36 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet. Daar zijn ze een minderheid. Bosniërs en Albaniërs namen ook geen genoegen met Joegoslavië, en de Koerden nemen geen genoegen met Turkije.
Welja....als zuid-afrikaners hun eigen staat niet meer willen herkennen dan moeten ze maar emigreren
Zover ik begrijp wil een grote meerderheid van de bevolking van ZA niet hun land opsplitsen of land afstaan
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:49:39 #150
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194254549
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kijkend naar Nederland zie je toch ook duidelijk dat minderheden, dus een klein percentage van de gehele bevolking, 50%? van elke vorm van criminaliteit op zich weet te nemen.

Waarom moet ik dat tolereren? Omdat je niet blank zou zijn?
Dat vind ik pas een rare manier van denken.
Wtf 8)7

Criminaliteit moeten tolereren? Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan? :?

Even los v/h feit dat wat je stelt niet klopt zijn bepaalde groepen allochtonen in Nederland inderdaad oververtegenwoordigd in bepaalde criminaliteitscijfers. Maar wat heeft dat te maken met de hardwerkende eerlijke allochtoon? Wanneer 50% vd criminaliteit veroorzaak wordt door groep x betekent dit niet dat 50% of 100% van groep x crimineel is.
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:51:11 #151
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194254569
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:36 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet. Daar zijn ze een minderheid. Bosniërs en Albaniërs namen ook geen genoegen met Joegoslavië, en de Koerden nemen geen genoegen met Turkije.
En dus omdat anderen een oorlog starten moet ik dit maar oké vinden?

Zwarte Zuid-Afrikanen hebben ook geen recht op een Zuid-Afrika zonder blanken.

Maar jij bent dus van mening dat alle minderheden recht hebben op een eigen staat? :? Of begrijp ik je verkeerd?
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:53:07 #152
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194254593
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:18 schreef RickoKun het volgende:
Hier in NL mag je wel complete wijken hebben waar geen blanken mogen komen.
Is ook niet acceptabel.
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:57:44 #153
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194254650
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welja....als zuid-afrikaners hun eigen staat niet meer willen herkennen dan moeten ze maar emigreren
Zover ik begrijp wil een grote meerderheid van de bevolking van ZA niet hun land opsplitsen of land afstaan
Oké, dus je ontkend hen het recht tot zelfbeschikking, ook al leidt het tot polarisatie. Heerlijk progressief weer.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 15:58:41 #154
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194254664
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:57 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Oké, dus je ontkend hen het recht tot zelfbeschikking. Heerlijk progressief weer.
Wat lul je nou dom over zelfbeschikking?

Jij bent ook van mening dat minderheden in Nederland hier in Nederland recht hebben op hun eigen staat? _O-
Krekker is de bom!
pi_194254857
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wtf 8)7

Criminaliteit moeten tolereren? Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan? :?

Even los v/h feit dat wat je stelt niet klopt zijn bepaalde groepen allochtonen in Nederland inderdaad oververtegenwoordigd in bepaalde criminaliteitscijfers. Maar wat heeft dat te maken met de hardwerkende eerlijke allochtoon? Wanneer 50% vd criminaliteit veroorzaak wordt door groep x betekent dit niet dat 50% of 100% van groep x crimineel is.
Waarom moet ik die paar goeie accepteren? Waarom zou dat “moeten”?

Waarom zou ik mijzelf blootstellen aan een potentieel gevaar van 50% per persoon die je wil binnenlaten uit bepaalde gebieden?

Als er 2 mannen voor je deur staan en je weet dat een daarvan je dochter komt verkrachten, alleen weet je niet wie van de twee, laat jij ze dan beide binnen want anders is het dit of dat?

No thanks.
We hebben zelf al genoeg criminelen.

Enfin dit gaat over zuid Afrika waar de verhouding heel anders ligt, daar ben je als blanke je leven niet zeker, dat is een feit.
Het is niet zo dat de blanke Afrikaner nou voor 50% aan criminaliteit veroorzaakt daar als”minderheid” dus die verhouding ligt nog schever dan je kan voorstellen.

Maar de kans is redelijk groot ja dat je naast een zwarte Afrikaan woont die jouw uiteindelijk iets wil aandoen.
Ik zou dat risico ook niet nemen en dan zeg ik, zoals ik al eerder zei : dan maar racist als labeltje krijgen.

Deal with it.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 16:16:56 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194254931
ja en zo zou ik als Zwarte Afrikaan zou ik de kriebels krijgen van een stukje wit Zuid Afrika

ik geef het niet heel lang eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194255065
Volgens gaat is bij Orania in de eerste plaats niet om ras, maar eerder om taal een cultuur. Een gemeenschap van Afrikaners die Afrikaans spreken en de Afrikaner cultuur belijden zonder bemoeienis van buitenaf. Geïnspireerd op de thuislanden van het Zuid-Afrika van voor Mandela. Zoals Bophuthatswana, Ciskei, Transkei en Venda waar zwarten van een bepaalde stam woonden. Maar omdat ze economisch zwak waren konden ze zich niet zelf bedruipen. Dit kun je van Orania niet zeggen.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 17:42:44 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194256103
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 14:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

de ietwat verzuurde situatie tussen zwart en wit onderling daar natuurlijk

hoe dat beter had gekund is makkelijk ... apartheid niet onvoeren logischerwijs
Dus in een scenario waar er vanaf het begin gelijkheid was, had ZA de welvaart op kunnen bouwen die nu rap aan het afbrokkelen is?
&lt;signature here&gt;.
pi_194256168
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:57 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Oké, dus je ontkend hen het recht tot zelfbeschikking, ook al leidt het tot polarisatie. Heerlijk progressief weer.
Die zelfbeschikking hebben ze al in een democratie als Zuid-Afrika. Van mij mogen Boeren een eigen staat stichten op een stuk onbewoond land en met toestemming van de staat die dat land als van haar beschouwt.
Het moet wel een democratie zijn , waar mensen gelijke burgerrechten hebben .En dat is iets waar conservatieve Boeren niet zo goed in zijn .

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 25-07-2020 17:59:21 ]
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 17:57:31 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194256281
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus in een scenario waar er vanaf het begin gelijkheid was, had ZA de welvaart op kunnen bouwen die nu rap aan het afbrokkelen is?
weet ik veel

ik ken alleen het bestaande scenario
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 22:39:30 #161
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194260137
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 16:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waarom moet ik die paar goeie accepteren? Waarom zou dat “moeten”?

Waarom zou ik mijzelf blootstellen aan een potentieel gevaar van 50% per persoon die je wil binnenlaten uit bepaalde gebieden?

Als er 2 mannen voor je deur staan en je weet dat een daarvan je dochter komt verkrachten, alleen weet je niet wie van de twee, laat jij ze dan beide binnen want anders is het dit of dat?

No thanks.
We hebben zelf al genoeg criminelen.

Enfin dit gaat over zuid Afrika waar de verhouding heel anders ligt, daar ben je als blanke je leven niet zeker, dat is een feit.
Het is niet zo dat de blanke Afrikaner nou voor 50% aan criminaliteit veroorzaakt daar als”minderheid” dus die verhouding ligt nog schever dan je kan voorstellen.

Maar de kans is redelijk groot ja dat je naast een zwarte Afrikaan woont die jouw uiteindelijk iets wil aandoen.
Ik zou dat risico ook niet nemen en dan zeg ik, zoals ik al eerder zei : dan maar racist als labeltje krijgen.

Deal with it.
Als jij denkt dat huidskleur de zuiverste maatstaf is om in te schatten of een persoon crimineel/fout is of niet, tsja...
Krekker is de bom!
pi_194265136
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 22:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Als jij denkt dat huidskleur de zuiverste maatstaf is om in te schatten of een persoon crimineel/fout is of niet, tsja...
Huidskleur is niet de zuiverste maatstaf. Er zijn meer goede negers dan slechte negers etc. Maar onderscheid maken tussen wie je in je compound laat gaat ergens gebeuren en dan is het in Zuid-Afrika redelijk veilig om negers uit te sluiten. Niet dat er daar geen slechte blanken zijn, ik denk dat de geschiedenis dat wel genoegzaam uitgewezen heeft en ik geloof dat er daar zelfs nu nog bewegingen zijn die liefst z.s.m. terug zouden naar de apartheid. Bovendien sluit je een hoop goede negers uit door ze bij voorbaat niet op je compound te laten. Maar al met al lijkt het voor hun te werken.

Ik ken hier in de omgeving werkgevers die geen Turken aannemen gewoon gebaseerd op hun eigen ervaringen/statistieken. Kun je van alles van vinden en discriminatie is het zeker, maar het is voor hun een vrij functionele maatstaf(1 van tig maatstaven overigens) om geschikte werknemers te vinden. Sinds ze die maatstaf aanhouden hebben ze gewoon minder rotte appels binnen hun bedrijf lopen.

Als je het breder trekt dan dat en je gaat afvragen wat voor soort migranten je in je land/de EU wilt dan zijn er meerdere factoren waarop je onderscheid kunt maken om ervoor te zorgen dat integratie/assimilatie in de EU zo vlekkeloos mogelijk verloopt. Dan kun je denken aan opleidingsniveau, maar ook zeker aan culturele achtergrond of religieuze achtergrond of een mengsel van beiden.
pi_194265879
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 17:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die zelfbeschikking hebben ze al in een democratie als Zuid-Afrika. Van mij mogen Boeren een eigen staat stichten op een stuk onbewoond land en met toestemming van de staat die dat land als van haar beschouwt.
Het moet wel een democratie zijn , waar mensen gelijke burgerrechten hebben .En dat is iets waar conservatieve Boeren niet zo goed in zijn .
Je kunt veel lelijks over de Boeren zeggen, maar dat is eigenlijk hetgene dat ze door de eeuwen heen geprobeerd hebben. Dat mocht niet van de Britten want die wilden heersen over andere volkeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194266197
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt veel lelijks over de Boeren zeggen, maar dat is eigenlijk hetgene dat ze door de eeuwen heen geprobeerd hebben.
Je kent de geschiedenis niet van dat de Boeren een racistische dictatuur steunden in de 20e eeuw en slaven hadden totdat de Britten in 1795 de VOC-kolonie inpikten ?
Of wil je niet weten hoe antidemocratisch en hoe anti-gelijke rechten ze waren ?
  zondag 26 juli 2020 @ 13:38:03 #165
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194266332
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En dus omdat anderen een oorlog starten moet ik dit maar oké vinden?

Zwarte Zuid-Afrikanen hebben ook geen recht op een Zuid-Afrika zonder blanken.

Maar jij bent dus van mening dat alle minderheden recht hebben op een eigen staat? :? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee je moet je afvragen hoe zo'n oorlog tot stand komt en hoe je dit in de toekomst op andere plekken gaat voorkomen. Ik zie een aantal parallellen.
  zondag 26 juli 2020 @ 14:02:37 #166
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194266588
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kent de geschiedenis niet van dat de Boeren een racistische dictatuur steunden in de 20e eeuw en slaven hadden totdat de Britten in 1795 de VOC-kolonie inpikten ?
Of wil je niet weten hoe antidemocratisch en hoe anti-gelijke rechten ze waren ?
Die ken jij zelf niet.

Zie hier het voorbeeld van iemand die compleet ontkoppeld is met de realiteit.

Je zit op een wolk. Als je werkelijk denkt dat men destijds bezig was met feminisme, democratie, universele mensenrechten dan heb je het niet helemaal begrepen. Zowel in de Kaap als in de Zoeloe dorpen was dat bijzaak.

En in sommige voorsteden van Johannesburg nog steeds. En daar wonen niet zoveel witmemsen meer. ;)
  zondag 26 juli 2020 @ 14:11:43 #167
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194266670
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 13:38 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee je moet je afvragen hoe zo'n oorlog tot stand komt en hoe je dit in de toekomst op andere plekken gaat voorkomen. Ik zie een aantal parallellen.
En nu even concreet? Want je vraagt anderen wat zij vinden maar zelf blijf je erg vaag...

Hebben minderheden (of heeft elke groep) het recht om op het grondgebied dat onderdeel is v/d huidige staat, hun eigen staat te starten?

En zo ja, heb je hier ook nog specifieke criteria voor of heeft iedereen altijd dit recht?
Krekker is de bom!
pi_194266677
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:02 schreef YoungDriller het volgende:


Zie hier het voorbeeld van iemand die compleet ontkoppeld is met de realiteit.
Ik noem de feiten die al vele jaren bekend zijn... en wat betreft de slavernij van Boeren en hun voorouders al meer dan 3 eeuwen.
Je ontkent het botweg ?
  zondag 26 juli 2020 @ 14:13:34 #169
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194266697
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:02 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Die ken jij zelf niet.

Zie hier het voorbeeld van iemand die compleet ontkoppeld is met de realiteit.

Je zit op een wolk. Als je werkelijk denkt dat men destijds bezig was met feminisme, democratie, universele mensenrechten dan heb je het niet helemaal begrepen. Zowel in de Kaap als in de Zoeloe dorpen was dat bijzaak.

En in sommige voorsteden van Johannesburg nog steeds. En daar wonen niet zoveel witmemsen meer. ;)
Maar wat probeer je hier nu precies mee te zeggen? Dat alles wat men toen deed hartstikke oke was en dat we dit moeten toejuichen en verheerlijken?
Krekker is de bom!
pi_194266752
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:11 schreef KreKkeR het volgende:
Hebben minderheden (of heeft elke groep) het recht om op het grondgebied dat onderdeel is v/d huidige staat, hun eigen staat te starten?

En zo ja, heb je hier ook nog specifieke criteria voor of heeft iedereen altijd dit recht?
Uiteraard. De keuze tussen zelfbeschikking en onderdrukking is niet zo moeilijk.
  zondag 26 juli 2020 @ 14:26:37 #171
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194266844
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:18 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Uiteraard. De keuze tussen zelfbeschikking en onderdrukking is niet zo moeilijk.
Dus wanneer een groep allochtonen in Nederland roept: "Wij willen van Noord-Holland/Brabant/insert willekeurige provincie in NL, een autonome staat maken, dan is dit oke en moeten we dit toekennen?
Krekker is de bom!
pi_194266903
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dus wanneer een groep allochtonen in Nederland roept: "Wij willen van Noord-Holland/Brabant/insert willekeurige provincie in NL, een autonome staat maken, dan is dit oke en moeten we dit toekennen?
Lijkt me dat een (super)meerderheid zich hier in een referendum voor moet uitspreken. Zoals bijvoorbeeld in Catalonië is gebeurd.
  zondag 26 juli 2020 @ 14:33:05 #173
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194266920
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dus wanneer een groep allochtonen in Nederland roept: "Wij willen van Noord-Holland/Brabant/insert willekeurige provincie in NL, een autonome staat maken, dan is dit oke en moeten we dit toekennen?
Dat is bij Amsterdam al beetje een feit
  zondag 26 juli 2020 @ 14:34:36 #174
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194266945
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En nu even concreet? Want je vraagt anderen wat zij vinden maar zelf blijf je erg vaag...

Hebben minderheden (of heeft elke groep) het recht om op het grondgebied dat onderdeel is v/d huidige staat, hun eigen staat te starten?

En zo ja, heb je hier ook nog specifieke criteria voor of heeft iedereen altijd dit recht?
Dit is gewoon mijn persoonlijke mening.

Als zij als volk/cultuur in gevaar zijn, zich niet kunnen ontplooien naar hun behoefte/mogelijkheid, maar dit wel 'de facto' kunnen afdwingen, en zichzelf ook in stand kunnen houden als staat, en er is genoeg draagvlak om dit concreet te maken, in welke zin dan ook dan mag het zeker op de agenda komen.
  zondag 26 juli 2020 @ 14:35:50 #175
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194266963
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar wat probeer je hier nu precies mee te zeggen? Dat alles wat men toen deed hartstikke oke was en dat we dit moeten toejuichen en verheerlijken?
Dat 'ie hypocriete verwijten maakt. Was dat niet duidelijk dan?
pi_194267241
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:35 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat 'ie hypocriete verwijten maakt. Was dat niet duidelijk dan?

Mijn verwijt was in de tweede zin:
" Het moet wel een democratie zijn , waar mensen gelijke burgerrechten hebben .En dat is iets waar conservatieve Boeren niet zo goed in zijn ."
Vind je dat niet waar dus ?
  zondag 26 juli 2020 @ 15:12:58 #177
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194267338
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mijn verwijt was in de tweede zin:
" Het moet wel een democratie zijn , waar mensen gelijke burgerrechten hebben .En dat is iets waar conservatieve Boeren niet zo goed in zijn ."
Vind je dat niet waar dus ?
Ze zijn er niet slechter of beter in dan andere volken. Dat geldt zeker voor de nieuwe generatie.


Was dit het??
pi_194267427
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:12 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Ze zijn er niet slechter of beter in dan andere volken. Dat geldt zeker voor de nieuwe generatie.

Ik denk dat de hedendaags Boeren zeer zeker problemen hebben met gelijke burgerrechten voor iedereen , van welk ras ook te verwezenlijken. Behoudens enkelen, de Boeren waren tegen de democratisering van 30 jaar geleden.... men wilde doorgaan met het blanke ras meer rechten geven. Bijv stemrecht.
Die mentaliteit , ingegeven door eeuwenlang superioriteitswaan, is nog steeds niet ver genoeg verdwenen.
Er is dus alle redenen om een samenleving van Boeren te wantrouwen .
  zondag 26 juli 2020 @ 15:30:15 #179
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194267527
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik denk dat de hedendaags Boeren zeer zeker problemen hebben met gelijke burgerrechten voor iedereen , van welk ras ook te verwezenlijken. Behoudens enkelen, de Boeren waren tegen de democratisering van 30 jaar geleden.... men wilde doorgaan met het blanke ras meer rechten geven. Bijv stemrecht.
Die mentaliteit , ingegeven door eeuwenlang superioriteitswaan, is nog steeds niet ver genoeg verdwenen.
Er is dus alle redenen om een samenleving van Boeren te wantrouwen .
Arme naïveling. Denk jij soms dat Zuidelijk Afrika een baken van democratie en progressie was, en dat Jan van Riebeeck dit allemaal heeft verpest?

Ja hè? :D
pi_194267657
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:30 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Arme naïveling. Denk jij soms dat Zuidelijk Afrika een baken van democratie en progressie was, en dat Jan van Riebeeck dit allemaal heeft verpest?

Ja hè? :D
Je draait er om heen.
Het gaat over hedendaagse boeren die van oudsher slavendrijvers en racisten waren.
Na 30 jaar zullen vooral de jongeren minder conservatief zijn en meer dit duistere verleden beseffen.
Idd Zuid Afrika is nooit een baken van democratie en progressie geweest... onder meer dankzij de mentaliteit van Boeren en hun voorouders. in hoeverre hebben de hedendaagse Boeren zich gedistantieerd van deze foute moraal van vroeger ?
  zondag 26 juli 2020 @ 15:53:30 #181
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194267714
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je draait er om heen.
Het gaat over hedendaagse boeren die van oudsher slavendrijvers en racisten waren.
Na 30 jaar zullen vooral de jongeren minder conservatief zijn en meer dit duistere verleden beseffen.
Idd Zuid Afrika is nooit een baken van democratie en progressie geweest... onder meer dankzij de mentaliteit van Boeren en hun voorouders. in hoeverre hebben de hedendaagse Boeren zich gedistantieerd van deze foute moraal van vroeger ?
Hedendaagse boeren hebben geen bloedschuld aan het verleden. Apartheid is afgeschaft. Wat wil je nou. Een soort omgekeerde bloedsculd?

Dat waren ze allemaal... iedereen was overtuigd van eigen supetioriteit. Wanneer valt het kwartje nou eens?

[ Bericht 5% gewijzigd door YoungDriller op 26-07-2020 15:59:43 ]
pi_194267782
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je draait er om heen.
Het gaat over hedendaagse boeren die van oudsher slavendrijvers en racisten waren.
Na 30 jaar zullen vooral de jongeren minder conservatief zijn en meer dit duistere verleden beseffen.
Idd Zuid Afrika is nooit een baken van democratie en progressie geweest... onder meer dankzij de mentaliteit van Boeren en hun voorouders. in hoeverre hebben de hedendaagse Boeren zich gedistantieerd van deze foute moraal van vroeger ?
Euh ik denk niet dat er veel boeren zijn die 30 jaar geleden nog slaven hebben.
pi_194267789
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:53 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Hedendaagse boeren hebben geen bloedschuld aan het verleden. Apartheid is afgeschaft. Wat wil je nou. Een soort omgekeerde bloedsculd?

Dat waren ze allemaal... iedereen was overtuigd van eigen supetioriteit. Wanneer valt het kwartje nou eens?

Bij jou zal het nooit vallen , vrees ik.
probeer het toch maar:

Je wil perse niet weten dat het gaat om hedendaagse Boeren die onvoldoende zich moreel gedistantieerd hebben van een racistisch en dictatoriaal verleden en daarom is te vrezen dat zij in een eigen besloten staat nog steeds ongelijke behandeling dulden, willen, en rechtvaardigen.
  zondag 26 juli 2020 @ 16:36:15 #184
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194268056
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 16:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Bij jou zal het nooit vallen , vrees ik.
probeer het toch maar:

Je wil perse niet weten dat het gaat om hedendaagse Boeren die onvoldoende zich moreel gedistantieerd hebben van een racistisch en dictatoriaal verleden en daarom is te vrezen dat zij in een eigen besloten staat nog steeds ongelijke behandeling dulden, willen, en rechtvaardigen.
Dat hebben ze al gedaan. Apartheid is afgeschaft. Jij wilt dat mensen die ergens niet aan schuldig zijn zich verontschuldigen voor iets wat ze zelf niet hebben gedaan. Dat alles terwijl je geen voorbeeld geeft van hoe dat er uit mag zien. Je roept alleen dat Afrikaners racistem zijn maar hebt verder oogkleppen op.

je rept bijvoorbeels geen woord over hoe Zimbabwaanse vluchtelingen/migrantem actief behandeld worden door xenofobische, vooral door niet-Afrikaners.

Je bent hypocriet.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:42:50 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194268731
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:33 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dat is bij Amsterdam al beetje een feit
Maar uiteindelijk is het alsnog het rijk dat bepaalt. Lokale zeggenschap kun je in allerlei vormen hebben, in de VS zijn staten op sommige gebieden super autonoom. Toch blijven ze onderdeel uitmaken van de Verenigde staten van Amerika en kunnen ze niet op elke gebied lekker zelf bepalen wat ze doen.

Als men zou toelaten dat bepaalde groepen zich wel zonder meer onafhankelijk kunnen verklaren is het hek echt van de dam.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2020 @ 17:43:39 #186
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194268741
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 14:34 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dit is gewoon mijn persoonlijke mening.

Als zij als volk/cultuur in gevaar zijn, zich niet kunnen ontplooien naar hun behoefte/mogelijkheid, maar dit wel 'de facto' kunnen afdwingen, en zichzelf ook in stand kunnen houden als staat, en er is genoeg draagvlak om dit concreet te maken, in welke zin dan ook dan mag het zeker op de agenda komen.
Als volk/cultuur in gevaar zijn, jezelf niet kunnen ontplooien is extreem subjectief. Wanneer we dat als criterium gaan gebruiken eist BLM morgen ook hun eigen staat op basis van die argumenten.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2020 @ 18:58:23 #187
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194269743
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Als volk/cultuur in gevaar zijn, jezelf niet kunnen ontplooien is extreem subjectief. Wanneer we dat als criterium gaan gebruiken eist BLM morgen ook hun eigen staat op basis van die argumenten.
Je brengt het alsof het een absurd idee is, maar zulke zelfbeschikkingsscenario's zijn historisch helemaal niet ongebruikelijk. Volgens mij is Liberia een uitvloeisel van die gedachte, en de Verenigde Staten zelf tot op zekere hoogte ook.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:34:41 #188
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194271137
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je brengt het alsof het een absurd idee is, maar zulke zelfbeschikkingsscenario's zijn historisch helemaal niet ongebruikelijk. Volgens mij is Liberia een uitvloeisel van die gedachte, en de Verenigde Staten zelf tot op zekere hoogte ook.
Alstublieft. ^O^
  zondag 26 juli 2020 @ 21:21:49 #189
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194271939
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:34 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Alstublieft. ^O^
unaïef...
Alstublieft wat?

Dat iets voorkomt maakt het niet opeens wenselijk. Maar prima, moedig het vooral aan. Maar ga niet lopen janken wanneer Nederland opeens wordt opgedeeld in diverse staatjes omdat allerlei minder- en/of meerderheden hun eigen staatjes uitroepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door KreKkeR op 26-07-2020 21:28:27 ]
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2020 @ 21:27:55 #190
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194272013
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je brengt het alsof het een absurd idee is, maar zulke zelfbeschikkingsscenario's zijn historisch helemaal niet ongebruikelijk. Volgens mij is Liberia een uitvloeisel van die gedachte, en de Verenigde Staten zelf tot op zekere hoogte ook.
En het verleden is ook altijd zo'n mooie oorlogsvrije tijd geweest he!

Laten we vooral weer naar de kleine oorlogsvoerende stadsstaatjes toegaan!

Maar zelfs als ze geen continue oorlog zullen voeren en vredelievend handel zullen drijven... Hoe denk je dat de vorming van deze ministaatjes zal gaan? Als er 1 begint willen er meer... Zie voormalig Joegoslavie.

Kun je wel zeggen dat het er nu beter is, maar over tig jaren is er weer ander gezeik. Ipv dit doort afscheidingen kunnen mensen beter leren hoe met elkaar samen te leven
... Naïef? Dan doe je het lekker niet en ga je allemaal je eigen staatjes vormen... Denken dat dat er vredelievend aan toe zal gaan, dat is pas naïef...
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2020 @ 21:56:37 #191
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194272611
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

unaïef...
Alstublieft wat?

Dat iets voorkomt maakt het niet opeens wenselijk. Maar prima, moedig het vooral aan. Maar ga niet lopen janken wanneer Nederland opeens wordt opgedeeld in diverse staatjes omdat allerlei minder- en/of meerderheden hun eigen staatjes uitroepen.
Een ongefundeerde angst.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:57:12 #192
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194272622
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En het verleden is ook altijd zo'n mooie oorlogsvrije tijd geweest he!

Laten we vooral weer naar de kleine oorlogsvoerende stadsstaatjes toegaan!

Maar zelfs als ze geen continue oorlog zullen voeren en vredelievend handel zullen drijven... Hoe denk je dat de vorming van deze ministaatjes zal gaan? Als er 1 begint willen er meer... Zie voormalig Joegoslavie.

Kun je wel zeggen dat het er nu beter is, maar over tig jaren is er weer ander gezeik. Ipv dit doort afscheidingen kunnen mensen beter leren hoe met elkaar samen te leven
... Naïef? Dan doe je het lekker niet en ga je allemaal je eigen staatjes vormen... Denken dat dat er vredelievend aan toe zal gaan, dat is pas naïef...
Maar vind je niet dat mensengemeenschappen in principe het recht hebben om hun eigen koers te bepalen? En betreur je dan bijvoorbeeld ook het uiteenvallen van het Britse rijk? Zo'n rommelige brij van staatjes...

Maar met dat oorlogvoeren zal het toch zo'n vaart wel niet lopen als de overkoepelende staat niet naar het middel van gewelddadige repressie grijpt. En nadien kunnen de nieuwe autonome landjes zich toch prima bij EU, NAVO en/of VN aansluiten?
pi_194272707
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:27 schreef KreKkeR het volgende:
Hoe denk je dat de vorming van deze ministaatjes zal gaan? Als er 1 begint willen er meer... Zie voormalig Joegoslavie.
Dat is toch echt de schuld van de 'grote' staat die bang is haar macht te verliezen en niet vreedzaam afstand wil doen van land.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:30:22 #194
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194273174
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:56 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Een ongefundeerde angst.
Het gaat niet om angst. Want het is niet zo dat wanneer we hier zeggen dat we beiden iets willen, het opeens zal gebeuren. Het gaat erom dat volgens jouw logica groeperingen die zich in een bestaande staat bevinden, recht hebben op een eigen staat wanneer ze dit willen. Ik geef aan waarom ik daar geen groot voorstander van ben.

Want nogmaals, als je jouw visie doortrekt zouden minderheidsgroeperingen in Nederland dit ook mogen wanneer ze zich bedreigd voelen. Of niet?

Wees eens concreet. Waar sta je precies voor?
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2020 @ 22:33:02 #195
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194273225
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het gaat niet om angst. Want het is niet zo dat wanneer we hier zeggen dat we beiden iets willen, het opeens zal gebeuren. Het gaat erom dat volgens jouw logica groeperingen die zich in een bestaande staat bevinden, recht hebben op een eigen staat wanneer ze dit willen. Ik geef aan waarom ik daar geen groot voorstander van ben.

Want nogmaals, als je jouw visie doortrekt zouden minderheidsgroeperingen in Nederland dit ook mogen wanneer ze zich bedreigd voelen. Of niet?

Wees eens concreet. Waar sta je precies voor?
Hier heb ik al antwoord op gegeven.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:35:07 #196
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194273264
quote:
12s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar vind je niet dat mensengemeenschappen in principe het recht hebben om hun eigen koers te bepalen?
Ja, in principe wel.

Realiteit is echter dat dit tot continu oorlog leidt omdat je zoveel diverse meningen hebt, groepen vaak niet homogeen zijn en/of blijven, er vaak ook sprake is van een dominante groep die geen precedent werking wil hebben, etc

quote:
En betreur je dan bijvoorbeeld ook het uiteenvallen van het Britse rijk? Zo'n rommelige brij van staatjes...

Maar met dat oorlogvoeren zal het toch zo'n vaart wel niet lopen als de overkoepelende staat niet naar het middel van gewelddadige repressie grijpt. En nadien kunnen de nieuwe autonome landjes zich toch prima bij EU, NAVO en/of VN aansluiten?
Het is nu eenmaal een komen een gaan van landen en staten. Dat is een ding wat de geschiedenis heeft uitgewezen. Geen enkel land dat vanaf zijn bestaan een zelfde formaat heeft gehad.

Dat wil echter niet zeggen dat ik het afscheiden, nadat er na vele oorlogen zo'n staat is gevormd toejuich. Het is iets wat gebeurt, dat is een gegeven. Maar ik ga het niet aanmoedigen, en al helemaal niet selectief aanmoedigen zoals sommige users dat lijken te doen, zonder het toe te willen geven.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juli 2020 @ 22:35:47 #197
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194273278
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Hier heb ik al antwoord op gegeven.
Waar? :?
Krekker is de bom!
pi_194273843
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:35 schreef KreKkeR het volgende:
Realiteit is echter dat dit tot continu oorlog leidt
Realiteit is dat de machtigste staat op het moment continu in oorlog is. Niet de ministaatjes.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:53:04 #199
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194274238
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:15 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Realiteit is dat de machtigste staat op het moment continu in oorlog is. Niet de ministaatjes.
Oke, en niet alleen momenteel, maar het gros v/d machtige staten uit het verleden was behoorlijk gericht op uitbreiding, das waar ;) Maar wat zou dan voor jou het criterium zijn om een ministaatje te kunnen/mogen worden?

Wat als opeens bepaalde groepen allochtonen in NL een volledig onafhankelijke ministaat zouden willen vormen op Nederlands grondgebied?
Krekker is de bom!
  maandag 27 juli 2020 @ 00:02:50 #200
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194274355
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oke, en niet alleen momenteel, maar het gros v/d machtige staten uit het verleden was behoorlijk gericht op uitbreiding, das waar ;) Maar wat zou dan voor jou het criterium zijn om een ministaatje te kunnen/mogen worden?

Wat als opeens bepaalde groepen allochtonen in NL een volledig onafhankelijke ministaat zouden willen vormen op Nederlands grondgebied?
Je zou als voorwaarde kunnen stellen dat de groep in kwestie al een historische binding met het grondgebied moet hebben.
  maandag 27 juli 2020 @ 00:18:11 #201
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_194274477
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oke, en niet alleen momenteel, maar het gros v/d machtige staten uit het verleden was behoorlijk gericht op uitbreiding, das waar ;) Maar wat zou dan voor jou het criterium zijn om een ministaatje te kunnen/mogen worden?

Wat als opeens bepaalde groepen allochtonen in NL een volledig onafhankelijke ministaat zouden willen vormen op Nederlands grondgebied?
België is geen ministaat. Luxemburg is een twijfelgeval.
  maandag 27 juli 2020 @ 00:18:22 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194274478
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:02 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je zou als voorwaarde kunnen stellen dat de groep in kwestie al een historische binding met het grondgebied moet hebben.
Vanaf wanneer beschouw als lang genoeg om het als historisch te zien? En wat als andere groepen die het gebied ook historisch gezien claimen, het hier niet mee eens zijn (denk aan Israëliërs/Palestijnen)?
Krekker is de bom!
  maandag 27 juli 2020 @ 00:27:49 #203
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_194274522
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 15:36 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet. Daar zijn ze een minderheid. Bosniërs en Albaniërs namen ook geen genoegen met Joegoslavië, en de Koerden nemen geen genoegen met Turkije.
En ze blijven ook wel een minderheid eigenlijk.
quote:
The geographic dispersal of minority Afrikaner communities throughout South Africa presents a significant obstacle to the establishment of a Volkstaat, because Afrikaners do not form a majority in any separate geographic area that could be sustainable independently. Supporters of the proposal have established several land cooperatives in Orania in the Northern Cape province and Kleinfontein in Gauteng as practical implementations of the idea. Initiatives in Balmoral and Morgenzon, both in Mpumalanga, failed to develop beyond their initial phase.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkstaat
  maandag 27 juli 2020 @ 00:32:36 #204
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194274547
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:27 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

En ze blijven ook wel een minderheid eigenlijk.
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkstaat
In het voorgestelde gebied allicht. Als ze minder groot denken zie ik mogelijkheden
  maandag 27 juli 2020 @ 00:42:03 #205
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_194274590
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:32 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

In het voorgestelde gebied allicht. Als ze minder groot denken zie ik mogelijkheden
Het zijn Boeren hé. Hebben veel grond nodig. :P
  maandag 27 juli 2020 @ 00:57:00 #206
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194274625
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:32 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

In het voorgestelde gebied allicht. Als ze minder groot denken zie ik mogelijkheden
Wat voor mogelijkheden? En waarom zou jij die willen zien voor een groep volstrekte vreemden? Of kom je toevallig ook uit dat gebied?

En waarom zouden deze blanke boeren wel recht hebben op afscheiding van hun huidige staat en alle andren niet?
Krekker is de bom!
  maandag 27 juli 2020 @ 06:47:53 #207
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194275137
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je draait er om heen.
Het gaat over hedendaagse boeren die van oudsher slavendrijvers en racisten waren.
Na 30 jaar zullen vooral de jongeren minder conservatief zijn en meer dit duistere verleden beseffen.
Idd Zuid Afrika is nooit een baken van democratie en progressie geweest... onder meer dankzij de mentaliteit van Boeren en hun voorouders. in hoeverre hebben de hedendaagse Boeren zich gedistantieerd van deze foute moraal van vroeger ?
Ik zou het ook niet ondenkbaar vinden als juist de huidige Afrikaners in hun raciaal superioriteitsdenken gesterkt worden door de huidige situatie. Men ziet hoe de gekleurde Zuid-Afrikanen de boel hebben overgenomen en wat een rotzooi dat nu geeft..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 27 juli 2020 @ 12:54:35 #208
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194278703
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat voor mogelijkheden? En waarom zou jij die willen zien voor een groep volstrekte vreemden? Of kom je toevallig ook uit dat gebied?

En waarom zouden deze blanke boeren wel recht hebben op afscheiding van hun huidige staat en alle andren niet?
Waarom zouden anderen dat recht niet kunnen hebben?
  maandag 27 juli 2020 @ 13:13:46 #209
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194278951
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:54 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Waarom zouden anderen dat recht niet kunnen hebben?
Dus Nederlanders van Marokkaanse afkomst hebben (evt. na enkele generaties) recht op een eigen staat in Nederland?

En wat als zwarten in Zuid-Afrika (is geen homogene groep, maar stel dat ze dat wel waren) zeiden: we willen een staat zonder blanken, is dat dan ook ok? Of mogen alleen minderheden hun eigen staat?
Krekker is de bom!
  maandag 27 juli 2020 @ 13:41:27 #210
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194279292
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dus Nederlanders van Marokkaanse afkomst hebben (evt. na enkele generaties) recht op een eigen staat in Nederland?

En wat als zwarten in Zuid-Afrika (is geen homogene groep, maar stel dat ze dat wel waren) zeiden: we willen een staat zonder blanken, is dat dan ook ok? Of mogen alleen minderheden hun eigen staat?
Zuiver principieel gezien lijkt me dat eerste problematisch. Althans, het lijkt me niet helemaal eerlijk om niet-geaccultureerde nieuwkomers een stuk land te geven ten koste van een inheemse cultuurgemeenschap die daar al eeuwenlang woont, zeker niet als die nieuwkomers ook nog de keuze hebben om terug te gaan naar het land van herkomst van de ouders of grootouders. Wat vind jij daarvan?

Wat het tweede betreft: dat is niet erg aardig, evenmin als het omgekeerde geval, maar het lijkt me niet per se iets waar wij veel over te zeggen zouden hebben. Als je het ermee oneens bent kun je bijvoorbeeld afspreken geen producten uit een dergelijk land te betrekken.
pi_194279752
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 13:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zuiver principieel gezien lijkt me dat eerste problematisch. Althans, het lijkt me niet helemaal eerlijk om niet-geaccultureerde nieuwkomers een stuk land te geven ten koste van een inheemse cultuurgemeenschap die daar al eeuwenlang woont, zeker niet als die nieuwkomers ook nog de keuze hebben om terug te gaan naar het land van herkomst van de ouders of grootouders. Wat vind jij daarvan?

Wat het tweede betreft: dat is niet erg aardig, evenmin als het omgekeerde geval, maar het lijkt me niet per se iets waar wij veel over te zeggen zouden hebben. Als je het ermee oneens bent kun je bijvoorbeeld afspreken geen producten uit een dergelijk land te betrekken.
Je eerste punt is toch exact vergelijkbaar met de situatie in de OP?

Ook daar gaat het om een groep gelukzoekers die nooit geïntegreerd zijn in hun nieuwe land.
  maandag 27 juli 2020 @ 14:41:55 #212
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194279894
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 14:29 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Je eerste punt is toch exact vergelijkbaar met de situatie in de OP?

Ook daar gaat het om een groep gelukzoekers die nooit geïntegreerd zijn in hun nieuwe land.
Ja, niet identiek maar wel vergelijkbaar. De Khoisan en ook bepaalde Bantoegroepen hebben in dat opzicht de oudste rechten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')