abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 24 juli 2020 @ 08:58:20 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194234288
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:54 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ja ze is bijna 42, maar tegenwoordig schijnt het "normaal" te zijn om op latere leeftijd nog kinderen te krijgen.

Ingridt Deijs was 46 en Marcel Deijs 45 toen ze jongste zoon Jordy kregen, als die geen down had gehad dan hadden ze waarschijnlijk nog wel een 13e gekregen.
Hoe ouder je bent, des te groter de kans op een mongooltje. Volgens mij word je daar ook uitvoerig op getest als je 40+ bent?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:58:25 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194234289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:54 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ja ze is bijna 42, maar tegenwoordig schijnt het "normaal" te zijn om op latere leeftijd nog kinderen te krijgen.

Ingridt Deijs was 46 en Marcel Deijs 45 toen ze jongste zoon Jordy kregen, als die geen down had gehad dan hadden ze waarschijnlijk nog wel een 13e gekregen.
Vroeger was dat net zo normaal :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194234330
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet dat wel contractueel vastliggen, anders telt het niet mee voor een hypotheek.
Zij zullen zich wel in laten huren als ZZP'ers.
Ben wel benieuwd wat deelnemers netto nou ontvangen voor zo'n seizoen. Het is best een inbreuk op je privacy.
blablablabla
  vrijdag 24 juli 2020 @ 09:03:35 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194234350
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe ouder je bent, des te groter de kans op een mongooltje. Volgens mij word je daar ook uitvoerig op getest als je 40+ bent?
Boven de 36 kan er intensiever getest worden, maar als de combinatietest of NIPT al een hoog risico geeft op een kind met down of trisomie 13 of 18 kan er sowieso invasief getest worden.

https://www.pns.nl/screen(...)ipt/nevenbevindingen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194234415
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vroeger was dat net zo normaal :')
Maar toen was er ook minder bekend wat betreft de risico's op een kindje met een beperking.
pi_194234437
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe ouder je bent, des te groter de kans op een mongooltje. Volgens mij word je daar ook uitvoerig op getest als je 40+ bent?
Kun je inderdaad laten testen. Kennis van mij was 42 en bleek een kind met down te verwachten + nog allerlei andere beperkingen. Tijdens de 20 weken echo zagen ze ook een open rug, klompvoeten en iets met de hartkamers wat niet goed was. Kind had een kans van 10% op overleven en als die al zou overleven zal hij zo beperkt zijn dat hij nooit iets zelf zou kunnen dus ze hebben toen gekozen voor een abortus omdat ze hun kind al die pijn en ellende niet aan wilden doen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 09:10:43 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194234438
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:08 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Maar toen was er ook minder bekend wat betreft de risico's op een kindje met een beperking.
En dus? Nu is het wel bekend maar kan er tijdens de zwangerschap voldoende getest worden en mag je dan nog de keuze maken de zwangerschap niet voort te zetten.

Er worden nu meer kinderen met down bij moeders onder de 40 dan boven de 40 geboren omdat jonge moeders het vaak niet nodig vinden om te testen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194234455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dus? Nu is het wel bekend maar kan er tijdens de zwangerschap voldoende getest worden en mag je dan nog de keuze maken de zwangerschap niet voort te zetten.

Er worden nu meer kinderen met down bij moeders onder de 40 dan boven de 40 geboren omdat jonge moeders het vaak niet nodig vinden om te testen.
Wist niet eens dat ze die testen deden bij jonge moeders. Mijn buurvrouw is 22 en zwanger van de eerste, dus op die leeftijd zou ze zich kunnen laten testen? Ik weet dat zij meerdere familieleden heeft die beperkingen hebben, dus wie weet erfelijk? Of misschien dat ze haar dat sowieso wel adviseren in dat geval. Heb geen idee hoe het zit want ga niet uitgebreid met mijn buurvrouw en haar man de zwangerschap bespreken :')
pi_194234513
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, als d'r een verzuipt hebben ze alsnog genoeg kinderen :7
Je kunt altijd een hekje zetten, afspraken maken etc. Genoeg mensen die groot worden aan/bij het water. Een drukke straat is gevaarlijker.

"Geschakelde villa", dat leuke manier om te verbloemen dat je een half miljoen voor een twee-onder-een-kap gaat betalen _O-
Wij hadden vroeger een wijk (soort uitham van een kanaal) voor het huis, zat alleen een stoep tussen maar geen van ons die er als kind in gevallen is, werd van kleins af aan meteen aangegeven niet bij het water komen en de poort bij het gangpad naar de deur was meestal ook dicht. En vanaf dat we de leeftijd hadden om zwemles te krijgen (mocht toen vanaf 5 jaar) werden we ook meteen naar zwemles gestuurd.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 09:18:34 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194234523
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:11 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Wist niet eens dat ze die testen deden bij jonge moeders. Mijn buurvrouw is 22 en zwanger van de eerste, dus op die leeftijd zou ze zich kunnen laten testen? Ik weet dat zij meerdere familieleden heeft die beperkingen hebben, dus wie weet erfelijk? Of misschien dat ze haar dat sowieso wel adviseren in dat geval. Heb geen idee hoe het zit want ga niet uitgebreid met mijn buurvrouw en haar man de zwangerschap bespreken :')
Je kunt je sowieso laten testen, het kan alleen wel zijn dat je het zelf moet betalen als je niet in een risicogroep zit.

Maar ook dat kan tegenwoordig anders zijn, ik weet het niet, mijn laatste zwangerschap is 10 jaar geleden en toen was de gynaecoloog het na een prima combinatietest met me eens dat invasief testen niet nodig was, daarbij "als er iets ernstig mis is zien we dat wel bij de 20 weken test".

De 20 weken test is volgens mij inmiddels wel standaard beschikbaar voor iedere zwangere.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194234544
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt je sowieso laten testen, het kan alleen wel zijn dat je het zelf moet betalen als je niet in een risicogroep zit.

Maar ook dat kan tegenwoordig anders zijn, ik weet het niet, mijn laatste zwangerschap is 10 jaar geleden en toen was de gynaecoloog het na een prima combinatietest met me eens dat invasief testen niet nodig was, daarbij "als er iets ernstig mis is zien we dat wel bij de 20 weken test".

De 20 weken test is volgens mij inmiddels wel standaard beschikbaar voor iedere zwangere.
Buurvrouw zal het wel weten denk ik, haar beide ouders zijn zeer zwak begaafd, 1 van de broers ook. Alleen zij en haar jongste broertje zijn "normaal" .
pi_194234555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:54 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ja ze is bijna 42, maar tegenwoordig schijnt het "normaal" te zijn om op latere leeftijd nog kinderen te krijgen.

Ingridt Deijs was 46 en Marcel Deijs 45 toen ze jongste zoon Jordy kregen, als die geen down had gehad dan hadden ze waarschijnlijk nog wel een 13e gekregen.
Nja komt inderdaad vaker voor, maar of het 'normaal' is tegenwoordig?
Vind dat altijd beetje zielig voor de kinderen, want als je 18 bent zijn je ouders dan al ergens in de 60. Lijkt me helemaal niks. Zowel vanuit de kind als ouder kant.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2020 09:28:48 ]
pi_194234565
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, als d'r een verzuipt hebben ze alsnog genoeg kinderen :7
Je kunt altijd een hekje zetten, afspraken maken etc. Genoeg mensen die groot worden aan/bij het water. Een drukke straat is gevaarlijker.

"Geschakelde villa", dat leuke manier om te verbloemen dat je een half miljoen voor een twee-onder-een-kap gaat betalen _O-
Er stond al een degelijk hek in de tuin zo te zien.
pi_194234567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:21 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nja komt inderdaad vaker voor, maar of het 'normaal' is tegenwoordig?
Vind dat altijd beetje zielig voor de kinderen, want als je 18 bent is zijn je ouders dan al ergens in de 60. Lijkt me helemaal niks. Zowel vanuit de kind als ouder kant.
Net als die Friezin die op haar 63e nog even een vruchtbaarheidsbehandeling onderging in Italië. Die vrouw is vorige maand overleden, dochter is pas 9.
pi_194234593
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:21 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Net als die Friezin die op haar 63e nog even een vruchtbaarheidsbehandeling onderging in Italië. Die vrouw is vorige maand overleden, dochter is pas 9.
Vorm van kindermishandeling als je het mij vraagt.
pi_194234641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Vorm van kindermishandeling als je het mij vraagt.
Ja inderdaad, die vrouw zei eens in een interview dat toen ze jonger was er nooit aan had gedacht om moeder te worden maar vanaf haar 60e kwam de wens opeens. Ik heb zoiets van dan ben je mooi te laat. Een arts die eraan meewerkt spoort ook niet, maar ja alles voor het geld uiteraard.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 09:37:07 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194234743
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:21 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Net als die Friezin die op haar 63e nog even een vruchtbaarheidsbehandeling onderging in Italië. Die vrouw is vorige maand overleden, dochter is pas 9.
Ja, dat is echt hetzelfde als op je 43ste op natuurlijke wijze zwanger worden... :O
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194234867
60 + is wat overdreven, maar mensen worden steeds ouder. Vrouwen die op hun 42e nog moeder worden vind ik niet persé te oud.

Mijn moeder was op haar 38e nog moeder geworden van mijn zusje en mijn zusje was een rebelse tiener to say the least. Mijn moeder heeft in die periode weleens gezegd dat ze te laat aan weer een kind begonnen was. Dusja. Daar moet je wel rekening mee houden, dat je misschien op een bepaalde leeftijd wat rustig aan wilt doen maar dat niet kan vanwege je kind(eren).
pi_194235402
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 09:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
60 + is wat overdreven, maar mensen worden steeds ouder. Vrouwen die op hun 42e nog moeder worden vind ik niet persé te oud.

Mijn moeder was op haar 38e nog moeder geworden van mijn zusje en mijn zusje was een rebelse tiener to say the least. Mijn moeder heeft in die periode weleens gezegd dat ze te laat aan weer een kind begonnen was. Dusja. Daar moet je wel rekening mee houden, dat je misschien op een bepaalde leeftijd wat rustig aan wilt doen maar dat niet kan vanwege je kind(eren).
Mijn vrouw is 35 en haar ouders 73 en 74. Mijn ouders zijn 55 en 61 en als ik kijk naar wat mijn ouders nu nog kunnen en doen vind ik dat wel een verschil. Mijn schoonmoeder komt vanwege lichamelijke klachten (heeft al 10 jaar versleten knieën) al jaren de deur niet meer uit, zit 365 dagen per jaar 24u per dag in huis op de bank voor zich uit te staren, doet geen leuke dingen dus met de kleinkinderen. Mijn moeder past vaak op haar kleinkind (zoon van mijn zus), neemt hem dagjes mee naar de dierentuin. Ben wat dat betreft wel blij dat ik vrij jonge ouders heb.

Natuurlijk niet gezegd dat alle 70 plussers lichamelijke problemen hebben, mijn oma is maar 2 jaar ouder dan mijn schoonmoeder en die is zelfs nog fitter dan veel vijftigers, past ook weleens op haar achterkleinkind waar ze ontzettend van geniet. Toen ik kind was ging ik op de camping altijd met oma badmintonnen en volleyballen, veel andere opa's en oma's konden dat niet met hun kleinkinderen en kinderen waren weleens jaloers op alles wat ik met mijn oma samen deed.

[ Bericht 4% gewijzigd door Oppulregaj op 24-07-2020 10:26:19 ]
  vrijdag 24 juli 2020 @ 10:26:20 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194235472
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:21 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Mijn vrouw is 35 en haar ouders 73 en 74. Mijn ouders zijn 55 en 61 en als ik kijk naar wat mijn ouders nu nog kunnen en doen vind ik dat wel een verschil. Mijn schoonmoeder komt vanwege lichamelijke klachten (heeft al 10 jaar versleten knieën) al jaren de deur niet meer uit, zit 365 dagen per jaar 24u per dag in huis op de bank voor zich uit te staren, doet geen leuke dingen dus met de kleinkinderen. Mijn moeder past vaak op haar kleinkind (zoon van mijn zus), neemt hem dagjes mee naar de dierentuin. Ben wat dat betreft wel blij dat ik vrij jonge ouders heb.

Natuurlijk niet gezegd dat alle 70 plussers lichamelijke problemen hebben, mijn oma is maar 2 jaar ouder dan mijn schoonmoeder en die is zelfs nog fitter dan veel vijftigers, past ook weleens op haar achterkleinkind waar ze ontzettend van geniet. Toen ik kind was ging ik op de camping altijd met oma badmintonnen en volleyballen, veel andere opa's en oma's konden dat niet met hun kleinkinderen.
Ja dus?
En mijn moeder is 72 en fietst nog elke dag 10 km.
En mijn vader 77 en die fietst nog meer zelfs.
pi_194235519
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja dus?
En mijn moeder is 72 en fietst nog elke dag 10 km.
En mijn vader 77 en die fietst nog meer zelfs.
Ik zeg ook niet dat alle ouderen niet veel kunnen, zoals ik zei is mijn oma van 75 ook nog topfit en sportief, maar in mijn omgeving, de meeste 70 plussers die ik ken zijn lichamelijk toch wel beperkt. Wat mijn schoonmoeder betreft zou het denk ik ook wel anders kunnen, ze moet nieuwe knieën maar die wil ze niet want ze wil geen operaties. Ze vind het allemaal wel best zo, lekker op de bank zitten en mijn schoonvader doet het huishouden, de boodschappen en hij kookt. Ze hoeft maar te roepen en hij rent voor haar, vind het soms best sneu voor hem want zijn hobbie golf wat hij vaak deed heeft hij opgegeven vanwege haar beperkingen omdat ze niet lang alleen thuis kan zijn omdat ze bang is dat ze valt dus behalve de supermarkt komt bij ook nergens meer de afgelopen jaren.
pi_194235541
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja dus?
En mijn moeder is 72 en fietst nog elke dag 10 km.
En mijn vader 77 en die fietst nog meer zelfs.
Nou, ik ben 37 en ik zie mezelf dat niet eens doen :')

Ontzettend fijn als je op oudere leeftijd nog kan doen wat je wilt doen :)
pi_194235561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, ik ben 37 en ik zie mezelf dat niet eens doen :')

Ontzettend fijn als je op oudere leeftijd nog kan doen wat je wilt doen :)
10km is niet zo ver toch, half uurtje fietsen. Maar je moet er ook maar net zin in hebben, ik ben nu op vakantie op Borkum en fiets vele kilometers per dag maar zie me dat zodra ik weer thuis ben ook niet doen, te lui voor, de auto of anders mijn scooter bij mooi weer is lekker makkelijk om me te verplaatsen :') :') :')
pi_194235873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 01:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als zij niet werkt dan geen kinderopvangtoeslag; daarbij kost kinderopvang altijd meer dan je aan toeslag ontvangt.
Alle andere kinderdit kinderdat zou ik ook niet standaard vanuitgaan, behalve kinderbijslag, maar dat krijgt iedereen met kinderen, al even los van het feit dat het niet voldoende is om een kind te voeden of kleden.

En alle kinderdit kinderdat telt zeker niet mee voor de hypotheek.

Ik gok dat ze wat overwaarde hebben op het huis dat ze verlaten, al dan niet door telkens opgebouwde overwaarde.
Je hebt helemaal gelijk, ik was iets te kort door de bocht. Ik denk wel dat de hoeveelheid kindertoeslagen bijdraagt aan de maandelijkse inkomsten, maar ik heb er even niet bij stilgestaan dat die niet meegeteld worden bij een hypotheekovereenkomst.
pi_194235946
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 10:31 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

10km is niet zo ver toch, half uurtje fietsen. Maar je moet er ook maar net zin in hebben, ik ben nu op vakantie op Borkum en fiets vele kilometers per dag maar zie me dat zodra ik weer thuis ben ook niet doen, te lui voor, de auto of anders mijn scooter bij mooi weer is lekker makkelijk om me te verplaatsen :') :') :')
Dit klinkt als mezelf. Ik hou enorm van zwemmen, maar doe het alleen op vakantie. Net als fietsen in de buitenlucht, alhoewel ik thuis dagelijks 30 minuten op de hometrainer bezig ben. En altijd als ik dan op vakantie ben denk ik 'laat ik het thuis doorzetten'. Gebeurd nooit. 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')