abonnement Unibet Coolblue
pi_194234357
We hebben een baby, 3 maanden. Mijn vrouw kan er zelf niet tegen als haar eigen neus verstopt zit en is lang verslaafd geweest aan neusspray. Ze is nu al jaren gestopt. Voor degenen die dat fenomeen niet kennen, het kan geestelijk heel verslavend zijn en ik sluit niet uit dat bij veelvuldig gebruik de slijmvliezen lui worden, als het ware.

Anyway, onze baby is de laatste dagen wat onrustig. Misschien is hij wel verkouden, aldus mijn vrouw. En plots was er baby neusspray in huis.
Volgens haar ademt hij zwaar, ik hoor gewoon de baby ademhaling die inderdaad hoorbaar is.
En er zit snot in zijn neus! Er zit inderdaad soms een snotje in zijn neus, maar het is niet verstopt.
Kortom er wordt aangestuurd op het gebruik van neusspray.

De Consumentenbond geeft overigens aan dat het gebruik van de zoutoplossing spray veilig is. Dat is degene die ze heeft gekocht.

Nu zijn we er op uitgekomen dat we neusspray gebruiken als zijn neus verstopt is.

Alleen is het dus nu: ok, in het ene neusgat zit een snotje die best groot is. Het ademhalen wordt gehinderd, dus VERSTOPT! zucht

Ouders die voorbij dit stadium zijn:

1) hoe definiėren jullie de verstopte neus?

2) wat zijn jullie ervaringen met baby neusspray?
pi_194234411
De reactie van je vrouw klinkt als behoorlijk ongezond en zwaarovertrokken, zeker gezien haar eigen verslavingsverleden.
pi_194234445
Die zoutoplossing kan bij een verstopte neus op zich geen kwaad zolang je de variant met Xyli maar niet gebruikt. Dat is vanaf 1 jaar.

Mijn zus had voor mijn neefje een soort knijpertje op basis van lucht waar je de pulken mee weg kon zuigen trouwens, misschien kun je zoiets kopen?
blablablabla
pi_194234630
1. verstopte neus is niet anders dan gezwollen neusslijmvliezen en/of snot ophoping die de luchtstroom verhinderen/blokkeren.

2. Hier 3 kinderen waarvan 2 regelmatig bovenste luchtweg klachten hebben vanaf de geboorte (ex-prematuur). Zoutoplossing gebruikt, maar met mate. Neusje schoonmaken met zo’n balgje waar Elan het over heeft helpt ook of gewoon met een tissue. Wanneer ze groter zijn neus snuiten etc. Vooral kleine kinderen zijn zo vaak neusverkouden.

Wanneer je te pas en te onpas met een neusspray gaat werken raakt een kind daar erg snel aan gewend (imho).
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 juli 2020 @ 09:39:50 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_194234785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:26 schreef Reintji het volgende:
Wanneer je te pas en te onpas met een neusspray gaat werken raakt een kind daar erg snel aan gewend (imho).
Niet alleen een kind, kan ik je helaas uit ervaring vertellen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194234812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Niet alleen een kind, kan ik je helaas uit ervaring vertellen.
Check..
  vrijdag 24 juli 2020 @ 09:43:12 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_194234834
Verstopte neus is als de neus dusdanig geblokkeerd wordt dat de baby niet meer kan drinken uit de borst of fles.. dus als ze elke 5 seconden de tepel of speen los moeten laten om naar lucht te happen.

Zolang baby nog gewoon tamelijk onverstoord drinkt is er geen verstopping en is er dus ook geen oplossing nodig.

Persoonlijke ervaring: ik heb het bij de eerste wel gekocht want ja, eerste baby, maar amper gebruikt. Bij de tweede niet gebruikt. Ze leven allebei nog.

[ Bericht 11% gewijzigd door SQ op 24-07-2020 09:48:38 ]
disclaimer
pi_194235138
Verstopt betekent niet door de neus kunnen ademhalen, in onze “definitie”. In zo’n geval gebruiken wij dan eigenlijk alleen een spray voor het slapen en overdag niet, als het kind in kwestie er verder geen last van heeft. Snotjes gewoon weghalen met een tissue. Ik vind het gedrag van je vrouw zoals jij het beschrijft tamelijk bijzonder. Zo fijn is zo’n spray niet voor de baby. (Ik had voor mijn kinderen toen ze nog zo klein waren altijd pipetjes zoutoplossing ipv een spray.)

Voor echte snotgolven noem ik nog even de Otrivin Snotzuiger
Haal je in een keer veel snot mee weg, werkte hier fijn. Ik weet dat sommige kinderen het echter zien als martelwerktuig, dan is ie wellicht minder fijn :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Jentin op 24-07-2020 10:35:47 ]
pi_194235333
Thanks allen, helder!
pi_194240064
Geeft je vrouw toevallig (nog) borstvoeding? Want dan kan ze ook wat melk in het neusje druppelen ipv neusspray gebruiken.
pi_194240963
Heey leuke tijd tegemoet jij. Die baby's zijn tot hun 5e jaar continu wel verkouden lijkt t hier.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_194242121
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:54 schreef spierbal het volgende:
Heey leuke tijd tegemoet jij. Die baby's zijn tot hun 5e jaar continu wel verkouden lijkt t hier.
Nog wel langer hoor. Gewoon tot het einde van de basisschool volgens mij :')
  vrijdag 24 juli 2020 @ 22:48:40 #13
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194246356
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 18:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nog wel langer hoor. Gewoon tot het einde van de basisschool volgens mij :')
De mijne was tot ergens 3 jaar doorlopend verkouden en tot 7 jaar zeer regelmatig. Daarna had ie blijkbaar alle virussen een keer gehad en ging hij over op hooikoorts. ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')