abonnement Unibet Coolblue
pi_194237411
quote:
Het is geen misdaad om op te roepen tot het neerschieten van blanke mensen. Dat stelt officier van justitie Mathias Larsson na een vooronderzoek naar een YouTube-profiel dat dreigende anti-blanke berichten verspreidde op sociale media. “Het gaat niet om huidskleur”, zei Mathias Larsson tegen Fria Tider.
Meer toelichting, met enkele pareltjes der woordkunst van de dreiger in kwestie hier.

Het is een Zweden-topic, maar gelet op de BLM-demonstratie op de Dam is dezelfde rechtsongelijkheid ook in ons land aanwezig en geïnstitutionaliseerd. Wat kan er in het hoofd van een aanklager omgaan dat dit een juiste gang van zaken is? Waarom bestaat het dat er zulke rechtsongelijkheid kan zijn?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194237480
Deze neger moet direct terug naar Nigeria worden gestuurd. En die OvJ mag hem daar gezelschap houden.
pi_194237518
Stemmingmakerij. Deze aanklager geeft aan dat het niet de huidskleur is die het al dan niet strafrechtelijk maakt, maar de daad/situatie op zichzelf

quote:
Denk je dat je een andere beoordeling hebt gemaakt als een blanke Zweed een YouTube-video heeft gemaakt over het fotograferen van zwarten?

- Nee, het is niet de huidskleur die op zich dit is. Het is deze situatie, en het is precies deze clip en deze informatie die hij heeft verstrekt die tot deze beslissing leidt. Het is dus niet mogelijk om parallellen te trekken met betrekking tot de beoordeling die men in een ander geval zou maken.
En daar kan ik persoonlijk prima mee leven

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2020 12:41:29 ]
pi_194237567
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Stemmingmakerij. Deze aanklager geeft aan dat het niet de huidskleur is die het al dan niet strafrechtelijk maakt, maar de daad/situatie op zichzelf
[..]

En daar kan ik persoonlijk prima mee leven
Dat zegt vooral dat de aanklager niet in staat is context mee te wegen. De dreiger in kwestie maakt het zelf tot iets raciaals. Kennelijk wil de aanklager dat niet inzien.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194237584
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat zegt vooral dat de aanklager niet in staat is context mee te wegen. De dreiger in kwestie maakt het zelf tot iets raciaals. Kennelijk wil de aanklager dat niet inzien.
De aanklager neemt in mijn ogen juist de context mee en 'ontrast' de situatie. Het enige juiste om te doen want dat hele nutteloze gefocus op huidskleur is in niemands belang
pi_194237598
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De aanklager neemt in mijn ogen juist de context mee en 'ontrast' de situatie. Het enige juiste om te doen want dat hele nutteloze gefocus op huidskleur is in niemands belang
Hij negeert de bedoeling en het mogelijke motief van de dreiger ja, dat lijkt mij nu juist niet verstandig om te doen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194237610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat zegt vooral dat de aanklager niet in staat is context mee te wegen. De dreiger in kwestie maakt het zelf tot iets raciaals. Kennelijk wil de aanklager dat niet inzien.
De aanklager/rechter mag dat ook niet doen.
Die moeten kijken naar het delict.
Of het nou kleur/wit, wit/kleur, kleur/kleur of wit/wit is.
Het delict is hetzelfde, dus de behandeling ook.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 12:49:51 #8
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_194237644
quote:
neerschieten
quote:
fotograferen
... wat is het nou? :?
pi_194237708
Giftige ideologie, dat Black lives matters.
Eens kijken
  vrijdag 24 juli 2020 @ 13:21:25 #10
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194238113
Als je oproept om zwarte mensen neer te knallen dan is het naast moord ook nog racisme en dus wordt je extra zwaar gestraft. Ga je blanke mensen neerknallen vanwege huidskleur dan is het alleen moord. Hoezo meten met 2 maten.
pi_194238273
In Zweden kun je beroepshalve nog steeds promotie maken binnen de juiste politieke partij keuze.

Voorbeeld: Zweden maakt een wet die elke kritiek op de immigratie tot een misdaad verklaart.

https://ejbron.wordpress.(...)n-misdaad-verklaart/

Andrew Norlen is inmiddels een vooraanstaand lid namens Zweden in EU Brussel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194238689
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:47 schreef marc0871 het volgende:

[..]

De aanklager/rechter mag dat ook niet doen.
Die moeten kijken naar het delict.
Of het nou kleur/wit, wit/kleur, kleur/kleur of wit/wit is.
Het delict is hetzelfde, dus de behandeling ook.
Objectieve aanklagers en objectieve rechters bestaan niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194238912
Ik begin onderhand te kotsen van dat BLM.
pi_194239500
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Objectieve aanklagers en objectieve rechters bestaan niet.
Objectief gezien is alles subjectief.
Daarom zijn er regels en wetten, waarin beschreven wordt hoe te handelen in welke situatie, waardoor ze een objectief oordeel kunnen vellen, buiten hun eigen mening om.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:04:02 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_194239512
quote:
“We nemen hun teven, we nemen hun geld, we zullen eerlijk gezegd het beste ras ooit zijn.
Nou dat zou eens tijd worden zeg want voorlopig komt er nog geen flikker van terecht.
pi_194239556
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:34 schreef cempexo het volgende:
In Zweden kun je beroepshalve nog steeds promotie maken binnen de juiste politieke partij keuze.

Voorbeeld: Zweden maakt een wet die elke kritiek op de immigratie tot een misdaad verklaart.

https://ejbron.wordpress.(...)n-misdaad-verklaart/

Andrew Norlen is inmiddels een vooraanstaand lid namens Zweden in EU Brussel.
Voor zo'n vooraanstaand lid is hij wel verdomd onzichtbaar op Google..
pi_194239563
Volgens mij zijn die lui pas tevreden als alle blanken hun slaven zijn.
pi_194239613
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:03 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Objectief gezien is alles subjectief.
Daarom zijn er regels en wetten, waarin beschreven wordt hoe te handelen in welke situatie, waardoor ze een objectief oordeel kunnen vellen, buiten hun eigen mening om.
Ik heb hier nog een paar personeel dossiers liggen met een ontslagprocedure toestand als NL werkgever. Advocaten weten precies de kleur en keur van een rechter. Soms heb je geluk en soms heb je pech. Als werkgever.

Het ontstaan van de inmiddels 1.100.000 ZZP-ers is de basis van de -idiote en selectieve- NL ontslagprocedures. Wouter Bos schrok zich destijds kapot toen bleek dat de ZZP-er massaal in opkomst kwam. Hij probeerde dat te stoppen door de ZZP belasting in te voeren. Dat werkte dus niet.

Nederland telde in 2019 1,1 miljoen zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers). Het gaat hierbij om personen waarvoor een werkkring als zelfstandige de hoofdbaan is. Hun aantal is de afgelopen jaren voortdurend gestegen.

Daarnaast zijn er nog 500.000 ZZP-ers met een deeltijdbaan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194239701
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Voor zo'n vooraanstaand lid is hij wel verdomd onzichtbaar op Google..
De man heet Andreas Norlén.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:21:02 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_194239723
Het zal weer eens een keer geen rapper zijn. :')


Iemand die dat brabbeltaaltje van deze pisvlek kan verstaan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194240053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 15:21 schreef Hathor het volgende:
Het zal weer eens een keer geen rapper zijn. :')


Iemand die dat brabbeltaaltje van deze pisvlek kan verstaan?
Zie en luister naar alle 25.000 andere brabbeltaal rappers, één pot zwarte schmink.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194240294
Ah, Zweden.

Hoe erg wil je de blanke zelfhaat hebben?
pi_194243969
Onpartijdige website.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:37:00 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194244154
quote:
Als ze het over je familie hebben”, schiet ze dan neer.
Dit gaat inderdaad niet om huidskleur. Lijkt me duidelijk.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 24 juli 2020 @ 20:38:49 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194244201
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 12:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Stemmingmakerij. Deze aanklager geeft aan dat het niet de huidskleur is die het al dan niet strafrechtelijk maakt, maar de daad/situatie op zichzelf
[..]

En daar kan ik persoonlijk prima mee leven
Dan klopt de TT toch gewoon? Het is niet strafbaar om op te roepen om blanken neer te schieten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')